Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muž dostal smyk a vyjel z pruhu, řidič v protisměru střet nepřežil

Jednoho mrtvého a jednoho těžce zraněného si vyžádala nehoda u jihomoravské obce Moutnice. Příčinou srážky byl smyk vozu, který se dostal do protisměru a střetl se s protijedoucím autem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i95n35d98ř11i20c19h 82H75r13a51d14e68c10k24ý 6335879572492

pro autora článku: vesnice se jmenuje Moutnice, ta Moutnice, nikoliv ty Moutnice!

0/0
26.7.2016 16:21

M44o43j21m76í94r 11S90k43á78l21a 2660772666

Slušný rozstřel...

0/0
26.7.2016 15:43

R47u11d21o34l43f 22K57l48o10u91č96e75k 6690139332451

Podobně přišel můj bratr naštěstí jen o auto, když v levěm nepřehledném oblouku měl náhle proti sobě takové hovadu, že ani uhnutí do příkopu nezabránilo, aby mu prohnul levý sloupek o 20cm, nehledě na další škody. Kdyby neuhnul, byl by to čelní náraz. Takoví nebezpeční bezmozkoví "řidiči" nemají na silnici co dělat.

0/0
26.7.2016 15:37

P89e56t69r 48B29á41č66a 8825936435645

Tady ta nespravedlnost, ze zabije nekomu tatu a sam z toho vyvazne Rv

+9/0
26.7.2016 15:18

P31a98v51e14l 19A65d50a92m43e65c 6114746

Tak to byl jasný muslim ;-)

+1/−13
26.7.2016 14:22

M48i56r56o47s66l50a72v 70D65v11o86ř18á71k 9475460987645

I vy jste jasný...

+6/0
26.7.2016 14:24

M16a76r69e22k 23J15a43n90e36č55k82a 1367466313691

Nepřiměřená rychlost + špatný stav vozovky + pravděpodobně i špatný stav vozidla (např. sjeté pneu, opotřebované tlumiče) = ??? (za rovnítko si každý může dosadit jasný výsledek).

0/0
26.7.2016 13:49

P50e98t22r 11B61á90č92a 8215386425765

52 let zrovna nejsou zadni zavodnici. Spis delal kdo vi co jen se poradne nevenoval rizeni, najel na krajnici tam se lekl, strhnul to, dostal smyk a namiril si to primo pod toho neboheho pana.

0/0
26.7.2016 15:15

J22a36n 13S67z20a10m44a25r72á53n87s68z15k65ý 1302902827248

Jo urcite se rychlost prizpusobila stavu vozovky. (Pokud tam jsou fakt ty diry) . Krasa. Jedete na dovolenou a borec vas sejme....

0/0
26.7.2016 13:27

J35i49r94k60a 86D94e69m85e54k 6169521760444

Autor článku je laik v problematice. Muž dostal smyk? Nebylo by lepší popsat průběh Muž z důvodu nepřiměřené rychlosti uvedl vozidlo do smyku nebo na namrzlém povrchu nepřizpůsobil rychlost jízdy a uvedl vozidlo do smyku, v důsledku čehož přejel do protisměru, kde ...

+8/−2
26.7.2016 13:18

Z92d98e85n11e74k 80B35e20d66n62a92r 7427106447429

Jo máte pravdu, prvděpodobně na namrzlém povrchu dostal auto do smyku. R^

+8/0
26.7.2016 13:23

J91a19n 77F76r66o70l42í80k 6886260665274

Včera jsem tam jel. Náledí jak sviňa. ;-D No hlavním důvodem bude, že obě krajní strany vozovky jsou tak rozbité, že se jezdí středem a protijedoucí si na poslední chvíli vyhýbají. Pokud vjedete rychle do nějakého vykopávacího lavoru tak můžete skončit v poli nebo také v protisměru.

+6/0
26.7.2016 13:38

J22a13n 57S66z80a79m53a12r67á40n84s94z80k26ý 1602422167938

Pokud jel rychle a mel pneu jing ling z bazaru 20roku stare .... Muze se stat.

0/0
26.7.2016 13:28

D26a53v13i59d 17L77i48n80h43a62r13t 7822280837619

Jojo.. Venku mrzne jako když praští

+1/0
26.7.2016 13:56

R76o76m52a85n 81S49o40u42č13e57k 1952385610259

U vás je něco úplně jiného namrzlého

0/0
26.7.2016 15:02

J34a64k48u64b 44S22e16m20e44r64á75d 2337276761691

Popsat prubeh? Vzdyt se to teprve vysetruje.....taky si to predstavujete jak hurvinek valku

0/0
26.7.2016 15:33

O82l82d78ř18i27c37h 39Š78t92ě75p61á22n95e16k 7312556626244

Už jsi se vykecal?

Krom těch nesmyslů to stejně nemá žádný smysl, takže si radši povídej doma se starou.8-o

0/0
27.7.2016 0:07
Foto

M26i94l97a67n 69D22u73d27k21a 2118295677153

V oblasti toho kvanta dopravních nehod se spojuje hned několik příčin: katastrofální dopravní značení, špatné silnice, spousta úplně zbytečných semaforů, nekonečné a zbytečné čekání u závor...to vše jen kvůli českému šlendriánu. Není divu, že řidiči to potom dohánějí...zvláště ti profesionální. Byl jsem teď tři neděle v zahraničí, najel 3000 km (Rakousko, Slovinsko, Itálie)...zase jsem neviděl ani dopravní nehodu.

+4/−5
26.7.2016 13:16

P78e56t58r 34Č48e78r11v31e46n40ý 3876851522485

To je úplně stejné jako s policejními hlídkami. Stejně tak jako to, že nepotkáte na silnici policejní hlídku, neznamená, že by hlídky na silnicích nebyly, to, že nepotkáte při své cestě dopravní nehodu, neznanemá, že se v daném místě a čase dopravní nehody nestaly. Znamená to pouze to, že jste měl štěstí a přímo na Vaší trase se žádná nehoda nestala.

+4/0
26.7.2016 15:10

J15a84k63u80b 50S58e37m29e18r10á70d 2197616951251

R^

0/0
26.7.2016 15:35

P17e71t72r 24B29á12č86a 8565376305335

S prvni casti komentare souhlas, ale ze nepotkate nehodu neni moc vypovidajici. Ja jezdim cca 400km denne po republice a taky potkam nehodu jednou za mesic a pri tom se deji.

0/0
26.7.2016 15:17
Foto

Z26b82y38n18ě54k 29M63e36l19i45c70h51a91r 9475967775849

smyk na suché silnici?

0/0
26.7.2016 12:49

J48a72n 52N62o92v59á72k 9267682837647

Písek, olej, nerovnosti + rychlost...

+2/0
26.7.2016 13:01

J90a77n 64F40r63o66l30í28k 6736880455434

Nic takového. Oba kraje vozovky jsou rozbité, vlnité, záplaty také, takže když do toho vjedete devadesát může Vás to vykopnout. Jezdíme tam středem a kličkujeme jak to jde.

0/0
26.7.2016 13:41

J10a25n 35N73o25v33á75k 9457432627247

Ok, to bych asi možná zahrnul pod ty nerovnosti, ale nechtěl jsem popisovat tamní situaci, neznám to tam. Jen jsem psal možnosti, které také mohou vést ke smyku na suché vozovce.

0/0
26.7.2016 14:55

J14i74r36k73a 52D65e68m34e89k 6379851710774

Nepřizpůsobil rychlost jízdy technickému stavu komunikace (zatáčka, zakřivení, náklado atd...)

0/0
26.7.2016 13:19

M80a13r31t73i72n 17V42a50l47á57š26e88k 2761352962802

Tak tady to znam moc dobre. Je to rovna cesta na horizontu pak mirna zatacka. Problem je ze ta cesta je v dost ubohem stavu. Sama zalatana dira !! a to jeste tak sikovne ze misto aby cestu zarovnala dela tzv krtinec. (Asi vsichni zname tyhle opravy rychlokvasky). Auto tam odskakuje a nedrzi uplne stopu( a to nove auto, nemluvim o nejakem starsim rado by udrozvanem vozu, ketry ma tlumice uz davno za hranici zivotnosti). Pokud clovek jede predpisove, i na takto rozbombardovane ceste, rozhodne nehrozi, ze by se dostal do smyku natoz do protismeru. Takze jakozto ridic znaly daneho useku, se mi pricina jevi v dosti jasnych konturach.:-/

+17/−1
26.7.2016 12:18

J34i30ř50í 85Š12k37u66t21a 6113605928830

Přesně. Jezdím tudy denně a občas mi spadne čelist do klína, když vidím, jak na tom tankodromu někdo předjíždí a ve stotřiceti mu skáče levá strana po těch záplatách jak klokan v říji... děs toto.

+3/0
26.7.2016 13:30

J60a59n 71F32r43o31l51í51k 6606670135914

130 na tachometru Fóbie je 110 v reálu. Ve 130 se to už na té konkrétní silnici vznáší a nemáte šanci auto udržet na tom tankodromu.;-D

0/0
26.7.2016 13:44

J24i65ř86í 85Š59k47u55t84a 6443135488500

Tj samozřejmě odhad, ale asi sám znáte situaci, kdy Vás někdo "šmikne", že si zkontrolujete jestli necouváte... :D A že máte ve fóbii špatně tachometr? No tak to nechte opravit, což? To by mě štvalo i na autě ne jen na fobii.

+1/0
26.7.2016 13:51

L83u43c21i69e 12F69o79r87m56á82n78k25o23v94á 8465358747380

Každé auto má podtočený tachometr.

0/0
26.7.2016 15:24

T77o42m16á83š 98B25a77š28a64n26d26a 2892449192740

Je to tragedie, ale taky podnět k zamyšlení, proč "moderní a bezpečné" auto (hyundai), které plní nejnovější bezpečností standardy, není bezpečnější než starý citroen. Jestli všechny ty nárazové testy nejsou podobné, jako ty testy emisí. Papírově a v hangáru všechno super, milión hvězdiček, ale na silnici katastrofa.

Stará auta bývala mnohem pevnější, silnější plechy, dlouhé kapoty, poctivá ocel.

Dnešní programově deformovatelné karoserie fungují jen v přesně daných mezích, stačí odchylka pár stupňů nebo cm a tragédie je na světě.

+5/−2
26.7.2016 12:09

P38a20v72e28l 81J71e71ř21á30b23e97k 7521912494337

Teoreticky dobře, prakticky špatně. Vedle bezpečnostních prvků je taky otázkou jak k nehodě dojde a jak se řidič uhodí. Zda má dobře upevněné pásy, opěrku hlavy, a mnoho dalších drobností, které rozhodují o přežití.

+1/0
26.7.2016 12:19

J72o26s16e11f 96Š64o51l67t64e92s 8154858530893

Musíte vzít v úvahu, že ten citroen byl praděpodobně o dost těžší, přece jen C5 vs ix20 je celkem nepoměr. A i přes plné využití deformačních zón (velmi důležité, jinak by byli mrtví všichni) se to holt nepodařilo zastavit včas. Když uvážíte rychlost střetu, je myslím zázrak, že zemřel jen jeden řidič.

+2/0
26.7.2016 13:00

T53o46m17á49š 15B50a76š63a63n12d27a 2572299172410

To není C5, ale Xsara kombi, což je velikostně nižší střední. Přesto bych čekal, trochu zvýšená ix20 bude mít lepší šance.

+2/0
26.7.2016 14:16

R17a75d53e54k 47H19o24l91e79c67e17k 3726270678411

Ono to moderní a bezpečné auto celkem zafungovalo, když zbytek osádky je zraněn jen lehce. Řidič měl prostě smůlu, třeba proto, že se snažil vyhnout a místo přímého čelního nárazu to vzal na sebe.

0/0
26.7.2016 13:06

R38a81d28i73m 22K72a92l11a24s 2840696702971

Stačí ten náraz koupit lehce z boku a nic Vám nepomůže. Když už se s něčím srazit tak nejlépe přímo čelně. A na to vypadá ten citroen, hyundai má omlácený i levý bok u řidiče.

Druhá věc je, že dosud se všechny testy dělaly na stoprocentní čelní překrytí, ale je celkem rozdíl, pokud Vás trefí sice čelně, ale třeba jen s polovičním překryvem. V tom případě se u některých aut jedno z předních kol vmáčkne do prostoru kabiny, kde řidiči minimálně zpřeláme nohy (v lepším případě). Částečný překryv zvládá jen Volvo, Mercedes a tuším Lexus.

+1/0
26.7.2016 13:23

O58t81o 89S32t44r91á21n47s66k76ý 1381960728785

Příliš pasivních bezpečnostních prvků udělá i z dobrého a zkušeného řidiče občas hazardéra. 18 airbagů, automatické brždění před překážkou a já nevím jaké ještě vifikundace a výsledek je naprostá ztráta soudnosti a odpovědnosti při řízení. V tom vidím (já osobně, nikomu to nevnucuju) dost velký podíl na nehodách na silnici.

+2/0
26.7.2016 13:35

F10i76l87i82p 44G35r80y83g53a44r 9559246396917

euroncap se uz dela na pouze 40% překrytí. nicméně pokud to bylo méně směrem na přední kolo tak to má zpravidla fatální následky, proto v USA začali dělat tzv. small overlapy, kdy je překrytí pouze 25% a ty výsledky stojí za to :-(

0/0
26.7.2016 13:39

P89a82v83e49l 59D41o12b56e32š 3246613788101

jj ty 25% jsou husté zady je např jeden https://www.youtube.com/watch?v=XHSYAlsIc2I

0/0
26.7.2016 13:50

T64o98m83á54š 94B22a94š14a28n78d58a 2872859542240

Přesto mi nikdo nevymluví, že automobilky navrhují auta přesně tak, aby dostaly 5* v euro NCAP testech a kdyby se metodika změnila, většina z nich propadne.

0/0
26.7.2016 14:29

J36o74s92e52f 12D37o63l27e26ž95a94l 1266567841

Jasně, auta byl dřív mnohem pevnější, tak to určitě. To jste si udělal názor na základě jedné nehody? Už jen to Vaše domněnka s dlouhými kapotami dostane ihned na frak, když se kouknete jak daleko od čelního skla řidič a spolujezdec sedí v každém moderním autě ve srovnání s těmi starými. A že je dnes na silnicích méně srmtelných nehod, i když se aut na vozovkách vyskytuje více, také určítě nemá nic spolecného s tím, že jsou dnes auta prostě bezpečnější.

+1/0
26.7.2016 14:23

J25a18n 81H79o36r96s39k58ý 2316590197215

Ve své dlouhé úvaze zapomínáš na to základní: fyziku nevochčiješ!

0/0
26.7.2016 17:26

L22e40o94š 96L93i45t15e36r63á79k 5229346241822

Kdyby to nebylo tragické, připomněl bych jeden slogan automobilky Hyundai. Moc z něho nezbylo :-(

+1/0
26.7.2016 12:01
Foto

M47a12r88e37k 47B37a79š95i45s98t32a 7903562953910

to je paráda, jedete si z rodinkou a náhle vás trefí hověz v protisměru, nebo někdo spěchá tak že nedá přednost.

+6/0
26.7.2016 11:58

L75e65o80š 39L70i42t65e32r80á90k 5679626751722

Souhlas. Ale často tomu nepomůže kretén, který nezná předpisy a v klidu zrychluje, přestože je předjížděn! ;-€ Takže za obcí si myslíte, kolik máte místa na předjetí a najednou se to změní na rallye s autem vedle vás. !!

0/−1
26.7.2016 13:08

J90o92s97e41f 33Š17o11l20t93e79s 8234748230183

S tím se setkávám zcela běžně. Více než polovina řidičů v ČR při předjíždění automaticky přidá. Moc nepředjíždím, obvykle nikam nespěchám, ale i tak se s tím setkávám zcela běžně.

+1/0
26.7.2016 13:11

P13e50t97r 52Č39e70r81v49e51n91ý 3586591662215

Říká Vám něco pojem předvídavost?

Asi ne, jinak by Vás napadlo, že pokud se v úseku nárazově zvýší nejvyšší dovolená rychlost o 40 km/h, tak logicky ten před Vámi začne zrychlovat - a to samozřejmě při dodržení dopravních předpisů dříve než Vy (on bude dříve na úseku s vyšší povolenou rychlostí).

Samozřejmě se nezastávám takových, kteří zrychlují mimo obec, když začnou být předjížděni, ale podle Vašeho popisu si ty své krizové situace vyrábíte sám.

Pokud by první v koloně začal být předjížděn těsně před označením konce obce a měl se chovat, jak Vy si představujete, tak by byl neustále předjížděn a vůbec by nemohl zvýšit rychlost nad 50 km/h - pak by zase lidé Vašeho ražení řvali, že zdržuje provoz bezdůvodně pomalou jízdou.

+4/0
26.7.2016 14:45
Foto

M31i74c71h63a88l 12G46r66e97š82l54i85k 9971946522156

Takisto treba predvídať, že auto, ktoré sa pred nami vlečie, z kopca pridá. Zaujímavé bývajú situácie, keď mládenček na nejakej starej chromte po dedovi sa silou mocou za dedinou chce predrať pred oveľa výkonnejšie auto a zistí, že to pred ním má "nečakanú" akceleráciu. :-)

0/0
26.7.2016 15:01

L26e61o38š 24L34i37t61e95r80á35k 5309976441472

Houby víte, jak řídím, tak mě nesuďte !!

A za druhé neznáte předpisy. Pokud vás někdo začne předjíždět, nesmíte zrychlovat. I když se vám to nelíbí, musíte počkat, až vás předjede. Důvodem je bezpečnost na silnici a pokud nejste tupý, domyslíte si proč.

A já nejsem tupý ani vrahoun, tudíž nikomu nebráním mě předjet. Když je někdo rychlejší, ať si jede. Ale totéž očekávám od druhých. Spousta nehod plyne z bezohlednosti řidičů. Zrychlovat, když mě někdo předjíždí, to je bezohlednost nejvyššího kalibru. !!

0/0
27.7.2016 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.