Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muž dostal smyk a vyjel z pruhu, řidič v protisměru střet nepřežil

Jednoho mrtvého a jednoho těžce zraněného si vyžádala nehoda u jihomoravské obce Moutnice. Příčinou srážky byl smyk vozu, který se dostal do protisměru a střetl se s protijedoucím autem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80i90n90d66ř51i44c93h 18H86r58a77d97e12c73k18ý 6795379872742

pro autora článku: vesnice se jmenuje Moutnice, ta Moutnice, nikoliv ty Moutnice!

0/0
26.7.2016 16:21

M67o92j29m16í96r 91S93k37á62l24a 2680772966

Slušný rozstřel...

0/0
26.7.2016 15:43

R88u26d79o39l13f 77K12l54o89u93č49e77k 6420879542851

Podobně přišel můj bratr naštěstí jen o auto, když v levěm nepřehledném oblouku měl náhle proti sobě takové hovadu, že ani uhnutí do příkopu nezabránilo, aby mu prohnul levý sloupek o 20cm, nehledě na další škody. Kdyby neuhnul, byl by to čelní náraz. Takoví nebezpeční bezmozkoví "řidiči" nemají na silnici co dělat.

0/0
26.7.2016 15:37

P85e67t97r 18B81á64č60a 8845936745575

Tady ta nespravedlnost, ze zabije nekomu tatu a sam z toho vyvazne Rv

+9/0
26.7.2016 15:18

P16a40v93e28l 79A80d64a23m57e38c 6504336

Tak to byl jasný muslim ;-)

+1/−13
26.7.2016 14:22

M19i71r22o13s35l65a29v 58D16v82o76ř38á11k 9795870597335

I vy jste jasný...

+6/0
26.7.2016 14:24

M64a94r44e37k 30J95a23n94e74č68k95a 1777736963571

Nepřiměřená rychlost + špatný stav vozovky + pravděpodobně i špatný stav vozidla (např. sjeté pneu, opotřebované tlumiče) = ??? (za rovnítko si každý může dosadit jasný výsledek).

0/0
26.7.2016 13:49

P44e43t87r 45B68á60č35a 8285736255515

52 let zrovna nejsou zadni zavodnici. Spis delal kdo vi co jen se poradne nevenoval rizeni, najel na krajnici tam se lekl, strhnul to, dostal smyk a namiril si to primo pod toho neboheho pana.

0/0
26.7.2016 15:15

J63a64n 27S10z91a14m89a91r42á15n95s88z75k98ý 1172592967328

Jo urcite se rychlost prizpusobila stavu vozovky. (Pokud tam jsou fakt ty diry) . Krasa. Jedete na dovolenou a borec vas sejme....

0/0
26.7.2016 13:27

J80i41r84k29a 93D66e90m51e89k 6719381760704

Autor článku je laik v problematice. Muž dostal smyk? Nebylo by lepší popsat průběh Muž z důvodu nepřiměřené rychlosti uvedl vozidlo do smyku nebo na namrzlém povrchu nepřizpůsobil rychlost jízdy a uvedl vozidlo do smyku, v důsledku čehož přejel do protisměru, kde ...

+8/−2
26.7.2016 13:18

Z22d78e71n59e40k 56B68e13d72n83a14r 7247386477989

Jo máte pravdu, prvděpodobně na namrzlém povrchu dostal auto do smyku. R^

+8/0
26.7.2016 13:23

J69a69n 52F74r30o50l44í19k 6476440705594

Včera jsem tam jel. Náledí jak sviňa. ;-D No hlavním důvodem bude, že obě krajní strany vozovky jsou tak rozbité, že se jezdí středem a protijedoucí si na poslední chvíli vyhýbají. Pokud vjedete rychle do nějakého vykopávacího lavoru tak můžete skončit v poli nebo také v protisměru.

+6/0
26.7.2016 13:38

J19a50n 23S27z63a65m44a82r19á13n48s76z13k37ý 1292182577808

Pokud jel rychle a mel pneu jing ling z bazaru 20roku stare .... Muze se stat.

0/0
26.7.2016 13:28

D14a64v29i91d 81L30i28n62h55a29r77t 7682330257689

Jojo.. Venku mrzne jako když praští

+1/0
26.7.2016 13:56

R95o59m62a58n 65S50o58u93č63e88k 1652315750719

U vás je něco úplně jiného namrzlého

0/0
26.7.2016 15:02

J92a31k35u61b 66S39e15m40e26r67á92d 2977106191241

Popsat prubeh? Vzdyt se to teprve vysetruje.....taky si to predstavujete jak hurvinek valku

0/0
26.7.2016 15:33

O15l50d78ř33i18c16h 77Š65t58ě90p39á55n70e65k 7122256976524

Už jsi se vykecal?

Krom těch nesmyslů to stejně nemá žádný smysl, takže si radši povídej doma se starou.8-o

0/0
27.7.2016 0:07
Foto

M90i62l97a51n 17D65u84d63k65a 2428935647663

V oblasti toho kvanta dopravních nehod se spojuje hned několik příčin: katastrofální dopravní značení, špatné silnice, spousta úplně zbytečných semaforů, nekonečné a zbytečné čekání u závor...to vše jen kvůli českému šlendriánu. Není divu, že řidiči to potom dohánějí...zvláště ti profesionální. Byl jsem teď tři neděle v zahraničí, najel 3000 km (Rakousko, Slovinsko, Itálie)...zase jsem neviděl ani dopravní nehodu.

+4/−5
26.7.2016 13:16

P50e48t78r 57Č48e85r96v66e64n24ý 3646751702375

To je úplně stejné jako s policejními hlídkami. Stejně tak jako to, že nepotkáte na silnici policejní hlídku, neznamená, že by hlídky na silnicích nebyly, to, že nepotkáte při své cestě dopravní nehodu, neznanemá, že se v daném místě a čase dopravní nehody nestaly. Znamená to pouze to, že jste měl štěstí a přímo na Vaší trase se žádná nehoda nestala.

+4/0
26.7.2016 15:10

J83a43k73u23b 52S93e55m18e56r25á63d 2427236481541

R^

0/0
26.7.2016 15:35

P49e45t70r 93B33á88č16a 8915186635385

S prvni casti komentare souhlas, ale ze nepotkate nehodu neni moc vypovidajici. Ja jezdim cca 400km denne po republice a taky potkam nehodu jednou za mesic a pri tom se deji.

0/0
26.7.2016 15:17
Foto

Z11b84y35n48ě42k 74M46e38l10i29c91h28a51r 9695217415909

smyk na suché silnici?

0/0
26.7.2016 12:49

J62a92n 15N72o57v22á25k 9777932817467

Písek, olej, nerovnosti + rychlost...

+2/0
26.7.2016 13:01

J47a76n 51F64r59o23l92í69k 6826180825874

Nic takového. Oba kraje vozovky jsou rozbité, vlnité, záplaty také, takže když do toho vjedete devadesát může Vás to vykopnout. Jezdíme tam středem a kličkujeme jak to jde.

0/0
26.7.2016 13:41

J95a83n 47N34o57v26á28k 9337212577257

Ok, to bych asi možná zahrnul pod ty nerovnosti, ale nechtěl jsem popisovat tamní situaci, neznám to tam. Jen jsem psal možnosti, které také mohou vést ke smyku na suché vozovce.

0/0
26.7.2016 14:55

J38i24r58k65a 52D71e20m69e48k 6929981890334

Nepřizpůsobil rychlost jízdy technickému stavu komunikace (zatáčka, zakřivení, náklado atd...)

0/0
26.7.2016 13:19

M76a36r68t38i76n 51V58a82l79á15š18e88k 2191862672602

Tak tady to znam moc dobre. Je to rovna cesta na horizontu pak mirna zatacka. Problem je ze ta cesta je v dost ubohem stavu. Sama zalatana dira !! a to jeste tak sikovne ze misto aby cestu zarovnala dela tzv krtinec. (Asi vsichni zname tyhle opravy rychlokvasky). Auto tam odskakuje a nedrzi uplne stopu( a to nove auto, nemluvim o nejakem starsim rado by udrozvanem vozu, ketry ma tlumice uz davno za hranici zivotnosti). Pokud clovek jede predpisove, i na takto rozbombardovane ceste, rozhodne nehrozi, ze by se dostal do smyku natoz do protismeru. Takze jakozto ridic znaly daneho useku, se mi pricina jevi v dosti jasnych konturach.:-/

+17/−1
26.7.2016 12:18

J74i57ř35í 89Š61k22u50t11a 6563495968720

Přesně. Jezdím tudy denně a občas mi spadne čelist do klína, když vidím, jak na tom tankodromu někdo předjíždí a ve stotřiceti mu skáče levá strana po těch záplatách jak klokan v říji... děs toto.

+3/0
26.7.2016 13:30

J47a44n 94F96r92o24l56í30k 6576890565694

130 na tachometru Fóbie je 110 v reálu. Ve 130 se to už na té konkrétní silnici vznáší a nemáte šanci auto udržet na tom tankodromu.;-D

0/0
26.7.2016 13:44

J98i41ř58í 19Š49k76u43t83a 6523185728440

Tj samozřejmě odhad, ale asi sám znáte situaci, kdy Vás někdo "šmikne", že si zkontrolujete jestli necouváte... :D A že máte ve fóbii špatně tachometr? No tak to nechte opravit, což? To by mě štvalo i na autě ne jen na fobii.

+1/0
26.7.2016 13:51

L72u10c70i64e 85F67o80r36m53á85n44k44o19v21á 8945938397460

Každé auto má podtočený tachometr.

0/0
26.7.2016 15:24

T13o83m11á65š 90B29a63š41a60n79d16a 2222299392700

Je to tragedie, ale taky podnět k zamyšlení, proč "moderní a bezpečné" auto (hyundai), které plní nejnovější bezpečností standardy, není bezpečnější než starý citroen. Jestli všechny ty nárazové testy nejsou podobné, jako ty testy emisí. Papírově a v hangáru všechno super, milión hvězdiček, ale na silnici katastrofa.

Stará auta bývala mnohem pevnější, silnější plechy, dlouhé kapoty, poctivá ocel.

Dnešní programově deformovatelné karoserie fungují jen v přesně daných mezích, stačí odchylka pár stupňů nebo cm a tragédie je na světě.

+5/−2
26.7.2016 12:09

P60a34v92e53l 91J44e88ř19á29b25e23k 7961232104387

Teoreticky dobře, prakticky špatně. Vedle bezpečnostních prvků je taky otázkou jak k nehodě dojde a jak se řidič uhodí. Zda má dobře upevněné pásy, opěrku hlavy, a mnoho dalších drobností, které rozhodují o přežití.

+1/0
26.7.2016 12:19

J80o48s53e15f 15Š87o42l17t19e50s 8104548160103

Musíte vzít v úvahu, že ten citroen byl praděpodobně o dost těžší, přece jen C5 vs ix20 je celkem nepoměr. A i přes plné využití deformačních zón (velmi důležité, jinak by byli mrtví všichni) se to holt nepodařilo zastavit včas. Když uvážíte rychlost střetu, je myslím zázrak, že zemřel jen jeden řidič.

+2/0
26.7.2016 13:00

T30o40m65á15š 73B57a86š12a50n47d11a 2232749812490

To není C5, ale Xsara kombi, což je velikostně nižší střední. Přesto bych čekal, trochu zvýšená ix20 bude mít lepší šance.

+2/0
26.7.2016 14:16

R77a32d49e40k 32H98o67l67e23c34e81k 3286260838121

Ono to moderní a bezpečné auto celkem zafungovalo, když zbytek osádky je zraněn jen lehce. Řidič měl prostě smůlu, třeba proto, že se snažil vyhnout a místo přímého čelního nárazu to vzal na sebe.

0/0
26.7.2016 13:06

R90a89d82i18m 97K83a56l91a49s 2510516782961

Stačí ten náraz koupit lehce z boku a nic Vám nepomůže. Když už se s něčím srazit tak nejlépe přímo čelně. A na to vypadá ten citroen, hyundai má omlácený i levý bok u řidiče.

Druhá věc je, že dosud se všechny testy dělaly na stoprocentní čelní překrytí, ale je celkem rozdíl, pokud Vás trefí sice čelně, ale třeba jen s polovičním překryvem. V tom případě se u některých aut jedno z předních kol vmáčkne do prostoru kabiny, kde řidiči minimálně zpřeláme nohy (v lepším případě). Částečný překryv zvládá jen Volvo, Mercedes a tuším Lexus.

+1/0
26.7.2016 13:23

O16t13o 90S22t59r66á40n28s60k23ý 1831110628725

Příliš pasivních bezpečnostních prvků udělá i z dobrého a zkušeného řidiče občas hazardéra. 18 airbagů, automatické brždění před překážkou a já nevím jaké ještě vifikundace a výsledek je naprostá ztráta soudnosti a odpovědnosti při řízení. V tom vidím (já osobně, nikomu to nevnucuju) dost velký podíl na nehodách na silnici.

+2/0
26.7.2016 13:35

F51i79l90i39p 69G28r48y55g21a40r 4664823643309

euroncap se uz dela na pouze 40% překrytí. nicméně pokud to bylo méně směrem na přední kolo tak to má zpravidla fatální následky, proto v USA začali dělat tzv. small overlapy, kdy je překrytí pouze 25% a ty výsledky stojí za to :-(

0/0
26.7.2016 13:39

P40a10v88e80l 30D69o60b19e42š 3686673588521

jj ty 25% jsou husté zady je např jeden https://www.youtube.com/watch?v=XHSYAlsIc2I

0/0
26.7.2016 13:50

T82o40m76á98š 17B45a21š15a21n57d22a 2802599572600

Přesto mi nikdo nevymluví, že automobilky navrhují auta přesně tak, aby dostaly 5* v euro NCAP testech a kdyby se metodika změnila, většina z nich propadne.

0/0
26.7.2016 14:29

J91o60s55e75f 12D20o87l59e33ž12a80l 1916217411

Jasně, auta byl dřív mnohem pevnější, tak to určitě. To jste si udělal názor na základě jedné nehody? Už jen to Vaše domněnka s dlouhými kapotami dostane ihned na frak, když se kouknete jak daleko od čelního skla řidič a spolujezdec sedí v každém moderním autě ve srovnání s těmi starými. A že je dnes na silnicích méně srmtelných nehod, i když se aut na vozovkách vyskytuje více, také určítě nemá nic spolecného s tím, že jsou dnes auta prostě bezpečnější.

+1/0
26.7.2016 14:23

J46a31n 70H20o75r64s24k44ý 2416590477535

Ve své dlouhé úvaze zapomínáš na to základní: fyziku nevochčiješ!

0/0
26.7.2016 17:26

L24e28o52š 76L98i69t21e10r27á81k 5239916561412

Kdyby to nebylo tragické, připomněl bych jeden slogan automobilky Hyundai. Moc z něho nezbylo :-(

+1/0
26.7.2016 12:01
Foto

M94a80r52e95k 35B52a10š73i73s35t51a 7703832923450

to je paráda, jedete si z rodinkou a náhle vás trefí hověz v protisměru, nebo někdo spěchá tak že nedá přednost.

+6/0
26.7.2016 11:58

L57e29o95š 38L58i94t68e16r56á13k 5209796211232

Souhlas. Ale často tomu nepomůže kretén, který nezná předpisy a v klidu zrychluje, přestože je předjížděn! ;-€ Takže za obcí si myslíte, kolik máte místa na předjetí a najednou se to změní na rallye s autem vedle vás. !!

0/−1
26.7.2016 13:08

J64o18s78e62f 43Š69o43l90t44e33s 8934528500543

S tím se setkávám zcela běžně. Více než polovina řidičů v ČR při předjíždění automaticky přidá. Moc nepředjíždím, obvykle nikam nespěchám, ale i tak se s tím setkávám zcela běžně.

+1/0
26.7.2016 13:11

P26e35t38r 84Č28e63r69v62e27n62ý 3976461352735

Říká Vám něco pojem předvídavost?

Asi ne, jinak by Vás napadlo, že pokud se v úseku nárazově zvýší nejvyšší dovolená rychlost o 40 km/h, tak logicky ten před Vámi začne zrychlovat - a to samozřejmě při dodržení dopravních předpisů dříve než Vy (on bude dříve na úseku s vyšší povolenou rychlostí).

Samozřejmě se nezastávám takových, kteří zrychlují mimo obec, když začnou být předjížděni, ale podle Vašeho popisu si ty své krizové situace vyrábíte sám.

Pokud by první v koloně začal být předjížděn těsně před označením konce obce a měl se chovat, jak Vy si představujete, tak by byl neustále předjížděn a vůbec by nemohl zvýšit rychlost nad 50 km/h - pak by zase lidé Vašeho ražení řvali, že zdržuje provoz bezdůvodně pomalou jízdou.

+4/0
26.7.2016 14:45
Foto

M94i91c25h72a88l 59G18r26e71š17l50i32k 9121656832716

Takisto treba predvídať, že auto, ktoré sa pred nami vlečie, z kopca pridá. Zaujímavé bývajú situácie, keď mládenček na nejakej starej chromte po dedovi sa silou mocou za dedinou chce predrať pred oveľa výkonnejšie auto a zistí, že to pred ním má "nečakanú" akceleráciu. :-)

0/0
26.7.2016 15:01

L43e15o53š 24L88i31t74e35r60á56k 5539126901252

Houby víte, jak řídím, tak mě nesuďte !!

A za druhé neznáte předpisy. Pokud vás někdo začne předjíždět, nesmíte zrychlovat. I když se vám to nelíbí, musíte počkat, až vás předjede. Důvodem je bezpečnost na silnici a pokud nejste tupý, domyslíte si proč.

A já nejsem tupý ani vrahoun, tudíž nikomu nebráním mě předjet. Když je někdo rychlejší, ať si jede. Ale totéž očekávám od druhých. Spousta nehod plyne z bezohlednosti řidičů. Zrychlovat, když mě někdo předjíždí, to je bezohlednost nejvyššího kalibru. !!

0/0
27.7.2016 9:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.