Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krize hromadné dopravy v Brně. Řidiči jsou vyčerpaní, chybí posily

Brněnský dopravní podnik trápí akutní nedostatek řidičů autobusů. I přes prázdninový režim se mu sotva daří pokrýt všechny denní směny, řidiči jsou pod tlakem a často pracují i v době volna. Některé spoje proto dokonce v ojedinělých případech ani nevyjely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z14d94e49n54ě49k 19S49ý40k82o93r77a 1816434418828

Křikloun, co nezná znění zákona a reálnou situaci. Jako řidič mohu ve volnu jít řídit, ale je jasně stanoveno zákonem kdy a jak...

0/0
22.8.2016 8:27

P60a29t45r34i43k 78E55g73e81r 2508920589781

V Brně přes noc jezdí jen noční autobusy a myslím, že jen linky n89, n91, n92, n93, n94, n95, n96, n97, n98 a n99. Myslím si, že v Praze se po zrušení 508 také doprava změní a třeba noční tramvaje přestanou jezdit. Vždyť se mluvilo o vídeňském způsobu MHD. V Praze by slušelo opět zavedení původního řešení končí-li na smyčce tramvajová linka 17 měl by zde zastavovat autobus linky 117. V Brně jsou v noci dlouhé intervaly, ale zase dobré je, že u hlavního nádraží se všechny autobusy sejdou to se mi líbí u Lazarské, ale byl bych pro pouze noční autobusy, dále v noci a během víkendu a svátku bych vedl zvláštní linky. U všech noční linek bych uvítal trasu na 45 - 75 minut.

0/0
2.8.2016 17:57

L56e12o31p21o22l48d 83P50r23o92k55e62š 8319574597

DpmB tedy porušuje zákon ,když řidiči musí pracovat ve svém volnu. Pokud řidič nákladního auta poruší AETR a překročí výkon řízení bez odpočinku, většinou se vyboduje a je bez ŘP.

+1/−3
2.8.2016 9:05

P25e61t10r 83N28o17v44á76č10e63k 4199481579315

Je to jednoduché, přidejte jim. Ale kde na to vzít, když budou šalinkarty stát méně? Hollan s Anderem už někde ty peníze vezmou, nebojte se...

+3/−1
1.8.2016 17:07

D67a14v56i60d 69M82a80l72i65n69a 1930563420473

Třeba mohou začít jednat o cenách nafty? Aha, tam moc neušetří. Zkusí srazit cenu za nové autobusy? Aha, to nepujde. Nebo krátit daně? To také neproskočí. Tak holt se asi budou muset "domluvit" se šoférama. Třeba jim nakonec budou jezdit za misku rýže. Otázkou bude, jestli jim bude stačit obyčejná, nebo si dupnou a vymohou si Basmati. :-)

+2/−1
1.8.2016 17:42

A35u88g71u22s30t 95F57o29r49m18á40n71e22k 6355309570136

Ať jezdí na zemní plyn jako jinde, nebo ať také jim zařídí Babiš zelenou naftu, jako zemědělcům (tedy svým otrokům).

0/−1
1.8.2016 18:57

L10u36k28a54s 88N98e11m61e74c 7779520952404

A ty seš vodkaď?

0/0
2.8.2016 7:26

M74a96r50t21i91n 96Z27v60o73n48i64č47e30k 4968707552511

První problém - platy.

Druhý problém - připos**nost čechů, viz.:

A jeho slova potvrdili i další kolegové. „I když odjezdím celý týden, víkendové služby navíc beru, byť je to v mém volnu. Dělám to ale proto, že kdybych odmítl, v budoucnu bych třeba nemusel dostat dovolenou a nevyšli by mi vstříc,“ vylíčil svou obavu další z řidičů.

Nechápu, čeho se furt lidi bojí, když něco v práci odmítnou či chtějí vyšší plat. Dáááávno neplatí ty kecy zaměstnavatelů, že za bránou čeká 100 dalších. Ne, nečeká. Chcete vyšší plat? Ozvěte se. Nadáváním doma a mlčením nikdy nic nezlepšíte.

+11/0
1.8.2016 15:51

R64a16d81e74k 54H16r34u60b79ý 6634141322109

No třeba lidi před důchodem raději mlčí než aby přišli o práci.Je to těžký.

+3/−2
1.8.2016 16:36

D87a74v94i49d 61M14a14l31i31n46a 1710423680253

Tchán začal dojíždět do Německa v 50 letech a teď jen nadává, že to neudělal dřív. A dojíždí denně 30 km přes čáru. Jak daleko je to z Brna do Rakouska?

+2/−1
1.8.2016 16:40

R55a29d61e10k 54H71r42u52b59ý 6214551672849

Tak jak odkud,cca 60 km.Jak jsem psal je to individuální.Důvodů proč sklopí oči může být více.

+2/0
1.8.2016 17:24

D21a38v89i95d 50M94a13l44i43n32a 1280443200783

A přitom stačí trošku zauvažovat. Kolik let se počítá jako základ pro důchod? Posledních 10? Z jaké výplaty budu mít větší základ? Z České, nebo Rakouské?

0/−1
1.8.2016 17:48

R86a42d69e19k 41H85r90u77b40ý 6284621582609

Nevěřím,že se poslední roky maká na výši důchodu.

+2/−1
1.8.2016 17:52

D66a44v24i83d 93M92a28l91i92n41a 1500313470643

Kdo? Tchán? Ten ještě ne. Já také ještě ne. Ale několik "předdůchodců" už jsem zažil. A vždy je to stejné. A jedno vím určitě. Že za českou výplatu bych si toho důchodu moc neužil a o střádání na důchod z ní s rodinou bych také moc neuvažoval.

0/0
1.8.2016 18:08

R79a22d96e42k 64H43r91u55b20ý 6894111242809

Myslel jsem to všeobecně.Omlouvám se,vás s tchánem jsem neřešil.Jinak je úplně nejlepší mít zahraniční důchod.:-)

+1/0
1.8.2016 18:30

D93a43v96i70d 42M91a44l45i10n28a 1470333510913

;-) Jj také jsem to později pochopil. Jen si opravdu myslím, že šoférů je nedostatek po celé evropě a právě ti starší "předdůchodci" by měli myslet na to, si našetřit na důchod. Ne klopit zraky před autodopravcem. Nevolnictví bylo zrušeno již za císaře Josefa. ;-)

+2/0
1.8.2016 18:56

D85a92v10i28d 87M92a30l21i64n43a 1850973240673

Omluva za minus. Mělo být plus

0/0
1.8.2016 18:57

O21n33d34ř81e79j 21S34e57m95e70c17k39ý 8131296788935

Není to posledních 10 let, ale všechny příjmy od roku 1986.

0/0
3.8.2016 15:40

L58i18b23o51r 15F61o19l70t23ý30n60e82k 2786635847444

Počkat. Celý článek je o tom, že nejsou lidi, tak proč by měli přicházet o práci?

+6/0
1.8.2016 17:25

R76a75d34e76k 92H65r53u39b67ý 6374961392219

Spíš se jedná o problém letní dovolená,kdy asi čerpá dovo většina řidičů.Přece jen za volant nemůže usednout každý.Není to jak sbírat ovoce na brigádě.Takhle to dopadá,když firmy šetří na lidech.Vedení podniku moc dobře ví,že jde o "pár" měsíců a chybu v systému nepřizná.

+3/0
1.8.2016 17:32

P58i89v11o41ň69k83a 76M83i72r61o58s24l63a67v 8592602501782

Blbost.Nemají se čeho bát.Za tohoto stavu,jaký tam panuje nikdo řidiče nevyhodí za to,že nevzal službu navíc.

0/0
1.8.2016 20:43

R42a85d72e61k 36H93r12u10b91ý 6644831832769

Teď je nikdo nevyhodí.Ale za pár měsíců může být situace úplně jiná a někdo si vzpomene kdo rebeloval.A to se někteří také bojí.

+1/0
1.8.2016 21:07

L64i78b59o64r 39F58o50l19t78ý17n59e14k 2236755617394

A nebo si řeknou, že ti by se neoprávněnému vyhazovu bránili a radši propustí někoho, kdo jen drží hubu.

0/0
2.8.2016 8:04

D96a92v77i26d 58M64a53l47i95n62a 1160393680903

Muj plat ridiče pracujícího v UK. Hodinová mzda! 8 hodin základ 10 GBP na hodinu. Presčas po domluve 15 GBP na hodinu. Sobota je presčasová celá. Nedele a svátky TRIPPLE! tedy 30 GBP na hodinu + 1 den dovolené navíc. Kolik činí hodinová mzda ridiče u DPMB? Vím, že spousta lidí se bude ohánet vyšším vydajem z vyplaty za bydlení atd. Mne by Jen zajímalo, jestli delá ridič v Brne jinou práci, než ridič v Anglii? Nebo platí v ČR jiny AETR? A nebo proste všichni šetrí na šoférech?

+6/−1
1.8.2016 13:22

M22i10l87a83n 92V44o13s13t29r11ý 6109686624774

Tak ono to takhle bylo vždy... v roce 29 byla průměrná mzda dělníka v ČSR 850,- korun, v USA ten stejný dělník za tu stejnou práci (a to i hodinovou) bral v přepočtu 5 tisíc korun (což byl v ČSR plat ministra)... Středoškolský učitel tu tehdy bral 1250,- a v USA 10,5 tisíce... Dokonce i ve Výmarské republice v té době trápené hyperinflací byly platy v přepočtu 2,5x vyšší než v ČSR...

+2/0
1.8.2016 13:36

M23i57l22a28n 49V70o94s70t15r67ý 6289106354214

Zdroj: Velké dějiny zemí Koruny české XIII. (1918-1929), Antonín Klimek, ISBN: 80-7185-328-3

PS: Ne, že bych to tak věděl z hlavy, ale zrovna včera jsem si tu pasáž četl, takže to je ještě dost "čerstvé" ;-)

+2/0
1.8.2016 13:41

D67a75v51i21d 49M87a94l59i25n38a 1810273350933

No tak hlavne, že ten západ doháníme. :-)))))) Jen se domnívám, že ta oklika pres Asii je celkem zbytečná, ale budiž, i pres KLDR se dá dostat do USA. :-))))))

+3/0
1.8.2016 13:46

D72a75v25i88d 12P75l34i47s49k87a 6887977954502

Přesně tak. R^ Zrovna nedávno jsem četl Zamlčené dějiny 1+2 od Krystlíka. Pokud by si člověk přečte recenze těch knih, musí zákonitě dojít k názoru, že Krystlík je naprostý nýmand a břídil. Jenže když si člověk dá tu práci s dohledáním zdrojů, z nichž čerpal, a dá si to do souvislosti s jinými fakty, která uvádí, tak se jedná o velice trefenou publikaci ukazují mýtus rozvinutosti prvorepublikového Československu v plné nahotě jako bohapustou lež.

0/0
2.8.2016 8:57

E93v30ž65e92n 18W90l44a53c58h 3889294747815

Uřčujcí pro poměr by mělo být že za plat z Angie si koupím X v anglii a za plat v ČR si koupím v ČR Y. Pokud je X=Y je vše v pořádku a vůbec nezáleží jaká výše mzdy je.

+3/−1
1.8.2016 14:30

D62a42v83i46d 32M44a10l96i38n51a 1380973590863

Dobre. Reknu to asi takto. Ceny potravin, ošacení, dpotrebního zboží atd., jsou na stejné úrovni. Rozdíl je alkohol, cigarety, a bydlení. Dobrá za bydlení dám 1000,- GBP mesíčne ze 3000,- platu. Zustane českému ridiči na život a sporení po zaplacení bydlení 60000,- Kč?

+6/0
1.8.2016 15:37

L30u35k63a31s 51N90e53m65e94c 7729870182434

Kolik tam stojí benzín, pojištění auta, kino, kadeřník,... Jídlo je tam dražší pokud nejis jenom shit z Tesca. Ale asi vážně, i když zaplatíš všechno zbude ti na usporeni celý plat řidiče v Brně.

+2/0
2.8.2016 7:30

M58o29j27m36í69r 37S92k71á15l65a 2510662626

"Zhruba desetiprocentní příplatek za jízdy navíc..."8-o;-D;-D;-D

+9/0
1.8.2016 12:56

D94a53v64i77d 37M94a58l14i24n27a 1940663760823

Ne vubec nejde o peníze. :-)))))))) Peníze až na prvním míste. "Doma s rodinou" mohu byt klidne na pracáku a na sociálních dávkách. Proč asi človek chodí do práce?

+5/−2
1.8.2016 12:40

R38a96d47i20m 57D23r10b51o76h21l24a68v 5701656253247

Odpočinout si od rodiny.

+1/0
1.8.2016 13:15

D69a22v63i87d 95M10a11l26i45n91a 1580393430123

:-))))) Jedine.

0/0
1.8.2016 13:29
Foto

P31e69t91r 53S63z74i66l54i92c53z62a53i 3755520626688

Se nedivím. Některé cestujíci bych nevezl ani v dobytčáku, někteří dopravci jsou taky pěkná verbež a korunu tomu dáva ministerstvo dopravy - spojovat profesní a soukromý život řidiče. Ten co tohle vymyslel, není normální.

+3/0
1.8.2016 12:39

H34e91r88b98e57r82t 12M88a85c38h94á30n74ě 1644630696

Jo, řidiči by to měli asi dělat z lásky k autobusům?

"Zdaleka nejde jen o peníze"

+3/−2
1.8.2016 11:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.