- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Praha by neměla svěřit Slovanskou epopej někomu, kdo se spojil a jedná s podvodníkem, který se vydává za vnuka Alfonse Muchy
Problém: Muchova závěť říká (volnými slovy) "Dílo věnuji Praze pod podmínkou, že bude trvale vystaveno v budově k tomu postavené."
Řešení?: Epopej pošleme do Číny a pokud se vrátí, vystavíme ho v Krumlově.
Problém: Praha nemá postavený okruh kolem města.
Řešení?: Zrušíme tranzitní magistrálu skrz město, nasázíme na ní semafory a lavičky.
Problém: Praha včetně historického centra je zaplevelená reklamami, vyvěšovanými bez špetky soudnosti.
Řešení?: Budeme regulovat všechno možný, ale reklamu ne. Teda na oko ano, ale do předpisů dáme takové množství výjimek a změkčení pravidel, že ve skutečnosti nic regulovat nebudeme.
Problém: Centrum Prahy je přeplněno statickými, historickými památkami, které stačí turistům vidět jednou a už je nic nenutí vracet se do města znovu.
Řešení?: Přijmeme vyhlášku zakazující pouliční umění (i s takovými perlami, jako že hoboj vydává vysoké tóny, saxofon je žesťový nástroj nebo jakmile dohrajete, nesmíte si odložit kytaru na zem)
Problém: Praha používá předražený systém OpenCard, jehož pořízení stálo 160 miliónů a roční náklady jsou 60 miliónů.
Řešení?: Pořídíme si nový systém, jehož pořizovací náklady jsou 10 miliónů (protože využijeme hardware, prodejní místa, databáze, validátory a další zařízení z předchozího systému), zato roční náklady na provoz budou 80 miliónů. A to ještě nikdo neví, kolik bude muset Praha případně zaplatit za "vykradení" předchozího systému.
Problém: Chybí rychlé spojení severního města s Dejvicemi a letištěm pomocí MHD.
Řešení?: Ačkoli máme k dispozici nový tunel Blanka, autobus do něj nezavedeme, protože by s ním lidi chtěli jezdit.
- - -
A takhle by se dalo pokračovat dál a dál...
Jsem sakra jediný, komu se zdá že Krnáčová tohle město nenávidí a snaží se ho za každou cenu zničit nebo alespoň co nejvíc poškodit?
Byla jsem v Krumlove na Epopeji trikrat, z toho poprve jako ditko skolou povinne. Pamatuju, ze uz tenkrat, jsem z toho byla unesena. Krasa! Jako starsi jsem pak dilo obdivovala porad stejne, jen mi prislo lito, ze se na nej nemohu podivat s vetsim odstupem. No a potreti mi prisly naprosto silena ta fronta. Epopej mela v Krumlove koncit, tak se na ni prijeli podivat snad vsichni, kdo ji jeste nevideli. A kdyz jsme se konecne dostali dovnitr, tak mi opet prislo lito, ze nemuzu kvuli nedostatecnemu prostoru od platna poodejit dal. Pak jsem byla v Krumlove poctvrte, vlastne jsme jenom projizdeli, to uz tam nebyla a my hledali misto, kde se najist. Krumlov byl jak po vymreni. Hotel zavreny a dalsi tri restaurace take. Zkrachovali. Pro Krumlov to byla urcite ztrata. Epopej by si zaslouzila krasne vystavni prostory, adekvatne velke. A Moravsky Krumlov je bez Epopeje uplne o nicem. Skoda.
Praha si hraje na vlastnika dila. Pritom Mucha Praze dilo venoval pod zasadni podminkou, ze bude vystaveno v budove vyslovne vystavene k tomuto ucelu. A to bylo leta pane 1928. Ani temer devadesat let nestacilo k tomu, aby Praha podminku splnila. Ostuda. A ted ho jeste posle nekam do Asie. Chjo.
Praha ale vlastnikem je, to neni v rozporu...
A opět se budu jen opakovat. zámek v Moravském Krumlově patří Moravskému Krumlovu? Pokud vím tak stále ještě nepatří. Vlastní ho Incheba a ta nechala vyhořet Veletržní palác v Praze. Do dnešního dne není vyřešen spor s touto firmou. Takže stále pro mne platí, že s Epopejí dlouhodobě zapůjčenou Moravskému Krumlovu problém nemám, ale s Inchebou v jejím čele stojí ing. Alexander Rozin ano. Jana
Nevím, jestli už jsou vyřízeny všechny papíry, ale město Mor. Krumlov zámek koncem června tohoto roku koupilo v dražbě.
Mucha daroval epopej Praze, tedy je především na vedení Prahy, aby už konečně něco začalo dělat a né jen se politicky haštěřit a rozdělovat si posty a funkce. Asi chci moc.
Na druhou stranu snahy Brna, M.Krumlova či jiných měst by měly být chápány jako naprosto liché.
Spíš by měla Praha děkovat, protože kde by dneska ta plátna byla, nebýt Moravského Krumlova?
Než tu bude diskuze zase zaplavena nenávistnými výlevy vůči Praze, dovolte mi říct, že v hlavním městě je kulturních památek a turistických lákadel tolik, že epopej už do ní rozhodně nepatří a měla by být umístěna kdekoli jinde, kde najde důstojné prostředí. A odkudpak ti " pražští šmelináři " pocházejí ? Z Prahy tedy rozhodně ne
Praha sprostě Slovanskou epopej ukradla. V současnosti hazarduje s jejím poškozením při přesunech někde po Asii za směšnou částku. A je zcela jedno, jestli s tím šmelí Rusák, Slovenka nebo třeba Podskalák.
V Asii Slovanská epopej nemá co pohledávat! A ještě za takovou směšnou částku! Hanba pražským šmelinářům na magistrátu! Jsou to obyčejní šmelináři! Epopej patří trvale do Krumlova! Plány vystavovat Epopej někde v zátopové oblasti Práglu jsou trestuhodné! Hanba, hanba a ještě jednou hanba!
Bohužel většina zmíněných nejsou ani z Prahy. A zámek v Moravském Krumlově nepatří Moravskému Krumlovu. jinak jako rodilý Pražák, fakt bych neměla problém Moravskému Krumlovu dlouhodobě zapůjčit.Ne ale Inchebě.