Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik zavede další expresní linku a ukončí letní výluky

Brněnský dopravní podnik zahájí od září provoz nové expresní autobusové linky E75. Spojí brněnskou Slatinu, průmyslovou zónu Černovická terasa a nádraží v Židenicích. Koncem prázdnin navíc podnik najíždí na klasický přepravní režim, skončí také letní výluky na Cejlu či Husově ulici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R89a89d17k73a 79P17l49c75h77o58v42á 1137803514

Zaplaťpánbůh, že konečně skončí prázdninový provoz, protože ten "myslitel", který ho vymyslel, evidentně přes léto městskou hromadnou dopravou nejezdí. Např. logika, že tramvaj č. 5 na Lesnou jezdí ve všední dny v 12ti minutových intervalech, což jsou delší intervaly než o víkendu, mi docela unikla. Jsem si vždy myslela, že ve všední dny jezdí více cestujících. Inu další argument, který ukazuje, že DPMB na cestujících nezáleží. Však oni si počkají, ne? Stejně jim nic jiného nezbývá, protože jiný dopravní podnik tu bohužel není. Vždy mne "dostane" ta hláška v tramvaji, že dopravní podniky děkují svým cestujícím za využívání jejich služeb. Když těm cestujícím bohužel nic jiného nezbývá :(

0/0
30.8.2016 14:15
Foto

B39r70o55n46i58s68l56a38v 80G19a20b49r40y56š 2262339321

Tomu rikam organizace a planovani dopravy :-). Jen me mrzi, ze s vystavbou novych trati se otali, Brno by na tom mohlo byt jeste lip. Ale brzy bude tramvaj u bohunicke nemocnice.

Jinak expresnich linek bych navrhnul jeste vic, jako spojeni nejvzdalenejsich casti s centrem.

+2/0
24.8.2016 20:54

P31a31v53e39l 69B64o73u93c98n34í21k 4662301753425

Okružní a expresní linky jsou v Brně třeba jako sůl. Dosavadní paprskovité vedení linek veřejné dopravy do centra, aby zde cestující přestoupili a opět se rozjeli na všechny strany se ukazuje jako překonané. Je třeba okružních linek a většího počtu menších přestupních uzlů. Koncentrace do centrálního, dlouhodbě přetíženého uzlu u Hlavního nádraží, se ukazuje jako překonané. Řešení dobré pro menší města a noční brněnské rozjezdy je při hustotě brněnské dopravy neefektivní.

A perlička na závěr: v připomínkách k Plánu mobility, kam se má dále ubírat doprava v Brně, politická strana / hnutí Bystrčáci připomínkovala, že Bystrc je daleko od Brna a navrhovali "expresní" šalinu, která by při cestě do města předjížděla pomalejší, zastávkové, šaliny ... Více na: http://www.mobilitabrno.cz/novinky/19-vyporadani-pripominek-ke-konceptu-navrhove-casti

+1/−2
24.8.2016 14:21

J75i17ř68í 11K51o22c37u58r69e60k 6195974625408

Děkujeme, vymyslel jste linky 25, 26, 30, 44, 84 a 53. Chtělo by to ještě sinici od Hřbitova do Komárova, aby jižní okružní linky měly kudy jezdit.

+3/0
24.8.2016 14:36

K76a91r59e54l 36N20ě80m36e22c 2683154806518

Dívám-li se na mapu Brna, navrhuji tohle (snad někdy v budoucnu):

odbočku šaliny v Pisárkách směrem do Kohoutovis, dále Žebětín a Bystrc, kde se potká s aktuální bystrckou trasou. Zde vybudovat novou vozovnu.

Rychlá MHD je základ a segregovaná tramvaj tomu jenom pomůže.

+1/−2
24.8.2016 17:18

P59a44v44e71l 60M42o76r73a32v86e24c 3812199932728

Šalina nedokáže vyjet kopec z Pisárek do Kohoutovic. A teprve ne kopec z Kohoutovic k Hitlerově dálnici.

+1/−1
24.8.2016 21:09

R77o60m66a21n 63B32a41r61o21š 4923657613

A navrhli taky, jak se budou ty šaliny předjíždět? Všimli si Bystrčáci, že šaliny jezdí po kolejích? (ok přiznám se, nechce se mi číst ten článek, třeba to tam je)

+1/0
24.8.2016 17:42
Foto

B48r93o10n94i69s69l77a23v 35G87a57b65r84y65š 2532149451

Obavam se, ze kdyby na to prisli, dali by jako nahradni reseni trolejbusy. :-D

0/0
24.8.2016 20:56

P72a26v26e18l 53M44o18r48a69v87e37c 3122819602668

Okružní linky už máme, viz. odpověď J.Kocurka. Která vám chybí?

Přestupních uzlů máme řadu, a přestupních stanic ještě více. Nevím, proč se fixujete na hlavák (protože chcete odsunout vlak do míst kde mají jistí politici pozemky?)

Předjíždějící tramvaj: víte, kolik by takové řešení stálo? Vybudovat "nádražíčka" na předjíždění tramvají? A o kolik by se zesložitilo zabezpečení tratí? (když třeba expres šalina má zpoždění, kdy může vyjet pomalá šalina a kdy musí čekat? kdo má přednost?)

0/0
24.8.2016 21:14
Foto

J76i25ř34í 37B86i28l21í49k 4255582572894

Mnohem inteligentnější by byl ze židenic vlak (on stejně jezdí) a linka jen ze Slatiny -> Čer. terasu

Možná kdyby ty nápady měly alespoň trochu koncecpci, tak to není tak špatné :(

0/0
24.8.2016 12:34

P12e10t35r96a 77N37o26v48á76k48o52v94á 7598906564988

Akorát ten vlak se tam dostane na jednu zastávku, zatímco autobus to prokrouží všemi uličkami, a lidi, obzvlášť v zimě, nemusí chodit tak daleko.

+2/0
24.8.2016 13:29

J81i50ř21í 52K37o90c87u68r41e26k 6265264605768

Ten vlak zastaví ve Slatině a průmyslová zóna je z velké částí přes koleje a za plotem. Musí se chodit naokolo, což značně prodlužuje cestu.

+1/0
24.8.2016 14:39

P10a58v94e53l 16M47o43r89a58v73e65c 3212899372718

Blbý je, že nádraží v Židenicích i ve Slatině je daleko od ostatního (přestupu z jiných MHD, daleko od firem v Černov.terasách).

Navíc, pokud vím takový vlak už jezdí. Jde o doplnění možných cest..

0/−1
24.8.2016 21:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.