Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cedulím odzvonilo. Z Brna zmizela poslední „šalina“ se starým označením

Cestující, kteří v pondělí jeli tramvají číslo jedna, se mohli svézt poslední „cedulovou šalinou“ v Brně. Od úterka dopravní podnik převáží lidi jen ve vozech s digitálním značením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T78o32m78á35š 12T23a55t30í97č13e31k 5740542960108

No to je supr, že už budou všechny cedule digitální! Akorát že je to na tamto. :-P

V nedělu jsem jel autobusem z Útěchova, potřeboval jsem na rolu. Autobus všechen luxus: nízkopodlažní, s třema optickéma informačníma systémama (červený běžící text, panel s konečnou a pár příštíma zastávkama v zeleným plus obrazovka), k tomu pochopitelně to nikdy nekončící žvanění s hromadou zbytečných slov, aby amplión náhodou nezrezavěl. Ale časem jsem si uvědomil, že jsem nikde - ani na smyčce v Útěchově s automatem a plánkem - nedostal tu podstatnou informaci: Jak se dostanu do štatlu? Už nějakých 20 let autobusy nesmí do města (ten orgán Vlašín tenkrát těm fóglům k tomu jenom kýval - to je přece tak strašně logický, že když nebudou autobusy zajíždět do města, tak že se úžasně zlepší životní prostředí!), takže i ta 57 sjede dolů a pak už jede jenom kus po velkým okruhu, kde taky končí. Vylezl jsem na konečné pětky, kde jsem si čtvrt hoďky počkal, nakonec jsem měl alespoň na Moraváku kliku a vyhmátl jsem sprintem jedničku bez čekání. Ale vraždit se mně chtělo. Člověk může přestoupit z autobusu na šalinu, která už jede někam do cíle nebo alespoň perspektivním směrem, na dvou konečných a jedné zastávce za dvěma ghettama. Kdybych v tom Útěchově bydlel a musel jezdit do štatlu, tak jezdím autem, i kdybych kvůli tomu musel jest suchý brambory.

Takže si ty digitální cedule strčte vítekam. :-P

0/−3
30.8.2016 15:10

P56a57v70e50l 20M18a70r18e11š 2906248283191

Kdybys měl na to bydlet v Útěchově,tak nebudeš jezdit sockou;-D

+1/−2
30.8.2016 16:31

T25o35m21á20š 96T32a51t25í28č14e94k 5970222400948

Se "sockou" běž někam. HD je výrazem racionality. V přecpaným městě sedí ve své dýmající krabici na denně stejné trase tam a zpátky jen superinteligent. Podívej se třeba na bohatý Japonce, jak jezdí metrem, vlakem a na kole, ty socko. :-P

0/0
30.8.2016 22:13

P54a25v53e36l 88M40a54r56e67š 2836678753171

japonskou podzemku a vlaky bych s jedním autobusem pětkrát do hodiny fakt nesrovnával. Japonsko je poněkud specifická země , není to zrovna vhodný etalon pro porovnání s čímkoli v Evropě. Oni by ti japonci možná tím autem rádi jezdili ( fakt jsi nikdy neviděl obrázky z japonského totálně přecpaného metra?) , ovšem jaksi vlastnictví a provoz auta je v Japonsku velice drahá záležitost, ta země je katastrofálně přelidněná a opravdu nemají místo.

Kolik jste u nás potkal lidí vlastnících domy za pět a více milionů jezdící denně autobusem? To možná když nevlastní dům pět kilomerů od Brna (Útěchov je Brno jen administrativně ) ale byt v užším centru s kanceláří tamtéž.

Mimochodem jak vlastně souvisí tvůj původní příspěvek s tématem článku? Jako že když budou mít šaliny i nadále plastové cedule, budou zajíždět až do satelitů kolem Brna?? NEzajíždění autobusů do užšího centra města byl naopak dobrý nápad, zvláště v době, kdy rozpadající se Karosy pálili naftu bez filtrů.

Jo a na rolu mi to z Útěchova přijde logičtější vlakem. je to jen s jedním přestupem na Lesné a vlak jede co půl hodiny

0/0
30.8.2016 22:32

T24o77m44á87š 93T45a14t72í91č20e76k 5310542830388

Ne. Souvisí to s tím, co jsem napsal původně: Digitální cedule jsou zajímavý asi jako rezavý kolo v Číně, když je člověk z Útěchova na roli za stejnou dobu za jakou potom vlakem v Pardubicích. Howgh

0/0
30.8.2016 22:40

I53v75a51n 97H76o75l62a84s 5467867398777

By mě zajímalo, co by ty busy dělaly ve věčně ucpaném centru? Jinak na rolu se dá na přímou šalinu k nádru přestoupit na Halasáku (9 interval 10 minut) nebo na Tomkáči (4 - interval rovněž 10 minut, koneckonců stejně jako ta pětka, alespoň vše přes den, navečer je samozřejmě interval delší).

A chtít ze sebezapadlejší okrajové části Brna přímé spojení do centra je nesmysl, to se pak nemuselo před 22 léty řešit přestupní jízdné, když by se všude mělo dojet na "jeden lupen".

+2/0
30.8.2016 21:24

T69o77m52á36š 39T55a43t11í49č68e16k 5140762350318

Interval 10 minut možná ve špičce. Byla neděle, to tuším jezdí čtverky po půlhodinách.

Průjezdnost pro autobusy pochopitelně během těch 20 let, kdy se musí přestupovat kdesi v - cenzura - samozřejmě vyřešena být mohla. Ale kromě toho by bylo mnohem méně lidí motivovaných, aby startovali auta. Já jsem začátkem 90. let nastupoval na bus na Karolíny Světlé, na Čáře jsem vystupoval za necelé čtvrt hodiny. Dnes na to potřebuješ trojnásobek. Schválně - co uděláš? Pojedeš raději autem?

0/−1
30.8.2016 22:11

P62a15v76e14l 44M55a26r13e91š 2416698983411

Tak pán by chtěl v neděli interval jako ve špičce pracovního dne... 8-o. Tak když si v připlatíš na šalinkartě tak dvojku ročně, možná by to i šlo...

+1/0
30.8.2016 22:36

T60o91m97á11š 64T66a43t93í48č82e47k 5750202820878

Akorát urážíš, na otázku neodpovíš. Dej pokoj, prosím.

0/0
30.8.2016 22:41

P83a69v47e31l 51M53a98r78e69š 2816948313531

Ona byla nějaká otázka položena? Ano pojedu autem, ale ne kvůli tomu že bus končí na Tomkáči.

A na rozdíl od tebe chápu, že pokud bydlím ve vsi za městem tak nemůžu očekávat přímý spoj do centra jedoucí o víkendu každých deset minut. To za 10 korun denně co tě stoji MHD opravdu očekávat nemůžeš.Můžeš být rád, že tam vůbec jede městský autobus, spoustě jiných obcí kolem Brna musí stačit regionální linka IDS.

Co bys říkal bydlet je Veverský Bitýšce, odtama to je do centra Brna hodinu a půl busem, nebo dvě až tři hodiny parníkem.

Bydlení na venkově má svoje nevýhody, na druhou stranu oproti nám měšťanům zase máte pár výhod.

+1/0
30.8.2016 22:56

O74n60d93r69e56j 12S49i57d70o15n 6484196901362

Soudruh Taticek by nejradsi zakazal osobni vlastnictvi aut. Za komunisty a jejich nazory se tu bije casto.

+1/0
31.8.2016 0:49

M23i31r38e38k 33Z72á37v28o32d93n47ý 7572867610238

Jen nechápu, proč taková velkolepá událost na trase, na které tato tramvaj minimálně posledních 10 let nejezdila (dříve nevím).

0/−1
30.8.2016 12:41

P38a28v68e44l 89M29a87r88e77š 2286188423401

Po té trase jednička jezdí léta.A končila u Výstaviště,protože zřejmě zatahovala do Pisárecké vozovny

+1/0
30.8.2016 16:34

M22i63r97e21k 59Z27á84v56o40d53n70ý 7582267550388

No jednička po té trase samozřejmě jezdí. Ale obsluhují ji jiné tramvaje.

0/0
1.9.2016 21:21

J10a31n98a 24R87o44h42á85č78o74v11á 6176356425601

salinkaV

+2/0
30.8.2016 12:26

J20a25n 40M96u16c67h94a 8369966692756

pár jich doma mám ;-);-D

+2/0
30.8.2016 11:56

T65o96m74á97š 85T72a73t59í87č55e28k 5920542950798

Vandale! :-)

+1/0
30.8.2016 15:13

M76i28r46o57s19l59a23v 78U42r55b28a29n 1496697141939

co ted budou studenti sbirat na koleje... ?

+2/0
30.8.2016 11:46

M11i54c21h77a44l 21S80v88o38b42o75d54a 7158900327843

Nemuzu si pomoct, ale design stare tramvaje K2 mi prijde super.

+7/0
30.8.2016 11:31

L10u35k89a75s 89N49e59m26e51c 7289410512664

Je to naprosty skvost, co kde slouzi tak dlouho? Stale dobre opravitelne...fakt se to jenom tak nevidi.R^

+3/0
30.8.2016 11:58

J53i34ř88í 83K60o26c48u42r27e44k 6655474565298

Mě ne. Prostřední podvozek nehnaný, tedy bez možnosti dynamického brždění či rekuperace. Výkon stejný jako T3, jen ve vozidle o 40 % těžším. Nemožnost jezdit pomalu (Svoboďák), aby se nespálil zrychlovač. Hrozný hic uvnitř, kdy ke skleníkovému efektu ten zrychlovač ještě přidává odpadní teplo a ohřívá okolí. No a v neposlední řadě se do ní dost špatně nastupuje s kočárkem, o berlích a tak. Jo z venku to vypadá docela dobře... než se začně znova loupat lak.

+2/0
30.8.2016 12:53

T76o83m68á73š 50T33a42t28í23č79e37k 5140612930938

Jedna nenahraditelná věc na tom vysokým podlaží je: okna jsou tam ve výši obličeje a trupu. A jsou velká. A dají se otevřít.. Áh... ;-)

+1/0
30.8.2016 15:17

P35a26v78e38l 31M83a18r85e69š 2536748823521

Design možná ...

Jinak to je strašný bazmek ( pročpak už jinde skoro nejezdí...)

0/0
30.8.2016 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.