- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bohužel v kolejišti neměli správně, co dělat, i když díky světlu a změnám, netušili, že tam pojede vlak.
byla to smutná událost, kterou dnešní občan ztěží pochopí, obrovská masa na malinkém nádraží, s velmi malým osvětlením, lidé se tlačili, aby si mohli posléze ve vlaku sednout a vů mrtvýchbec nevnímali, že stojí v kolejišti, kudy prolétl vlak mající válečnou přednost, 18 usmrcených se zdá být na tu masu cestujících velmi málo, zřejmě většina zaslechla hřmot a ustoupila a těch 18 prostě nemělo asi kam, asi půl kilometru bydleli příbuzní ((v Židenicich)), byla to rána a velký všeobecný žal a smutek
No tak podchody tam nebyli, takže museli přes kolejiště. Jenže správně asi měli počkat až vlak zastaví. / Dnes jsou podchody i nadchody a stejně se najdou trubky , který lezou přes koleje. Jak ti dva mladí blbečci, co je ukazovali v TV. Měli kliku že to neskončilo smrťákem./ A pak taky bylo zatemnění, takže se lidé špatně orientovali. Smůla taky byla že malá nádraží tehdy neměla nádražní rozhlas, který by lidi upozornil že přijíždí jiný než očekávaný vlak. Když tam každý den ráno nastupovalo tolik cestujících , tak proč dráhy neposílili osazenstvo stanice? Alespoň na tu ranní špičku? Dnes už nemá smysl ptát se proč to nebo ono? Prostě situace byla taková jaká byla. Akorát by mě zajímalo Jestli ti přeživši museli odjet s tím hrůzným zážitkem a šokem do práce, nebo dostali volno?
> Smůla taky byla že malá nádraží tehdy neměla nádražní rozhlas, který by lidi upozornil že přijíždí jiný než očekávaný vlak
No - on tehdy nádražní rozhlas nebyl ani ne velkých nádražích.
Dovolím si dvě poznámky. Pokud výpravčí prodal dejme tomu 400 jízdenek (někdo měl dejme tomu nějakou průkazku, někdo jich mohl koupit víc), tak mu prodej při odhadu 30 vteřin na osobu musel trvat přes tři hodiny. A pokud vlak odjížděl ve 4:42, tak to aby tam lidi pomalu chodili ve dvě v noci. Ale to není až tak podstatné.
Bagatelizovat nechci ani počet obětí, ale poměr cca 1000 lidí a 18 obětí je asi nepoměrně šťastnější než třeba skutečné tragédie ve Stéblové, Šakvicích, Spálově a podobných. Tím nechci říci, že oběti v Židenicích jsou méně závažné.
„Zkusil alespoň ze své budky výpravčího na tento vlak upozornit telefonem staničního zřízence Josefa Hájka v jeho domečku na nádraží, jenže Hájek tam byl sám a právě plně zaměstnán prodejem jízdenek pro téměř tisícovku cestujícíc
Kolik lidí dnes slyší na "Nevstupujte do kolejiště dokud vlak nezastaví"? Z města odkud občas dojíždím se po téhle frázi všichni nahrnou do kolejiště jak slepice na zrní. Pravděpodobně si říkají, že hrozící nebezpečí včas uvidí nebo uslyší, ale já už zažil situaci, kdy na nádraží na výhybce (ve stanici jich bývá přece jen víc než běžně) vykolejilo několik vagónů nákladního vlaku, které zoraly přilehlé nástupiště, přičemž vzduchem lítaly kusy lampy. Od té doby už znamení respektuji.
Jak si vysvětlit, že do sbírky přispěly i zjevně německé firmy a zejména pak i říšský protektor?
Srovnávat zmasakrované lidi s kuželkami ?? Odporné! Mravně se otřásám.
Myslím, že panu Janečkovi už je vaše morální rozhořčení úplně egál.
Poznámky k článku:
V Židenicích nebylo nádraží ale jen zastávka na dvoukolejné trati, bez peronů. Výpravní budova (čekárna, prodejna jízdenek) byla na druhé straně trati, než kde je nyní, s přístupem od ulic Kuldova a Lazaretní. Úvodní fotografie je tedy pořízena čelem směr Hlavní nádraží. V čase příjezdu osobního vlaku od Brna (vzdálenější kolej) jel vojenský vlak. Cestující v domění, že se jedná o osobní vlak, vešli do kolejiště, kde je smetl rychlík na Brno (bližší kolej).
Ja si nemohu pomoct,ale me by vlak na koleji nikdy nesrazil.Ad uz ocima ci uchem vnimam ze neco jede.Ten vlak proboha neni auto.nevim proste pokud nechcu spachat sebevrazdu,tak me nic nehrozi.Nejsu zamestnanec CD a na koleji su takrka denne.Samozrejme neskacu z koleje na kolej kdy na jedne koleji neco stoji.Ale z volneho prostoru to nechapu.
Blížící se vlak na nadráží vůbec nemusíš slyšet.