Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trapas aktivistů v Brně: nestihli uzávěrku referenda, vyhrožují dalším

Do začátku druhého referenda o poloze hlavního vlakového nádraží v Brně zbývá už jen osm dní a kampaň se vyhrocuje. Aktivistům z aliance Referendum 2016, kteří za jeho konání dva roky bojovali, se povedl i pořádný trapas

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K88a73r48e64l 35S44t73e44h39l52í89k 6574421913693

Patočko, největší nepřítel demokracie a zdravého rozumu jsi právě ty ! Před dvanácti lety lidé, kteří k referendu přišli, se vyslovili pro nádraží v odsunuté poloze a těm, co nepřišli to bylo buď jedno, nebo nechali rozhodnutí na odbornících. Jen ty Patočko a tobě rovní totalitní ideologové chtějí donekonečna prosazovat referenda, až v nich prosadí své stanovisko. To, že budou utrácet zbytečně peníze daňových poplatníků a blokovat výstavbu nového dopravního uzlu je jim úplně jedno. S demokracií to ale nemá nic společného Patočko, to je totalita a té máme za posledních 40 let plné zuby.

0/0
4.10.2016 8:21

J83a34n 28J24e93m26e16l16k91a 1375120

Nejlepší varianta je nulová. Nebo v centru. Nádraží funguje. Je nejlepší v ČR - protože je v centru. Na dopravním uzlu. To nikdy nikdo nepředělá mávnutím proutku.

Je nesmysl mít 2 centra. Každý lobista a developer by si přál mít přivedenou mhd, vlaky, autobusy k sobě do obchoďáku a vybudovat nové centrum - Tím však chcípne staré. (viz Ostrava). Brno je opět nejlépe fungující centrum v ČR.

VRT má být teoreticky v 2050. Nemá smysl nyní nic přesouvat. Řešit polohu bez jasných nákresů napojení nádraží a tratí vrt a ceny. A i odsunuté nádraží neřeší VRT bez drahých tunelů (proto nikdo nákresy nemá a nechce ukázat). A přesun MHD.. Tedy z 20 mld bude 40.. Vyhozené peníze.

Tlak na odsun je podle mě, že staré nádraží a pozemky byly brutálně zasmluvněny (předkupní práva a spol). Ale ať si to stát vyžere.. Jen ať je ostuda..

0/−3
2.10.2016 22:18

R17o13m98a86n 94J54e72s90c20h11k47e 9698315497445

Nádraží je špatné. Kapacitně, technicky. V Rakousku posunou nádraží o 300 a makají. Vy akorát píšete nesmysly.

+1/0
3.10.2016 4:25

J10a72n 32J45e90m13e34l98k76a 1275590

Debata v Rakousku prý byla dlouhá. Nádraží podle mě funguje.

0/0
3.10.2016 21:48

J64a18n 50J71e66m41e72l97k41a 1655400

Nesmysly? Viděl jste někdy tu smlouvu, co z ČD tahali 3 roky nebo kolik? (mezi tím se spousta věcí promlčí) Já ano. A bylo mi dost nevolno. Ikdyž možná je to ta, která nakonec zcela neprošla. Nicméně nádraží v pronájmu na 40 let je..

0/0
8.10.2016 11:56

L39u64k94á12š 68D10o58s82t86á58l 7914538819162

Doporučuji si předem nastudovat dostupné informace - nákresů je dost, včetně odhadu investičních nákladů: http://europointbrno.cz/ke-stazeni/

A zde je dostupné přehledné shrnutí: http://www.boucnik.cz/porovnani_variant_nadrazi_reka-petrov-htm/

0/0
5.10.2016 12:47

J42a69n 90J20e14m78e10l19k77a 1935180

Já jsem to dřív sledoval. A já prostě nevěřím, že z Prahy na Bratislavu a Vídeň se bude couvat. Tedy blankoidní tunel..

0/0
8.10.2016 12:57

T81o69m 38K79l37í58č51n12í43k 5420914795945

Nebylo by možné uspořádat referendum o tom, že Patočka a spol. už žádné další referendum nebudou dělat? Vždyť snad jedinou rozumnou volbou je v tomto případě ignorování referenda, které dává na výběr ze dvou špatných řešení.

Jako Královopolák navrhuji jmenovat za hlavní nádraží to naše, v Krpoli. Perony mají na délku 700 m, hned před nádražím je zastávka trolejbusu, autobusu i šaliny.

+1/0
1.10.2016 13:15

R10o65m97a27n 43J72e16s26c95h89k60e 9988125167305

Kde je v Kéniku trolejbus ? Vede na Srbskou. Ale na nádraží je to hodně daleko.

0/0
2.10.2016 12:13

R61o61m38a55n 27J18e60s27c88h53k16e 9308435127785

Ideální řešení neexistuje. V roce 1928 bylo 14 projektů, 7 se hodnotilo. Jeden dostal zvláštní cenu. Žádný nebyl dokonalý.

Dnes v Brně nebydlím, vlakem dojíždím denně. Proč se mají zůčastnit referenda lidé, kteří vlakem nejezdí vůbec ?

Bohužel moc velký výběr není. Když jsem viděl návrh projektantů z VŠ a dotázal se kolik naprojektovali reálných nádraží, tak ani jedno.

Já osobně bych viděl řešení od 5.nástupiště k řece. Pěšky rozdíl 5 minut, na Uhelné ulice dost místa na parkoviště. Musel by se zvětšit poloměr oblouku na mostě přes Koliště.

Jenom ne nádraží v oblouku. Zeptejte se strojvůdců a vlakvůdců, jak se jim odbavuje vlak na zastávkách v Bílovicích a Babicích u 4-6 vozových souprav. Rychlíky mají více vozů. Občas se stane, že vlak odjede bez vlakvůdce.

V sousedním Rakousku se rozhodnou a konají. Posunou nádraží a makají.

+1/0
30.9.2016 19:33
Foto

J71i98ř76í 20K25r14á22k11o90r43a 9309113

Nejlepší česká reality show Brno - díl 189:Jakub Patočka nestihl termín, primátor Vokřál rezignovaně láme hůl.

+1/0
30.9.2016 12:56

D65a72v48i29d 38P55e44c80a 1815804631346

Otázkou zůstává, zda neomarxisté prudí pro radost, či v něčí prospěch.

+2/0
30.9.2016 11:08

J77a90n14a 79L38a88n66g84o81v92á 2205876980353

Oni prudí ze zásady, takoví věční kverulanti. Chtějí modré z nebe, vy jim ho dáte, a oni budou chtít zelené... Jejich životní krédo je "Stále v opozici".

+2/0
30.9.2016 18:32

M95i15l56a48n 37F64r83a87n58k 7619262157862

naštěstí jsou už pryč doby, kdy aktivisty někdo bral vážně....Rv

+3/0
30.9.2016 10:15

J91a87n 67P97u89k28l 6232858469221

Jak je u něčeho Patočka, tak to ani jinak dopadnout nemůže... :-P

+1/0
30.9.2016 9:38

J18a30n 62D53o63m26e83k 1782383409385

To je vrchol hlouposti amaterismu a proste aktivisti. Z tohoto slova se zatim klube jen pohrdave ale jiz brzy to bude vulgarismus.:-P8-o

+3/0
30.9.2016 6:11

J29a48n 74D34o42m35e69k 1932133559285

Jsem pro konani referenda pokud si ho tihle trapni amateri zaplati ze sveho!!! To je opravdu vrchol hlouposti

0/0
30.9.2016 6:09

M22i83c78h92a93l 35B22r97ň80á22k 6194684447398

"Ekologové" a "aktivisté" nám chtějí vnutit variantu řešení železničního uzlu takzvaně v centru. Budiž, bral bych to jako oprávněný názor, každý máme nějaký. Nicméně když se na to člověk podívá bez aktivistického fanatismu a s elementární znalostí faktů, vychází z toho následující:

a) Patočkovi vůbec nejde o jakoukoliv modernizaci žel. uzlu Brno, ale jde mu jen o to, aby měl do důchodu kde vyvíjet aktivistickou činnost (čti živobytí)

b) Patočka účelově lže a záměrně zamlčuje fakta, zejména o katastrofální kapacitě současného nádraží a nutnosti tak jako tak postavit nové nádraží, dle projektů podporovaných zeleným náměstkem Anderem navíc takového, které má odbavovací halu stejně cca 400 metrů vzdálenou od toho současného (v prostoru Malé Ameriky). Porovnejme prosím s kosmickou vzdáleností 750 metrů ve variantě řeka. Stejně tak Patočka, Ander, Patrik a celá rudozelená aktivistická sebranka účelově zamlčuje, že varianta Pod Petrovem znamená obrovské náklady v budoucnu, pokud tedy Brno míní nadále zůstat významným městem, na napojení žel.uzlu na VRT. Petrov znamená nutnost tunelů pod polovinou města, včetně jejich výstavby mimojiné v prostoru dnešních lesů v okolí Bystrce a Jundrova (jak ekologické!!!) a pod polovinou historického jádra města. Nulová varianta znamená, že město nebude napojeno na významné transevropské rychlostní trasy s dalekosáhlými následky do budoucna.

c) "Rýžování zlata" v Jižním centru proběhne tak či onak, neb u obou variant se počítá s výstavbou v této oblasti. Takže ty slavné pozemky si majitelé zpeněží tak či tak. Pozemky pod plánovanou variantou řeka jsou státní, nikoliv jak se někteří demagogové níže v diskuzi snaží vsugerovat jiným.

Já k referendu nejdu, nebudu tuhle sebranku podporovat a neudělá to nikdo z mého okolí.

+12/−3
29.9.2016 19:48

R16o12m39a33n 42J77e46s76c56h62k67e 9288325647845

Ono je pod Petrovem více variant. první je v oblouku u pošty, druhá od 5.nástupiště k řece.

O jakých obrovských nákladech píšete ? I v Rakousku se jezdí pomalu přes Semmering.

V roce 1928 bylo 14 projektů.

Já bych se nebránil ani nádraží u Hornbachu. Nechal bych starou trať Hornbach - hlavní - Židenice. Od toho jsou odborníci. Bohužel je jich hodně málo.

0/0
2.10.2016 12:30
Foto

J86a26n52a 18B62í11l49k68o83v32á 1883521262417

Já k referendu jdu a chci nádraží tam, kde je. pokud nestačí kapacitně, nechť se někde jinde vybuduje jiné, větší, modernější, zejména pro rychlíky. Ale regionální doprava ať je v centru, odkud mají lidi zvenčí blízko do práce a místní vyjíždějící mimo Brno také "všude blízko". Mimochodem co znám lidi dojíždějící vlakem mimobrněnské, tak jsou nešťastní, že nemohou o nádraží, které využívají denně, rozhodovat také. A volili by variantu v centru.

0/0
2.10.2016 19:53

M57i17r38o16s89l12a29v 67V63y78k22o50u75p17i32l 3400366163885

V Brně (nejen samozřejmě) jsou určité strany, které nemají v podstatě nic v programu, nic hmatatelného za nimi není leta vidět, mimo hloupostí typu červených pruhů pro 27 cyklistů (majících odvahu se pohybovat v nezdravém a riskantním prostředí dopravy).

A tyto "strany" si řekly, no když už nemáme program tak budeme něco bojkotovat a oni se už nějací příznivci najdou, kteří nám dají hlas a my se znovu nastěhujeme na MMB a přežijeme další období v teplíčku.

A tyto "také strany", si vždy najdou nějakou stavbu kde to prostě zablokují

( Počínaje od pisáreckých tunelů, přes tunely v Králově Poli/Žabovřeskách...až třeba nádraží)

Nakonec tyto obstrukce, které jim umožňují hloupé benevolentní zákony, zaplatili opět daňoví poplatníci (na zvýšených nákladech staveb plynoucích z konzervace stavby atp.). Ale to je jedno, hlavně že jsme vidět a babka z Horní Dolní nám dá hlas, protože chce "suchou nohou" vkročit z "nádru na Zelňák" a vo tom to je !!!;-D Za celé roky neudělali nic, co by Brno v zeleném slova smyslu posunulo někam dál. Je to jen šaškárna pár jakoby zelených....

+4/0
29.9.2016 18:56

T43o94m34á92š 25B35o76č14e61k 2694499207879

Prostě tak dlouho se bude hlasovat, až vyhraje naše varianta. Prostě to pochopíte, po dobrým nebo po zlým.

+4/0
29.9.2016 17:58

J92i60ř24í 14K60o88c25u73r82e67k 6575874395498

Jo a ještě jednu věc: Představte si, že někdo navrhne, že zkrátí trasu jedničky a ta pojede z Moraváku přes Českou a Konečného náměstí do Bystrce. Přičemž přestup na osmičku bude pomocí čtyřky. Máte?

Tak podobně by vypadala varianta, že regionální vlaky budou stavět pod Petrovem a dálkové u řeky. Mezi jednotlivými nádražími se svezete...

+4/−1
29.9.2016 15:32

P60e73t61r 60R90i62h45a36k 7971628818456

Coz je podle mého nazoru ta největší blbost co se da udelat. Oddelit regionalni a dalkovou dopravu.

+1/0
29.9.2016 17:43

L90u64k34á24š 16D92o39s12t62á81l 7564188369752

Souhlas a pokud by to někoho napadlo, tak by se to dle mého názoru muselo řešit komplexně - tj. vybudovat nějaký druh velkokapacitní rychlé přepravy (mimo režim MHD) obdobně jak na velkých letištích mezi terminály.

Mimochodem už je to napadlo a samozřejmě dál hrají mrtvého brouka: https://www.facebook.com/NadraziBrno/photos/a.650180528332368.1073741825.572768559406899/1444493622234384/?type=3&comment_id=1444563528894060&reply_comment_id=1444578922225854

0/0
29.9.2016 21:39

R27o73m69a21n 66J44e36s95c36h53k86e 9188885287345

Máte snad nohy. 10 minut není tolik aby jste nemohl jít pěšky. Já z 90 % chodím po Brně pěšky.

0/0
2.10.2016 12:21

J56i33ř26í 50K77o53c34u18r57e52k 6515934985478

Nejdůležitější na novém nádraží u řeky je ovšem možnost, aby osobní vlaky mohly nádražím projíždět až 160 km/h a pak k vykolejit v Zábrdovickém trianglu jako ten rychlík u Santiaga: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6388170&y=49.1917645&z=18&base=ophoto

Zatímco ta omezení na současném nádraží na 30 km/h jsou dána prudkým obloukem, který není možné odstranit. Jeden z těchto omezujících rychlostníků je tady, v tomto prudkém oblouku: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6092201&y=49.1878550&z=20&base=ophoto

V blízkosti současného nádraží rovněž není volná parkovací plocha, jak je vidět na prvním odkazu. A nelze ji kapacitně rozšířit, jelikož na to není místo: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6091195&y=49.1849444&z=19&base=ophoto

A zde vidíme zelelnou plochu v centru města, která se přímo nabízí ke stavbě nového nádraží, na tramvaj je to blíž: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6151438&y=49.1815896&z=18&base=ophoto

+1/−3
29.9.2016 15:19

T96o91m 14K51l63í86č28n61í38k 5500254105635

To je sice pravda, ale pokud jedete směrem na Blansko, stejně od Bílovic až do Blanska jedete čtyřicítkou, protože víc vlaky v těch obloucích nesmí.

0/−1
1.10.2016 13:19

I68v97a69n 28H84o49l82a37s 5357327918847

Kec, většinou jsou tam "klasické" rychlostníky kolem 60 (kulaté pro šestikola nepočítám).

+1/0
1.10.2016 20:57

R96o72m49a60n 63J23e91s41c95h87k55e 9948135467635

Jede se tam trošku rychleji, přes Maloměřice to fičí přes 100 km. Jezdím tam denně. Místy 70-80.

0/0
2.10.2016 12:12

P37i70v87o98ň62k53a 69M49i59r82o33s19l59a64v 8692652811592

Patočo,Patočko.Máš ty a ta tvoje smečka plnou hubu řečí a základní věci neznáš.

Ale můžeš ty i tvoji nohsledi v klidu.Ono k referendu stejně dostatečný počet lidí nepřijde.A pokud ano a budou hlasovat pro ten váš nesmysl,tak to stejně nic neznamená.Konečné slovo bude stejně mít investor.A to není ani Patočka,ani Hollan a ani Ander.Je jím SŽDC,která na výsledky stejně brát zřetel nebude,jak tu už bylo mnohokrát deklarováno.Takže vůbec nechápu proč se na takovou pseudoakci vůbec mrhá veřejnými prostředky.

+7/0
29.9.2016 14:49

P78e88t55r 22B76á86č11a 8175316725195

Proc kazdej aktivista vypada jak prvotridni buran?

+13/−2
29.9.2016 14:38

M24a33r80e12k 28Š89e96v60č14í84k 2444298786216

Protoze jsou to burani vetsi nez si myslite

+1/0
30.9.2016 9:50

O13n40d68ř32e45j 33P85u38t31n86a 9841574801575

Jenom bych se chtěl ujistit - pokud chci, aby o poloze nádraží bez dalšího zbytečného zdržování rozhodovali odborníci, protože já to nejsem schopný kompetentně posoudit (což si od mnoha jiných lidí umím přiznat), nemám vůbec hlasovat?

+1/0
29.9.2016 13:54

L20u22k60á45š 48D75o50s67t10á38l 7564468799672

Podle mě je to nejlepší řešení a takhle to rozhlašujte všude okolo, nesmí přijít více jak 34,9% voličů. Bohužel p. Patočka oznámil, že hned po referendu (pokud nedopadne podle něj), bude usilovat o další - tj. buď napadne průběh, nebo začne sbírat podpisy.

+4/−2
29.9.2016 14:27

J30i54ř92í 54K36o43c65u83r70e47k 6975364845388

Áno, necháme to odborníkům. Cestující totiž nedokáže posoudit, zda je pro něj výhodnější přestupovat mezi tramvají a vlakem jedenkrát nebo vícekrát, což by bylo v případě odsunu nutností u linek číslo 1,2,4,8,10.

Cestující totiž není dostatečně vzdělán, aby věděl, že rozbití přestupních vazeb je pro jeho dobro.

+4/−1
29.9.2016 14:56

O93n59d24ř42e41j 26P12u93t72n82a 9821394441625

Myslím, že počet přestupů není zdaleka jediný aspekt v otázce polohy a podoby budoucího nádraží.

+4/0
29.9.2016 16:09

B71o68h93u87s86l15a69v 10B41i91n12k54a 1249536378890

Z hlediska konfortu cestování je to naprosto zásadní aspekt.

0/0
30.9.2016 0:42

D96a49v49i64d 39D15i77r41g13a 7475511278

Když vidím, jak jednoduše dokážete pojmout tak komplexní otázku, tak mám opravdu obavu, že cestující by o tom rozhodovat neměl.

0/0
29.9.2016 23:49

R60o29m70a52n 14J31e30s97c78h14k47e 9978325337585

Za komárů jezdily přímé vlaky. Jeden ráno a večer. Dnes jezdí mnoho v hodinovém i půlhodinovém taktu. Je více přestupů. Ale dostanu se

během dne hodně daleko i zpátky. Přestupy přežiji. Tolik vlaků, jako dnes nikdy nejezdilo.

0/0
2.10.2016 12:17

J81i49ř38í 70K87o49c45u92r85e88k 6935974415638

Jo a je potřeba, aby referendum nebylo závazné. Tím pádem totiž se radnice může vykašlat na názor občanů. Což je pro demokracii také velmi dobré. Ciliči totiž nemají co kecat do věcí, které se jich bezprostředně týkají.

0/0
29.9.2016 14:57

J25a56n 82H67l28a82d80k72ý 9408129197320

Radnici je to uplně šumák. Radnice není investorem. Maximálně bude převádět patřičné pozemky. Stavba či rekonstrukce nádraží je investicí státní, respektive SŽDC a ta se výsledkem referenda řídit nemusí a několikrát prohlásila, že se jim řídit nebude.

0/0
29.9.2016 15:19

M17i90c28h45a11l 65B17r80ň29á58k 6624184807388

Já využiju svoji demokratickou možnost a NEPŮJDU. Nebudu Patočkovi, Patrikovi a spol podporovat tuhle šaškárnu, která stojí toto město nemalé prostředky. A pokud nás míní terorizovat do té doby, než vyhraje jeho jediný správný názor, tak jen ukáže, jak to s tou demokracií myslí vážně.

0/0
29.9.2016 19:31

H21a83n77a 65U24l36r32y66c25h88o90v25á 9640153758118

Ti aktivisté jsou taky dárečci, prošvihnou termín a může za to primátor. ;-D;-D Neměl on by se ten Patočka věnovat nějaké smysluplnější činnosti, třeba by zase mohl vyřídit opatrovnictví někomu podobnému jako byla Anička - Barbora Škrlová.

+9/0
29.9.2016 13:03

M76i97l67a77n 27B37a12r67á53k 8924413345818

Pasivní aktivisté. Rv

+2/0
29.9.2016 12:58

P94a96v29e58l 46M53o69r87a62v45e93c 3942849342138

Ten Patočka je ale .... Jak jsem zastáncem institutu referenda obecně, jak nechci odsunuté nádraží, tak musím uznat že Patočka dělá nádraží v centru medvědí službu.

1) podpisové archy pro vyvolání referenda měly spoustu neplat.podpisů - zbytečný problém, platných podpisů samotných bylo dost

2) otázky do referenda jsou postavené na hlavu (nechce se mi to tu rozebírat, ale imho o poloze referenda nic neříkají, naopak můžou zbrzdit i nádr.v centru či pod Petrovem)

3) není schpen poslat včas zástupce do voleb.komisí

4) obvnuje z toho politiky na magistrátu - tam přitom zhusta sedí SZ a ŽTB, strany jemu nakloněné

5) když už neví na co by svedl svůj neúspěch, zaútočí na primátora že nepropaguje JEHO variantu? Co má jako primátor dělat? Je to referendum Patočky, ne primátora..

+8/0
29.9.2016 12:41

E55v19a 49K52o75b53z57o85v20á 5220596929552

Jsem pro přesun nádraží. Současné je nevyhovující, malá kapacita pro cestující i vlaky... To že bude nádraží mimo centrum je jen dobře. Bude se dát kde zaparkovat. A že to bude mít někdo dál? DPMB podle mne funguje dobře a myslím, že spoje z centra na nové nádraží by byly časté.

+12/−9
29.9.2016 12:04

L75u97c70i42e 89P41r42o92v93a95z15n68í31k41o88v44á 5322832319520

Myslite tu jednu salinu co tam jezdi? :D Jela jste nekdy s tezkym kufrem MHD na Zvonarku?? Ze by spoje byly caste? To jste si nevsimla, ze DPMB frekvence spoju uz nekolik let snizuje? jezis... fakt si nalozte kufr a projedte se na Zvonarku, staci z Liskovce nebo tak. Pak mluvte. Nadrazi byla odjakziva V CENTRECH mest!! Ma to svuj urbanisticky duvod!!

+10/−9
29.9.2016 12:39

P77e64t96r 82N91e80u16w51i48r43t47h 2337923755424

jen něco k četnosti, dvanáctka tam jezdí ve špičce po 3-4 minutách, nicméně se předpokládá i nová trať z nových Sadů... rozhodně by to nezůstalo tak jak je to teď, tím ale nechci obhajovat přesun, jen reaguji na váš afektovaný příspěvek ;-€

+4/0
29.9.2016 13:39

J86i47ř33í 61K93o91c69u62r24e53k 6465174315268

A taky jednička a osmička, ty taky jezdí na Hlavas. Tyto dvě páteřní linky tedy nahradíme jednou novou s přestupem navíc.

Sice nemám dopravního inženýra, ale tak nějak tuším, že to zlepšení nepřinese.

0/−1
29.9.2016 14:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.