Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trapas aktivistů v Brně: nestihli uzávěrku referenda, vyhrožují dalším

Do začátku druhého referenda o poloze hlavního vlakového nádraží v Brně zbývá už jen osm dní a kampaň se vyhrocuje. Aktivistům z aliance Referendum 2016, kteří za jeho konání dva roky bojovali, se povedl i pořádný trapas

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K58a34r48e94l 36S63t16e95h79l14í17k 6124411313193

Patočko, největší nepřítel demokracie a zdravého rozumu jsi právě ty ! Před dvanácti lety lidé, kteří k referendu přišli, se vyslovili pro nádraží v odsunuté poloze a těm, co nepřišli to bylo buď jedno, nebo nechali rozhodnutí na odbornících. Jen ty Patočko a tobě rovní totalitní ideologové chtějí donekonečna prosazovat referenda, až v nich prosadí své stanovisko. To, že budou utrácet zbytečně peníze daňových poplatníků a blokovat výstavbu nového dopravního uzlu je jim úplně jedno. S demokracií to ale nemá nic společného Patočko, to je totalita a té máme za posledních 40 let plné zuby.

0/0
4.10.2016 8:21

J53a71n 33J34e54m35e43l23k32a 1675870

Nejlepší varianta je nulová. Nebo v centru. Nádraží funguje. Je nejlepší v ČR - protože je v centru. Na dopravním uzlu. To nikdy nikdo nepředělá mávnutím proutku.

Je nesmysl mít 2 centra. Každý lobista a developer by si přál mít přivedenou mhd, vlaky, autobusy k sobě do obchoďáku a vybudovat nové centrum - Tím však chcípne staré. (viz Ostrava). Brno je opět nejlépe fungující centrum v ČR.

VRT má být teoreticky v 2050. Nemá smysl nyní nic přesouvat. Řešit polohu bez jasných nákresů napojení nádraží a tratí vrt a ceny. A i odsunuté nádraží neřeší VRT bez drahých tunelů (proto nikdo nákresy nemá a nechce ukázat). A přesun MHD.. Tedy z 20 mld bude 40.. Vyhozené peníze.

Tlak na odsun je podle mě, že staré nádraží a pozemky byly brutálně zasmluvněny (předkupní práva a spol). Ale ať si to stát vyžere.. Jen ať je ostuda..

0/−3
2.10.2016 22:18

R67o37m21a67n 71J42e36s52c98h54k21e 9338105317195

Nádraží je špatné. Kapacitně, technicky. V Rakousku posunou nádraží o 300 a makají. Vy akorát píšete nesmysly.

+1/0
3.10.2016 4:25

J79a96n 32J88e50m92e98l88k20a 1525130

Debata v Rakousku prý byla dlouhá. Nádraží podle mě funguje.

0/0
3.10.2016 21:48

J95a94n 19J89e95m36e37l64k31a 1795530

Nesmysly? Viděl jste někdy tu smlouvu, co z ČD tahali 3 roky nebo kolik? (mezi tím se spousta věcí promlčí) Já ano. A bylo mi dost nevolno. Ikdyž možná je to ta, která nakonec zcela neprošla. Nicméně nádraží v pronájmu na 40 let je..

0/0
8.10.2016 11:56

L80u59k94á78š 40D10o98s72t74á10l 7444148429442

Doporučuji si předem nastudovat dostupné informace - nákresů je dost, včetně odhadu investičních nákladů: http://europointbrno.cz/ke-stazeni/

A zde je dostupné přehledné shrnutí: http://www.boucnik.cz/porovnani_variant_nadrazi_reka-petrov-htm/

0/0
5.10.2016 12:47

J33a21n 24J84e71m41e12l76k74a 1155970

Já jsem to dřív sledoval. A já prostě nevěřím, že z Prahy na Bratislavu a Vídeň se bude couvat. Tedy blankoidní tunel..

0/0
8.10.2016 12:57

T87o77m 73K67l52í50č36n39í49k 5960334265745

Nebylo by možné uspořádat referendum o tom, že Patočka a spol. už žádné další referendum nebudou dělat? Vždyť snad jedinou rozumnou volbou je v tomto případě ignorování referenda, které dává na výběr ze dvou špatných řešení.

Jako Královopolák navrhuji jmenovat za hlavní nádraží to naše, v Krpoli. Perony mají na délku 700 m, hned před nádražím je zastávka trolejbusu, autobusu i šaliny.

+1/0
1.10.2016 13:15

R92o63m84a77n 17J78e83s79c34h27k64e 9348595887255

Kde je v Kéniku trolejbus ? Vede na Srbskou. Ale na nádraží je to hodně daleko.

0/0
2.10.2016 12:13

R80o65m12a85n 37J36e89s72c68h33k77e 9768285387495

Ideální řešení neexistuje. V roce 1928 bylo 14 projektů, 7 se hodnotilo. Jeden dostal zvláštní cenu. Žádný nebyl dokonalý.

Dnes v Brně nebydlím, vlakem dojíždím denně. Proč se mají zůčastnit referenda lidé, kteří vlakem nejezdí vůbec ?

Bohužel moc velký výběr není. Když jsem viděl návrh projektantů z VŠ a dotázal se kolik naprojektovali reálných nádraží, tak ani jedno.

Já osobně bych viděl řešení od 5.nástupiště k řece. Pěšky rozdíl 5 minut, na Uhelné ulice dost místa na parkoviště. Musel by se zvětšit poloměr oblouku na mostě přes Koliště.

Jenom ne nádraží v oblouku. Zeptejte se strojvůdců a vlakvůdců, jak se jim odbavuje vlak na zastávkách v Bílovicích a Babicích u 4-6 vozových souprav. Rychlíky mají více vozů. Občas se stane, že vlak odjede bez vlakvůdce.

V sousedním Rakousku se rozhodnou a konají. Posunou nádraží a makají.

+1/0
30.9.2016 19:33
Foto

J79i47ř42í 17K15r86á60k76o58r20a 9809483

Nejlepší česká reality show Brno - díl 189:Jakub Patočka nestihl termín, primátor Vokřál rezignovaně láme hůl.

+1/0
30.9.2016 12:56

D97a61v91i11d 49P63e97c13a 1585334631916

Otázkou zůstává, zda neomarxisté prudí pro radost, či v něčí prospěch.

+2/0
30.9.2016 11:08

J95a25n45a 55L38a36n40g51o72v29á 2395136560113

Oni prudí ze zásady, takoví věční kverulanti. Chtějí modré z nebe, vy jim ho dáte, a oni budou chtít zelené... Jejich životní krédo je "Stále v opozici".

+2/0
30.9.2016 18:32

M77i43l42a66n 50F92r35a85n35k 7739652737542

naštěstí jsou už pryč doby, kdy aktivisty někdo bral vážně....Rv

+3/0
30.9.2016 10:15

J22a35n 41P33u44k91l 6142798739451

Jak je u něčeho Patočka, tak to ani jinak dopadnout nemůže... :-P

+1/0
30.9.2016 9:38

J87a56n 28D17o33m47e29k 1272593449985

To je vrchol hlouposti amaterismu a proste aktivisti. Z tohoto slova se zatim klube jen pohrdave ale jiz brzy to bude vulgarismus.:-P8-o

+3/0
30.9.2016 6:11

J70a72n 26D33o58m97e27k 1512123199235

Jsem pro konani referenda pokud si ho tihle trapni amateri zaplati ze sveho!!! To je opravdu vrchol hlouposti

0/0
30.9.2016 6:09

M14i91c48h46a92l 55B92r25ň10á81k 6704204947468

"Ekologové" a "aktivisté" nám chtějí vnutit variantu řešení železničního uzlu takzvaně v centru. Budiž, bral bych to jako oprávněný názor, každý máme nějaký. Nicméně když se na to člověk podívá bez aktivistického fanatismu a s elementární znalostí faktů, vychází z toho následující:

a) Patočkovi vůbec nejde o jakoukoliv modernizaci žel. uzlu Brno, ale jde mu jen o to, aby měl do důchodu kde vyvíjet aktivistickou činnost (čti živobytí)

b) Patočka účelově lže a záměrně zamlčuje fakta, zejména o katastrofální kapacitě současného nádraží a nutnosti tak jako tak postavit nové nádraží, dle projektů podporovaných zeleným náměstkem Anderem navíc takového, které má odbavovací halu stejně cca 400 metrů vzdálenou od toho současného (v prostoru Malé Ameriky). Porovnejme prosím s kosmickou vzdáleností 750 metrů ve variantě řeka. Stejně tak Patočka, Ander, Patrik a celá rudozelená aktivistická sebranka účelově zamlčuje, že varianta Pod Petrovem znamená obrovské náklady v budoucnu, pokud tedy Brno míní nadále zůstat významným městem, na napojení žel.uzlu na VRT. Petrov znamená nutnost tunelů pod polovinou města, včetně jejich výstavby mimojiné v prostoru dnešních lesů v okolí Bystrce a Jundrova (jak ekologické!!!) a pod polovinou historického jádra města. Nulová varianta znamená, že město nebude napojeno na významné transevropské rychlostní trasy s dalekosáhlými následky do budoucna.

c) "Rýžování zlata" v Jižním centru proběhne tak či onak, neb u obou variant se počítá s výstavbou v této oblasti. Takže ty slavné pozemky si majitelé zpeněží tak či tak. Pozemky pod plánovanou variantou řeka jsou státní, nikoliv jak se někteří demagogové níže v diskuzi snaží vsugerovat jiným.

Já k referendu nejdu, nebudu tuhle sebranku podporovat a neudělá to nikdo z mého okolí.

+12/−3
29.9.2016 19:48

R32o42m90a86n 63J11e48s50c94h24k18e 9898315347775

Ono je pod Petrovem více variant. první je v oblouku u pošty, druhá od 5.nástupiště k řece.

O jakých obrovských nákladech píšete ? I v Rakousku se jezdí pomalu přes Semmering.

V roce 1928 bylo 14 projektů.

Já bych se nebránil ani nádraží u Hornbachu. Nechal bych starou trať Hornbach - hlavní - Židenice. Od toho jsou odborníci. Bohužel je jich hodně málo.

0/0
2.10.2016 12:30
Foto

J10a87n34a 98B93í11l34k91o33v64á 1583171642967

Já k referendu jdu a chci nádraží tam, kde je. pokud nestačí kapacitně, nechť se někde jinde vybuduje jiné, větší, modernější, zejména pro rychlíky. Ale regionální doprava ať je v centru, odkud mají lidi zvenčí blízko do práce a místní vyjíždějící mimo Brno také "všude blízko". Mimochodem co znám lidi dojíždějící vlakem mimobrněnské, tak jsou nešťastní, že nemohou o nádraží, které využívají denně, rozhodovat také. A volili by variantu v centru.

0/0
2.10.2016 19:53

M76i37r81o39s68l57a59v 75V55y87k11o33u82p66i70l 3460156303935

V Brně (nejen samozřejmě) jsou určité strany, které nemají v podstatě nic v programu, nic hmatatelného za nimi není leta vidět, mimo hloupostí typu červených pruhů pro 27 cyklistů (majících odvahu se pohybovat v nezdravém a riskantním prostředí dopravy).

A tyto "strany" si řekly, no když už nemáme program tak budeme něco bojkotovat a oni se už nějací příznivci najdou, kteří nám dají hlas a my se znovu nastěhujeme na MMB a přežijeme další období v teplíčku.

A tyto "také strany", si vždy najdou nějakou stavbu kde to prostě zablokují

( Počínaje od pisáreckých tunelů, přes tunely v Králově Poli/Žabovřeskách...až třeba nádraží)

Nakonec tyto obstrukce, které jim umožňují hloupé benevolentní zákony, zaplatili opět daňoví poplatníci (na zvýšených nákladech staveb plynoucích z konzervace stavby atp.). Ale to je jedno, hlavně že jsme vidět a babka z Horní Dolní nám dá hlas, protože chce "suchou nohou" vkročit z "nádru na Zelňák" a vo tom to je !!!;-D Za celé roky neudělali nic, co by Brno v zeleném slova smyslu posunulo někam dál. Je to jen šaškárna pár jakoby zelených....

+4/0
29.9.2016 18:56

T30o97m56á77š 85B39o87č24e77k 2934209357299

Prostě tak dlouho se bude hlasovat, až vyhraje naše varianta. Prostě to pochopíte, po dobrým nebo po zlým.

+4/0
29.9.2016 17:58

J19i81ř47í 64K41o43c42u33r53e26k 6305634625888

Jo a ještě jednu věc: Představte si, že někdo navrhne, že zkrátí trasu jedničky a ta pojede z Moraváku přes Českou a Konečného náměstí do Bystrce. Přičemž přestup na osmičku bude pomocí čtyřky. Máte?

Tak podobně by vypadala varianta, že regionální vlaky budou stavět pod Petrovem a dálkové u řeky. Mezi jednotlivými nádražími se svezete...

+4/−1
29.9.2016 15:32

P79e40t71r 34R18i79h31a34k 7181618598866

Coz je podle mého nazoru ta největší blbost co se da udelat. Oddelit regionalni a dalkovou dopravu.

+1/0
29.9.2016 17:43

L28u42k37á49š 93D18o32s68t89á49l 7434268299832

Souhlas a pokud by to někoho napadlo, tak by se to dle mého názoru muselo řešit komplexně - tj. vybudovat nějaký druh velkokapacitní rychlé přepravy (mimo režim MHD) obdobně jak na velkých letištích mezi terminály.

Mimochodem už je to napadlo a samozřejmě dál hrají mrtvého brouka: https://www.facebook.com/NadraziBrno/photos/a.650180528332368.1073741825.572768559406899/1444493622234384/?type=3&comment_id=1444563528894060&reply_comment_id=1444578922225854

0/0
29.9.2016 21:39

R66o41m40a28n 26J16e60s31c17h91k53e 9848575757415

Máte snad nohy. 10 minut není tolik aby jste nemohl jít pěšky. Já z 90 % chodím po Brně pěšky.

0/0
2.10.2016 12:21

J89i48ř20í 24K46o35c20u63r62e75k 6865464425158

Nejdůležitější na novém nádraží u řeky je ovšem možnost, aby osobní vlaky mohly nádražím projíždět až 160 km/h a pak k vykolejit v Zábrdovickém trianglu jako ten rychlík u Santiaga: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6388170&y=49.1917645&z=18&base=ophoto

Zatímco ta omezení na současném nádraží na 30 km/h jsou dána prudkým obloukem, který není možné odstranit. Jeden z těchto omezujících rychlostníků je tady, v tomto prudkém oblouku: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6092201&y=49.1878550&z=20&base=ophoto

V blízkosti současného nádraží rovněž není volná parkovací plocha, jak je vidět na prvním odkazu. A nelze ji kapacitně rozšířit, jelikož na to není místo: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6091195&y=49.1849444&z=19&base=ophoto

A zde vidíme zelelnou plochu v centru města, která se přímo nabízí ke stavbě nového nádraží, na tramvaj je to blíž: https://mapy.cz/zakladni?x=16.6151438&y=49.1815896&z=18&base=ophoto

+1/−3
29.9.2016 15:19

T22o97m 40K16l90í73č69n13í11k 5690164125695

To je sice pravda, ale pokud jedete směrem na Blansko, stejně od Bílovic až do Blanska jedete čtyřicítkou, protože víc vlaky v těch obloucích nesmí.

0/−1
1.10.2016 13:19

I65v95a58n 55H96o18l32a64s 5397787638537

Kec, většinou jsou tam "klasické" rychlostníky kolem 60 (kulaté pro šestikola nepočítám).

+1/0
1.10.2016 20:57

R95o30m98a35n 15J27e74s54c39h43k32e 9508825877695

Jede se tam trošku rychleji, přes Maloměřice to fičí přes 100 km. Jezdím tam denně. Místy 70-80.

0/0
2.10.2016 12:12

P38i30v81o23ň64k90a 37M12i41r97o46s17l82a88v 8182912981152

Patočo,Patočko.Máš ty a ta tvoje smečka plnou hubu řečí a základní věci neznáš.

Ale můžeš ty i tvoji nohsledi v klidu.Ono k referendu stejně dostatečný počet lidí nepřijde.A pokud ano a budou hlasovat pro ten váš nesmysl,tak to stejně nic neznamená.Konečné slovo bude stejně mít investor.A to není ani Patočka,ani Hollan a ani Ander.Je jím SŽDC,která na výsledky stejně brát zřetel nebude,jak tu už bylo mnohokrát deklarováno.Takže vůbec nechápu proč se na takovou pseudoakci vůbec mrhá veřejnými prostředky.

+7/0
29.9.2016 14:49

P10e73t97r 25B72á67č46a 8645286805955

Proc kazdej aktivista vypada jak prvotridni buran?

+13/−2
29.9.2016 14:38

M66a38r72e82k 52Š40e36v37č47í64k 2164888476206

Protoze jsou to burani vetsi nez si myslite

+1/0
30.9.2016 9:50

O26n23d28ř69e53j 65P44u16t76n25a 9501144191485

Jenom bych se chtěl ujistit - pokud chci, aby o poloze nádraží bez dalšího zbytečného zdržování rozhodovali odborníci, protože já to nejsem schopný kompetentně posoudit (což si od mnoha jiných lidí umím přiznat), nemám vůbec hlasovat?

+1/0
29.9.2016 13:54

L85u56k36á28š 53D58o10s70t19á69l 7274818299542

Podle mě je to nejlepší řešení a takhle to rozhlašujte všude okolo, nesmí přijít více jak 34,9% voličů. Bohužel p. Patočka oznámil, že hned po referendu (pokud nedopadne podle něj), bude usilovat o další - tj. buď napadne průběh, nebo začne sbírat podpisy.

+4/−2
29.9.2016 14:27

J88i87ř86í 55K38o70c16u33r40e87k 6135394905568

Áno, necháme to odborníkům. Cestující totiž nedokáže posoudit, zda je pro něj výhodnější přestupovat mezi tramvají a vlakem jedenkrát nebo vícekrát, což by bylo v případě odsunu nutností u linek číslo 1,2,4,8,10.

Cestující totiž není dostatečně vzdělán, aby věděl, že rozbití přestupních vazeb je pro jeho dobro.

+4/−1
29.9.2016 14:56

O88n86d36ř26e22j 82P77u46t93n96a 9281294371965

Myslím, že počet přestupů není zdaleka jediný aspekt v otázce polohy a podoby budoucího nádraží.

+4/0
29.9.2016 16:09

B68o38h80u65s20l16a44v 70B90i20n26k15a 1199936988460

Z hlediska konfortu cestování je to naprosto zásadní aspekt.

0/0
30.9.2016 0:42

D40a27v42i87d 87D41i32r33g84a 7105341608

Když vidím, jak jednoduše dokážete pojmout tak komplexní otázku, tak mám opravdu obavu, že cestující by o tom rozhodovat neměl.

0/0
29.9.2016 23:49

R89o28m26a56n 15J95e26s94c27h21k29e 9738505797915

Za komárů jezdily přímé vlaky. Jeden ráno a večer. Dnes jezdí mnoho v hodinovém i půlhodinovém taktu. Je více přestupů. Ale dostanu se

během dne hodně daleko i zpátky. Přestupy přežiji. Tolik vlaků, jako dnes nikdy nejezdilo.

0/0
2.10.2016 12:17

J36i79ř80í 65K44o58c15u65r95e95k 6525954445768

Jo a je potřeba, aby referendum nebylo závazné. Tím pádem totiž se radnice může vykašlat na názor občanů. Což je pro demokracii také velmi dobré. Ciliči totiž nemají co kecat do věcí, které se jich bezprostředně týkají.

0/0
29.9.2016 14:57

J90a47n 92H58l39a73d74k24ý 9988939887290

Radnici je to uplně šumák. Radnice není investorem. Maximálně bude převádět patřičné pozemky. Stavba či rekonstrukce nádraží je investicí státní, respektive SŽDC a ta se výsledkem referenda řídit nemusí a několikrát prohlásila, že se jim řídit nebude.

0/0
29.9.2016 15:19

M58i65c48h89a62l 16B31r95ň73á27k 6294144377188

Já využiju svoji demokratickou možnost a NEPŮJDU. Nebudu Patočkovi, Patrikovi a spol podporovat tuhle šaškárnu, která stojí toto město nemalé prostředky. A pokud nás míní terorizovat do té doby, než vyhraje jeho jediný správný názor, tak jen ukáže, jak to s tou demokracií myslí vážně.

0/0
29.9.2016 19:31

H93a83n48a 65U67l12r67y65c52h46o14v74á 9560893718778

Ti aktivisté jsou taky dárečci, prošvihnou termín a může za to primátor. ;-D;-D Neměl on by se ten Patočka věnovat nějaké smysluplnější činnosti, třeba by zase mohl vyřídit opatrovnictví někomu podobnému jako byla Anička - Barbora Škrlová.

+9/0
29.9.2016 13:03

M23i41l74a81n 51B82a68r31á77k 8324913165688

Pasivní aktivisté. Rv

+2/0
29.9.2016 12:58

P96a62v54e92l 71M71o16r58a56v56e84c 3542119742768

Ten Patočka je ale .... Jak jsem zastáncem institutu referenda obecně, jak nechci odsunuté nádraží, tak musím uznat že Patočka dělá nádraží v centru medvědí službu.

1) podpisové archy pro vyvolání referenda měly spoustu neplat.podpisů - zbytečný problém, platných podpisů samotných bylo dost

2) otázky do referenda jsou postavené na hlavu (nechce se mi to tu rozebírat, ale imho o poloze referenda nic neříkají, naopak můžou zbrzdit i nádr.v centru či pod Petrovem)

3) není schpen poslat včas zástupce do voleb.komisí

4) obvnuje z toho politiky na magistrátu - tam přitom zhusta sedí SZ a ŽTB, strany jemu nakloněné

5) když už neví na co by svedl svůj neúspěch, zaútočí na primátora že nepropaguje JEHO variantu? Co má jako primátor dělat? Je to referendum Patočky, ne primátora..

+8/0
29.9.2016 12:41

E22v48a 73K56o23b31z43o59v81á 5580846119772

Jsem pro přesun nádraží. Současné je nevyhovující, malá kapacita pro cestující i vlaky... To že bude nádraží mimo centrum je jen dobře. Bude se dát kde zaparkovat. A že to bude mít někdo dál? DPMB podle mne funguje dobře a myslím, že spoje z centra na nové nádraží by byly časté.

+12/−9
29.9.2016 12:04

L79u68c14i56e 73P93r79o39v54a27z10n15í26k75o48v64á 5612432769360

Myslite tu jednu salinu co tam jezdi? :D Jela jste nekdy s tezkym kufrem MHD na Zvonarku?? Ze by spoje byly caste? To jste si nevsimla, ze DPMB frekvence spoju uz nekolik let snizuje? jezis... fakt si nalozte kufr a projedte se na Zvonarku, staci z Liskovce nebo tak. Pak mluvte. Nadrazi byla odjakziva V CENTRECH mest!! Ma to svuj urbanisticky duvod!!

+10/−9
29.9.2016 12:39

P55e10t44r 72N19e56u82w94i84r74t34h 2667243425644

jen něco k četnosti, dvanáctka tam jezdí ve špičce po 3-4 minutách, nicméně se předpokládá i nová trať z nových Sadů... rozhodně by to nezůstalo tak jak je to teď, tím ale nechci obhajovat přesun, jen reaguji na váš afektovaný příspěvek ;-€

+4/0
29.9.2016 13:39

J75i26ř40í 36K11o69c59u46r98e19k 6935784545178

A taky jednička a osmička, ty taky jezdí na Hlavas. Tyto dvě páteřní linky tedy nahradíme jednou novou s přestupem navíc.

Sice nemám dopravního inženýra, ale tak nějak tuším, že to zlepšení nepřinese.

0/−1
29.9.2016 14:59







Najdete na iDNES.cz