Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Chironovu počest vzniklo rčení. Slavný závodník dobýval tituly i sukně

Už je to 85 let, co se v Brně a okolí běžně užívá rčení „jezdí jako Širón“. Závodní legenda se začala rodit 27. září 1931 na Masarykově okruhu při automobilové Grand Prix Československa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73i27ř27í 80N58e36u23m10e87i76s49t14e22r 2232605593651

Baby Alici Hoffman si nakonec vzal Rudy Caracciola. ;-)

0/0
30.9.2016 9:05

Z38d66e18n57ě98k 91W62e33r10n29h52a68r64t 6247865802958

Z dnešního pohledu to byli neuvěřitelní dobrodruzi a jejich odvaha hraničila se šílenstvím. Ty auta měly výkon, rovně dokázaly jet rychle, dokonce srovnatelně se dneškem, ale jejich stabilita, ovládání a hlavně brzdy byly úplně jinde, než dnes. Každá zatáčka byla strašně riskantní. Klobouk dolů, to byli opravdu frajeři...

+11/0
30.9.2016 7:47

D92e87n67i48s 55H61u22m33l 4692125515876

No zase nepřehánějte, i poměr výkon/hmotnost byl někde jinde než dnes. Maximální rychlost byla něco přes 300, zatímco dnes přes 360. Tak vysoké rychlosti sice také dostahovali, ale pouze specialně upravené (kapotované) vozy na testovací trati AVUS, ale ne v závodech. Tím nechci snižovat jejich odvahu.

0/−1
30.9.2016 8:15

M70i18c71h74a48l 38K34r79e78j73č35í 1646570571163

Ale vůbec nepřehání. Předválečná závodní auta měla 600 koní (!), nulový přítlak a uzoučké pneumatiky, jejichž přilnavost se s moderními lepivými slicky vůbec nedá srovnávat. Bezpečnostní prvky nula. V podstatě to byly jezdící rakve. Kromě toho na AVUSu se samozřejmě i závodilo.

+3/0
30.9.2016 10:35

D70e40n32i62s 61H33u25m30l 4722915265816

Dnes ale maji temer 1000 koni (v kvalifikaci vic) a jsou o par desitek kg lehci

0/−1
30.9.2016 13:48

M14i94c33h39a88l 21K44r38e21j80č93í 1266840621103

Ano, ale ale s trochou nadsázky se řídí jak na Playstationu a přežijete v nich skoro všechno.

+1/0
30.9.2016 14:02

D27e29n62i13s 90H96u55m51l 4922475485886

Kdo mluvi o preziti? Reagoval jsem snad na vetu, ze auta jela srovnatelne rychle jako dnes. Btw K te hmotnosti jsem zapomnel pricist ridice, takze tehda byly tak o 100 kg tezsi.

0/−1
30.9.2016 14:40

M63i54r87o98s81l31a56v 30S84u54c43h45y 5520229290940

Aco ten několikatunový aerodynamický přítlak?

0/0
30.9.2016 14:59

D89e46n15i77s 98H33u97m11l 4192885355836

Pritlak nesnizuje akceleraci jako hmotnost. Naopak ji zvysuje zlepsenim trakce.

0/0
30.9.2016 15:52

M57i53c40h91a50l 32K80r83e33j80č22í 1936380421243

Ano, díky přítlaku a tudíž zlepšené trakci mohou vozy dříve akcelerovat ze zatáček. Ale neřekl bych, že přítlak zlepšuje akceleraci jako takovou (i když už možná slovíčkařím).

0/0
30.9.2016 19:33







Najdete na iDNES.cz