Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Chironovu počest vzniklo rčení. Slavný závodník dobýval tituly i sukně

Už je to 85 let, co se v Brně a okolí běžně užívá rčení „jezdí jako Širón“. Závodní legenda se začala rodit 27. září 1931 na Masarykově okruhu při automobilové Grand Prix Československa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72i15ř92í 15N53e42u81m81e17i26s67t27e37r 2822645333571

Baby Alici Hoffman si nakonec vzal Rudy Caracciola. ;-)

0/0
30.9.2016 9:05

Z77d62e52n46ě16k 96W66e23r15n18h34a43r51t 6667825552468

Z dnešního pohledu to byli neuvěřitelní dobrodruzi a jejich odvaha hraničila se šílenstvím. Ty auta měly výkon, rovně dokázaly jet rychle, dokonce srovnatelně se dneškem, ale jejich stabilita, ovládání a hlavně brzdy byly úplně jinde, než dnes. Každá zatáčka byla strašně riskantní. Klobouk dolů, to byli opravdu frajeři...

+11/0
30.9.2016 7:47

D79e52n79i24s 63H43u87m11l 4722975245546

No zase nepřehánějte, i poměr výkon/hmotnost byl někde jinde než dnes. Maximální rychlost byla něco přes 300, zatímco dnes přes 360. Tak vysoké rychlosti sice také dostahovali, ale pouze specialně upravené (kapotované) vozy na testovací trati AVUS, ale ne v závodech. Tím nechci snižovat jejich odvahu.

0/−1
30.9.2016 8:15

M48i79c53h62a89l 24K18r19e56j66č18í 1366910471343

Ale vůbec nepřehání. Předválečná závodní auta měla 600 koní (!), nulový přítlak a uzoučké pneumatiky, jejichž přilnavost se s moderními lepivými slicky vůbec nedá srovnávat. Bezpečnostní prvky nula. V podstatě to byly jezdící rakve. Kromě toho na AVUSu se samozřejmě i závodilo.

+3/0
30.9.2016 10:35

D56e47n64i58s 83H71u89m13l 4222535425236

Dnes ale maji temer 1000 koni (v kvalifikaci vic) a jsou o par desitek kg lehci

0/−1
30.9.2016 13:48

M28i63c45h42a97l 51K68r66e37j80č79í 1616520731453

Ano, ale ale s trochou nadsázky se řídí jak na Playstationu a přežijete v nich skoro všechno.

+1/0
30.9.2016 14:02

D88e23n43i53s 32H25u19m41l 4622175495396

Kdo mluvi o preziti? Reagoval jsem snad na vetu, ze auta jela srovnatelne rychle jako dnes. Btw K te hmotnosti jsem zapomnel pricist ridice, takze tehda byly tak o 100 kg tezsi.

0/−1
30.9.2016 14:40

M82i57r76o40s19l56a10v 89S55u21c33h20y 5830339800960

Aco ten několikatunový aerodynamický přítlak?

0/0
30.9.2016 14:59

D75e67n13i16s 19H36u11m89l 4782985195966

Pritlak nesnizuje akceleraci jako hmotnost. Naopak ji zvysuje zlepsenim trakce.

0/0
30.9.2016 15:52

M19i32c82h35a58l 21K84r18e59j50č69í 1146510831893

Ano, díky přítlaku a tudíž zlepšené trakci mohou vozy dříve akcelerovat ze zatáček. Ale neřekl bych, že přítlak zlepšuje akceleraci jako takovou (i když už možná slovíčkařím).

0/0
30.9.2016 19:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.