Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brňané hlasovali pro nádraží v centru, ale k referendu jich přišlo málo

Ještě méně lidí než při prvním pokusu před dvanácti lety dorazilo k referendu o poloze hlavního vlakového nádraží v Brně. K vyšší účasti nepomohlo ani spojení termínu hlasování s krajskými volbami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T32o79m71a12s 27C55e63n95e97k 6547914150263

Osobně si myslím, že to dopadne následovně. Studie prokáže ekonomickou a společenskou nerealizovatelnost nádraží v centru s tunely pro VRT. Z mého pohledu už to, že se má kopat pod historickým centrem a Kohoutovicemi a stavět estakády přez údolí v Jundrově znamená další budoucí obstrukce ze strany tzv. "ekologů" a jiných aktivistů. Odhadovaná cena tunelů pro VRT 10mld. je myslím spíš směšně optimistická (srovnej s tunelem Blanka 43mld k r. 2014) a bude se jednat ve skutečnosti spíš o násobky této sumy. Na to nikdo peníze nedá a Brno je nemá. Nehledě na to, že 2020+3 končí možnost čerpat z EU. Tím pádem zůstává varianta v centru, která se bude realizovat v nějaké paskvilní formě typu tady to natřeme, postavíme novou budovu, ale provoz vlaků to moc nezlepší a v podstatě nádraží reálně zůstane tam kde je a +/- v podobě kde je. VRT do centra nepojede a dá-li bůh a bude do Brna zajíždět, bude mít kolem r. 2040 terminál někde v prostoru AZ Toweru ve formě kusé koleje. Návaznost na autobusy opět nebude řešena a Zvonařka dostane status trvalého provizoria. Možná by bylo lepší věnovat úsilí a prostředky severojižnímu diametru a zlepšení MHD v tomto směru a nechat nádraží nádražím.

0/0
10.10.2016 12:02

P91e63t41r 81B89a45l95c11a82r 2376401597154

Poloha pod Petrovem nevyžaduje okamžité tunelování pro VRT, ale nechává možnost až jednou. Vlakový tunel snad nepotřebuje takovou obsluhu, osvětelní, odvětrání, etc. jako automobilový.

U AZ tower by mohla být normální průjezdná zastávka VRT, ne? S mimoúrovňovým napojením po stávajícím železničním tělese.

Jediné co komančům zazlívám že neprosadili , je severojižní diametr - vytvoření páteřní linky pod Brnem.

+1/0
10.10.2016 12:36

T90o45m31a33s 46C15e28n46e93k 6547554650583

Pochopil jsem, že příprava úrovní -2, -1, 0, +1 se musí připravit současně dopředu. Takže ta 23 metrová díra se bude muset hloubit už při stavbě varianty jen nadzemní stanice, aby se k ní jednou přivedlo VRT a ty tunely. Proč to dělat, když tam ty tunely nikdy nepřijedou?

Cena - tunel u Ejpovic, 4150m bude nejdelší žel. tunel v ČR, cena se odhaduje na 2mld (2016) - je to jen průjezd kopcem. Tunely pod Brnem mají mít 12km, v mnohem horších geologických podmínkách, ve městě, budou se větvit, celá stanice bude v tunelu....

http://www.boucnik.cz/porovnani_variant_nadrazi_reka-petrov-htm/

0/0
10.10.2016 13:28

M73i67l61o71š 82Ř50e21h81á93k 8296388727245

Pražáci uvažují o tunelu do Berouna (20 km).

0/0
11.10.2016 17:38

R98o63m63a49n 51S40o52u22č64e27k 1742745180869

vždyť ani nevěděli o čem hlasují

kdo z nich věděl, že nádr v centru znamená poddolovat štatl pro vlak?

+3/0
10.10.2016 8:01

J86a79n 96T19o85d25o41r70o37v48i20č 9545891487322

To je právě ten problém, kdyby byly na stole konečné varianty a člověk věděl, že to bude znamenat to a to, tak se rozhodnu a klidně budu hlasovat třeba pro jejich variantu, ale nikdo nic pořádně neví, ale musíme o tom hlasovat. Navíc mě neskutečně vytáčí ty řeči, že když zvítězí varianta B, tak nádraží nebude ve středu města a obě varianty jsou od sebe vzdáleny asi 500 metrů, to je menší vzdálenost, jak od hlavasu na Svoboďák, to jako že je Zvonařka na okraji města?

+2/0
10.10.2016 9:54

P95e26t92r 60B31a15l64c81a54r 2126241237454

Konečné varianty budou až bude aktuální VRT.

0/0
10.10.2016 11:22

M19a50r86e96k 73N62e33š12p96o19r 5510560815370

Dojizdím a mám stejný problém, souhlas 100%. R^To, že kapacitně už je střed naprosto zasekaný a nevyhovují je zcela zřejmé.

0/0
10.10.2016 7:28

L35i25b38o95r 50Z13a88v67ř11e80l 8249856801322

Fajn,doufejme,že referendum bude neplatné a nakonec zvítězí varianta u řeky-nové nádražíR^

+1/−3
10.10.2016 7:07

P97a51v17e71l 11R94o61t86n61á22g79l 1365249294989

Brňanům je poloha nádraží celkem putna, kromě toho, že kolem něj je to momentálně hnus, využívají ho minimálně. Mnohem víc na tom záleží lidem, kteří dojíždějí do Brna a využívají ho denně.

+6/0
9.10.2016 21:34

P17e50t13r 49V77o38p65i26č16k73a 5192557507486

tohle obsem aktiviste nechapou

0/0
10.10.2016 9:58

P15e82t87r 81B11a14l55c12a79r 2546861757474

Asi myslíte aktivisty ze sdružení Brno+ , kteří lobují za odsun nádraží, aby většině cestujících přidali k cestě do práce, školy, k lékaři, etc. ještě tři zastávky MHD, traží křižující tři světelné křižovatky frekventovaných městrských tříd a jeden přestup.

+1/0
10.10.2016 11:21
Foto

J63a25n25a 23B88í69l68k92o39v20á 1463131922417

Smůla je, že nemohli hlasovat lidé, kteří z kraje dojíždějí do práce. Znám jich hodně a nikdo z nich by nádraží nikam nestěhoval - má funkci opravdové pomoci pracujícím v pozici, jak je teď.

+3/−5
9.10.2016 20:11

P34a10v97e90l 48H21o47u55s39k91a 3541235250528

Všichni pracují kolem svoboďáku?8-o

+2/−1
9.10.2016 20:53

M14a70r57t62i12n 89K12o11ž89í59n 1305856801550

Nikdo. Všichni nastoupí do šaliny směr Mendlák, nebo Krpole, či Stará Osada.

+1/0
10.10.2016 1:24

P74a72v51e78l 17S71t30ř11í81t63e47c63k10ý 7189858332683

A jak by jste prosím ty lidi vybírala? Většinu lidí z JM kraje stavba nového nádraží neovlivní ale za to drtivou většinu Brňáků ano..

0/−3
9.10.2016 21:20

R75o53m26a87n 68S62o82u11č13e39k 1332205470709

proto se rozhodli pro stavbu tunelu uprostřed štatlu?

o jak moudré ;-)

0/−1
10.10.2016 8:02

F62r40a91n79t65i49š74e15k 53K32a13l88v93o24d47a 5897937253651

No jo, ale když ho nepřestěhujeme, tak jak k tomu přijdou ti nebožáci, co rychle a potají vykoupili pozemky v místech, kam se mělo nádraží přemístit? Jak tihle nuzní lidé , k tomu přijdou, že nebudou moci městu zpět prodat předražené pozemky a vydělat tak těžké peníze???8-o

+2/0
9.10.2016 21:53

F90r53a42n63t66i16š20e67k 77K14a42l96v89o43d91a 5847327173381

Odpovím si sám. Jelikož spoléhali na to, že jsou lidi Švejci a nesjednotí se ve svém hlasování, nebo se dokonce na hlasování v referendu vykašlou a tím dají pravomoce městu a tedy vlastně těmhle stínovým hráčům, dočkali se svého úspěchu.

+1/0
9.10.2016 21:55

P29a83v92e69l 98S92t84ř79í67t68e62c22k44ý 7179548552263

Dávno vyvrácená aktivistická lež.

+2/−1
9.10.2016 21:57

O29n75d35ř72e55j 80Š96t11ě20p34á22n54e11k 5399250828659

Tak osvětlete kdo jsou vlastníci pozemků pod plánovaným nádražím a potřebných dalších pozemků?

0/0
11.10.2016 19:42

M95a81r97t82i42n 69K80o36ž51í98n 1245906961880

Dojíždím denně vlakem a hned bych nádraží přestěhoval. Je mně úplně jedno, jestli vlezu do busu či šaliny u řeky a nebo někde jinde. Ale vadí mně viadukt půlící nesmyslně střed města, nástupiště do S a nemožnost napojení VRT na stávající polohu, nebo na polohu pod Petrovem bez extrémně drahých tunelů. Taky byste vážená ve stávající poloze musela zbořit Tesco, aby bylo možno současné nádraží rozšířit. Taky by se mně při budování nádraží pod Petrovem nelíbil paralyzovaný střed města na minimálně deset le,t spíš více z důvodu stavby.

+2/−1
10.10.2016 1:23

J45a87n 75V64a55l81o64u72c12h 6942687888680

Ano, je jedno kde do šaliny vlezete, ale zapomeňte na to, že by u nového byla taková nabídka MHD jako u starého, kde je v podstatě veškerá kolejová městská doprava už 147 let plánována právě v návaznosti na vlak. Čili k případnému novému nádru se natáhnou max. 1 z Bystrce, 8 z Lískovce a stávající 12 a kapacitu tramvajové trati máte vyčerpanou. Když vyjdu ze současných JŘ, je to ve špičku 40 spojů za hodinu v každém směru plus dalších nějakých 20 přes křižovatku Dornych/Křenová/Nádražní na Mifkovu, Stránskou skálu (kde navíc "hrozí" obnova trati dále na Holzovu pro zbytek Líšně) a Juliánov (tedy v této křižovatce je to jedna šalina 30'', přičemž průjezd vlastní křižovatkou trvá min. 15"...). Tedy kdo bude chtít jinam, přibude přestup (přičemž když spojené zbývající větve 1 a 8 pojedou po spojce u Grandu, lidi budou strašně rádi, že to mají ke všemu daleko).

+1/0
10.10.2016 9:32

M71i34l65o38s46l39a78v 21S71e57d42l85á15č53e46k 6134814814191

A když se tak dívám na tu fotku těch aktivistů . Tak to jsou opravdu ti praví. Maximálně si odskočí na nádraží pro cigarety, A budou nám vnucovat polohu v centru?

+5/0
9.10.2016 20:01

P23e45t76r 66B35a74l68c11a10r 2326791127244

Viděl jste někdy fotky těch co lobují pro odsun nádraží? Kromě profesních železničářů, jsou to betonáři a spekulanti s pozemky, kteří si ani na odsunuté nádraží mezi socky neodskočí ani na kafe.

+1/0
10.10.2016 11:28

M53i11l19o11s84l70a76v 61S27e76d72l39á42č77e49k 6374274684291

Mě je jedno kde bude. Ale hlavně aby už se začalo něco stavět. Stávající podoba nádraží je naprostá katastrofa. A co to omítli tou šedomodrou omítkou, tak je to hnus, Byli nám přestaveny varianty Petrov a u řeky. Ale je někde nějaká studie modernizace té současné budovy? A hlavně vytěsnit z nádraží ty feťáky a bezdomáče. Občuraný rohy a zdi. A to stejné je autobusové na Zvonařce. Taky by to chtělo razantně zmodernizovat.

+1/0
9.10.2016 19:53

P22a59v74e32l 94S67t40ř62í77t37e77c88k91ý 7549288422133

Však při variantě u řeky by se autobusová Zvonařka zrušila a novej autobusák by byl součástí novýho nádraží.

0/0
9.10.2016 21:18

P44e45t27r 20B14a56l94c67a13r 2366921957294

V obou variantách se se zachováním UAN Zvonařka nepočítá a přifaří se k vlakovému nádraží.

0/0
10.10.2016 11:30

B72o81l62e59s89l63a77v 78C23h42m54e17l98a33ř 4494870808

Až se mě někdo zeptá kde má být nádraží určitě přijdu. Ani MmB pořádně nevěl co je to za otázky. Členy volebních komisí instruoval každý den jinak.

+2/0
9.10.2016 16:30

P83e23t45r 45B92a81l50c19a17r 2136791647904

Neví někdo jak to vypadá s variantou "za řekou"? Bude se taky posuzovat?

http://brno.idnes.cz/nove-nadrazi-brno-0z6-/brno-zpravy.aspx?c=A160530_152538_brno-zpravy_vh

+2/0
9.10.2016 15:20

J41a46n 66H57r64u94z35a 8424648649637

To bude ta co se bude realizovat. I díky lenosti brňáků přijít k volbám a referendu.

0/0
9.10.2016 16:10

J34i30ř12í 72N13o15v32á55k 3784329515780

jakápak lenost. Spoustu lidí k referendu nešlo úmyslně

+5/0
9.10.2016 16:16

P60e82t79r 10B21a50l81c59a96r 2236321117184

11%

0/0
9.10.2016 16:20

R50o51m68a53n 61N47o29v58a81k 6209711792776

ne, celych 16% opravnenych volicu

+1/0
9.10.2016 19:03

P12e80t34r 84B68a88l67c16a74r 2836941247914

Když už tak rád slovíčkaříte, tak necelých 16%.

0/0
10.10.2016 10:43

P82e14t65r 21B97a11l63c61a63r 2626121277834

Určitě? Zatím je nejdál příprava varianty "u řeky" , ale že by se realizovala o tom pochybuji.

Varianta "za řekou" je letošní nová - zachovávala Hl.nádraží pro regionální dopravu. Pro VRT, ICE a spol. navrhovala nové nádraží vedle AZ tower.

+1/0
9.10.2016 16:18

P32a30v77e71l 17S29t42ř44í78t78e72c38k62ý 7219508442753

Tu navrhlo hnutí ANO. Ale bez větších podrobností..

0/0
9.10.2016 17:56

P83e57t47r 55B45a53l25c98a73r 2776231527484

Před prázdninami se psalo, že požádají taky o porovnání, ale od té doby ticho po pěšině.

0/0
10.10.2016 10:42
Foto

V27l32a67d84a 65V46a37n13e76k 9743806574138

Brňané vlakem do práce neodjíždí, na rozdíl od občanů z okolí, kteří preferují současnou polohu! Těch tisíců cestujících se ale nikdo neptá.. Nebude li nádraží v centru budou lidé využívat jinou dopravu. Osobně jedu do centra také zatím radši vlakem, ale jinam už jenom autem..

+4/−1
9.10.2016 15:17
Foto

D35a92n81i44e88l 23V27a86l78e53n78t38a 4858755628

Proč to řešíte? Nového nádraží se lidé nad 30 stejně nedožijí.

+1/0
9.10.2016 15:22
Foto

V71l43a51d28a 90V39a61n49e69k 9773546134178

Za 30let už budou vlaky úplně minulostí ;-D Období páry skončilo, vlečky do továren jsou také většinou zrušené.... ;-)

+1/−1
9.10.2016 15:51

J72a17n 81V65o97j41t28í32š26e38k 6882101355616

S koncem období páry ale přišlo období, kdy není problém, aby vlak jel 300 km/h. Vlaková doprava má snad jako jediná naopak zářnou budoucnost. Zvlášť v tak hustě osídlený oblasti, jako je Evropa.

+4/−1
9.10.2016 16:06

J47a77n 87H56r79u70z73a 8404428339617

Zářnou budoucnost měl i komunismus. U nás se modernizovalo na 160.

0/0
9.10.2016 16:11

J65a73n 72V52o22j66t43í20š20e23k 6702711235406

Neměl. Že jsme my zase pozadu neznamená, že vlaky nemaj budoucnost. Na středně dlouhý cesty po kontinentu je to nejlepší způsob dopravy (u letadel trvá dlouho odbavení a auto zas pomalu jede).

+1/0
9.10.2016 16:15

K54a57m40i54l 14D62u28l64i77n23e70k 9814300747427

no ještě pár merkelových a evropa moc obydlená nebude

0/0
9.10.2016 20:44

J42a42n 73V57o13j41t67í54š78e14k 6702541885256

Vy tu svoji paranoiu musíte nacpat do každý diskuze, co?

0/0
10.10.2016 12:49

M47i76l16o74š 26Ř34e22h43á84k 8386708437105

Myslím, že dožijí. Ale postaví jej Číňané, jimž bude patřit celá EU.

0/0
9.10.2016 17:28

J94a59n 81T39o45d67o77r76o80v95i23č 9195971857132

A ono se snad uvažuje o tom, že hl vlakové nádraží v centru nebude?

+1/0
9.10.2016 15:51

A61n49t42o17n39í49n 40K45o64l17á14ř 7498295987562

Brněnští politici udělali vše proto, aby bylo referendum neplatné. Od výběru volebních místností pro referendum až po dotaci 5mil Kč firmě, která měla přesvědčovat občany, aby se referenda neúčastnili.

+3/−8
9.10.2016 13:59
Foto

D45a86n69i40e72l 93V96a74l34e85n20t47a 4658795918

Ne politici, ale občané měli tolik rozumu, že nechají rozhodnout odborníky. Byl jsem příjemně překvapen.

+9/−5
9.10.2016 14:04







Najdete na iDNES.cz