Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brňané hlasovali pro nádraží v centru, ale k referendu jich přišlo málo

Ještě méně lidí než při prvním pokusu před dvanácti lety dorazilo k referendu o poloze hlavního vlakového nádraží v Brně. K vyšší účasti nepomohlo ani spojení termínu hlasování s krajskými volbami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T30o78m57a72s 14C98e70n42e52k 6577954550463

Osobně si myslím, že to dopadne následovně. Studie prokáže ekonomickou a společenskou nerealizovatelnost nádraží v centru s tunely pro VRT. Z mého pohledu už to, že se má kopat pod historickým centrem a Kohoutovicemi a stavět estakády přez údolí v Jundrově znamená další budoucí obstrukce ze strany tzv. "ekologů" a jiných aktivistů. Odhadovaná cena tunelů pro VRT 10mld. je myslím spíš směšně optimistická (srovnej s tunelem Blanka 43mld k r. 2014) a bude se jednat ve skutečnosti spíš o násobky této sumy. Na to nikdo peníze nedá a Brno je nemá. Nehledě na to, že 2020+3 končí možnost čerpat z EU. Tím pádem zůstává varianta v centru, která se bude realizovat v nějaké paskvilní formě typu tady to natřeme, postavíme novou budovu, ale provoz vlaků to moc nezlepší a v podstatě nádraží reálně zůstane tam kde je a +/- v podobě kde je. VRT do centra nepojede a dá-li bůh a bude do Brna zajíždět, bude mít kolem r. 2040 terminál někde v prostoru AZ Toweru ve formě kusé koleje. Návaznost na autobusy opět nebude řešena a Zvonařka dostane status trvalého provizoria. Možná by bylo lepší věnovat úsilí a prostředky severojižnímu diametru a zlepšení MHD v tomto směru a nechat nádraží nádražím.

0/0
10.10.2016 12:02

P94e90t28r 17B94a56l45c61a62r 2426241567194

Poloha pod Petrovem nevyžaduje okamžité tunelování pro VRT, ale nechává možnost až jednou. Vlakový tunel snad nepotřebuje takovou obsluhu, osvětelní, odvětrání, etc. jako automobilový.

U AZ tower by mohla být normální průjezdná zastávka VRT, ne? S mimoúrovňovým napojením po stávajícím železničním tělese.

Jediné co komančům zazlívám že neprosadili , je severojižní diametr - vytvoření páteřní linky pod Brnem.

+1/0
10.10.2016 12:36

T24o16m70a95s 12C49e57n30e25k 6197764800853

Pochopil jsem, že příprava úrovní -2, -1, 0, +1 se musí připravit současně dopředu. Takže ta 23 metrová díra se bude muset hloubit už při stavbě varianty jen nadzemní stanice, aby se k ní jednou přivedlo VRT a ty tunely. Proč to dělat, když tam ty tunely nikdy nepřijedou?

Cena - tunel u Ejpovic, 4150m bude nejdelší žel. tunel v ČR, cena se odhaduje na 2mld (2016) - je to jen průjezd kopcem. Tunely pod Brnem mají mít 12km, v mnohem horších geologických podmínkách, ve městě, budou se větvit, celá stanice bude v tunelu....

http://www.boucnik.cz/porovnani_variant_nadrazi_reka-petrov-htm/

0/0
10.10.2016 13:28

M98i24l94o49š 64Ř29e25h38á39k 8906988447635

Pražáci uvažují o tunelu do Berouna (20 km).

0/0
11.10.2016 17:38

R54o14m71a73n 43S95o20u70č83e23k 1332375510349

vždyť ani nevěděli o čem hlasují

kdo z nich věděl, že nádr v centru znamená poddolovat štatl pro vlak?

+3/0
10.10.2016 8:01

J58a43n 55T43o97d91o84r78o64v74i63č 9275291177532

To je právě ten problém, kdyby byly na stole konečné varianty a člověk věděl, že to bude znamenat to a to, tak se rozhodnu a klidně budu hlasovat třeba pro jejich variantu, ale nikdo nic pořádně neví, ale musíme o tom hlasovat. Navíc mě neskutečně vytáčí ty řeči, že když zvítězí varianta B, tak nádraží nebude ve středu města a obě varianty jsou od sebe vzdáleny asi 500 metrů, to je menší vzdálenost, jak od hlavasu na Svoboďák, to jako že je Zvonařka na okraji města?

+2/0
10.10.2016 9:54

P94e90t42r 66B20a49l22c65a70r 2156151177524

Konečné varianty budou až bude aktuální VRT.

0/0
10.10.2016 11:22

M13a14r33e65k 50N95e86š86p14o42r 5640880305560

Dojizdím a mám stejný problém, souhlas 100%. R^To, že kapacitně už je střed naprosto zasekaný a nevyhovují je zcela zřejmé.

0/0
10.10.2016 7:28

L22i85b93o78r 30Z56a53v64ř16e78l 8419596911912

Fajn,doufejme,že referendum bude neplatné a nakonec zvítězí varianta u řeky-nové nádražíR^

+1/−3
10.10.2016 7:07

P33a15v30e41l 31R79o73t57n32á60g22l 1945519134989

Brňanům je poloha nádraží celkem putna, kromě toho, že kolem něj je to momentálně hnus, využívají ho minimálně. Mnohem víc na tom záleží lidem, kteří dojíždějí do Brna a využívají ho denně.

+6/0
9.10.2016 21:34

P13e55t61r 77V83o33p45i24č91k29a 5222727817576

tohle obsem aktiviste nechapou

0/0
10.10.2016 9:58

P79e10t44r 27B55a36l22c49a41r 2836981247904

Asi myslíte aktivisty ze sdružení Brno+ , kteří lobují za odsun nádraží, aby většině cestujících přidali k cestě do práce, školy, k lékaři, etc. ještě tři zastávky MHD, traží křižující tři světelné křižovatky frekventovaných městrských tříd a jeden přestup.

+1/0
10.10.2016 11:21
Foto

J15a30n31a 97B94í40l69k63o75v42á 1563451392547

Smůla je, že nemohli hlasovat lidé, kteří z kraje dojíždějí do práce. Znám jich hodně a nikdo z nich by nádraží nikam nestěhoval - má funkci opravdové pomoci pracujícím v pozici, jak je teď.

+3/−5
9.10.2016 20:11

P30a96v94e17l 86H53o44u58s77k64a 3241505670818

Všichni pracují kolem svoboďáku?8-o

+2/−1
9.10.2016 20:53

M57a29r49t37i52n 48K46o98ž11í23n 1915516821610

Nikdo. Všichni nastoupí do šaliny směr Mendlák, nebo Krpole, či Stará Osada.

+1/0
10.10.2016 1:24

P49a40v79e50l 22S78t75ř19í85t62e11c28k83ý 7289758852493

A jak by jste prosím ty lidi vybírala? Většinu lidí z JM kraje stavba nového nádraží neovlivní ale za to drtivou většinu Brňáků ano..

0/−3
9.10.2016 21:20

R26o74m54a23n 17S60o98u26č89e27k 1772575580179

proto se rozhodli pro stavbu tunelu uprostřed štatlu?

o jak moudré ;-)

0/−1
10.10.2016 8:02

F84r39a52n16t94i12š74e19k 86K40a44l49v72o27d65a 5847457793271

No jo, ale když ho nepřestěhujeme, tak jak k tomu přijdou ti nebožáci, co rychle a potají vykoupili pozemky v místech, kam se mělo nádraží přemístit? Jak tihle nuzní lidé , k tomu přijdou, že nebudou moci městu zpět prodat předražené pozemky a vydělat tak těžké peníze???8-o

+2/0
9.10.2016 21:53

F94r25a64n43t44i73š85e66k 43K61a79l58v29o68d84a 5527697753421

Odpovím si sám. Jelikož spoléhali na to, že jsou lidi Švejci a nesjednotí se ve svém hlasování, nebo se dokonce na hlasování v referendu vykašlou a tím dají pravomoce městu a tedy vlastně těmhle stínovým hráčům, dočkali se svého úspěchu.

+1/0
9.10.2016 21:55

P45a43v42e31l 71S78t13ř29í29t63e76c27k98ý 7219718232363

Dávno vyvrácená aktivistická lež.

+2/−1
9.10.2016 21:57

O67n44d36ř51e60j 67Š11t33ě30p96á82n69e23k 5979960108919

Tak osvětlete kdo jsou vlastníci pozemků pod plánovaným nádražím a potřebných dalších pozemků?

0/0
11.10.2016 19:42

M20a50r62t79i30n 11K22o11ž17í62n 1235416251810

Dojíždím denně vlakem a hned bych nádraží přestěhoval. Je mně úplně jedno, jestli vlezu do busu či šaliny u řeky a nebo někde jinde. Ale vadí mně viadukt půlící nesmyslně střed města, nástupiště do S a nemožnost napojení VRT na stávající polohu, nebo na polohu pod Petrovem bez extrémně drahých tunelů. Taky byste vážená ve stávající poloze musela zbořit Tesco, aby bylo možno současné nádraží rozšířit. Taky by se mně při budování nádraží pod Petrovem nelíbil paralyzovaný střed města na minimálně deset le,t spíš více z důvodu stavby.

+2/−1
10.10.2016 1:23

J12a68n 73V79a55l49o73u11c17h 6892707148760

Ano, je jedno kde do šaliny vlezete, ale zapomeňte na to, že by u nového byla taková nabídka MHD jako u starého, kde je v podstatě veškerá kolejová městská doprava už 147 let plánována právě v návaznosti na vlak. Čili k případnému novému nádru se natáhnou max. 1 z Bystrce, 8 z Lískovce a stávající 12 a kapacitu tramvajové trati máte vyčerpanou. Když vyjdu ze současných JŘ, je to ve špičku 40 spojů za hodinu v každém směru plus dalších nějakých 20 přes křižovatku Dornych/Křenová/Nádražní na Mifkovu, Stránskou skálu (kde navíc "hrozí" obnova trati dále na Holzovu pro zbytek Líšně) a Juliánov (tedy v této křižovatce je to jedna šalina 30'', přičemž průjezd vlastní křižovatkou trvá min. 15"...). Tedy kdo bude chtít jinam, přibude přestup (přičemž když spojené zbývající větve 1 a 8 pojedou po spojce u Grandu, lidi budou strašně rádi, že to mají ke všemu daleko).

+1/0
10.10.2016 9:32

M79i98l32o80s17l13a11v 24S71e30d25l27á80č55e30k 6594544104251

A když se tak dívám na tu fotku těch aktivistů . Tak to jsou opravdu ti praví. Maximálně si odskočí na nádraží pro cigarety, A budou nám vnucovat polohu v centru?

+5/0
9.10.2016 20:01

P67e82t50r 53B41a95l37c36a21r 2636111887784

Viděl jste někdy fotky těch co lobují pro odsun nádraží? Kromě profesních železničářů, jsou to betonáři a spekulanti s pozemky, kteří si ani na odsunuté nádraží mezi socky neodskočí ani na kafe.

+1/0
10.10.2016 11:28

M22i20l51o95s39l81a23v 18S44e74d97l67á58č18e35k 6334564294601

Mě je jedno kde bude. Ale hlavně aby už se začalo něco stavět. Stávající podoba nádraží je naprostá katastrofa. A co to omítli tou šedomodrou omítkou, tak je to hnus, Byli nám přestaveny varianty Petrov a u řeky. Ale je někde nějaká studie modernizace té současné budovy? A hlavně vytěsnit z nádraží ty feťáky a bezdomáče. Občuraný rohy a zdi. A to stejné je autobusové na Zvonařce. Taky by to chtělo razantně zmodernizovat.

+1/0
9.10.2016 19:53

P69a21v59e76l 63S40t48ř40í62t70e15c86k45ý 7199618252913

Však při variantě u řeky by se autobusová Zvonařka zrušila a novej autobusák by byl součástí novýho nádraží.

0/0
9.10.2016 21:18

P76e17t48r 12B13a85l84c68a41r 2196661967684

V obou variantách se se zachováním UAN Zvonařka nepočítá a přifaří se k vlakovému nádraží.

0/0
10.10.2016 11:30

B76o13l38e76s41l58a61v 50C40h46m62e27l81a68ř 4134210368

Až se mě někdo zeptá kde má být nádraží určitě přijdu. Ani MmB pořádně nevěl co je to za otázky. Členy volebních komisí instruoval každý den jinak.

+2/0
9.10.2016 16:30

P62e71t71r 25B71a40l37c83a61r 2716561727774

Neví někdo jak to vypadá s variantou "za řekou"? Bude se taky posuzovat?

http://brno.idnes.cz/nove-nadrazi-brno-0z6-/brno-zpravy.aspx?c=A160530_152538_brno-zpravy_vh

+2/0
9.10.2016 15:20

J55a78n 97H52r14u17z27a 8674158329487

To bude ta co se bude realizovat. I díky lenosti brňáků přijít k volbám a referendu.

0/0
9.10.2016 16:10

J59i28ř55í 97N71o66v33á67k 3864719155540

jakápak lenost. Spoustu lidí k referendu nešlo úmyslně

+5/0
9.10.2016 16:16

P69e16t15r 40B22a15l10c31a76r 2876681887884

11%

0/0
9.10.2016 16:20

R49o36m89a15n 67N31o54v53a14k 6209491912766

ne, celych 16% opravnenych volicu

+1/0
9.10.2016 19:03

P64e15t72r 84B15a54l87c91a36r 2476591467204

Když už tak rád slovíčkaříte, tak necelých 16%.

0/0
10.10.2016 10:43

P62e73t19r 42B58a95l78c19a12r 2776431277594

Určitě? Zatím je nejdál příprava varianty "u řeky" , ale že by se realizovala o tom pochybuji.

Varianta "za řekou" je letošní nová - zachovávala Hl.nádraží pro regionální dopravu. Pro VRT, ICE a spol. navrhovala nové nádraží vedle AZ tower.

+1/0
9.10.2016 16:18

P81a10v85e48l 60S60t36ř12í65t18e54c21k82ý 7949138832943

Tu navrhlo hnutí ANO. Ale bez větších podrobností..

0/0
9.10.2016 17:56

P48e96t77r 30B71a18l42c50a45r 2396581277684

Před prázdninami se psalo, že požádají taky o porovnání, ale od té doby ticho po pěšině.

0/0
10.10.2016 10:42
Foto

V36l62a81d36a 20V69a42n53e46k 9733976594118

Brňané vlakem do práce neodjíždí, na rozdíl od občanů z okolí, kteří preferují současnou polohu! Těch tisíců cestujících se ale nikdo neptá.. Nebude li nádraží v centru budou lidé využívat jinou dopravu. Osobně jedu do centra také zatím radši vlakem, ale jinam už jenom autem..

+4/−1
9.10.2016 15:17
Foto

D47a16n76i50e51l 66V36a17l74e59n32t20a 4848315648

Proč to řešíte? Nového nádraží se lidé nad 30 stejně nedožijí.

+1/0
9.10.2016 15:22
Foto

V75l52a27d84a 66V35a58n37e52k 9553416304568

Za 30let už budou vlaky úplně minulostí ;-D Období páry skončilo, vlečky do továren jsou také většinou zrušené.... ;-)

+1/−1
9.10.2016 15:51

J83a78n 63V34o83j97t19í82š49e97k 6322811755266

S koncem období páry ale přišlo období, kdy není problém, aby vlak jel 300 km/h. Vlaková doprava má snad jako jediná naopak zářnou budoucnost. Zvlášť v tak hustě osídlený oblasti, jako je Evropa.

+4/−1
9.10.2016 16:06

J69a36n 74H61r59u46z31a 8684248189317

Zářnou budoucnost měl i komunismus. U nás se modernizovalo na 160.

0/0
9.10.2016 16:11

J16a82n 61V49o51j90t24í23š79e74k 6532131475416

Neměl. Že jsme my zase pozadu neznamená, že vlaky nemaj budoucnost. Na středně dlouhý cesty po kontinentu je to nejlepší způsob dopravy (u letadel trvá dlouho odbavení a auto zas pomalu jede).

+1/0
9.10.2016 16:15

K30a96m80i77l 42D44u45l68i12n76e60k 9354850157557

no ještě pár merkelových a evropa moc obydlená nebude

0/0
9.10.2016 20:44

J93a34n 42V41o64j68t88í86š75e65k 6452821395846

Vy tu svoji paranoiu musíte nacpat do každý diskuze, co?

0/0
10.10.2016 12:49

M12i55l55o98š 17Ř56e97h89á47k 8276368537725

Myslím, že dožijí. Ale postaví jej Číňané, jimž bude patřit celá EU.

0/0
9.10.2016 17:28

J48a26n 80T48o23d63o86r93o69v97i19č 9235971877412

A ono se snad uvažuje o tom, že hl vlakové nádraží v centru nebude?

+1/0
9.10.2016 15:51

A22n87t55o67n78í32n 29K46o75l33á39ř 7588555857772

Brněnští politici udělali vše proto, aby bylo referendum neplatné. Od výběru volebních místností pro referendum až po dotaci 5mil Kč firmě, která měla přesvědčovat občany, aby se referenda neúčastnili.

+3/−8
9.10.2016 13:59
Foto

D43a50n27i51e62l 43V12a27l29e12n90t70a 4488675618

Ne politici, ale občané měli tolik rozumu, že nechají rozhodnout odborníky. Byl jsem příjemně překvapen.

+9/−5
9.10.2016 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.