Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brnu chybějí byty a nemá je kde stavět. Nový územní plán je v nedohlednu

Stále více lidí se z Brna stěhuje za jeho hranice. Důvod? Poklidný život na maloměstě jim vyhovuje víc. Nebo se prostě nemají v Brně kam nastěhovat. Poptávka po bytech převyšuje nabídku a novostaveb je žalostně málo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A51l25e60n80a 91R65i95s33o12v46á 4866600889405

Kdyby se kancelářské a obchodní prostory překabátily na byty, bylo by to jenom dobře. Na spoustě visí cedule, že jsou k pronájmu a vlastně do nich firmy nechtějí. A co lidi?

+1/0
21.10.2016 8:18
Foto

M49a37r74t97i96n 10L28ö88w 8864895867552

To se ozval ten pravy...

https://issuu.com/zelenebrno/docs/otevreny_dopis_-_reakce_ander

+1/0
20.10.2016 23:05

L50u23d48ě58k 29M85u53s64e12l84í87k 3506139

Furt lezou kostlivci ze skříní po Haškovi a jeho družině:-P

+2/0
20.10.2016 17:13

M50a80r55t45i18n 12Š96i32l76a18r 3527523119814

Najít v Brně vlastní bydlení pár let po VŠ ( z prvních našetřených peněz v životě) je opravdu peklo. A ty ceny v poměru k příjmům bez movitých rodičů v zádech! Něco je špatně. Jak z toho ven? (Nebrečím, nestěžuji si. Pouze hledám řešení...)

+5/0
20.10.2016 15:48

R30o44m61a37n 70J92e46s25c82h84k52e 9268115177335

Já bydlel v Brně od narození 30 let. Teď bydlím 20 let mimo 33 km na lontě a jsem spokojen. Brno je fajn, ale moc drahé. u nás v hokně se z Brna odstěhovalo 6 lidí.

+1/0
21.10.2016 19:17

P37a63v48e33l 94V55a28v72ř52í77n 6864891322732

Stále více lidí se stěhuje do okolních obcí, protože se prostě v Brně nemají kam nastěhovat. Tím se zvyšuje tlak na automobilovou dopravu, protože z těch vesnic se prostě jinak dostat nedá. Tohle všechno je známo už léta. To ale náměstku Anderovi jistě nevadí, protože přeci máme jezdit na kole, že. On a Hollan mají služební auta a vyhrazená parkoviště. Žádný problém.

+6/−4
20.10.2016 15:26

L14u94d16ě27k 14M32u30s50e56l27í56k 3656359

Počkej až si schválí modré zony ,to teprve bude masakr

+3/0
20.10.2016 17:14

P97a70v92e91l 10V88a98v48ř54í14n 6284161352122

Problém je, že modré (resp. v Brně bílé) zóny naplánovali už ti před Anderem/Hollanem. A abychom byli úplně přesní, je to v první řadě výmysl úředníků, kteří tak budou mít hromadu práce a politiky lákají tím, že z toho kápne hromada peněz.

+3/0
20.10.2016 17:24

Z70d19e59ň82k13a 24V50e77s88e46l98á 8969835127860

Někde jsem postřehla, že v Praze "už" zjistili, že rezidentů (resp. jejich aut) je v městských částech mnohem víc, než parkovacích míst. :-P Rv Takže doufám, že v Brně tento nesmysl nakonec neprosadí.

0/0
20.10.2016 22:49

P16a30v76e39l 30V29a12v58ř85í85n 6104321342582

V Brně je to to stejné - přiznává to sám vedoucí odboru dopravy magistrátu. Zaplacením parkovací karty vám nevzniká nárok na parkovací místo. A nesmysl nepochybně prosadí, protože prakticky všechny strany to měly v programu. Výjimkou byla asi jen Strana Svobodných občanů - ti už při minulých volbách jasně říkali, že tomu zabrání.

0/0
21.10.2016 9:58

Z90d86e21ň77k30a 58V41e96s44e52l50á 8839305807560

Jestli budou vybírat peníze za to, že někdo chce parkovat aspoň někde poblíž svého bydliště, ale vědí, že je míň míst než aut, která by tam měla parkovat (tzn. majitelé by zaplatili), tak mi to přijde jako neoprávněné obohacení se. Rv

0/0
23.10.2016 19:54

R91o13m15a95n 61J47e82s51c75h15k81e 9688595727955

Nemáte pravdu. Drahota vyhání lidi z Brna. Od nás z hokny odešlo z Brna 6 lidí. Já měl také byt a prodal jsem ho v roce 1995. Nestěžuji si. Brno je přecpané.

Dojíždím vlakem.

0/0
21.10.2016 19:19

M12i91r26o28s97l58a87v 29V62y52k54o18u84p33i88l 3450986303125

Vůbec se nedivím tomu, jak se k tomu postavili občané v městské části Černovice, kde měla být další výstavba, a to dost podstatná, bez odpovídajících komunikací.

+1/0
20.10.2016 15:18

P93e82t94r 36B72á21č17a 8455446725485

;-O;-O;-OJeste to nekdy nekdo hodte zelenym ;-O;-O;-O

+2/−2
20.10.2016 15:11

P89a81v34e48l 50B58o67u11c82n97í14k 4832511523165

všechno souvisí se vším: Dokud nebude rozhodnuto o novém nádraží (U Řeky), nebude možné rozhodnout o definitvní trase jižní části městského okruhu. A dokud nebude jasné, kudy silnice a železnice v Brně povedou, zůstává mnoho pozemků v širším centru Brna pro bytovou výstavbu nepoužitelných. Nikdo nechce riskovat, že se změní územní plán a obytnou a zelenou zónou bude vedena frekventovaná silnice. jak to dnes hrozí Žebětínu a Kamechám, mezi kterými má vést ve variantě nádraží v centru / Pod Petrovem železnice. Když se projedete po městě vlakem, vidíte spousty nevyužitých (a zanedbaných) pozemků, kde rostou jen kopřivy a autobazary. Viz celé tzv. Jižní centrum u Vaňkovky a Zvonařky o kterým jedni říkají, že je možné jej zastavět domy a byty, a druzí, že poptáka po bytech v Brně takové není a radi by zde viděli velký městský park.

+3/−1
20.10.2016 14:28

M39i97c27h86a68l 81B48r56ň78á22k 6174644527178

Ander a zeleni jsou nejvetsi katastrofa, ktera mohla toto mesto potkat.

+8/−3
20.10.2016 13:37
Foto

V89i23k52t55o24r 62L72o82š46ť82á39k 2764978461147

To, že se v Brně podařilo Zeleným v podstatě zablokovat bytovou výstavbu, má a ještě bude mít mimořádně závažný negativní dopad na budoucnost města. Ceny bytů i nájmů stále rostou, což sice může těšit majitele nemovitostí, zároveň však vytváří stále vyšší bariéru pro nově příchozí. Studenti technických oborů, kteří po studiu na vysoké škole zůstávali ve městě a stali se motorem boomu technologických firem, už tu zůstávat nebudou, protože si to dílem nemohou dovolit, dílem prostě není kde bydlet.

Bydlení za hranicemi města vytváří neudržitelný tlak na dopravní infrastrukturu. Není únosné, aby každý den do města za prací přijíždělo a večer znovu odjíždělo stále víc lidí, už dnes jsou dopravní zácpy spolu s parkováním největším problémem Brňanů. Stejně tak ustane příliv nových firem, protože nebudou moci v Brně získat pracovníky, nebo pro ně budou příliš drazí - ale drazí být musí, vždyť budou muset ze svého platu uhradit nákladné bydlení či neméně nákladné dojíždění.

Už dnes se technologické firmy začínají ohlížet po jiných městech, například Ostravě. Množí se záměry na investice do Brna, které byly následně odvolány nebo významně redukovány. Růst společností založených na pokročilých technologiích byl přitom čistý, nerušivý, nenáročný na prostředí, v podstatě ideální. Díky Zeleným se stává kvartál za kvartálem minulostí.

Zelené Brno nebude příjemným dynamickým místem k životu, které se může směle srovnávat se svými sousedy. Bude to stagnující a chudé město v úpadku.

+12/−5
20.10.2016 13:23

O88n98d53ř82e65j 80H19á27j56e13k 4657504

Můžete uvést nějaký konkrétní případ, kdy se, jak píšete: "Zeleným v podstatě podařilo zablokovat bytovou výstavbu"?

A mohl byste uvést pár příkladů "záměrů na investice do Brna, které byly následně odvolány nebo významně redukovány".

Ve vašich textech je často spousta strašení podloženého pocity, domněnkami, spekulacemi, odhady.

+4/−1
20.10.2016 15:42
Foto

M34a55r35t43i92n 24L92ö91w 8834605377362

Placete na spatnem hrobe. Za nynejsi stopstav muze predevsim zpackany plan uzemniho rozvoje kraje. Ten blokuje schvaleni uzemniho planu Brna. Zeleni jsou ti posledni kdo na tomhle nese nejakou vinu...

+3/0
20.10.2016 23:09

R88e43n55á60t44a 57P91o83s11p52í88š23i62l80o86v35á 9802940952524

Tak hlavně, že je po celým Brně plno kancelářských a administrativních objektů, které zejí prázdnotou a nikdy využity nebudou.8-o

+4/−2
20.10.2016 12:36

M58i22c48h37a21l 49B45r61ň14á53k 6294384707268

To je ale krasny mytus. Zkuste si o te neobsazenosti neco zjistit. Je nejnizsi v republice.

+3/0
20.10.2016 13:35

M93i32r35o58s82l98a21v 80V48y80k66o21u79p22i37l 3660216883635

Hlavně než se někde povolí stavět, se musí, mimo jiné, vyřešit doprava, tím myslim komunikace. Brno je ve špičkách absolutně neprujezdne coz dalsi vystavba dále zhoršuje.

+3/0
20.10.2016 11:13

P84a77v76e93l 28V48a94v21ř39í79n 6564331592512

Zhoršuje to v první řadě nevýstavba. Protože když někdo nesežene kvalitní byt v Brně, musí si ho postavit v některé obci poblíž. A odtamtud pak logicky bude jezdit autem, protože je kolikrát ani jinak nejde. Kdyby mohl bydlet přímo v Brně, více by využíval MHD.

+1/0
20.10.2016 15:29

M46i86r64o10s32l21a96v 40V76y72k67o70u98p68i33l 3340466423395

Ale tak to bych neřekl, že se nestaví, staví se všude kde to jde, ale podle mého názoru a zkušeností se tomu nepřizpůsobila dopravní síť komunikací. Vezměte si jen třeba Bystrc a Kamechy, což je velké okresní město a co k němu vede, okolo řeky ta úzká silnička. Dále se doprava nesmyslně zahušťuje tam, kde už dávno měla stát pořádná komunikace, ale aktivisti tomu brání všemi směry a tudíž se nestaví.

+3/0
20.10.2016 18:32

M73i85l48o26s37l17a19v 87S87e81d11l91á56č16e69k 6434344714661

A co kdyby místo kanceláří stavěli byty? Za 2. co kdyby Brno začalo konečně opravovat a modernizovat volné pavlačáky co má ve své správě? To by ale zase muselo přemístit problémové asociály. Protože i když tam budou kliky ze zlata, tak se do problémových lokalit nikdo stěhovat nebude.

+11/−1
20.10.2016 10:58
Foto

J88i76ř66í 53B10i14l36í57k 4485352862144

Kotzian je ten, kdo v Brně zkazil co šlo. O dopravu se staral výrazně hůř než teď, ale jen co ho odklonili od koryta, tak má ústa plná keců.

Proč to nedělal když byl u koryta?

+7/−2
20.10.2016 10:01

B42o24h93u85š 64H96a69v37e92l 7220332187588

Zelený Ander má nemoc špinavých rukou? Asi ty volby byly náročné. Jsou to škodiči!

+1/−4
20.10.2016 9:52

T74o79m20á63š 39T35a97t61í79č53e62k 5160422470228

Nojo, to byla ta oběť za prosazování laviček namísto silniček před nádražím. :-)

0/0
20.10.2016 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.