Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rezidentní zóny v Brně jsou plné nejasností. Nervozita obyvatel roste

Do spuštění rezidentního parkování v Brně zbývá zhruba půl roku. A lidé jsou nervózní, vědí o něm totiž jen minimum. Touto dobou už přitom měly být známé ceny parkování. Zatím ale není připravený ani informační web.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97a62r91t30i63n 15N96o32v48o11t35n29ý 3726416651634

Už aby to bylo ...

0/0
15.11.2016 11:02

J23a24n 15L92u17k71á85š 7487853353822

Usit na ty cizince s dlouhodobym pobytem pozadavek mit doklad o dlouhodobem pobytu je takove fer jednani.

Tento doklad totiz sice cizinecka policie vydava, ale trva ji to zhruba 1 rok!

Kdysi jsem se snazil kolegovi pomoci s tlumocenim, aby si zaridil domu intenetove pripojeni - bez tohoto dokladu se s nim taky bavit nechteli, nakonec holt pouzival predplacenej modilni internet.

Jeste ze ,kdyz jsem ja zil v zahranici, ze tam nemeli podobnej pristup.

0/0
14.11.2016 10:33

J92a21n 11L77u97k21á59š 7547333393512

mobilni ...

0/0
14.11.2016 10:33

R56o62m18a98n 30J46e50s91c34h74k10e 9358905787505

Pan Hollan mne neodpověděl na dotaz poslaný minulý měsíc. Proč nelze zakoupit měsíční šalinkartu pouze na jednu linku. Proč dovolí město jezdit panu Jančurovi ke Grandu ? Před 30 lety se postavila Zvonařka aby autobusy nejezdily do středu města. Proč zavedli zlevněnou šalinkartu pouze pro někoho ? Před 20 lety jsem odešel z Brna. U nás v hokně je nás 6, kteří se odstěhovali z Brna. Věci se neřeší v souvislostech.

+1/0
12.11.2016 6:47

R43o79m15a54n 29J43e25s29c70h49k54e 9898335507745

Jančura by měl jezdit na Zvonařku. Proto se postavila před 30 lety Zvonařka aby autobusy nejezdili ke Grandu. Všichni jsme si rovni. pan JANČURA NE.

+1/−1
12.11.2016 6:39
Foto

M30a15r18t88i84n 63L46ö54w 8624865277482

Ke grandu nejezdi jen zluty. Na zvonarku je mizerne napojeni hmd.

0/−1
14.11.2016 8:27

R83o90m68a45n 11J52e16s41c18h21k53e 9338955367285

Pár metrů já chodím pěšky. MHD v Brně je drahá. Manželka chodí 3 zastávky pěšky, já chodím 1200 metrů pěšky. Obou nám je přes 50 let. Já bydlel v Brně 30 let. Před 20 lety jsem se odstěhoval právě kvůli přecpanosti.

Také ekonomicky je Brno drahé - myslím bydlení.

0/0
14.11.2016 17:56

O91n79d58ř96e94j 12Š10r34u35b14a85ř 1705601575266

Do centra by me autem stejne dostali jen pri velkem vyhrozovani.

+1/−1
11.11.2016 16:04

P68e98t65r 56V97o79p86i57č85k53a 5322977677876

tak jedny volby za nama a dalsi daleko, takze se to muze udelat jakkoliv jenom ne aby to melo smysl, logiku a slouzilo to obyvatelum. Proto se takoveto veci nezavadeji.

+2/−2
11.11.2016 11:12

A95d95a45m 60K66o19p36e70č16n68ý 2513875887

Pokud to bude stejný systém jako v Praze, akorát to vytáhne další peníze a nic nevyřeší.

+2/−1
11.11.2016 10:53

R67o21m74a47n 30N70o57v62a36k 6649961702706

naplni to MHD k prasknuti :D

+1/−1
11.11.2016 19:51

M93i98l70a48n 19N57a77v35r67á25t88i73l 8247961586591

Nedělejte to, bude se jednat jen o zhoršení všeho.

0/−1
11.11.2016 8:47

J72a94n 50M38a38r97t68i28n 6422570599

vsetko je to pekne. Ale mam jednu obavu a tou je fakt, ze ja si ako idiot zaplatim stanie (vypalne) v modrej zone okolo Vystavista a stale tam budu natvrdo parkovat navstevnici. Pretoze za A nie je Mestapo ani dnes schopne riesit navstevnikov stojacich na prechodoch, v krizovatkach a na zakaze zastavenia a za B ceny za parkovanie si IMHO vystaviste este zdvihne

0/−1
11.11.2016 8:41

O46n27d48ř42e19j 94G69r47i64m 7751169967124

Co čekat od lidí, co mají místo mozku v palici cyklistické kolo a rezervovaná místa hned u práce!

+13/−2
11.11.2016 7:25

V78á40c89l84a17v 31H40r95ů42z65a 3777152346752

článek o ničem, ale na flame dobrý. Něco bylo zadarmo a není a lidi ryčí, trochu to připomíná Řecko. Někteří namítají, že to platíme přece z daní. Z jakých? Spotřební daň z benzínu? Človek, který jen do Brna dojede v neděli večer a v pátek odjede může mít nájezd tak 5000km ročně, tj na benzínu cca 12000kč, z toho spotřební daň cca 5000kč a z toho se má platit parkování a údržba silnic? Ani parkovací stání není na rok tak levné. Ani 4násobný nájezd a spotřeba benzínu to nezachrání.

Takže otázka do publika, kde má město brát peníze na všechna ta parkoviště a obnovu a údržbu silnic?

(neřeším provedení, protože to je kapitola sama pro sebe)

+5/−7
11.11.2016 7:02

J30i65ř70í 71D79o89l25e30ž75e30l 9979505411150

Víte, mimo spotřebních daní jsou tu ještě třeba daně z příjmu. Město dostává část peněz zpět od státu na základě počtu obyvatel. Z těchto peněz pak město platí své radovánky. Podle mě není fér, aby na silnici vybudované z peněz nás, brňáků, vznikly parkovací zóny, ze kterých budou plynout další příjmy do bezedné městské kasy. Ale svět není fér, že? :-) Ono město by tu mělo být pro lidi, a ne opačně, kam to směřuje poslední dobou, že jsou tu lidé pro město. A nezkoušejte poukázat na to, že peněz z daní je málo. Peněz je dost, problém je, jak jistě všichni tušíme, v jejich přerozdělování :-)

+8/−1
11.11.2016 7:21

V12á87c21l17a28v 43H40r35ů29z37a 3387562506372

nic, co by se nedalo předpokládat. Ano, město dostává peníze podle počtu obyvatel, ale s trvalým bydlištěm, a ne těch z vesnic. Takže kdo platí parkování v neděli dojíždějícím a v pátek odjíždějícím? Kdo platí parkování lidem z okolních vesnic denně dojíždějícím autem? Obyvatelé Brna. Proč by měli?

Daň z příjmu, DPH, peněz z daní asi není málo, s tím se dá souhlasit. Přerozdělování.. asi jde hodně peněz na parkování, když není na školství, důchody, zdravotnictví, nebo jak jste to myslel? Nebo byste spíš ty peníze dal na silnice a parkování, než do zdravotnictví, školství a tak? Přerozdělování se sekundární problém, primární je zbytečná centralizace

+1/−3
11.11.2016 7:29

J15i31ř15í 76D40o88l45e71ž44e20l 9459355321870

Máte pravdu. Nicméně jako obyvateli města s trvalým pobytem mi vadí, že bych měl cokoliv platit za parkování v Brně. Ať už v zóně před domem, nebo když pojedu na druhou stranu města navštívit rodiče.

S druhou částí nesouhlasím. Pořád a všude jen čtu nářky že nejsou peníze na školství, zdravotnictví, důchody.... Jasně že nejsou, když se ztratí jinde ;-D

+1/0
11.11.2016 7:35

V25á69c18l85a33v 89H64r37ů62z88a 3927262566862

myslím, že každý dokáže říct něco tak neurčitého, jako, že se ztratí "jinde". Nebojte se a buďte konkrétní, napište kde. ale víceméně souhlasím a je to důsledek oné centralizace, která s sebou nese přerozdělování na úrovni, kdy se toho může spousta ztratit. Jsem si jistý, že ani průměrný Brňan nenajede více jak 10kkm, čili ze spotřební daně se to nepokryje, když se navíc i tato daň přerozděluje v Praze. Přerozdělení na hlavu asi taky nebude bůhvíjaká hitparáda. Ale jak jsem napsal, co bylo zdarma a najednou není bude vždy lidem proti srsti a viděli jsme to a vidíme v Řecku. Bylo by naivní si myslet, že jsme jiní

0/0
11.11.2016 7:41

J34i44ř52í 51D61o67l79e48ž24e76l 9459635731220

Nepovím vám kde se peníze ztrácí. Kdybych to věděl, a měl pro to nějaké důkazy, tak bych se buď přidal k těm, u kterých se peníze ztrácí, nebo bych je udal ;-D

Ono těch věcí, které byly "zdarma", a nově se za ně bude platit či připlácet, poslední dobou přibývá závratným tempem. Nedivte se, že se to prostému pracujícímu lidu nelíbí :-)

+2/0
11.11.2016 7:47
Foto

M52a49r72t18i96n 15L13ö40w 8214675477632

Ve vetsine mestskych casti neni problem malo penez na asfalt ale misto - centrum i sidliste vsude je nahusteno mnohem vic bytu nez kolik je mezi nimi mista na auta. Myslite ze by mel stat zarucit garazove stani v parkovacim dome kazdemu kdo si koupil auto protoze plati dane? To uz bych spis chapal socialni holobyty nez tohle...

+2/0
14.11.2016 8:34

R13o25m66a76n 23J51e94s28c24h56k84e 9118815807365

Přijde mne špatné, když jako chodec musím po silnici, když na chodníku přes celou šířku parkuje 10 aut. A to je v Brně.

0/0
14.11.2016 17:58

V57á89c69l70a56v 54H10r62ů50z46a 3537522486892

krom toho daň z příjmu platí i ti, kteří dojíždějí měhrodem, na kole, pěšky a je nefér používat jejich peníze na parkování jiných lidí, nebo ne?

+4/0
11.11.2016 7:33

J29i41ř22í 39D92o29l25e44ž98e20l 9679505321260

Jak říkám, svět není fér. Já třeba nejezdím do práce MHD, a město každoročně dotuje DPMB miliardami korun. Proto peníze z jejich daní jdou na silnice na kterých zaparkuju auto.

+1/0
11.11.2016 7:37

V33á35c25l33a94v 32H32r14ů63z77a 3767922566702

a to buďte rád za lidi, kteří jezdí MHD, protože to byste jinak přes Brno autem neprojel, jak by to byla jedna velká kolona. Takže dotaci do MHD můžete brát jako takové výpalné za to, že máte ještě vcelku kde parkovat a autem se dostat přes Brno. Kdyby měla jen polovina těch, kteří jezdí MHD jet autem, tak je to pro Brno katastrofa, nehledě na ovzduší. Navíc ti, kteří jezdí mhd vám čistí silnice a pro vás se obětují :-D

+3/−1
11.11.2016 7:45

J65i24ř71í 15D51o74l75e66ž65e69l 9699505421370

Čekal jsem takovou reakci, díky :-) Já nejsem dobrý příklad, koupil jsem si byt 2,5km od místa, kde jsem nyní zaměstnán, a kde bude práce vždy. Přinejhorším to dojedu v létě na kole, v zimě pěšky za 20 minut. Ale chápu, že pokud někdo bydlí v kéniku a jezdí do práce do Modřic, asi si v koloně postojí, a bude rád, když se do autobusu nahrne co nejvíc lidí, a on sám profrčí po prázdné silnici R^

+2/0
11.11.2016 7:51

J73a35n 70D46o85m58e39k 1342223289365

To si delate srandu ze? Prave cyklisti nas zbytecne stoji miliony na cyklostezkach pro automobilisty se v Brne nedela nic. Jakby taky delalo kdyz namestek pro dopravu nema ridicak a radeji chodi do verejnych domu nechat se bicovat. Uz aby tato hnusna koalice skoncila

+1/−1
12.11.2016 2:41

P24a93v95e18l 17V74a24v51ř32í86n 6384531532772

Od provozovatelů motorových vozidel stát ročně vybere kolem 170 miliard a investice do silnic se pohybuje kolem poloviny této částky. Naproti tomu brněnská MHD je z 65% dotovaná (výdělek 0,97 mld. / dotace 1,8 mld.). Takže tvrdit řidičům, že mají silnice nebo parkování "zadarmo" je dost chucpe. Že není původ peněz v městském rozpočtu dost zřejmý na tom nic nezmění.

0/−2
11.11.2016 10:03

V27á73c57l58a58v 67H35r62ů80z70a 3367142516312

opravdu? Silniční daň se podle údajů FÚ pohybuje okolo 5miliard. Nafty se spotřebuje cca 5mld litrů, benzínu cca 2mld, to při spotřební dani na 1l 10kč, resp. 12kč dá cca 80mld, dohromady máme 85mld. Kde přesně stát bere od motoristů těch zbylých 85mld? Sice už masivně zahrnujeme kamionovou dopravu, která je v tomto mimo, neboť moc kamionů v Brně neparkuje, ale nevadí, budu velkorysý. Soukromý člověk, který najede ročně 10kkm zaplatí na spotřební dani cca 10000kč, což na parkování moc nestačí. Takže jaké jsou ty další příjmy?

+2/0
11.11.2016 10:32

P20a83v16e83l 47V91a33v47ř60í72n 6684601612742

Nelze brát v úvahu izolovaně jedno město. Smysl má jen celkový výpočet pro celý stát včetně jeho organizačních částí (ať již to nazveme jakkoliv). Nejde to už jen proto, že nezanedbatelná část infrastruktury města není placená z městského rozpočtu, ale ŘSD/krajem (a někdy dokonce majoritně). Příkladmo VMO a dálnice - obojí využívá jak město, tak lidé, kteří Brno jen objíždí. "Rozkouskovat" silniční infrastrukturu a posuzovat jen to, co se hodí nebo nehodí pro konkrétní argumentaci nelze.

V zaokrouhlených číslech:

- spotřební daně z paliv + DPH z paliv (cca 80 + 40 mld.; z obojího odečíst 1%, které připadá na železnici)

- silniční daň (5,8 mld)

- dálniční známky (4,1 mld)

- mýto (9,7 mld)

- příjmy na DPH z prodeje aut (cca 30 mld)

- přimíchávání biopaliv (cca 3 mld)

+ „drobné“ jako DPH z náhradních dílů a servisních služeb, poplatek do Fondu zábrany škod (skrytý v povinném ručení), poplatky za parkování, roční poplatky za parkovací stání, poplatek za převod starších aut etc.

O ekonomickém významu motorových vozidel ani nemluvě - ať již na straně spotřeby (a tedy i daňového výnosu) nebo ekonomické aktivity (bez aut prostě řada aktivit nebude nebo se utlumí). Bez těch ošklivých aut by se celá ekonomika kompletně zhroutila. Tím neříkám, že v místech, kde je jasný nedostatek (typicky centrum) není nějaká forma regulace na místě. V takových případech je to nutné. Ale ne plošně po celém městě. Zvlášť, když to problém stejně nevyřeší a další potíže způsobí.

+1/0
11.11.2016 11:00

V27á84c51l47a42v 92H42r80ů21z59a 3637682776562

Víte, že ve vašich číslech berete i cesty zemědělců, kamiony? Opakuju a přidám, kde ve městě na silnici parkuje zemědělec s traktorem? kde kamioňáci? DPH z automobilizmu nelze vázat pouze na výstavbu dálnic, ani její významnou část. Silniční infrastruktura už rozkouskovaná je. Jsou silnice státní a ty, spravované městy/vesnicemi. Osobně vím o soukromých parkovištích. To o čem mluvíte je socializmus na silnici, nic jiného. Proč by zemědělci měli platit parkování soukromým osobám, když ti, ve většině případů, parkují na vlastním?

BTW. pokud vám auta vadí (viz ošklivá auta), tak jimi nejezděte.

Nicméně jak píšete, je to komplexní věc a jako taková se musí řešit, velmi souhlasím. Ještě jedna věc.. kdo nic nedělá, nic nepokazí

0/0
11.11.2016 11:23

P43a37v46e48l 20V10a10v76ř54í46n 6684391352502

Jistě - proto je tam i mýto. Nelze to navzájem oddělovat. Dálnice + I. třídu má ŘSD, II.+III. kraje, silnice v obcích jsou z části těch obcí, z části obou předchozích. Vše vzájemně propleteno a propojeně využíváno. Je to jedna veřejná infrastruktura. Vyčlenit z ní tu či onu část a snažit se k ní přiřadit tu či onu daň není možné (i když se některé daně tak tváří, pak se ale stejně sesypou na pouze dvě hromady). Proč má provozovatel kamionu platit místní komunikaci? Proč má řidič ve městě přispívat na dálnici (známky pokryjí jen zlomek nákladů)? Proč má ten či onen platit co nepoužívá? Klidně ať má každé motorové vozidlo vlastní GPS a platí jen přesně to, co využívá - km po konkrétních komunikacích, stání podle hodin na konkrétním veřejném parkovacím místě. Žádný technický problém dnes. Pokud to bude podle skutečných nákladů, nemám nic proti. Ale jen za předpokladu, že se současně zruší všechny výše uvedené daně. Reálně to nejde už jen proto, že by pak veřejné rozpočty zbankrotovaly. Na těch daních se totiž dnes vybere víc než se do silnic včetně parkovacích míst vloží. A to je prostý fakt. Ten převis je tak masivní, že různé úpravy výpočtů na věci nic nezmění.

PS: auta mi vůbec nevadí - to byla pochopitelně ironie. Byť sám auto využívám po městě dost málo. Nevím ale, proč poslouchat, že mám platit další a další poplatky. Zaplatil jsem už víc než dost.

0/0
11.11.2016 11:48

V19á97c85l97a74v 10H16r53ů51z61a 3137882266502

Je obrovský rozdíl silnice a parkoviště a to oddělit jde. I když naše největší dálnice a parkoviště je takřka to samé. Rušit při sebelepším sledování km a parkování DPH není úplně reálné, protože jak jsem napsal, ta daň není primárně určená na pokrytí automobilizmu. Stejně tak jako DPH z rohlíku nejde primárně na podporu pekařů. Na daních se musí vybrat víc, protože primárně neslouží k výstavbě silnic a parkovišť a i kdyby, tak to jaksi z principu nejde (režie+státní rezerva atp.).

Mám pocit, že ve Vídni jsou modré zóny a funguje to tam.

Já si klidně těch cca 100kč/měsíc za komfortnější parkování připlatím, ale jestli to bude komfortnější, to neví nikdo, dokud se to nevyzkouší

0/0
11.11.2016 12:03

P35a72v87e37l 63V69a13v14ř35í33n 6254361162832

"kdo nic nedělá, nic nepokazí"

... jenže tohle je podle logiky: "máme problém s parkováním = musíme něco dělat. Zóny jsou něco = musíme dělat zóny". Existuje řada jiných řešení, která jsou na rozdíl od zón efektivní.

0/0
11.11.2016 11:49

V51á70c87l55a73v 50H85r18ů54z69a 3917582926422

ve Vídni to funguje, ve Švýcarsku na parkování na silnici zapomeňte, parkování je drahé i u domu na parkovišti (na veřejném prostoru). Jaká další řešení znáte? Když je jich řada, tak mi alespoň nějaké nadhoďte. Pokud nebudou lidi motivovaní penězi, tak zapomeňte na zlepšení, to je fakt

0/0
11.11.2016 12:06

P31a92v96e58l 96V21a59v13ř20í95n 6514961862492

V první řadě ve Švýcarsku se na silnici parkovat dá, byl jsem tam (v řadě švýcarských měst). Až postavíme infrastrukturu jako ve Vídní (včetně metra), tak pak můžeme zvažovat další jejich řešení. Až budeme budeme mít příjmy jako ve Švýcarsku dtto.

DPH je sice obecná daň, ale bez motorismu by se nevybrala, resp. v daleko nižší míře. Ten výpadek jiná spotřeba nenahradí. Tak elastická poptávka není. O dalších ekonomických přínosech automobilismu nemluvě. Takže je jen fér, když se do výpočtu zahrne

0/−1
11.11.2016 12:27

P94a80v72e50l 84V78a46v66ř20í41n 6104701762842

A řešení? Celá řada:

- záchytná parkoviště („P+R“). Klidně i placená pokud to bude propojeno a jízdenkou na MHD nebo šalinkartou a ev. dalšími službami (vzor Mnichov). Jenže v Brně se P+R „vyřeší“ tak, že se některá stávající parkoviště prohlásí za P+R. Jakkoliv už dnes jsou často plně vytížená. Typicky naproti Sono centru. O debaklu s hřbitovem ani nemluvě. Reálně se nic nepostaví. Prostě kýbl s barvou je jednodušší „řešení“

- při rekonstrukcích ulic (každá ulice se dříve či později opravuje) zásadně nesnižovat počet parkovacích míst pod různými zdánlivě ušlechtilými záminkami. Viz Štefánikova – je to jedna z hlavních radiál, nikdy z toho nebude vycházkové korzo

- nevymýšlet pitominy jako zpoplatnění parkoviště Zahradníkova – díky tomu se počet míst snížil (!) a okolní parkoviště více zatížila. Přitom Zahradníkova většinu času zeje prázdnotou – úmysl možná dobrý, ale výsledek absurdní

- nezvyšovat potřebu dojíždění autem – např. řada rodin si staví domy/byty ve vesnicích okolo Brna, protože v Brně to díky všemožným regulacím nejde (místo by bylo). Pak samozřejmě nemají jinou možnost, než jet do Brna autem. A díky debaklu s územním plánem to bude brzo ještě horší. V Brně se prostě byty staví málo a čím dál méně – díky administrativním překážkám. Tím se zahušťuje doprava

- požadavkem na budování parkovacích míst v rámci stavebního řízení/územního plánu (nové ulice). Jenže v Brně je požadavek místa/byt už teď nízký (stačí se podívat na výsledky sčítání lidu dle ČSÚ) a i to chtějí zelení zrušit úplně. Kdejakou pitomost v rámci územního plánování a stavebního řízení stát diktuje, ale opravdu důležitou věc ne

- v místech, kde poptávka násobně převyšuje reálné možnosti (typicky centra měst – v Brně prostor vymezený malým okruhem Koliště-Husova-Úzká) je samozřejmě nutná nějaká forma regulace. Současně je ale vhodné upozornit, že v daném prostoru je kolem 300 míst vyhrazených pro úředníky

... a tak by se dalo pokračovat (hlavně v bodě „územní plán“)

0/−1
11.11.2016 12:29

V85á78c82l92a77v 54H21r91ů12z31a 3387562866392

Automobilová doprava se bude zvyšovat nehledě na vaše přání o bytech/domech v okolí Brna, P+R parkoviště jsou v plánu. Krom toho P+R parkoviště bez regulace parkování v centru postrádá smysl, viz hřbitov, nebo parkovací dům na moraváku, nebo právě parkoviště zahradníkova

rekonstrukce Minská/Horova - počet legálních parkovacích míst zvýšen

parkoviště zahradníkova je evergreen s tím, že je prázdný a ono to úplně pravda není.

V centru už žádný prostor pro parkoviště zdarma není, s tím územní plán nepomůže a nové ulice tam nevybudujete, to samé Veveří, okrajových částí se modré zóny moc netýkají. Jednotlivým částem metro moc nepomůže, protože jestli si budete moct vybrat jestli jet k bytu autem, nebo metrem, tak co asi vyberete, když budete mít parkování zdarma?

Je to komplexní věc a jako taková musí být řešena. to, co píšete není řešení, ale určité oddělené kroky které jeden bez druhého nemají smysl, hlavně bez určité regulace a to s vámi souhlasím, jde vidět hlavně u hřbitova a to i přes to, že parkování je tam na 24hod zdarma.

+1/0
11.11.2016 12:50

V21á83c44l77a97v 88H31r14ů74z20a 3847512566512

každopádně děkuju za Vaše názory a informace a Váš čas.

0/0
11.11.2016 13:07

P55a40v48e64l 20V88a36v35ř19í71n 6234921702502

- automobilová doprava se zvyšovat bude, ale ne donekonečna - s tzv. "bodem nasycení" počítá dokonce i jinak šílený plán mobility

- P+R jsou plánována v té podobě, že se za P+R prohlásí to co už existuje (Sono, Generála Píky, Jemelkova, Obřany, hřbitov). A to není plán, ale výsměch

- Rozkvět dojel na chybou konstrukci a cenovou politiku

- Minská/Horova - ano, ale hrozí Štefánikova. A to je tragédie

- Zahradníkova poloprázdná je, dřív bývala plně obsazena. Jezdím kolem toho. Kapacita se snížila. To je prostě fakt

- nové ulice / územní plán - to šlo samozřejmě o nově budované obytné zóny. To snad není nic složitého k pochopení

- metro nepomůže? Aha - a proč to teda města vůbec staví? Metro díky efektivitě snižuje zatížení IAD

- hřbitov je zdarma celkem nově. Na výsledky nutno počkat

A nakonec to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ: "regulace" nemusí spočívat v nějakém úředním omezení, zákazu, nařízení nebo zpoplatnění. Může jít prostě jen o složité parkování samo o sobě. Lidé nejsou hlupáci. Pokud mají volbu něčeho lepšího, tak to zvolí sami. Pokud dojíždějící mimo Brno (ty postihnou zóny asi nejvíc) budou mít možnost zaparkovat a rychle bez přestupu dojet na místo určení, tak toho využijí sami i bez zón.

0/0
11.11.2016 13:21

V69á79c48l62a50v 88H78r79ů30z26a 3357972856962

lidi, pokud mají volbu, tak jedou zadarmo, lepší zajímá určitou omezenou skupinu lidí, to je taky fakt. Hlavní motivátor byly, jsou a budou peníze.

Ano, metro, co se týče parkování u mého domu opravdu nepomůže, respektive jeho efekt je minimální. Lidi dojíždějící a přespávající v nájmu opravdu nebudou z vesnice/jiného města jezdit metrem, když mají možnost zdarma parkovat. Pokud vím, tak se stále bavíme o parkování. Pokud chcete naznačovat, že jsem myslel něco jiného, jako např. to, že metro je globálně k ničemu, tak s tím na mě prosím nechoďte, to by byla lež, že ano.

0/0
11.11.2016 13:34

P57a77v27e66l 68V68a45v60ř74í97n 6184321282312

Pokud je míst málo a parkování nedostatek, tak budou lidé využívat i jiné možnosti. Funguje to tak všude, proč ne u nás.

0/0
11.11.2016 13:40

V57á18c67l36a74v 37H43r34ů50z15a 3137922106662

asi vám nerozumím, na jednu stranu píšete o navyšování parkovacích míst zdarma a na druhou stranu teď píšete o nedostatku. Ten nedostatek jste snad chtěl řešit navyšováním míst (ulice, Štefánikova, Zahradníkova atp. atd.)

0/0
11.11.2016 13:43

P60a67v43e93l 62V37a49v21ř24í44n 6744141802102

Ano, to jsem si všiml, že nerozumíte :D

0/0
11.11.2016 15:21

V44á86c87l51a80v 56H60r98ů67z26a 3397592326292

uznávám, nedokážu dát dvě protichůdné informace dohromady, v matematice by se to vynulovalo

0/0
11.11.2016 15:33

P44a92v25e63l 64V51a59v18ř47í49n 6874341682292

Nejlépe to vyjádřil Zdeněk Procházka, zastupitel Uherského Hradiště:

„Nechceme nutit občany ve městě vystoupit z aut, nasednout na kolo, do autobusu nebo chodit pěšky, ale chceme jim dát možnost volby.“

0/0
11.11.2016 13:43

V67á55c21l39a62v 38H53r50ů69z26a 3157582856132

:-D kdysi jsem viděl film Wall-E, tam bylo podle mě vidět, jak to dopadne, když budou mít lidi tuhle volbu

0/0
11.11.2016 13:49

J17i44ř35í 45J96a89n88d93a 2108810871274

Jezdit na černo to je to správné ořechové!

Jste chydý duchem? Všechny lonťáky z Brna vyhnat! Ať se dou pást, že ano?

0/0
12.11.2016 9:17

P44e92t37r 78R13i40h67a36k 7401488578826

On potrebuje cizines, obcan statu EU a Schengenu potvrzeni o dlouhodobem pobytu pokud tu zije a pracuje? Navic kdyz jsou to cizojazycne mluvici? Jak si to asi tak vyridi, kdyz ani sveho casu na cizinecke policii ani nemluvili anglicky. proc taky, ze jo? proc by meli chodit na CP cizinci. A to je u nas v praci cizincu mraky. Holan uz by mel tahnout...do zapadajiciho slunce.

+1/0
11.11.2016 1:26

Š47t91e66f15a49n 74F92r48i45č10a 7322438423536

Co bude dělat smolař prostý Brňan, bude-li se chtít přesunout z jedné do jiné parkovací zóny v rámci města?

+7/0
10.11.2016 23:41







Najdete na iDNES.cz