Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rezidentní zóny v Brně jsou plné nejasností. Nervozita obyvatel roste

Do spuštění rezidentního parkování v Brně zbývá zhruba půl roku. A lidé jsou nervózní, vědí o něm totiž jen minimum. Touto dobou už přitom měly být známé ceny parkování. Zatím ale není připravený ani informační web.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80a75r17t83i40n 79N68o77v82o61t46n28ý 3706856871904

Už aby to bylo ...

0/0
15.11.2016 11:02

J17a13n 92L62u84k29á64š 7127123333382

Usit na ty cizince s dlouhodobym pobytem pozadavek mit doklad o dlouhodobem pobytu je takove fer jednani.

Tento doklad totiz sice cizinecka policie vydava, ale trva ji to zhruba 1 rok!

Kdysi jsem se snazil kolegovi pomoci s tlumocenim, aby si zaridil domu intenetove pripojeni - bez tohoto dokladu se s nim taky bavit nechteli, nakonec holt pouzival predplacenej modilni internet.

Jeste ze ,kdyz jsem ja zil v zahranici, ze tam nemeli podobnej pristup.

0/0
14.11.2016 10:33

J38a67n 75L13u47k95á62š 7597113543482

mobilni ...

0/0
14.11.2016 10:33

R13o83m96a10n 41J13e79s34c90h28k51e 9628285457885

Pan Hollan mne neodpověděl na dotaz poslaný minulý měsíc. Proč nelze zakoupit měsíční šalinkartu pouze na jednu linku. Proč dovolí město jezdit panu Jančurovi ke Grandu ? Před 30 lety se postavila Zvonařka aby autobusy nejezdily do středu města. Proč zavedli zlevněnou šalinkartu pouze pro někoho ? Před 20 lety jsem odešel z Brna. U nás v hokně je nás 6, kteří se odstěhovali z Brna. Věci se neřeší v souvislostech.

+1/0
12.11.2016 6:47

R30o55m60a21n 14J80e17s50c40h20k16e 9578975317175

Jančura by měl jezdit na Zvonařku. Proto se postavila před 30 lety Zvonařka aby autobusy nejezdili ke Grandu. Všichni jsme si rovni. pan JANČURA NE.

+1/−1
12.11.2016 6:39
Foto

M35a85r46t67i98n 19L65ö84w 8864615327772

Ke grandu nejezdi jen zluty. Na zvonarku je mizerne napojeni hmd.

0/−1
14.11.2016 8:27

R41o20m85a14n 56J67e57s75c17h97k89e 9498675957435

Pár metrů já chodím pěšky. MHD v Brně je drahá. Manželka chodí 3 zastávky pěšky, já chodím 1200 metrů pěšky. Obou nám je přes 50 let. Já bydlel v Brně 30 let. Před 20 lety jsem se odstěhoval právě kvůli přecpanosti.

Také ekonomicky je Brno drahé - myslím bydlení.

0/0
14.11.2016 17:56

O66n88d35ř54e80j 12Š82r91u65b26a59ř 1455791635696

Do centra by me autem stejne dostali jen pri velkem vyhrozovani.

+1/−1
11.11.2016 16:04

P73e59t80r 13V74o40p53i16č59k89a 5492557107376

tak jedny volby za nama a dalsi daleko, takze se to muze udelat jakkoliv jenom ne aby to melo smysl, logiku a slouzilo to obyvatelum. Proto se takoveto veci nezavadeji.

+2/−2
11.11.2016 11:12

A95d95a10m 13K75o98p94e61č16n51ý 2743575277

Pokud to bude stejný systém jako v Praze, akorát to vytáhne další peníze a nic nevyřeší.

+2/−1
11.11.2016 10:53

R30o87m96a31n 77N21o46v34a39k 6679631312136

naplni to MHD k prasknuti :D

+1/−1
11.11.2016 19:51

M22i82l75a63n 40N55a82v63r68á29t58i41l 8147641736211

Nedělejte to, bude se jednat jen o zhoršení všeho.

0/−1
11.11.2016 8:47

J52a39n 37M26a22r32t28i62n 6682710449

vsetko je to pekne. Ale mam jednu obavu a tou je fakt, ze ja si ako idiot zaplatim stanie (vypalne) v modrej zone okolo Vystavista a stale tam budu natvrdo parkovat navstevnici. Pretoze za A nie je Mestapo ani dnes schopne riesit navstevnikov stojacich na prechodoch, v krizovatkach a na zakaze zastavenia a za B ceny za parkovanie si IMHO vystaviste este zdvihne

0/−1
11.11.2016 8:41

O62n13d65ř37e46j 81G71r85i22m 7851529207284

Co čekat od lidí, co mají místo mozku v palici cyklistické kolo a rezervovaná místa hned u práce!

+13/−2
11.11.2016 7:25

V73á63c61l67a47v 88H73r55ů72z22a 3867372366142

článek o ničem, ale na flame dobrý. Něco bylo zadarmo a není a lidi ryčí, trochu to připomíná Řecko. Někteří namítají, že to platíme přece z daní. Z jakých? Spotřební daň z benzínu? Človek, který jen do Brna dojede v neděli večer a v pátek odjede může mít nájezd tak 5000km ročně, tj na benzínu cca 12000kč, z toho spotřební daň cca 5000kč a z toho se má platit parkování a údržba silnic? Ani parkovací stání není na rok tak levné. Ani 4násobný nájezd a spotřeba benzínu to nezachrání.

Takže otázka do publika, kde má město brát peníze na všechna ta parkoviště a obnovu a údržbu silnic?

(neřeším provedení, protože to je kapitola sama pro sebe)

+5/−7
11.11.2016 7:02

J90i89ř64í 23D94o68l21e30ž60e12l 9919225591410

Víte, mimo spotřebních daní jsou tu ještě třeba daně z příjmu. Město dostává část peněz zpět od státu na základě počtu obyvatel. Z těchto peněz pak město platí své radovánky. Podle mě není fér, aby na silnici vybudované z peněz nás, brňáků, vznikly parkovací zóny, ze kterých budou plynout další příjmy do bezedné městské kasy. Ale svět není fér, že? :-) Ono město by tu mělo být pro lidi, a ne opačně, kam to směřuje poslední dobou, že jsou tu lidé pro město. A nezkoušejte poukázat na to, že peněz z daní je málo. Peněz je dost, problém je, jak jistě všichni tušíme, v jejich přerozdělování :-)

+8/−1
11.11.2016 7:21

V77á60c35l10a29v 19H51r57ů70z59a 3247782966872

nic, co by se nedalo předpokládat. Ano, město dostává peníze podle počtu obyvatel, ale s trvalým bydlištěm, a ne těch z vesnic. Takže kdo platí parkování v neděli dojíždějícím a v pátek odjíždějícím? Kdo platí parkování lidem z okolních vesnic denně dojíždějícím autem? Obyvatelé Brna. Proč by měli?

Daň z příjmu, DPH, peněz z daní asi není málo, s tím se dá souhlasit. Přerozdělování.. asi jde hodně peněz na parkování, když není na školství, důchody, zdravotnictví, nebo jak jste to myslel? Nebo byste spíš ty peníze dal na silnice a parkování, než do zdravotnictví, školství a tak? Přerozdělování se sekundární problém, primární je zbytečná centralizace

+1/−3
11.11.2016 7:29

J89i89ř78í 98D19o77l80e95ž57e72l 9579505171530

Máte pravdu. Nicméně jako obyvateli města s trvalým pobytem mi vadí, že bych měl cokoliv platit za parkování v Brně. Ať už v zóně před domem, nebo když pojedu na druhou stranu města navštívit rodiče.

S druhou částí nesouhlasím. Pořád a všude jen čtu nářky že nejsou peníze na školství, zdravotnictví, důchody.... Jasně že nejsou, když se ztratí jinde ;-D

+1/0
11.11.2016 7:35

V12á58c75l34a39v 41H76r21ů86z85a 3187272616422

myslím, že každý dokáže říct něco tak neurčitého, jako, že se ztratí "jinde". Nebojte se a buďte konkrétní, napište kde. ale víceméně souhlasím a je to důsledek oné centralizace, která s sebou nese přerozdělování na úrovni, kdy se toho může spousta ztratit. Jsem si jistý, že ani průměrný Brňan nenajede více jak 10kkm, čili ze spotřební daně se to nepokryje, když se navíc i tato daň přerozděluje v Praze. Přerozdělení na hlavu asi taky nebude bůhvíjaká hitparáda. Ale jak jsem napsal, co bylo zdarma a najednou není bude vždy lidem proti srsti a viděli jsme to a vidíme v Řecku. Bylo by naivní si myslet, že jsme jiní

0/0
11.11.2016 7:41

J29i14ř97í 25D71o32l39e70ž33e91l 9139815591810

Nepovím vám kde se peníze ztrácí. Kdybych to věděl, a měl pro to nějaké důkazy, tak bych se buď přidal k těm, u kterých se peníze ztrácí, nebo bych je udal ;-D

Ono těch věcí, které byly "zdarma", a nově se za ně bude platit či připlácet, poslední dobou přibývá závratným tempem. Nedivte se, že se to prostému pracujícímu lidu nelíbí :-)

+2/0
11.11.2016 7:47
Foto

M12a62r52t78i11n 96L55ö22w 8834895497642

Ve vetsine mestskych casti neni problem malo penez na asfalt ale misto - centrum i sidliste vsude je nahusteno mnohem vic bytu nez kolik je mezi nimi mista na auta. Myslite ze by mel stat zarucit garazove stani v parkovacim dome kazdemu kdo si koupil auto protoze plati dane? To uz bych spis chapal socialni holobyty nez tohle...

+2/0
14.11.2016 8:34

R20o78m13a91n 90J91e25s48c76h53k74e 9428785847235

Přijde mne špatné, když jako chodec musím po silnici, když na chodníku přes celou šířku parkuje 10 aut. A to je v Brně.

0/0
14.11.2016 17:58

V41á34c83l31a56v 81H94r18ů34z43a 3397252636852

krom toho daň z příjmu platí i ti, kteří dojíždějí měhrodem, na kole, pěšky a je nefér používat jejich peníze na parkování jiných lidí, nebo ne?

+4/0
11.11.2016 7:33

J17i30ř17í 74D16o21l60e66ž40e10l 9209655201150

Jak říkám, svět není fér. Já třeba nejezdím do práce MHD, a město každoročně dotuje DPMB miliardami korun. Proto peníze z jejich daní jdou na silnice na kterých zaparkuju auto.

+1/0
11.11.2016 7:37

V58á87c20l10a26v 83H24r86ů10z68a 3917822256692

a to buďte rád za lidi, kteří jezdí MHD, protože to byste jinak přes Brno autem neprojel, jak by to byla jedna velká kolona. Takže dotaci do MHD můžete brát jako takové výpalné za to, že máte ještě vcelku kde parkovat a autem se dostat přes Brno. Kdyby měla jen polovina těch, kteří jezdí MHD jet autem, tak je to pro Brno katastrofa, nehledě na ovzduší. Navíc ti, kteří jezdí mhd vám čistí silnice a pro vás se obětují :-D

+3/−1
11.11.2016 7:45

J78i57ř61í 76D60o62l69e33ž66e66l 9729725611730

Čekal jsem takovou reakci, díky :-) Já nejsem dobrý příklad, koupil jsem si byt 2,5km od místa, kde jsem nyní zaměstnán, a kde bude práce vždy. Přinejhorším to dojedu v létě na kole, v zimě pěšky za 20 minut. Ale chápu, že pokud někdo bydlí v kéniku a jezdí do práce do Modřic, asi si v koloně postojí, a bude rád, když se do autobusu nahrne co nejvíc lidí, a on sám profrčí po prázdné silnici R^

+2/0
11.11.2016 7:51

J92a82n 20D90o70m89e58k 1452333399975

To si delate srandu ze? Prave cyklisti nas zbytecne stoji miliony na cyklostezkach pro automobilisty se v Brne nedela nic. Jakby taky delalo kdyz namestek pro dopravu nema ridicak a radeji chodi do verejnych domu nechat se bicovat. Uz aby tato hnusna koalice skoncila

+1/−1
12.11.2016 2:41

P79a71v29e29l 48V81a32v94ř90í87n 6824481432152

Od provozovatelů motorových vozidel stát ročně vybere kolem 170 miliard a investice do silnic se pohybuje kolem poloviny této částky. Naproti tomu brněnská MHD je z 65% dotovaná (výdělek 0,97 mld. / dotace 1,8 mld.). Takže tvrdit řidičům, že mají silnice nebo parkování "zadarmo" je dost chucpe. Že není původ peněz v městském rozpočtu dost zřejmý na tom nic nezmění.

0/−2
11.11.2016 10:03

V57á45c35l30a52v 36H53r31ů49z92a 3277572116222

opravdu? Silniční daň se podle údajů FÚ pohybuje okolo 5miliard. Nafty se spotřebuje cca 5mld litrů, benzínu cca 2mld, to při spotřební dani na 1l 10kč, resp. 12kč dá cca 80mld, dohromady máme 85mld. Kde přesně stát bere od motoristů těch zbylých 85mld? Sice už masivně zahrnujeme kamionovou dopravu, která je v tomto mimo, neboť moc kamionů v Brně neparkuje, ale nevadí, budu velkorysý. Soukromý člověk, který najede ročně 10kkm zaplatí na spotřební dani cca 10000kč, což na parkování moc nestačí. Takže jaké jsou ty další příjmy?

+2/0
11.11.2016 10:32

P35a20v42e34l 32V77a79v90ř49í13n 6284841492762

Nelze brát v úvahu izolovaně jedno město. Smysl má jen celkový výpočet pro celý stát včetně jeho organizačních částí (ať již to nazveme jakkoliv). Nejde to už jen proto, že nezanedbatelná část infrastruktury města není placená z městského rozpočtu, ale ŘSD/krajem (a někdy dokonce majoritně). Příkladmo VMO a dálnice - obojí využívá jak město, tak lidé, kteří Brno jen objíždí. "Rozkouskovat" silniční infrastrukturu a posuzovat jen to, co se hodí nebo nehodí pro konkrétní argumentaci nelze.

V zaokrouhlených číslech:

- spotřební daně z paliv + DPH z paliv (cca 80 + 40 mld.; z obojího odečíst 1%, které připadá na železnici)

- silniční daň (5,8 mld)

- dálniční známky (4,1 mld)

- mýto (9,7 mld)

- příjmy na DPH z prodeje aut (cca 30 mld)

- přimíchávání biopaliv (cca 3 mld)

+ „drobné“ jako DPH z náhradních dílů a servisních služeb, poplatek do Fondu zábrany škod (skrytý v povinném ručení), poplatky za parkování, roční poplatky za parkovací stání, poplatek za převod starších aut etc.

O ekonomickém významu motorových vozidel ani nemluvě - ať již na straně spotřeby (a tedy i daňového výnosu) nebo ekonomické aktivity (bez aut prostě řada aktivit nebude nebo se utlumí). Bez těch ošklivých aut by se celá ekonomika kompletně zhroutila. Tím neříkám, že v místech, kde je jasný nedostatek (typicky centrum) není nějaká forma regulace na místě. V takových případech je to nutné. Ale ne plošně po celém městě. Zvlášť, když to problém stejně nevyřeší a další potíže způsobí.

+1/0
11.11.2016 11:00

V70á84c20l43a75v 85H23r54ů33z25a 3797122546582

Víte, že ve vašich číslech berete i cesty zemědělců, kamiony? Opakuju a přidám, kde ve městě na silnici parkuje zemědělec s traktorem? kde kamioňáci? DPH z automobilizmu nelze vázat pouze na výstavbu dálnic, ani její významnou část. Silniční infrastruktura už rozkouskovaná je. Jsou silnice státní a ty, spravované městy/vesnicemi. Osobně vím o soukromých parkovištích. To o čem mluvíte je socializmus na silnici, nic jiného. Proč by zemědělci měli platit parkování soukromým osobám, když ti, ve většině případů, parkují na vlastním?

BTW. pokud vám auta vadí (viz ošklivá auta), tak jimi nejezděte.

Nicméně jak píšete, je to komplexní věc a jako taková se musí řešit, velmi souhlasím. Ještě jedna věc.. kdo nic nedělá, nic nepokazí

0/0
11.11.2016 11:23

P31a36v12e89l 79V20a69v79ř55í57n 6264651342662

Jistě - proto je tam i mýto. Nelze to navzájem oddělovat. Dálnice + I. třídu má ŘSD, II.+III. kraje, silnice v obcích jsou z části těch obcí, z části obou předchozích. Vše vzájemně propleteno a propojeně využíváno. Je to jedna veřejná infrastruktura. Vyčlenit z ní tu či onu část a snažit se k ní přiřadit tu či onu daň není možné (i když se některé daně tak tváří, pak se ale stejně sesypou na pouze dvě hromady). Proč má provozovatel kamionu platit místní komunikaci? Proč má řidič ve městě přispívat na dálnici (známky pokryjí jen zlomek nákladů)? Proč má ten či onen platit co nepoužívá? Klidně ať má každé motorové vozidlo vlastní GPS a platí jen přesně to, co využívá - km po konkrétních komunikacích, stání podle hodin na konkrétním veřejném parkovacím místě. Žádný technický problém dnes. Pokud to bude podle skutečných nákladů, nemám nic proti. Ale jen za předpokladu, že se současně zruší všechny výše uvedené daně. Reálně to nejde už jen proto, že by pak veřejné rozpočty zbankrotovaly. Na těch daních se totiž dnes vybere víc než se do silnic včetně parkovacích míst vloží. A to je prostý fakt. Ten převis je tak masivní, že různé úpravy výpočtů na věci nic nezmění.

PS: auta mi vůbec nevadí - to byla pochopitelně ironie. Byť sám auto využívám po městě dost málo. Nevím ale, proč poslouchat, že mám platit další a další poplatky. Zaplatil jsem už víc než dost.

0/0
11.11.2016 11:48

V94á31c12l67a86v 75H59r64ů82z82a 3817252976802

Je obrovský rozdíl silnice a parkoviště a to oddělit jde. I když naše největší dálnice a parkoviště je takřka to samé. Rušit při sebelepším sledování km a parkování DPH není úplně reálné, protože jak jsem napsal, ta daň není primárně určená na pokrytí automobilizmu. Stejně tak jako DPH z rohlíku nejde primárně na podporu pekařů. Na daních se musí vybrat víc, protože primárně neslouží k výstavbě silnic a parkovišť a i kdyby, tak to jaksi z principu nejde (režie+státní rezerva atp.).

Mám pocit, že ve Vídni jsou modré zóny a funguje to tam.

Já si klidně těch cca 100kč/měsíc za komfortnější parkování připlatím, ale jestli to bude komfortnější, to neví nikdo, dokud se to nevyzkouší

0/0
11.11.2016 12:03

P86a27v53e30l 32V31a68v23ř10í37n 6144391162892

"kdo nic nedělá, nic nepokazí"

... jenže tohle je podle logiky: "máme problém s parkováním = musíme něco dělat. Zóny jsou něco = musíme dělat zóny". Existuje řada jiných řešení, která jsou na rozdíl od zón efektivní.

0/0
11.11.2016 11:49

V39á62c27l20a60v 56H58r11ů22z22a 3247782976662

ve Vídni to funguje, ve Švýcarsku na parkování na silnici zapomeňte, parkování je drahé i u domu na parkovišti (na veřejném prostoru). Jaká další řešení znáte? Když je jich řada, tak mi alespoň nějaké nadhoďte. Pokud nebudou lidi motivovaní penězi, tak zapomeňte na zlepšení, to je fakt

0/0
11.11.2016 12:06

P52a29v18e63l 21V88a92v38ř13í94n 6424121962812

V první řadě ve Švýcarsku se na silnici parkovat dá, byl jsem tam (v řadě švýcarských měst). Až postavíme infrastrukturu jako ve Vídní (včetně metra), tak pak můžeme zvažovat další jejich řešení. Až budeme budeme mít příjmy jako ve Švýcarsku dtto.

DPH je sice obecná daň, ale bez motorismu by se nevybrala, resp. v daleko nižší míře. Ten výpadek jiná spotřeba nenahradí. Tak elastická poptávka není. O dalších ekonomických přínosech automobilismu nemluvě. Takže je jen fér, když se do výpočtu zahrne

0/−1
11.11.2016 12:27

P31a73v62e56l 68V68a34v29ř64í70n 6634511312842

A řešení? Celá řada:

- záchytná parkoviště („P+R“). Klidně i placená pokud to bude propojeno a jízdenkou na MHD nebo šalinkartou a ev. dalšími službami (vzor Mnichov). Jenže v Brně se P+R „vyřeší“ tak, že se některá stávající parkoviště prohlásí za P+R. Jakkoliv už dnes jsou často plně vytížená. Typicky naproti Sono centru. O debaklu s hřbitovem ani nemluvě. Reálně se nic nepostaví. Prostě kýbl s barvou je jednodušší „řešení“

- při rekonstrukcích ulic (každá ulice se dříve či později opravuje) zásadně nesnižovat počet parkovacích míst pod různými zdánlivě ušlechtilými záminkami. Viz Štefánikova – je to jedna z hlavních radiál, nikdy z toho nebude vycházkové korzo

- nevymýšlet pitominy jako zpoplatnění parkoviště Zahradníkova – díky tomu se počet míst snížil (!) a okolní parkoviště více zatížila. Přitom Zahradníkova většinu času zeje prázdnotou – úmysl možná dobrý, ale výsledek absurdní

- nezvyšovat potřebu dojíždění autem – např. řada rodin si staví domy/byty ve vesnicích okolo Brna, protože v Brně to díky všemožným regulacím nejde (místo by bylo). Pak samozřejmě nemají jinou možnost, než jet do Brna autem. A díky debaklu s územním plánem to bude brzo ještě horší. V Brně se prostě byty staví málo a čím dál méně – díky administrativním překážkám. Tím se zahušťuje doprava

- požadavkem na budování parkovacích míst v rámci stavebního řízení/územního plánu (nové ulice). Jenže v Brně je požadavek místa/byt už teď nízký (stačí se podívat na výsledky sčítání lidu dle ČSÚ) a i to chtějí zelení zrušit úplně. Kdejakou pitomost v rámci územního plánování a stavebního řízení stát diktuje, ale opravdu důležitou věc ne

- v místech, kde poptávka násobně převyšuje reálné možnosti (typicky centra měst – v Brně prostor vymezený malým okruhem Koliště-Husova-Úzká) je samozřejmě nutná nějaká forma regulace. Současně je ale vhodné upozornit, že v daném prostoru je kolem 300 míst vyhrazených pro úředníky

... a tak by se dalo pokračovat (hlavně v bodě „územní plán“)

0/−1
11.11.2016 12:29

V14á41c15l53a33v 12H69r79ů29z49a 3277272966112

Automobilová doprava se bude zvyšovat nehledě na vaše přání o bytech/domech v okolí Brna, P+R parkoviště jsou v plánu. Krom toho P+R parkoviště bez regulace parkování v centru postrádá smysl, viz hřbitov, nebo parkovací dům na moraváku, nebo právě parkoviště zahradníkova

rekonstrukce Minská/Horova - počet legálních parkovacích míst zvýšen

parkoviště zahradníkova je evergreen s tím, že je prázdný a ono to úplně pravda není.

V centru už žádný prostor pro parkoviště zdarma není, s tím územní plán nepomůže a nové ulice tam nevybudujete, to samé Veveří, okrajových částí se modré zóny moc netýkají. Jednotlivým částem metro moc nepomůže, protože jestli si budete moct vybrat jestli jet k bytu autem, nebo metrem, tak co asi vyberete, když budete mít parkování zdarma?

Je to komplexní věc a jako taková musí být řešena. to, co píšete není řešení, ale určité oddělené kroky které jeden bez druhého nemají smysl, hlavně bez určité regulace a to s vámi souhlasím, jde vidět hlavně u hřbitova a to i přes to, že parkování je tam na 24hod zdarma.

+1/0
11.11.2016 12:50

V58á31c76l58a58v 75H79r48ů58z66a 3197382416332

každopádně děkuju za Vaše názory a informace a Váš čas.

0/0
11.11.2016 13:07

P64a46v10e68l 67V18a33v71ř89í88n 6784931212502

- automobilová doprava se zvyšovat bude, ale ne donekonečna - s tzv. "bodem nasycení" počítá dokonce i jinak šílený plán mobility

- P+R jsou plánována v té podobě, že se za P+R prohlásí to co už existuje (Sono, Generála Píky, Jemelkova, Obřany, hřbitov). A to není plán, ale výsměch

- Rozkvět dojel na chybou konstrukci a cenovou politiku

- Minská/Horova - ano, ale hrozí Štefánikova. A to je tragédie

- Zahradníkova poloprázdná je, dřív bývala plně obsazena. Jezdím kolem toho. Kapacita se snížila. To je prostě fakt

- nové ulice / územní plán - to šlo samozřejmě o nově budované obytné zóny. To snad není nic složitého k pochopení

- metro nepomůže? Aha - a proč to teda města vůbec staví? Metro díky efektivitě snižuje zatížení IAD

- hřbitov je zdarma celkem nově. Na výsledky nutno počkat

A nakonec to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ: "regulace" nemusí spočívat v nějakém úředním omezení, zákazu, nařízení nebo zpoplatnění. Může jít prostě jen o složité parkování samo o sobě. Lidé nejsou hlupáci. Pokud mají volbu něčeho lepšího, tak to zvolí sami. Pokud dojíždějící mimo Brno (ty postihnou zóny asi nejvíc) budou mít možnost zaparkovat a rychle bez přestupu dojet na místo určení, tak toho využijí sami i bez zón.

0/0
11.11.2016 13:21

V53á23c38l51a71v 33H69r42ů92z15a 3927542146652

lidi, pokud mají volbu, tak jedou zadarmo, lepší zajímá určitou omezenou skupinu lidí, to je taky fakt. Hlavní motivátor byly, jsou a budou peníze.

Ano, metro, co se týče parkování u mého domu opravdu nepomůže, respektive jeho efekt je minimální. Lidi dojíždějící a přespávající v nájmu opravdu nebudou z vesnice/jiného města jezdit metrem, když mají možnost zdarma parkovat. Pokud vím, tak se stále bavíme o parkování. Pokud chcete naznačovat, že jsem myslel něco jiného, jako např. to, že metro je globálně k ničemu, tak s tím na mě prosím nechoďte, to by byla lež, že ano.

0/0
11.11.2016 13:34

P81a47v43e93l 69V46a25v82ř49í58n 6594871762862

Pokud je míst málo a parkování nedostatek, tak budou lidé využívat i jiné možnosti. Funguje to tak všude, proč ne u nás.

0/0
11.11.2016 13:40

V41á87c79l63a63v 39H93r45ů37z67a 3657182626312

asi vám nerozumím, na jednu stranu píšete o navyšování parkovacích míst zdarma a na druhou stranu teď píšete o nedostatku. Ten nedostatek jste snad chtěl řešit navyšováním míst (ulice, Štefánikova, Zahradníkova atp. atd.)

0/0
11.11.2016 13:43

P53a93v75e22l 13V67a88v52ř54í83n 6334741342702

Ano, to jsem si všiml, že nerozumíte :D

0/0
11.11.2016 15:21

V72á79c91l82a55v 81H11r14ů35z38a 3897742706452

uznávám, nedokážu dát dvě protichůdné informace dohromady, v matematice by se to vynulovalo

0/0
11.11.2016 15:33

P19a74v37e61l 82V92a38v54ř82í46n 6844191972882

Nejlépe to vyjádřil Zdeněk Procházka, zastupitel Uherského Hradiště:

„Nechceme nutit občany ve městě vystoupit z aut, nasednout na kolo, do autobusu nebo chodit pěšky, ale chceme jim dát možnost volby.“

0/0
11.11.2016 13:43

V43á94c40l87a14v 32H72r57ů75z82a 3617792306482

:-D kdysi jsem viděl film Wall-E, tam bylo podle mě vidět, jak to dopadne, když budou mít lidi tuhle volbu

0/0
11.11.2016 13:49

J68i47ř31í 38J95a53n42d78a 2558710911404

Jezdit na černo to je to správné ořechové!

Jste chydý duchem? Všechny lonťáky z Brna vyhnat! Ať se dou pást, že ano?

0/0
12.11.2016 9:17

P41e27t96r 54R97i46h83a21k 7701398978116

On potrebuje cizines, obcan statu EU a Schengenu potvrzeni o dlouhodobem pobytu pokud tu zije a pracuje? Navic kdyz jsou to cizojazycne mluvici? Jak si to asi tak vyridi, kdyz ani sveho casu na cizinecke policii ani nemluvili anglicky. proc taky, ze jo? proc by meli chodit na CP cizinci. A to je u nas v praci cizincu mraky. Holan uz by mel tahnout...do zapadajiciho slunce.

+1/0
11.11.2016 1:26

Š69t48e72f60a98n 54F98r12i71č89a 7852458253556

Co bude dělat smolař prostý Brňan, bude-li se chtít přesunout z jedné do jiné parkovací zóny v rámci města?

+7/0
10.11.2016 23:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.