Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Řidič nezvládl zvednout závoru, vlak prosvištěl kolem auta

Na železničním přejezdu v jihomoravském Rájci-Jestřebí uvázl řidič dodávky, který po projetí vlaku nepočkal, až zhasne světelná signalizace a rozjel se hned po zvednutí závor. Jenže závory se znovu zavřely a řidiči se je nepodařilo otevřít. Auto tak stále stálo v kolejišti, když tudy projel další vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a55n 21J61e80m19e35l30k33a 1135320

https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg&t=14s

Jednoduché japonské řešení. Vypne se signalizace zvuková a světelná. Bez ní se zvednou závory. Jasné, nematoucí.

Nebo Německo a sekvenční sklápění.

https://www.youtube.com/watch?v=V6Eqm8SvCK0

0/0
11.12.2016 8:46

M33i53r26o29s50l77a25v 98H13i65l56l86e76b72r40a31n76d42t 5172849975377

A hrome tak tohle by se už mohlo stát možná i mně, ty závory člověka spletou, vidím, že vlak už jel, závory jdou nahoru a tedy s tím blikáním to určitě také končí, tak jdu, ať nezdržuji ostatní za mnou.

Ty závory NEměli jít nahoru, je to špatně řešené. To abych si na takové záludné závory dával pěkný pozor, chtějí mě dostat, mrchy.

+2/−2
10.12.2016 22:12

K84a65r68e55l 78N84o45v55o73t26n40ý 4696910785355

Mínus za to, že zásadně a principiálně nemáte pravdu!!! A taky částečně za tu hrubku...

+1/−1
10.12.2016 22:52

J44a88r12o26s83l43a51v 52H78e78j53n95a 4217961459

"v těsné blízkosti vozidla projel mezinárodní rychlík"

Ano, vjetí na přejezd bylo chybné, ale "těsná blízkost"?

0/0
10.12.2016 19:11

M66a44r75t53i68n 80Ž73e75l60i83n38s20k86ý 9318529869702

Zvedajici se zavory u cervenych svetel je nesmysl hodny bananove republiky. Je logicke, ze zvedajici zavory jsou podvedomym znamenim, ze zakaz konci ... Pokud jsou svetla prvotni, tak maji byt zavory napojene na stejny ovladac ... takovou pitomost se cloveku uz ani nechce dal komentovat ... 30 let budovani vyspele spolecnosti ... jsme bananov ...

+4/−2
10.12.2016 8:56

K23a47r43e90l 64N15o29v82o87t53n71ý 4196210495685

To je neuvěřitelný blábol. Absolutně takto neřešitelné. Ale tady je to asi zbytečné řešit...;-(

+1/0
10.12.2016 22:54

M11a15r45t66i92n 41Ž93e95l33i12n79s73k95ý 9718379159452

Neuveritelne je, ze vubec nekoho mohlo napadnout ovladat zavory jinym systemem nez cervene svetlo a ze existuji lide jako vy, co to zpochybnuje.

0/−1
10.12.2016 22:58

K86a88r90e90l 23F56i23l72i65p 3418285210710

Bohužel jako pan Hroudný uvažuje hodně řidičů. Běžte se podívat kolik lidí zpomalí na 30 km u přejezdu který nebliká bílým světlem a kolik řidičů například zde v Praze počká, až dobliká červená tímto zdravím všechny vytrubovače z Počernic kteří na mne troubí, že čekám, až to dobliká červeně. Mimo jiné o fotku z tohoto přejezdu opravdu zájem nemám. Navíc nerozumím tomu vytrubování když zde jede vlak 1x za cca 15 minut. Ale podobnou situaci s závory nahoru a hned dolů jsem viděl vícekrát a naštěstí tam nikdo nevjel, zatím. Ovšem najde se zde dost jedinců kteří vjedou do kolejí a čekají na kolejích, až před nimi popojedou auta co stojí frontu do křižovatky za přejezdem.

+2/0
9.12.2016 20:21

M70a24r27t45i77n 92H35r28o84u90d48n50ý 5707622584687

V týhle diskusi se vyjadřuje erudovaně tolik ajznboňáků, že se až divím, že jich není dost na to, aby u každý tý závory stál jeden.

Každopádně je to blbě pořešeno, protože zvednuté závory jsou jednoznačně nepsaným pokynem k jízdě. NIKDO, opravdu nikdo nečeká, až to přestane blikat červeně. Je to asi tak něco zažitého, jakože každý po blesku očekává automaticky i zvuk hromu a moc by se divil, kdyby ten zvuk nedorazil...

+3/−7
9.12.2016 19:18

M41i93c96h62a57l 62J97a76r12o68š 7854340932315

Pokud by ajznboňáci měli s tou svou logikou pravdu, tak ty závory jsou tam jen pro to, aby někoho vytrestaly.

0/0
9.12.2016 19:33

J27i75ř59í 55T19u53r55e21k 7807873645733

Kde jste prosím na tu věc s nepsaným pokynem k jízdě přišel? Vyhláška mluví jasně. Bohužel kvůli Vám podobným nepsaným pokynům jsou pak takováto videa na internetu :( Můžu Vás ujistit, že např. u nás v Olomouci opravdu drtivá většina řidičů čeká až přestanou na přejezdu se závorami i blikat světla.

+3/0
9.12.2016 19:39

M34i39c31h59a29l 58J60a24r13o43š 7504180132835

A na co máte v Olomouci závory, když se řídíte jen světly?

0/−4
9.12.2016 19:45

J88i32ř23í 59T26u74r71e75k 7467923385893

Nerozumím sarkastické otázce. Reaguji na výrok: "NIKDO, opravdu nikdo nečeká, až to přestane blikat červeně." U nás opravdu většina řidičů počká až i přestanou blikat světla a až pak se rozjedou. Já netvrdím, že u nás závory nemusí být. Nedělám si iluze, že by se nepřejíždělo. Jen to naštěstí všude nefunguje podle představ pana Hroudného.

+2/0
9.12.2016 20:05

P73a93v93e16l 63K75o12c38i13a47n 1622980356457

A jak byste vyřešil technicky situaci, že jeden vlak projede přejezdem, začnou se zvedat závory, načež se objeví v úseku další vlak? Prodloužit úsek s detekcí znamená prodloužit dobu zavření závor a stejně by mohlo dojít k této situaci.

+1/0
9.12.2016 21:00

M25a90r47e37k 53Š45i94m91o77n 2824457438948

Jenže když vlak projede přejezdem, závory se začnou zvedat a hned zase spadnou, tak to znamená, že přejezd o vlaku už dávno věděl, jinak by byl závory nahoře minutu a šly by jen světla. Stačilo by trochu složitější obvod - nezvedat závory, když je vlak znovu ve výstraze od druhého vlaku.

+2/0
10.12.2016 17:37

P35e83t60r 45M36a52x65a 8826572857109

V okamžiku zahájení zvedání závor přejezd o dalším vlaku nevěděl.

0/0
10.12.2016 18:24

J94a87n 19H76a48r73c40u75b31a 6718391762829

Právě, že věděl. Kdyby o něm nevěděl, musela by červená světla zhasnout, pak se znovu rozblikat a teprve po nějaké době blikání by šly dolů závory. Vzhledem k tomu, že závory jdou dolů hned, tak PZZ už o vlaku vědět muselo.

0/0
10.12.2016 20:54

P67e19t91r 56M77a67x20a 8556282497599

Podmínkou zhasnutí červených světel je mimo jiné i dosažení horní koncové polohy závor, k čemuž ale nedošlo. Přejezd se o dalším vlaku dozvěděl v okamžiku, kdy se znovu začaly spouštět závory.

0/0
10.12.2016 21:08

J71a29n 89H75a98r39c57u16b24a 6988631232699

1) zvedat závory až po uvolnění úseku a zhasnutí červených světel.

2) pokud by během zvedání závor vjel vlak do detekce, tak by následovalo rozblikání červených světel a závory by se zavřely až po nějaké době, stejně jako za normální situace

0/0
10.12.2016 20:57

R72a30d48e16k 62H74o85l43e37c81e76k 3256950468431

Jste hlupák. Když jedu do práce, jedu přes 2 přejezdy, tedy přejíždím 4 přejezdy za den. Oba přejezdy jsou přes frekventované tratě, takže dost často za některým z nich stojím, když je špatný den, tak klidně i 4x. A hlupáky jako vy, které na ten přejezd vjíždí hned poté, co se začínají zvedat závory, potkávám. Ale není to nějaký výrazný počet. Vidím to jen párkrát do roka.

Možná je to tím, že jezdím po silnicích, kde jezdí většina místních, kteří už něco zažili a jsou schopni pochopit, jak závory fungují.

Třeba sousedce jednou praštila závora do auta a od té doby už i ta chápe, že na červenou se nejezdí.

Za posledních pár let jsem i dvakrát viděl, že na tom přejezdu někdo přerazil závoru (tedy ne naživo, ale už je ten důsledek).

Každopádně vážně neplatí, že nikdo, opravdu nikdo nečeká.

0/0
10.12.2016 7:24

P96e23t79r 15N21e19h46a90s66i25l 4762675574684

Charlie Chaplin hadr :-))))))))))

Nejdřív jsem se musel smát, ale vím, že je to spíš k pláči....

+1/0
9.12.2016 18:14

P13e61t29r 12H39á80l91a 6344826735506

Závora na odjezdu je proto, že lidi jsou debilové a nerespektují výstražná znamení. Ale zavinit nehodu tím, že zabrání v opuštění přejezdu, nemůže, protože lidi nejsou debilové a respektují výstražná znamení...

Ehm ehm...

Tak se rozhodněte jak to teda s tím respektováním a nerespektováním vlastně je. Nemůžete ale tvrdit současně, že tam ta závora je třeba protože lidi předpisy porušují, a že není nebezpečná, protože neporušují.

+2/0
9.12.2016 17:23

J33i63ř35í 85V91a62c29a 7342453957761

Já myslím, že je to jasný. Každý normální počká 3sec, až se závory skutečně otevřou. Dokončené otevření se pozná změnou světla na bílé a trvá to pár vteřin.

Dokud není doběhlá celá procedura otevření, tak každý další signál je uzavře okamžitě (tj. bez předběžného cca 30 sec blikání červenou)

Ty 3sec ho vyjdou draho ... a to měl štěstí, že nejel z druhý strany (to by zastavil na koleji, kde pak projel vlak)

+1/0
9.12.2016 16:26

J17a95n 96H91a15r71c78u13b10a 6558821132559

A přitom by stačilo ty závory nastavit, aby se zvedaly až po zhasnutí červených světel. Co je na tom do háje složitýho???

0/0
10.12.2016 20:58

L88u51b42o31š 95O19b43r87u92č22a 6581894216541

evidetne setril .. prorazit zavory nechtel .. no bude to mit ted zabavnejsi s vysvetlovanim

+1/0
9.12.2016 15:23

M70a48r68t70i60n 76N96o89v49o98t38n35ý 9188305360831

System by samozřejmě šel nastavit lépe, pokud jeden spínač aktivuje světla, druhý spínač spouští závory a třetí spínač ovládá otevíraní závor, není žádný problém přidat jednoduché relé, které když sviti světla neumožni sepnutí spínače č.3 a závory zůstanou dole. To samozřejmě neomlouvá řidiče, který jel na červenou...

+4/0
9.12.2016 15:04

K97a90r41e38l 75N58o73v35o21t86n15ý 4646620355585

Váš návrh je nerealizovatelný. Po průjezdu vlaku se zvedají závory, a přitom, až do jejich úplného jejich zvednutí svítí, resp. MUSÍ. svítit červená světla!

+1/−1
9.12.2016 17:30

M33i44c21h12a15l 20J16a82r74o30š 7804300152475

Já bych klidně tvrdil, že je to nerealizovatelné jen pro nádražáky.

+2/0
9.12.2016 19:45

J96a28r11o58s26l63a83v 63P10r67o64c82h16á44z11k53a 3610774474924

V Německu nejdřív zhasnou světla, poté jdou závory nahoru. Zcela jasné a logické.

0/0
9.12.2016 20:04

J27a28n 35H55a16r13c76u84b93a 6418571562249

Musí? Proč?

0/0
10.12.2016 21:01

F57i12l50i64p 94N70e75s26p10o19r 6587527418672

nebylo by tedy lepsi (a vlastne i levnejsi) udelat prejezdy uplne bez zavor? Kdyz to ridici neumi pouzivat?

+1/0
9.12.2016 14:43

J89i56r11k54a 74D97v43o29ř43á17k 4275680173688

To už tu bylo. Samé výmluvy že si přejezdu nebo aspoň červené nevšimli kvůli keři, odlesku slunce, nenápadnosti umístění atd. Doplnění šraňkama má smysl.

Podle statistik je naopak prý nejbezpečnější přejezd "šraňky a bába s klikou". ;-D

+3/0
9.12.2016 14:47

R54o51m64a23n 27J20e73s35c36h61k68e 9888495847595

V letech 1938 -53 se stavěla trať Brno - Havlíčkův Brod. Všude podchody a nadchody, pouze jeden úrovňový přejezd v Tišnově. Náš koridor Brno - Česká Třebová z let 1996 - 99 je hodně ošizený. Úrovňové přejezdy a uzounké peróny. Kdo tehdy vládnul ? Pan profesor Klaus. Pak se člověk nemůže divit, kolik máme miliardářů.

+1/0
9.12.2016 20:34

J49a49n 43M94o23t40ů56r57e16k 7350832311899

Divné časy: závory se začaly zvedat v 8 vteřině a začaly klesat v 14-té, tj rozdíl 6 vteřin. A řekl bych, že na daném přejezdu byl měl být čas mezi rozsvícením světel a zavřením závor mnohem větší, než 6 vteřin! Tak buď přišel impulz do zařízení před zvedaním, pak měli zůstat zavřené a nebo přišel až po zvedání a pak měli zůstat déle otevřené.

+3/−3
9.12.2016 13:40

J72a78n 49M70o50t20ů75r92e84k 7260562561169

a nebo přišel impulz při zvedání a protože by se nestihlo dodělání zvedání a zhasnutí a znovu rosvícení a čekání předzavřením, tak se raději rychle zavřou, protože stejně nikdo na přejezdu býti nemůže, protože světla již svítí velmi dlouho. Takže asi tak :)

+3/0
9.12.2016 14:10

J54i67r71k15a 11D30v27o14ř79á26k 4765300363848

Jistěže. Proto tam k žádnému zhasnutí a rozsvícení nedošlo. Červená je tam furt a nikdo tam nemá co dělat.

+7/0
9.12.2016 14:48

P66e59t22r 80M94a37r63e47č36e91k 1743931669918

Dokud nezhasnou červená světla , je přejezd stále uzavřený. :-) Toť vše co k tomu dodat.

+2/0
9.12.2016 17:44

R89a93d81i71m 89H21a19v38r53á35n18e16k 9110638871226

S tímhle se ve svém životě musí setkat každý osobně, protože pro mě to třeba logické nepříjde. Aby se závory zvedly, aniž by přestalo svítit červené světlo a pak šli zase dolů.. Ale setkal jsem se s tím osobně, tak o tomto systému vím.

+2/−4
9.12.2016 12:57

J69a24n 47M39o47t89ů63r81e21k 7860752801219

Rozhodující jsou ta světla, závory jsou jen pomocné. Nicméně nemělo dojít k tomu, že šli nahoru a hned zase dolu.

+4/−1
9.12.2016 13:07

J29i58r37k92a 69D87v33o93ř27á77k 4645940333678

Ale mělo, je to daň za to že se smějí začít zvedat už hned pád sekund po projetí vlaku a červená může přestat malou chvíli po tom.

0/0
9.12.2016 13:14

J15a77n 92M33o87t62ů36r14e13k 7200782161159

Nebyl žádný důvod aby v tomto případě šly závory nahoru.

+2/−3
9.12.2016 13:30

J89i78r90k60a 11D60v65o30ř82á17k 4465190573938

Jestli k něčemu není důvod, tak k rozjetí auta před zhasnutím červené, dokonce před pořádným zvednutím závor. Situace kdy se závory ještě nezvedly a zas musí jít dolů nebo se zvedly ale velmi brzy zas musí jít dolů se nedá odstranit, leda když se vrátíme ke zvedání závor až všechny vlaky dojedou až na další nádraží. Tedy nikdy.

+6/0
9.12.2016 13:51

P35e12t18r 69N45e23c11h10a54n17i83c65k12ý 7143246678580

Asi nechápete jak to u vicekolejne trati funguje. Během zvedání závor po průjezdu vlaku do toho oběhu může klidně vjet další vlak. Zkuste si nakreslit na papír dvoje koleje, přejezd, na něm vyznačit závory a z každého směru na koleje nakreslit čidlo zapínací (dal od prejezdu) a vypínací (vzdálenost cca jednoho vlaku od prejezdu) a představujte si ke kolika situacím tam může dojít.

+6/0
9.12.2016 15:39

K11a19r85e72l 38N95o94v57o57t23n20ý 4216520905255

To tady nevysvětlíš...:)

0/0
9.12.2016 17:11

J28i26r23k12a 12D65v70o32ř49á87k 4735750913518

Stačí se v autoškole naučit co je to železniční přejezd. Dnes se ale dá řidičák každému.

+1/0
9.12.2016 14:49

R58o56s43t19i78s50l23a10v 46V21o91l96n26ý 8545971826

Bože, to je fakt de Bill. Jak může někdo zaměstnat takového matlu.

+5/0
9.12.2016 12:55

J82a40n 14M80o10t40ů81r74e79k 7830352261449

Stejně je to nějak divně seřízené - vždy začnou blikat světla a po nějaké době teprve jdou závory. Když přišel impluz "zavřít závory" a byly závory dole, vůbec se neměly otevírat. Když přišel impulz při zvedení závory, měl tam být ta klasická prodleva co vždy je. Jak se může stát, že jdou nahoru a hned dolu??

+2/−2
9.12.2016 12:52

J23a80r61o84s77l17a10v 20V74e41r98n28e11r 8711241295282

Blikala červená? Blikala - tak co?

+5/0
9.12.2016 12:54

J34a66n 50M49o56t91ů11r21e67k 7330392981959

? A? Tak snad dopravní značení má být takové aby co nevjvíce pomáhalo a předcházelo chybám z nepozornosti apod., ne? Chyba je na jeho straně, ale otázka je, zda zabezpečení nemělo být uděláno lépe.

+2/0
9.12.2016 13:05

J96i87r37k31a 38D20v81o32ř84á54k 4795800213268

Ne. Dopravní značení nemůže chránit ty co jezdí na červenou. To nebyla nepozornost ale zanedbání.

+2/0
9.12.2016 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.