Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Řidič nezvládl zvednout závoru, vlak prosvištěl kolem auta

Na železničním přejezdu v jihomoravském Rájci-Jestřebí uvázl řidič dodávky, který po projetí vlaku nepočkal, až zhasne světelná signalizace a rozjel se hned po zvednutí závor. Jenže závory se znovu zavřely a řidiči se je nepodařilo otevřít. Auto tak stále stálo v kolejišti, když tudy projel další vlak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a66n 86J64e26m14e30l43k75a 1365940

https://www.youtube.com/watch?v=sXVjdGPWNpg&t=14s

Jednoduché japonské řešení. Vypne se signalizace zvuková a světelná. Bez ní se zvednou závory. Jasné, nematoucí.

Nebo Německo a sekvenční sklápění.

https://www.youtube.com/watch?v=V6Eqm8SvCK0

0/0
11.12.2016 8:46

M46i79r41o97s86l81a55v 43H24i10l98l63e96b89r54a20n29d66t 5522399775327

A hrome tak tohle by se už mohlo stát možná i mně, ty závory člověka spletou, vidím, že vlak už jel, závory jdou nahoru a tedy s tím blikáním to určitě také končí, tak jdu, ať nezdržuji ostatní za mnou.

Ty závory NEměli jít nahoru, je to špatně řešené. To abych si na takové záludné závory dával pěkný pozor, chtějí mě dostat, mrchy.

+2/−2
10.12.2016 22:12

K69a39r55e57l 55N91o10v23o29t46n67ý 4836850415445

Mínus za to, že zásadně a principiálně nemáte pravdu!!! A taky částečně za tu hrubku...

+1/−1
10.12.2016 22:52

J69a33r15o80s13l79a93v 44H66e33j66n35a 4597191239

"v těsné blízkosti vozidla projel mezinárodní rychlík"

Ano, vjetí na přejezd bylo chybné, ale "těsná blízkost"?

0/0
10.12.2016 19:11

M19a82r64t67i56n 70Ž67e41l34i10n50s23k85ý 9798269399162

Zvedajici se zavory u cervenych svetel je nesmysl hodny bananove republiky. Je logicke, ze zvedajici zavory jsou podvedomym znamenim, ze zakaz konci ... Pokud jsou svetla prvotni, tak maji byt zavory napojene na stejny ovladac ... takovou pitomost se cloveku uz ani nechce dal komentovat ... 30 let budovani vyspele spolecnosti ... jsme bananov ...

+4/−2
10.12.2016 8:56

K67a78r83e96l 29N34o95v29o89t45n20ý 4896320345745

To je neuvěřitelný blábol. Absolutně takto neřešitelné. Ale tady je to asi zbytečné řešit...;-(

+1/0
10.12.2016 22:54

M62a19r32t57i10n 31Ž72e86l97i64n73s56k13ý 9388799579862

Neuveritelne je, ze vubec nekoho mohlo napadnout ovladat zavory jinym systemem nez cervene svetlo a ze existuji lide jako vy, co to zpochybnuje.

0/−1
10.12.2016 22:58

K29a91r40e39l 21F63i39l71i37p 3808325300440

Bohužel jako pan Hroudný uvažuje hodně řidičů. Běžte se podívat kolik lidí zpomalí na 30 km u přejezdu který nebliká bílým světlem a kolik řidičů například zde v Praze počká, až dobliká červená tímto zdravím všechny vytrubovače z Počernic kteří na mne troubí, že čekám, až to dobliká červeně. Mimo jiné o fotku z tohoto přejezdu opravdu zájem nemám. Navíc nerozumím tomu vytrubování když zde jede vlak 1x za cca 15 minut. Ale podobnou situaci s závory nahoru a hned dolů jsem viděl vícekrát a naštěstí tam nikdo nevjel, zatím. Ovšem najde se zde dost jedinců kteří vjedou do kolejí a čekají na kolejích, až před nimi popojedou auta co stojí frontu do křižovatky za přejezdem.

+2/0
9.12.2016 20:21

M96a54r70t78i92n 46H46r90o11u59d27n42ý 5527222354237

V týhle diskusi se vyjadřuje erudovaně tolik ajznboňáků, že se až divím, že jich není dost na to, aby u každý tý závory stál jeden.

Každopádně je to blbě pořešeno, protože zvednuté závory jsou jednoznačně nepsaným pokynem k jízdě. NIKDO, opravdu nikdo nečeká, až to přestane blikat červeně. Je to asi tak něco zažitého, jakože každý po blesku očekává automaticky i zvuk hromu a moc by se divil, kdyby ten zvuk nedorazil...

+3/−7
9.12.2016 19:18

M41i34c25h22a56l 24J55a33r42o22š 7984780322215

Pokud by ajznboňáci měli s tou svou logikou pravdu, tak ty závory jsou tam jen pro to, aby někoho vytrestaly.

0/0
9.12.2016 19:33

J29i66ř66í 41T61u28r93e62k 7917103445673

Kde jste prosím na tu věc s nepsaným pokynem k jízdě přišel? Vyhláška mluví jasně. Bohužel kvůli Vám podobným nepsaným pokynům jsou pak takováto videa na internetu :( Můžu Vás ujistit, že např. u nás v Olomouci opravdu drtivá většina řidičů čeká až přestanou na přejezdu se závorami i blikat světla.

+3/0
9.12.2016 19:39

M54i15c46h80a31l 17J36a89r47o33š 7384860132495

A na co máte v Olomouci závory, když se řídíte jen světly?

0/−4
9.12.2016 19:45

J40i24ř54í 59T33u47r22e77k 7477963745843

Nerozumím sarkastické otázce. Reaguji na výrok: "NIKDO, opravdu nikdo nečeká, až to přestane blikat červeně." U nás opravdu většina řidičů počká až i přestanou blikat světla a až pak se rozjedou. Já netvrdím, že u nás závory nemusí být. Nedělám si iluze, že by se nepřejíždělo. Jen to naštěstí všude nefunguje podle představ pana Hroudného.

+2/0
9.12.2016 20:05

P80a73v93e46l 70K33o21c22i56a11n 1282950416767

A jak byste vyřešil technicky situaci, že jeden vlak projede přejezdem, začnou se zvedat závory, načež se objeví v úseku další vlak? Prodloužit úsek s detekcí znamená prodloužit dobu zavření závor a stejně by mohlo dojít k této situaci.

+1/0
9.12.2016 21:00

M70a94r31e81k 42Š38i53m57o77n 2634477468498

Jenže když vlak projede přejezdem, závory se začnou zvedat a hned zase spadnou, tak to znamená, že přejezd o vlaku už dávno věděl, jinak by byl závory nahoře minutu a šly by jen světla. Stačilo by trochu složitější obvod - nezvedat závory, když je vlak znovu ve výstraze od druhého vlaku.

+2/0
10.12.2016 17:37

P20e29t41r 36M97a83x55a 8316552267539

V okamžiku zahájení zvedání závor přejezd o dalším vlaku nevěděl.

0/0
10.12.2016 18:24

J85a66n 63H90a37r82c23u36b62a 6908701502819

Právě, že věděl. Kdyby o něm nevěděl, musela by červená světla zhasnout, pak se znovu rozblikat a teprve po nějaké době blikání by šly dolů závory. Vzhledem k tomu, že závory jdou dolů hned, tak PZZ už o vlaku vědět muselo.

0/0
10.12.2016 20:54

P26e25t42r 56M37a25x25a 8826332857709

Podmínkou zhasnutí červených světel je mimo jiné i dosažení horní koncové polohy závor, k čemuž ale nedošlo. Přejezd se o dalším vlaku dozvěděl v okamžiku, kdy se znovu začaly spouštět závory.

0/0
10.12.2016 21:08

J11a37n 68H90a97r57c31u48b49a 6148381552709

1) zvedat závory až po uvolnění úseku a zhasnutí červených světel.

2) pokud by během zvedání závor vjel vlak do detekce, tak by následovalo rozblikání červených světel a závory by se zavřely až po nějaké době, stejně jako za normální situace

0/0
10.12.2016 20:57

R88a65d50e79k 34H20o85l29e58c90e54k 3806670238741

Jste hlupák. Když jedu do práce, jedu přes 2 přejezdy, tedy přejíždím 4 přejezdy za den. Oba přejezdy jsou přes frekventované tratě, takže dost často za některým z nich stojím, když je špatný den, tak klidně i 4x. A hlupáky jako vy, které na ten přejezd vjíždí hned poté, co se začínají zvedat závory, potkávám. Ale není to nějaký výrazný počet. Vidím to jen párkrát do roka.

Možná je to tím, že jezdím po silnicích, kde jezdí většina místních, kteří už něco zažili a jsou schopni pochopit, jak závory fungují.

Třeba sousedce jednou praštila závora do auta a od té doby už i ta chápe, že na červenou se nejezdí.

Za posledních pár let jsem i dvakrát viděl, že na tom přejezdu někdo přerazil závoru (tedy ne naživo, ale už je ten důsledek).

Každopádně vážně neplatí, že nikdo, opravdu nikdo nečeká.

0/0
10.12.2016 7:24

P27e10t37r 12N43e77h29a36s55i53l 4452645434494

Charlie Chaplin hadr :-))))))))))

Nejdřív jsem se musel smát, ale vím, že je to spíš k pláči....

+1/0
9.12.2016 18:14

P11e41t22r 86H85á84l47a 6584746135986

Závora na odjezdu je proto, že lidi jsou debilové a nerespektují výstražná znamení. Ale zavinit nehodu tím, že zabrání v opuštění přejezdu, nemůže, protože lidi nejsou debilové a respektují výstražná znamení...

Ehm ehm...

Tak se rozhodněte jak to teda s tím respektováním a nerespektováním vlastně je. Nemůžete ale tvrdit současně, že tam ta závora je třeba protože lidi předpisy porušují, a že není nebezpečná, protože neporušují.

+2/0
9.12.2016 17:23

J75i83ř81í 78V76a45c27a 7882173737321

Já myslím, že je to jasný. Každý normální počká 3sec, až se závory skutečně otevřou. Dokončené otevření se pozná změnou světla na bílé a trvá to pár vteřin.

Dokud není doběhlá celá procedura otevření, tak každý další signál je uzavře okamžitě (tj. bez předběžného cca 30 sec blikání červenou)

Ty 3sec ho vyjdou draho ... a to měl štěstí, že nejel z druhý strany (to by zastavil na koleji, kde pak projel vlak)

+1/0
9.12.2016 16:26

J14a10n 53H37a21r46c23u33b79a 6738311842189

A přitom by stačilo ty závory nastavit, aby se zvedaly až po zhasnutí červených světel. Co je na tom do háje složitýho???

0/0
10.12.2016 20:58

L89u22b67o80š 36O89b79r50u62č98a 6441124446541

evidetne setril .. prorazit zavory nechtel .. no bude to mit ted zabavnejsi s vysvetlovanim

+1/0
9.12.2016 15:23

M76a76r98t46i53n 41N37o19v17o86t42n56ý 9368225600781

System by samozřejmě šel nastavit lépe, pokud jeden spínač aktivuje světla, druhý spínač spouští závory a třetí spínač ovládá otevíraní závor, není žádný problém přidat jednoduché relé, které když sviti světla neumožni sepnutí spínače č.3 a závory zůstanou dole. To samozřejmě neomlouvá řidiče, který jel na červenou...

+4/0
9.12.2016 15:04

K28a11r62e95l 69N86o33v58o18t79n82ý 4516620465535

Váš návrh je nerealizovatelný. Po průjezdu vlaku se zvedají závory, a přitom, až do jejich úplného jejich zvednutí svítí, resp. MUSÍ. svítit červená světla!

+1/−1
9.12.2016 17:30

M92i18c11h68a56l 13J74a84r40o76š 7624120602935

Já bych klidně tvrdil, že je to nerealizovatelné jen pro nádražáky.

+2/0
9.12.2016 19:45

J93a42r53o38s12l29a25v 10P81r57o17c88h75á87z45k60a 3530674544494

V Německu nejdřív zhasnou světla, poté jdou závory nahoru. Zcela jasné a logické.

0/0
9.12.2016 20:04

J87a63n 27H21a90r32c25u36b76a 6648921332309

Musí? Proč?

0/0
10.12.2016 21:01

F97i23l85i49p 97N33e43s33p77o18r 6287217488232

nebylo by tedy lepsi (a vlastne i levnejsi) udelat prejezdy uplne bez zavor? Kdyz to ridici neumi pouzivat?

+1/0
9.12.2016 14:43

J86i70r38k43a 63D17v37o72ř35á33k 4225510943158

To už tu bylo. Samé výmluvy že si přejezdu nebo aspoň červené nevšimli kvůli keři, odlesku slunce, nenápadnosti umístění atd. Doplnění šraňkama má smysl.

Podle statistik je naopak prý nejbezpečnější přejezd "šraňky a bába s klikou". ;-D

+3/0
9.12.2016 14:47

R56o81m75a51n 55J93e48s30c48h15k10e 9978635397435

V letech 1938 -53 se stavěla trať Brno - Havlíčkův Brod. Všude podchody a nadchody, pouze jeden úrovňový přejezd v Tišnově. Náš koridor Brno - Česká Třebová z let 1996 - 99 je hodně ošizený. Úrovňové přejezdy a uzounké peróny. Kdo tehdy vládnul ? Pan profesor Klaus. Pak se člověk nemůže divit, kolik máme miliardářů.

+1/0
9.12.2016 20:34

J14a26n 79M85o80t76ů36r55e43k 7930912681199

Divné časy: závory se začaly zvedat v 8 vteřině a začaly klesat v 14-té, tj rozdíl 6 vteřin. A řekl bych, že na daném přejezdu byl měl být čas mezi rozsvícením světel a zavřením závor mnohem větší, než 6 vteřin! Tak buď přišel impulz do zařízení před zvedaním, pak měli zůstat zavřené a nebo přišel až po zvedání a pak měli zůstat déle otevřené.

+3/−3
9.12.2016 13:40

J98a35n 74M47o65t78ů98r18e60k 7850162741699

a nebo přišel impulz při zvedání a protože by se nestihlo dodělání zvedání a zhasnutí a znovu rosvícení a čekání předzavřením, tak se raději rychle zavřou, protože stejně nikdo na přejezdu býti nemůže, protože světla již svítí velmi dlouho. Takže asi tak :)

+3/0
9.12.2016 14:10

J12i56r75k49a 88D65v41o32ř27á26k 4335270563808

Jistěže. Proto tam k žádnému zhasnutí a rozsvícení nedošlo. Červená je tam furt a nikdo tam nemá co dělat.

+7/0
9.12.2016 14:48

P19e92t95r 40M94a46r20e77č43e31k 1743591699988

Dokud nezhasnou červená světla , je přejezd stále uzavřený. :-) Toť vše co k tomu dodat.

+2/0
9.12.2016 17:44

R83a94d64i93m 78H16a17v34r97á67n54e12k 9120778761176

S tímhle se ve svém životě musí setkat každý osobně, protože pro mě to třeba logické nepříjde. Aby se závory zvedly, aniž by přestalo svítit červené světlo a pak šli zase dolů.. Ale setkal jsem se s tím osobně, tak o tomto systému vím.

+2/−4
9.12.2016 12:57

J58a23n 47M32o28t97ů66r88e75k 7790322901779

Rozhodující jsou ta světla, závory jsou jen pomocné. Nicméně nemělo dojít k tomu, že šli nahoru a hned zase dolu.

+4/−1
9.12.2016 13:07

J41i27r23k15a 70D32v43o30ř68á32k 4775730123688

Ale mělo, je to daň za to že se smějí začít zvedat už hned pád sekund po projetí vlaku a červená může přestat malou chvíli po tom.

0/0
9.12.2016 13:14

J97a72n 50M44o18t10ů66r24e26k 7460312761649

Nebyl žádný důvod aby v tomto případě šly závory nahoru.

+2/−3
9.12.2016 13:30

J95i97r14k12a 36D83v42o29ř35á36k 4885950173538

Jestli k něčemu není důvod, tak k rozjetí auta před zhasnutím červené, dokonce před pořádným zvednutím závor. Situace kdy se závory ještě nezvedly a zas musí jít dolů nebo se zvedly ale velmi brzy zas musí jít dolů se nedá odstranit, leda když se vrátíme ke zvedání závor až všechny vlaky dojedou až na další nádraží. Tedy nikdy.

+6/0
9.12.2016 13:51

P72e37t54r 24N53e54c95h97a90n13i39c87k81ý 7773746138950

Asi nechápete jak to u vicekolejne trati funguje. Během zvedání závor po průjezdu vlaku do toho oběhu může klidně vjet další vlak. Zkuste si nakreslit na papír dvoje koleje, přejezd, na něm vyznačit závory a z každého směru na koleje nakreslit čidlo zapínací (dal od prejezdu) a vypínací (vzdálenost cca jednoho vlaku od prejezdu) a představujte si ke kolika situacím tam může dojít.

+6/0
9.12.2016 15:39

K68a49r55e77l 33N70o27v74o46t28n35ý 4776460235545

To tady nevysvětlíš...:)

0/0
9.12.2016 17:11

J22i91r22k50a 88D90v16o32ř20á10k 4985230983968

Stačí se v autoškole naučit co je to železniční přejezd. Dnes se ale dá řidičák každému.

+1/0
9.12.2016 14:49

R59o33s91t36i67s97l94a13v 83V96o78l17n76ý 8715221656

Bože, to je fakt de Bill. Jak může někdo zaměstnat takového matlu.

+5/0
9.12.2016 12:55

J25a42n 69M85o61t61ů17r77e42k 7320662331709

Stejně je to nějak divně seřízené - vždy začnou blikat světla a po nějaké době teprve jdou závory. Když přišel impluz "zavřít závory" a byly závory dole, vůbec se neměly otevírat. Když přišel impulz při zvedení závory, měl tam být ta klasická prodleva co vždy je. Jak se může stát, že jdou nahoru a hned dolu??

+2/−2
9.12.2016 12:52

J13a75r49o32s74l36a86v 88V62e85r34n24e54r 8841161195532

Blikala červená? Blikala - tak co?

+5/0
9.12.2016 12:54

J13a32n 37M11o42t80ů61r90e64k 7970702831579

? A? Tak snad dopravní značení má být takové aby co nevjvíce pomáhalo a předcházelo chybám z nepozornosti apod., ne? Chyba je na jeho straně, ale otázka je, zda zabezpečení nemělo být uděláno lépe.

+2/0
9.12.2016 13:05

J34i74r37k79a 23D92v13o66ř54á96k 4845780353798

Ne. Dopravní značení nemůže chránit ty co jezdí na červenou. To nebyla nepozornost ale zanedbání.

+2/0
9.12.2016 13:18







Najdete na iDNES.cz