Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušte vlak, udělejte cyklostezku. Spolek už roky zdržuje novou trať u Brna

Svezení vlakem mezi Brnem a Zastávkou u Brna mělo být už od loňska rychlejší a pohodlnější. Povolování pro region klíčové železniční stavby však už přes pět let blokují aktivisté. Další protest proti vybudování druhé koleje a elektrizaci úseku podali koncem uplynulého roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R62o20m80a96n 22J87e98s41c26h27k11e 9818895257485

Naši plánovači v jihomoravském kraji by se hodila také železniční zastávka Hornbach - Bauhaus. Pak by mnoho lidí volilo vlak a auto by nechalo doma. Jenomže naši zastupitelé jezdí auty, tak je jim to šumafuk.

0/0
19.1.2017 17:58

H51o52n53z86a 75K47a23r59á64s80e17k 1595731192658

Plánovači předpokládali, že okolo Hornbachu žádná trať už nepovede. Nebýt ekologických extrémistů a jejich věčných námitek a odvolání, už by třeba odsunuté hlavní nádraží stálo a žádné koleje by u Hornbachu už nebyly.

0/−1
19.1.2017 19:47

R50o55m67a81n 23J82e76s24c96h94k28e 9908155337965

Máte pocit, že politici konali ? Ono i odsunutá poloha vede okolo Hornbachu.

0/−1
21.1.2017 8:15

H44o79n90z73a 22K48a55r38á42s74e24k 1965311422418

Odsunutá poloha vede v úrovni Hornbachu o několik set metrů dále než nynější trať.

0/0
22.1.2017 3:18

R79o49m67a17n 61J59e35s32c43h35k67e 9758385887805

O přestavbě nádraží se mluví od roku 1928. 89 roků. V té době žádný pomatenec nebyl. Ona by se hodila i zastávka Horní Hešpice s chodníkem k obchodům. To by musely tam také vlaky zastavovat častěji a ne jenom projíždět. Pořád je to blíže než jít cestu od hlavního.

0/−1
22.1.2017 6:09

H29o31n53z40a 83K71a78r82á44s52e12k 1105381482488

Nebyl pomatenec, nebyli aktivisté, přesto se ten odsun ani nikdy předtím neuskutečnil. Skutečně to vypadá, že problém je také někde jinde. :-)

0/0
22.1.2017 13:33

S67t79a91n64i63s47l51a47v 26R45a84d54a 8672403850796

Voda z Tetčic je nechvalně proslulá. Pan Dvořák jménem svého "spolku" (kterého je asi jediným členem) podává odvolání a stížnosti na nejrůznější záměry a stavby všude po Jihomoravském kraji - vždy několik ročně, už mnoho let. Ten člověk je zcela jistě duševně chorý. Jeho smyslem života je hádat se s úředníky a ztrpčovat jim život. Vůbec mu nejde o přírodu. Smutné je, že se zaštiťuje životním prostředím a pak obrací hněv lidu na ekology, kteří protestují jen, když je opravdu ohrožena příroda.

+8/0
18.1.2017 20:19

J79o98s53e92f 94Š75á76t11a57v18a 2704841716189

Toho pána,když má tak rád broučky,bych přivázal na půl dne do mraveniště.Pak by snad přestal dělat problémy.

0/−1
21.1.2017 11:36

H56o35n92z93a 86K10a95r46á34s27e80k 1785161232478

Tímto výrokem se snižujete k ještě horší argumentaci než p. Dvořák. Podobně absurdně by se dalo tvrdit, že kdo má tak rád vlaky, tak ho někdo může přivázat na koleje. A vůbec je zajímavé, že jeden podnět při projednávání hned znamená odsun stavby o další celý rok. Jestli není problém i někde jinde.

0/0
22.1.2017 3:19

M86a34r24e14k 65M31a29r38t94i54n 8719134256620

Tohle není žádnej aktivista, to vypadá na pomateného a mstivého občana. Nic víc, nic míň.

+4/0
18.1.2017 19:32

M15i39r80o61s54l36a37v 28V74y46k98o79u83p62i28l 3750246953695

Tohle opravdu nejde označit jinak než EKOTERORISMUS!!!!!!

Jak je možné, že pár "ulítlých" jedinců, kteří to, dle mého názoru, nemají v hlavě v pořádku může blokovat obecně prospěšnou stavbu, jakou železniční trať bezpochyby je. Už z hlediska ekologie hromadné dopravy.

To si ti pomatenci myslí, že lidi utahaní z práce pojedou na kole s nákupem domů po šichtě ???

Je to trestuhodné kam až dospěla společnost, že soukromý spolek může dělat takové peklo celé normální společnosti. Tohle není demokracie, ale diktatura pomatených lidí.

+5/0
18.1.2017 19:19

M87a19r31e45k 69M67a51r35t15i63n 8989424376910

Tohle není ekoterorismus. To je prostě jen JEDEN nějakej pošahanej člověk, kterému pravděpodobně nevyšly plány, když si tak trochu zaspekuloval, a teď se jen mstí. Je to dost ubohý a měl by spíš být poslán na psychiatrii.

+5/0
18.1.2017 19:31

F30r70a21n51t97i53š68e20k 58C15h48m66e66l51a45ř 6758750

Je zvláštní, že pokud se někde objeví označení "aktivista", tak to pro drtivou většinu lidí vyústí ve velký problém a je úplně jedno, jestli jsou to duhozelení ekoteroristi nebo vymatlaní kolníci.

Uvědomují si ti (množné číslo Dostojevského románu na 6 písmen), že ne každý musí jezdit na kole, tím méně za nepříznivého počasí nebo v zimě?!!!

Pamatuji si podobný nesmysl v Praze 9, kde udělali cyklostezku o délce 3 km za ubohých 150 miliónů Kč! A to se opravdu vyplatilo. Tady chtějí obdobní (píp) udělat něco podobného.

Fuj ;-€

+3/0
18.1.2017 17:49

D77a57v17i54d 74L95a17n44g91e85r 9840120234201

Mohu mluvit pouze za lidi co bydlí přímo u tratě (což mimochodem pan Dobrovolný není). Celé blokování vzešlo z naší ulice, a to na základě toho, že na dvoumetrovém náspu chtěli ještě vybudovat 3,5m protihlukovou zeď tam, kde je trať 5 metrů od domů. Celý den by v domech byla tma jako v pytli (Prosklené stěny také nepovolili), a co si budeme nalhávat, faktorem je i že tím pádem klesne cena nemovitosti.

Pokud vím, bylo na to podány námitky v rámci legislativního rámce, načež proběhla stavba testovací 'nízké' zdi, jelikož prý největší hluk jde od kol, vizte zde:

http://ekonomika.idnes.cz/zdi-proti-hluku-u-koleji-budou-nizsi-dvj-/ekonomika.aspx?c=A130527_211221_ekonomika_brd

Co vím, hygienická měření dopadla OK. Ale ejhle, v projektu zůstala zeď velká - levárna od SŽDC. Jak to dopadá, když se nikdo neozve vizte tu:

http://plzen.idnes.cz/protihlukova-stena-plzen-vlak-zeleznice-beton-architekt-zabrana-phs-/plzen-zpravy.aspx?c=A160408_084639_plzen-zpravy_jzk

Zajímavé je, že trať prochází Troubskem a Střelicemi, kde žádné stěny nejsou - nevím jestli není nutné již stojící úseky upravovat na stávající hygienické normy, na právo odborník nejsem.

Bryndy o nutnosti zvyšování kapacity trati mě dojímají. Jezdil jsem vlakem 8 let do Zastávky do školy, a teď denně do brna do práce, jak na 6 tak na 8 hodinu. Vlaky jezdí poloprázdné, dojem obsazenosti vyvolává styl sezení "Tady já a vedle moje kabela". Co se Tetčic týče tak navíc mají i spojení do brna autobusem linkou 406, což je naprosto zbytečné zdvojení.

Zdvojkolejňovat jen do Zastávky je nesmysl - ze Zastávky až do Náměště opět vede jen jedna kolej, a v Zastávce končí spoje všeho všudy dva - zvýšení kapacity trati bude mizivé.

Třešničkou na dortu budiž, že stavbu roky blokovalo zastavení peněz v době krize, nikoliv tento spor.

Tak do toho pantátové diskutéři, na nože se mnou :D Jsem zvědavý, co vy na to.

+1/−2
18.1.2017 17:44

R46o66m51a91n 41J57e64s71c96h25k28e 9978715397315

Ta trať je tam 160 let. Váš barák je starší ? Pokud ano máte pravdu. Pokud ne, tak ten kdo ho tam stavěl s tím musel počítat. Ochranné pásmo dráhy je 30 metrů.

+5/0
18.1.2017 18:48

D10a84v82i68d 87L32a63n79g83e75r 9950240434631

Mno, je dost možné že jo, přes 100 má určitě. Ale nemyslím, že před tak dlouhou dobou někdo vůbec přemýšlel nad protihlukovými zdmi, když nikomu nevadil kouř a pára z komínů :) Stejný případ jako ty Střelice - změnila se norma a podle ní se musí stavět nové věci, ale staré se nemusí 'opravit'.

+1/0
18.1.2017 19:54

D61a82v35i56d 91L38a30n98g98e53r 9430280234841

Pochybuji, že před 100 lety, kolik ten barák určitě má, někoho vůbec napadlo zabývat se hlukem :) Od té doby se změnila norma, a pokud je tomu tak jako u strojírenských zařízení, tak (např. v těch Střelicích), co už stojí není nutno opravovat, ale nové se podle normy stavět musí.

Nic to nemění na tom, že ta (přijatelná) nízká stěna (která už stojí, při zdvojkolejnění by ji stačilo usadit na nové místo) stačí na odstranění toho problému. Ale jsou líní udělat změnu v projektu.

+1/0
18.1.2017 20:03

H20o38n56z97a 45K14a69r84á10s28e53k 1315241132718

Není to tak, že takováto nízká stěna může být jen u jednokolejky, zatímco při dvoukolejce je potřeba stěna vyšší? A díky za připomenutí - mám dojem, že tato stavba byla jednou z těch, které Vít Bárta chtěl odpískat a místo toho vybudovat víc silničních staveb. Proto asi to zdržení mezi roky 2010 a 2012. :-)

0/0
18.1.2017 21:09

R17o65m61a49n 38J42e63s44c71h24k47e 9918795847835

Ono dnešní vlaky jsou méně hlučné než třeba motory T 478.1 nebo T 679.1. Například elektriky občas někoho přejedou právě proto, že jsou málo slyšet.

Vidím to u nás v ulici u sousedů u trati. Také stavěli v 30 metrovém ochraném pásmu.

Byl jsem v Chorvatsku a na jednokolejce z Lupoglavy do Puly 20 metrů široký vysekaný pás okolo kolejí. U nás na koridoru zarostlá trať a občas padají stromy na dráty.

0/0
19.1.2017 17:53

L25a54d14i49s94l72a46v 48J26o96d58l90o96v34s38k47i 2160155957361

Zabij bobra, zachráníš strom.

Ekofašisti jsou mor.

+5/0
18.1.2017 14:26

P45i76v65o72ň56k76a 74M21i35r31o65s77l14a25v 8442382761192

Ono s takovým aktivistickými blby je těžký pořízení.Ti budou vždycky proti všemu.Jenom oni jsou neomylní a vědí všecko nejlíp a problémy spoluobčanů je absolutně nezajímají.Hlavně,že se zviditelní.Toho občana Dvořáka by měl vyšetřit psychiatr a pokud možno s hospitalizací.

+2/0
18.1.2017 14:10

J62i76ř43í 29K22o33c40u82r71e47k 6475844105858

Mno tak ať pan starosta přijede do Brna na jednání na bicyklu. Že je po ránu 10 pod nulou mě nezajímá. Aha, pan starosta pojede autem.

+7/−2
18.1.2017 13:54

R73o87m56a78n 76J47e75s47c95h70k37e 9908755927235

Pan starosta a zastupitel je každý jiný. Co Vám udělal starosta ? Ten snad brání stavbě ?

+2/0
18.1.2017 18:51

M91a19r93t19i39n 95K43u59b11í57k 9537499256923

Spolek z Tetčic je patrně parta propuštěných ;-) dušologů.

+3/0
18.1.2017 13:30

A13l72e87n45a 65V91e40s37e86l58á 3983701855388

Ne parta. Jeden.

0/0
18.1.2017 14:41

M47i57l83a41n 64K89o57i54š 4377902901550

Extra pro pana Karáska:

- před 25 roky prošlo Třebíčským vlakovým nádražím denně cca 4 tisíce cestujících. Nyní je to cca 1500-2000 cestujících. Lidi z velké části přesedlali do aut, protože je to rychlejší, současné cestování vlakem do Brna je spíš utrpením....

- když se vám to pořád nelíbí, máte nějaké vlastní řešení problému?

0/0
18.1.2017 12:41

H77o54n96z77a 29K93a35r32á12s67e63k 1135401372318

Otázkou je, kolik z nich začne vlakem znovu jezdit ve chvíli, kdy bude cesta od vás do Brna o 15 minut rychlejší (ale jen polovinu z této časové úspory blokuje p. Dvořák, jak jste napsal níže) Těch 4000 cestujících denně jistě nebyli jen lidé jedoucí do Brna. Mimochodem, 1500 - 2000, to je slušný statistický rozptyl.

+1/−2
18.1.2017 12:52

M61i81l16a59n 39K34o56i30š 4637982681170

Jiný počet cestujících je v pracovní dny, jiný o víkendu. Rozdíly v počtu cestujících je i mezi létem a podzimem či zimou. Proto ten rozptyl... Navíc se bavíme jen o Třebíči, ale lidé jezdí i za dalších měst a obcí.

Hodně lidí by dalo přednost vlaku, než jet autem do ucpaného Brna, složitě hledat, kde zaparkovat....

+1/0
18.1.2017 12:56

H60o13n54z28a 59K53a73r45á61s81e89k 1805781762598

Jistě. Otázkou jen je, pro kolik z těch lidí je rozhodujících těch 7 - 8 minut jízdní doby, které jsou (nepřímo) blokovány p. Dvořákem. A naopak pro kolik lidí je nepříjemné se řídit jízdními řády vlaků, přestupy mezi vlakem a MHD atd. Já když jedu do Brna, tak jedu vlakem, ale znám okolo sebe hodně lidí, kteří i do Brna jedou autem, přestože máme dvoukolejný koridor, kde některé vlaky jezdí i 160 km/h.

+1/−2
18.1.2017 13:04

M16i44l89a29n 38K33o62i36š 4917552831400

Ale my neřešíme nějakých 7-8 minut.... Vy to nechápete???

P. Dvořák sice bloku je jeden úsek, ale tím krokem zároveň bloku všechno další. Tedy i elektrifikaci zbylého úseku až do Jihlavy....

+2/0
18.1.2017 13:06

H25o53n96z75a 23K29a34r28á70s98e22k 1455521852628

Jestli je všechno ostatní připravené (projekčně, finančně), tak se může začít elekrifikovat ve směru od Jihlavy na Brno. Než se dojde k Tetčicím, tak p. Dvořák třeba již nebude překážkou. I elektrifikace tratě Brno - Přerov kdysi začala být prováděna ve směru od Přerova.

+2/0
18.1.2017 13:09

M84i10l98a26n 78K60o57i95š 4247282191480

Z opačné strany to zatím není možné realizovat, nejsou k tomu vytvořené ještě podmínky, zejména ty finanční.

Navíc by to byla kompletní změna koncepce, což znamená další roky zdržení.

0/0
18.1.2017 13:39

H78o36n49z28a 35K13a68r42á29s17e84k 1245661592518

O. K., ale to nevytvoření podmínek není na vině p. Dvořáka. Nikde přece není psáno, že elektrifikace musí začínat od Brna a ne od Jihlavy. Stejně tak je od SŽDC krátkozraké, když nemá žádnou alternativní koncepci pro případy, kdy se jeden z několika projektů z jakéhokoliv důvodu zadrhne.

+1/0
18.1.2017 13:55

M41i44l45a77n 83K84o47i98š 4507912551670

Tato akce má být financována ze 70% z fondů EU. Jakmile cokoliv změníte, přijdete o již přidělené peníze a musíte celý proces schvalování s nejistým výsledkem absolvovat znovu, což je zase zdržení na několik let.

Pan. Dvořák je chytrý, to se mu musí nechat, dovede využívat zákonů ve svůj prospěch.

+1/0
18.1.2017 14:08

H61o64n95z11a 60K94a20r85á49s44e59k 1925201492268

"Jakmile cokoliv změníte..." - další zrada v systému, za kterou nemůže žádný Dvořák z Tetčic. A zdržení příšlo tak jako tak. Nemyslel jsem změnu tohoto projektu, ale změnu pořadí realizace jednotlivých projektů. Jinak, zmíním odsun brněnského hlavního nádraží. Také neustálá odvolání různých "ekoteroristů", ale nebýt jich, tak by už dnes možná bylo brněnské nádraží až někde za Zvonařkou, což by pro většinu lidí znamenalo prodloužení doby jejich dojíždění. Od Zastávky by aspoň část lidí vystoupila už na té nové zastávce ve Starém Lískovci, ale od Rajhradu se žádná nová zastávka vybudovat nemá, takže všichni by museli jet až na odsunuté hlavní nádraží. :-(

+1/0
18.1.2017 14:17

M29i65l91a24n 11K21o11i16š 4637792821410

Vy nechápete, že pan Dvořák ten systém zná a proto dělá to, co dělá? On prostě ví, že se může neustále odvolávat donekonečna a tak to činí ku prospěchu svému

+2/−2
18.1.2017 14:31

H64o92n88z49a 76K42a56r11á79s63e21k 1835621712488

Elektrifikace těch 80 km tratě mezi Jihlavou a Zastávkou by jistě několik let zabrala. Do té doby se může leccos změnit (např. p. Dvořák už tu ani nemusí být apod.).

V článku se také píše, že nebýt p. Dvořáka, už by bylo v roce 2014 okolo Tetčic hotovo. Takže už před 2 lety mohla začít elektrifikace dalšího úseku, ze Zastávky dál na Jihlavu. Znamená to, že projekt elektrifikace ze Zastávky dál na Jihlavu už je 2 roky připraven alespoň k územnímu projednání?

+1/0
18.1.2017 15:26

H64o91n98z85a 83K73a45r30á79s84e10k 1415651502638

V článku je uvedeno, že příprava stavby začala už v roce 2008. Územní rozhodnutí začalo být p. Dvořákem napadáno až od roku 2012, přitom SŽDC o toto rozhodnutí požádala již v roce 2009, viz článek. Co se tedy dělo v těch letech 2009 - 2012?

+1/−1
18.1.2017 12:40

A88l46e79n21a 77V31e55s55e19l25á 3763911255488

Ne. Od roku 2012 to začalo být napadáno sdružením Voda z Tetčic.

Ing. Dvořákem to bylo napadáno už ty roky předtím, to byl ovšem ještě obecním zastupitelem, takže to šlo pod jinou hlavičkou.

+5/0
18.1.2017 12:44

B11r79o40n47i48s61l50a71v 79Š96i57m89o56n67í69k 5912425252447

Kolikpak jste realizoval nebo připravoval železničních staveb ?

+2/−1
18.1.2017 12:45

H98o32n46z81a 59K70a43r45á53s75e67k 1965531152408

Už je to nejméně 5 let, co psali o elektrifikaci tratě z Hrušovan u Brna do Židlochovic. Že má být provedena celkem brzy a že potom budou vlaky z Brna do Hrušovan jezdit každých 15 minut i odpoledne. A vida, žádný p. Dvořák tam nic nezdržuje a stejně se s tím do této chvíle nezačalo. :-)

+3/−1
18.1.2017 12:11

M83i29l11a27n 12K12o48i73š 4107242301400

Pokud vím, nebylo to v krátkodobém plánu, ale jen jako možný výhled na 20-30 let....

+1/0
18.1.2017 12:15

H98o87n48z33a 43K75a80r19á11s57e92k 1655881902168

Nemáte pravdu, viz http://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX0pITTEyNzRfaW5mT3puYW1ET0NfODE3MjIxNzkyNDYxMTMxMDI5OS5wZGY/JHM1274_infOznam.pdf.

+1/0
18.1.2017 12:18

M35i36l30a88n 92K12o61i39š 4187232241260

To je z roku 2015, elektrizace tratě 240 je v plánech od roku 2007, navíc o její elektrifikaci se reálně uvažovalo již za komunistů.

Také musíte vycházet z rozpočtu SFDI na jednotlivé roky a z programu OPD, který s elektrifikací Hrušovanského úseku reálně nyní nepočítá.

Aspoň jsme tam schválený rozpočet nikde nenašel.

+1/0
18.1.2017 12:32

H37o96n82z71a 81K44a49r13á46s65e37k 1445631762348

To není odkaz na prvotní nápad, ale již na část související s projednáváním. Jestli se v nejbližších letech s elektifikací tratě do Židlochovic nepočítá, tak je to škoda, protože by to zlepšilo spojení do Brna nejen Židlochovicím, ale i dalším obcím díky častěji jedoucím vlakům. A je z toho vidět, že za zdržování a odkládání staveb nemůže jen nějaký p. Dvořák.

+1/0
18.1.2017 12:42

M30i81l71a17n 61K23o21i42š 4487722931400

Kdyby nebylo p. Dvořáka, tak se už úsek Brno-Zastávka realizoval. Vše bylo naplánováno nejprve na roky 2012-2014, pak se to kvůli p. Dvořákovi odložilo na roky 2016-2017, což se opět kvůli Dvořákovi nedělá, ač to bylo v plánu a byly na to vyčleněné peníze.

+1/0
18.1.2017 12:49

H46o95n35z19a 25K29a61r64á81s14e73k 1305821532508

O. K. Jen mi to stejně přijde nespravedlivé, že nebýt nějakého Dvořáka, tak by se postavilo něco za 3,7 miliardy (viz článek), ale elektrifikace Židlochovic, která by stála jen několik set milionů, není v nejbližších letech v plánu. :-(

+1/0
18.1.2017 12:55

T12o87m70á91š 54K39u35c37h18a35ř 3517161638241

Dvě koleje prosím, ale rychlovlaky přes stávající dědiny a vlak každých 15 min? Tak to těch lidí co tam bydlí dost lituji. A co je asi nejhorší, že se neplánují mimoúrovňová křížení se stávající vozovkou. Už teď tam stojí dlouhé fronty na závorách, třeba v Tetčicích a v Zastávce. Po "zkapacitnění" to bude zcela neprůjezdné. Už nyní je ve špičce silnice přes Tetčice. která kříží trať, jednou dlouhou kolonou. Ve výsledku se pak bude kolona smrdících aut čekajících na přejezdu táhnout přes celé Tetčice.;-O

Takže pokud udělají mimoúrovňová křížení, prosím. V opačném případě se ale pod pod protest taky klidně podepíšu.

+1/−1
18.1.2017 11:55

A84l50e33n18a 49V18e66s49e39l27á 3283431245698

Myslím, že s těmi kolonami to nebude tak horké. Přes celé Tetčice stávaly běžně v době, kdy se závory obsluhovaly ručně klikou. Už drahně let je ten průjezd podstatně plynulejší. A dvoukolejná trať by mohla dobu stažených závor ještě zkrátit, když odpadnou prodlevy při křižování.

+6/0
18.1.2017 12:02

J76i96ř86í 78K68o69c39u59r12e11k 6855174705978

Nědělejte ze 120 km/h rychlovlak.

+3/0
18.1.2017 13:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.