Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušte vlak, udělejte cyklostezku. Spolek už roky zdržuje novou trať u Brna

Svezení vlakem mezi Brnem a Zastávkou u Brna mělo být už od loňska rychlejší a pohodlnější. Povolování pro region klíčové železniční stavby však už přes pět let blokují aktivisté. Další protest proti vybudování druhé koleje a elektrizaci úseku podali koncem uplynulého roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R13o93m96a45n 72J69e37s81c76h23k58e 9748455277655

Naši plánovači v jihomoravském kraji by se hodila také železniční zastávka Hornbach - Bauhaus. Pak by mnoho lidí volilo vlak a auto by nechalo doma. Jenomže naši zastupitelé jezdí auty, tak je jim to šumafuk.

0/0
19.1.2017 17:58

H93o59n77z29a 75K29a41r65á37s65e22k 1935301782768

Plánovači předpokládali, že okolo Hornbachu žádná trať už nepovede. Nebýt ekologických extrémistů a jejich věčných námitek a odvolání, už by třeba odsunuté hlavní nádraží stálo a žádné koleje by u Hornbachu už nebyly.

0/−1
19.1.2017 19:47

R27o22m63a60n 92J26e76s78c40h11k55e 9488805357185

Máte pocit, že politici konali ? Ono i odsunutá poloha vede okolo Hornbachu.

0/−1
21.1.2017 8:15

H65o31n60z58a 81K16a23r48á54s17e83k 1625411182168

Odsunutá poloha vede v úrovni Hornbachu o několik set metrů dále než nynější trať.

0/0
22.1.2017 3:18

R57o42m60a97n 46J41e62s81c65h71k76e 9818975877745

O přestavbě nádraží se mluví od roku 1928. 89 roků. V té době žádný pomatenec nebyl. Ona by se hodila i zastávka Horní Hešpice s chodníkem k obchodům. To by musely tam také vlaky zastavovat častěji a ne jenom projíždět. Pořád je to blíže než jít cestu od hlavního.

0/−1
22.1.2017 6:09

H73o91n83z12a 57K55a72r69á29s93e20k 1985251162848

Nebyl pomatenec, nebyli aktivisté, přesto se ten odsun ani nikdy předtím neuskutečnil. Skutečně to vypadá, že problém je také někde jinde. :-)

0/0
22.1.2017 13:33

S42t24a47n32i93s96l15a29v 36R70a34d67a 8782923190396

Voda z Tetčic je nechvalně proslulá. Pan Dvořák jménem svého "spolku" (kterého je asi jediným členem) podává odvolání a stížnosti na nejrůznější záměry a stavby všude po Jihomoravském kraji - vždy několik ročně, už mnoho let. Ten člověk je zcela jistě duševně chorý. Jeho smyslem života je hádat se s úředníky a ztrpčovat jim život. Vůbec mu nejde o přírodu. Smutné je, že se zaštiťuje životním prostředím a pak obrací hněv lidu na ekology, kteří protestují jen, když je opravdu ohrožena příroda.

+8/0
18.1.2017 20:19

J40o50s65e42f 20Š69á56t15a57v12a 2694891776519

Toho pána,když má tak rád broučky,bych přivázal na půl dne do mraveniště.Pak by snad přestal dělat problémy.

0/−1
21.1.2017 11:36

H30o63n65z59a 86K44a67r59á65s79e75k 1865631742858

Tímto výrokem se snižujete k ještě horší argumentaci než p. Dvořák. Podobně absurdně by se dalo tvrdit, že kdo má tak rád vlaky, tak ho někdo může přivázat na koleje. A vůbec je zajímavé, že jeden podnět při projednávání hned znamená odsun stavby o další celý rok. Jestli není problém i někde jinde.

0/0
22.1.2017 3:19

M30a14r89e36k 83M80a67r74t49i52n 8319534896260

Tohle není žádnej aktivista, to vypadá na pomateného a mstivého občana. Nic víc, nic míň.

+4/0
18.1.2017 19:32

M45i94r44o39s58l28a14v 14V22y42k32o94u72p89i10l 3610436823915

Tohle opravdu nejde označit jinak než EKOTERORISMUS!!!!!!

Jak je možné, že pár "ulítlých" jedinců, kteří to, dle mého názoru, nemají v hlavě v pořádku může blokovat obecně prospěšnou stavbu, jakou železniční trať bezpochyby je. Už z hlediska ekologie hromadné dopravy.

To si ti pomatenci myslí, že lidi utahaní z práce pojedou na kole s nákupem domů po šichtě ???

Je to trestuhodné kam až dospěla společnost, že soukromý spolek může dělat takové peklo celé normální společnosti. Tohle není demokracie, ale diktatura pomatených lidí.

+5/0
18.1.2017 19:19

M40a70r80e64k 10M51a67r48t95i90n 8199434226230

Tohle není ekoterorismus. To je prostě jen JEDEN nějakej pošahanej člověk, kterému pravděpodobně nevyšly plány, když si tak trochu zaspekuloval, a teď se jen mstí. Je to dost ubohý a měl by spíš být poslán na psychiatrii.

+5/0
18.1.2017 19:31

F69r49a43n80t51i34š25e67k 25C10h77m92e60l85a93ř 6838490

Je zvláštní, že pokud se někde objeví označení "aktivista", tak to pro drtivou většinu lidí vyústí ve velký problém a je úplně jedno, jestli jsou to duhozelení ekoteroristi nebo vymatlaní kolníci.

Uvědomují si ti (množné číslo Dostojevského románu na 6 písmen), že ne každý musí jezdit na kole, tím méně za nepříznivého počasí nebo v zimě?!!!

Pamatuji si podobný nesmysl v Praze 9, kde udělali cyklostezku o délce 3 km za ubohých 150 miliónů Kč! A to se opravdu vyplatilo. Tady chtějí obdobní (píp) udělat něco podobného.

Fuj ;-€

+3/0
18.1.2017 17:49

D89a87v70i96d 84L74a23n78g38e16r 9600650174311

Mohu mluvit pouze za lidi co bydlí přímo u tratě (což mimochodem pan Dobrovolný není). Celé blokování vzešlo z naší ulice, a to na základě toho, že na dvoumetrovém náspu chtěli ještě vybudovat 3,5m protihlukovou zeď tam, kde je trať 5 metrů od domů. Celý den by v domech byla tma jako v pytli (Prosklené stěny také nepovolili), a co si budeme nalhávat, faktorem je i že tím pádem klesne cena nemovitosti.

Pokud vím, bylo na to podány námitky v rámci legislativního rámce, načež proběhla stavba testovací 'nízké' zdi, jelikož prý největší hluk jde od kol, vizte zde:

http://ekonomika.idnes.cz/zdi-proti-hluku-u-koleji-budou-nizsi-dvj-/ekonomika.aspx?c=A130527_211221_ekonomika_brd

Co vím, hygienická měření dopadla OK. Ale ejhle, v projektu zůstala zeď velká - levárna od SŽDC. Jak to dopadá, když se nikdo neozve vizte tu:

http://plzen.idnes.cz/protihlukova-stena-plzen-vlak-zeleznice-beton-architekt-zabrana-phs-/plzen-zpravy.aspx?c=A160408_084639_plzen-zpravy_jzk

Zajímavé je, že trať prochází Troubskem a Střelicemi, kde žádné stěny nejsou - nevím jestli není nutné již stojící úseky upravovat na stávající hygienické normy, na právo odborník nejsem.

Bryndy o nutnosti zvyšování kapacity trati mě dojímají. Jezdil jsem vlakem 8 let do Zastávky do školy, a teď denně do brna do práce, jak na 6 tak na 8 hodinu. Vlaky jezdí poloprázdné, dojem obsazenosti vyvolává styl sezení "Tady já a vedle moje kabela". Co se Tetčic týče tak navíc mají i spojení do brna autobusem linkou 406, což je naprosto zbytečné zdvojení.

Zdvojkolejňovat jen do Zastávky je nesmysl - ze Zastávky až do Náměště opět vede jen jedna kolej, a v Zastávce končí spoje všeho všudy dva - zvýšení kapacity trati bude mizivé.

Třešničkou na dortu budiž, že stavbu roky blokovalo zastavení peněz v době krize, nikoliv tento spor.

Tak do toho pantátové diskutéři, na nože se mnou :D Jsem zvědavý, co vy na to.

+1/−2
18.1.2017 17:44

R33o87m81a59n 30J60e28s61c40h66k24e 9138655647325

Ta trať je tam 160 let. Váš barák je starší ? Pokud ano máte pravdu. Pokud ne, tak ten kdo ho tam stavěl s tím musel počítat. Ochranné pásmo dráhy je 30 metrů.

+5/0
18.1.2017 18:48

D58a16v61i11d 16L69a53n33g51e71r 9630680674711

Mno, je dost možné že jo, přes 100 má určitě. Ale nemyslím, že před tak dlouhou dobou někdo vůbec přemýšlel nad protihlukovými zdmi, když nikomu nevadil kouř a pára z komínů :) Stejný případ jako ty Střelice - změnila se norma a podle ní se musí stavět nové věci, ale staré se nemusí 'opravit'.

+1/0
18.1.2017 19:54

D95a19v16i58d 91L56a69n71g14e44r 9630880704351

Pochybuji, že před 100 lety, kolik ten barák určitě má, někoho vůbec napadlo zabývat se hlukem :) Od té doby se změnila norma, a pokud je tomu tak jako u strojírenských zařízení, tak (např. v těch Střelicích), co už stojí není nutno opravovat, ale nové se podle normy stavět musí.

Nic to nemění na tom, že ta (přijatelná) nízká stěna (která už stojí, při zdvojkolejnění by ji stačilo usadit na nové místo) stačí na odstranění toho problému. Ale jsou líní udělat změnu v projektu.

+1/0
18.1.2017 20:03

H40o39n69z70a 57K24a16r57á54s14e16k 1245621442578

Není to tak, že takováto nízká stěna může být jen u jednokolejky, zatímco při dvoukolejce je potřeba stěna vyšší? A díky za připomenutí - mám dojem, že tato stavba byla jednou z těch, které Vít Bárta chtěl odpískat a místo toho vybudovat víc silničních staveb. Proto asi to zdržení mezi roky 2010 a 2012. :-)

0/0
18.1.2017 21:09

R17o57m95a58n 93J67e70s15c96h16k71e 9758885437575

Ono dnešní vlaky jsou méně hlučné než třeba motory T 478.1 nebo T 679.1. Například elektriky občas někoho přejedou právě proto, že jsou málo slyšet.

Vidím to u nás v ulici u sousedů u trati. Také stavěli v 30 metrovém ochraném pásmu.

Byl jsem v Chorvatsku a na jednokolejce z Lupoglavy do Puly 20 metrů široký vysekaný pás okolo kolejí. U nás na koridoru zarostlá trať a občas padají stromy na dráty.

0/0
19.1.2017 17:53

L65a51d80i81s97l21a41v 93J97o19d57l88o60v61s54k85i 2410165377551

Zabij bobra, zachráníš strom.

Ekofašisti jsou mor.

+5/0
18.1.2017 14:26

P37i16v91o22ň40k72a 68M63i73r51o52s40l68a20v 8552492711802

Ono s takovým aktivistickými blby je těžký pořízení.Ti budou vždycky proti všemu.Jenom oni jsou neomylní a vědí všecko nejlíp a problémy spoluobčanů je absolutně nezajímají.Hlavně,že se zviditelní.Toho občana Dvořáka by měl vyšetřit psychiatr a pokud možno s hospitalizací.

+2/0
18.1.2017 14:10

J61i59ř95í 26K12o60c84u20r81e54k 6455604855438

Mno tak ať pan starosta přijede do Brna na jednání na bicyklu. Že je po ránu 10 pod nulou mě nezajímá. Aha, pan starosta pojede autem.

+7/−2
18.1.2017 13:54

R81o15m12a38n 45J87e69s66c48h72k39e 9348675147575

Pan starosta a zastupitel je každý jiný. Co Vám udělal starosta ? Ten snad brání stavbě ?

+2/0
18.1.2017 18:51

M90a50r98t45i69n 34K75u94b40í88k 9897609556623

Spolek z Tetčic je patrně parta propuštěných ;-) dušologů.

+3/0
18.1.2017 13:30

A85l19e37n89a 66V96e86s15e53l21á 3353911915918

Ne parta. Jeden.

0/0
18.1.2017 14:41

M57i52l71a36n 26K15o34i63š 4937612491720

Extra pro pana Karáska:

- před 25 roky prošlo Třebíčským vlakovým nádražím denně cca 4 tisíce cestujících. Nyní je to cca 1500-2000 cestujících. Lidi z velké části přesedlali do aut, protože je to rychlejší, současné cestování vlakem do Brna je spíš utrpením....

- když se vám to pořád nelíbí, máte nějaké vlastní řešení problému?

0/0
18.1.2017 12:41

H56o39n16z96a 55K97a18r21á84s85e30k 1955771472608

Otázkou je, kolik z nich začne vlakem znovu jezdit ve chvíli, kdy bude cesta od vás do Brna o 15 minut rychlejší (ale jen polovinu z této časové úspory blokuje p. Dvořák, jak jste napsal níže) Těch 4000 cestujících denně jistě nebyli jen lidé jedoucí do Brna. Mimochodem, 1500 - 2000, to je slušný statistický rozptyl.

+1/−2
18.1.2017 12:52

M13i45l55a34n 44K41o82i12š 4827462271340

Jiný počet cestujících je v pracovní dny, jiný o víkendu. Rozdíly v počtu cestujících je i mezi létem a podzimem či zimou. Proto ten rozptyl... Navíc se bavíme jen o Třebíči, ale lidé jezdí i za dalších měst a obcí.

Hodně lidí by dalo přednost vlaku, než jet autem do ucpaného Brna, složitě hledat, kde zaparkovat....

+1/0
18.1.2017 12:56

H39o56n61z55a 43K38a26r33á39s74e46k 1235781932828

Jistě. Otázkou jen je, pro kolik z těch lidí je rozhodujících těch 7 - 8 minut jízdní doby, které jsou (nepřímo) blokovány p. Dvořákem. A naopak pro kolik lidí je nepříjemné se řídit jízdními řády vlaků, přestupy mezi vlakem a MHD atd. Já když jedu do Brna, tak jedu vlakem, ale znám okolo sebe hodně lidí, kteří i do Brna jedou autem, přestože máme dvoukolejný koridor, kde některé vlaky jezdí i 160 km/h.

+1/−2
18.1.2017 13:04

M80i71l65a51n 39K48o66i73š 4597582161240

Ale my neřešíme nějakých 7-8 minut.... Vy to nechápete???

P. Dvořák sice bloku je jeden úsek, ale tím krokem zároveň bloku všechno další. Tedy i elektrifikaci zbylého úseku až do Jihlavy....

+2/0
18.1.2017 13:06

H38o24n55z14a 23K19a79r82á81s38e34k 1735621482308

Jestli je všechno ostatní připravené (projekčně, finančně), tak se může začít elekrifikovat ve směru od Jihlavy na Brno. Než se dojde k Tetčicím, tak p. Dvořák třeba již nebude překážkou. I elektrifikace tratě Brno - Přerov kdysi začala být prováděna ve směru od Přerova.

+2/0
18.1.2017 13:09

M36i73l70a18n 20K64o47i10š 4317212791740

Z opačné strany to zatím není možné realizovat, nejsou k tomu vytvořené ještě podmínky, zejména ty finanční.

Navíc by to byla kompletní změna koncepce, což znamená další roky zdržení.

0/0
18.1.2017 13:39

H94o90n89z87a 94K83a32r12á94s25e28k 1425101682248

O. K., ale to nevytvoření podmínek není na vině p. Dvořáka. Nikde přece není psáno, že elektrifikace musí začínat od Brna a ne od Jihlavy. Stejně tak je od SŽDC krátkozraké, když nemá žádnou alternativní koncepci pro případy, kdy se jeden z několika projektů z jakéhokoliv důvodu zadrhne.

+1/0
18.1.2017 13:55

M10i98l43a41n 76K76o98i45š 4467852871960

Tato akce má být financována ze 70% z fondů EU. Jakmile cokoliv změníte, přijdete o již přidělené peníze a musíte celý proces schvalování s nejistým výsledkem absolvovat znovu, což je zase zdržení na několik let.

Pan. Dvořák je chytrý, to se mu musí nechat, dovede využívat zákonů ve svůj prospěch.

+1/0
18.1.2017 14:08

H14o72n76z55a 81K12a39r14á87s89e47k 1465781772268

"Jakmile cokoliv změníte..." - další zrada v systému, za kterou nemůže žádný Dvořák z Tetčic. A zdržení příšlo tak jako tak. Nemyslel jsem změnu tohoto projektu, ale změnu pořadí realizace jednotlivých projektů. Jinak, zmíním odsun brněnského hlavního nádraží. Také neustálá odvolání různých "ekoteroristů", ale nebýt jich, tak by už dnes možná bylo brněnské nádraží až někde za Zvonařkou, což by pro většinu lidí znamenalo prodloužení doby jejich dojíždění. Od Zastávky by aspoň část lidí vystoupila už na té nové zastávce ve Starém Lískovci, ale od Rajhradu se žádná nová zastávka vybudovat nemá, takže všichni by museli jet až na odsunuté hlavní nádraží. :-(

+1/0
18.1.2017 14:17

M28i40l57a51n 75K20o94i32š 4107312771470

Vy nechápete, že pan Dvořák ten systém zná a proto dělá to, co dělá? On prostě ví, že se může neustále odvolávat donekonečna a tak to činí ku prospěchu svému

+2/−2
18.1.2017 14:31

H97o27n90z54a 50K19a95r35á97s31e47k 1715591962398

Elektrifikace těch 80 km tratě mezi Jihlavou a Zastávkou by jistě několik let zabrala. Do té doby se může leccos změnit (např. p. Dvořák už tu ani nemusí být apod.).

V článku se také píše, že nebýt p. Dvořáka, už by bylo v roce 2014 okolo Tetčic hotovo. Takže už před 2 lety mohla začít elektrifikace dalšího úseku, ze Zastávky dál na Jihlavu. Znamená to, že projekt elektrifikace ze Zastávky dál na Jihlavu už je 2 roky připraven alespoň k územnímu projednání?

+1/0
18.1.2017 15:26

H19o21n18z94a 93K97a98r82á26s16e37k 1455301922768

V článku je uvedeno, že příprava stavby začala už v roce 2008. Územní rozhodnutí začalo být p. Dvořákem napadáno až od roku 2012, přitom SŽDC o toto rozhodnutí požádala již v roce 2009, viz článek. Co se tedy dělo v těch letech 2009 - 2012?

+1/−1
18.1.2017 12:40

A53l55e59n34a 90V16e69s97e92l95á 3683801895308

Ne. Od roku 2012 to začalo být napadáno sdružením Voda z Tetčic.

Ing. Dvořákem to bylo napadáno už ty roky předtím, to byl ovšem ještě obecním zastupitelem, takže to šlo pod jinou hlavičkou.

+5/0
18.1.2017 12:44

B19r20o79n26i22s65l23a87v 23Š81i52m98o27n18í37k 5442815592147

Kolikpak jste realizoval nebo připravoval železničních staveb ?

+2/−1
18.1.2017 12:45

H14o53n93z25a 98K72a47r13á51s19e12k 1975391272918

Už je to nejméně 5 let, co psali o elektrifikaci tratě z Hrušovan u Brna do Židlochovic. Že má být provedena celkem brzy a že potom budou vlaky z Brna do Hrušovan jezdit každých 15 minut i odpoledne. A vida, žádný p. Dvořák tam nic nezdržuje a stejně se s tím do této chvíle nezačalo. :-)

+3/−1
18.1.2017 12:11

M94i96l26a65n 13K79o21i40š 4677462511470

Pokud vím, nebylo to v krátkodobém plánu, ale jen jako možný výhled na 20-30 let....

+1/0
18.1.2017 12:15

H17o51n89z64a 60K85a30r85á26s64e25k 1635271492288

Nemáte pravdu, viz http://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX0pITTEyNzRfaW5mT3puYW1ET0NfODE3MjIxNzkyNDYxMTMxMDI5OS5wZGY/JHM1274_infOznam.pdf.

+1/0
18.1.2017 12:18

M19i45l13a78n 53K68o10i26š 4417462641930

To je z roku 2015, elektrizace tratě 240 je v plánech od roku 2007, navíc o její elektrifikaci se reálně uvažovalo již za komunistů.

Také musíte vycházet z rozpočtu SFDI na jednotlivé roky a z programu OPD, který s elektrifikací Hrušovanského úseku reálně nyní nepočítá.

Aspoň jsme tam schválený rozpočet nikde nenašel.

+1/0
18.1.2017 12:32

H11o34n42z62a 57K61a30r98á95s98e29k 1475461522968

To není odkaz na prvotní nápad, ale již na část související s projednáváním. Jestli se v nejbližších letech s elektifikací tratě do Židlochovic nepočítá, tak je to škoda, protože by to zlepšilo spojení do Brna nejen Židlochovicím, ale i dalším obcím díky častěji jedoucím vlakům. A je z toho vidět, že za zdržování a odkládání staveb nemůže jen nějaký p. Dvořák.

+1/0
18.1.2017 12:42

M16i78l42a10n 12K85o40i91š 4307312421720

Kdyby nebylo p. Dvořáka, tak se už úsek Brno-Zastávka realizoval. Vše bylo naplánováno nejprve na roky 2012-2014, pak se to kvůli p. Dvořákovi odložilo na roky 2016-2017, což se opět kvůli Dvořákovi nedělá, ač to bylo v plánu a byly na to vyčleněné peníze.

+1/0
18.1.2017 12:49

H92o47n51z73a 32K24a31r36á83s91e31k 1625161642288

O. K. Jen mi to stejně přijde nespravedlivé, že nebýt nějakého Dvořáka, tak by se postavilo něco za 3,7 miliardy (viz článek), ale elektrifikace Židlochovic, která by stála jen několik set milionů, není v nejbližších letech v plánu. :-(

+1/0
18.1.2017 12:55

T29o23m46á83š 41K16u26c12h19a62ř 3147631918241

Dvě koleje prosím, ale rychlovlaky přes stávající dědiny a vlak každých 15 min? Tak to těch lidí co tam bydlí dost lituji. A co je asi nejhorší, že se neplánují mimoúrovňová křížení se stávající vozovkou. Už teď tam stojí dlouhé fronty na závorách, třeba v Tetčicích a v Zastávce. Po "zkapacitnění" to bude zcela neprůjezdné. Už nyní je ve špičce silnice přes Tetčice. která kříží trať, jednou dlouhou kolonou. Ve výsledku se pak bude kolona smrdících aut čekajících na přejezdu táhnout přes celé Tetčice.;-O

Takže pokud udělají mimoúrovňová křížení, prosím. V opačném případě se ale pod pod protest taky klidně podepíšu.

+1/−1
18.1.2017 11:55

A92l50e42n35a 28V57e15s58e56l55á 3243321315698

Myslím, že s těmi kolonami to nebude tak horké. Přes celé Tetčice stávaly běžně v době, kdy se závory obsluhovaly ručně klikou. Už drahně let je ten průjezd podstatně plynulejší. A dvoukolejná trať by mohla dobu stažených závor ještě zkrátit, když odpadnou prodlevy při křižování.

+6/0
18.1.2017 12:02

J31i86ř20í 47K94o30c21u72r17e84k 6585404855318

Nědělejte ze 120 km/h rychlovlak.

+3/0
18.1.2017 13:49







Najdete na iDNES.cz