Diskuse k článku

Zrušte vlak, udělejte cyklostezku. Spolek už roky zdržuje novou trať u Brna

Svezení vlakem mezi Brnem a Zastávkou u Brna mělo být už od loňska rychlejší a pohodlnější. Povolování pro region klíčové železniční stavby však už přes pět let blokují aktivisté. Další protest proti vybudování druhé koleje a elektrizaci úseku podali koncem uplynulého roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R98o84m46a48n 10J13e24s77c11h42k48e 9708275727405

Naši plánovači v jihomoravském kraji by se hodila také železniční zastávka Hornbach - Bauhaus. Pak by mnoho lidí volilo vlak a auto by nechalo doma. Jenomže naši zastupitelé jezdí auty, tak je jim to šumafuk.

0/0
19.1.2017 17:58

H73o54n60z77a 84K23a27r60á65s82e49k 1655931652778

Plánovači předpokládali, že okolo Hornbachu žádná trať už nepovede. Nebýt ekologických extrémistů a jejich věčných námitek a odvolání, už by třeba odsunuté hlavní nádraží stálo a žádné koleje by u Hornbachu už nebyly.

0/−1
19.1.2017 19:47

R43o42m44a21n 21J74e51s16c98h25k15e 9188405277235

Máte pocit, že politici konali ? Ono i odsunutá poloha vede okolo Hornbachu.

0/−1
21.1.2017 8:15

H11o81n21z63a 94K92a69r67á44s45e81k 1335791642608

Odsunutá poloha vede v úrovni Hornbachu o několik set metrů dále než nynější trať.

0/0
22.1.2017 3:18

R47o29m21a32n 98J16e35s16c60h65k31e 9488615627795

O přestavbě nádraží se mluví od roku 1928. 89 roků. V té době žádný pomatenec nebyl. Ona by se hodila i zastávka Horní Hešpice s chodníkem k obchodům. To by musely tam také vlaky zastavovat častěji a ne jenom projíždět. Pořád je to blíže než jít cestu od hlavního.

0/−1
22.1.2017 6:09

H15o85n43z52a 81K66a53r39á70s84e73k 1735101752398

Nebyl pomatenec, nebyli aktivisté, přesto se ten odsun ani nikdy předtím neuskutečnil. Skutečně to vypadá, že problém je také někde jinde. :-)

0/0
22.1.2017 13:33

S50t71a51n47i76s84l95a17v 28R16a74d75a 8602973720536

Voda z Tetčic je nechvalně proslulá. Pan Dvořák jménem svého "spolku" (kterého je asi jediným členem) podává odvolání a stížnosti na nejrůznější záměry a stavby všude po Jihomoravském kraji - vždy několik ročně, už mnoho let. Ten člověk je zcela jistě duševně chorý. Jeho smyslem života je hádat se s úředníky a ztrpčovat jim život. Vůbec mu nejde o přírodu. Smutné je, že se zaštiťuje životním prostředím a pak obrací hněv lidu na ekology, kteří protestují jen, když je opravdu ohrožena příroda.

+8/0
18.1.2017 20:19

J17o15s64e39f 94Š89á36t81a93v92a 2894491476349

Toho pána,když má tak rád broučky,bych přivázal na půl dne do mraveniště.Pak by snad přestal dělat problémy.

0/−1
21.1.2017 11:36

H41o35n39z30a 24K59a96r24á85s94e18k 1775251452168

Tímto výrokem se snižujete k ještě horší argumentaci než p. Dvořák. Podobně absurdně by se dalo tvrdit, že kdo má tak rád vlaky, tak ho někdo může přivázat na koleje. A vůbec je zajímavé, že jeden podnět při projednávání hned znamená odsun stavby o další celý rok. Jestli není problém i někde jinde.

0/0
22.1.2017 3:19

M89a92r40e96k 40M65a68r45t45i43n 8609444686520

Tohle není žádnej aktivista, to vypadá na pomateného a mstivého občana. Nic víc, nic míň.

+4/0
18.1.2017 19:32

M82i93r55o69s92l74a49v 45V39y83k23o56u92p28i68l 3300266743895

Tohle opravdu nejde označit jinak než EKOTERORISMUS!!!!!!

Jak je možné, že pár "ulítlých" jedinců, kteří to, dle mého názoru, nemají v hlavě v pořádku může blokovat obecně prospěšnou stavbu, jakou železniční trať bezpochyby je. Už z hlediska ekologie hromadné dopravy.

To si ti pomatenci myslí, že lidi utahaní z práce pojedou na kole s nákupem domů po šichtě ???

Je to trestuhodné kam až dospěla společnost, že soukromý spolek může dělat takové peklo celé normální společnosti. Tohle není demokracie, ale diktatura pomatených lidí.

+5/0
18.1.2017 19:19

M74a14r10e58k 52M16a68r72t88i93n 8859634256370

Tohle není ekoterorismus. To je prostě jen JEDEN nějakej pošahanej člověk, kterému pravděpodobně nevyšly plány, když si tak trochu zaspekuloval, a teď se jen mstí. Je to dost ubohý a měl by spíš být poslán na psychiatrii.

+5/0
18.1.2017 19:31

F70r12a10n61t18i32š70e66k 53C62h56m83e82l71a49ř 6758250

Je zvláštní, že pokud se někde objeví označení "aktivista", tak to pro drtivou většinu lidí vyústí ve velký problém a je úplně jedno, jestli jsou to duhozelení ekoteroristi nebo vymatlaní kolníci.

Uvědomují si ti (množné číslo Dostojevského románu na 6 písmen), že ne každý musí jezdit na kole, tím méně za nepříznivého počasí nebo v zimě?!!!

Pamatuji si podobný nesmysl v Praze 9, kde udělali cyklostezku o délce 3 km za ubohých 150 miliónů Kč! A to se opravdu vyplatilo. Tady chtějí obdobní (píp) udělat něco podobného.

Fuj ;-€

+3/0
18.1.2017 17:49

D27a85v53i92d 48L82a44n13g62e33r 9110600514531

Mohu mluvit pouze za lidi co bydlí přímo u tratě (což mimochodem pan Dobrovolný není). Celé blokování vzešlo z naší ulice, a to na základě toho, že na dvoumetrovém náspu chtěli ještě vybudovat 3,5m protihlukovou zeď tam, kde je trať 5 metrů od domů. Celý den by v domech byla tma jako v pytli (Prosklené stěny také nepovolili), a co si budeme nalhávat, faktorem je i že tím pádem klesne cena nemovitosti.

Pokud vím, bylo na to podány námitky v rámci legislativního rámce, načež proběhla stavba testovací 'nízké' zdi, jelikož prý největší hluk jde od kol, vizte zde:

http://ekonomika.idnes.cz/zdi-proti-hluku-u-koleji-budou-nizsi-dvj-/ekonomika.aspx?c=A130527_211221_ekonomika_brd

Co vím, hygienická měření dopadla OK. Ale ejhle, v projektu zůstala zeď velká - levárna od SŽDC. Jak to dopadá, když se nikdo neozve vizte tu:

http://plzen.idnes.cz/protihlukova-stena-plzen-vlak-zeleznice-beton-architekt-zabrana-phs-/plzen-zpravy.aspx?c=A160408_084639_plzen-zpravy_jzk

Zajímavé je, že trať prochází Troubskem a Střelicemi, kde žádné stěny nejsou - nevím jestli není nutné již stojící úseky upravovat na stávající hygienické normy, na právo odborník nejsem.

Bryndy o nutnosti zvyšování kapacity trati mě dojímají. Jezdil jsem vlakem 8 let do Zastávky do školy, a teď denně do brna do práce, jak na 6 tak na 8 hodinu. Vlaky jezdí poloprázdné, dojem obsazenosti vyvolává styl sezení "Tady já a vedle moje kabela". Co se Tetčic týče tak navíc mají i spojení do brna autobusem linkou 406, což je naprosto zbytečné zdvojení.

Zdvojkolejňovat jen do Zastávky je nesmysl - ze Zastávky až do Náměště opět vede jen jedna kolej, a v Zastávce končí spoje všeho všudy dva - zvýšení kapacity trati bude mizivé.

Třešničkou na dortu budiž, že stavbu roky blokovalo zastavení peněz v době krize, nikoliv tento spor.

Tak do toho pantátové diskutéři, na nože se mnou :D Jsem zvědavý, co vy na to.

+1/−2
18.1.2017 17:44

R30o96m29a32n 26J68e67s18c51h29k18e 9598475127675

Ta trať je tam 160 let. Váš barák je starší ? Pokud ano máte pravdu. Pokud ne, tak ten kdo ho tam stavěl s tím musel počítat. Ochranné pásmo dráhy je 30 metrů.

+5/0
18.1.2017 18:48

D32a95v33i22d 77L68a76n70g43e31r 9290640584541

Mno, je dost možné že jo, přes 100 má určitě. Ale nemyslím, že před tak dlouhou dobou někdo vůbec přemýšlel nad protihlukovými zdmi, když nikomu nevadil kouř a pára z komínů :) Stejný případ jako ty Střelice - změnila se norma a podle ní se musí stavět nové věci, ale staré se nemusí 'opravit'.

+1/0
18.1.2017 19:54

D97a69v16i11d 18L36a85n63g49e32r 9170560184431

Pochybuji, že před 100 lety, kolik ten barák určitě má, někoho vůbec napadlo zabývat se hlukem :) Od té doby se změnila norma, a pokud je tomu tak jako u strojírenských zařízení, tak (např. v těch Střelicích), co už stojí není nutno opravovat, ale nové se podle normy stavět musí.

Nic to nemění na tom, že ta (přijatelná) nízká stěna (která už stojí, při zdvojkolejnění by ji stačilo usadit na nové místo) stačí na odstranění toho problému. Ale jsou líní udělat změnu v projektu.

+1/0
18.1.2017 20:03

H34o83n88z44a 42K44a39r36á77s47e72k 1835521362848

Není to tak, že takováto nízká stěna může být jen u jednokolejky, zatímco při dvoukolejce je potřeba stěna vyšší? A díky za připomenutí - mám dojem, že tato stavba byla jednou z těch, které Vít Bárta chtěl odpískat a místo toho vybudovat víc silničních staveb. Proto asi to zdržení mezi roky 2010 a 2012. :-)

0/0
18.1.2017 21:09

R95o13m19a62n 53J59e12s57c38h74k81e 9688565107155

Ono dnešní vlaky jsou méně hlučné než třeba motory T 478.1 nebo T 679.1. Například elektriky občas někoho přejedou právě proto, že jsou málo slyšet.

Vidím to u nás v ulici u sousedů u trati. Také stavěli v 30 metrovém ochraném pásmu.

Byl jsem v Chorvatsku a na jednokolejce z Lupoglavy do Puly 20 metrů široký vysekaný pás okolo kolejí. U nás na koridoru zarostlá trať a občas padají stromy na dráty.

0/0
19.1.2017 17:53

L31a59d43i46s59l42a83v 32J23o24d70l90o67v37s33k83i 2590785487361

Zabij bobra, zachráníš strom.

Ekofašisti jsou mor.

+5/0
18.1.2017 14:26

P13i47v55o89ň74k80a 40M16i66r62o70s79l76a41v 8512342181892

Ono s takovým aktivistickými blby je těžký pořízení.Ti budou vždycky proti všemu.Jenom oni jsou neomylní a vědí všecko nejlíp a problémy spoluobčanů je absolutně nezajímají.Hlavně,že se zviditelní.Toho občana Dvořáka by měl vyšetřit psychiatr a pokud možno s hospitalizací.

+2/0
18.1.2017 14:10

J34i67ř22í 80K94o47c81u67r43e29k 6145904325898

Mno tak ať pan starosta přijede do Brna na jednání na bicyklu. Že je po ránu 10 pod nulou mě nezajímá. Aha, pan starosta pojede autem.

+7/−2
18.1.2017 13:54

R17o73m11a82n 14J53e71s77c11h76k64e 9598535897245

Pan starosta a zastupitel je každý jiný. Co Vám udělal starosta ? Ten snad brání stavbě ?

+2/0
18.1.2017 18:51

M36a85r98t74i69n 53K80u23b32í51k 9177179176463

Spolek z Tetčic je patrně parta propuštěných ;-) dušologů.

+3/0
18.1.2017 13:30

A20l12e74n40a 80V72e13s39e67l29á 3643281565658

Ne parta. Jeden.

0/0
18.1.2017 14:41

M44i25l45a93n 90K53o17i43š 4147262611450

Extra pro pana Karáska:

- před 25 roky prošlo Třebíčským vlakovým nádražím denně cca 4 tisíce cestujících. Nyní je to cca 1500-2000 cestujících. Lidi z velké části přesedlali do aut, protože je to rychlejší, současné cestování vlakem do Brna je spíš utrpením....

- když se vám to pořád nelíbí, máte nějaké vlastní řešení problému?

0/0
18.1.2017 12:41

H35o59n77z41a 96K45a63r40á90s74e88k 1295721272208

Otázkou je, kolik z nich začne vlakem znovu jezdit ve chvíli, kdy bude cesta od vás do Brna o 15 minut rychlejší (ale jen polovinu z této časové úspory blokuje p. Dvořák, jak jste napsal níže) Těch 4000 cestujících denně jistě nebyli jen lidé jedoucí do Brna. Mimochodem, 1500 - 2000, to je slušný statistický rozptyl.

+1/−2
18.1.2017 12:52

M95i27l78a19n 51K95o24i77š 4177162221260

Jiný počet cestujících je v pracovní dny, jiný o víkendu. Rozdíly v počtu cestujících je i mezi létem a podzimem či zimou. Proto ten rozptyl... Navíc se bavíme jen o Třebíči, ale lidé jezdí i za dalších měst a obcí.

Hodně lidí by dalo přednost vlaku, než jet autem do ucpaného Brna, složitě hledat, kde zaparkovat....

+1/0
18.1.2017 12:56

H62o39n76z96a 58K77a44r46á52s61e36k 1325291632258

Jistě. Otázkou jen je, pro kolik z těch lidí je rozhodujících těch 7 - 8 minut jízdní doby, které jsou (nepřímo) blokovány p. Dvořákem. A naopak pro kolik lidí je nepříjemné se řídit jízdními řády vlaků, přestupy mezi vlakem a MHD atd. Já když jedu do Brna, tak jedu vlakem, ale znám okolo sebe hodně lidí, kteří i do Brna jedou autem, přestože máme dvoukolejný koridor, kde některé vlaky jezdí i 160 km/h.

+1/−2
18.1.2017 13:04

M74i69l35a26n 31K73o42i20š 4257342171200

Ale my neřešíme nějakých 7-8 minut.... Vy to nechápete???

P. Dvořák sice bloku je jeden úsek, ale tím krokem zároveň bloku všechno další. Tedy i elektrifikaci zbylého úseku až do Jihlavy....

+2/0
18.1.2017 13:06

H49o20n80z70a 35K83a29r11á11s23e76k 1405501372798

Jestli je všechno ostatní připravené (projekčně, finančně), tak se může začít elekrifikovat ve směru od Jihlavy na Brno. Než se dojde k Tetčicím, tak p. Dvořák třeba již nebude překážkou. I elektrifikace tratě Brno - Přerov kdysi začala být prováděna ve směru od Přerova.

+2/0
18.1.2017 13:09

M66i44l90a56n 89K86o80i49š 4187802881900

Z opačné strany to zatím není možné realizovat, nejsou k tomu vytvořené ještě podmínky, zejména ty finanční.

Navíc by to byla kompletní změna koncepce, což znamená další roky zdržení.

0/0
18.1.2017 13:39

H51o30n28z60a 71K51a66r94á35s70e89k 1105481982628

O. K., ale to nevytvoření podmínek není na vině p. Dvořáka. Nikde přece není psáno, že elektrifikace musí začínat od Brna a ne od Jihlavy. Stejně tak je od SŽDC krátkozraké, když nemá žádnou alternativní koncepci pro případy, kdy se jeden z několika projektů z jakéhokoliv důvodu zadrhne.

+1/0
18.1.2017 13:55

M24i60l91a94n 74K92o92i74š 4757342771260

Tato akce má být financována ze 70% z fondů EU. Jakmile cokoliv změníte, přijdete o již přidělené peníze a musíte celý proces schvalování s nejistým výsledkem absolvovat znovu, což je zase zdržení na několik let.

Pan. Dvořák je chytrý, to se mu musí nechat, dovede využívat zákonů ve svůj prospěch.

+1/0
18.1.2017 14:08

H32o67n70z72a 89K45a91r76á79s81e62k 1155881822428

"Jakmile cokoliv změníte..." - další zrada v systému, za kterou nemůže žádný Dvořák z Tetčic. A zdržení příšlo tak jako tak. Nemyslel jsem změnu tohoto projektu, ale změnu pořadí realizace jednotlivých projektů. Jinak, zmíním odsun brněnského hlavního nádraží. Také neustálá odvolání různých "ekoteroristů", ale nebýt jich, tak by už dnes možná bylo brněnské nádraží až někde za Zvonařkou, což by pro většinu lidí znamenalo prodloužení doby jejich dojíždění. Od Zastávky by aspoň část lidí vystoupila už na té nové zastávce ve Starém Lískovci, ale od Rajhradu se žádná nová zastávka vybudovat nemá, takže všichni by museli jet až na odsunuté hlavní nádraží. :-(

+1/0
18.1.2017 14:17

M53i94l54a89n 17K89o34i65š 4877262841240

Vy nechápete, že pan Dvořák ten systém zná a proto dělá to, co dělá? On prostě ví, že se může neustále odvolávat donekonečna a tak to činí ku prospěchu svému

+2/−2
18.1.2017 14:31

H96o58n54z51a 36K93a34r44á36s64e97k 1985641552328

Elektrifikace těch 80 km tratě mezi Jihlavou a Zastávkou by jistě několik let zabrala. Do té doby se může leccos změnit (např. p. Dvořák už tu ani nemusí být apod.).

V článku se také píše, že nebýt p. Dvořáka, už by bylo v roce 2014 okolo Tetčic hotovo. Takže už před 2 lety mohla začít elektrifikace dalšího úseku, ze Zastávky dál na Jihlavu. Znamená to, že projekt elektrifikace ze Zastávky dál na Jihlavu už je 2 roky připraven alespoň k územnímu projednání?

+1/0
18.1.2017 15:26

H81o42n97z86a 16K91a60r49á78s31e43k 1695361962128

V článku je uvedeno, že příprava stavby začala už v roce 2008. Územní rozhodnutí začalo být p. Dvořákem napadáno až od roku 2012, přitom SŽDC o toto rozhodnutí požádala již v roce 2009, viz článek. Co se tedy dělo v těch letech 2009 - 2012?

+1/−1
18.1.2017 12:40

A81l56e14n31a 93V28e35s39e36l20á 3643481155888

Ne. Od roku 2012 to začalo být napadáno sdružením Voda z Tetčic.

Ing. Dvořákem to bylo napadáno už ty roky předtím, to byl ovšem ještě obecním zastupitelem, takže to šlo pod jinou hlavičkou.

+5/0
18.1.2017 12:44

B96r54o35n61i67s52l33a89v 39Š78i31m46o18n74í30k 5912335972467

Kolikpak jste realizoval nebo připravoval železničních staveb ?

+2/−1
18.1.2017 12:45

H33o81n51z93a 42K60a13r55á12s70e75k 1505531542608

Už je to nejméně 5 let, co psali o elektrifikaci tratě z Hrušovan u Brna do Židlochovic. Že má být provedena celkem brzy a že potom budou vlaky z Brna do Hrušovan jezdit každých 15 minut i odpoledne. A vida, žádný p. Dvořák tam nic nezdržuje a stejně se s tím do této chvíle nezačalo. :-)

+3/−1
18.1.2017 12:11

M81i76l17a18n 67K54o78i90š 4267352101570

Pokud vím, nebylo to v krátkodobém plánu, ale jen jako možný výhled na 20-30 let....

+1/0
18.1.2017 12:15

H19o59n19z43a 86K66a11r81á16s55e59k 1925111632968

Nemáte pravdu, viz http://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX0pITTEyNzRfaW5mT3puYW1ET0NfODE3MjIxNzkyNDYxMTMxMDI5OS5wZGY/JHM1274_infOznam.pdf.

+1/0
18.1.2017 12:18

M30i29l63a37n 77K91o57i92š 4537842251390

To je z roku 2015, elektrizace tratě 240 je v plánech od roku 2007, navíc o její elektrifikaci se reálně uvažovalo již za komunistů.

Také musíte vycházet z rozpočtu SFDI na jednotlivé roky a z programu OPD, který s elektrifikací Hrušovanského úseku reálně nyní nepočítá.

Aspoň jsme tam schválený rozpočet nikde nenašel.

+1/0
18.1.2017 12:32

H91o54n89z34a 68K42a13r93á94s92e37k 1875831512718

To není odkaz na prvotní nápad, ale již na část související s projednáváním. Jestli se v nejbližších letech s elektifikací tratě do Židlochovic nepočítá, tak je to škoda, protože by to zlepšilo spojení do Brna nejen Židlochovicím, ale i dalším obcím díky častěji jedoucím vlakům. A je z toho vidět, že za zdržování a odkládání staveb nemůže jen nějaký p. Dvořák.

+1/0
18.1.2017 12:42

M53i36l26a23n 16K14o57i57š 4717622961320

Kdyby nebylo p. Dvořáka, tak se už úsek Brno-Zastávka realizoval. Vše bylo naplánováno nejprve na roky 2012-2014, pak se to kvůli p. Dvořákovi odložilo na roky 2016-2017, což se opět kvůli Dvořákovi nedělá, ač to bylo v plánu a byly na to vyčleněné peníze.

+1/0
18.1.2017 12:49

H64o60n66z64a 57K70a36r19á36s25e30k 1905601972688

O. K. Jen mi to stejně přijde nespravedlivé, že nebýt nějakého Dvořáka, tak by se postavilo něco za 3,7 miliardy (viz článek), ale elektrifikace Židlochovic, která by stála jen několik set milionů, není v nejbližších letech v plánu. :-(

+1/0
18.1.2017 12:55

T11o37m90á74š 53K35u29c13h66a36ř 3707181348441

Dvě koleje prosím, ale rychlovlaky přes stávající dědiny a vlak každých 15 min? Tak to těch lidí co tam bydlí dost lituji. A co je asi nejhorší, že se neplánují mimoúrovňová křížení se stávající vozovkou. Už teď tam stojí dlouhé fronty na závorách, třeba v Tetčicích a v Zastávce. Po "zkapacitnění" to bude zcela neprůjezdné. Už nyní je ve špičce silnice přes Tetčice. která kříží trať, jednou dlouhou kolonou. Ve výsledku se pak bude kolona smrdících aut čekajících na přejezdu táhnout přes celé Tetčice.;-O

Takže pokud udělají mimoúrovňová křížení, prosím. V opačném případě se ale pod pod protest taky klidně podepíšu.

+1/−1
18.1.2017 11:55

A95l28e70n71a 20V47e42s38e37l78á 3273561415458

Myslím, že s těmi kolonami to nebude tak horké. Přes celé Tetčice stávaly běžně v době, kdy se závory obsluhovaly ručně klikou. Už drahně let je ten průjezd podstatně plynulejší. A dvoukolejná trať by mohla dobu stažených závor ještě zkrátit, když odpadnou prodlevy při křižování.

+6/0
18.1.2017 12:02

J38i15ř35í 62K18o44c55u30r79e87k 6535954455578

Nědělejte ze 120 km/h rychlovlak.

+3/0
18.1.2017 13:49



Najdete na iDNES.cz