- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To že národní krizová čísla jsou mnohem efektivnější než "112ka" se ví už dlouho. Jen to žel není dostatečně protlačováno.
Mi stačí pamatovat si 112, a dále ať si v tom sami udělají pořádek a pěkně to zrychlí na pár sekund. Ve stresové situaci je nutné volat číslo, které si člověk nejlépe pamatuje. Nemám digitální mozek, ale je dost lidí, kteří čím více čísel mají v mozku, tím se jim žije lépe. Každý člověk je totiž jiný.
A věděli jste taky, že to není nevědomost oznamovatelů, ale chyba mobilních přístrojů. Když už tento článek a reportáž děláte, musíte taky zjistit, proč tato situace vznikla. Že třeba člověk vytočí národní číslo, ale mobilní přístroj je nastaven pouze na 112. A přepojování na linku 155 opravdu trvá pak 30 a více vteřin, protože tam zase není dostatek personálu, aby zvedali pouze číslo ze 112. A to už není chyba ani oznamovatele ani operátora 112. Polovina příchozích hovorů během 12-ti hodinové směny je minimálně půlka oznamovatelů, co jsou přesvědčení, že volali národní číslo, ať už se jedná od 155 nebo 158. Někteří volají bez SIM karty, tudíž musí vytočit pouze 112. Je to jen třetina skutečných informací. Z oznamovatelů děláte blbce, že neumí národní čísla. Umí, ale mobilní přistroje to neumožňují. Sama jsem operátorkou linky 112.
Tak vytočit to číslo ručně snad jde vždycky, to 155 za 112 nenahradí. Jiná věc jsou ty rychlé volby "tísňové volání" aniž by u toho bylo vidět číslo, které to vlastně vytočí.
Další věc je zamčený telefon, z kterého jde tísňové volání vytočit taky, ale záleží na telefonu, která čísla to akceptuje.
Nějak není v článku uvedeno i zdůrazněno, že linku 112 má na starost Hasičský záchranný sbor. Když voláte na 112, tak vlastně voláte na 150 - hasičům.
Od toho se právě obvijí ono zdržování s přepojováním, protože hasiči mají jen základní zdravotnický výcvik.
Linka 112 je primárně určena spíše zahraničním turistům, kteří česká čísla nemusí znát a mluví cizím jazykem. Češi by měli používat přímo daná čísla (150, 155, 156, 158) dle daných okolností.
Číslo 112 existuje i jako univerzální pro případy, kdy je potřeba zásah více složek IZS. Takže na "národní" jen tehdy, potřebuji-li skutečně jen jednu, ale určitě ne třeba u dopravní nehody, výbuchu etc.
Měl jsme jednou konflikt na lince 158, kam jsem oznamoval nález použité stříkačky na veřejně exponovaném místě. Podle mě riziková situace. Pán mi spílal, proč si s takovou kravinou neobrátím na měšťáky, načež jsme ho pravdivě informoval, že mi to tam nikoo nebere ...
Pamatuji si tu propagaci 112 na ČT. Prý jsem v uhnii tak jen 112. Pak jsem loni potřeboval pohotovost tak jsem tam zavolal a bába na call se do mě obula, že si mám zavolat 155 a neobtěžovat. No a dnes to tady čtu černé na bílém. Je to jak s tou absolutní předností chodců na přechodech. Prolhaná média.
nikdy jsem tahle čísla naštěstí nevolal, ale pamatuju si je, takže mě může nějaká 112 políbit. Možná v zahraničí, ale doma?
Až budete mít těžkou dopravní nehodu, je lepší volat 112 i doma. Všechny složky to dostanou rovnou. ZZS občas nám dá špatné info.
Že bude problém s linkou 112 se vědělo už když se zřizovala, bylo to veřejné tajemství, ale byl tu zase tlak EU, aby číslo bylo jednotné, potlačila se do té doby všem známá čísla 150 hasičů, 158 policie a 155 záchranky. Na to by měli odpovídat ti co tenhle nesmysl prosazovali. Zvlášť, když garanty linky 112 jsou hasiči, no fakt nevím, jak mi poradí při infarktu. Ta paní doktorka má 100% pravdu! Určitě jí za to ale bude někdo chtít umýt hlavu, jak to u nás bývá zvykem, za pravdu tak akorát latí. Již jsem zažil telefonát na 112, bylo to v Litoměřicích, při srdeční příhodě starší paní, ten rozhovor s hasičským dispečinkem byl skutečně záživný, co vlastně chcete a my vás přepojíme atd., než jsme se dostali k tomu, že je potřeba poslat sanitku. Ale tak je to u nás se vším, co funguje se musí zrušit, aby se pak zase přišlo na to, že to k něčemu přeci jen bylo. A nikdo se k odpovědnosti za tu idiocii mít nebude.
Me jednotne cislo na problemy prijde logicke. Obvykle pracuju v nekolika statech po Evrope. A rozhdne si nejsem schopen pamatovat ktere cislo jsou policajti, sanitka atd. Volam sveho operatora a hle v cechach to jsou hasici. To ze prepojovani trva vecnost, ze nekteri operatori nejsou uplne profici, ze dotazu ji prilis . . . to je asi vec druha.
112 bol vždy presný čas. ale keďže paka z Bruselu potrebujú kecať do všetkého, tak už presný čas nie je
Tak dlouho se tu propagovala 112-ka, až jsem zapomněl ta původní čísla...
Včil si to pletu, volat 150 nebo 155, anebo 156, anebo 158 ???
Asi tak. Pokud se udělá velká propagace 112 a potom jim vadí její používání tak je něco špatně!