Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno připravuje záchytná parkoviště, z některých však vázne doprava

Start systému rezidentního parkování v Brně se očekává v září. Aby našli místo všichni řidiči, připravuje město do budoucna až dvě desítky speciálních parkovišť typu Park and Ride. Na nich dojíždějící odstaví auto a do centra vyrazí MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e59t89r 47S15u56c68h86a96n 8354743532167

V demokratických státech je parkoviště P+R zdarma a k tomu zdarma převoz MHD do centra města.Bohužel, my nepatříme mezi demokratické zeměRv!!:-P

0/0
3.2.2017 14:43

Š56t56e60f50a44n 64F81r44i25č65a 7382298643926

Pokud záchytné parkoviště nebude uživatelsky přívětivé a lákavé, využívané nebude.

0/0
31.1.2017 22:18

M36i84c68h86a68l 95S83e31d24m57í61k 3439815246371

"Mezi ulicemi Srbská, Vodova a Purkyňova vznikne 160 míst."

Jde o tři rovnoběžné ulice. Zřejmě má jít především o část plochy mezi ulicemi Purkyňova, Vodova a Červinkova. Mezi Srbskou a Vodovou je volných poloch minimálně.

0/0
31.1.2017 12:20

P48e27t56r 54V45o15p71i96č68k26a 5922477287766

ale co dělat aby se tomu parkovacímu experimentu zabránilo??? Pak se divte všem ekoteroristum a sdruženářům že vytahují obstrukce se žabičkama, motýlkama, ptáčkama ...

0/0
31.1.2017 11:07

J92a60n 27Š49e62d42ý 5118381478150

sociální a zelení experimentátoři z brněnského magistrátu ;-€

+4/0
31.1.2017 10:02

T57o31m34á42š 13T87a10t81í67č16e75k 5480802740288

Růžový brejličky a heče peče. Příklad: tramvají od kampusu do centra. Šalina sama pojede nějakých 20 min na hlavák, V průměru si na ni člověk nějakých pět minut počká. A na hlaváku není ještě zdaleka každý už v cíli.

Půl hodiny po ránu a půl hodiny odpoledne - na to hodí každý řidič bobek.

+2/0
31.1.2017 10:01

R86a64d87i98m 70D74r58b65o54h31l95a43v 5921286813357

To samozřejmě může. Ale když pojede autem, kde ho nechá?

+1/0
31.1.2017 10:55

T20o78m50á96š 24T80a39t93í79č25e21k 5790222100538

Dá se očekávat víc překračování zákazů vjezdu a zákazů stání. Protože geniální sociálně-inženýrský experimentátor Hollan namaluje na ulice čáry.

0/0
31.1.2017 11:00

J79a52n 30M75a77r23t38i76n 6402980659

a za kolko ste z campusu v centre autom? tych 15 minut to je tiez (tunel / porici / mendlak.. mam rad taketo izolovane tvrdenia. Najma prave zo strany kampusu je ta salina celkom rychla v spicke oproti auto, pretoze ma samostatnu cestu az po mendlak

+1/0
31.1.2017 11:13

M79a20r16t54i16n 63T84r79k65a69l 6397761147

Jo, jo za 20 let nejsou schopni rozšířit 1 km silnice o dva pruhy !!

+7/0
31.1.2017 9:33

M16a34r93t29i54n 63S77t52e53f76k25a 8890711529

Pritom jeden pruh by se tam vesel uz ted. A druhy napriklad na ukor saliny, nebo odkoupenim pozemku

+2/−1
31.1.2017 9:44

M14a22r81t12i20n 97S58t10e28f86k35a 8180571949

Ja jako jedine reseni vidim dat prostor soukromym parkovistim. Parkovaci mista vsude. Ale tady se vede boj proti autum. Ale kdyz zmizi auta, tak zmizi zivot.

+1/−1
31.1.2017 9:18

P41e44t83r 49V74o26p68i52č29k19a 5312757307226

jen detail: P+R u Sono centra? To jako na ploše před třema věžákama? Na TOM parkovišti, které už teď je prakticky neustále plné??? Předpokládám že i další parkovací plochy, pokud nebudou 5 km za městem, na tom budou podobně :-/

+6/0
31.1.2017 9:08

P36e43t89r 63J43i20l80e67k 8827677299788

v kampusu to same, ve vsedni den je tam skoro problem zaparkovat, parkuji tam lide z kancelari ktere tam jsou.

+1/0
31.1.2017 9:19

J54a16n 16K16o93h45o16u82t 8217184927750

Přesně to jsem si říkal, Vevří X Šumavská, tam se parkuje dost divoce už leta. A třeba u Zetoru, to jako myslí parkoviště, který tam je, ale jen dostane status P+R a bude se za něj platit? Fu*k off! Jediný, co dává smysl, by bylo udělat další místa u TGP, pokud teda myslí toto místo ( https://www.google.cz/maps/place/49.219816,+16.617310/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x0?sa=X&ved=0ahUKEwiXr6SalOzRAhWFDcAKHTyvDMoQ8gEIGDAA ) a ne zneužití již existujícího parkoviště.

+1/0
31.1.2017 11:20

P24e55t82r 60Z92a72c79h44r76d45l72a 2846951708748

Mám firmu v Brně. Jezdím po Brně autem. Napadlo město vůbec někdy jak je MHD drahé? Nemyslím ten lístek, ale čas, který bych promrhal přístupovánim nebo čekáním na MHD. A teď si vemte někoho, kdo jede do Brna třeba z Břeclavi. On projede půl Jižní Moravy za 15 minut po D2, aby pak strávil hodinu v MHD? To přeci vůbec nedává smysl. Místo toho, aby město problém vyřešilo, tak jej ještě více zkomplikovalo. Kdy město pochopí, že jediná cesta jsou nova parkovací místa v centru?

+3/−4
31.1.2017 9:04

J46a23n 73Š60e25d29ý 5958711628450

máte pravdu, MHD je dražší, časově náročnější a nepohodlnější...ovšem druhá věc je, že parkovací domy v centru nejsou snad nikdy plně obsazeny, takže tady je parkovacích míst pravděpodobně dost

+1/0
31.1.2017 10:06

P22e24t84r 69Z47a10c28h49r24d48l87a 2366301738208

Tak vím v centru jen o jediném parkovacím domu (nepočítám ty, které patří k hotelum nebo nákupním centrum) a ten je docela plný. Nic méně je jediný. Představuji si jich více.

0/0
31.1.2017 12:03

R86a84d11i18m 42D31r20b32o70h68l68a47v 5561766553287

Nejlépe zadarmo, že? Aby tam někdo z Břeclavi jezdil smradit svým dieselem. Když mu vadí hodina v MHD, tak do Brna přece nemusí jezdit, nikdo mu u hlavy pistoli nedrží. Ať zůstane pěkně doma.

+1/0
31.1.2017 10:58

P83e30t24r 80Z57a94c73h39r45d54l44a 2816311858208

Proč zadarmo? Lidi z okolí Brna jezdí do Brna buď do nákupních zón. Tam problém není. Pak jezdí za prací a nebo tam podnikají. Pokud jedu do práce, tak mi nedává smysl dojet na okraj města a pak se plahočit v MHD. Z okraje města je to vždy alespoň 35 minut. Pokud podnikam, tak to nedává vůbec smysl. Pokud mám jezdit k zákazníkům, tak auto je jediná možnost. A že je nic nenutí? Ale nutí. Chleba. Víte ono mimo Brno je docela méně práce.

+2/0
31.1.2017 12:11

J92a98n 50M38a44r93t62i29n 6242120919

vase prepocty su pekne nanic. tych 15 minut BV-Brno) je asi for - od konca D2 (svetelna krizovatka Hnevskovskeho) na dialnicny zjazd u Breclavi je to 48km. Ak to teda davate za 15 minut, tak vasa priemerka je 192km/h. to asi jazdite policajnym pasatom. Vobec nepocitate cas ked sa z tej Breclavi dostanete na dialnicny privadzac (z centra tak 10min) a nasledne niekam v Brne z Hnevkovskeho, kde je to len po zvonarku myslim 5 semaforov.

Ak by bolo solidne P+R niekde ukolo konecnej 12 na juznej strane, resp v komarove tak odtial ste za 10 minut na nadrazi a za 17-20 minut na ceskej, daleko rychlejsie ako autom. Kolega jazdil Breclav - Brno technologicky park autom medzi 50 az 60 minutami Ked siel EC + salinou tam mu to trvalo by voko tak isto (asi 65 minut - peso+ IC + salina 12+peso.

+1/0
31.1.2017 11:09

P23e10t77r 62Z71a71c67h30r14d16l15a 2926621918208

Nejde přeci o to jestli jsem se trefil do rychlosti Břeclav Brno, ale o to, že to s MHD trvá déle. Dosaďte si tam jakoukoliv vesnici do 30km od Brna a započítejte čas od baráku až po firmu. Já mám firmu v Žabovřeskach a bydlím v Rousínově. Kdybych jezdil MHD, tak dojedu někam do Slatina za 11 minut, pak přesun k MHD, pak čekání, pak 20min.na hlavák, pak 18min na Minskou. Bez městského vylepšení jsem na firmě za 22minut od baráku před firmu. S cestováním po městě asi nemáte moc zkušenosti. Celé město lze projet jakýmkoliv směrem za 15min. MHD to nedá ani omylem. To se samozřejmě nedá srovnat s tím, že nesbiram bacily v MHD, nemusím čekat ani v mrazu ani ve vedru, ušetřím denně asi hodinu a více, nemarnim čas čekáním na MHD, mohu se cestou stavit nakoupit, navštívím za den více zákazníků. Opravdu mě nepřesvědčíte, že vrátit lidi do už tak přeplněné MHD je cesta budoucnosti :)

+2/0
31.1.2017 12:31

J71a72n 87M85a38r11t84i58n 6752470159

skusenosti s cestovanim po Brne mam fakt dost (byvam tu 11 rokov). Znova tych vasich 15 minut, znova dost odvazne tvrdenie. Asi zalezi kedy jazdite. Pretoze mne to z Vystavista do Technologickeho parku v Kr polu (asi 6km) trva autom 17-20 minut. Su casy, ked mi trva autom dojst 15 minut z Vystavista (cez mendlak a pekarsku) k silingraku), to su 2 km. A fakt nemyslim o predvianocnom case atd. Tych vasich 22 minut je tiez len vtedy ak trafite dobry cas, pretoze ak nie tak sa seknete v Pisoarkach (kde tiez ja osobne nechapem, co je tak tazke zlikvidovat salinu, dat tam dva pruhy a salinu viest mostom ponad novu vozovku)

0/0
31.1.2017 12:58

J48a21n 33K30o10ř98á77n 7657808738606

pokud není skutečně generální problém tak těch 15-17 minut se dá. Jezdím 20 let ze Slatiny ke Globusu 2xdenně a většinou je to 15-19 minut.

0/0
31.1.2017 13:11

P81e82t71r 23Z11a81c14h86r16d87l45a 2346311888418

15min přes město a cesta do práce 22min.. Fakt jo. Musíte využívat okruhy a ve správném směru. Ráno je plno směrem do města mezi 7-8:30, pak je to s minimálním zdržením. Já jezdím třeba až na D1 Brno-Západ a tam projedu nepravidelně se zdržením 1-2 minuty v Pisárkách vedle Veslařské jak se to zužuje. Jinak pak to jede plynule mezi D1 a Stránského, kde odbočuji směr Minská. Pak když jedu do města po 9 hod., tak je to plynulé naprosto všude (koliště, husova, dornych, lidická, lužánky, mendlák). Ano jsou tam semafory, ale ty platí naprosto stejně pro šaliny. Ony zase nabírají zpoždění na zastávkách. K tomu musíte připočíst čekání na tramvaj. ne na všech linkách jede po 5 minutách. Takže je otázka pro koho vlastně P+R budou vytvářet.

0/0
31.1.2017 13:19

J38a73n 90O38n50d12r24o65u33š56e95k 5826159156248

Dokud nekdo nevymysli poradny system, kdy nechate nekde na kraji.mesta auto a pak sednete do rychleho dopravniho prostředku a jste v centru, tak je toto vsechno na nic. Vybudovat parkoviště a pak nechat lidi jet do centra tricet minut, tak to asi nikdo nevyužije. Navic pokud chci zavest rezidencni parkovani na podzim 2017 a parkoviste budovat za dalsi tri az sedm let, tak tomu moc nerozumim.

+3/−1
31.1.2017 9:04

T96o20m46á21š 90T15a23t24í98č12e54k 5870412270128

Tak, tak, o tom to je - že zaparkuješ na P+R a nasedneš na metro nebo Stadtbahn, který jsou stavebně oddělený od ostatního provozu a tím pádem v městské zástavbě kolikrát rychlejší než auto. Zaparkovat na konečné šaliny a kodrcat se celou štreku vytvořenou pro lidi, kteří tam bydlí a proto ta čtvrt hodina v šalině je pro ně CELÁ cesta, to může dělat jenom fanatik. Stejně jako to může jenom fanatik prosazovat.

0/−1
31.1.2017 11:05

K86a11r41e68l 70F14a74j51t 5328582671273

Kdybyste radši vyřešili "KONEČNĚ" ted průšvih na městském okruhu v Pisárkách, nejspíš by to dopravě po Brně (vymýšlení objížděk, místo využití okruhu) pomohlo víc než to jestli někde zaparkuje na okraji pár desítek aut. To co se tam předvedlo je hodno medaile za zásluhy o dopravu - dvě dopravní megastavby z každé strany a mezitím "jednopruhový špunt a o řešení se kecá a kecá.

+14/0
31.1.2017 8:59

M48a66r14t97i97n 81K90r90č35i86l 6200978368259

Jak v něčem jede Hollan,tak to smrdí levárnou.

+5/0
31.1.2017 8:44

P58e90t35r 95V23o81p47i31č69k93a 5512457447206

smutné je že před pár lety byste napsal úplně stejnou větu, jen místo Holan by byl Onderka nebo Hašek :-(

+3/0
31.1.2017 9:10

R31o68m23a61n 32N87o74v57o94t14n56ý 4164506362760

Nejlepší na tom je, že se tady ta věta přesně v tomhle znění, jen s Onderkou, skutečně objevovala i před nynější radnicí. Nepamatuju se ale už, jestli od pana Krčila nebo někoho jiného.

0/0
31.1.2017 10:08

R98a90d43e42k 55H54o82d25a36ň 9456847781263

Docela mě zajímá ten "další" krok. Dokud se mluvilo o rezidenčním parkování, mluvilo se o "středu města". Výsledek je zóna přes celé Brno. V okamžiku kdy se nalajnuje ubude značné množství parkovacích míst, protože místa kde není průjezdná šířka 3 metry pro každý pruh se zlikvidují. Reálně zmizí desetitisíce parkovacích míst, především na sídlištích.

No, a tohle se řeší "záchytným parkovištěm" které má mizivou kapacitu, mizernou dopravní obslužnost, a hlavně - nejen že musíte zaplatit za parkování na parkovišti, ale navíc vám to parkovné nefunguje ani jako jízdenka na MHD, tak jako v cizině. A koncept "přepravních uzlů" v Brně je snad nejhorší možný systém MHD vůbec.

+3/−1
31.1.2017 8:26

M95a19r56t61i46n 80S68t65e73f57k74a 8470491119

Ustredni hrbitov bylo driv volne dostupne parkoviste kde lide zaparkovali a pak pokracovali dal MHD. Tedy tak jak mesto chtelo. Ale nemelo to oficialni nazev, nebyl na to vypsan projekt ani nic podobneho. Z pohledu mesta to bylo nevyuzivane.

Takze se to schvalilo jako velky projekt, postavila se tam zavora a zpoplatnilo se. Od te doby je obsazenost asi tretinova a lide parkuji jinde. To je jen mala ukazka jak takova parkoviste dopadnou vzdy.

+25/0
31.1.2017 8:13

J94a31n 49O16n41d20r54o70u13š17e13k 5886649486528

Parkoviste je opravené, s novým povrchem a pokud tam stojíte den, neplatite nic. Cimz se uvolnilo misto od aut, ktere tam staly treba mesic nebo rok.

Taky jsem to.napred.nechapal, ale kdyz se za den neplati, je to ideální reseni.

+3/0
31.1.2017 9:00

P85e26t46r 18M57r60á84č56e93k 5693699676207

Tam je spíš problém v tom, že lidi neví, že prvních 24h je to zdarma. Teď je 9:08 a aktuální obsazenost je 33 /177.

+5/0
31.1.2017 9:09

T34o42m67á93š 15K53u86c93h86a38ř 3537681718351

Brno a doprava, hned po ránu takové veselé téma.. :-P

+1/0
31.1.2017 8:09
Foto

T16o48m58á57š 25D30v23o86ř40á37k 7395916507201

V článku je chybka. ;-)

"Město však očekává..."

0/0
31.1.2017 8:08

J73a54k46u70b 51K44a45m70e49n19i82c21k60ý 4579982877926

radsi budu prispivat za parkovani vankovce nez nekde nechat auto na parkovisti, co patri mestu....

0/−2
31.1.2017 8:03

V48á85c34l78a18v 45P21a53v47e95l47e11k 1390636236134

Pokud něco připravuje Brno, tak to zase bude terno ;-D

A pak se diví, že se nad tím zbytek republiky baví...

+5/−1
31.1.2017 7:53

P76e29t41r 91D81o26s37t89á44l 1983499732

Osobně se nemohu dočkat dne až osoby typu p. Hollana skončí svůj mandát a nebudou již moci rozhodovat o dění v Brně. Většinou to nic dobrého nepřineslo (tedy.. jak komu...).

+11/−1
31.1.2017 7:49

R14o68m64a87n 52S44o89u15č25e41k 1652195340279

Holan by si měl stoupnout na svoboďák k onderkovu orloji

svůj ke svému

+4/0
31.1.2017 7:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.