Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber už je i v Brně. Taxikářům vadí, magistrát jej hodlá kontrolovat

Americká společnost Uber, s níž se může v podstatě každý řidič stát taxikářem, od středy funguje i v Brně. Místním taxikářům se - stejně jako tomu bylo v jiných městech - nelíbí, že firma vstupuje na trh za nerovných podmínek a porušuje zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o24m72á27š 75K92o20l68i67š 3535686912588

Je potřeba,aby si národ uvědomil,že řidiči taxislužby jsou osvč,čili si platí soc. a zdravotní sami,to je +- 5 tis,platí dispečink +- 5 tis,platí auto,buď leasing nebo vlastní,opravy,servisy,pneu,každý rok musí na STK,musí mít licenci,tzn zkoušky,které musí opakovat každých 10 let,povinné ručení je 1,5 násobek oproti motorovým vozidlům,protože jsou taxi,taxametr 12-15 tis,polepy,vysílačka,to všechno stojí peníze a to je hodně peněz,a pak musí z něčeho žít a platit to,co ostatní,nájem,jídlo a pod.Kdo si to nevyzkoušel,ať nesoudí.Nicméně řidiči jsou pojištěni,mají vše dle zákona,pokud se vám ve voze něco stane,je to pojištěné,pokud nedorazíte včas na letiště,je to pojištěné a pak přijde Uber,neprofesionální řidiči,kteří mají jen řidičák,pokud se něco stane,nemáte nic,nemusí mít zkoušky,taxametr,lampu,prostě vůbec nic,jezdí za tak nízké ceny,že nechápu,z čeho budou platit servis,opravy a nové auto po opotřebování stávajícího. Já bych svou ženu k někomu takovému neposadil.Je to černá taxislužba a češi hledí jen na ušetřené peníze a jejich bezpečí je nezajímá.Vzpamatujte se.

+1/0
3.2.2017 16:35

M58a13r36t92i59n 84K53a35r65á15s16e97k 1298444779394

A nemyslíte si, že je každého věc, jestli cestuje stopem, nebo ho vozí do práce borec z ulice kterému přispívá na benzín, nebo smluvní dopravce jako je uber, nebo taxík jako jste zjevně Vy?

Já třeba vůbec nepotřebuju pojištění pozdního příjezdu, ani řidiče se zkouškou z místopisu a už vůbec né taxametr, protože jednoduchá aplikace daleko líp a bez možnosti podvodů spočítá, kolik to bude stát, ještě než kliknu na přivolání toho auta. Jediné co bych považoval za nutnost, je pojištění cestujících v autě, řidiče co už jako řidič dospěl a samozřejmě auto v solidním stavu, což stáří do 10 let celkem slušně zaručuje. Jak starý smí být taxík? Dokud projde STKčkem? Nic proti tomu, ale to abyste viděl zase nějakou výhodu pro taxíky. Teda krom vyhrazených pruhů, vyhrazených stání, vjíždění do různých omezení. No a co se týče placení sociálního/zdravotního, to je záležitost výše příjmu. Pokud vím, tak i řidič UBERu musí mít živnosťák. Dispečink (čili aplikace UBER) je přece taky placená věc. Že je levnější než Váš dispečink? Ale notááák, to snad nechcete dávat za vinu UBERu, to si vyřiďte se svým dispečinkem. STK a povinné ručení - tady by se asi měla stanovit hranice, kdy už nejde o přivýdělek po práci, ale o regulérní smluvní dopravu a takové auto provozovat ve stejném režimu jako taxíky, STK ročně a ručení vyšší. Rozhodně to ale není na zakázání smluvní přepravy a rozhodně to nezdraží službu na úroveň taxi. A taky by se pak mohlo v interních pravidlech UBERu upustit od maximálního stáří vozu10 let.

0/0
14.2.2017 20:34

M95i26r61o24s28l91a42v 38H60r48a95c10h 9326159505505

Pro Uber jsem jezdil v Praze a a vzhledem k tomu že to pořád zlevňovali a poplatky nesnížili je to teď pro zoufalce. Jet na letiště z centra za 180 Kč výdělku. ???? Ať jdou do p.či bu.íci z Ubru. Akorát se sem kuli němu stahuje kdejaká cháska z východu. Nemam nic proti lidem, ale oni cíleně využívají toho, tito lidé tady nemají šanci být zaměstnaní za pořádný peníze jinde. Jim je jedno že 50 procent řidičů v Praze nemluví česky a Prahu nezná. Uber = vy.ebávka. A Krnáčová ta mlčí. Uber asi umí ty peníze co vybere nacpat na správný místa. Já si z auta udělal normálního Taxíka a jezdím pro Liftago. Česká aplikace fungující podobně, ale slušně zachází s Taxikáři.

+4/−1
2.2.2017 13:04

A72l13e72š 69N87e13v65e17s83e49l45ý 2967963467340

Vcera v 7 rano. Potrebuju taxi na Hlavnak na vlak. Sakra, trochu nasnezilo. City taxi. Sorry, nejezdime. Impuls taxi, sorry, nejezdime. Liftago, zadny auto v dohledu. Jsem rad za kazdou dalsi sluzbu, ktera me odveze kam potrebuju.

0/−1
2.2.2017 13:02

P73e45t62r 42V58o24p39i65č39k40a 5432977637876

trochu mi to pripomina dobu, kdy v cesku jezdil z brna do prahy jeden dopravce a jeho sluzby byli katastrofalni. Pak prisel Jancura a zacaly se dit veci. Snad se neco podobneho stane i ted a taxikari pochopi, ze to jak to delaji neni zrovna idealni.

+2/0
2.2.2017 11:56

P34e74t72r 35V31o57p67i44č32k52a 5912607537406

kdyby se taxikari nechovali jako hovada a nevozili lidi za nekrestanske penize, uber by nikdy nevznikl.

+4/−3
2.2.2017 11:54

P77a56t44r40i24k 23P32i64l68c71h 5905367439474

Soud se v Praze zastal Uberu, ze se jedna o spolujizdu

+1/−2
2.2.2017 11:11

P42e38t53r 14R11i28h59a73k 7721718758886

coz z principu a podstaty veci neni pravda. teda aspon podle meho nazoru.

+1/0
2.2.2017 18:06

P66a39t23r20i49k 96P69i98l86c82h 5945137839494

http://ekonomika.idnes.cz/soud-zrusil-pokutu-pro-prazskeho-ridice-uberu-fld-/eko-doprava.aspx?c=A161103_152624_ekonomika_rny

0/−1
3.2.2017 6:28

P65e69t16r 10R43i94h23a29k 7111938978876

nerozporuji. jen podle meho uber je taxikareni a ne spolujizda jak se snazi zakamuflovat

+1/0
3.2.2017 15:32

L59u34k79a14s 82N72o64v34a56k 4919519583328

Omyl. Soudkyne prvoinstancniho soudu rozhodla, zcela nelogicky, ze ridic nemohl vedet, ze uzitim aplikace porusuje zakon...

Nic o spolujizde tam neni...

0/0
4.2.2017 15:19

J93a65n 44U60l59r42i50c29h 9619626889674

Faktem je, že pokud někdo soustavně jezdí za úplatu (převyšující náklady na jízdu), je taxikář, ať už si tak říká nebo ne.

+4/0
2.2.2017 11:09

R71a37d80e75k 46H37o28d21a60ň 9476457281823

Chápu že taxikáři protestují. Řešení je přece jednoduché a logické - zrušit nesmyslné "místní" regulace pro taxíky, které jsou jednoznačně anachronismus.

* k čemu zkoušky z místopisu v době, kdy může mít každý za pár šupů navigaci která navíc dokáže volit cestu v závislosti na aktuální dopravě

* k čemu taxametr, s kterým se stejně i po desítkách let a kontrol fixluje jak to jen jde v době, kdy zákazník může snadno kontrolovat za kolik jede?

* a hlavně, k čemu dělat "místní regulace" v době, kdy lidé cestují po světě jako nikdy dřív?

Zrovna v ČR kde jsou taxikáři proslavení švindlováním že jsou o tom příspěvky ve všemožných cestovních průvodcích bych prostě jako cizinec taky raději volil Uber - nemám sice nějakou "pseudozáruku kvality" od nějakého Šmouly z dispečinku, ale hodnocení klientů je pro mě důležitější.

+9/−3
2.2.2017 10:57

J98a32n 47U59l91r72i28c57h 9779496389774

Přesně! R^

+2/−1
2.2.2017 11:08

P68e50t60r 56K68e96ř 8713894452218

A už jsme zase vytvořili nesmysl. Provozovatele "zprostředkovatelské služby" necháme podnikat, i když je nám známo, že jeho poskytovatelé služeb nefungují v legální rovině. Je to jako bychom nechali "zprostředkovatele" nabízet distribuci drog, či převoz imigrantů, nedej bože dokonce obchod s dětmi. Vždyť je to jen zprostředkovatel a jeho činnost je legální. Nemůže za to, že dealer nemá povolení k obchodu s omamnými látkami, řidič pašerák netuší že zákazníci v kufru přestupují hranici nelegálně a hodný strýc neví nic o pravých rodičích dítěte.

Buď ať to jako celek povolí, nebo zakážou. Oboje by mohlo být správné.

+3/−1
2.2.2017 8:44

M44a83r57t20i64n 32K46a70r55á30s25e76k 1598204139694

Uber nebo jiné podobné služby, jsou jako inzertní server, nebo noviny. Někdo tam služby poptává, jiný ji nabízí. Jen s tím rozdílem, že je ta služba regulovaná, protože zprostředkovatel chce mít po celém světě nějakou pověst a úroveň. No a jestli ti co službu nabízí fungují legálně, to už je jejich boj. Když koupím na netu od starší paní desatery pletené fusakle, a ona jich takhle prodá stovky měsíčně a nezdaní příjem, čí je to asi problém? Inzertního serveru?

0/0
14.2.2017 20:44

L68u88k70á19š 93T87e51s96a76ř 3858665637919

Je to nespravedlivé - jedni si musí platit licenci, různý zkoušky a druzí nemusí?

+7/−1
1.2.2017 22:42

P49e72t37r 46D87v86o62r11a81k 5189958202163

Vsak to nemuseji delat, kdyz je to tak narocne povolani...;)))

+1/−2
2.2.2017 3:06

P92e18t61r 90D90v50o53r97a38k 5829298352263

Muzou jit jezdit k Uberu...:)))

+5/−4
2.2.2017 3:06

P55e42t60r 42K77e64ř 8813774162568

Dle článku nemohou ;-D

0/0
2.2.2017 8:44

G87i40t71a 32H49o67r86á79k73o98v86á 4944427447856

Proč ne?

0/0
2.2.2017 8:56

J94a26n 20L92u21k88á17š 7207703413302

Nevim jak ted, ale pred par lety bylo naprosto normalni, ze nektere hospody mely nasmlouvanou smluvni prepravu, a kdyz zakaznik pozadal o taxi, nezavolali mu taxi ale smluvniho prepravce.

Pokud je legalni toto, musi byt legalni i Uber.

Jinak jsem s Uberem alezpon zatim nikdy nejel, ale neni normalni, ze jsou taxiky v Brne drazsi nez v Praze a to o dost.

+8/0
1.2.2017 20:07

P50e49t40r 40K37e38ř 8853614732608

"Smluvní přeprava" se tomu myslím říká a v článku o tom byla zmínka. To ale musí mít řidič smlouvu ;-)

0/0
2.2.2017 8:48

M29a28r13t40i51n 12K54a36r39á60s10e25k 1568814489714

Taky že ano. Poptáním jízdy na Uberu, nabídnutím služby řidičem a přijetím nabízené služby vzniká smlouva uzavřená přes internet. Jako když něco koupíte na e-shopu. A na jejím základě se pak objeví auto tam kde čučíte a odveze vás tam kam jste požadoval.

0/0
14.2.2017 20:49

L83u94k66a79s 29N10o90v29a27k 4469499433708

Protoze tam taxikari maji jeste rozum a nepredhani se kdo bude levnejsi.

A smluvni preprava (pro vozy do 9mist vč.řidiče) už neexistuje a je to taxisluzba.

0/0
4.2.2017 15:21

P58e18t79r 69D34v75o96r16a62k 5689858612823

Pane Nyvlt,

Uber je prave diky jejich aplikaci tou nejspolehlivejsi kontrolou!

Jelikoz kazdy zakaznik ma moznost napsat hodnoceni, ktere je, samozrejme, verejne pristupne kazdemu zakaznikovi. Vi kam jede a za kolik presne, s kym jede, jak ridice hodnotili predchozi zakaznici atd.

Coz, bohuzel, je neco, o cem si zakaznici taxisluzby mohou nechat jen zdat.

+1/−2
1.2.2017 19:09
Foto

R41a80d29e34k 92D57o91m65i53n90i93k 92Š41e29f37r83á22n14e62k 7218654802519

Melete nesmysly, tohle je běžné i u taxislužeb, u Liftago a dalších.

+2/−2
1.2.2017 23:05

P29e54t31r 16D50v65o31r35a80k 5279458672193

No, to urcite...

+1/−2
2.2.2017 2:53

G98i92t53a 90H50o14r14á27k85o76v92á 4564697327496

A taky vám okamžitě vystaví fakturu, kterou dostanete na email.

+1/0
2.2.2017 8:59

J64u33r49a26j 60R38i10č78á70n51y 4501108326657

Podobnou sluzbu nabizi Liftago :o)

+1/0
2.2.2017 9:03

J23i74r94k60a 27S83e29k60o 2714705613750

Liftago poskytuje větší výběra mnohem lepší služby a je legální ale hlavně se domluvíte česky a řidič nebloudi navíc nehrozí žádné násobky jízdného ve špičce.Tak proč nelegální Uber?

+1/0
2.2.2017 14:40

L34u42d77ě38k 59P80r42o80v70a56z76n28í17k 8803971232815

"Dehonestuje to mojí práci", řekl taxikář R^;-D

+6/−1
1.2.2017 19:08

S48t98a14n81i61s72l11a96v 94N51ý47v30l14t 2604785643

Taxikář by taky mohl jezdit za jejich ceny, ALE - musí platit daně - soc,zdrav.z příjmu, silniční, serivs taxametru - který oni nemají - je to ze zákona metrologické zařízení a podléhá revizím - jako na benzínce počítadlo benzínu - musí ukazovat přesnou cenu v aktuálním čase. Vjezdové výpalné. Musí víc papírovat. Častěji na technickou. A ta největší položka je 5 - 10 tisíc za dispečink - který mimo jiné výhody - většinou zaměstnává zdravotně postižené, nebo matky na mateřské. V Praze je možný, že maj za dispečink mnohem větší výpalné, já to vidím podle menšího města. A oni dodržují více méně veškeré tyhle státní buzeráky a výpalné a je to podlé údajů z mé taxislužby kolem 55% tržby každého řidiče, pokud se započítá i amortizace a palivo, bez započítání nehod.

Pak když taxikář pod dispečinkem natočí za měsíc 50tisíc, zbyde mu 22 a vydělíte si to 230 a více hodinama, které tam seděl, tak to není žádná výhra.

Ještě musí mít žlutou kartu, která jakousi zárukou, že zná mapu a zákony, které ho svazujou, že řidič není trestanec, opilec, není mu 80let a nemá sklony k pedofilii.

Nedivím se, že se mají na uberáky pifku. !!

+6/0
1.2.2017 18:44

P83e14t67r 11D42v91o69r66a50k 5939658962763

Ja vam rozumim, ale to me, jako zakaznika,

naprosto nezajima...

Spise byste se mel obratit na mistni ci statni urady, proc

ma toto povolani tolik administrativnich prekazek.

Jestli to nebude tim, ze vzdy melo spatnou povest...

+3/−2
1.2.2017 19:01

G53i46t84a 16H77o32r70á56k93o72v69á 4764407637386

No Uber Black má taky licenci, živnostenský list a žlutou kartu a všichni platí provizi Uberu.

+3/0
2.2.2017 9:01

P93e60t66r 95K97r62a32f75č40i22k 7494565396464

použili jsme Uber v Londýně, naprostá spokojenost. Přehled kudy jedete a za kolik jedete, do 2 minut přijel.

+1/−1
1.2.2017 16:54
Foto

R37a69d98e23k 30D70o53m92i37n75i41k 19Š62e15f62r72á20n21e33k 7418464392679

Jestli si myslíte, že tohle umí jen Uber, tak jste na omylu...

+3/−2
1.2.2017 21:35

P54e42t43r 43D87v48o28r97a74k 5509388462133

Jasne, umi to i AAA Taxi...Jen to jeste nikdo nikdy nevidel...

+2/−2
2.2.2017 2:55

J17i31r44k18a 30S97e61k75o 2974365353440

Uber je dávno překonaná aplikace, jsou v čr i jiné aplikace které nabízejí mnohem víc a jsou rozšířenější v čr než uber (nemluvím o aplikacích dispečinků)

0/0
3.2.2017 14:00

P59e89t26r 17M39r52á96č12e19k 5673869366207

Asi takhle...poslední jízda z hl. náhraží dom (1.3km) mě stála 130,- Kč (bězná taxislužba co tam stojí) Takže Uber jen vítám :-)

+4/−2
1.2.2017 15:31

M14a87t56ě42j 44V21á76c26h69a 6135899880337

ceny budou tak poloviční podle pražských zkušeností

+1/0
1.2.2017 16:17

S25t41a15n23i56s15l17a97v 38N57ý12v90l44t 2974405443

Máte chtít účtenku. Buď vám ji dá, nebo nedá. To vychází na startovné 50kč a 50kč za km. S tím byste dospěl na magistrátu omluvy, odškodného a onen zloděj by byl potrestán

1) za klamavou cenu - pokud vůbec ceník byl někde vidět - ze zákona o cenách musí být uvnitř na palubní desce, a donedávna musel být na dveřích auta.

2) za nevydání účtenky s aktuálním datem, časem, cenou, a jeho obchoním jménem

3) bude mu kontrolován taxametr a nejspíš by schytal malý audit tržeb.

Nejhorší je zákazník, kterej se na cenu neptá předem, ale vleze do auta a čeká co bude. Pak nám poctivým firmám dělá špatné jméno.

0/0
1.2.2017 18:48
Foto

R93a48d43e17k 96D26o20m15i43n62i25k 58Š28e89f86r35á27n16e37k 7658964952219

Nevíte o čem mluvíte. Nástupní sazba 40,- sazba za km je 28, pokud jedete v čase plné magistrály, musíte počítat i s 6 Kč/min za čekačku. Ceník musí být i vně vozidla, na tom se nic nezměnilo. Za kecy o auditu, který by řidič schytal, byste zrovna vy schytal tak leda pohlavek.

+1/0
1.2.2017 21:44

S80t28a21n75i40s54l50a10v 23N45ý81v75l63t 2554805353

u nás v Liberci nemáme povinný ceníky na vozu.

0/0
1.2.2017 21:47

S98t31a10n79i92s89l58a79v 47N69ý75v72l37t 2694735463

já jsem měl audit od čoiky a pokutu 200Kč za zimní čas na taxametru v létě - tehdá torola sama nepřepínala čas. Svlíknou vás do naha.

0/0
1.2.2017 21:49
Foto

R96a37d61e88k 84D49o78m59i91n62i11k 22Š46e24f33r78á46n80e37k 7448964252279

200 vás svlíkne do naha?

0/0
1.2.2017 23:07
Foto

R90a68d40e37k 69D77o76m71i52n71i44k 77Š36e93f91r49á58n51e49k 7878394882469

Pokud jste pročekali cca 9 minut na semaforech, nebo v koloně, je cena v pořádku. Mezi námi, nechat se vézt 1300 metrů, to je výkon. Ale co, dneska si lidi objednávájí auto i na 600 metrů. I ten Václavák je delší. Za kolik byste to jel vy?

+1/−1
1.2.2017 21:40

P43e33t46r 96M36r56á42č39e49k 5813199706297

Mezi námi, nechat se vézt 1300 metrů, ve 2 ráno, když nejede MHD, manželka na podpatcích a je -8 stupňů, je zcela adekvátní. Jo a kolony nebyly :-D

0/0
2.2.2017 14:25

L54i21b19o81r 24N90á57b50ě11l45e96k 3845533402772

Zrovna ve 2h jede v Brně rozjezd. Jízdenka 20kč.

0/0
2.2.2017 18:01

J92i56r37k86a 11S32e96k14o 2324795503240

až vám ve špičce napočítá uber 3,6násobek, rád vzpomenete na těch 130

+2/0
3.2.2017 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.