Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravy klíčové trati v Brně způsobí sto dní dopravního šílenství

Desetitisíce cestujících zasáhne letní modernizace viaduktu a trati mezi brněnským hlavním nádražím a Židenicemi. Největší železniční výluce v novodobé historii města, jež potrvá od 3. června až do 10. září, se musí přizpůsobit i další dopravní stavby v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H44o64n66z14a 70K71a35r17á46s27e56k 1405891112458

Hezká ilustrační fotka z Kladna. :-) Vypadá to, že výluková opatření budou stejná jako v létě 2013 (mj. na dolním nádraží asi budou zastavovat jen vlaky EC + Railjety). Rozdíl je jen v tom, že tato výluka potrvá poněkud déle než v tom roce 2013. :-)

0/0
7.2.2017 6:57

J15i29n75d30r58i21c51h 10M44o75l48l85i93n 5459284477525

tahle kašička není tak horká a k žádnému stodennímu šílenství nedojde. Jezdit autem po Brně je hodně drsný způsob dopravy už teď a brňáci už jsou tak otrlí že si nějaké další uzávěry ani nevšimnou. R^ Vivat le Brno!!

+1/−3
6.2.2017 17:07

M53a33r24t18i90n 66Z67l24a27t81u90š87k36a 8147304380781

Tak doufám, že tentokrát budou na Dolním nádraží prodávat (alespoň) mezinárodní jízdenky.

Posledně jsem tam sháněl pokladnu, výpravčí mi řekl, že tam žádná není, že si mám koupit lístek bez přirážky ve vlaku. První prolém, protože jsem si chtěl koupit spáteční CityStar a ten se ve vlaku nedá koupit. (= mnohem dražší jízdné).

Průvodčí ve vlaku mi řekl, že mi prodá lístek pouze po hranice, že dál si ho koupím u slovenské čety. Za hranicemi přišla slovenská četa a první věc byla pokuta, že cestuju bez platného lístku. Vysvětlování nic nepomohlo, reklamace v Bratislavě na nádraží taky ne.

+6/0
6.2.2017 13:57

J96a10n 26L63u97k44á43š 7307893653842

Doufam, ze je napadne nechat ta EC, RJ, Ex v Zidenicich alespon zastavit.

+3/−1
6.2.2017 13:52

H77a88n88a 97U73l13r16y75c91h54o48v61á 9610123768298

R^

0/0
6.2.2017 15:01

P62a73v40e55l 19B16o95u44c11n83í53k 4182881933285

Bohužel ne. Kapacita židenického nádraží to nedovoluje.

+1/0
6.2.2017 15:25

P34e80t88r 34N38e82u26w84i29r37t38h 2837403455484

však v roce 2013 vlaky EC zastavovaly na Dolním nádraží i v Židenicích, tak přepdokládám že to bude stejně

+1/0
7.2.2017 7:55

J24a86n 77K81u69d88e44r56a 4773806543872

Správný titulek měl znít: STO LET! ;-€

0/0
6.2.2017 13:36

A24n29t93o26n80i72n 29N66e71m36e72c 7928133761530

Pokud nebude mozne byt z Brna v Praze za 1,5 hodiny, nema zadne nove nadrazi smysl.

Nova trat do Prahy nebude nikdy, protoze nikdy nebude stat vybirat dane od socialne silnych a Eu nam prestane platit na rozkradacky.

+1/0
6.2.2017 12:54

M12i26c35h74a60l 94K85r95č74á36l 6298148836772

To už neexistuje stavební firma která by dokázala udělat prioritní stavbu s maximálním nasazením 24/7 a minutovým harmonogramem? Kdyby to tak bylo, stačilo by 30 dnů přípravy bez omezení provozu a 30 dnů a nocí práce. Ale proč to dělat složitě, když to jde jednoduše. A když se nebude stíhat ani toto, tak se vždycky dají najít nějaké vícepráce v podobě nestabilního podloží o kterém dřív nikdo nevěděl. Však lidi si zvyknou.

0/−2
6.2.2017 12:38

J12i18ř79í 50H68o96v90o12r56k64a 8637736722215

A hned první večer Vám přijde hygiena a stavbu kvůli hluku nařídí uzavřít :-P. Aneb nedaleko jsou obytné budovy

+5/0
6.2.2017 14:17

M50a93r74t14i26n 86B27u30r13e29š 3586115278531

Pak inspekce práce, že dělají přesčasy do toho bezpečnost práce.

+1/0
6.2.2017 14:58

P67a96v75e88l 50B63o63u56c32n33í15k 4852501553615

Jen pro zajímavost: Židenické nádraží se má, podle plánů ze 70.let, přesunout nad ulici Bubeníčková tak, aby byl přímý přestup vlak - šalina (zast. Kuldova). Ale protože stále není rozhodnuto, zda-li bude hlavní nádraží Pod Petrovem nebo U Řeky, není možné rozhodnout, kterým směrem namířit nástupiště a koleje nového moderního Židenického nádraží. Tak proto se ani do Židenického nádraží, mimo nutných oprav, neinvestuje a investovat nebude.

+8/0
6.2.2017 12:05

M70a11r87t82i44n 12K10o32ž13í27n 1655566981870

Prostě pokud se budou do problematiky míchat různí Hollanové, Drápalové a spol, tak se bude nádraží řešit tak, že se jednou za deset let natře zábradlí a jednou za dvacet udělá nová fasáda.

+1/−6
6.2.2017 12:19

M30a48r51t52i32n 15N79o74v22o19t19n64ý 3286696681274

Plácáte hlouposti. Na to kde a jak se postaví které nádraží opravdu nemá Hollan ani Drápalová žádný vliv.

+2/−1
6.2.2017 13:23

T74o41m65a59s 11C41e74n65e24k 6537454930583

Jak do toho zmatku s vlaky zasáhnou omezení v autodopravě u zmiňovaných viaduktů v ulicích Bubeníčkova a Koliště? To je myslím zásadní informace, jestli se k těm náhradním spojům přidají i omezení pod těmi mosty... pak potěš.

+2/−1
6.2.2017 11:58

T33o93m64á74š 36T82a81t62í63č45e74k 5850572910788

"Posílíme autobusy na Starou osadu" - ale to nikoho nezajímá. Milión autobusů denně na Staré osadě je cestujícímu na nádraží naprosto na ..., no, napsat to nesmím. To si jako někdo myslí, že člověk vystoupí na nádraží v Židenicích, nastoupí u Kauflandu do jednoho autobusu, aby se svezl na Starou osadu na posílené autobus do štatlu? Si z nás děláte ..., ne? (to taky napsat nesmím) :-P:-P:-P

+4/−2
6.2.2017 11:26
Foto

M28i26c42h40a14l 37V85o10t95r97u55b54e81c 3360981865

Nechtějí to nádraží přestěhovat? Ale zase pravda, než se tak stane, může ten viadukt fakt spadnout ;-D

+1/0
6.2.2017 11:01

M20a31r51t28i54n 43K37o44ž86í16n 1635386661780

Někteří to nádraží skutečně přestěhovat nechtějí. Různí Zelení, Žít Brno a podobní, jak jen to slušně říct... Nádraží se stěhuje už od třicátých let, tehdy vadily kouřící mašiny v centru města, dnes nádraží nevyhovuje kapacitně a ve stávající poloze není možné rozumné napojení na případnou VRT.

+1/−4
6.2.2017 11:14

T12o19m62á55š 48T81a23t40í65č71e32k 5960652290808

VRT bude, až dnešní děti budou v důchodu. Do té doby si klidně můžeme jezdit do Brna, nemusíme do Komárova.

+7/−1
6.2.2017 11:27

M11a55r63t76i34n 52K44o38ž46í45n 1895816541330

Tak já plně chápu, že tomu milionu lidí co bydlí a pracují na Masarykové a Náměstí Svobody stávající poloha vyhovuje, ale těm zbývajícím pěti lidem je úplně jedno, jestli se všemi směry za prací nebo na sídliště rozjedou z Komárova a nebo z Hlaváku.

+3/−5
6.2.2017 11:30

T50o97m29á31š 93T87a92t97í43č53e85k 5550542580288

Jojo, tak přesuneme nádraží a k přesunutýmu nádraží přesuneme i centrální uzel městské hromadné dopravy. Všichni, kteří mají celé štatl na háku, se po brněnských perifériích rozjedou krásně a bez problému. Akorát tem milión pomatenců, kteří jezdí do města do města, budou mít smůlu: u toho nového, krásného, výhledově vysokorychlostního nádraží bude přestupní uzel a jinak exkrement.

No, vlastně se o tom, že by se vybudovala spolu s přesunem zcela nové síť MHD, zatím ještě moc nemluvilo. Takže bude vysokorychlostní nádraží na poli.

+6/−1
6.2.2017 11:38

M31a87r23t56i43n 41K52o85ž14í23n 1445726711270

Převážná většina lidí, co využívá denně nádraží nejede špacírovat do města, ale do práce z práce.

Mimochodem vám se ten současný přestupní uzel líbí? Viděl jste jak se dělají přestupní uzly v té civilizovanější části světa?

+2/−2
6.2.2017 11:49

T65o65m37á88š 89T66a52t11í12č77e35k 5810662120778

Jo, světák mě poučí, jak ve všech německých městech ruší nádraží a stavějí nová na předměstí?

Nech si to prosím pro někoho jiného, děkuji.

+3/−1
6.2.2017 11:56

M31a79r92t25i17n 58K31o43ž48í23n 1805636931150

Myslíte třeba Berlin Hauptbahnhof. Nebo Wien Hauptbahnhof?

+1/−2
6.2.2017 12:30

J85a30n 26L74u42k76á26š 7957643863162

V Berline je byvale hl.n. (Ostbahnhof) od centra zhruba stejne daleko jako to nove.

Ostbahnhof stale existuje a duvodem preneseni hlavniho bylo, ze po sjednoceni Berlina postradalo smysl mit z hlavniho nadrazi vyloucene severo-jizni trate prochazejici skrz byvaly zapadni Berlin.

+4/0
6.2.2017 12:48

J27a28n 20L87u74k75á38š 7747643333292

A ted jsem koukal, ze ve Vidni taky neni nove hl. n. dale od centra nez to puvodni (Suedbahnhof), vyhodou je, ze je prujezdne skrz a ne konecne jako to puvodni.

+3/0
6.2.2017 12:58

P28e65t23r 95R32i27h23a17k 7351728468246

Wien Hauptbahnhof je skoro cela nova ctvrt na miste stareho Jizniho Nadrazi, s tim, ze je tam prestup na metro a mrte jinych ruznych spoju a od centra je asi kolik? cca 4km od Stephansplatzu. Takze nadrazi porad v "centru".

+2/0
6.2.2017 21:26

H80o60n60z48a 89K84a80r65á91s86e96k 1885481432678

Ano, na rozdíl od původního Südbahnhofu tam je přestup na metro. Takže zlepšení oproti původní poloze nádraží. To by v případě Brna a odsunu hl. n. v žádném případě neplatilo. Dalším rozdílem je, že odsun brněnského hl. n. by odnesla i příměstská doprava, zatímco ve Vídni je příměsto v severojižním směru vedeno samostatnou tratí pro S-Bahn, na které se nachází mnoho zastávek včetně Wien Mitte, jejíž poloha je nedaleko historického centra.

+1/−1
7.2.2017 7:00

P72e83t16r 98R69i85h67a64k 7131788208596

Tak Sud byl svého casu regionalni a dalkove jezdili na Meidling a tam je taky metro. Na to jaka je W Hl.N. uzasna a obrovska stavba tak tam postradam jednu věc :) Nebo sem ji nenasel. Uplne obyčejnou cekarnu :D a nemyslim tech par sezeni v proluce mezi kasama a lounge OBB :). Uz v době kdy dececek kupoval barak na Plotni se z let mluvilo o presunu nadrazi. Ted jsme o vice nez 100 let dal a furt nic :D. To je něco jak s dalnici na Viden. Rakusaci jsou uz skoro u hranic za ty roky a u nas ne ze sme ještě ani nekopli do země, ale my na to nemame ani PAPIR.

+1/0
7.2.2017 11:00

H12o88n39z24a 68K13a46r58á36s35e84k 1535931982408

Wien Hbf. i Berlin Hbf. jsou s Brnem nesrovnatelné. Mj. i co do velikosti města. I co do oddělení dálkové dopravy od dopravy příměstské.

+1/0
7.2.2017 7:05

J41a31n 76L73u62k63á53š 7397113363122

Ja jsem videl napr. v Mnichove - nadrzi v historickem centru, vlaky ve vice patrech nad sebou, od metra pres S-bahn po ICE.

+2/0
6.2.2017 12:38

M60a56r25t57i80n 37K40o81ž91í35n 1775286931510

Tady se ovšem bavíme o průjezdní stanici a brněnské nestabilní podloží vám umožní patra a tunely velice obtížně a draze.

+2/−2
6.2.2017 12:42

J88a16n 41L87u40k21á98š 7387543453872

Kdo chce, hleda technicka reseni, kdo nechce, hleda duvody pro presun.

Ani do toho Minchova atp. vam ICE nevjede v plne rychlosti, proste ji nabere az za mestem. Pro cestujici je lepsi dojet do centra mesta pomaleji, nez nekde na periferii prestoupit na pomalejsi vlak nebo tramvaj, co je tam doveze.

+4/−1
6.2.2017 12:51

M38a26r56t15i72n 86K13o21ž17í55n 1305106551970

Možná by pak stálo za to udělat průzkum, kolik cestujících jede do centra města a kolik pokračuje někam dál.

+1/−2
6.2.2017 12:53

J54a70n 12L73u62k22á37š 7347843553312

Tak to neni vubec tezke. Staci se podivat, kdyz zastavi railjet nebo EC na prvni koleji (pomerne bezne), kolik procent z davu zustane v budove a kolik procent se vyvali z budovy ven - drtiva vetsina.

Ta vetsina vcetne mne naramne "oceni", ze bychom vystoupili nekde hen tam v zadeli a pote nas tramvaj vezla na uzel MHD pred soucasne nadrazi.

Predstava, ze jelikoz by ICE jel necely 1 km z lokality noveho nadrazi na soucasne zhruba 20 km/h, pasazeri radsi prestoupi na tramvaj, ktera je tam doveze take a jeste tam budou pozdeji, je zcestna.

+2/−1
6.2.2017 17:29

M65a97r88t37i72n 16K20o37ž29í64n 1805346191140

Já to myslel tak, že většina lidí okamžitě sedne na tramvaj nebo trolejbus a jede dál. Málo kdo z přijíždějících jede do centra města. A ten uzel může být u nového nádraží. A podstatně propracovanější, než to současné šílenství.

+1/−2
6.2.2017 17:47

Z32d65e20ň47k30a 88V59e43s43e68l19á 8359755417180

Ha ha ha - už vidím jak město staví u odsunutého nádraží uzel, kam by zajíždělo nějakých nebo 9 linek MHD. ;-D;-D;-D Pokud se nepletu, tak se ještě nikde neobjevila žádná zmínka o tom, jak konkrétně by bylo odsunuté nádraží obsluhováno MHD! Rv

+2/−1
6.2.2017 18:18

P63e53t69r 34R49i73h96a74k 7481118458926

Mam pocit, ze jsem nekde cetl, ze by tam vedla jedna linka saliny ktera by jezdila na uzel nadrazi.

+1/0
6.2.2017 21:28

Z80d89e26ň29k61a 96V50e95s12e88l13á 8959955877320

Jo, to je tak jediné info, co jsem postřehla.

0/0
6.2.2017 21:30

P38e79t11r 96R74i12h73a75k 7941568838446

Coz teda není nic moc. a co je ještě horsi dokonce jsem zachytil nekde info, ze chteji rozdělit regionalni a dalkovou dopravu. Regionalni nechat na starem, dalkovou na novem. coz je podle mého nazoru nebetycna blbost.

0/−1
7.2.2017 10:51

Z16d56e27ň19k12a 37V17e68s27e23l17á 8229835787390

Ano, i to jsem zaznamenala a jenom jsem se divila, koho taková blbost mohla napadnou.

0/0
7.2.2017 11:11

I29v59a57n 73H45o27l45a27s 5737517368437

Není to až tak úplně pravda, resp. toto řešení existuje ve dvou principiálních variantách, přičemž u jedné z nich by regionální vlaky (ovšem zřejmě ne úplně všechny, resp. ne ze všech tratí) jezdily JAK na nové nádraží v odsunuté poloze, TAK na staré.

0/0
7.2.2017 16:08

P29e14t94r 68R45i26h89a92k 7781918868756

Dekuji za reakci. ja to pochopil tak ze jedny tam druhe tam, bez krizeni.

0/0
7.2.2017 17:20

I87v36a70n 18H30o66l26a27s 5447817238287

Tak teoreticky může navrhovat kdokoliv cokoliv, ale o tom, že "dálkařina" na "novém" a "regionálka" (ty, kde se to s ohledem na konfiguraci celého uzlu dá realizovat) na obou, se mluvilo vcelku seriózně už někdy od roku 2008 (prosazoval to bývalý náměstek DPmB a šéf dopravní komise MmB J. Veselý). Důvodej je mj. to, že MHD by nedokázala ani oběma předpokládanými směry (tedy přes Plotní a po novém bulváru) přepravit všechny cestující z odsunutého nádraží na současný uzel MHD na Nádražní. Proti jsou ovšem urbanisté, protože by to znamenalo ponechat stávající tratě+redukované kolejiště u současného nádraží, takže ta údajná architektonická bariéra v centru by tím nezmizela.

+1/0
7.2.2017 20:23

P30e20t65r 98R88i82h75a81k 7681188138736

je to proste gordicky uzel. ale stejne jako to udelal Alexandr Veliky mozna to nejjednodussi reseni je to spravne. tohle proste nema "dobre" reseni. jen asi spatne a jeste horsi.

0/0
7.2.2017 20:42

I57v77a89n 31H90o10l46a41s 5827687478747

Sice dvě (jedna po Plotní, druhá po novém bulváru od Petrova (ta je ovšem problematická, protože křižovatka Nové sady nemá dostatečnou propustnost), ale ve srovnání s komfortem současného uzlu, odkud se dá jet prakticky kamkoliv po Brně (a většinou s jediným přestupem na kteroukoliv zastávku v síti MHD) je to samozřejmě slabé. A srovnatelný uzel jako je u hlavního nádraží dnes, u toho nového už nikdy vzniknout nemůže.

+1/0
7.2.2017 16:18

P18e24t59r 56R34i90h60a15k 7851748578786

tohle je bohuzel smutna pravda.

0/0
7.2.2017 17:20

I27v11a20n 13H20o28l67a84s 5627227408407

Ten uzel u nového nádraží být NEMŮŹE, což připouštějí i horliví zastánci odsunutého nádraží.

+1/0
7.2.2017 9:41

H45o35n26z97a 50K40a58r82á44s57e83k 1385361512908

Což je další argument PROTI odsunu. Protože část zastánců odsunu tvrdí, že následně dojde k výstavbě Severojižního diametru (tunel pod centrem města), kam by jezdily některé příměstské vlaky. Špatné podloží = žádný diametr (zatímco s nádražím pod Petrovem ten diametr tolik potřeba není).

0/0
7.2.2017 7:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.