Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opravy klíčové trati v Brně způsobí sto dní dopravního šílenství

Desetitisíce cestujících zasáhne letní modernizace viaduktu a trati mezi brněnským hlavním nádražím a Židenicemi. Největší železniční výluce v novodobé historii města, jež potrvá od 3. června až do 10. září, se musí přizpůsobit i další dopravní stavby v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H83o63n83z67a 10K38a55r90á76s89e81k 1505191682648

Hezká ilustrační fotka z Kladna. :-) Vypadá to, že výluková opatření budou stejná jako v létě 2013 (mj. na dolním nádraží asi budou zastavovat jen vlaky EC + Railjety). Rozdíl je jen v tom, že tato výluka potrvá poněkud déle než v tom roce 2013. :-)

0/0
7.2.2017 6:57

J38i59n88d34r40i27c48h 60M50o68l28l43i91n 5219184767965

tahle kašička není tak horká a k žádnému stodennímu šílenství nedojde. Jezdit autem po Brně je hodně drsný způsob dopravy už teď a brňáci už jsou tak otrlí že si nějaké další uzávěry ani nevšimnou. R^ Vivat le Brno!!

+1/−3
6.2.2017 17:07

M27a81r11t29i43n 61Z27l85a19t25u15š56k79a 8527634910421

Tak doufám, že tentokrát budou na Dolním nádraží prodávat (alespoň) mezinárodní jízdenky.

Posledně jsem tam sháněl pokladnu, výpravčí mi řekl, že tam žádná není, že si mám koupit lístek bez přirážky ve vlaku. První prolém, protože jsem si chtěl koupit spáteční CityStar a ten se ve vlaku nedá koupit. (= mnohem dražší jízdné).

Průvodčí ve vlaku mi řekl, že mi prodá lístek pouze po hranice, že dál si ho koupím u slovenské čety. Za hranicemi přišla slovenská četa a první věc byla pokuta, že cestuju bez platného lístku. Vysvětlování nic nepomohlo, reklamace v Bratislavě na nádraží taky ne.

+6/0
6.2.2017 13:57

J68a91n 47L78u51k26á33š 7237243493662

Doufam, ze je napadne nechat ta EC, RJ, Ex v Zidenicich alespon zastavit.

+3/−1
6.2.2017 13:52

H45a43n82a 10U92l63r67y18c49h31o76v41á 9120243248228

R^

0/0
6.2.2017 15:01

P91a79v96e15l 35B10o33u29c70n96í54k 4112581873145

Bohužel ne. Kapacita židenického nádraží to nedovoluje.

+1/0
6.2.2017 15:25

P93e94t81r 52N36e25u22w92i22r44t24h 2707653365884

však v roce 2013 vlaky EC zastavovaly na Dolním nádraží i v Židenicích, tak přepdokládám že to bude stejně

+1/0
7.2.2017 7:55

J33a64n 39K34u52d25e19r23a 4653226243212

Správný titulek měl znít: STO LET! ;-€

0/0
6.2.2017 13:36

A12n47t62o19n29i44n 37N80e59m59e86c 7988983981670

Pokud nebude mozne byt z Brna v Praze za 1,5 hodiny, nema zadne nove nadrazi smysl.

Nova trat do Prahy nebude nikdy, protoze nikdy nebude stat vybirat dane od socialne silnych a Eu nam prestane platit na rozkradacky.

+1/0
6.2.2017 12:54

M62i90c64h43a95l 39K46r42č25á76l 6158718946792

To už neexistuje stavební firma která by dokázala udělat prioritní stavbu s maximálním nasazením 24/7 a minutovým harmonogramem? Kdyby to tak bylo, stačilo by 30 dnů přípravy bez omezení provozu a 30 dnů a nocí práce. Ale proč to dělat složitě, když to jde jednoduše. A když se nebude stíhat ani toto, tak se vždycky dají najít nějaké vícepráce v podobě nestabilního podloží o kterém dřív nikdo nevěděl. Však lidi si zvyknou.

0/−2
6.2.2017 12:38

J68i38ř24í 22H74o40v12o24r78k43a 8847766392465

A hned první večer Vám přijde hygiena a stavbu kvůli hluku nařídí uzavřít :-P. Aneb nedaleko jsou obytné budovy

+5/0
6.2.2017 14:17

M64a39r35t83i62n 28B58u31r25e83š 3746685318841

Pak inspekce práce, že dělají přesčasy do toho bezpečnost práce.

+1/0
6.2.2017 14:58

P13a57v49e56l 52B89o31u71c85n34í68k 4652471213315

Jen pro zajímavost: Židenické nádraží se má, podle plánů ze 70.let, přesunout nad ulici Bubeníčková tak, aby byl přímý přestup vlak - šalina (zast. Kuldova). Ale protože stále není rozhodnuto, zda-li bude hlavní nádraží Pod Petrovem nebo U Řeky, není možné rozhodnout, kterým směrem namířit nástupiště a koleje nového moderního Židenického nádraží. Tak proto se ani do Židenického nádraží, mimo nutných oprav, neinvestuje a investovat nebude.

+8/0
6.2.2017 12:05

M58a29r10t10i76n 84K50o31ž19í75n 1315166531530

Prostě pokud se budou do problematiky míchat různí Hollanové, Drápalové a spol, tak se bude nádraží řešit tak, že se jednou za deset let natře zábradlí a jednou za dvacet udělá nová fasáda.

+1/−6
6.2.2017 12:19

M49a52r52t54i97n 66N39o85v42o85t17n73ý 3786146661284

Plácáte hlouposti. Na to kde a jak se postaví které nádraží opravdu nemá Hollan ani Drápalová žádný vliv.

+2/−1
6.2.2017 13:23

T24o17m37a71s 95C82e73n91e45k 6447814470723

Jak do toho zmatku s vlaky zasáhnou omezení v autodopravě u zmiňovaných viaduktů v ulicích Bubeníčkova a Koliště? To je myslím zásadní informace, jestli se k těm náhradním spojům přidají i omezení pod těmi mosty... pak potěš.

+2/−1
6.2.2017 11:58

T35o45m46á76š 31T42a81t23í66č80e81k 5440262430918

"Posílíme autobusy na Starou osadu" - ale to nikoho nezajímá. Milión autobusů denně na Staré osadě je cestujícímu na nádraží naprosto na ..., no, napsat to nesmím. To si jako někdo myslí, že člověk vystoupí na nádraží v Židenicích, nastoupí u Kauflandu do jednoho autobusu, aby se svezl na Starou osadu na posílené autobus do štatlu? Si z nás děláte ..., ne? (to taky napsat nesmím) :-P:-P:-P

+4/−2
6.2.2017 11:26
Foto

M35i97c79h83a12l 93V68o93t43r56u69b74e60c 3160191265

Nechtějí to nádraží přestěhovat? Ale zase pravda, než se tak stane, může ten viadukt fakt spadnout ;-D

+1/0
6.2.2017 11:01

M28a65r60t95i48n 40K52o45ž32í52n 1615436341910

Někteří to nádraží skutečně přestěhovat nechtějí. Různí Zelení, Žít Brno a podobní, jak jen to slušně říct... Nádraží se stěhuje už od třicátých let, tehdy vadily kouřící mašiny v centru města, dnes nádraží nevyhovuje kapacitně a ve stávající poloze není možné rozumné napojení na případnou VRT.

+1/−4
6.2.2017 11:14

T55o62m90á48š 92T65a59t79í53č14e40k 5110882160558

VRT bude, až dnešní děti budou v důchodu. Do té doby si klidně můžeme jezdit do Brna, nemusíme do Komárova.

+7/−1
6.2.2017 11:27

M81a75r14t49i61n 25K83o29ž93í61n 1825626571410

Tak já plně chápu, že tomu milionu lidí co bydlí a pracují na Masarykové a Náměstí Svobody stávající poloha vyhovuje, ale těm zbývajícím pěti lidem je úplně jedno, jestli se všemi směry za prací nebo na sídliště rozjedou z Komárova a nebo z Hlaváku.

+3/−5
6.2.2017 11:30

T49o59m43á11š 87T93a78t36í66č50e59k 5460742610298

Jojo, tak přesuneme nádraží a k přesunutýmu nádraží přesuneme i centrální uzel městské hromadné dopravy. Všichni, kteří mají celé štatl na háku, se po brněnských perifériích rozjedou krásně a bez problému. Akorát tem milión pomatenců, kteří jezdí do města do města, budou mít smůlu: u toho nového, krásného, výhledově vysokorychlostního nádraží bude přestupní uzel a jinak exkrement.

No, vlastně se o tom, že by se vybudovala spolu s přesunem zcela nové síť MHD, zatím ještě moc nemluvilo. Takže bude vysokorychlostní nádraží na poli.

+6/−1
6.2.2017 11:38

M94a58r33t95i63n 56K48o21ž81í19n 1185356681390

Převážná většina lidí, co využívá denně nádraží nejede špacírovat do města, ale do práce z práce.

Mimochodem vám se ten současný přestupní uzel líbí? Viděl jste jak se dělají přestupní uzly v té civilizovanější části světa?

+2/−2
6.2.2017 11:49

T40o17m28á39š 92T69a38t22í94č37e29k 5240352530138

Jo, světák mě poučí, jak ve všech německých městech ruší nádraží a stavějí nová na předměstí?

Nech si to prosím pro někoho jiného, děkuji.

+3/−1
6.2.2017 11:56

M86a63r63t34i44n 37K86o97ž11í92n 1385776341920

Myslíte třeba Berlin Hauptbahnhof. Nebo Wien Hauptbahnhof?

+1/−2
6.2.2017 12:30

J62a35n 48L70u36k42á41š 7167803903892

V Berline je byvale hl.n. (Ostbahnhof) od centra zhruba stejne daleko jako to nove.

Ostbahnhof stale existuje a duvodem preneseni hlavniho bylo, ze po sjednoceni Berlina postradalo smysl mit z hlavniho nadrazi vyloucene severo-jizni trate prochazejici skrz byvaly zapadni Berlin.

+4/0
6.2.2017 12:48

J81a62n 95L75u48k30á93š 7177943543542

A ted jsem koukal, ze ve Vidni taky neni nove hl. n. dale od centra nez to puvodni (Suedbahnhof), vyhodou je, ze je prujezdne skrz a ne konecne jako to puvodni.

+3/0
6.2.2017 12:58

P10e33t12r 78R41i16h34a11k 7251448458596

Wien Hauptbahnhof je skoro cela nova ctvrt na miste stareho Jizniho Nadrazi, s tim, ze je tam prestup na metro a mrte jinych ruznych spoju a od centra je asi kolik? cca 4km od Stephansplatzu. Takze nadrazi porad v "centru".

+2/0
6.2.2017 21:26

H69o87n58z86a 91K22a96r15á71s72e52k 1805401202588

Ano, na rozdíl od původního Südbahnhofu tam je přestup na metro. Takže zlepšení oproti původní poloze nádraží. To by v případě Brna a odsunu hl. n. v žádném případě neplatilo. Dalším rozdílem je, že odsun brněnského hl. n. by odnesla i příměstská doprava, zatímco ve Vídni je příměsto v severojižním směru vedeno samostatnou tratí pro S-Bahn, na které se nachází mnoho zastávek včetně Wien Mitte, jejíž poloha je nedaleko historického centra.

+1/−1
7.2.2017 7:00

P79e97t30r 82R79i48h61a11k 7461908938356

Tak Sud byl svého casu regionalni a dalkove jezdili na Meidling a tam je taky metro. Na to jaka je W Hl.N. uzasna a obrovska stavba tak tam postradam jednu věc :) Nebo sem ji nenasel. Uplne obyčejnou cekarnu :D a nemyslim tech par sezeni v proluce mezi kasama a lounge OBB :). Uz v době kdy dececek kupoval barak na Plotni se z let mluvilo o presunu nadrazi. Ted jsme o vice nez 100 let dal a furt nic :D. To je něco jak s dalnici na Viden. Rakusaci jsou uz skoro u hranic za ty roky a u nas ne ze sme ještě ani nekopli do země, ale my na to nemame ani PAPIR.

+1/0
7.2.2017 11:00

H16o15n64z56a 54K31a92r18á26s60e38k 1815201882818

Wien Hbf. i Berlin Hbf. jsou s Brnem nesrovnatelné. Mj. i co do velikosti města. I co do oddělení dálkové dopravy od dopravy příměstské.

+1/0
7.2.2017 7:05

J80a57n 51L70u67k81á36š 7357803423642

Ja jsem videl napr. v Mnichove - nadrzi v historickem centru, vlaky ve vice patrech nad sebou, od metra pres S-bahn po ICE.

+2/0
6.2.2017 12:38

M96a97r67t50i66n 92K66o15ž90í50n 1255286301870

Tady se ovšem bavíme o průjezdní stanici a brněnské nestabilní podloží vám umožní patra a tunely velice obtížně a draze.

+2/−2
6.2.2017 12:42

J32a92n 96L51u26k19á93š 7967663143592

Kdo chce, hleda technicka reseni, kdo nechce, hleda duvody pro presun.

Ani do toho Minchova atp. vam ICE nevjede v plne rychlosti, proste ji nabere az za mestem. Pro cestujici je lepsi dojet do centra mesta pomaleji, nez nekde na periferii prestoupit na pomalejsi vlak nebo tramvaj, co je tam doveze.

+4/−1
6.2.2017 12:51

M74a33r21t98i79n 34K32o91ž56í33n 1345666581670

Možná by pak stálo za to udělat průzkum, kolik cestujících jede do centra města a kolik pokračuje někam dál.

+1/−2
6.2.2017 12:53

J70a75n 28L47u66k61á36š 7627483743842

Tak to neni vubec tezke. Staci se podivat, kdyz zastavi railjet nebo EC na prvni koleji (pomerne bezne), kolik procent z davu zustane v budove a kolik procent se vyvali z budovy ven - drtiva vetsina.

Ta vetsina vcetne mne naramne "oceni", ze bychom vystoupili nekde hen tam v zadeli a pote nas tramvaj vezla na uzel MHD pred soucasne nadrazi.

Predstava, ze jelikoz by ICE jel necely 1 km z lokality noveho nadrazi na soucasne zhruba 20 km/h, pasazeri radsi prestoupi na tramvaj, ktera je tam doveze take a jeste tam budou pozdeji, je zcestna.

+2/−1
6.2.2017 17:29

M84a19r70t47i66n 39K92o18ž74í43n 1815666351660

Já to myslel tak, že většina lidí okamžitě sedne na tramvaj nebo trolejbus a jede dál. Málo kdo z přijíždějících jede do centra města. A ten uzel může být u nového nádraží. A podstatně propracovanější, než to současné šílenství.

+1/−2
6.2.2017 17:47

Z27d32e71ň96k63a 64V43e39s79e50l89á 8559395157760

Ha ha ha - už vidím jak město staví u odsunutého nádraží uzel, kam by zajíždělo nějakých nebo 9 linek MHD. ;-D;-D;-D Pokud se nepletu, tak se ještě nikde neobjevila žádná zmínka o tom, jak konkrétně by bylo odsunuté nádraží obsluhováno MHD! Rv

+2/−1
6.2.2017 18:18

P95e35t57r 36R24i70h62a83k 7341268398256

Mam pocit, ze jsem nekde cetl, ze by tam vedla jedna linka saliny ktera by jezdila na uzel nadrazi.

+1/0
6.2.2017 21:28

Z90d24e85ň14k49a 60V30e44s89e39l98á 8839405547140

Jo, to je tak jediné info, co jsem postřehla.

0/0
6.2.2017 21:30

P67e79t91r 37R34i26h21a49k 7851548528646

Coz teda není nic moc. a co je ještě horsi dokonce jsem zachytil nekde info, ze chteji rozdělit regionalni a dalkovou dopravu. Regionalni nechat na starem, dalkovou na novem. coz je podle mého nazoru nebetycna blbost.

0/−1
7.2.2017 10:51

Z14d42e97ň54k66a 47V72e28s52e75l11á 8399345947240

Ano, i to jsem zaznamenala a jenom jsem se divila, koho taková blbost mohla napadnou.

0/0
7.2.2017 11:11

I47v96a51n 27H80o19l12a81s 5917957918237

Není to až tak úplně pravda, resp. toto řešení existuje ve dvou principiálních variantách, přičemž u jedné z nich by regionální vlaky (ovšem zřejmě ne úplně všechny, resp. ne ze všech tratí) jezdily JAK na nové nádraží v odsunuté poloze, TAK na staré.

0/0
7.2.2017 16:08

P13e51t38r 40R60i84h56a87k 7461458718606

Dekuji za reakci. ja to pochopil tak ze jedny tam druhe tam, bez krizeni.

0/0
7.2.2017 17:20

I20v21a11n 38H66o50l66a42s 5207777248977

Tak teoreticky může navrhovat kdokoliv cokoliv, ale o tom, že "dálkařina" na "novém" a "regionálka" (ty, kde se to s ohledem na konfiguraci celého uzlu dá realizovat) na obou, se mluvilo vcelku seriózně už někdy od roku 2008 (prosazoval to bývalý náměstek DPmB a šéf dopravní komise MmB J. Veselý). Důvodej je mj. to, že MHD by nedokázala ani oběma předpokládanými směry (tedy přes Plotní a po novém bulváru) přepravit všechny cestující z odsunutého nádraží na současný uzel MHD na Nádražní. Proti jsou ovšem urbanisté, protože by to znamenalo ponechat stávající tratě+redukované kolejiště u současného nádraží, takže ta údajná architektonická bariéra v centru by tím nezmizela.

+1/0
7.2.2017 20:23

P67e72t43r 61R31i49h11a62k 7531438318886

je to proste gordicky uzel. ale stejne jako to udelal Alexandr Veliky mozna to nejjednodussi reseni je to spravne. tohle proste nema "dobre" reseni. jen asi spatne a jeste horsi.

0/0
7.2.2017 20:42

I22v24a25n 81H46o57l78a74s 5457407168787

Sice dvě (jedna po Plotní, druhá po novém bulváru od Petrova (ta je ovšem problematická, protože křižovatka Nové sady nemá dostatečnou propustnost), ale ve srovnání s komfortem současného uzlu, odkud se dá jet prakticky kamkoliv po Brně (a většinou s jediným přestupem na kteroukoliv zastávku v síti MHD) je to samozřejmě slabé. A srovnatelný uzel jako je u hlavního nádraží dnes, u toho nového už nikdy vzniknout nemůže.

+1/0
7.2.2017 16:18

P79e45t40r 34R63i81h44a88k 7531708668276

tohle je bohuzel smutna pravda.

0/0
7.2.2017 17:20

I33v34a47n 44H82o27l27a88s 5317887248507

Ten uzel u nového nádraží být NEMŮŹE, což připouštějí i horliví zastánci odsunutého nádraží.

+1/0
7.2.2017 9:41

H67o30n83z41a 12K78a66r61á92s62e25k 1895251462808

Což je další argument PROTI odsunu. Protože část zastánců odsunu tvrdí, že následně dojde k výstavbě Severojižního diametru (tunel pod centrem města), kam by jezdily některé příměstské vlaky. Špatné podloží = žádný diametr (zatímco s nádražím pod Petrovem ten diametr tolik potřeba není).

0/0
7.2.2017 7:07







Najdete na iDNES.cz