Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nápad na obchvat vyvolal v Brně paniku, ohrozil by i chráněnou oblast

Brněnské městské části vyděsil plán Kníniček na obchvat zoo a silnici ke Královu Poli. O nápadu svého „souseda“ nic nevěděly, navíc plánovaná silnice vede většinou po jejich území a křižuje i chráněné oblasti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97a41r38t98i61n 23Z77l45a13t53u29š87k55a 8217334750201

Stačí dobudovat D43 a nebude potřeba budovat obchvat přes Medlánky.

+1/−1
14.2.2017 17:37

Š64t89e29f74a23n 24F36r62i37č40a 7212818473826

Poněkud plané očekávání. Alespoň v nejbližších letech. Na tahu je Odbor územního plánování a stavebního řádu JMK, co v tom hodlá nebo nehodlá dělat. V novém torzu Zásad územního rozvoje, schváleném na posledním zastupitelstvu za hejtmana Haška, dálnice R43 není. Není tam ani celé jádrové území kraje (Brno a okolí). S výhledovým odkazem na nějakou budoucí studii. Studii zatím kraj nejen nezadal, ale v plánu práce současných zastupitelů ani není.

0/0
14.2.2017 23:00

T98o69m64a33s 55K33r26o75p73a24c88e68k 7169804342344

Mozna jsem to prehlidl, ale da se na ten plan nekde mrknout?

Soulasim s tema, kteri rikaji, ze by se nic takovyho delat nemelo z duvodu ochrany prirody, ale zaroven souhlasim s tema, kteri rikaji, ze bez takovychle staveb se mesto nebude moct rozvijet a jsou teda potreba. Abych se mohl rozhodnout, zajimaji me dve veci. Detaily stavby R43 a detaily toho "kninicskyho obchvatu.

0/0
14.2.2017 13:21

M38a52r45t48i79n 35T81e83p26l12a46n 9337820655623

No nevím jak moc se s tím chlubí Kníničky, ale minimálně nákres toho jejich obchvatu můžete najít na http://medlanky.cz/nepripustme-zavleceni-tranzitni-dopravy-do-medlanek/

0/0
14.2.2017 15:25

P64e70t49r 87V85o56p98i30č85k47a 5232557607346

buďte v klidu, Brno přece bude mít hyperloop, nějaké silnice už nikoho netrápí :-P

0/0
14.2.2017 13:21

J55i29ř80í 13D16o82l39e11ž43e98l 9729875791170

tím se budem střílet v kapslách do práglu kemo, jináč po štatlu budem furt jezdit autama ;-)

0/0
14.2.2017 13:43

O53l86d92ř91i17c60h 33H96a66v91l48á76s38e32k 9593109664790

On ten obchvat není zas tak špatná myšlenka,ale chtělo by to rychle postavit D43 a ten obchvat na ni připojit.

+1/0
14.2.2017 12:50

P30a58v70e81l 64M29o76r82a33v62e36c 3492259962768

Takže starosta Kníniček na jedné straně bojuje proti R43 (plánované přes 60 let), na straně druhé by i současnou dopravu nejradši odsunul do jiných částí, aniž by se uráčil dát těm částem vědět - to už je NIMBY ad absurdum.

Jinak jeho "obhajoba" o silnici přes chráněná území: "nevedla by tam dálnice, JEN široká silnice" (tak proč mu stejná silnice v Kníničkách tak vadí?) nebo „Chceme, aby tato oblast zůstala zachována a zároveň byla vylepšena a povýšena,“ (chce ji tedy zachovat, nebo povýšit? trochu rozpor, ne?). Panejo, to je ale demagog..

+6/0
14.2.2017 12:49

P91a76v97l54i30n48a 98O11r57z62e87c64h38o54w16s51k43i 1428924661

Nedávno v nějakých zprávách předváděli priority vlády (teda této vlády) na budování dalších úseků rychlostních silnic a dálnic. Zrak mne nešálil - chyběla dálnice z Brna směr Vídeň a R43..... K čemu další studie? Objevit objevené?

+2/−1
14.2.2017 12:41

Š30t45e70f31a72n 25F34r37i69č69a 7262768503106

Nemůžete stavět dům od střechy. Nejdřív stavbu musíte dostat do územních plánů.

0/0
14.2.2017 14:00

M45i55c60h54a45l 40B30r57ň22á28k 6764634477378

Klasika. Zastupitel za "Nase Kninicjy bez R43" chce vyresit svuj problem tim, ze ho sobecky hodi na jine. Venku se tomu rika NIMBY (not in my backyard)

+11/−1
14.2.2017 12:16

V26á21c92l16a32v 40P55o56l15á76š80e15k 9236710401867

No a co? Ti, jimž ta auta jezdí kolem domů nyní, je zase chtějí sobecky hodit na Kníničky. Copak jsou obyvatelé Kníniček méněcenní, aby museli trpět za jiné?

+1/−3
14.2.2017 13:05

R46a21d24i38m 18P60a89v87l96i61c45e71k 1320518541194

Brno potrebuje metro a parkovaci domy na okraji. A samozrejme R43.

+7/0
14.2.2017 11:48

P76a95v20e58l 76M19o54r19a53v88e49c 3832739402278

Metro je otázka (velikostí města jsme na hraně, navíc nejisté podloží v centru), jinak souhlas.

+3/0
14.2.2017 12:49

R57a27d34i81m 64P49a19v29l64i30c15e19k 1700938821334

Nadzemku, cokoliv rychlejsiho nez salina.

0/0
14.2.2017 13:05

T62o31m71á37š 27T60a80t20í36č66e14k 5840282210168

Metro vedené pod zemí jen částečně a zkombinované s příměstskou dráhou by byl luxus. ;-(

0/0
14.2.2017 14:22

V24á66c44l87a53v 96P69o88l68á67š76e55k 9376710981827

Brno možná potřebuje R43, ale my, jimž by tato silnice vedla pod okny, bychom si samozřejmě přáli, aby byla vybudována co nejpozději, nejlépe vůbec ne. Je to zajisté sobecké, ale i ti, jimž ta auta jezdí pod okny nyní a kteří by si přáli přesunout je pod okna nám, si to přejí ze sobeckých důvodů. A my jsme zrovna tak lidé jako oni.

+2/−3
14.2.2017 13:00

M25a69r65t85i61n 11T12e98p96l46a24n 9557970445333

Tak je to ale trochu ovlivněno tím, kdy jste se na trasu R43 dostal. Jestli se nepletu, tak je ta silnice přes Bystrc plánována někdy od šedesátých let minulého století. Takže pokud v daném místě trasy vaše rodina bydlí 60 a více let, tak vám rozumím. Nicméně kdokoliv, kdo se ke trase nastěhoval v posledních 20 - 30 letech a nyní proti ní brojí už moje sympatie nemá, obzvlášť když je to někdo jako stodukát Firbas, který tuhle dávno plánovanou silnici blokuje a zároveň chce dopravu přivádět k někomu, kdo si připlatil za to, aby bydlel v klidné části Brna.

+3/−1
14.2.2017 13:26

Š10t53e24f90a52n 36F16r39i35č92a 7422128693506

To je častý omyl. Ve veřejnosti panují pověry o vedení R43 odjakživa. Opak je pravdou. R43 v územním plánu kraje ani v plánech Brna už více než 30 let vůbec není, a to nejméně od roku 1985. (Pokud byla, byla z podnětů různých obcí už dávno soudy zrušena, a to z různých vad v územních plánech). Není tam ani jako územní rezerva. Pokud se problematice budete věnovat, snadno nahlédnete, že Zásady územního rozvoje, které schválilo poslední zastupitelstvo za Haškova působení v roce 2016, také dálnici R43 téměř vůbec neobsahují, s výjimkou malého kousíčku nad Sebranicemi na severu kraje. ZÚR pouze odkazuje na budoucí studii, která bude Brno a okolí řešit. Ta však ještě ani nebyla zadána. Nejspíš z důvodů. které jsou všeobecně známy (nadlimitní hluk, resp. polétavý prach).

0/0
14.2.2017 13:54

M15a52r48t36i82n 88T25e62p34l53a22n 9637440895173

No vidíte, ale i když to není v plánech, tak ve veřejnosti tak nějak panuje, že se tam ta R43 vést má. Takže těžko může někdo tvrdit, že netuší, že by se tam mohla stavět tahle silnice a že je to plánovaná trasa číslo 1. Stejně tak, pokud tam ta silnice vlastně není vůbec plánovaná, dělal pan Firbas a spol. v roce 2006 velkou petici proti její stavbě? To by tak nějak nemělo logiku že? Takže prakticky všichni ví, že tam ta silnice je plánovaná (ať už na papíře nebo ne) a kdo se tam nastěhoval, tak to dělal vědomě i s tímto...

+2/0
14.2.2017 14:27

Š82t23e90f34a43n 75F12r23i80č56a 7562198403396

Háček je v tom, že si někteří plánovači přejí tu dálnici vést z hlediska hluku a prachu tzv. neprůchodným územím. Proto neví, jak na to.

0/0
14.2.2017 14:30

P91a29v97e42l 58R90e92z75n29i24c54e18k 3475284704772

castecne vas chapu. lae jak dlouho existuji plany na R43 (at uz v jakekoliv variante) a jak dlouho bydlite v dotcene oblasti.. neni lepsi se nestehovat do oblasti kde realne hrozi riziko stavby silnice takove velikosti? nebo jste proste radsi vyhodne kouil pozemek/dum/byt doufajic ze za vaseho zivota se tato dulezita tepna (ktera uz 50 let mela stat) nestihne ?

je treba umet delat kompromisy, dohody, ustupky vymenou za benefity atd... zatim jsme stale na bodu mrazu - co mi vadi, hodim sousedovi.. bez diskuse a bez premysleni

+3/0
14.2.2017 13:27

T88o90m25á31š 52T79a50t77í35č74e13k 5390672790358

Co padesát! Ta dálnica měla byt hotová už před pětasedmdesáti rokama!

+2/0
14.2.2017 14:25

Š79t83e33f42a34n 23F31r85i98č24a 7172938753786

Z plánování této dálnice sešlo nejméně dvakrát. Po roce 1945, a po roce 1985. Pokud se v posledních letech objevovala tato myšlenka, tak jen proto, že byla šance na dotace z EU. A někteří politici si z toho dělají téma. Jinak samozřejmě od České do Brna už přivaděč existuje, a po jeho případném dobudování z Kuřimi naléhavost, z hlediska úseku nad Kuřímí, není.

0/0
14.2.2017 14:45

T34o38m82á52š 12T66a65t92í18č86e22k 5770302160838

Z toho nedělají téma jen "někteří politici", ale všichni rozumní Brňáci a Moraváci. Možná i nějaký ten rozumný Cajzl se angažuje proti nesmyslům.

0/0
14.2.2017 14:50

M87i62r17o49s88l74a34v 24V85y45k63o66u14p26i17l 3440856743975

Podle tohoto článku a článků pod tímto článkem s podobnými tématy (obchvat Slatiny a obchvat Tuřan) je jasné, že jediné co jde v Brně dělat je nekonečná vystavba průmyslových zón a další developerská činnost, ovšem stavba silnic a obchvatů je vždy neřešitelný problém narážejí na zájmy syslů a ostatních hlodavců. Ať žijí zácpy a smog.

+10/0
14.2.2017 11:16

T10o45m29á86š 64T22a69t85í74č45e30k 5550922250128

V tomto případě se ovšem chtějí chránit také lidé (Homo sapiens sapiens).

0/0
14.2.2017 14:27

P20e60t98r 54B86á14č10a 8245966165475

Davno mela stat R43 a byl klid, dyt je to ostuda ta trasa na Svitavy.

+16/0
14.2.2017 11:13

M10a60r76e11k 51K35u13m31p15r47e67c75h52t 6369287878582

Varianta přes Bystrc je jediná rozumná. Podívejte se do Německa, kde vedou dálnice přes aglomerace a nikdo o nich neví - tunely, prosklené koridiry, odvětrání odhlučnění. Varianta Boskovické brázdy je hloupost jednak z hlediska budoucího využití, jednak z hlediska dopadů na životní prostředí.

+9/−1
14.2.2017 10:30

V77á65c88l70a51v 12P15o55l45á40š86e93k 9986310321807

Vsadil bych deset k jedné, že pokud se postaví silnice R43 před Bystrc, tak tam nebudou žádné tunely ani prosklené koridory ani odvětrávání a na odhlučnění se postaví jen nízká zídka. K čemu nám pak bude, že v Německu to dělají jinak?

+1/−3
14.2.2017 13:03

T26o21m18á19š 73T92a93t52í70č19e64k 5520842550278

Neprosazuj nesmyslnou variantu, ale řádné provedení té účelné. Jak jednoduché!

+2/0
14.2.2017 14:28

T67o25m51á45š 40T26a76t58í57č70e55k 5160942250378

My to míti nechceme, k sousedům to šoupneme! ;-D

+3/0
14.2.2017 9:20

V15á25c44l94a35v 24P19o77l83á83š71e46k 9106410471627

Aha, tak obyvatelé Bystrce a Kníniček nemají být sobečtí, ale všichni ostatní mohou být sobečtí a mohou přehodit své problémy do Bystrce a Kníniček.

+1/−1
14.2.2017 13:11

M70a88r23t29i77n 56T84e91p63l49a62n 9607470285863

Jaký problém přehazují Medlánky a Komín na Kníničky?

+1/0
14.2.2017 13:27

T97o37m42á13š 48T17a89t30í12č57e47k 5660612680798

Jak to tady už někdo napsal, Kníničáci si stavěli domy okolo stávající silnice lokálního významu a plánované dálnice. Mezitím byla vytvořena přírodě blízká relaxační zóna na okraji města, kde ji samozřejmě obyvatelé hustého zasídlení potřebují. To, že člověk má lesopark v dosahu bez dopravních prostředků, je jeden z důvodů, proč se lidé stěhovali a stěhují do Medlánek a Komína. Ale Kníničáci mají ten neočekávaný provoz, tak je i z druhé, té venkovní, strany uzavřou pěkně obchvatem svých Kníniček.

Ti to majó vygómaný! Lidi, jezdite jinudyma, ta silnica, po které jste jezdili prvníma autama už za císaře pána, tu přeložíme, a zůstane nám tady jen cesta pro místní. Co to vezme vám, po tom je nám en ono. :-P

+1/−1
14.2.2017 14:16

Š76t26e20f18a83n 27F80r94i59č58a 7392528403856

Píšete "plánovaná dálnice". Najděte jediný plán, kde dálnice R43 je v "plánech". Zklamu Vás. Není. Je to jen Vaše zbožné přání.

0/−1
14.2.2017 14:28

T61o58m39á65š 96T72a18t66í38č97e54k 5800682200708

Že je to zbožné přání, to říkají jenom aktivisté ze spolku "Vše pro nás".

+1/−1
14.2.2017 14:30

M40a89r33t32i83n 71H45o49r39á43č69e27k 7416814545184

Docela velká drzost od pana docenta Firbase, chucpe. Jde o to, že existují v Brně a okolí lidé co se nastěhovali do okolí území kde stát plánuje x let dálnici nebo obchvat. Pak proti němu všemi možnými způsoby bojují, včetně toho, aby obchvat vedl jinudy, kam se nastěhovali lidé, právě s vědomím, že tam stát nic neplánuje.

Ať už je to docent Firbas z Kníníček nebo pan Friča z Troubska, jejich aktivity způsobují to, že se Brno nemůže rozvíjet a tranzitní doprava ucpává Žabovřeskou chybějící část VMO, nebo ulice u kasárna v Židenicích.

Chápu je, že nechtějí žít u dálnice a bojují proti ní, místo toho by však měli své aktivity nasměrovat aby dálnice u jejich domů vedla tunelem nebo zastřešním a nepřesouvat své problémy se špatně volenou lokalitou k životu na jiné a přestat tak zabržďovat rozvoj Brna. Současný stav kdy D43 chybí tak rapidně zhoršuje životní prostředí výrazně většímu množství lidí v centru. Měli by si uvědomit, že současný režim, který upřednostňuje práva menšin nad zájmy drtivé většiny nemusí trvat věčně.

Doporučoval bych jim odskočit si do Německa, jak vypadá zastřešení A3 u Aschaffenburgu, nebo zářez dálnice z Hanau ve Frankfurtu - 200m od dálnice tam lidi normálně bydlí a nic neslyší.

+33/−1
14.2.2017 8:34

P64e58t43r 49K97o17v10a64ř94í70k 1191873219637

Samozřejmě, že to je nesmysl a nikdo nedovolí vést frekventovanou (a ta by frekventovaná rozhodně byla) silnici v této cenné rekreační oblasti a skrz obytné zóny Medlánek a Řečkovic. Já jen doufám, že se konečně začne s R43, která stejně jednou vzniknout musí, boť dopravní situace bude v budoucích letech neudržitelná. Ať už v Brně, nebo na tahu směrem na Svitavy.

+4/0
14.2.2017 9:25

P13a57v69l34i29n67a 16O29r56z24e26c19h10o32w36s55k75i 1838824881

Ale jo, za sto - možná dvě sta let se snad začne :-). Obdivuji Vaši víru.

0/0
14.2.2017 12:44

Š89t31e35f69a71n 33F88r68i36č22a 7612568373756

Myslím, že zbytečně personifikujete problém. Každý má právo poukázat na překročené zákonem stanovené limity (např. hluk, ovzduší), které jsou určeny k ochraně přírody a zdraví lidí. Mimo jiné schválené mezinárodními dohodami. K tomu přece veřejné projednání slouží. A proto zákon limity stanoví.Kromě toho, nejméně od roku 1985, dálnice R43 v územních plánech vůbec není. Proto mohly, se souhlasem kraje, vznikat sídliště Kníničky, Bystrc (25 tis. obyvatel), Bosonohy - Hoštická, Troubsko, Ostopovice, Moravany.

+1/−6
14.2.2017 9:26

M39a21r56t17i62n 85H12o44r12á28č33e88k 7166774375494

Souhlasím s Vámi, že existují místa kde jsou současné hlukové a imisní normy překračovány. Bohužel se tomu děje v celém Brně, nejen v Troubsku a Kníníčkách. Na rozdíl od Vás si myslím, že řešením není vést D43 Boskovickou brázdou - jen naoko, když všichni víme, že většina dopravy by stejně vedla přes město. Momentálně poposkakujíc v zácpách totiž kamiony vytváří extrémně více hluku a smradu než kdyby doprava jela plynule.

Nicméně je zajímavé, že nejvíce si na hluk a imise stěžují lidé, co si sami dobrovolně zvolili život v satelitu v těsné blízkosti dálnice ať již stávající nebo plánované, v satelitu bez základní občanské vybavenosti. Tj. do práce, děti do školy na kroužky a za nákupem dvou rohlíků musí sami jezdit autem. Předpokládám, že jdete příkladem a jezdíte jen na kole, nebo elektromobilem nabíjeným ze solárních panelů na střeše Vašeho domu...

Je mi Vás strašně líto, že nemůžete ze satelitu aspoň častěji chodit pěšky na vlak - elektrifikaci a zdvojkolejnění tratě - podmínku častých S-bahnů (plánováno co 15minut) se zastavením v Troubsku - totiž na úseku mezi Střelicemi a Zastávkou momentálně brzdí jiní pomatenci, co by místo kolejí raději chtěli mít cyklostezku. Co dodat...

0/0
14.2.2017 19:55

Š94t35e15f32a73n 80F32r10i61č95a 7782468923436

Měl byste si to srovnat v hlavě. O Vaši lítost v obcích okolo Brna vskutku nikdo nestojí. Nevím, co rozumíte pod pojmem satelit. Většina lidí si jako satelit představuje místo, kde není občanská vybavenost. V obcích okolo Brna vybavenost ovšem je, vč. pošt, škol, mateřských škol, obchodů. Takže v těchto případech rozhodně se o satelity nejedná. V obcích přibylo pár ulic, ale jsou zpravidla nedílnou součástí obcí. Mohu Vás ujistit, že většina lidí v nich bydlí kvalitativně na vyšší úrovni, než předtím. Jak si to kdo udělá, takové to má.

Pokud se týká Vašeho předchozího příspěvku, tak podsouváte jednotlivcům, že brání rozvoji Brna. To máte také poněkud pomotané. Žádný jednotlivec nemá tyto schopnosti. Každý jednotlivec ale může podat připomínky, a obce mohou podat námitky, v rámci veřejných projednání různých záměrů. A tyto samozřejmě za jistých okolností (např. zákonem stanovené měřitelné limity) nepřekonatelným problémem mohou být, i pro znalce s kulatým razítkem. Věcným problémem tedy nejsou jednotlivci či obce, nýbrž ty věcné skutečnosti - např. hluk či polétavý prach v nadlimitním množství.

Personálním problémem pak jsou úředníci územního plánování, kteří místo aby řekli tak dost, za 15 let jsme ani s pomocí stovek studií nedokázali najít řešení, hledejme pro dálnici jinou trasu, tak místo toho řadu let tancují na mrtvém bodě. Zdá se, že hodlají na mrtvém bodě tancovat další léta.

0/0
14.2.2017 23:46

T61o68m80á34š 91K24u98c67h30a95ř 3867541298161

Včera bylo pozdě. Kolabující doorava v Brně potřebuje obchvaty jako sůl. Ale na svém katastru je logicky nechce nikdo. Kolony aut stojí a léta běží.. :-/

+11/−3
14.2.2017 8:02

M45i82l26a20n 40K86a27s36a51l 1158129585885

Ale skrze Medlánky je to nesmysl.

+7/−1
14.2.2017 8:04

T55o55m66á17š 64K51u67c66h64a17ř 3807841228501

A jezdit z Medlánek k přehradě spoustu km navíc přes Brno nesmysl není? Tam ta spojnice rozhodně chybí.

+3/−2
14.2.2017 8:09

M36a14r18t44i28n 61K26r63č78i78l 6670168158269

A co tak z Medlánek na přehradu pěšky nebo na kole?

+4/−1
14.2.2017 8:44

V35á26c75l32a43v 35P52o22l63á88š32e13k 9606480801747

Na kole to po těch betonových blocích strašně drncá a ničí se kolo.

0/−1
14.2.2017 13:09

P44e34t28r 45K90o31v42a69ř82í95k 1711913759867

K přehradě, myslíte kvůli rekreaci? Pěšky to jsou od letiště z Medlánek pouhé 3km !!

+2/0
14.2.2017 9:29

J48a58n 45D51r41á47b41e58k 6518857978230

nevím, z Medlánek z poslední zastávky busu mi to ukázalo 6km... jen tam.

0/0
14.2.2017 11:23







Najdete na iDNES.cz