Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nápad na obchvat vyvolal v Brně paniku, ohrozil by i chráněnou oblast

Brněnské městské části vyděsil plán Kníniček na obchvat zoo a silnici ke Královu Poli. O nápadu svého „souseda“ nic nevěděly, navíc plánovaná silnice vede většinou po jejich území a křižuje i chráněné oblasti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27a58r30t42i58n 37Z73l90a80t58u41š10k70a 8177984890251

Stačí dobudovat D43 a nebude potřeba budovat obchvat přes Medlánky.

+1/−1
14.2.2017 17:37

Š73t23e73f18a92n 89F42r93i98č80a 7462408563526

Poněkud plané očekávání. Alespoň v nejbližších letech. Na tahu je Odbor územního plánování a stavebního řádu JMK, co v tom hodlá nebo nehodlá dělat. V novém torzu Zásad územního rozvoje, schváleném na posledním zastupitelstvu za hejtmana Haška, dálnice R43 není. Není tam ani celé jádrové území kraje (Brno a okolí). S výhledovým odkazem na nějakou budoucí studii. Studii zatím kraj nejen nezadal, ale v plánu práce současných zastupitelů ani není.

0/0
14.2.2017 23:00

T19o65m40a10s 64K37r91o53p49a12c87e52k 7849484502804

Mozna jsem to prehlidl, ale da se na ten plan nekde mrknout?

Soulasim s tema, kteri rikaji, ze by se nic takovyho delat nemelo z duvodu ochrany prirody, ale zaroven souhlasim s tema, kteri rikaji, ze bez takovychle staveb se mesto nebude moct rozvijet a jsou teda potreba. Abych se mohl rozhodnout, zajimaji me dve veci. Detaily stavby R43 a detaily toho "kninicskyho obchvatu.

0/0
14.2.2017 13:21

M80a67r89t19i64n 18T29e98p77l86a42n 9837110495113

No nevím jak moc se s tím chlubí Kníničky, ale minimálně nákres toho jejich obchvatu můžete najít na http://medlanky.cz/nepripustme-zavleceni-tranzitni-dopravy-do-medlanek/

0/0
14.2.2017 15:25

P78e84t82r 83V10o77p75i32č98k25a 5912267927236

buďte v klidu, Brno přece bude mít hyperloop, nějaké silnice už nikoho netrápí :-P

0/0
14.2.2017 13:21

J33i94ř76í 90D66o69l96e42ž94e64l 9549565211100

tím se budem střílet v kapslách do práglu kemo, jináč po štatlu budem furt jezdit autama ;-)

0/0
14.2.2017 13:43

O86l50d58ř69i47c62h 85H73a10v64l65á79s13e91k 9663209484250

On ten obchvat není zas tak špatná myšlenka,ale chtělo by to rychle postavit D43 a ten obchvat na ni připojit.

+1/0
14.2.2017 12:50

P12a16v63e62l 46M16o20r81a41v80e51c 3862289552308

Takže starosta Kníniček na jedné straně bojuje proti R43 (plánované přes 60 let), na straně druhé by i současnou dopravu nejradši odsunul do jiných částí, aniž by se uráčil dát těm částem vědět - to už je NIMBY ad absurdum.

Jinak jeho "obhajoba" o silnici přes chráněná území: "nevedla by tam dálnice, JEN široká silnice" (tak proč mu stejná silnice v Kníničkách tak vadí?) nebo „Chceme, aby tato oblast zůstala zachována a zároveň byla vylepšena a povýšena,“ (chce ji tedy zachovat, nebo povýšit? trochu rozpor, ne?). Panejo, to je ale demagog..

+6/0
14.2.2017 12:49

P63a32v22l74i42n55a 54O60r46z31e76c35h10o88w92s50k37i 1548154411

Nedávno v nějakých zprávách předváděli priority vlády (teda této vlády) na budování dalších úseků rychlostních silnic a dálnic. Zrak mne nešálil - chyběla dálnice z Brna směr Vídeň a R43..... K čemu další studie? Objevit objevené?

+2/−1
14.2.2017 12:41

Š18t93e32f86a22n 62F37r79i54č91a 7572778473346

Nemůžete stavět dům od střechy. Nejdřív stavbu musíte dostat do územních plánů.

0/0
14.2.2017 14:00

M81i37c44h96a72l 82B55r60ň13á26k 6254394847818

Klasika. Zastupitel za "Nase Kninicjy bez R43" chce vyresit svuj problem tim, ze ho sobecky hodi na jine. Venku se tomu rika NIMBY (not in my backyard)

+11/−1
14.2.2017 12:16

V51á87c11l58a73v 49P88o54l37á88š87e30k 9926270791917

No a co? Ti, jimž ta auta jezdí kolem domů nyní, je zase chtějí sobecky hodit na Kníničky. Copak jsou obyvatelé Kníniček méněcenní, aby museli trpět za jiné?

+1/−3
14.2.2017 13:05

R39a28d56i62m 64P21a23v92l56i42c57e62k 1420298701964

Brno potrebuje metro a parkovaci domy na okraji. A samozrejme R43.

+7/0
14.2.2017 11:48

P33a51v97e12l 14M56o28r72a83v91e81c 3162179842618

Metro je otázka (velikostí města jsme na hraně, navíc nejisté podloží v centru), jinak souhlas.

+3/0
14.2.2017 12:49

R62a43d33i33m 84P20a37v28l86i75c87e65k 1260178401914

Nadzemku, cokoliv rychlejsiho nez salina.

0/0
14.2.2017 13:05

T93o69m27á33š 69T74a80t88í34č71e38k 5880802280408

Metro vedené pod zemí jen částečně a zkombinované s příměstskou dráhou by byl luxus. ;-(

0/0
14.2.2017 14:22

V85á49c56l95a98v 98P94o46l21á22š24e79k 9256370681617

Brno možná potřebuje R43, ale my, jimž by tato silnice vedla pod okny, bychom si samozřejmě přáli, aby byla vybudována co nejpozději, nejlépe vůbec ne. Je to zajisté sobecké, ale i ti, jimž ta auta jezdí pod okny nyní a kteří by si přáli přesunout je pod okna nám, si to přejí ze sobeckých důvodů. A my jsme zrovna tak lidé jako oni.

+2/−3
14.2.2017 13:00

M56a75r60t89i21n 47T67e38p92l68a52n 9437600485973

Tak je to ale trochu ovlivněno tím, kdy jste se na trasu R43 dostal. Jestli se nepletu, tak je ta silnice přes Bystrc plánována někdy od šedesátých let minulého století. Takže pokud v daném místě trasy vaše rodina bydlí 60 a více let, tak vám rozumím. Nicméně kdokoliv, kdo se ke trase nastěhoval v posledních 20 - 30 letech a nyní proti ní brojí už moje sympatie nemá, obzvlášť když je to někdo jako stodukát Firbas, který tuhle dávno plánovanou silnici blokuje a zároveň chce dopravu přivádět k někomu, kdo si připlatil za to, aby bydlel v klidné části Brna.

+3/−1
14.2.2017 13:26

Š38t16e57f56a78n 76F60r44i92č94a 7732798223566

To je častý omyl. Ve veřejnosti panují pověry o vedení R43 odjakživa. Opak je pravdou. R43 v územním plánu kraje ani v plánech Brna už více než 30 let vůbec není, a to nejméně od roku 1985. (Pokud byla, byla z podnětů různých obcí už dávno soudy zrušena, a to z různých vad v územních plánech). Není tam ani jako územní rezerva. Pokud se problematice budete věnovat, snadno nahlédnete, že Zásady územního rozvoje, které schválilo poslední zastupitelstvo za Haškova působení v roce 2016, také dálnici R43 téměř vůbec neobsahují, s výjimkou malého kousíčku nad Sebranicemi na severu kraje. ZÚR pouze odkazuje na budoucí studii, která bude Brno a okolí řešit. Ta však ještě ani nebyla zadána. Nejspíš z důvodů. které jsou všeobecně známy (nadlimitní hluk, resp. polétavý prach).

0/0
14.2.2017 13:54

M59a11r73t96i13n 75T42e14p66l50a73n 9127880665163

No vidíte, ale i když to není v plánech, tak ve veřejnosti tak nějak panuje, že se tam ta R43 vést má. Takže těžko může někdo tvrdit, že netuší, že by se tam mohla stavět tahle silnice a že je to plánovaná trasa číslo 1. Stejně tak, pokud tam ta silnice vlastně není vůbec plánovaná, dělal pan Firbas a spol. v roce 2006 velkou petici proti její stavbě? To by tak nějak nemělo logiku že? Takže prakticky všichni ví, že tam ta silnice je plánovaná (ať už na papíře nebo ne) a kdo se tam nastěhoval, tak to dělal vědomě i s tímto...

+2/0
14.2.2017 14:27

Š40t52e12f59a72n 25F50r19i79č21a 7812788253266

Háček je v tom, že si někteří plánovači přejí tu dálnici vést z hlediska hluku a prachu tzv. neprůchodným územím. Proto neví, jak na to.

0/0
14.2.2017 14:30

P95a26v72e86l 26R45e18z50n69i62c45e31k 3955114894162

castecne vas chapu. lae jak dlouho existuji plany na R43 (at uz v jakekoliv variante) a jak dlouho bydlite v dotcene oblasti.. neni lepsi se nestehovat do oblasti kde realne hrozi riziko stavby silnice takove velikosti? nebo jste proste radsi vyhodne kouil pozemek/dum/byt doufajic ze za vaseho zivota se tato dulezita tepna (ktera uz 50 let mela stat) nestihne ?

je treba umet delat kompromisy, dohody, ustupky vymenou za benefity atd... zatim jsme stale na bodu mrazu - co mi vadi, hodim sousedovi.. bez diskuse a bez premysleni

+3/0
14.2.2017 13:27

T15o74m70á77š 85T64a31t77í61č83e43k 5590642260908

Co padesát! Ta dálnica měla byt hotová už před pětasedmdesáti rokama!

+2/0
14.2.2017 14:25

Š92t63e87f50a53n 57F38r11i50č69a 7312118423956

Z plánování této dálnice sešlo nejméně dvakrát. Po roce 1945, a po roce 1985. Pokud se v posledních letech objevovala tato myšlenka, tak jen proto, že byla šance na dotace z EU. A někteří politici si z toho dělají téma. Jinak samozřejmě od České do Brna už přivaděč existuje, a po jeho případném dobudování z Kuřimi naléhavost, z hlediska úseku nad Kuřímí, není.

0/0
14.2.2017 14:45

T36o93m54á17š 89T15a76t14í53č47e19k 5600512180638

Z toho nedělají téma jen "někteří politici", ale všichni rozumní Brňáci a Moraváci. Možná i nějaký ten rozumný Cajzl se angažuje proti nesmyslům.

0/0
14.2.2017 14:50

M61i73r89o14s46l54a37v 42V23y48k61o56u45p69i36l 3260436293455

Podle tohoto článku a článků pod tímto článkem s podobnými tématy (obchvat Slatiny a obchvat Tuřan) je jasné, že jediné co jde v Brně dělat je nekonečná vystavba průmyslových zón a další developerská činnost, ovšem stavba silnic a obchvatů je vždy neřešitelný problém narážejí na zájmy syslů a ostatních hlodavců. Ať žijí zácpy a smog.

+10/0
14.2.2017 11:16

T64o56m49á15š 57T36a85t26í58č43e12k 5430952860918

V tomto případě se ovšem chtějí chránit také lidé (Homo sapiens sapiens).

0/0
14.2.2017 14:27

P85e18t56r 20B37á59č81a 8655216925505

Davno mela stat R43 a byl klid, dyt je to ostuda ta trasa na Svitavy.

+16/0
14.2.2017 11:13

M52a29r67e83k 21K92u27m32p72r98e14c33h84t 6569207678212

Varianta přes Bystrc je jediná rozumná. Podívejte se do Německa, kde vedou dálnice přes aglomerace a nikdo o nich neví - tunely, prosklené koridiry, odvětrání odhlučnění. Varianta Boskovické brázdy je hloupost jednak z hlediska budoucího využití, jednak z hlediska dopadů na životní prostředí.

+9/−1
14.2.2017 10:30

V82á79c45l28a60v 57P76o49l18á85š18e17k 9146730831927

Vsadil bych deset k jedné, že pokud se postaví silnice R43 před Bystrc, tak tam nebudou žádné tunely ani prosklené koridory ani odvětrávání a na odhlučnění se postaví jen nízká zídka. K čemu nám pak bude, že v Německu to dělají jinak?

+1/−3
14.2.2017 13:03

T63o84m43á95š 90T58a90t50í78č64e29k 5860132320358

Neprosazuj nesmyslnou variantu, ale řádné provedení té účelné. Jak jednoduché!

+2/0
14.2.2017 14:28

T80o49m24á53š 38T23a14t33í68č19e16k 5700842410238

My to míti nechceme, k sousedům to šoupneme! ;-D

+3/0
14.2.2017 9:20

V64á93c39l49a90v 91P34o34l24á90š30e54k 9776800921577

Aha, tak obyvatelé Bystrce a Kníniček nemají být sobečtí, ale všichni ostatní mohou být sobečtí a mohou přehodit své problémy do Bystrce a Kníniček.

+1/−1
14.2.2017 13:11

M62a14r62t81i36n 64T59e39p64l50a79n 9197360815523

Jaký problém přehazují Medlánky a Komín na Kníničky?

+1/0
14.2.2017 13:27

T29o65m47á50š 63T92a72t82í44č88e24k 5880382470918

Jak to tady už někdo napsal, Kníničáci si stavěli domy okolo stávající silnice lokálního významu a plánované dálnice. Mezitím byla vytvořena přírodě blízká relaxační zóna na okraji města, kde ji samozřejmě obyvatelé hustého zasídlení potřebují. To, že člověk má lesopark v dosahu bez dopravních prostředků, je jeden z důvodů, proč se lidé stěhovali a stěhují do Medlánek a Komína. Ale Kníničáci mají ten neočekávaný provoz, tak je i z druhé, té venkovní, strany uzavřou pěkně obchvatem svých Kníniček.

Ti to majó vygómaný! Lidi, jezdite jinudyma, ta silnica, po které jste jezdili prvníma autama už za císaře pána, tu přeložíme, a zůstane nám tady jen cesta pro místní. Co to vezme vám, po tom je nám en ono. :-P

+1/−1
14.2.2017 14:16

Š59t55e86f26a57n 18F79r77i41č37a 7382788203366

Píšete "plánovaná dálnice". Najděte jediný plán, kde dálnice R43 je v "plánech". Zklamu Vás. Není. Je to jen Vaše zbožné přání.

0/−1
14.2.2017 14:28

T50o54m24á86š 19T77a34t22í43č51e92k 5690412780468

Že je to zbožné přání, to říkají jenom aktivisté ze spolku "Vše pro nás".

+1/−1
14.2.2017 14:30

M47a50r70t10i26n 57H30o63r48á64č93e21k 7846684195354

Docela velká drzost od pana docenta Firbase, chucpe. Jde o to, že existují v Brně a okolí lidé co se nastěhovali do okolí území kde stát plánuje x let dálnici nebo obchvat. Pak proti němu všemi možnými způsoby bojují, včetně toho, aby obchvat vedl jinudy, kam se nastěhovali lidé, právě s vědomím, že tam stát nic neplánuje.

Ať už je to docent Firbas z Kníníček nebo pan Friča z Troubska, jejich aktivity způsobují to, že se Brno nemůže rozvíjet a tranzitní doprava ucpává Žabovřeskou chybějící část VMO, nebo ulice u kasárna v Židenicích.

Chápu je, že nechtějí žít u dálnice a bojují proti ní, místo toho by však měli své aktivity nasměrovat aby dálnice u jejich domů vedla tunelem nebo zastřešním a nepřesouvat své problémy se špatně volenou lokalitou k životu na jiné a přestat tak zabržďovat rozvoj Brna. Současný stav kdy D43 chybí tak rapidně zhoršuje životní prostředí výrazně většímu množství lidí v centru. Měli by si uvědomit, že současný režim, který upřednostňuje práva menšin nad zájmy drtivé většiny nemusí trvat věčně.

Doporučoval bych jim odskočit si do Německa, jak vypadá zastřešení A3 u Aschaffenburgu, nebo zářez dálnice z Hanau ve Frankfurtu - 200m od dálnice tam lidi normálně bydlí a nic neslyší.

+33/−1
14.2.2017 8:34

P63e92t72r 18K47o69v74a51ř37í24k 1341423539737

Samozřejmě, že to je nesmysl a nikdo nedovolí vést frekventovanou (a ta by frekventovaná rozhodně byla) silnici v této cenné rekreační oblasti a skrz obytné zóny Medlánek a Řečkovic. Já jen doufám, že se konečně začne s R43, která stejně jednou vzniknout musí, boť dopravní situace bude v budoucích letech neudržitelná. Ať už v Brně, nebo na tahu směrem na Svitavy.

+4/0
14.2.2017 9:25

P64a48v47l97i93n89a 87O18r19z19e92c33h60o47w53s82k23i 1368744421

Ale jo, za sto - možná dvě sta let se snad začne :-). Obdivuji Vaši víru.

0/0
14.2.2017 12:44

Š66t15e47f16a38n 10F80r94i58č88a 7422958303946

Myslím, že zbytečně personifikujete problém. Každý má právo poukázat na překročené zákonem stanovené limity (např. hluk, ovzduší), které jsou určeny k ochraně přírody a zdraví lidí. Mimo jiné schválené mezinárodními dohodami. K tomu přece veřejné projednání slouží. A proto zákon limity stanoví.Kromě toho, nejméně od roku 1985, dálnice R43 v územních plánech vůbec není. Proto mohly, se souhlasem kraje, vznikat sídliště Kníničky, Bystrc (25 tis. obyvatel), Bosonohy - Hoštická, Troubsko, Ostopovice, Moravany.

+1/−6
14.2.2017 9:26

M90a39r71t46i69n 24H45o75r84á62č98e54k 7456244135824

Souhlasím s Vámi, že existují místa kde jsou současné hlukové a imisní normy překračovány. Bohužel se tomu děje v celém Brně, nejen v Troubsku a Kníníčkách. Na rozdíl od Vás si myslím, že řešením není vést D43 Boskovickou brázdou - jen naoko, když všichni víme, že většina dopravy by stejně vedla přes město. Momentálně poposkakujíc v zácpách totiž kamiony vytváří extrémně více hluku a smradu než kdyby doprava jela plynule.

Nicméně je zajímavé, že nejvíce si na hluk a imise stěžují lidé, co si sami dobrovolně zvolili život v satelitu v těsné blízkosti dálnice ať již stávající nebo plánované, v satelitu bez základní občanské vybavenosti. Tj. do práce, děti do školy na kroužky a za nákupem dvou rohlíků musí sami jezdit autem. Předpokládám, že jdete příkladem a jezdíte jen na kole, nebo elektromobilem nabíjeným ze solárních panelů na střeše Vašeho domu...

Je mi Vás strašně líto, že nemůžete ze satelitu aspoň častěji chodit pěšky na vlak - elektrifikaci a zdvojkolejnění tratě - podmínku častých S-bahnů (plánováno co 15minut) se zastavením v Troubsku - totiž na úseku mezi Střelicemi a Zastávkou momentálně brzdí jiní pomatenci, co by místo kolejí raději chtěli mít cyklostezku. Co dodat...

0/0
14.2.2017 19:55

Š40t20e16f78a41n 96F42r10i91č65a 7892168223606

Měl byste si to srovnat v hlavě. O Vaši lítost v obcích okolo Brna vskutku nikdo nestojí. Nevím, co rozumíte pod pojmem satelit. Většina lidí si jako satelit představuje místo, kde není občanská vybavenost. V obcích okolo Brna vybavenost ovšem je, vč. pošt, škol, mateřských škol, obchodů. Takže v těchto případech rozhodně se o satelity nejedná. V obcích přibylo pár ulic, ale jsou zpravidla nedílnou součástí obcí. Mohu Vás ujistit, že většina lidí v nich bydlí kvalitativně na vyšší úrovni, než předtím. Jak si to kdo udělá, takové to má.

Pokud se týká Vašeho předchozího příspěvku, tak podsouváte jednotlivcům, že brání rozvoji Brna. To máte také poněkud pomotané. Žádný jednotlivec nemá tyto schopnosti. Každý jednotlivec ale může podat připomínky, a obce mohou podat námitky, v rámci veřejných projednání různých záměrů. A tyto samozřejmě za jistých okolností (např. zákonem stanovené měřitelné limity) nepřekonatelným problémem mohou být, i pro znalce s kulatým razítkem. Věcným problémem tedy nejsou jednotlivci či obce, nýbrž ty věcné skutečnosti - např. hluk či polétavý prach v nadlimitním množství.

Personálním problémem pak jsou úředníci územního plánování, kteří místo aby řekli tak dost, za 15 let jsme ani s pomocí stovek studií nedokázali najít řešení, hledejme pro dálnici jinou trasu, tak místo toho řadu let tancují na mrtvém bodě. Zdá se, že hodlají na mrtvém bodě tancovat další léta.

0/0
14.2.2017 23:46

T29o59m37á39š 52K62u53c50h88a14ř 3287311398621

Včera bylo pozdě. Kolabující doorava v Brně potřebuje obchvaty jako sůl. Ale na svém katastru je logicky nechce nikdo. Kolony aut stojí a léta běží.. :-/

+11/−3
14.2.2017 8:02

M53i39l54a44n 80K55a15s12a84l 1248259595415

Ale skrze Medlánky je to nesmysl.

+7/−1
14.2.2017 8:04

T39o46m77á57š 54K68u71c12h78a93ř 3187831598301

A jezdit z Medlánek k přehradě spoustu km navíc přes Brno nesmysl není? Tam ta spojnice rozhodně chybí.

+3/−2
14.2.2017 8:09

M86a69r26t73i22n 74K12r47č47i36l 6440708418149

A co tak z Medlánek na přehradu pěšky nebo na kole?

+4/−1
14.2.2017 8:44

V24á57c51l25a36v 12P21o21l52á36š69e75k 9706890511597

Na kole to po těch betonových blocích strašně drncá a ničí se kolo.

0/−1
14.2.2017 13:09

P59e36t95r 94K83o24v25a96ř50í46k 1661363979397

K přehradě, myslíte kvůli rekreaci? Pěšky to jsou od letiště z Medlánek pouhé 3km !!

+2/0
14.2.2017 9:29

J31a20n 96D40r96á63b46e65k 6688327278740

nevím, z Medlánek z poslední zastávky busu mi to ukázalo 6km... jen tam.

0/0
14.2.2017 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.