Diskuse k článku
Stroje brněnských aerolinek v Británii dolétaly. Po problematickém přistání
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
R59a26d47i27m 26N76e44b68e76l 5756365309329S takovým lehkým letadélkem není snadné v bouři nebo silné turbulenci přistát. Zažil jsem to kdysi v L410 na Ruzyni. Nemohli jsme se dostat dolů, pořád nás to vynášelo nahoru do mraků :). Ostatně podobných kuriozních přistání je plný internet. Pokud pilot dokázal v takovém počasí přistát bez úhony, zaslouží spíše ocenění, než trest. |
![]() |
D51a64v56i17d 65H22u84r30k65a 3970923811441Opravdu nevim, jestli jste vazne na googlu hledal a srovnaval L410 a L140. |
![]() |
V91a67š77e61k 19Ř85í91h68a 2663553198352Zlatý český šmejd |
![]() |
M73a84r63t38i97n 38R75u96z68i59c96k80a 1422428506227Je to ruska firma, tedy vyrabi se u nas, ale veskere know-how jiz patri rusum... |
![]() |
J26a61n 32P65r82i34c18h66y17s67t89a43l 8611648953Ovsem nevyrabi se v Cechach a ani letecka spolecnost neni z Cech - a dokonce je to napsano i v clanku. Mozna ze se tim prispevkem chtel jen predstavit? |
![]() |
D54e31j42a80n 57T56a32d37i31c 7952226837947Doufam, ze budou letat v cesku. Pro nejake brity je tohoto krasneho a spolehliveho stroje skoda. |
![]() |
M86a44r28t67i72n 74K16ř44í89ž 9363112640287Ta společnost je podezřelá už jen tím, odkud je. |
![]() |
J56a69r18o93s24l42a72v 14S74t47u61c84h93l89í88k 7396358522986Co to může být za aerolinky když jsou z Brna? |
![]() |
P39a31v31e88l 10V26e68r54n29e16r 1283293772617
|
![]() |
L11u85b24o42m17í63r 49H78r29a49c82h43o73v81i85n76a 6188462366710A Vy máte pole kde? |
![]() |
P43a96v67e68l 90V35e68r22n65e84r 1543693982837Lidi pochopte, co je na FB nebo Twiteru, tak to musi byt pravda, zvlast kdyz to nekomu vyhovyje ... |
![]() |
M17a75r55t31i71n 12N29e19č81a47s 8543363443819Škoda, že L-410 není po světě víc rozšířená... jeden čas jsem vyloženě pátral, kde bych se s ní svezl. Povedlo se mi to v Rusku, se společností Orenburž'e - slečna za přepážkou koulila očima ("Takyj maleň'kij samoljótik!"), spolucestující si fotili u letadla selfíčka, piloti vtipkovali... všichni z toho kunovického výtvoru byli vedle |
![]() |
P77e20t68r 90V57á43c64l42a26v32e17k 6485518829927L410 je vynikající letadlo. Za tento incident nemůže letadlo ale ten kdo se rozhodl že za takového počasí vůbec vzlétne. |
![]() |
J73a78n 83L58u65k16á39š 7547463443172L410 neni spatne letadlo, ale neni to zadny zazrak. Je urcen pro trh, ktery pozaduje kratke drahy, casto nezpevnene, tj. prevazne zaostale zeme tretiho sveta. Ve vyspelych zemich, pokud nejde o specificke podminky v horskych oblastech, zpravidla nema moc co nabidnout. Jinak jeho montaz je vicemene klempirina a elektroinstalace, nejde o zadnou presnou strojovou vyrobu, jakou uvidite treba v Airbusu nebo Boeingu. |
![]() |
D61a61n58i22e42l 56T52s89c11h96e92r96n35a43y 2505892529482Ukazte Airbus ci Boeing teto kategorie. |
![]() |
K82a29r28e36l 45L12a62n95g69r 2382527330728Přitom DHC-6 pohořely na Manu jak voskovaný papír, ta mašina je mnohem horší na stabilitu než L-410. Opomínáte jednu věc, provozovatelé jiných značek nemůžou L-410 přijít na jméno z důvodu jeho údržby, není nutné dělat tolik úkonů jak na motorech tak draku (to nerozdejchali už v době představení L-410 po jeho uvedení na trh). |
![]() |
R33a83d95i81m 16N30e82b75e64l 5576495859989L410 byla kdysi vyvíjena pro ruské poměry, přistávání na neupravených plochách apod. |
![]() |
D75a53n50i18e74l 62T90s70c26h25e79r25n59a94y 2265722279102Hlavne pro vojenske podminky, snadna udrzba vysoka spolehlivost a pod |
![]() |
P66e38t72r 19V10á53c36l29a16v76e82k 6355798429367co se mi podařilo najít: přistání se zdařilo protože se přistává proti větru, nicméně když se otočili bokem a chtěli pojíždět tak vítr letadlem začal pohazovat, snad jej dokonce i zcela nadzvedl, každopádně letadlo nebylo schopno pojíždět a byla nutná asistence letištních hasičů, kteří přistavili cisternu aby letadlo bylo v závětří a mohli vystoupit cestující. Letadlo pak nějakou dobu blokovalo runway jelikož ve větru jej nebylo možné ani odtáhnout. Podobný incident už tato letecká společnost údajně měla, letadlo tehdy vítr také nadzvedl a při dopadu se poškodilo. Jestli je to skutečně pravda tak rozhodnutí britské CAA je správné, piloti neměl v takovém počasí vůbec nikam letět s tak lehkým letadlem. |
![]() |
F68i57l22i86p 93N75e60s61p55o18r 6137797328202Cetl jsem neco velmi podobneho vitr az 65 mil/hod a cisterny byly dve. Zdroj zde: https://www.google.cz/amp/s/www.aviationwales.com/caa-suspends-van-air-europe-czech-authorities-investigate/amp/ |
![]() |
P14e20t58r 64V89á21c22l89a75v10e23k 6875678859177ano, ten hlavní důvod bude že vůbec letěli v takovém počasí. Díval jsem se i na FB CityWings a někdo to popsal tak že pilot odstartoval v silném větru kdy to na Manu bralo střechy. Ale odstartovat a přistát na IoM to nebyl problém jelikož runway byla proti větru, Belfast je jen 20min letu a dráha tam byla přesně kolmo na vítr, takže přistání se nezdařilo. Problém je že to pilot měl zjistit na předletové přípravě. Každopádně se let tedy musel vrátit a přistání na IoM bylo celkem bezpečné díky tomu že stále foukalo přímo na runway, problémy nastaly po přistání. Jde asi o to že každé letadlo má nějaké limity na vítr a toto asi bylo už hodně přes.. |
![]() |
P45a46v82e53l 55V11e81t38e78š51n48í15k 7815648155297Vypadá to tak. Zřejmě tu společnost vyšetřují pro opakované selhání pilotů. Zdá se, že "neusadili" L410, ale tu leteckou společnost. |
![]() |
P31e25t25r 95N28ě28m44e68c 4290453920577Asi jsem omylem tlápnul na mínus-sorry,mělo to být na plus. O těch cisternách jsem také něco našel. |
![]() |
I98v98o 35J89a52n26á19č34e59k 8343303371752No pokud to bylo takto, tak by ti hasiči měli přistoupit na palubu, aby bylo letadlo těžší a mohli ho odtáhnout na apron. Takto nechat vystoupit lidi - zátěž je docela kontraproduktivní ne? |
![]() |
P41e16t25r 84V39á57c84l55a77v96e72k 6715678889107to máte určitě pravdu, vy byste ale chtěl zůstat v takovém letadle? Zvlášť když poskakuje po dráze a nevíte jestli ho vítr každou chvíli nepřevrátí. |
![]() |
V77l63a17s62t52a 82C39o52u61f95a88l 7717409549945Když už je na zemi, tak se nic nestane. |
![]() |
P10e87t49r 64V21á13c58l39a70v60e47k 6785118359637a to právě není pravda. letadlo má tu vlastnost že když kolem křídel proudí vzduch tak vzniká vztlak a je jedno jestli vzduch proudí protože hodně fouká nebo protože se letadlo pohybuje dopředu. Pokud vítr v náraze dosáhne nějakou rychlost tak může letadlo i převrátit. L410 je lehké letadlo není to B737. https://www.youtube.com/watch?v=IPOtDPHjW-Y |
![]() |
V31l63a25s41t69a 51C70o77u54f45a87l 7537299959665Mám nalétáno 2500 hodin a vím, o čem mluvím. |
![]() |
P27e39t59r 77N19ě33m16e55c 4850503480927Řidiči kamionů říkají "jezdím už 20 let a ještě se to nehlo". Pak je vídáváme ve zprávách s vysypaným nákladem. |
![]() |
V56l25a72s81t13a 88C39o41u72f40a69l 7137339329425Pane kolego, mě už se toho stalo docela dost. Dostali letadlo na zem a to je v té situaci to hlavní. Letadlo se nedá pověsit do vzduchu, aby se počkalo, až se vítr uklidní. |
![]() |
V13l75a66s82t62a 71C53o30u86f11a90l 7127569759765Letiště jim nemělo dát povolení k přistání, pokud byl vítr nad povolenými minimy pro typ. |
![]() |
P73e92t76r 94V55á14c71l42a97v24e86k 6325368569367zase špatně. Řídící z hlediska počasí mohou rozhodnout max o uzavření letiště pokud počasí nesplňuje limity daného letiště, Pokud je letiště ale otevřeno tak rozhodnutí o provedení letu je vždy na pilotu. řídící nejsou piloti a nestudují letové manuály k všem typům letadel. Někdo s 2500 hodinami by to ale asi měl vědět |
![]() |
L35u55d75ě30k 39C87h12r87á75s48t35e37k 5714894112426Pokud máte nalétáno 2500hodin, tak nejspíš jen na neřízená letiště a VFR, takže toho moc nevíte o dopravním létání. Jinak byste věděl, že rozhodnutí o přistání v souvislosti s aktuálním počasí je čistě v kompetenci velitele letadla, nikoliv letiště. A je to logické, protože věž nemůže znát limity všech letadel, které se navíc můžou lišit podle stavu letadla a dalších faktorů. Tudíž věž nemá co zakazovat přistání kvůli větru, to musí vědět posádka, jestli je v limitech nebo ne. Věž uděluje povolení k přistání pouze na základě provozních záležitostí. |
![]() |
P63e64t98r 46N92ě17m77e28c 4700693760527Jistě. Řeší se to například tak, že letadlo ani nevzlétne. :-) Já ale pilot nejsem. |
![]() |
P95e39t44r 95V93á60c54l25a80v26e87k 6745858269377nalétáno na čem, na FSX nebo X-Plane? Nechce se mi věřit že by pilot něco takového napsal. |
![]() |
L68u28k41á81š 41M65a60l32í33č88e62k 3283572375157Možná jen X-box nebo Playstation! :))) |
![]() |
D59a61n44i16e57l 40T51s41c75h27e74r29n25a75y 2885222309652kolik mate nalitano vy? a na cem? A kde? HM |
![]() |
V47l58a85s88t38a 21C91o72u15f55a43l 7747139279205To jsou jen ohnuté plechy. |
![]() |
D31a63n52i68e37l 84T84s37c51h23e17r21n49a83y 2425212689962velkej vitr vam prevrati i B737 |
![]() |
I79v97o 50J26a30n50á52č42e51k 8843183651712No ono jak se to vezme, taky se to mohlo zvednout během vystupování. Ale nikdo z nás tam nebyl, takže těžko soudit jak to vlastně bylo. |
![]() |
J10i63n97d61ř32i30c84h 44T79ů20m17a 1714802277708Není to bohužel tak lehké. Řada letadel totiž nemá provozní limit na čelní vítr (např ATR). V tom případě se kapitán letadla nemá o co opřít, když odmítne startovat. Podobný případ řešilo ČSA před lety v Braunschweigu (let koncernu Wolksvagen). Kapitán kvůli velmi silnému větru zpozdil odlet zhruba o hodinu, Škodovka si stěžovala (místo aby poděkovali, že je bezpečnost na prvním místě Pokud si ale v tomto případě piloti neověřili, že na cílovém letišti boční vítr značně překračuje limit, kvůli čemuž tam nepřistáli, může je popotahovat jejich společnost za zbytečný let, ale těžko inspekce. Nic totiž neporušili (což by se stalo, kdyby přistáli s nadlimitním bočním větrem). |
![]() |
P17e40t93r 85V45á93c15l75a92v10e22k 6105358849987souhlasím samozřejmě s Vámi. Podle internetu měla ona společnost už jednu podobnou nehodu s poškozením letadla a podle tehdejší závěrečné zprávy skutečně L410 nemá od výrobce určený limit větru na pozemní manipulaci, nicméně po nehodě byl stanoven limit na max 45 uzlů. Jen pro úplnost vítr byl 49 uzlů(dle METARU zahrnující nárazovou složku 42/56) jak při startu tak i při návratu a navíc to vycházelo kolmo na dráhu v Belfastu, kde se snad údajně pokusili i neúspěšně přistát(diskuse na internetovém foru). Po návratu nebyli schopni pojíždět a jak to vypadalo popsal jeden z cestujících např. zde: http://www.pprune.org/rumours-news/591346-citywing-incident-isle-man-5.html Vypadá to že se nepoučili z předešlé nehody a britské CAA došla trpělivost. |
![]() |
J75i71n78d23ř52i23c87h 60T22ů35m34a 1264692907778Jenom poznámka. Termín "lehké letadlo" je hodně zavádějící. Zdaleka neplatí, že rozhoduje jen váha. Rozhodující je např. plocha, do které se vítr může opřít, aerodynamika křídla i trupu a v turbulenci samozřejmě konstrukční pevnost (kterou mají malá letadla obykle lepší než velká). V daném případě, pokud pilot neporušil provozní limity na vítr mu těžko mohou formálně něco "přišít". |
![]() |
V44l13a79s44t12a 57C98o72u70f66a33l 7707969489325Hezká L-410 s UNS-1K |
![]() |
V93l98a44d14o 47Č37e58r38m13á82k 8552271675618na začátku článku L 410, na konci už L 140. Co kdyby si to taky redaktoři po sobě zkontrolovali, než to sem šoupnou. |
![]() |
J28a34n 23P96r58o95c42h64a33z37k10a 1137115219887Já mám v celém článku pouze L 410, žádné 140. |
![]() |
P81e25t48r 38V28e36s88e22l32ý 7624295164108už se někdo probudil a opravil to. |
![]() |
O95t87m83a88r 47K54u46c53z36e21r11a 7163660696703Zde je plno "odborníků". Ví někdo CO SE STALO, nebo jen klábosíte o něčem vám neznámém? |
![]() |
V44l11a46d25o 68Č56e86r43m27á98k 8412711155128tak hlavně v celém článku není ani slovo PROČ. nic není ani v databázi nehod. |
![]() |
O59d77s52t95r45a76n48ě48n62ý 57U63ž67i62v69a24t41e70l
Uživatel požádal o vymazání
|
předchozí | 1 2 | další |