Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno se chce zbavit aut, za 30 let jich má jezdit městem polovina

Další díl do skládačky „naprostá revoluce v brněnské dopravě“ přidalo město Brno. Z aktualizovaného dokumentu Plán udržitelné městské mobility, který v půli února zveřejnilo, například vyplývá, že do roku 2050 by doprava auty měla klesnout o polovinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R15a49d98e32k 64H45o24d28a81ň 9166617291453

Mě by zajímalo odkud se berou ta čísla o 2 % cyklodopravy. To je jako "měřeno" tím, jak v květnu na stezce Rondo - Olympia stojí 10 "sčítačů", a zuřivě čárkuje každého inlinistu při každém průjezdu - a z těchto zjevně nesmyslných čísel pak zkouší vyrobit statistiku pro celé město?

0/0
22.4.2017 8:53

D64a14n57i35e26l 91D20r42n44e70c 6471149576142

Podle vize je „Brno městem, kde se velmi snadno žije bez automobilu“.

Ne ne, podle vize není Brno městem, kde se žije dobře bez automobilu, ale kde se žije špatně s automobilem.

Jinak nějaký podíl na dopravě není sama o sobě vypovídající hodnota pro určení kvality dopravy, záleží totiž na tom, proč je ten podíl zrovna takový.

+2/0
21.4.2017 23:29

P12e60t70r 37Š73t60ě79p 2963163750896

Čína náš vzor, budeme jezdit na kolech jak kuliové. A pak si navzájem smrdět v MHD cestou z "bike and ride" a pak v práci. Jo pokrok nezastavíš, kupředu levá.

0/0
21.4.2017 21:02

P76e63t42r 17H54o66f27m52a65n39n 6399744905890

Tedy nejsem z Brna, ale do práce jezdím na kole. Prvnich 14 dní jsem si musel zvyknout, ale teď už bych neměnil. Co jezdím na kole, nebyl jsem ani jednou nemocný. Nepamatuju si, že bych někdy přijel pozdě. Cesta mi trvá každý den na minutu stejně.

Dokonce si cestu už prodlužuji - místo 8km mám už 14km dlouhou cestu.

Jediná nevýhoda je, že to leze do peněz. Musel jsem si koupit ještě jedno kvádro pro případ, že jdu k zákazníkovi přímo z domova a na kole jet nemůžu. Druhé mám v práci v šatně.

A pak, když najedete 4000 km za rok, tak mě cesty vychází na 1Kč/ km kvůli náhradním dílům na koło.

A jako další bonus jsem zhubnul o šest kilo.

0/0
18.3.2017 8:40

P24e73t11r 69K78r60e28j17s41a 6211671211771

až se Hollan a spol., nebude moci pro naprostý dopravní kolaps dostat do práce a úřad bude muset řídit jen z mobilního telefonu (než se mu v autě vybije), pak se možná bude něco dít..

+1/0
2.3.2017 10:40

P86e67t64r 66K97r81e44j48s38a 6761351881131

Všechno to jsou problémy, které jsme již řešili.....v roce 2017 se zaměříme na dostavbu Velkého okruhu.. opravdu, skoro 30 let poté, co jsme vládu, ó my lid český, do svých rukou zpět navrácen dostali, vskutku utěšená bilance...

0/0
2.3.2017 10:39

J29a61r91o73s72l84a78v 47T58e85s78a36ř 1367247719698

Mají na mysli pěší zóny jako je např. Masarykova ulice, která je pěší zónou jen podle názvu?:-P

+6/0
2.3.2017 10:25

A31l30e48n43a 87R39i83s10o72v41á 4926550509855

Magistrátníci by měli vyfasovat kola a šlápnout do pedálů sami. Dala bych jim rok nebo dva;-D.

V centru sídlí oni a smrdí i jejich auta, každý má svoje, a to budou řešit jak?

+6/0
2.3.2017 7:38

P96e75t80r 75V41o65p24i67č48k81a 5412407387816

Když magistrat vyhlasil smogovou situaci a vyzval občany aby nejezdili auty, hadejte kolik radnich z 12ti přijelo druhý den do práce autem? 8! To je odpověď na váš návrh. Oni jsou něco víc než my ostatní, přece ;-€

+8/0
2.3.2017 8:27

K40a70m66i72l 78D16u56l85i55n24e88k 9774900107417

;-D;-D;-D

+2/0
2.3.2017 5:32

P91a32v95e72l 88L13á55n60í82k 5159545632807

Je jasne ze pocet aut hlavne kolem centra je nutne uz nezvysovat. Ale to je problem toho jak svet funguje. Staty musi stavet obrovsky mesta kde pak kolabuje infrastruktura.

A auto proste nic nenahradi v pohodlnosti dopravy. Komu se chce jako jet na kole, pak prestupovat na MHD a slozite jezdit po celym meste kdyz muzu sednout do auta a dojet primo na misto.

+1/−2
2.3.2017 0:03

L66i12b57o11r 12B24e42n69á36t82s71k79ý 3492888357601

Přečetl jsem si diskuzi, tak je ku..., nevolme. Nic víc nepotřebujeme. Např. zóny jsou z aktivity zelených, zejména Drápalové, dost jsem s ní o tom hádal, nevolte zelené ani hnít Brno a zase budeme nadávat na korupci, která je podle mého i nyní, ale nastanou normální časy pro občany, kdy jim pár hloupých lidí nebudou prosazovat své hloupé vize!

+9/−1
1.3.2017 22:36

P51e87t33r 66V17o89p18i44č64k91a 5812837207826

nevolme je ... problem je jinde. Byl tu Onderka, Hašk, těch pijavic se bylo potřeba zbavit. Vyhrala nová krev, jupííí! Ale ouha, oni jsou to možná ještě větší grázlové, než ti předtím! Takže chyba bude jinde, než ve volbách. Volíme zástupce na základě hezkého obrázku, líbivého sloganu... Politici nejsou za nic zodpovědní a už vůbec ne za to, že nedělají to co voličům slíbili, paktují se s kým se jim zrovna hodí a jde jim především o jejich prospěch. Čest výjimkám, pár se jich samozřejmě najde, ale je to minorita.

+1/0
2.3.2017 8:31

L66i33b52o74r 28B52e66n87á74t76s67k70ý 3642498347921

A zase blbý Hollan něco ze své hlavy pronesl. Doufám, že po volbách po něm už pes neštěkne. Jak člověk bez řidičáku může vést dopravu. To mi hlava nebere a o ostatním u něho raději nemluvím. Všichni říkají špatné vedení ČSSD nebo ODS, ale já již dne musím konstatovat, že to bylo lepší než "hnít Brno".

+11/−1
1.3.2017 22:19

Š48t23e30f10a41n 26F31r95i73č75a 7922228453196

To jsou tak absurdní vize, že pochybuji o zdravém rozumu těch, kteří to vymýšlejí.

+11/−1
1.3.2017 21:09

M41i57r59o52s25l48a36v 74V69y81k92o63u22p56i98l 3450346683205

To bude nějaký futuristický klub, který ani neví, že sám MMB vydal pro své známé tisíce výjimek do tzv brněnské pěší zóny ul. Masarykova zvané a známé pro místní spíše pod jménem runway. Je to o život tudy jit. Prohání se zde drogoví dealeři a šalináři taky nešetří staré pomalé lidi. Politici také před lety spláchli do wc vyhlášku zakazující parkování náklaďáků ve městě a městských částech mimo firemní parkoviště a teď se diví když všude stojí kamiony klidně i na zeleni.

0/−1
2.3.2017 7:37

M71i53r68o63s20l50a49v 12V56y10k52o59u53p51i65l 3440196213225

Lidi, přestaňte to už hulit !!!

Jako obyvatel Slatiny vím, že slavní politici neudělali vůbec nic a ani ten podělaný sjezd do průmyslové zóny z D1 není za 15 let hotový a Slatina, Černovice a Tuřany se dusí ve smogu každý den.

Do toho zde stavíte další mega - giga stavby 100 pater pro lidi, kteří chodí do práce v saku a nemohou smrdět potem na pracovišti. Ti budou jezdit na kole ???

Někdo vymyslel bezva nápad nezpoplatnit D1 okolo Brna, ale tím opět do naší městské části zatáhl další dopravu, která dusí lidi a zpomaluje dopravu.

Nemohu ani ráno odbočit autem na Tuřanku aniž bych 5 minut nestál. Křehlíkova je tím pádem také ve smogu. Šmahova, kde měl být semafor za 10 let nic, je další výstavba. Lidi ji ani nemohou ani přejet ani přejit. Do Slatinky musí jezdit taxíkem, jinak se tam nedostanou.:-) Nebo "ultralajtem" a dojít z přistávací dráhy!

MHD, speciálně trolejbus 131, který vede do Šlapanic jezdí sporadicky, vždy narván k prasknutí a díky "rebelům" ze Šlapanic tato linka jezdí jako největší krám ze všech trolejbusů v Brně, možná i probijí proud, tedy vozy prehistorické za trest Šlapanicím, které nechtějí být součástí města jak městská část. OK, chápu, ale tímto se však poškozují i obyvatelé Slatiny podíl této linky, platící do rozpočtu Brna.

Takže jaképak kecy, že se bude jezdit na kole a MHD.... a lítat na Měsíc na dovolenou.

Stačilo by udělat něco málo konkrétního, třeba, aby bylo alespoň více spojů některým směrem, protože když jedu v pátek do hospody do města, tak je troleják plný a když se vracím noční linkou tak lidi stojí jiným na hlavě. Přitom z toho dobrá polovina nikdy neplatí.

Kde berete drzost pro tyto prognózy ? Máte lidi za hlupáky ??? A co se týká cyklistů ve městě, to je další kapitola, jezdí ožralí, neosvětlení, v maskáčích a cik-cak, přes pruhy i přes koleje = absolutní dopravní anarchie.

+17/−1
1.3.2017 19:06

J33i84ř65í 73D53o48l16e77ž14e74l 9959375511330

pane, do Slapanic jezdi uz asi 10 let linka 31, ne 131,takze mam vaznou obavu, ze jste za poslednich 10 let vubec jel timto trolejbusem. A hodit to, ze jezdi malo a vecne narvanej, na mesto Slapanice, protoze se nechce pripojit k Brnu, je ciry nerozum. Zkuste si zjistit vice, treba kolik chce DPMB po Slapanicich za ty 2km navic ze Slatiny rocne penez, aby jezdily alespon ty 4 spoje za hodinu.

Ke zbytku se vyjadrovat radeji nebudu, divim se jenom, ze na te krizovatce na Turance nestojite doted, kdyz je takovej problem se z ni dostat.

+3/−3
1.3.2017 22:37

M12i73r65o72s93l49a11v 74V45y79k73o27u31p49i21l 3560216883345

To znamená, že zde čekám už 10 let? Na svoji 31 marně?!! Jinak o požadavku Brna nevím, zda je přiměřený, ale lidí ze Slapanic jezdi mraky, takže už by to nějakou dohodu s Brnem chtělo.

0/0
3.3.2017 7:38
Foto

P22e45t34r 16Š78i25n25d13e72l45á37ř 8599726105354

Nic z toho, co před 30 lety plánovali pro naši lepší budoucnost - ve velkém stylu co bude v Brně za 30 let - naši ještě tehdejší smělí plánovači socialismu v roce 1987, se dosud neuskutečnilo (jako například dopravní tunel pod Špilberkem z Komenského na Mendlovo náměstí) tak úplně stejně tak se vůbec nic neuskuteční z bláznivých plánů a nápadů plánovačů dnešních. Bohužel. 8-o;-O;-D

+4/0
1.3.2017 18:28

A50d77a10m 71K25o71p20e57č49n84ý 2983355267

kde vezmou řidiče na MDH? už ted jsou na hraně s možnostmi a ovíkendech chodí vypomáhat i lidé z jiných provozů, aby se kola mhd vůbec točila,

+1/−1
1.3.2017 18:06
Foto

R66o65s56t62i17s13l39a87v 77S66r85s57t78k45a 3380380180301

To je kravina.

0/−1
1.3.2017 18:06

R11a27d94i97m 43D56r49b73o62h12l87a83v 5311786883977

30 let? No to není moc odvážná vize. Vizí a slibů je všude plno. Co tak něco skutečně udělat?

+3/−1
1.3.2017 17:44

P46e16t88r 73V52o69p70i47č71k20a 5232247457356

skutky moc bolí, jsou náročné a problematické. Slibem a vizí nic nezkazíte, potěší, jsou líbivé, prostě samé výhody. Dělá to takhle celá EU Rv

+1/0
2.3.2017 8:36

L80i28b40o63r 97F18i30l67á31k 6101236420499

Za 30 let tam budou jezdit velbloudi.

+1/−2
1.3.2017 17:40

P37e10t93r 45S16u67c80h98a31n 8494443772407

Dokud bude Dopravní podnik zdražovat jízdné a prodlužovat intervaly spojů, aut neubude!Záchytná parkoviště jsou jen propaganda - cena parkování nikoho nenaladí.Parkoviště P+R jsou v demokratických státech zadarmo a ještě od tam jezdí zdarma do centra autobusy! U nás je třeba na všem vydělávat (zvyšování platů městským úředníkům nestačí!).RvRvRv

0/−1
1.3.2017 16:07

P55e57t35r 33V42o35p37i36č30k68a 5532667797806

jak pisete - v demokratickych statech. CR je ovsem nove v kategorii rozvojovych zemi, uz jen cekam, kdy na hranicich bude pod ceduli EU napis "Tady je Babišovo"

+2/−3
1.3.2017 17:03

I76v77e84t87a 60S19e29d43l46á77č74k16o55v64á 1364598779954

No já nevím, třeba ve Vídni jsme P+R i metro platili. Docela symbolickou částku (na tamní ceny), ale i tak se to platí. A to je Vídeň údajně to nejlepší místo k životu :-)

+3/0
1.3.2017 17:15

J85i67ř61í 72D42o97l66e87ž15e22l 9169405491770

uz jsem to psal minulej tyden, 5km usek mhd 40 minut, spoje mely navazovat ale nestalo se tak, autobus celkem narvanej, pri zpatecni ceste trolejbus plnej uz od 1.zastavky sve trasy. Pritom autem je to max na 10 minut.

Do prace 3km, mhd+chuze 30 minut, autem max 5 minut. Na kole 15, ale to je opravdu nouzovka, kdo ma do toho hangu slapat, navic v zime nebo v desti jezdit opravdu nebudu. Tak. A ted at mi nekdo rekne, jak me chce dostat z auta do mhd nebo na kolo.

0/−1
1.3.2017 15:44

I36v86a13n 30H46o60l82a67s 5217227208567

> Do prace 3km, mhd+chuze 30 minut,

Jen detail - 3km ujde zdravý člověk za tu půlhodinu a MHD vůbec nepotřebuje.

+1/0
2.3.2017 13:39

J57a36n 78P71e10r70n90i56k 8800221288146

Cykliste v Brne je totalni blbost. Uz chci videt jak se vsichni stastne budou sapat do tech Brnenskych kopcu.

+13/−2
1.3.2017 15:33

I45v85e31t72a 14S16e36d16l38á95č79k68o61v15á 1234268229284

To v článku psali, očekávají nástup elektrokol ;-) (ne, že bych tomu věřila, ale aspoň trochu zdůvodněné to mají)

+1/0
1.3.2017 17:17

L56i49b61o84r 49B40e18n42á22t45s49k91ý 3962238677981

Hloupost i když pomáhají musíte šlapat. takže zase hloupost, jedna z nápadu zelených a žít BRNO, Bože když už voliči v Brně popadnou mozek a Hollana a zelené nebudou volit. Kdyby to bylo na severní Moravě, tek bych řekl " kraj razovitý ", ale v Brně. Dosaďte si co chcete...

0/−1
1.3.2017 22:25

P84e59t39r 20Š63t14ě85p 2143283610566

A večer si to kolo každý vyvleče v paneláku do patra, aby ho mohl nabít na další den, protože ve sklepě zásuvka není. Je to asi stejně domyšlené, jako vize hromadného používání elekotromobilů.

0/0
21.4.2017 21:05

J20i20ř93í 56K73o44c62u65r78e51k 6595464905638

Cykloaktivista Hollan chce mít volné silnice sám pro sebe. Nic jiného v tom není.

Jeden by blýhově čekal, že se budou snažit o odvedení tranzitní dopravy z městských čtvrtí. Takovéhle hodiny! Tranzit bude městem jezid dál, jen místní budou perzekuováni.

+13/−1
1.3.2017 14:45

R70o93b89e65r45t 98M65o11t61k30a 4626867119635

Ne každý je na tom zdravotně tak, aby mohl jezdit na kole. Ne každý má moznost se v praci osprchovat, aby nevoněl potem, každý není odolný, aby mohl za každého počasí na kole. Ne každý je ochoten riskovat zranění a ztrátu příjmu při eventuálním pádu.

+12/−1
1.3.2017 14:23

M51i62c57h65a87l 82B97r32ň27á87k 6754574447578

Vsak pozor, Ander uz vymysli, ze kazda firma s urcitym poctem zamestnancu bude mit povinnost do roku tusim 2022 mit ve firme sprchu pro zamestnance, aby mohli na kole jezdit a nesmrdeli... Z jakeho titulu chce mesto soukrome subjekty k tomuto donutit, je mi zahadou. Nicmene zcela vazne to maji v planech.

+5/−1
1.3.2017 14:34

L87i57b34o22r 48B56e91n19á94t47s82k61ý 3902188577731

od idiota Andera mne to nepřekvapuje.

0/−1
1.3.2017 22:28

J93i86ř42í 97K23o25c92u92r58e17k 6655474755118

Když může někdo, můžou všichni! Že má stará paní Haptáková umělou kyčel a chodí o dvou holích? Na kolo s ní! I v 88 letech může! :-P

+2/−3
1.3.2017 14:53

R89a87d63i17m 22D14r94b49o48h54l71a42v 5671206823357

A teď ta paní jezdí autem?

+2/−1
1.3.2017 17:40

R91o88b74e52r93t 88M24o46t44k71a 4636407639405

Třeba ji vozí její 60ty letý syn z cukrovkou a osteoporozou.

+1/−1
1.3.2017 19:11

J90a54n 42K93o56ř94á96n 7827948528786

nestavte "okruhy" ve městě

+1/0
1.3.2017 14:22

P53e48t87r 35B80á57č82a 8205326245755

Jezdete si na teh kolech sami Hniloba Brno a dejte slusnym lidem pokoj furt.

Misto toho aby davno stal Pisarecke tunel, severni obchvat mestem, U zvonarky s enejezdil jendim pruhem jak za kral Klacka, tak se tady budou furt vymyslet enjaky slunickarsky ptakoviny ;-O;-O

I KMDYBYCH MEL DOSTAT 1000kc DENNE TAK NA TO KOLO NESEDNU !!!!!!

tak se konecne proberte.

+18/−1
1.3.2017 13:53

M72i33c16h11a72l 27B72r50ň49á63k 6854174627278

Vytlacime z Brna auta, zablokujeme jakoukoliv smysluplnou dopravni stavbu, ktera by doprave v centru ulevila, zablokujeme jakykoliv rozvoj MHD, ale hlavne ze kamosi, co rozjelu byznys na sdileni kol, budou mit kseft. Vas Ander, Vlasin, Patocka a dalsi Melody makers. Tehle zelene bolsevicke svoloce se musime co nejdriv zbavit.

+36/0
1.3.2017 13:45

P98e73t62r 87B37á19č92a 8315736505495

To musime, neskutecny existence !!

+3/−1
1.3.2017 13:54

M35i20l63a23n 80Š30e41l25i24g80a 7191864553313

Napriklad tramvajove linky uz neni moc kam rozsirovat, v ranni spicce to jezdi skoro nonstop a na dopravnich uzlech se navzajem blokuji. A i tak jsou narvane k prasknuti.

+18/−1
1.3.2017 13:43

K79a20t54e13ř24i66n40a 34H18a80l83a29š32k93o15v82á 1505595653607

momentalne dojezdovy cas z domu do prace: autem 30 minut, mhd 60 minut, ve spicku uz se mi povedlo mhckem i 100 minut. to uz je sakra rozdil.

+6/−1
1.3.2017 13:34

P47e17t18r 36K67o43v53a90ř48í45k 1881853179657

Přesně tak - auto 20 minut, kolo 40 minut, MHD 60 minut (pokud navazují spoje).

+3/−1
1.3.2017 13:44

R57a98d48i27m 58D82r19b10o11h81l39a61v 5971466193417

A odkud dojíždíte, z jiné části nebo z vesnice?

+2/−1
1.3.2017 17:56

P39e59t30r 93K83o72v11a27ř45í80k 1221483859727

18 km z obce za hranicí Brna.

+1/−1
1.3.2017 18:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.