Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvakrát ne nestačilo. Aktivisté chtějí třetí referendum o nádraží v Brně

V centru, nebo u řeky? Zásadní otázku o poloze hlavního vlakového nádraží budou Brňané nejspíš opět řešit v referendu. Už potřetí. V dopise příznivcům to nedávno naznačil Jakub Patočka, zmocněnec přípravného výboru z občanské aliance Referendum 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P82e42t74r 89T41o48m58e20k 1476142120581

V Brně mají Patočku, v Praze máme Stropnického. Oba to jsou velcí ekoterorističtí dárečci.

+1/0
9.3.2017 22:45

P15e93t12r 23K54u32m69s87t88á49t 1265201287807

Panebože, ať se optají i těch, co dojíždějí, ne jen místních, z kterých mnozí jezdí tak jednou za měsíc, někteří i méně. Ale nádraží v centru u tramvajového uzlu je veliká výhoda. U řeky budou všichni s kufry chodit k tramvaji daleko a radní, kteří většinou vlakem nejezdí si koledují o defenestraci. Jezdím do Brna z Děčína 2x za měsíc, mám průkazku, většinou mám kufr těžký a děkuji těm magorům, kvůli kterým bych se měl zbytečně dřít.

+1/0
9.3.2017 8:11

P28e55t41r 60B71á43č33a 8625216715915

Patocko bez pracovat nekam do fabriky a prestan otravovat. Tam budes mnohem uztecnejsi.

+3/0
8.3.2017 22:14

Š75t93e73f75a81n 50F91r34i54č64a 7282668663216

Referendum je zbytečné. Klíčové by bylo zeptat se dojíždějících venkovanů. Ovšem těch se nikdo neptal ani v prvním, ani ve druhém referendu, zda budou ochotni ztrácet každý den 2 x 15 minut času mezi Dolním nádražím a centrem města. Odpověď je ovšem jasná i bez referenda - samozřejmě nebudou. Čili dopady na Brno bude mít odsun nádraží přímo fatální, a to v podobě dramatického nárůstu individuální dopravy. Názory Brňanů, kteří vlakem cestují jednou za rok na dovolenou, jsou nepodstatné.

+1/0
8.3.2017 21:40

P14a72v67e27l 94K53a35m72e31n30í77k 3904917722510

Šaškárna.

0/0
8.3.2017 18:05

P85a71v69e48l 12M81o40r92a93v24e73c 3442689352558

Jako jsem pro nádraží v centru, ale to co předvádí Patočka je hnusRv.

+1/0
8.3.2017 16:20

M72i89r22o92s15l32a29v 89V52y53k95o32u68p11i54l 3610716103415

Aktivistické peklo "Po Brněnsku"!!;-€;-O

+2/0
8.3.2017 14:19

M81a23r41c94e96l 71P11a89v37l33í11k 7381604378619

príkladom je únia - budeme voľby, referendá opakovať dovtedy, kým sa ho nepodarí ZMANIPULOVAŤ k vlastnej spokojnosti!

+3/−4
8.3.2017 13:07

A93l31e28n11a 59E58l80i48á50š58o59v38á 3434701342238

Nechápu, proč stačí ke zvolení senátorem jediný člověk, a na referendum je třeba hromada lidí. Zřejmě máme to referendum nějak špatně nastavené. Asi máme špatné politiky a špatnou ústavu.

0/−6
8.3.2017 13:07

J29a82n 95P34š23e90n76i80č96k17a 2600288103252

Ukaz mi jednoho senatora ci senatorku ktery byl zvolen mene jak 100 hlasy. Ono uz vitezstvi v 1. kole senatnich voleb bude pomerne vzacne, nastalo-li nekdy.

+1/0
8.3.2017 14:22

P30a94v92e17l 72O91d67e50h81n40a31l 6643609568565

Ne, nastavené je to správně. Vy opravdu chcete, aby o něčem, co ovlivní všechny občany, rozhodla hrstka aktivistů? Referendum nejsou volby, teoreticky lze různá referenda zcela účelově vyhlašovat ob týden. Budete tam pak běhat hlasovat ke každému z nich, nebo se na to vykašlete a počkáte, kdy vám Patočka prosadí některý z jeho zrůdných nápadů?

Pro informaci - poslední jeho pokus byl koncipovaný jako trojský kůň, kdy oba možné výsledky byly výhodné pouze pro aktivisty kolem Patočky a Zelených. Jedinou šancí, jak zabránit jejich plánu, byla právě cílená neúčast, což se občanům podařilo. Patočkovci dokonce aktivně podporovali ty, kdo byli jejich oponenty a těsili se, že ti jim svou účastí zajistí vítězství.

http://www.brnoplus.cz/wp-content/uploads/2016/09/160906-MFD-Uzitecni-idioti.jpg

+1/0
8.3.2017 17:21

J22i50n60d92ř61i75c25h 41B54a64r68t18e36k 2347785619729

Poloha u Petrova je nepoměrně lepší. Je to skutečné centrum,a je to stále uzel MHD.

Navíc výhled na skálu a Petrov nad tím, to je prostě romantika.

Místo u řeky není centrum, je to z ruky, stejně jako není centrum Mendlák nebo Konečného náměstí. Pokud chce někdo hlavas třeba na Mendláku, tak prosím, má na to právo, ale výhoda (vysokorychlostních) železnic je právě v tom, že zajíždí přímo do centra, a ne na někam jinam. Jinak prostě železnice není konkurenceschopná a ztrácí svůj celý význam.

+12/−4
8.3.2017 12:36

P32a58v44e18l 47M77o27r49a36v24e55c 3522829682228

To ano, ale Patočkova neustálá potřeba vyvolávat další a dlaší referendum mi přijde nesmyslná.

Dvakrát se lidé vyjádřili dosti podobně - chtějí nádraží v centru, ale hlasovalo jich málo. Proč si Patočka myslí, že třetí hlasování dopadne jinak?

A proč pořád hledá chyby u jiných když sám má máslo na hlavě? Otázky u 2.referenda byly dost zmatečné, já jako obhájce nádraží pod Petrovem jsem na jednu neodpověděl protože byla naprosto mimo.

+2/0
8.3.2017 16:22

J30a49k60u47b 76F48e31i67f29a77r 7759279376989

A co udělat referendum o aktivistech? :-P

+4/−3
8.3.2017 12:35

A41l55e15n52a 13E86l68i34á63š16o52v54á 3834571742148

To bych doporučovala, pokud by se to týkalo všech aktivistů. I těch zelených.

+1/0
8.3.2017 13:08

M40i18c26h34a67l 22B58r21ň21á49k 6544194227508

Rozhodnout o nejlepsi variante maji racionalni argumenty dopravnich odborniku. Ne hystericti aktiviste, kteri jeste umyslne lzou. Tecka.

+10/−2
8.3.2017 12:30

O28t98a 51S31a98l25y23k 6963771266189

Referendum je pro hlupáčky, kteří mají ambici rozhodovat o něčem, čemu vůbec nerozumí a jejich ambiciózní manipulátory.

Jako docent na vš se neodvažuji rozhodovat o tak vysoce odborném problému, jako je přesun nádraží. Ať rozhodují ti, kdo ponesou odpovědnost, rada, architekti, urbanisté, sociologové atd. a především poslanci, kteří mají rozhodování v popisu práce na plný úvazek. Proto chodím k volbám, aby za mne rozhodovali ti, jimž jsem volebním hlasem dal důvěru, pane Patočko.

+8/−3
8.3.2017 12:23

P42a80v36e82l 70M95o76r82a71v12e70c 3862289822178

Problém je, že o tomto dosud nerozhodovali architekti, urbanisté atd., ale jen politici. A dlouho ti, kteří byli zainteresováni na jedné konkrétní variantě, proto cokoliv jiného ignorovali a tlačili svou variantu silou.

Až teď vzniká nějaká srovnávací urbanistická studie, a můžeme jen doufat, že si s ní radnice nevytře dolní spodek zad.

0/0
8.3.2017 16:24

K86a91r92e90l 74F28a78j53t 5928122361843

Kdyby jim radši rozdali smetáky a lopaty ...

+8/−1
8.3.2017 12:12

P15e24t93r 29S56t50r13n25a39d 6836657839235

Jde nějak dát více plusů?

0/−2
8.3.2017 12:24

D45a66v56i95d 79K44o79s42t16e19l84n32í27k 9665626571

Překvapuje mě, že za Rakouska-Uherska by vůbec možné postavit tolik kilometrů železnic a tolik nádraží - v podstatě velkou část dnešní železniční sítě. Asi tenkrát neměli aktivisty...

+14/−3
8.3.2017 11:38

R39o77b92e50r97t 64M59o64t72k33a 4636607459885

No, někde taky proti železnici docela bojovali. Ale ukázalo se že obce kde udělali železnici šly nahoru, kdežto kde železnice nebyla, šly do .. dolů. Bohužel dnes nemůžete aktivisty hnát k odpovědnosti.

+7/0
8.3.2017 11:47

J77a61n 90L61u94k40á56š 7447783873352

Za prve to tehdy postavili na okraj mesta. Ovsem dnes by asi nadrazi nekde v Liskovci ci Malomericich moc smysl nemelo, ze? Tehdy nebylo cestovani vlakem bezne, dokonce bylo drahe, takze to nebylo potreba tahat az do centra.

Za druhe, tehdy se prekazkam prevazne vyhybali nez staveli rovne, takze kdyz jeden sedlak holt nechtel prodat, vyhnuli se tomu stejne jako treba kopci.

+3/0
8.3.2017 12:06

L18u34d80ě87k 19C71h28r85á58s76t36e36k 5164304942686

Typická ukázka neomarxistického debilitami, maskovaného za tzv. aktivismus... Proste budeme referendum opakovat tak dlouho, než dopadne tak, jak chceme.

+19/−2
8.3.2017 11:23
Foto

J90a46n 24V70a55l78a55l72í95k 6546649750106

Jako určitý špunt by mohlo působit brněnské hl. nádraží v současném stavu. I když je připravován přesun nádraží do jižní polohy, stále se o tomto vedou diskuze. V každém případě do plného zprovoznění VRT Praha – Brno – Ostrava bude nutné buď zásadně přestavět současné nádraží, nebo vybudovat nové v odsunuté poloze. Náklady na nové nádraží včetně nákladů na budování nové městské infrastruktury, se odhadují na 24 mld. Kč (nejsou součástí VRT).

no a zaleží kolik by stála uplná přestavba

+1/0
8.3.2017 11:21

J61i98n30d57ř70i19c39h 51H40r90a45d53e88c27k12ý 6285839632352

3x a dost?

+1/0
8.3.2017 11:20

M88i19c61h75a87l 51B20r46ň77á12k 6424464747738

Proste budeme demokraticky hlasovat tak dlouho, dokud nevyhrajeme... vasi aktiviste.

+8/0
8.3.2017 11:17

M30a82r76t73i37n 84P71a34v58e61l94k83a 3793206351654

Bych ti zrušil úplně a je klid. Řešit blbiny...

0/0
8.3.2017 11:17

J54i92ř35í 80P21l74a72v88s67k81ý 9810676281149

aktivista, to je zcela regulerni diagnoza ...

" ... vinu klade Patočka mainstreamovým médiím, jež neinformovala o referendu podle jeho představ ... "

proc se kdejake zelene tentononc domniva, ze vsichni mu bud budou pomahat, nebo mu alespon uhnou z cesty ?

+14/0
8.3.2017 11:13
Foto

R61o88s13t16i23s53l80a45v 17T89a96r13a47b36a 7268358555369

Tady je řešení http://www.nadraziprobrno.cz Ne lži lidí kteří možná nevěří ani sami sobě né tak referendu které pořádají.

+5/−5
8.3.2017 11:05

J67a75n 75L90u81k47á49š 7707113103482

To je "reseni" podle brnenske ODS.

V clanku mate informaci, kdo stoji za Brno+ uvedenu.

+5/−4
8.3.2017 11:09

J26a89n 51Š89e43d89ý 5328901178280

no a? nějaký problém s tím?

+2/−3
8.3.2017 11:13

J52a11n 21L89u72k30á76š 7687503413642

Porad to same, nove nadrazi ma byt mimo hlavni uzel MHD, odtamtud tam pouze povede tramvajova trat, ale hlavni tramvajovy uzel zustane pred soucasnym nadrazim. (Je to tam uvedeno.)

Porad ten samy argument ze zatimco k nadrazi u reky muzou vysokorychlostni vlaky jezdit zespodu, nadrazi pod Petrovem znamena drahe tunely. Pritom by tam mohly zajet zezpodu uvrati jako do toho nadrazi u reky.

+4/−1
8.3.2017 11:43

L56u21d91ě47k 92C22h37r25á40s15t41e73k 5154884582856

A co přesně je tam špatně??? Logicky, nové vysokorychlostní tratě a vyšší kapacitu do stávající polohy prostě nenacpete, ani kdybyste se stavěl na hlavu, tedy pokud nechcete rozbourat celý střed Brna. Argumenty o špatné dostupnosti odsunutého jsou stupidní a nepodložené. U nového nádraží samozřejmě bude vybudována potřebná obslužnost, protáhnout koleje šaliny a dráty trolejbusů o pár stovek metrů je to nejmenší. Odměnou bude zcela nové nádraží s rezervou kapacity a všemi moderními vymoženostmi. Opravdu nechápu ty retardované nářky proti změně polohy o pár set metrů.

+4/−5
8.3.2017 11:35

J57a84n 36L91u65k13á75š 7607573323882

Pokud zbourate Tesco, tak ji do stavajici polohy nacpete, ale o tom se nebavme, to je zas jina varianta, uplne nova.

Zasadni je, ze zadny plan prenest salinovy uzel pred jizni nadrazi neni. Bude to znamenat prijet tam a prestoupit na salinu, co vas doveze na uzel MHD.

Muzete tam snadno presunut autobusy z Uzke asi i troljebusy, ale potom to desne osladite lidem, co na ne prestupuji ze saliny a tech je vic, nez vlakovych pasazeru.

+6/−1
8.3.2017 11:49

M69i57c75h49a34l 41B96r84ň35á93k 6774514527388

Videl nekdo realny plan, jak to ma vypadat skrz linky? Nikdo. 5 minut cesty na uzel (mimochodem uz dnes pretizeny na hranici kapacity) prece neni nic katastrofalniho.

+2/−3
8.3.2017 12:05

M77a78r13t21i95n 78V25e66r41n28e82r 3926559381640

Je to zhoršení, a výrazné. Nejde o žádných pět minut, je to jedna cesta kolejovou dopravou a jeden přestup navíc, to v závislosti na vazbách může klidně dát dvacet minut zdržení.

+3/−1
8.3.2017 12:06

J55a87n 71L42u64k14á35š 7707573643332

5 minut cesty + 5 minut presun z vlaku + 5-10 minut cekani = 15-20 minut versus 5 v druhe varinte.

Mimochodem, sama skutecnost, ze ten realny plan neni, i kdyz se o tom vedou spory, dost dokazuje. Jeho existenci a presvedcivosti by se mohlo umlcet dost argumentu proti presunu.

Mohl by byt klidne v nekolika variantach, ale skutecnost, ze neni, dokazuje, ze se problematikou MHD obsluznosti presunuteho nadrazi nikdo vazne nezabyval.

+2/−1
8.3.2017 12:12

M80i57c60h11a31l 89B57r49ň23á74k 6964804537208

15-20 versus 10-15. Kdyz uz. Cekat na salinu budete muset tak jako tak, presunovat z vlaku jakbysmet. Porad se bavime o 5-10 minutach. Na jednu stranu se z tohi dela tema, na druhou od soudruhu Anderu a spol poslouchame, ze mame auta nechavat na okraji mesta a smrdlat se na MHD, cimz zabijeme casu nepomerne vice.

+2/−2
8.3.2017 12:26

J92a89n 41L18u18k15á57š 7137383963392

Budete na ni cekat 2x (podruhe pred soucasnym hlavakem) misto 1x. Pouze presun na ni vam zustane, coz je tech 5 minut, co uvadim.

+3/−1
8.3.2017 12:41

P32a63v79e94l 22M74o77r50a48v24e90c 3852839662818

To říkejte hůře pohyblivým lidem. Nebo těm co spěchají na vlak. Nebo těm co denně dojíždějí.

My tady budeme slavnostně přresouvat nádraží za miliardy, aby se zrychlila doprava o pár minut, a pak těch pár minut "utratíme" cestou na šalinu? Blbost..

+1/0
8.3.2017 16:26

J70a65n 79L24u42k22á74š 7617213923422

Resp. aby se vlaky zrychlili o nejakych 3 az 5 minut a pote stravit navic 15-20 vcetne tahani zavazadel na dodatecny prestup.

0/0
8.3.2017 17:48

M79a25r55t25i75n 98V56e71r34n59e35r 3856429781830

Potřebná obslužnost tam samozřejmě vybudována nebude, nikdo s ní nepočítá (nad úroveň dvou linek tramvaje), naopak otevřeně se přiznává nutnost dalšího přestupu pro většinu směrů. Nejde o protažení kolejí o pár stovek metrů, nahradit plnohodnotně současnou vazbu na MHD (přímá obsluha skoro všech konečných tramvaje, každá zastávka MHD dosažitelná s nejvýše jedním přestupem) by znamenalo úplně přepracovat vedení tramvajových tratí, a na to se nikdo nechystá, nemluvě o tom, kudy by se to vedlo.

V celé moderní Evropě se vazba MHD a mimoměstské veřejné hromadné dopravy posiluje, jen brněnský projekt odsunu nádraží ji bourá...

+5/−1
8.3.2017 12:02

J15a74r68o53m75í50r 32Š34r47á75m42e72k 3267256887502

Bohužel konkrétně v Brně jsou argumenty založené na špatné dopravní obslužnosti docela na místě. Možná se už něco změnilo (několik let už v Brně nejsem), ale např. vleklý spor mezi Dopravním podnikem města Brna a Masarykovou univerzitou o zajištění dobravní obslužnosti univerzitního kampusu v Bohunicích (DP chtěl vyrazit z MU co nejvíce peněz, MU se bránila s poukazem na pravidla pro provoz MHD v Brně) nesvědčí o schopnosti tuto infrastrukturu v rozumném čase skutečně vybudovat.

(Bez ohledu na to, jak korektní je argumentace VRT.)

+2/0
8.3.2017 12:08

M15a43r11t80i45n 70V33e67r75n19e83r 3206209451150

Stačí se podívat na tu Zvonařku. Čtvrt století tam stojí a rozumné připojení na MHD stále není...

+4/−1
8.3.2017 12:11

M54i38c10h43a89l 55B45r33ň87á13k 6734324907378

Plotni se zacina stavet letos.

+1/0
8.3.2017 12:24

D32a24g97m18a44r 45V45o37h45r81a34d39s97k30á 4188746227496

Začíná se stavět Plotní? Co vím, ulice Plotní je postavená.

0/−1
8.3.2017 14:18

L37u65d95ě67k 70C86h88r17á24s87t65e56k 5574674582446

Vzhledem k tomu, že případný přesun nádraží rozhodně není otázka následujících pár let, tak je času dost na to, aby se současně řešila i jeho dopravní obslužnost MHD, v tom bych neviděl problém.

+1/−1
8.3.2017 14:18

I83v81a60n 94H21o37l69a18s 5917727968177

To by ovšem muselo být KUDY. Prostě podle umístnění brněnského hlavního nádraží se celá MHD budovala 150 let, podle hlavních tras se stavěly (4i bouraly) ulice, křižovatky etc. Takže bez ohledu na to, kolik času na to je, NELZE na místě odsunutého nádraží postavit srovnatelný přestupní uzel MHD, čili pro většinu lidí to bude znamenat ten přestup navíc (s prodloužením jízdní doby, jak už bylo uvedeno).

0/0
9.3.2017 15:42

O30n16d35ř66e93j 98K20m51e98c 7667278408465

Naprosto souhlasím.

0/0
8.3.2017 18:20







Najdete na iDNES.cz