Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvakrát ne nestačilo. Aktivisté chtějí třetí referendum o nádraží v Brně

V centru, nebo u řeky? Zásadní otázku o poloze hlavního vlakového nádraží budou Brňané nejspíš opět řešit v referendu. Už potřetí. V dopise příznivcům to nedávno naznačil Jakub Patočka, zmocněnec přípravného výboru z občanské aliance Referendum 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21e10t16r 30T77o20m85e33k 1766232200721

V Brně mají Patočku, v Praze máme Stropnického. Oba to jsou velcí ekoterorističtí dárečci.

+1/0
9.3.2017 22:45

P81e69t12r 67K45u59m17s35t35á15t 1495411817447

Panebože, ať se optají i těch, co dojíždějí, ne jen místních, z kterých mnozí jezdí tak jednou za měsíc, někteří i méně. Ale nádraží v centru u tramvajového uzlu je veliká výhoda. U řeky budou všichni s kufry chodit k tramvaji daleko a radní, kteří většinou vlakem nejezdí si koledují o defenestraci. Jezdím do Brna z Děčína 2x za měsíc, mám průkazku, většinou mám kufr těžký a děkuji těm magorům, kvůli kterým bych se měl zbytečně dřít.

+1/0
9.3.2017 8:11

P35e35t68r 83B88á52č75a 8195546125565

Patocko bez pracovat nekam do fabriky a prestan otravovat. Tam budes mnohem uztecnejsi.

+3/0
8.3.2017 22:14

Š34t23e96f38a56n 39F75r83i63č16a 7882888153756

Referendum je zbytečné. Klíčové by bylo zeptat se dojíždějících venkovanů. Ovšem těch se nikdo neptal ani v prvním, ani ve druhém referendu, zda budou ochotni ztrácet každý den 2 x 15 minut času mezi Dolním nádražím a centrem města. Odpověď je ovšem jasná i bez referenda - samozřejmě nebudou. Čili dopady na Brno bude mít odsun nádraží přímo fatální, a to v podobě dramatického nárůstu individuální dopravy. Názory Brňanů, kteří vlakem cestují jednou za rok na dovolenou, jsou nepodstatné.

+1/0
8.3.2017 21:40

P46a88v98e51l 16K60a73m48e43n83í59k 3634927332670

Šaškárna.

0/0
8.3.2017 18:05

P95a71v24e98l 21M21o46r20a95v78e74c 3722579272378

Jako jsem pro nádraží v centru, ale to co předvádí Patočka je hnusRv.

+1/0
8.3.2017 16:20

M46i45r63o18s52l62a76v 67V48y51k81o85u79p22i77l 3910466513255

Aktivistické peklo "Po Brněnsku"!!;-€;-O

+2/0
8.3.2017 14:19

M67a44r74c88e92l 64P10a78v12l71í40k 7861264318159

príkladom je únia - budeme voľby, referendá opakovať dovtedy, kým sa ho nepodarí ZMANIPULOVAŤ k vlastnej spokojnosti!

+3/−4
8.3.2017 13:07

A47l23e10n84a 79E15l28i13á74š57o38v34á 3654961282858

Nechápu, proč stačí ke zvolení senátorem jediný člověk, a na referendum je třeba hromada lidí. Zřejmě máme to referendum nějak špatně nastavené. Asi máme špatné politiky a špatnou ústavu.

0/−6
8.3.2017 13:07

J38a31n 41P59š92e70n55i69č52k52a 2820748943182

Ukaz mi jednoho senatora ci senatorku ktery byl zvolen mene jak 100 hlasy. Ono uz vitezstvi v 1. kole senatnich voleb bude pomerne vzacne, nastalo-li nekdy.

+1/0
8.3.2017 14:22

O63d65s64t73r74a64n90ě60n70ý 20U48ž40i98v41a64t39e43l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
8.3.2017 17:21

J81i82n85d12ř65i83c71h 21B76a66r40t41e37k 2327525189669

Poloha u Petrova je nepoměrně lepší. Je to skutečné centrum,a je to stále uzel MHD.

Navíc výhled na skálu a Petrov nad tím, to je prostě romantika.

Místo u řeky není centrum, je to z ruky, stejně jako není centrum Mendlák nebo Konečného náměstí. Pokud chce někdo hlavas třeba na Mendláku, tak prosím, má na to právo, ale výhoda (vysokorychlostních) železnic je právě v tom, že zajíždí přímo do centra, a ne na někam jinam. Jinak prostě železnice není konkurenceschopná a ztrácí svůj celý význam.

+12/−4
8.3.2017 12:36

P92a72v69e91l 32M63o93r76a59v31e20c 3622709242158

To ano, ale Patočkova neustálá potřeba vyvolávat další a dlaší referendum mi přijde nesmyslná.

Dvakrát se lidé vyjádřili dosti podobně - chtějí nádraží v centru, ale hlasovalo jich málo. Proč si Patočka myslí, že třetí hlasování dopadne jinak?

A proč pořád hledá chyby u jiných když sám má máslo na hlavě? Otázky u 2.referenda byly dost zmatečné, já jako obhájce nádraží pod Petrovem jsem na jednu neodpověděl protože byla naprosto mimo.

+2/0
8.3.2017 16:22

J23a18k10u90b 19F15e97i80f91a61r 7969969606299

A co udělat referendum o aktivistech? :-P

+4/−3
8.3.2017 12:35

A42l87e95n32a 42E47l91i68á51š59o29v90á 3344161622618

To bych doporučovala, pokud by se to týkalo všech aktivistů. I těch zelených.

+1/0
8.3.2017 13:08

M58i15c52h35a27l 29B31r60ň97á60k 6944904767398

Rozhodnout o nejlepsi variante maji racionalni argumenty dopravnich odborniku. Ne hystericti aktiviste, kteri jeste umyslne lzou. Tecka.

+10/−2
8.3.2017 12:30

O34t66a 43S56a26l42y23k 6403381756229

Referendum je pro hlupáčky, kteří mají ambici rozhodovat o něčem, čemu vůbec nerozumí a jejich ambiciózní manipulátory.

Jako docent na vš se neodvažuji rozhodovat o tak vysoce odborném problému, jako je přesun nádraží. Ať rozhodují ti, kdo ponesou odpovědnost, rada, architekti, urbanisté, sociologové atd. a především poslanci, kteří mají rozhodování v popisu práce na plný úvazek. Proto chodím k volbám, aby za mne rozhodovali ti, jimž jsem volebním hlasem dal důvěru, pane Patočko.

+8/−3
8.3.2017 12:23

P53a65v50e70l 28M80o91r27a40v12e91c 3532359122238

Problém je, že o tomto dosud nerozhodovali architekti, urbanisté atd., ale jen politici. A dlouho ti, kteří byli zainteresováni na jedné konkrétní variantě, proto cokoliv jiného ignorovali a tlačili svou variantu silou.

Až teď vzniká nějaká srovnávací urbanistická studie, a můžeme jen doufat, že si s ní radnice nevytře dolní spodek zad.

0/0
8.3.2017 16:24

K65a44r33e80l 52F10a91j22t 5358622561773

Kdyby jim radši rozdali smetáky a lopaty ...

+8/−1
8.3.2017 12:12

P89e29t47r 28S75t76r22n73a62d 6796897799795

Jde nějak dát více plusů?

0/−2
8.3.2017 12:24

D13a73v45i36d 41K22o18s54t12e75l78n16í57k 9325226611

Překvapuje mě, že za Rakouska-Uherska by vůbec možné postavit tolik kilometrů železnic a tolik nádraží - v podstatě velkou část dnešní železniční sítě. Asi tenkrát neměli aktivisty...

+14/−3
8.3.2017 11:38

R53o25b17e70r12t 12M96o92t83k26a 4766227379605

No, někde taky proti železnici docela bojovali. Ale ukázalo se že obce kde udělali železnici šly nahoru, kdežto kde železnice nebyla, šly do .. dolů. Bohužel dnes nemůžete aktivisty hnát k odpovědnosti.

+7/0
8.3.2017 11:47

J85a54n 52L11u49k36á55š 7857923503482

Za prve to tehdy postavili na okraj mesta. Ovsem dnes by asi nadrazi nekde v Liskovci ci Malomericich moc smysl nemelo, ze? Tehdy nebylo cestovani vlakem bezne, dokonce bylo drahe, takze to nebylo potreba tahat az do centra.

Za druhe, tehdy se prekazkam prevazne vyhybali nez staveli rovne, takze kdyz jeden sedlak holt nechtel prodat, vyhnuli se tomu stejne jako treba kopci.

+3/0
8.3.2017 12:06

L32u86d52ě67k 22C28h53r10á22s18t64e81k 5194764112756

Typická ukázka neomarxistického debilitami, maskovaného za tzv. aktivismus... Proste budeme referendum opakovat tak dlouho, než dopadne tak, jak chceme.

+19/−2
8.3.2017 11:23
Foto

J52a52n 25V45a94l26a51l89í34k 6636569820846

Jako určitý špunt by mohlo působit brněnské hl. nádraží v současném stavu. I když je připravován přesun nádraží do jižní polohy, stále se o tomto vedou diskuze. V každém případě do plného zprovoznění VRT Praha – Brno – Ostrava bude nutné buď zásadně přestavět současné nádraží, nebo vybudovat nové v odsunuté poloze. Náklady na nové nádraží včetně nákladů na budování nové městské infrastruktury, se odhadují na 24 mld. Kč (nejsou součástí VRT).

no a zaleží kolik by stála uplná přestavba

+1/0
8.3.2017 11:21

J15i67n31d66ř31i79c24h 53H35r71a97d32e22c25k51ý 6305719432332

3x a dost?

+1/0
8.3.2017 11:20

M48i60c13h43a77l 14B53r16ň44á61k 6424584717708

Proste budeme demokraticky hlasovat tak dlouho, dokud nevyhrajeme... vasi aktiviste.

+8/0
8.3.2017 11:17

M24a16r50t42i24n 86P96a85v31e26l79k27a 3223826101104

Bych ti zrušil úplně a je klid. Řešit blbiny...

0/0
8.3.2017 11:17

J69i61ř29í 32P43l34a11v34s53k61ý 9770736781909

aktivista, to je zcela regulerni diagnoza ...

" ... vinu klade Patočka mainstreamovým médiím, jež neinformovala o referendu podle jeho představ ... "

proc se kdejake zelene tentononc domniva, ze vsichni mu bud budou pomahat, nebo mu alespon uhnou z cesty ?

+14/0
8.3.2017 11:13
Foto

R91o23s35t61i96s19l11a86v 56T55a36r62a38b85a 7628608915709

Tady je řešení http://www.nadraziprobrno.cz Ne lži lidí kteří možná nevěří ani sami sobě né tak referendu které pořádají.

+5/−5
8.3.2017 11:05

J15a44n 91L79u38k48á36š 7897143253882

To je "reseni" podle brnenske ODS.

V clanku mate informaci, kdo stoji za Brno+ uvedenu.

+5/−4
8.3.2017 11:09

J62a19n 33Š16e39d34ý 5668901608840

no a? nějaký problém s tím?

+2/−3
8.3.2017 11:13

J90a97n 81L14u73k95á80š 7947253713922

Porad to same, nove nadrazi ma byt mimo hlavni uzel MHD, odtamtud tam pouze povede tramvajova trat, ale hlavni tramvajovy uzel zustane pred soucasnym nadrazim. (Je to tam uvedeno.)

Porad ten samy argument ze zatimco k nadrazi u reky muzou vysokorychlostni vlaky jezdit zespodu, nadrazi pod Petrovem znamena drahe tunely. Pritom by tam mohly zajet zezpodu uvrati jako do toho nadrazi u reky.

+4/−1
8.3.2017 11:43

L69u16d67ě43k 98C21h83r86á35s16t14e84k 5974934452126

A co přesně je tam špatně??? Logicky, nové vysokorychlostní tratě a vyšší kapacitu do stávající polohy prostě nenacpete, ani kdybyste se stavěl na hlavu, tedy pokud nechcete rozbourat celý střed Brna. Argumenty o špatné dostupnosti odsunutého jsou stupidní a nepodložené. U nového nádraží samozřejmě bude vybudována potřebná obslužnost, protáhnout koleje šaliny a dráty trolejbusů o pár stovek metrů je to nejmenší. Odměnou bude zcela nové nádraží s rezervou kapacity a všemi moderními vymoženostmi. Opravdu nechápu ty retardované nářky proti změně polohy o pár set metrů.

+4/−5
8.3.2017 11:35

J55a97n 61L94u68k41á84š 7237463203752

Pokud zbourate Tesco, tak ji do stavajici polohy nacpete, ale o tom se nebavme, to je zas jina varianta, uplne nova.

Zasadni je, ze zadny plan prenest salinovy uzel pred jizni nadrazi neni. Bude to znamenat prijet tam a prestoupit na salinu, co vas doveze na uzel MHD.

Muzete tam snadno presunut autobusy z Uzke asi i troljebusy, ale potom to desne osladite lidem, co na ne prestupuji ze saliny a tech je vic, nez vlakovych pasazeru.

+6/−1
8.3.2017 11:49

M63i52c54h93a88l 53B95r91ň12á64k 6714404237818

Videl nekdo realny plan, jak to ma vypadat skrz linky? Nikdo. 5 minut cesty na uzel (mimochodem uz dnes pretizeny na hranici kapacity) prece neni nic katastrofalniho.

+2/−3
8.3.2017 12:05

M22a24r41t12i12n 42V46e82r67n48e22r 3646169161360

Je to zhoršení, a výrazné. Nejde o žádných pět minut, je to jedna cesta kolejovou dopravou a jeden přestup navíc, to v závislosti na vazbách může klidně dát dvacet minut zdržení.

+3/−1
8.3.2017 12:06

J19a56n 86L81u63k65á43š 7157683833442

5 minut cesty + 5 minut presun z vlaku + 5-10 minut cekani = 15-20 minut versus 5 v druhe varinte.

Mimochodem, sama skutecnost, ze ten realny plan neni, i kdyz se o tom vedou spory, dost dokazuje. Jeho existenci a presvedcivosti by se mohlo umlcet dost argumentu proti presunu.

Mohl by byt klidne v nekolika variantach, ale skutecnost, ze neni, dokazuje, ze se problematikou MHD obsluznosti presunuteho nadrazi nikdo vazne nezabyval.

+2/−1
8.3.2017 12:12

M63i47c73h65a29l 61B29r56ň57á43k 6104284257268

15-20 versus 10-15. Kdyz uz. Cekat na salinu budete muset tak jako tak, presunovat z vlaku jakbysmet. Porad se bavime o 5-10 minutach. Na jednu stranu se z tohi dela tema, na druhou od soudruhu Anderu a spol poslouchame, ze mame auta nechavat na okraji mesta a smrdlat se na MHD, cimz zabijeme casu nepomerne vice.

+2/−2
8.3.2017 12:26

J82a88n 13L35u50k34á92š 7837873463272

Budete na ni cekat 2x (podruhe pred soucasnym hlavakem) misto 1x. Pouze presun na ni vam zustane, coz je tech 5 minut, co uvadim.

+3/−1
8.3.2017 12:41

P16a32v64e45l 34M51o63r91a95v70e53c 3972739162988

To říkejte hůře pohyblivým lidem. Nebo těm co spěchají na vlak. Nebo těm co denně dojíždějí.

My tady budeme slavnostně přresouvat nádraží za miliardy, aby se zrychlila doprava o pár minut, a pak těch pár minut "utratíme" cestou na šalinu? Blbost..

+1/0
8.3.2017 16:26

J27a50n 70L15u19k38á71š 7657793753392

Resp. aby se vlaky zrychlili o nejakych 3 az 5 minut a pote stravit navic 15-20 vcetne tahani zavazadel na dodatecny prestup.

0/0
8.3.2017 17:48

M78a27r58t50i79n 58V37e47r22n39e63r 3206339901450

Potřebná obslužnost tam samozřejmě vybudována nebude, nikdo s ní nepočítá (nad úroveň dvou linek tramvaje), naopak otevřeně se přiznává nutnost dalšího přestupu pro většinu směrů. Nejde o protažení kolejí o pár stovek metrů, nahradit plnohodnotně současnou vazbu na MHD (přímá obsluha skoro všech konečných tramvaje, každá zastávka MHD dosažitelná s nejvýše jedním přestupem) by znamenalo úplně přepracovat vedení tramvajových tratí, a na to se nikdo nechystá, nemluvě o tom, kudy by se to vedlo.

V celé moderní Evropě se vazba MHD a mimoměstské veřejné hromadné dopravy posiluje, jen brněnský projekt odsunu nádraží ji bourá...

+5/−1
8.3.2017 12:02

J35a29r54o39m90í39r 29Š51r17á51m23e82k 3377886447652

Bohužel konkrétně v Brně jsou argumenty založené na špatné dopravní obslužnosti docela na místě. Možná se už něco změnilo (několik let už v Brně nejsem), ale např. vleklý spor mezi Dopravním podnikem města Brna a Masarykovou univerzitou o zajištění dobravní obslužnosti univerzitního kampusu v Bohunicích (DP chtěl vyrazit z MU co nejvíce peněz, MU se bránila s poukazem na pravidla pro provoz MHD v Brně) nesvědčí o schopnosti tuto infrastrukturu v rozumném čase skutečně vybudovat.

(Bez ohledu na to, jak korektní je argumentace VRT.)

+2/0
8.3.2017 12:08

M83a69r93t72i46n 43V54e90r93n70e35r 3926699621390

Stačí se podívat na tu Zvonařku. Čtvrt století tam stojí a rozumné připojení na MHD stále není...

+4/−1
8.3.2017 12:11

M46i23c73h12a51l 20B50r84ň98á58k 6754504977668

Plotni se zacina stavet letos.

+1/0
8.3.2017 12:24

D75a98g57m76a72r 79V50o38h28r98a90d73s63k44á 4308136367816

Začíná se stavět Plotní? Co vím, ulice Plotní je postavená.

0/−1
8.3.2017 14:18

L53u22d75ě68k 63C85h91r55á42s84t93e24k 5704924552346

Vzhledem k tomu, že případný přesun nádraží rozhodně není otázka následujících pár let, tak je času dost na to, aby se současně řešila i jeho dopravní obslužnost MHD, v tom bych neviděl problém.

+1/−1
8.3.2017 14:18

I28v70a77n 25H95o82l88a18s 5947737218777

To by ovšem muselo být KUDY. Prostě podle umístnění brněnského hlavního nádraží se celá MHD budovala 150 let, podle hlavních tras se stavěly (4i bouraly) ulice, křižovatky etc. Takže bez ohledu na to, kolik času na to je, NELZE na místě odsunutého nádraží postavit srovnatelný přestupní uzel MHD, čili pro většinu lidí to bude znamenat ten přestup navíc (s prodloužením jízdní doby, jak už bylo uvedeno).

0/0
9.3.2017 15:42

O56n16d63ř94e31j 93K95m85e89c 7177458708835

Naprosto souhlasím.

0/0
8.3.2017 18:20







Najdete na iDNES.cz