Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvakrát ne nestačilo. Aktivisté chtějí třetí referendum o nádraží v Brně

V centru, nebo u řeky? Zásadní otázku o poloze hlavního vlakového nádraží budou Brňané nejspíš opět řešit v referendu. Už potřetí. V dopise příznivcům to nedávno naznačil Jakub Patočka, zmocněnec přípravného výboru z občanské aliance Referendum 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21e93t56r 30T44o80m21e91k 1866402860911

V Brně mají Patočku, v Praze máme Stropnického. Oba to jsou velcí ekoterorističtí dárečci.

+1/0
9.3.2017 22:45

P74e22t88r 57K26u96m24s53t63á16t 1495471617887

Panebože, ať se optají i těch, co dojíždějí, ne jen místních, z kterých mnozí jezdí tak jednou za měsíc, někteří i méně. Ale nádraží v centru u tramvajového uzlu je veliká výhoda. U řeky budou všichni s kufry chodit k tramvaji daleko a radní, kteří většinou vlakem nejezdí si koledují o defenestraci. Jezdím do Brna z Děčína 2x za měsíc, mám průkazku, většinou mám kufr těžký a děkuji těm magorům, kvůli kterým bych se měl zbytečně dřít.

+1/0
9.3.2017 8:11

P34e85t47r 77B68á53č36a 8915556615205

Patocko bez pracovat nekam do fabriky a prestan otravovat. Tam budes mnohem uztecnejsi.

+3/0
8.3.2017 22:14

Š60t33e42f67a68n 40F95r15i30č16a 7122298163346

Referendum je zbytečné. Klíčové by bylo zeptat se dojíždějících venkovanů. Ovšem těch se nikdo neptal ani v prvním, ani ve druhém referendu, zda budou ochotni ztrácet každý den 2 x 15 minut času mezi Dolním nádražím a centrem města. Odpověď je ovšem jasná i bez referenda - samozřejmě nebudou. Čili dopady na Brno bude mít odsun nádraží přímo fatální, a to v podobě dramatického nárůstu individuální dopravy. Názory Brňanů, kteří vlakem cestují jednou za rok na dovolenou, jsou nepodstatné.

+1/0
8.3.2017 21:40

P87a12v71e61l 71K55a93m40e20n93í73k 3234277862600

Šaškárna.

0/0
8.3.2017 18:05

P10a28v60e78l 95M91o63r55a84v32e20c 3432279552868

Jako jsem pro nádraží v centru, ale to co předvádí Patočka je hnusRv.

+1/0
8.3.2017 16:20

M14i78r23o89s65l80a73v 29V98y66k79o50u38p68i54l 3500526453155

Aktivistické peklo "Po Brněnsku"!!;-€;-O

+2/0
8.3.2017 14:19

M11a54r33c33e23l 69P41a27v49l50í37k 7381484528159

príkladom je únia - budeme voľby, referendá opakovať dovtedy, kým sa ho nepodarí ZMANIPULOVAŤ k vlastnej spokojnosti!

+3/−4
8.3.2017 13:07

A25l60e32n60a 16E85l79i28á92š98o55v63á 3944111432788

Nechápu, proč stačí ke zvolení senátorem jediný člověk, a na referendum je třeba hromada lidí. Zřejmě máme to referendum nějak špatně nastavené. Asi máme špatné politiky a špatnou ústavu.

0/−6
8.3.2017 13:07

J74a38n 25P10š63e80n64i52č58k48a 2410338913702

Ukaz mi jednoho senatora ci senatorku ktery byl zvolen mene jak 100 hlasy. Ono uz vitezstvi v 1. kole senatnich voleb bude pomerne vzacne, nastalo-li nekdy.

+1/0
8.3.2017 14:22

O28d36s44t23r17a31n88ě46n59ý 35U82ž60i33v76a59t74e39l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
8.3.2017 17:21

J82i69n74d98ř23i47c88h 34B59a18r72t22e73k 2617865579749

Poloha u Petrova je nepoměrně lepší. Je to skutečné centrum,a je to stále uzel MHD.

Navíc výhled na skálu a Petrov nad tím, to je prostě romantika.

Místo u řeky není centrum, je to z ruky, stejně jako není centrum Mendlák nebo Konečného náměstí. Pokud chce někdo hlavas třeba na Mendláku, tak prosím, má na to právo, ale výhoda (vysokorychlostních) železnic je právě v tom, že zajíždí přímo do centra, a ne na někam jinam. Jinak prostě železnice není konkurenceschopná a ztrácí svůj celý význam.

+12/−4
8.3.2017 12:36

P71a21v49e86l 79M53o41r25a12v42e48c 3392139152768

To ano, ale Patočkova neustálá potřeba vyvolávat další a dlaší referendum mi přijde nesmyslná.

Dvakrát se lidé vyjádřili dosti podobně - chtějí nádraží v centru, ale hlasovalo jich málo. Proč si Patočka myslí, že třetí hlasování dopadne jinak?

A proč pořád hledá chyby u jiných když sám má máslo na hlavě? Otázky u 2.referenda byly dost zmatečné, já jako obhájce nádraží pod Petrovem jsem na jednu neodpověděl protože byla naprosto mimo.

+2/0
8.3.2017 16:22

J29a64k71u57b 92F57e79i47f20a63r 7989579756729

A co udělat referendum o aktivistech? :-P

+4/−3
8.3.2017 12:35

A96l47e34n85a 61E65l20i86á58š39o37v59á 3954801972588

To bych doporučovala, pokud by se to týkalo všech aktivistů. I těch zelených.

+1/0
8.3.2017 13:08

M30i53c40h53a57l 12B13r93ň10á94k 6344104847878

Rozhodnout o nejlepsi variante maji racionalni argumenty dopravnich odborniku. Ne hystericti aktiviste, kteri jeste umyslne lzou. Tecka.

+10/−2
8.3.2017 12:30

O32t76a 68S28a64l17y62k 6773461946899

Referendum je pro hlupáčky, kteří mají ambici rozhodovat o něčem, čemu vůbec nerozumí a jejich ambiciózní manipulátory.

Jako docent na vš se neodvažuji rozhodovat o tak vysoce odborném problému, jako je přesun nádraží. Ať rozhodují ti, kdo ponesou odpovědnost, rada, architekti, urbanisté, sociologové atd. a především poslanci, kteří mají rozhodování v popisu práce na plný úvazek. Proto chodím k volbám, aby za mne rozhodovali ti, jimž jsem volebním hlasem dal důvěru, pane Patočko.

+8/−3
8.3.2017 12:23

P70a35v43e97l 96M76o80r87a88v19e68c 3132289702928

Problém je, že o tomto dosud nerozhodovali architekti, urbanisté atd., ale jen politici. A dlouho ti, kteří byli zainteresováni na jedné konkrétní variantě, proto cokoliv jiného ignorovali a tlačili svou variantu silou.

Až teď vzniká nějaká srovnávací urbanistická studie, a můžeme jen doufat, že si s ní radnice nevytře dolní spodek zad.

0/0
8.3.2017 16:24

K53a34r89e36l 64F34a98j36t 5618682401413

Kdyby jim radši rozdali smetáky a lopaty ...

+8/−1
8.3.2017 12:12

P72e44t79r 82S58t50r82n32a67d 6156967329235

Jde nějak dát více plusů?

0/−2
8.3.2017 12:24

D45a21v75i29d 28K58o97s34t20e81l72n50í80k 9695896431

Překvapuje mě, že za Rakouska-Uherska by vůbec možné postavit tolik kilometrů železnic a tolik nádraží - v podstatě velkou část dnešní železniční sítě. Asi tenkrát neměli aktivisty...

+14/−3
8.3.2017 11:38

R72o74b66e64r13t 46M18o15t59k28a 4306947129875

No, někde taky proti železnici docela bojovali. Ale ukázalo se že obce kde udělali železnici šly nahoru, kdežto kde železnice nebyla, šly do .. dolů. Bohužel dnes nemůžete aktivisty hnát k odpovědnosti.

+7/0
8.3.2017 11:47

J56a11n 76L90u53k57á79š 7177133693162

Za prve to tehdy postavili na okraj mesta. Ovsem dnes by asi nadrazi nekde v Liskovci ci Malomericich moc smysl nemelo, ze? Tehdy nebylo cestovani vlakem bezne, dokonce bylo drahe, takze to nebylo potreba tahat az do centra.

Za druhe, tehdy se prekazkam prevazne vyhybali nez staveli rovne, takze kdyz jeden sedlak holt nechtel prodat, vyhnuli se tomu stejne jako treba kopci.

+3/0
8.3.2017 12:06

L30u90d71ě39k 11C87h59r48á58s91t47e41k 5294764372156

Typická ukázka neomarxistického debilitami, maskovaného za tzv. aktivismus... Proste budeme referendum opakovat tak dlouho, než dopadne tak, jak chceme.

+19/−2
8.3.2017 11:23
Foto

J25a11n 96V62a94l46a63l79í94k 6596379220206

Jako určitý špunt by mohlo působit brněnské hl. nádraží v současném stavu. I když je připravován přesun nádraží do jižní polohy, stále se o tomto vedou diskuze. V každém případě do plného zprovoznění VRT Praha – Brno – Ostrava bude nutné buď zásadně přestavět současné nádraží, nebo vybudovat nové v odsunuté poloze. Náklady na nové nádraží včetně nákladů na budování nové městské infrastruktury, se odhadují na 24 mld. Kč (nejsou součástí VRT).

no a zaleží kolik by stála uplná přestavba

+1/0
8.3.2017 11:21

J36i69n14d60ř44i22c73h 77H14r71a67d81e45c19k49ý 6245819102632

3x a dost?

+1/0
8.3.2017 11:20

M48i42c77h19a49l 73B68r65ň20á76k 6794734757498

Proste budeme demokraticky hlasovat tak dlouho, dokud nevyhrajeme... vasi aktiviste.

+8/0
8.3.2017 11:17

M22a88r87t85i95n 17P12a58v11e53l42k25a 3263856951484

Bych ti zrušil úplně a je klid. Řešit blbiny...

0/0
8.3.2017 11:17

J97i94ř95í 88P78l41a26v30s40k90ý 9770116961979

aktivista, to je zcela regulerni diagnoza ...

" ... vinu klade Patočka mainstreamovým médiím, jež neinformovala o referendu podle jeho představ ... "

proc se kdejake zelene tentononc domniva, ze vsichni mu bud budou pomahat, nebo mu alespon uhnou z cesty ?

+14/0
8.3.2017 11:13
Foto

R39o94s28t68i56s31l62a28v 74T96a14r46a88b45a 7928328875729

Tady je řešení http://www.nadraziprobrno.cz Ne lži lidí kteří možná nevěří ani sami sobě né tak referendu které pořádají.

+5/−5
8.3.2017 11:05

J27a22n 80L82u84k95á17š 7947683563942

To je "reseni" podle brnenske ODS.

V clanku mate informaci, kdo stoji za Brno+ uvedenu.

+5/−4
8.3.2017 11:09

J28a15n 15Š59e70d57ý 5248561698640

no a? nějaký problém s tím?

+2/−3
8.3.2017 11:13

J42a30n 32L97u90k51á89š 7957323963512

Porad to same, nove nadrazi ma byt mimo hlavni uzel MHD, odtamtud tam pouze povede tramvajova trat, ale hlavni tramvajovy uzel zustane pred soucasnym nadrazim. (Je to tam uvedeno.)

Porad ten samy argument ze zatimco k nadrazi u reky muzou vysokorychlostni vlaky jezdit zespodu, nadrazi pod Petrovem znamena drahe tunely. Pritom by tam mohly zajet zezpodu uvrati jako do toho nadrazi u reky.

+4/−1
8.3.2017 11:43

L28u60d87ě25k 24C54h97r21á72s87t73e67k 5104684902536

A co přesně je tam špatně??? Logicky, nové vysokorychlostní tratě a vyšší kapacitu do stávající polohy prostě nenacpete, ani kdybyste se stavěl na hlavu, tedy pokud nechcete rozbourat celý střed Brna. Argumenty o špatné dostupnosti odsunutého jsou stupidní a nepodložené. U nového nádraží samozřejmě bude vybudována potřebná obslužnost, protáhnout koleje šaliny a dráty trolejbusů o pár stovek metrů je to nejmenší. Odměnou bude zcela nové nádraží s rezervou kapacity a všemi moderními vymoženostmi. Opravdu nechápu ty retardované nářky proti změně polohy o pár set metrů.

+4/−5
8.3.2017 11:35

J74a40n 31L46u62k33á39š 7967883823912

Pokud zbourate Tesco, tak ji do stavajici polohy nacpete, ale o tom se nebavme, to je zas jina varianta, uplne nova.

Zasadni je, ze zadny plan prenest salinovy uzel pred jizni nadrazi neni. Bude to znamenat prijet tam a prestoupit na salinu, co vas doveze na uzel MHD.

Muzete tam snadno presunut autobusy z Uzke asi i troljebusy, ale potom to desne osladite lidem, co na ne prestupuji ze saliny a tech je vic, nez vlakovych pasazeru.

+6/−1
8.3.2017 11:49

M42i16c21h72a70l 14B75r66ň26á89k 6454264597138

Videl nekdo realny plan, jak to ma vypadat skrz linky? Nikdo. 5 minut cesty na uzel (mimochodem uz dnes pretizeny na hranici kapacity) prece neni nic katastrofalniho.

+2/−3
8.3.2017 12:05

M82a80r89t73i30n 63V16e47r76n59e73r 3856439281870

Je to zhoršení, a výrazné. Nejde o žádných pět minut, je to jedna cesta kolejovou dopravou a jeden přestup navíc, to v závislosti na vazbách může klidně dát dvacet minut zdržení.

+3/−1
8.3.2017 12:06

J63a97n 41L32u22k91á98š 7107263683912

5 minut cesty + 5 minut presun z vlaku + 5-10 minut cekani = 15-20 minut versus 5 v druhe varinte.

Mimochodem, sama skutecnost, ze ten realny plan neni, i kdyz se o tom vedou spory, dost dokazuje. Jeho existenci a presvedcivosti by se mohlo umlcet dost argumentu proti presunu.

Mohl by byt klidne v nekolika variantach, ale skutecnost, ze neni, dokazuje, ze se problematikou MHD obsluznosti presunuteho nadrazi nikdo vazne nezabyval.

+2/−1
8.3.2017 12:12

M42i51c10h18a58l 79B28r63ň80á42k 6644754357768

15-20 versus 10-15. Kdyz uz. Cekat na salinu budete muset tak jako tak, presunovat z vlaku jakbysmet. Porad se bavime o 5-10 minutach. Na jednu stranu se z tohi dela tema, na druhou od soudruhu Anderu a spol poslouchame, ze mame auta nechavat na okraji mesta a smrdlat se na MHD, cimz zabijeme casu nepomerne vice.

+2/−2
8.3.2017 12:26

J53a65n 55L46u86k36á85š 7867133283582

Budete na ni cekat 2x (podruhe pred soucasnym hlavakem) misto 1x. Pouze presun na ni vam zustane, coz je tech 5 minut, co uvadim.

+3/−1
8.3.2017 12:41

P22a14v67e13l 82M63o30r81a86v21e15c 3382279782558

To říkejte hůře pohyblivým lidem. Nebo těm co spěchají na vlak. Nebo těm co denně dojíždějí.

My tady budeme slavnostně přresouvat nádraží za miliardy, aby se zrychlila doprava o pár minut, a pak těch pár minut "utratíme" cestou na šalinu? Blbost..

+1/0
8.3.2017 16:26

J32a61n 84L32u86k71á64š 7787553453622

Resp. aby se vlaky zrychlili o nejakych 3 az 5 minut a pote stravit navic 15-20 vcetne tahani zavazadel na dodatecny prestup.

0/0
8.3.2017 17:48

M23a89r82t14i38n 33V51e95r53n22e24r 3806279221820

Potřebná obslužnost tam samozřejmě vybudována nebude, nikdo s ní nepočítá (nad úroveň dvou linek tramvaje), naopak otevřeně se přiznává nutnost dalšího přestupu pro většinu směrů. Nejde o protažení kolejí o pár stovek metrů, nahradit plnohodnotně současnou vazbu na MHD (přímá obsluha skoro všech konečných tramvaje, každá zastávka MHD dosažitelná s nejvýše jedním přestupem) by znamenalo úplně přepracovat vedení tramvajových tratí, a na to se nikdo nechystá, nemluvě o tom, kudy by se to vedlo.

V celé moderní Evropě se vazba MHD a mimoměstské veřejné hromadné dopravy posiluje, jen brněnský projekt odsunu nádraží ji bourá...

+5/−1
8.3.2017 12:02

J88a24r70o25m47í75r 89Š64r73á10m63e26k 3557936437572

Bohužel konkrétně v Brně jsou argumenty založené na špatné dopravní obslužnosti docela na místě. Možná se už něco změnilo (několik let už v Brně nejsem), ale např. vleklý spor mezi Dopravním podnikem města Brna a Masarykovou univerzitou o zajištění dobravní obslužnosti univerzitního kampusu v Bohunicích (DP chtěl vyrazit z MU co nejvíce peněz, MU se bránila s poukazem na pravidla pro provoz MHD v Brně) nesvědčí o schopnosti tuto infrastrukturu v rozumném čase skutečně vybudovat.

(Bez ohledu na to, jak korektní je argumentace VRT.)

+2/0
8.3.2017 12:08

M32a50r68t73i47n 76V58e86r63n42e73r 3666419501440

Stačí se podívat na tu Zvonařku. Čtvrt století tam stojí a rozumné připojení na MHD stále není...

+4/−1
8.3.2017 12:11

M72i49c97h57a92l 63B18r68ň71á57k 6254814497218

Plotni se zacina stavet letos.

+1/0
8.3.2017 12:24

D77a57g62m95a89r 73V21o53h73r15a39d36s16k81á 4738196587236

Začíná se stavět Plotní? Co vím, ulice Plotní je postavená.

0/−1
8.3.2017 14:18

L39u37d24ě28k 96C10h79r49á62s78t20e57k 5644374462196

Vzhledem k tomu, že případný přesun nádraží rozhodně není otázka následujících pár let, tak je času dost na to, aby se současně řešila i jeho dopravní obslužnost MHD, v tom bych neviděl problém.

+1/−1
8.3.2017 14:18

I16v79a77n 76H67o39l90a97s 5437677308857

To by ovšem muselo být KUDY. Prostě podle umístnění brněnského hlavního nádraží se celá MHD budovala 150 let, podle hlavních tras se stavěly (4i bouraly) ulice, křižovatky etc. Takže bez ohledu na to, kolik času na to je, NELZE na místě odsunutého nádraží postavit srovnatelný přestupní uzel MHD, čili pro většinu lidí to bude znamenat ten přestup navíc (s prodloužením jízdní doby, jak už bylo uvedeno).

0/0
9.3.2017 15:42

O80n43d59ř22e44j 85K54m35e92c 7797578828555

Naprosto souhlasím.

0/0
8.3.2017 18:20







Najdete na iDNES.cz