Diskuse k článku

Dvakrát ne nestačilo. Aktivisté chtějí třetí referendum o nádraží v Brně

V centru, nebo u řeky? Zásadní otázku o poloze hlavního vlakového nádraží budou Brňané nejspíš opět řešit v referendu. Už potřetí. V dopise příznivcům to nedávno naznačil Jakub Patočka, zmocněnec přípravného výboru z občanské aliance Referendum 2016.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e31t22r 52T50o36m91e92k 1786482600651

V Brně mají Patočku, v Praze máme Stropnického. Oba to jsou velcí ekoterorističtí dárečci.

+1/0
9.3.2017 22:45

P62e60t78r 97K79u56m92s50t76á28t 1665801787387

Panebože, ať se optají i těch, co dojíždějí, ne jen místních, z kterých mnozí jezdí tak jednou za měsíc, někteří i méně. Ale nádraží v centru u tramvajového uzlu je veliká výhoda. U řeky budou všichni s kufry chodit k tramvaji daleko a radní, kteří většinou vlakem nejezdí si koledují o defenestraci. Jezdím do Brna z Děčína 2x za měsíc, mám průkazku, většinou mám kufr těžký a děkuji těm magorům, kvůli kterým bych se měl zbytečně dřít.

+1/0
9.3.2017 8:11

P16e52t65r 52B27á80č14a 8655476505185

Patocko bez pracovat nekam do fabriky a prestan otravovat. Tam budes mnohem uztecnejsi.

+3/0
8.3.2017 22:14

Š37t76e76f34a32n 26F31r58i19č48a 7502638183466

Referendum je zbytečné. Klíčové by bylo zeptat se dojíždějících venkovanů. Ovšem těch se nikdo neptal ani v prvním, ani ve druhém referendu, zda budou ochotni ztrácet každý den 2 x 15 minut času mezi Dolním nádražím a centrem města. Odpověď je ovšem jasná i bez referenda - samozřejmě nebudou. Čili dopady na Brno bude mít odsun nádraží přímo fatální, a to v podobě dramatického nárůstu individuální dopravy. Názory Brňanů, kteří vlakem cestují jednou za rok na dovolenou, jsou nepodstatné.

+1/0
8.3.2017 21:40

P98a65v74e16l 92K20a24m29e72n15í25k 3784837722340

Šaškárna.

0/0
8.3.2017 18:05

P39a85v11e55l 13M75o56r50a52v66e14c 3792959232258

Jako jsem pro nádraží v centru, ale to co předvádí Patočka je hnusRv.

+1/0
8.3.2017 16:20

M77i80r11o69s24l49a25v 44V37y43k82o53u80p11i45l 3610956323925

Aktivistické peklo "Po Brněnsku"!!;-€;-O

+2/0
8.3.2017 14:19

M65a98r71c11e95l 18P56a97v70l36í95k 7951974508909

príkladom je únia - budeme voľby, referendá opakovať dovtedy, kým sa ho nepodarí ZMANIPULOVAŤ k vlastnej spokojnosti!

+3/−4
8.3.2017 13:07

A14l55e63n43a 57E89l12i52á27š11o32v73á 3214871552448

Nechápu, proč stačí ke zvolení senátorem jediný člověk, a na referendum je třeba hromada lidí. Zřejmě máme to referendum nějak špatně nastavené. Asi máme špatné politiky a špatnou ústavu.

0/−6
8.3.2017 13:07

J20a24n 96P51š23e80n72i53č70k53a 2230298483382

Ukaz mi jednoho senatora ci senatorku ktery byl zvolen mene jak 100 hlasy. Ono uz vitezstvi v 1. kole senatnich voleb bude pomerne vzacne, nastalo-li nekdy.

+1/0
8.3.2017 14:22

O91d90s48t35r46a11n14ě15n30ý 50U47ž96i49v36a84t29e10l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
8.3.2017 17:21

J63i59n21d97ř54i84c68h 28B59a83r20t30e37k 2517725599369

Poloha u Petrova je nepoměrně lepší. Je to skutečné centrum,a je to stále uzel MHD.

Navíc výhled na skálu a Petrov nad tím, to je prostě romantika.

Místo u řeky není centrum, je to z ruky, stejně jako není centrum Mendlák nebo Konečného náměstí. Pokud chce někdo hlavas třeba na Mendláku, tak prosím, má na to právo, ale výhoda (vysokorychlostních) železnic je právě v tom, že zajíždí přímo do centra, a ne na někam jinam. Jinak prostě železnice není konkurenceschopná a ztrácí svůj celý význam.

+12/−4
8.3.2017 12:36

P62a96v37e20l 83M50o23r68a75v10e11c 3852959532538

To ano, ale Patočkova neustálá potřeba vyvolávat další a dlaší referendum mi přijde nesmyslná.

Dvakrát se lidé vyjádřili dosti podobně - chtějí nádraží v centru, ale hlasovalo jich málo. Proč si Patočka myslí, že třetí hlasování dopadne jinak?

A proč pořád hledá chyby u jiných když sám má máslo na hlavě? Otázky u 2.referenda byly dost zmatečné, já jako obhájce nádraží pod Petrovem jsem na jednu neodpověděl protože byla naprosto mimo.

+2/0
8.3.2017 16:22

J16a93k11u30b 92F52e32i72f88a50r 7369799756639

A co udělat referendum o aktivistech? :-P

+4/−3
8.3.2017 12:35

A56l90e21n44a 52E98l74i45á59š49o89v44á 3974531982728

To bych doporučovala, pokud by se to týkalo všech aktivistů. I těch zelených.

+1/0
8.3.2017 13:08

M74i15c76h26a29l 16B57r30ň36á62k 6724554117398

Rozhodnout o nejlepsi variante maji racionalni argumenty dopravnich odborniku. Ne hystericti aktiviste, kteri jeste umyslne lzou. Tecka.

+10/−2
8.3.2017 12:30

O17t85a 66S77a64l65y57k 6863311176939

Referendum je pro hlupáčky, kteří mají ambici rozhodovat o něčem, čemu vůbec nerozumí a jejich ambiciózní manipulátory.

Jako docent na vš se neodvažuji rozhodovat o tak vysoce odborném problému, jako je přesun nádraží. Ať rozhodují ti, kdo ponesou odpovědnost, rada, architekti, urbanisté, sociologové atd. a především poslanci, kteří mají rozhodování v popisu práce na plný úvazek. Proto chodím k volbám, aby za mne rozhodovali ti, jimž jsem volebním hlasem dal důvěru, pane Patočko.

+8/−3
8.3.2017 12:23

P66a13v65e32l 49M53o59r97a82v73e19c 3602689152368

Problém je, že o tomto dosud nerozhodovali architekti, urbanisté atd., ale jen politici. A dlouho ti, kteří byli zainteresováni na jedné konkrétní variantě, proto cokoliv jiného ignorovali a tlačili svou variantu silou.

Až teď vzniká nějaká srovnávací urbanistická studie, a můžeme jen doufat, že si s ní radnice nevytře dolní spodek zad.

0/0
8.3.2017 16:24

K63a57r70e96l 96F45a37j72t 5818222791413

Kdyby jim radši rozdali smetáky a lopaty ...

+8/−1
8.3.2017 12:12

P94e21t51r 66S21t20r22n62a83d 6186757759645

Jde nějak dát více plusů?

0/−2
8.3.2017 12:24

D89a81v90i78d 48K80o40s23t16e93l60n88í85k 9795306831

Překvapuje mě, že za Rakouska-Uherska by vůbec možné postavit tolik kilometrů železnic a tolik nádraží - v podstatě velkou část dnešní železniční sítě. Asi tenkrát neměli aktivisty...

+14/−3
8.3.2017 11:38

R90o85b89e54r42t 18M41o70t62k96a 4966847969605

No, někde taky proti železnici docela bojovali. Ale ukázalo se že obce kde udělali železnici šly nahoru, kdežto kde železnice nebyla, šly do .. dolů. Bohužel dnes nemůžete aktivisty hnát k odpovědnosti.

+7/0
8.3.2017 11:47

J86a92n 79L25u15k65á88š 7917513973722

Za prve to tehdy postavili na okraj mesta. Ovsem dnes by asi nadrazi nekde v Liskovci ci Malomericich moc smysl nemelo, ze? Tehdy nebylo cestovani vlakem bezne, dokonce bylo drahe, takze to nebylo potreba tahat az do centra.

Za druhe, tehdy se prekazkam prevazne vyhybali nez staveli rovne, takze kdyz jeden sedlak holt nechtel prodat, vyhnuli se tomu stejne jako treba kopci.

+3/0
8.3.2017 12:06

L46u44d32ě65k 85C89h36r31á75s92t63e42k 5674324282286

Typická ukázka neomarxistického debilitami, maskovaného za tzv. aktivismus... Proste budeme referendum opakovat tak dlouho, než dopadne tak, jak chceme.

+19/−2
8.3.2017 11:23
Foto

J93a80n 62V82a79l36a23l24í45k 6826299900386

Jako určitý špunt by mohlo působit brněnské hl. nádraží v současném stavu. I když je připravován přesun nádraží do jižní polohy, stále se o tomto vedou diskuze. V každém případě do plného zprovoznění VRT Praha – Brno – Ostrava bude nutné buď zásadně přestavět současné nádraží, nebo vybudovat nové v odsunuté poloze. Náklady na nové nádraží včetně nákladů na budování nové městské infrastruktury, se odhadují na 24 mld. Kč (nejsou součástí VRT).

no a zaleží kolik by stála uplná přestavba

+1/0
8.3.2017 11:21

J41i92n23d52ř19i20c51h 54H79r36a74d31e91c43k27ý 6295699602962

3x a dost?

+1/0
8.3.2017 11:20

M21i84c35h18a70l 71B58r32ň97á48k 6464934617938

Proste budeme demokraticky hlasovat tak dlouho, dokud nevyhrajeme... vasi aktiviste.

+8/0
8.3.2017 11:17

M38a62r49t53i32n 25P76a47v90e29l59k70a 3493626161524

Bych ti zrušil úplně a je klid. Řešit blbiny...

0/0
8.3.2017 11:17

J62i48ř71í 43P65l30a70v31s63k30ý 9200706151599

aktivista, to je zcela regulerni diagnoza ...

" ... vinu klade Patočka mainstreamovým médiím, jež neinformovala o referendu podle jeho představ ... "

proc se kdejake zelene tentononc domniva, ze vsichni mu bud budou pomahat, nebo mu alespon uhnou z cesty ?

+14/0
8.3.2017 11:13
Foto

R28o42s45t67i51s88l93a13v 91T23a15r91a35b63a 7678188645159

Tady je řešení http://www.nadraziprobrno.cz Ne lži lidí kteří možná nevěří ani sami sobě né tak referendu které pořádají.

+5/−5
8.3.2017 11:05

J69a59n 75L12u38k40á32š 7177973293422

To je "reseni" podle brnenske ODS.

V clanku mate informaci, kdo stoji za Brno+ uvedenu.

+5/−4
8.3.2017 11:09

J60a19n 27Š28e57d82ý 5908281598680

no a? nějaký problém s tím?

+2/−3
8.3.2017 11:13

J12a60n 49L42u79k18á11š 7617623653582

Porad to same, nove nadrazi ma byt mimo hlavni uzel MHD, odtamtud tam pouze povede tramvajova trat, ale hlavni tramvajovy uzel zustane pred soucasnym nadrazim. (Je to tam uvedeno.)

Porad ten samy argument ze zatimco k nadrazi u reky muzou vysokorychlostni vlaky jezdit zespodu, nadrazi pod Petrovem znamena drahe tunely. Pritom by tam mohly zajet zezpodu uvrati jako do toho nadrazi u reky.

+4/−1
8.3.2017 11:43

L59u60d93ě13k 31C87h19r38á69s32t56e42k 5924744932576

A co přesně je tam špatně??? Logicky, nové vysokorychlostní tratě a vyšší kapacitu do stávající polohy prostě nenacpete, ani kdybyste se stavěl na hlavu, tedy pokud nechcete rozbourat celý střed Brna. Argumenty o špatné dostupnosti odsunutého jsou stupidní a nepodložené. U nového nádraží samozřejmě bude vybudována potřebná obslužnost, protáhnout koleje šaliny a dráty trolejbusů o pár stovek metrů je to nejmenší. Odměnou bude zcela nové nádraží s rezervou kapacity a všemi moderními vymoženostmi. Opravdu nechápu ty retardované nářky proti změně polohy o pár set metrů.

+4/−5
8.3.2017 11:35

J18a44n 44L18u48k61á54š 7307273953932

Pokud zbourate Tesco, tak ji do stavajici polohy nacpete, ale o tom se nebavme, to je zas jina varianta, uplne nova.

Zasadni je, ze zadny plan prenest salinovy uzel pred jizni nadrazi neni. Bude to znamenat prijet tam a prestoupit na salinu, co vas doveze na uzel MHD.

Muzete tam snadno presunut autobusy z Uzke asi i troljebusy, ale potom to desne osladite lidem, co na ne prestupuji ze saliny a tech je vic, nez vlakovych pasazeru.

+6/−1
8.3.2017 11:49

M37i78c69h50a49l 68B81r66ň16á94k 6404474547308

Videl nekdo realny plan, jak to ma vypadat skrz linky? Nikdo. 5 minut cesty na uzel (mimochodem uz dnes pretizeny na hranici kapacity) prece neni nic katastrofalniho.

+2/−3
8.3.2017 12:05

M94a13r35t18i84n 55V84e70r72n65e53r 3236149131390

Je to zhoršení, a výrazné. Nejde o žádných pět minut, je to jedna cesta kolejovou dopravou a jeden přestup navíc, to v závislosti na vazbách může klidně dát dvacet minut zdržení.

+3/−1
8.3.2017 12:06

J42a97n 18L93u18k49á86š 7307633743752

5 minut cesty + 5 minut presun z vlaku + 5-10 minut cekani = 15-20 minut versus 5 v druhe varinte.

Mimochodem, sama skutecnost, ze ten realny plan neni, i kdyz se o tom vedou spory, dost dokazuje. Jeho existenci a presvedcivosti by se mohlo umlcet dost argumentu proti presunu.

Mohl by byt klidne v nekolika variantach, ale skutecnost, ze neni, dokazuje, ze se problematikou MHD obsluznosti presunuteho nadrazi nikdo vazne nezabyval.

+2/−1
8.3.2017 12:12

M86i78c62h19a63l 23B48r14ň23á52k 6684744427358

15-20 versus 10-15. Kdyz uz. Cekat na salinu budete muset tak jako tak, presunovat z vlaku jakbysmet. Porad se bavime o 5-10 minutach. Na jednu stranu se z tohi dela tema, na druhou od soudruhu Anderu a spol poslouchame, ze mame auta nechavat na okraji mesta a smrdlat se na MHD, cimz zabijeme casu nepomerne vice.

+2/−2
8.3.2017 12:26

J30a70n 34L55u46k45á39š 7487673973112

Budete na ni cekat 2x (podruhe pred soucasnym hlavakem) misto 1x. Pouze presun na ni vam zustane, coz je tech 5 minut, co uvadim.

+3/−1
8.3.2017 12:41

P32a97v66e10l 41M38o59r31a16v92e75c 3162599262488

To říkejte hůře pohyblivým lidem. Nebo těm co spěchají na vlak. Nebo těm co denně dojíždějí.

My tady budeme slavnostně přresouvat nádraží za miliardy, aby se zrychlila doprava o pár minut, a pak těch pár minut "utratíme" cestou na šalinu? Blbost..

+1/0
8.3.2017 16:26

J98a60n 43L64u10k72á86š 7337823923492

Resp. aby se vlaky zrychlili o nejakych 3 az 5 minut a pote stravit navic 15-20 vcetne tahani zavazadel na dodatecny prestup.

0/0
8.3.2017 17:48

M83a34r35t17i88n 76V39e21r95n23e17r 3756639311620

Potřebná obslužnost tam samozřejmě vybudována nebude, nikdo s ní nepočítá (nad úroveň dvou linek tramvaje), naopak otevřeně se přiznává nutnost dalšího přestupu pro většinu směrů. Nejde o protažení kolejí o pár stovek metrů, nahradit plnohodnotně současnou vazbu na MHD (přímá obsluha skoro všech konečných tramvaje, každá zastávka MHD dosažitelná s nejvýše jedním přestupem) by znamenalo úplně přepracovat vedení tramvajových tratí, a na to se nikdo nechystá, nemluvě o tom, kudy by se to vedlo.

V celé moderní Evropě se vazba MHD a mimoměstské veřejné hromadné dopravy posiluje, jen brněnský projekt odsunu nádraží ji bourá...

+5/−1
8.3.2017 12:02

J81a66r28o70m53í85r 55Š85r12á73m48e94k 3207776487142

Bohužel konkrétně v Brně jsou argumenty založené na špatné dopravní obslužnosti docela na místě. Možná se už něco změnilo (několik let už v Brně nejsem), ale např. vleklý spor mezi Dopravním podnikem města Brna a Masarykovou univerzitou o zajištění dobravní obslužnosti univerzitního kampusu v Bohunicích (DP chtěl vyrazit z MU co nejvíce peněz, MU se bránila s poukazem na pravidla pro provoz MHD v Brně) nesvědčí o schopnosti tuto infrastrukturu v rozumném čase skutečně vybudovat.

(Bez ohledu na to, jak korektní je argumentace VRT.)

+2/0
8.3.2017 12:08

M27a26r17t12i51n 42V38e62r63n19e45r 3196719451390

Stačí se podívat na tu Zvonařku. Čtvrt století tam stojí a rozumné připojení na MHD stále není...

+4/−1
8.3.2017 12:11

M80i82c43h53a25l 78B96r46ň62á81k 6594864217778

Plotni se zacina stavet letos.

+1/0
8.3.2017 12:24

D98a90g16m78a96r 10V73o21h87r34a29d12s18k34á 4438236207566

Začíná se stavět Plotní? Co vím, ulice Plotní je postavená.

0/−1
8.3.2017 14:18

L30u90d14ě51k 93C97h51r66á63s43t56e24k 5404644382706

Vzhledem k tomu, že případný přesun nádraží rozhodně není otázka následujících pár let, tak je času dost na to, aby se současně řešila i jeho dopravní obslužnost MHD, v tom bych neviděl problém.

+1/−1
8.3.2017 14:18

I57v40a48n 19H97o33l50a55s 5627417458907

To by ovšem muselo být KUDY. Prostě podle umístnění brněnského hlavního nádraží se celá MHD budovala 150 let, podle hlavních tras se stavěly (4i bouraly) ulice, křižovatky etc. Takže bez ohledu na to, kolik času na to je, NELZE na místě odsunutého nádraží postavit srovnatelný přestupní uzel MHD, čili pro většinu lidí to bude znamenat ten přestup navíc (s prodloužením jízdní doby, jak už bylo uvedeno).

0/0
9.3.2017 15:42

O45n83d36ř16e60j 67K82m69e83c 7107498498245

Naprosto souhlasím.

0/0
8.3.2017 18:20

Najdete na iDNES.cz