Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Posádka zvolila menší zlo, vysvětluje manažer větrné přistání z Manu

V případu „záhadného“ zákazu letů pro brněnskou společnost Van Air po přistání na ostrově Man je o něco jasněji. Manažer společnosti popsal iDNES.cz, čím jej Britové zdůvodnili. Zároveň řekl, že letadla z ostrova firma stáhla. Aerolinky Citywing, pro něž tam stroje létaly, jsou totiž v likvidaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P98a43v15e85l 37M73o76r98a34v21e61c 3662979212328

A nebyl problém v tom, že silně foukalo už při startu, a neměli co vůbec vzlétnout? Co se dělo poté, to bylo jen hašení požáru..

+1/0
16.3.2017 13:50

T37o94m42á15š 87T70a22t42í74č23e89k 5920442190468

Nojo, přátelé ze Západu.

0/0
16.3.2017 13:17

P70e66t69r 38V64á56c64l25a74v93e67k 6725818279667

tak nevím jestli to pan manažer nezlehčuje, podle mě si za všechny problémy mohou sami. Když si přečtete názory cestujících z onoho letu tak rozhodně nadšeni nebyli, letadlo se prý po přistání kvůli silnému větru málem převrátilo a proto museli zůstat stát a hasiči dělali závětří dvěma cisternama. Ta samá společnost už měla podobný incident jednou kdy došlo k poškození letadla a podle mě i na základě toho došla britské CAA trpělivost. Správné rozhodnutí mělo být vůbec neletět v tak silném větru a nesázet na to že když výrobce jinak výborného stroje neurčil limity pro sílu větru tak se nic nestane....

+3/−1
16.3.2017 10:07

L49u73m70í79r 47V97i78t98h44a 2627857106392

L410 není Jumbo, prostě je na vítr citlivější, protože je lehké. Cestující si zaplatili pár liber právě s vědomím, že Jumbem nepoletí. Tam by se - pokud by vůbec nějaké velké letadlo na uvedené trase letělo - za stejných pár liber ani nepodívali na palubu. Ergo pokud měli nepříjemné pocity, měli jet autobusem.

Kromě toho - někdo je do vzduchu pustil.

+1/0
16.3.2017 12:10

K72a47r79e41l 88L87a50n93g96r 2682557740718

Ona i ta lodni doprava nejak houpe a to by jim bylo blbe jeste vic. Letadlo je tam jako autobus.

0/0
16.3.2017 12:42

P79e66t21r 29V96á39c24l18a72v26e31k 6635708489907

podle diskuse na webu to jeden cestující popsal že letadlo se téměř převrátilo přes křídlo a druhý napsal kdybyste tam byli tak byste pochopili proč nesmí létat. O tom jestli se poletí nebo ne rozhoduje v prvé řadě kapitán a nikdo jiný. Letiště má samozřejmě také limity ale ty nemají nic společného s omezením letadla a nebo posádky. Např. některý pilot nemůže létat v noci nebo za omezené viditelnosti, některé letadlo má limit na vítr 50 uzlů jiné třeba jenom 10 a proto je toto rozhodnutí o provedení letu primárně na kapitánovi letadla.

0/0
16.3.2017 13:14

J66a35n 75K78o56m35á52r37e23k 1353829939762

Posádka se bohužel dostala do patové situace, protože jak přistání v nadlimitních podmínkách, tak přistání s menším množstvím paliva než je dovolené, se považují za ohrožení bezpečnosti a musí se vyšetřovat.

Otázka je, jestli vůbec museli odstartovat? AAIB jim totiž mimo jiné klade za vinu, že při přípravě letu nezohlednili možné zpoždění. Pokud by přiletěli na čas, bylo by vše v pořádku, ale protože za letu nabrali zpoždění, tak ve chvíli kdy přiletěli do Belfastu již byly podmínky pro přistání nevhodné a museli se vracet. Počasí všeobecně nebylo moc příznivé, takže s nějakým zpožděním během letu mohli počítat.

+1/0
16.3.2017 9:45

Z71d52e14n25ě15k 75H28r21u87b24ý 9644558842

Na likvidaci konkurence se hodí jakýkoliv důvod.

+3/−3
16.3.2017 8:57

K31a98r31e57l 76L28a49n58g37r 2702917760288

Koukam, ze "znalci" mistnich pomeru maji jasno a tak minusuji.

0/0
16.3.2017 12:31

F46i36l39i96p 93G24a45l47a45š 2307217164588

Aha a co jako měli dělat? Měli letět jinam, kde mohlo být počasí lepší, nebo stejné nebo dokonce horší? Vždyť by to letadlo spotřebovalo další palivo, tím se samozřejmě odlehčí a přistání v silném větru by bylo logicky nebezpečnější.. Miluju ty kancelářský krysy co maj na rozhodování měsíce času a vůbec nezohledňují časové možnosti v dané situaci. Jenže to už tak bohužel u těchto vyšetřovatelů tak je...

0/0
16.3.2017 8:10

V94á29c79l78a21v 20K32o70p14t52a 4164643572

tohle interpretace manažera společnosti, chtělo by to také slyšet interpretaci britského úřadu a výsledek vyšetřování. Pak teprve bude možné vynášet nějaké soudy.

+7/0
16.3.2017 8:45

M64i54l27o44s81l22a48v 85P38r90o81c89h30a50z20k46a 7844788196518

Dodal bych k tomu, že jestli to tak bylo, jak popisuje v článku, tak má Filip naprostou pravdu.

0/0
16.3.2017 8:47

V28á33c29l78a58v 59K81o54p56t41a 4834333422

to si všichni přece uvědomují, ale britská a potažmo každá organizace která vyšetřuje letecké nehody samozřejmě zohledňuje časové možnosti, to je absolutní základ. Takže ta část příspěvku je velice tendenční.

0/0
16.3.2017 8:52

P45e58t90r 30M11u47n98z67a72r 1655381969876

Mě přijde, že jim vytýkají, že vůbec odstartovali. Předpokládám, že vítr v cílové destinaci byl v době startu v limitu, otázka je jaká byla prognóza. Aspoň tak bych pochopil větu „nedostatečnými postupy společnosti pro rozhodnutí o provedení letu.“

+1/0
16.3.2017 9:39

K90a68r21e33l 28L73a95n23g39r 2402357470858

Tam uz byla dlouho snaha vystipat L-410.

0/−1
16.3.2017 9:45

J32a39n 92K38o95m17á58r57e83k 1903299269832

Já si myslím, že spíš chtěli vyštípat "virtuální" aerolinky Citywing, což je v podstatě nástupnická společnost nechvalně známé Manx2. Bohužel to odnesl Van Air, jehož bezpečnostní standardy jsou přeci jen o hodně výše než tomu bylo u předchozích španělských společností, které létaly pro Manx2.

0/0
16.3.2017 10:07

V20á82c55l66a89v 80K69o67p22t42a 4334233202

nemíte za vším vidět konspirační teorii, i když v tom jsme experti...

0/0
16.3.2017 10:16

K37a28r16e28l 64L81a24n25g68r 2732437680318

To co jsem se dozvedel pred par lety svedci o realite. Ono kdyz delate v oboru a mate kontakt s lidmi okolo techto masin , tak se dozvite "hezke" veci.

0/0
16.3.2017 12:40

I48g40o16r 77S91v17a43t42o84s 8395838727445

L 410 jsem letel jedinkrat.... ten stroj - hlavne interier a ruzne detaily, ve mne moc duvery nevyvolal. V silnem vetru nad morem to v tom malem letadylku muselo byt pro cestujici dost drsne.

0/0
16.3.2017 8:01

V65á25c63l27a60v 15K82o96p31t38a 4774723632

L 410 je velice spolehlivé letadlo, detaily interiéru nemají vliv na bezpečnost a jakékoli srovnatelně malé letadlo by se při stejném počasí a pilotáži chovalo velice podobně.

+3/0
16.3.2017 8:48

R68o25b51i19n 21Ž97i68ž42k38a 2618444506266

No tam záleží jestli tu důvěru porovnavate s jiným podobně velkým strojem nebo s Boeingem 7X7 :) ale úplně souhlasim že to určitě vůbec nebylo příjemné.

+1/0
16.3.2017 8:51

K76a51r87e31l 54L30a25n98g61r 2502237370848

Spis budu verit robusni L410 nez papiraku v podobe DH4

0/0
16.3.2017 9:48

P34e26t12r 37V14á37c72l74a27v43e30k 6715748749327

DH4 se mi také nelíbí, má ale oproti L410 výhodu širokého podvozku. Což by v tomto případě asi zrovna pomohlo.

0/0
16.3.2017 10:09

K85a11r82e20l 88L14a29n78g49r 2562287420278

Nepomohlo a sirsi o kolik? Par centimetru.... Ta masina je nachylnejsi na vitr diky sve vaze. Nehody o tom dost vypovidaji.

0/0
16.3.2017 12:36

T69o62m10á94š 82V22e44l25e36m34a39n 4225525147593

Používají to i armády v náročných podmínkách, musí tedy zvládnout i standardní situace ;-)

0/0
16.3.2017 9:53

M18i67l58a79n 55J91i22ř59i67k13o48v80s14k46ý 3610805856931

Situaci popsal manažer společnosti Idnes nebo manažer společnosti Van Air pro Idnes? Chtělo by si po sobě článek před zveřejněním přečíst.

+2/0
16.3.2017 6:39

H54o14n63z42a 35F87á61t39o16r 2589765534960

"A protože tak na ostrově Man pro brněnská letadla práce ani po případném odvolání zákazu, přeletěla na domovské letiště do Tuřan."

Doplňte tam nějaké sloveso.

+7/0
16.3.2017 6:22







Najdete na iDNES.cz