Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Posádka zvolila menší zlo, vysvětluje manažer větrné přistání z Manu

V případu „záhadného“ zákazu letů pro brněnskou společnost Van Air po přistání na ostrově Man je o něco jasněji. Manažer společnosti popsal iDNES.cz, čím jej Britové zdůvodnili. Zároveň řekl, že letadla z ostrova firma stáhla. Aerolinky Citywing, pro něž tam stroje létaly, jsou totiž v likvidaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54a36v27e76l 64M19o51r91a97v48e53c 3292459542408

A nebyl problém v tom, že silně foukalo už při startu, a neměli co vůbec vzlétnout? Co se dělo poté, to bylo jen hašení požáru..

+1/0
16.3.2017 13:50

T37o23m98á31š 26T68a95t25í18č86e60k 5190722970938

Nojo, přátelé ze Západu.

0/0
16.3.2017 13:17

P86e91t32r 57V92á39c83l71a46v70e53k 6395278409267

tak nevím jestli to pan manažer nezlehčuje, podle mě si za všechny problémy mohou sami. Když si přečtete názory cestujících z onoho letu tak rozhodně nadšeni nebyli, letadlo se prý po přistání kvůli silnému větru málem převrátilo a proto museli zůstat stát a hasiči dělali závětří dvěma cisternama. Ta samá společnost už měla podobný incident jednou kdy došlo k poškození letadla a podle mě i na základě toho došla britské CAA trpělivost. Správné rozhodnutí mělo být vůbec neletět v tak silném větru a nesázet na to že když výrobce jinak výborného stroje neurčil limity pro sílu větru tak se nic nestane....

+3/−1
16.3.2017 10:07

L26u63m12í26r 43V23i31t51h26a 2817867266112

L410 není Jumbo, prostě je na vítr citlivější, protože je lehké. Cestující si zaplatili pár liber právě s vědomím, že Jumbem nepoletí. Tam by se - pokud by vůbec nějaké velké letadlo na uvedené trase letělo - za stejných pár liber ani nepodívali na palubu. Ergo pokud měli nepříjemné pocity, měli jet autobusem.

Kromě toho - někdo je do vzduchu pustil.

+1/0
16.3.2017 12:10

K84a90r19e85l 78L23a14n11g13r 2662457240218

Ona i ta lodni doprava nejak houpe a to by jim bylo blbe jeste vic. Letadlo je tam jako autobus.

0/0
16.3.2017 12:42

P29e54t65r 14V26á67c85l68a52v34e54k 6265468299187

podle diskuse na webu to jeden cestující popsal že letadlo se téměř převrátilo přes křídlo a druhý napsal kdybyste tam byli tak byste pochopili proč nesmí létat. O tom jestli se poletí nebo ne rozhoduje v prvé řadě kapitán a nikdo jiný. Letiště má samozřejmě také limity ale ty nemají nic společného s omezením letadla a nebo posádky. Např. některý pilot nemůže létat v noci nebo za omezené viditelnosti, některé letadlo má limit na vítr 50 uzlů jiné třeba jenom 10 a proto je toto rozhodnutí o provedení letu primárně na kapitánovi letadla.

0/0
16.3.2017 13:14

J56a98n 79K90o86m65á58r75e31k 1963909829302

Posádka se bohužel dostala do patové situace, protože jak přistání v nadlimitních podmínkách, tak přistání s menším množstvím paliva než je dovolené, se považují za ohrožení bezpečnosti a musí se vyšetřovat.

Otázka je, jestli vůbec museli odstartovat? AAIB jim totiž mimo jiné klade za vinu, že při přípravě letu nezohlednili možné zpoždění. Pokud by přiletěli na čas, bylo by vše v pořádku, ale protože za letu nabrali zpoždění, tak ve chvíli kdy přiletěli do Belfastu již byly podmínky pro přistání nevhodné a museli se vracet. Počasí všeobecně nebylo moc příznivé, takže s nějakým zpožděním během letu mohli počítat.

+1/0
16.3.2017 9:45

Z54d10e64n90ě36k 47H13r40u48b72ý 9244418862

Na likvidaci konkurence se hodí jakýkoliv důvod.

+3/−3
16.3.2017 8:57

K60a74r45e54l 12L27a37n29g48r 2802457840118

Koukam, ze "znalci" mistnich pomeru maji jasno a tak minusuji.

0/0
16.3.2017 12:31

F83i43l84i59p 48G26a53l41a53š 2677167824528

Aha a co jako měli dělat? Měli letět jinam, kde mohlo být počasí lepší, nebo stejné nebo dokonce horší? Vždyť by to letadlo spotřebovalo další palivo, tím se samozřejmě odlehčí a přistání v silném větru by bylo logicky nebezpečnější.. Miluju ty kancelářský krysy co maj na rozhodování měsíce času a vůbec nezohledňují časové možnosti v dané situaci. Jenže to už tak bohužel u těchto vyšetřovatelů tak je...

0/0
16.3.2017 8:10

V76á62c65l98a29v 20K29o88p20t59a 4504173132

tohle interpretace manažera společnosti, chtělo by to také slyšet interpretaci britského úřadu a výsledek vyšetřování. Pak teprve bude možné vynášet nějaké soudy.

+7/0
16.3.2017 8:45

M76i37l70o41s63l16a19v 60P75r43o74c65h85a21z39k23a 7464628186708

Dodal bych k tomu, že jestli to tak bylo, jak popisuje v článku, tak má Filip naprostou pravdu.

0/0
16.3.2017 8:47

V54á40c41l94a77v 64K26o62p41t60a 4444673942

to si všichni přece uvědomují, ale britská a potažmo každá organizace která vyšetřuje letecké nehody samozřejmě zohledňuje časové možnosti, to je absolutní základ. Takže ta část příspěvku je velice tendenční.

0/0
16.3.2017 8:52

P16e89t56r 64M58u73n13z60a24r 1745601529926

Mě přijde, že jim vytýkají, že vůbec odstartovali. Předpokládám, že vítr v cílové destinaci byl v době startu v limitu, otázka je jaká byla prognóza. Aspoň tak bych pochopil větu „nedostatečnými postupy společnosti pro rozhodnutí o provedení letu.“

+1/0
16.3.2017 9:39

K60a43r50e46l 84L34a50n48g22r 2162517590798

Tam uz byla dlouho snaha vystipat L-410.

0/−1
16.3.2017 9:45

J74a28n 52K28o86m63á55r10e91k 1283579239902

Já si myslím, že spíš chtěli vyštípat "virtuální" aerolinky Citywing, což je v podstatě nástupnická společnost nechvalně známé Manx2. Bohužel to odnesl Van Air, jehož bezpečnostní standardy jsou přeci jen o hodně výše než tomu bylo u předchozích španělských společností, které létaly pro Manx2.

0/0
16.3.2017 10:07

V72á40c41l33a80v 94K90o33p41t30a 4454953612

nemíte za vším vidět konspirační teorii, i když v tom jsme experti...

0/0
16.3.2017 10:16

K36a66r92e80l 52L45a80n91g38r 2542267810678

To co jsem se dozvedel pred par lety svedci o realite. Ono kdyz delate v oboru a mate kontakt s lidmi okolo techto masin , tak se dozvite "hezke" veci.

0/0
16.3.2017 12:40

I65g87o24r 47S87v59a37t16o51s 8445518227335

L 410 jsem letel jedinkrat.... ten stroj - hlavne interier a ruzne detaily, ve mne moc duvery nevyvolal. V silnem vetru nad morem to v tom malem letadylku muselo byt pro cestujici dost drsne.

0/0
16.3.2017 8:01

V55á88c59l63a78v 41K73o28p11t96a 4514583842

L 410 je velice spolehlivé letadlo, detaily interiéru nemají vliv na bezpečnost a jakékoli srovnatelně malé letadlo by se při stejném počasí a pilotáži chovalo velice podobně.

+3/0
16.3.2017 8:48

R19o26b24i92n 37Ž24i17ž68k47a 2718134106956

No tam záleží jestli tu důvěru porovnavate s jiným podobně velkým strojem nebo s Boeingem 7X7 :) ale úplně souhlasim že to určitě vůbec nebylo příjemné.

+1/0
16.3.2017 8:51

K94a75r47e76l 98L84a32n74g35r 2182907960848

Spis budu verit robusni L410 nez papiraku v podobe DH4

0/0
16.3.2017 9:48

P40e72t57r 23V58á45c64l68a28v63e58k 6355158449147

DH4 se mi také nelíbí, má ale oproti L410 výhodu širokého podvozku. Což by v tomto případě asi zrovna pomohlo.

0/0
16.3.2017 10:09

K24a30r85e87l 37L43a87n57g25r 2422887680758

Nepomohlo a sirsi o kolik? Par centimetru.... Ta masina je nachylnejsi na vitr diky sve vaze. Nehody o tom dost vypovidaji.

0/0
16.3.2017 12:36

T68o11m35á26š 18V96e50l59e55m88a36n 4485405777413

Používají to i armády v náročných podmínkách, musí tedy zvládnout i standardní situace ;-)

0/0
16.3.2017 9:53

M26i21l70a64n 79J18i54ř48i29k62o63v96s81k57ý 3240345886691

Situaci popsal manažer společnosti Idnes nebo manažer společnosti Van Air pro Idnes? Chtělo by si po sobě článek před zveřejněním přečíst.

+2/0
16.3.2017 6:39

H94o67n92z47a 50F38á63t83o58r 2349935464570

"A protože tak na ostrově Man pro brněnská letadla práce ani po případném odvolání zákazu, přeletěla na domovské letiště do Tuřan."

Doplňte tam nějaké sloveso.

+7/0
16.3.2017 6:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.