Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špatný e-shop položil nábytkářský gigant. Nic neobvyklého, tvrdí odborníci

Tržby jim velmi rychle rostly, loni dokonce o třetinu – na miliardu korun. Stačily ale dva měsíce a velká nábytkářská firma Exiteria, provozující známý e-shop MT-nábytek, skončila v insolvenci. Podle ekonomů se to může stát velmi snadno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66a41d70i95s53l59a98v 91H53a28š82k96a 4273926471250

Máme z MT-Nábytek doma velice pěkný masivní nábytek, škoda, že končí

0/0
20.4.2017 13:47

M72a22r38t34i14n 92K34r22á33l85í12č37e40k 4643923265575

A testoval to vůbec někdo? ;-)

0/0
20.4.2017 10:58

J65a95n 75K55o73h62l 4733777681374

Vozit sem kamiona polskej nábytek 8-o Nebudou mi chybět..

+1/−1
20.4.2017 10:24

J93a83n 22Z90í93d74e51k 5259961289721

Taky jsem mel tu cest a pro predstavu ostatnim... vezmete si zabaleny nabytek treba od Ikei, vyndejte vsechny polistyreny, ktere zamezuji pokyhu casti uvnitr, vsechny vnitrni papirove "oddelovace", pak vyndejte tak tretinu veci, aby tam bylo jeste vic mista na posouvani se a otloukani o sebe...a pak to vezte z Polska a idealne nekolikrat prekladejte. Co pak asi zakaznik dostane?

0/0
20.4.2017 11:13

J16a58n 72S67m57e71t60a88n35a 2665482285564

MT-nabytek mel pekne zmrveny eshop. V jednom prohlizeci nefunguje tlacitko kosit, jine nedovoluje smazat nebo upra it pocet kusu. Na posledni verzi Win10 s IE, Chrome a Firefoxem jsem nebyl schopen dokoncit objednavku. Beze srandy. Fungoval az browser na Androudu. Tohle jsem u zadneho eshopu nevidel (a ze s nima pracuji denne). Slovo "nezvladle" to ani poradne nevystihuje.

+1/0
20.4.2017 9:20

R81a29d95e65k 64H71o40d24a64ň 9836387111883

Tlačítko kosit je skutečně zásadní ;-D . Předpokládám že "automatická oprava textu" zaúřadovala.

+3/0
20.4.2017 10:11

J45a46n 89P50a11v60e79l 8723582468136

Připomnělo mi to pár věcí

1) Redaktor nechápe rozdíl mezi e-shopem a informačním systémem společnosti, což je bída

2) Včera tu byla zpráva, že KB má určité problémy s jejich systémem. Kdyby lidé viděli, na jak starých systémech banky občas běží, tak by se zděsili. Migrace je totiž noční můrou všech majitelů takhle složitých systémů

3) Kdysi dávno tu byla IT společnost, ProCa, v době kdy Alza byla malým obchůdkem. Migrace se jim nepovedla a místo aby byli tam kde je teď Alza, jsou v háji.

+11/0
20.4.2017 8:50

L87i25b90o22r 88F43o70l54t65ý65n19e74k 2776845607354

A proto banky zůstávají na starých systémech :)

+1/0
20.4.2017 9:00

J87i58ř50í 73Z43ý65k67a 9359243981830

ProCa byla fajn, resp. jejich likvidátor. Vyprodával nové věci za pakatel, občas mi to přišlo, že původní cenu vydělil náhodným číslem od 2 do 5 a kdo to stihl objednat, ten to měl. Jako teenager jsem na tom vydělal pár stovek tisíc. Být dospělejší s větším kapitálem, tak bych z toho vytahal klidně milion.

0/0
20.4.2017 9:30

L65u87b47o82s 32K81o92p77e48c80n28y 7356309232822

Přechod na nový systém, bez možnosti vrátit se dejme tomu během týdne, dvou zpět ke starému prakticky neexistuje. Takovýto postup už dnes neexistuje ani v amatérské oblasti. Špatný e-shop je jen výmluva, záminka a skutečné důvody jsou jiné.

+8/0
20.4.2017 8:27

V44á33c36l71a21v 64P50o35l91á24š17e72k 9686310561647

Vracet se ke starému systému by bylo možné, ale velice obtížné. Musely by se všechny akce a úkony, které byly od jeho odstavení provedeny v novém systému, provést znovu v témže pořadí v tom obnoveném starém systému. Takže by si všichni uživatelé museli na papíře podrobně zaznamenávat, co a kdy v tom novém systému dělali. Bylo by sice teoreticky též možné aktualizovat starý systém dle obsahu databáze nového systému, ale vytvořit na to programy by zabralo několik týdnů a udělat to ručně by se asi během víkendu nezvládlo.

0/0
20.4.2017 9:24

P96e88t59r 15D66l27o82u85h91ý 5847179214544

Pokud ta firma byla perspektivní a propad (+ dluhy) by řekněme v řádu měsíců (či jednotek let) vyrovnala, tak by jim půjčil leckdo. Takže buď ty problémy byly větší (a nejspíš nejen v IS), nebo neuměli oslovit investory či vyjednávat s věřiteli.

+6/0
20.4.2017 8:11
Foto

J69a32k29u60b 59S30o44b98o52t86k28a 6244628557676

Na tom jednoznačně něco je. V dnešní době přebytku hotových peněz, kdy každý moderně investuje do více či méně pochybného startupu, je podstatnou informací, že nesehnali dalšího investora. Asi to tak zdravá firma nebyla.

0/0
20.4.2017 8:34

M24a19r33t55i90n 25W30a45l70l17n26e27r 6505490784360

E-shop meli i predtim. Nakupoval jsem tam asi před rokem. Takže asi najizdeli na nový.

Jinak nechápu jak mohli odstavit neco co jede a nemít náhradu.

+2/0
20.4.2017 7:59

P57a38v80e32l 91V86é21b18r 5109222652541

"

Špatný e-shop položil nábytkářský gigant.

"

Podle nadpisu jsem soudil, že nějakému nábytkářskému gigantu se znelíbil jakýsi e-shop a proto ten e-shop zrušil. Z článku ale vyplynulo, že to bylo naopak: Z důvodu špatných výsledků e-shopu se gigant položil.

Ten češtin, ten češtin...

+3/−9
20.4.2017 7:33

V11l40a89d14i71m24i70r 81D60a60l30i38b48n86y 3584536431136

Gigant ceskeho jazyka, Pavel Vebr.

+4/−1
20.4.2017 7:58

J92i58ř72í 60Z70ý85k80a 9329753371970

přečtěte si to ještě jednou. Je to o tom, že tato nábytkářská firma měla eshop, který z nějakých důvodů chtěla vyměnit za jiný, patrně s celým návazným informačním systémem (servery, ERP ...). A to se nepovedlo. Bohužel spousta lidí si myslí, že se udělá klik, klik a je to. Že tohle zvládne kdejaký ňouma, co poskládal web ve wordpressu. Ale tyhle migrace, to je peklo. Zejména u firem závislých na takovém systému a za plného provozu.

+7/0
20.4.2017 8:02

M24a54r77t59i74n 43W40a26l21l54n35e77r 6965750954180

A to to nemohlo jet chvíli paralelně?

0/−1
20.4.2017 8:04

J51i82ř15í 38Z67ý74k95a 9299163811500

je otázkou, jestli je třeba netlačily licenční podmínky předchozího dodavatele. Přijde faktura na 100000Kč za servisní podporu na další rok, splatnost 30 dní, vedení řekne ne, nejdeme levnější, hezčí, výkonnější a snaží se to za ten měsíc zmáknout. Zapomenou posílit hotline, případně vyvěsit na web nějaké upozornění, že objednávky přijaté před "datum" se mohou z důvodu nasazení nového IS opozdit a že tito zákazníci obdrží jako kompenzaci nějaký malý dárek ... zákazníci začnou objednávky stornovat, Vy už je máte ale zadané do výroby ... musíte zaplatit dodavatelům, mezitím se na Vás hrnou špatné recenze ve srovnávačích eshopů, noví zákazníci nepřibývají, dluhy Vás začnou táhnout dolů a je ende šlus.

+2/0
20.4.2017 8:12

V69á14c32l49a48v 43P83o45l16á51š78e73k 9526270361327

To by bylo velmi obtížné. Několik takových migrací jsem jako programátor zažil a paralelní ostrý provoz dvou systémů bych nikdy nedoporučoval.

+1/0
20.4.2017 8:12

M58a66r80t74i84n 73W76a38l48l70n97e40r 6495570584530

Ani třeba v radu týdnu? My migrovali personální systém a chvilku jsme jeli společně.

0/0
20.4.2017 8:23

P91e92t69r 22M87a15r86š43o22u39n 5895668726196

Je jedno jak dlouho jedete paralelně. Protože buď musí někdo zadavat pak data do obou, nebo musíte naprogramovat synchronizaci ( což stojí ty prachy, je to jen "na chvíli", a i tam můžete mít chybu).

Otázkou je, co ten jejich systém vsechno dělal.(a co všechno musíte pak jet dvojmo). Pokud by to bylo jen objednávání, co přijde mailem, a pak na to měli systém uvnitř, tak to asi vliv mít nebude ;)

+1/0
20.4.2017 8:44

L61i20b40o52r 47M61o34u16č65k94a 1368927105772

migraci si nacvicim na kopii eshopu, napisu si bodovy manual a v noci so-ne je namigrovano. Pokud nekdo migruje hned na LIVE s tim, ze to musi jit, tak to je pako ... neco jako . tato hodnota nikdy nemuze mit hodnotu null a bum >> nullPointerException

+3/0
20.4.2017 8:05

J44i53ř94í 57Z91ý35k80a 9589563231430

kdo ví, co s tím vymňoukli. Už jsem se párkrát setkal s dodavatelským řešením, kdy "záloha předchozího stavu nebyla součástí objednávky"

+2/0
20.4.2017 8:15

V52á79c46l62a54v 83P20o65l39á18š87e98k 9966200961287

Také jsem si při přečtení titulku všiml, že je dvojznačný, a že z něj není jasné, kdo koho vlastně položil. Myslím, že když oba subjekty mají stejný 1. a 4. pád, tak by měl autor přeformulovat titulek tak, aby byl jednoznačný. Např. "Nábytkářský gigant se položil vinou špatného e-shopu."

+2/0
20.4.2017 8:08

P85e37t73r 84K93o15v19a97ř68í44k 1421733479377

Ale on to tak dělá neustále! Každý den se tu objevují víceznačné či nepochopitelné titulky. Důvod? Neznám, nechápu ...

0/0
20.4.2017 9:27

J13a62n 26Š18l94é80g86l 8532200218253

Upřímně nevěřím, že za to může eshop... spíš ten eshop byl taková labutí píseň.... měli problémy delší dobu

+17/−1
20.4.2017 7:22

J69a68r56o54s96l47a94v 16B94r31ü81m38m48e47r 4697480922200

Ne eshop, ale informační systém. To opravdu může firmu položit, zažil jsem to několikrát v našem oboru.

+3/0
20.4.2017 7:27

J50i46ř28í 12Z15ý34k81a 9889253251400

kolikrát si jako IT říkám, že tohle by se mělo dít častěji, aby ostatní podnikatelé viděli, že dobrý IT neznamená levný IT, který právě vylezl ze školy, nebo doteď prodával v elektru. A že když IT řekne, že takto ne, tak to platí. Ne že si vedení protlačí svojí a nehledí na bezpečnost, návaznosti, časový rámec, jen na prachy. Dodají nám to levně ... jenže jak ukazuje tento případ, může to znamenat, že mezitím zkrachujeme.

+9/0
20.4.2017 7:46

J41a26r62o69s66l45a49v 50B24r46ü94m78m40e42r 4807800872690

No zrovna asi nejvíce "mrtvol" má na kontě superdrahý SAP.

0/0
20.4.2017 8:46

J57i20ř48í 59J10a70n78e19č67e63k 2325714187327

Souhlasím, ale to platí naprosto u všeho. Viz tuším Baťův slogan: Nemohu si dovolit kupovat levné věci.

0/0
20.4.2017 8:52

J78a74n 62Š15l29é68g80l 8112290968783

Tak to jsem nemohl vědět, že někdo nepozná rozdíl mezi eshop a informačním systémem 8-o

0/0
20.4.2017 11:01

Š72t55e67f86a68n 34F52r92i28č67a 7142918803256

Základní chybou uživatele je spustit systém bez ověření všech funkcionalit.

+4/0
20.4.2017 7:17

V90á89c57l77a85v 28P51o37l72á98š64e78k 9746600291877

To se snadno řekne, ale hůř udělá. To ověřování funkcionalit se samozřejmě provádí, ale v simulovaném provozu se simulovanými daty a nikoliv zaměstnanci zákazníka, nýbrž programátory té dodavatelské IT-firmy. Když tito řeknou, že je vše v pořádku, tak si zákazník jen těžko může ověřit, zda to je skutečně pravda. Paralelní ostrý provoz obou systémů by byl nesmírně obtížný, a tak se během jednoho víkendu přejde ze strarého systému na nový. A pokud IT-firma byla nekvalitní anebo pokud nedostala správné zadání, tak to dopadne takhle.

0/0
20.4.2017 8:21

K55a89t50e80ř36i24n20a 31V97ý39b78o78r89n64á 6730829809

Pokud dlužili miliony na sociálce a FÚ, tak to nebyly problémy vzniklé za dva měsíce.

+16/−6
20.4.2017 7:09
Foto

I88v37a77n 33K33o43p78t37a 5457822671317

Pri třech stovkach zamestnancu dluzite miliony když jednou nezaplatíte.

+6/0
20.4.2017 7:31

V89á58c91l72a40v 21P24o50u10s87t76k79a 3350781562

Při průměrné mzdě jsou odvody na soc a zdrav zhruba 14000 kč/měsíc....u bezdětného. :-P

+1/0
20.4.2017 7:48

R48o71b47e17r35t 81H96o85m32o51l63k31a 2560712522901

Úplně bez problému...

+1/0
20.4.2017 8:16

P40e51t98r 18M80a86r15š58o52u59n 5415808106606

Taky jsem si říkal, ale pak si to vydelil. Dluží za 3 měsíce, děleno 300 zaměstnanci... No ono to vyšlo... ;)

0/0
20.4.2017 8:48

M97a97r53t85i40n 64U96l74e42h49l91a 4711694318

Majitele podobnych firem si musi uvedomit, ze neni mozne predelat firmu na uplne novy zpusob prace se starym vedenim ktery tomu nerozumi :-/

+1/0
20.4.2017 7:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.