Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špatný e-shop položil nábytkářský gigant. Nic neobvyklého, tvrdí odborníci

Tržby jim velmi rychle rostly, loni dokonce o třetinu – na miliardu korun. Stačily ale dva měsíce a velká nábytkářská firma Exiteria, provozující známý e-shop MT-nábytek, skončila v insolvenci. Podle ekonomů se to může stát velmi snadno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L44a50d24i31s27l14a67v 42H75a44š54k46a 4523366151140

Máme z MT-Nábytek doma velice pěkný masivní nábytek, škoda, že končí

0/0
20.4.2017 13:47

M87a89r92t27i18n 20K50r83á61l89í43č41e36k 4863543155895

A testoval to vůbec někdo? ;-)

0/0
20.4.2017 10:58

J53a64n 75K48o35h78l 4583977241244

Vozit sem kamiona polskej nábytek 8-o Nebudou mi chybět..

+1/−1
20.4.2017 10:24

J86a19n 38Z96í81d85e33k 5919461399141

Taky jsem mel tu cest a pro predstavu ostatnim... vezmete si zabaleny nabytek treba od Ikei, vyndejte vsechny polistyreny, ktere zamezuji pokyhu casti uvnitr, vsechny vnitrni papirove "oddelovace", pak vyndejte tak tretinu veci, aby tam bylo jeste vic mista na posouvani se a otloukani o sebe...a pak to vezte z Polska a idealne nekolikrat prekladejte. Co pak asi zakaznik dostane?

0/0
20.4.2017 11:13

J35a34n 10S40m68e37t70a35n16a 2885882495554

MT-nabytek mel pekne zmrveny eshop. V jednom prohlizeci nefunguje tlacitko kosit, jine nedovoluje smazat nebo upra it pocet kusu. Na posledni verzi Win10 s IE, Chrome a Firefoxem jsem nebyl schopen dokoncit objednavku. Beze srandy. Fungoval az browser na Androudu. Tohle jsem u zadneho eshopu nevidel (a ze s nima pracuji denne). Slovo "nezvladle" to ani poradne nevystihuje.

+1/0
20.4.2017 9:20

R39a74d17e65k 51H87o72d17a35ň 9966687811973

Tlačítko kosit je skutečně zásadní ;-D . Předpokládám že "automatická oprava textu" zaúřadovala.

+3/0
20.4.2017 10:11

J55a67n 40P34a94v84e41l 8393462658466

Připomnělo mi to pár věcí

1) Redaktor nechápe rozdíl mezi e-shopem a informačním systémem společnosti, což je bída

2) Včera tu byla zpráva, že KB má určité problémy s jejich systémem. Kdyby lidé viděli, na jak starých systémech banky občas běží, tak by se zděsili. Migrace je totiž noční můrou všech majitelů takhle složitých systémů

3) Kdysi dávno tu byla IT společnost, ProCa, v době kdy Alza byla malým obchůdkem. Migrace se jim nepovedla a místo aby byli tam kde je teď Alza, jsou v háji.

+11/0
20.4.2017 8:50

L19i78b13o93r 80F73o69l80t42ý64n57e95k 2696555557854

A proto banky zůstávají na starých systémech :)

+1/0
20.4.2017 9:00

J68i65ř15í 50Z93ý50k98a 9449633821790

ProCa byla fajn, resp. jejich likvidátor. Vyprodával nové věci za pakatel, občas mi to přišlo, že původní cenu vydělil náhodným číslem od 2 do 5 a kdo to stihl objednat, ten to měl. Jako teenager jsem na tom vydělal pár stovek tisíc. Být dospělejší s větším kapitálem, tak bych z toho vytahal klidně milion.

0/0
20.4.2017 9:30

L11u85b10o37s 50K29o16p77e92c14n40y 7256949222262

Přechod na nový systém, bez možnosti vrátit se dejme tomu během týdne, dvou zpět ke starému prakticky neexistuje. Takovýto postup už dnes neexistuje ani v amatérské oblasti. Špatný e-shop je jen výmluva, záminka a skutečné důvody jsou jiné.

+8/0
20.4.2017 8:27

V76á90c20l43a64v 49P38o54l69á80š60e94k 9506670781677

Vracet se ke starému systému by bylo možné, ale velice obtížné. Musely by se všechny akce a úkony, které byly od jeho odstavení provedeny v novém systému, provést znovu v témže pořadí v tom obnoveném starém systému. Takže by si všichni uživatelé museli na papíře podrobně zaznamenávat, co a kdy v tom novém systému dělali. Bylo by sice teoreticky též možné aktualizovat starý systém dle obsahu databáze nového systému, ale vytvořit na to programy by zabralo několik týdnů a udělat to ručně by se asi během víkendu nezvládlo.

0/0
20.4.2017 9:24

P40e96t93r 68D94l41o36u16h75ý 5627769624814

Pokud ta firma byla perspektivní a propad (+ dluhy) by řekněme v řádu měsíců (či jednotek let) vyrovnala, tak by jim půjčil leckdo. Takže buď ty problémy byly větší (a nejspíš nejen v IS), nebo neuměli oslovit investory či vyjednávat s věřiteli.

+6/0
20.4.2017 8:11
Foto

J38a49k20u37b 76S73o18b34o29t28k39a 6714408397566

Na tom jednoznačně něco je. V dnešní době přebytku hotových peněz, kdy každý moderně investuje do více či méně pochybného startupu, je podstatnou informací, že nesehnali dalšího investora. Asi to tak zdravá firma nebyla.

0/0
20.4.2017 8:34

M89a33r65t19i23n 45W10a27l10l53n31e44r 6635130674110

E-shop meli i predtim. Nakupoval jsem tam asi před rokem. Takže asi najizdeli na nový.

Jinak nechápu jak mohli odstavit neco co jede a nemít náhradu.

+2/0
20.4.2017 7:59

P71a75v72e41l 40V50é66b73r 5939702432201

"

Špatný e-shop položil nábytkářský gigant.

"

Podle nadpisu jsem soudil, že nějakému nábytkářskému gigantu se znelíbil jakýsi e-shop a proto ten e-shop zrušil. Z článku ale vyplynulo, že to bylo naopak: Z důvodu špatných výsledků e-shopu se gigant položil.

Ten češtin, ten češtin...

+3/−9
20.4.2017 7:33

V78l63a95d63i11m79i26r 51D96a66l48i45b37n31y 3194836541386

Gigant ceskeho jazyka, Pavel Vebr.

+4/−1
20.4.2017 7:58

J53i31ř61í 26Z67ý95k67a 9979253481650

přečtěte si to ještě jednou. Je to o tom, že tato nábytkářská firma měla eshop, který z nějakých důvodů chtěla vyměnit za jiný, patrně s celým návazným informačním systémem (servery, ERP ...). A to se nepovedlo. Bohužel spousta lidí si myslí, že se udělá klik, klik a je to. Že tohle zvládne kdejaký ňouma, co poskládal web ve wordpressu. Ale tyhle migrace, to je peklo. Zejména u firem závislých na takovém systému a za plného provozu.

+7/0
20.4.2017 8:02

M91a25r51t12i89n 48W46a56l66l43n83e86r 6255140144360

A to to nemohlo jet chvíli paralelně?

0/−1
20.4.2017 8:04

J36i13ř18í 41Z81ý28k65a 9269223571620

je otázkou, jestli je třeba netlačily licenční podmínky předchozího dodavatele. Přijde faktura na 100000Kč za servisní podporu na další rok, splatnost 30 dní, vedení řekne ne, nejdeme levnější, hezčí, výkonnější a snaží se to za ten měsíc zmáknout. Zapomenou posílit hotline, případně vyvěsit na web nějaké upozornění, že objednávky přijaté před "datum" se mohou z důvodu nasazení nového IS opozdit a že tito zákazníci obdrží jako kompenzaci nějaký malý dárek ... zákazníci začnou objednávky stornovat, Vy už je máte ale zadané do výroby ... musíte zaplatit dodavatelům, mezitím se na Vás hrnou špatné recenze ve srovnávačích eshopů, noví zákazníci nepřibývají, dluhy Vás začnou táhnout dolů a je ende šlus.

+2/0
20.4.2017 8:12

V94á10c95l13a63v 76P84o15l51á95š43e46k 9826710371867

To by bylo velmi obtížné. Několik takových migrací jsem jako programátor zažil a paralelní ostrý provoz dvou systémů bych nikdy nedoporučoval.

+1/0
20.4.2017 8:12

M94a69r43t45i22n 62W68a40l93l17n17e83r 6725590354890

Ani třeba v radu týdnu? My migrovali personální systém a chvilku jsme jeli společně.

0/0
20.4.2017 8:23

P41e84t50r 56M70a39r30š20o40u97n 5625398926666

Je jedno jak dlouho jedete paralelně. Protože buď musí někdo zadavat pak data do obou, nebo musíte naprogramovat synchronizaci ( což stojí ty prachy, je to jen "na chvíli", a i tam můžete mít chybu).

Otázkou je, co ten jejich systém vsechno dělal.(a co všechno musíte pak jet dvojmo). Pokud by to bylo jen objednávání, co přijde mailem, a pak na to měli systém uvnitř, tak to asi vliv mít nebude ;)

+1/0
20.4.2017 8:44

L34i68b54o40r 69M56o77u22č50k42a 1408647185552

migraci si nacvicim na kopii eshopu, napisu si bodovy manual a v noci so-ne je namigrovano. Pokud nekdo migruje hned na LIVE s tim, ze to musi jit, tak to je pako ... neco jako . tato hodnota nikdy nemuze mit hodnotu null a bum >> nullPointerException

+3/0
20.4.2017 8:05

J68i11ř41í 91Z70ý53k15a 9979313801260

kdo ví, co s tím vymňoukli. Už jsem se párkrát setkal s dodavatelským řešením, kdy "záloha předchozího stavu nebyla součástí objednávky"

+2/0
20.4.2017 8:15

V64á49c32l15a23v 10P39o47l37á81š48e38k 9426880771217

Také jsem si při přečtení titulku všiml, že je dvojznačný, a že z něj není jasné, kdo koho vlastně položil. Myslím, že když oba subjekty mají stejný 1. a 4. pád, tak by měl autor přeformulovat titulek tak, aby byl jednoznačný. Např. "Nábytkářský gigant se položil vinou špatného e-shopu."

+2/0
20.4.2017 8:08

P29e44t18r 25K15o31v73a51ř38í65k 1691673499607

Ale on to tak dělá neustále! Každý den se tu objevují víceznačné či nepochopitelné titulky. Důvod? Neznám, nechápu ...

0/0
20.4.2017 9:27

J36a47n 73Š24l15é17g54l 8162360418113

Upřímně nevěřím, že za to může eshop... spíš ten eshop byl taková labutí píseň.... měli problémy delší dobu

+17/−1
20.4.2017 7:22

J27a79r72o30s72l98a13v 92B41r84ü62m22m64e20r 4427740802760

Ne eshop, ale informační systém. To opravdu může firmu položit, zažil jsem to několikrát v našem oboru.

+3/0
20.4.2017 7:27

J56i39ř70í 97Z75ý55k10a 9639283821700

kolikrát si jako IT říkám, že tohle by se mělo dít častěji, aby ostatní podnikatelé viděli, že dobrý IT neznamená levný IT, který právě vylezl ze školy, nebo doteď prodával v elektru. A že když IT řekne, že takto ne, tak to platí. Ne že si vedení protlačí svojí a nehledí na bezpečnost, návaznosti, časový rámec, jen na prachy. Dodají nám to levně ... jenže jak ukazuje tento případ, může to znamenat, že mezitím zkrachujeme.

+9/0
20.4.2017 7:46

J65a22r17o75s24l86a51v 10B31r65ü66m66m74e17r 4757720342190

No zrovna asi nejvíce "mrtvol" má na kontě superdrahý SAP.

0/0
20.4.2017 8:46

J13i72ř41í 72J39a78n11e39č29e13k 2275294187807

Souhlasím, ale to platí naprosto u všeho. Viz tuším Baťův slogan: Nemohu si dovolit kupovat levné věci.

0/0
20.4.2017 8:52

J30a32n 75Š72l55é45g50l 8332890748593

Tak to jsem nemohl vědět, že někdo nepozná rozdíl mezi eshop a informačním systémem 8-o

0/0
20.4.2017 11:01

Š20t89e72f95a90n 10F81r74i54č25a 7202388913816

Základní chybou uživatele je spustit systém bez ověření všech funkcionalit.

+4/0
20.4.2017 7:17

V37á73c83l67a48v 81P12o56l84á46š52e40k 9126270871677

To se snadno řekne, ale hůř udělá. To ověřování funkcionalit se samozřejmě provádí, ale v simulovaném provozu se simulovanými daty a nikoliv zaměstnanci zákazníka, nýbrž programátory té dodavatelské IT-firmy. Když tito řeknou, že je vše v pořádku, tak si zákazník jen těžko může ověřit, zda to je skutečně pravda. Paralelní ostrý provoz obou systémů by byl nesmírně obtížný, a tak se během jednoho víkendu přejde ze strarého systému na nový. A pokud IT-firma byla nekvalitní anebo pokud nedostala správné zadání, tak to dopadne takhle.

0/0
20.4.2017 8:21

K79a81t66e23ř28i87n38a 43V38ý12b44o53r62n65á 6190929829

Pokud dlužili miliony na sociálce a FÚ, tak to nebyly problémy vzniklé za dva měsíce.

+16/−6
20.4.2017 7:09
Foto

I89v27a71n 65K64o51p91t57a 5637152361527

Pri třech stovkach zamestnancu dluzite miliony když jednou nezaplatíte.

+6/0
20.4.2017 7:31

V59á97c63l85a85v 45P37o70u78s62t48k45a 3490391452

Při průměrné mzdě jsou odvody na soc a zdrav zhruba 14000 kč/měsíc....u bezdětného. :-P

+1/0
20.4.2017 7:48

R47o57b92e29r36t 58H57o21m10o26l12k24a 2390732652641

Úplně bez problému...

+1/0
20.4.2017 8:16

P82e12t90r 78M14a79r66š76o30u81n 5315148366776

Taky jsem si říkal, ale pak si to vydelil. Dluží za 3 měsíce, děleno 300 zaměstnanci... No ono to vyšlo... ;)

0/0
20.4.2017 8:48

M35a26r35t15i54n 98U69l85e98h93l11a 4851634698

Majitele podobnych firem si musi uvedomit, ze neni mozne predelat firmu na uplne novy zpusob prace se starym vedenim ktery tomu nerozumi :-/

+1/0
20.4.2017 7:09







Najdete na iDNES.cz