Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trolejbus na přechodu v Brně srazil chodce, muž bojuje o život

V centru Brna na přechodu pro chodce srazil v úterý dopoledne trolejbus osmačtyřicetiletého muže. Záchranáři ho v kritickém stavu vezli do nemocnice, kde muž bojuje o život. Nehodu vyšetřují policisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92i68r71o89s37l50a45v 31V45y71k40o70u37p42i97l 3970966153285

Doprava je čím dále "hustější" takže se dá očekávat, že něco takového se stává a bohužel stávat bude.

Nutno podotknout, a to bez jakýchkoliv nároků hodnotit tuto konkrétní situaci, že i chodci často jednají naprosto zbrkle a v touze dohonit nějaký spoj, jsou ochotní riskovat život, viz situace na hlavním nádraží, kde by podle způsobu "pohybu" lidí člověk očekával až několik mrtvých denně.

Nejvíce mne (jako řidiče osobáku) "fascinují" lidé, kteří na přechodu "fascinovaně" sledují JEN a POUZE semafor, a pokud jim "blikne" zelená vyrazí bez dalšího rozhlédnutí se (5x vlevo a 5x vpravo jak mi říkala moje mamka) na silnici i kdyby tam projížděl "Titanik"

Je to daň za mnohdy nesmyslný spěch.

Zákony fyziky jsou jasné, to těžší se jen tak nezastaví !!!

+8/0
18.4.2017 20:43

F33r71a85n78t10a 24T34i53m76a49n 7200898701240

Však to je správné - zelená = jdi. Kdy jindy by měl chodec vyrazit než na zeleného panáčka? Ssražení chodce jdoucího na zelenou řidič u soudu neokecá.

0/0
19.4.2017 7:11

P39a23v33e46l 31D76o95l17n78í58č52e27k 3538363774691

To ano, ale než vlezu na silnici, tak je normální se pro jistotu podívat semafor-nesemafor.

Jinak on to sice u soudu neokecá, ale to už vám jaksi nemusí být nic platné.

+5/0
19.4.2017 9:38

M32i12r45o18s22l27a17v 89V70y74k13o95u68p81i35l 3800696563975

Ale já právě "osobně" beru tu zelenou jakože "TEORETICKY" mohu přejít,

a proto si to ještě kontroluji tím rozhlédnutím. Výhra u soudu mne moc neláká. Raději to zdraví :-)

+2/0
19.4.2017 13:46

P29e73t61r74a 37H31a26n91á37k36o82v69á 6960740164267

Tady jsou ty důsledky zákazu UBERu: zákazníci vylezli z aut do ulic a takhle to dopadá. :-P

0/−8
18.4.2017 16:03

I18v54a61n 12D21í16t43ě 1746565724989

To by mělo být vtipné?

+1/0
18.4.2017 22:46

M47i95c32h70a57e96l 38C58h94a70r36v17á86t 9949348783622

Nejen Tatra, ale i trolejbus drtí důchodce na přechodu pro chodce...:-/

+2/−3
18.4.2017 14:23

K87a14r15e31l 61V65a27c36h17u54t 9853232399853

Trolejbus není tramvaj... X přesto trolejbusáci jezdí, jako by měli přednost jako kolejová vozidla. :-/

+1/−3
18.4.2017 14:06

V28l63a31d77a 95M14u65s34i72l 9680266208543

Prednost kolejovych vozidel....

Ono snad chodci musi chodit opatrne...!

+1/0
18.4.2017 14:08

J81i47ř74í 16K86o36c79u86r51e67k 6775844405148

Ne, vůbec nemusí dávat pozor. Vejdou do stromu, projdou sloupem, rozšlapou kočárek a přes odklopený kanál se prostě s nadhledem přenesou.

+2/0
18.4.2017 20:51

J44i50ř51í 51K45o64c84u17r52e64k 6275384745968

A málokterý chodec si uvědomuje, že stojící lidé v trolejbusu nejsou povinni očekávat nouzové brzdění. Tedy že trolejbus s lidmi na palubě nemůže brzdit tak prudce jako automobil. Teda může. Řidič si dokonce může vybrat, jestli zraní chodce nebo jestli se mu polámou cestující.

Jak to ale bude vysvětlovat cajtům, že má vzadu 4 zlomené hnáty a 10 lehčích zranění, chodec dávno fuč, to si představit nedokážu.

+2/0
18.4.2017 20:54

M62i41l45a15n 51M20a45j88e41r48č98í85k 1590970764956

Já si vysvětlování představit dokáži - sposta řidičů (nejen) MHD právě pro takovéto případy jezdí se (za čelním sklem) instalovanou tzv. autokamerou!!

+1/0
18.4.2017 21:27

P52e91t64r 98K30n83ě30b27o79r54t 3691730

Přednost na přechodu nezaručuje nezranitelnost ani nesmrtelnost.

+10/0
18.4.2017 14:02

M93i20l87a58n 61M81a33j20e31r72č43í30k 1670540184136

§54 zákona o provzu na PK ( https://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&name=361&rpp=100#local-content ), odst. 2 obsahuje:

"Mimo přechod pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose. Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy."

= 2. VĚTA SE ZJEVNĚ TÝKÁ POVINNOSTÍ CHODCE PŘI PŘECHÁZENÍ I NA PŘECHODU PRO CHODCE (KDE VOZIDLA MAJÍ POVINNOST UMOŽNIT PŘEJITÍ CHODCŮ), ALE TEN ZÁKON NIKDE (ANI JINDE) VE SKUTEČNOSTI NEPOUŽÍVÁ TERMÍN "PŘEDNOST CHODCE PŘED VOZIDLY" !!

+1/−2
18.4.2017 21:39

P52e58t15r 85K39o55n21í34č72e74k 8754782205285

Chápu správně, že chodec nemá přednost ani před trolejbusem, protože je to drážní vozidlo?

0/−8
18.4.2017 13:53

P34e95t49r 71K93o31v59a49ř34í76k 1741663749797

Ne.

+1/0
18.4.2017 14:00

F57r44a41n75t74a 27T73i30m48a83n 7430478971620

Drážní vozidlo to asi nebude, protože je na to potřeba ŘP sk. D. V článku ale chybí informace, jestli je / není přechod světelný a jestli příp. chodec šel na zelenou. Nehoda na přechodu je každopádně vždycky pro řidiče horší než mimo něj a kdo z řidičů by si chtěl stěžovat, že dostal u soudu za sražení chodce moc, může dostat naloženo ještě víc:

https://polar.cz/zpravy/ostravsko/ostrava/11000007875/odvolani-ridici-z-ostravy-nevyslo-dostal-o-rok-vice

Je tam i pěkně popsaná problematika přechodů instruktorem autoškoly :-)

+3/−4
18.4.2017 14:01
Foto

B84r85o16n54i98s12l47a47v 79G95a59b86r52y12š 2342389201

Trolejbus je drazni vozidlo. Viz zakon c. 266\1994 Sb.

+7/0
18.4.2017 14:30

J72i80ř41í 75K38o43c10u13r92e54k 6135564655378

Dopravní podnik města Ostravy vyžaduje, aby měl řidič tramvaje řidičské oprávnění sk. B. Vaší logikou je ostravská tramvaj osobním automobilem a ne drážní vozidlo.

+1/−1
18.4.2017 20:48

M56i32l95a64n 47M70a29j66e72r42č20í64k 1440250874736

To chtějí všechny DP v ČR s TRAm provozem - je to zřejmně ze zákona + nemusí učit řidiče BĚHEM KURZU ŘÍZENÍ DRÁŽNÍHO VOZIDLA/TRAMVAJE UČIT TOTÁLNĚ PODROBNĚ PRAVIDLA SILNIČNÍHO PROVOZU!!

+1/0
18.4.2017 21:42
Foto

B71r95o20n72i70s65l66a85v 55G52a15b50r16y57š 2432899231

Chodec nema prednost pred kolejovym vozidlem, cili pro trolejbus, ktery je drazni vozidlo, toto neplati.

+4/0
18.4.2017 14:26

F68r13a63n55t46a 85T67i90m16a18n 7970658731980

§: "Při řízení drážních vozidel,která jsou používána v provozu na pozemních komunikacích, musí být řidič tohoto vozidla držitelem oprávnění k řízení drážního vozidla podle zvláštního právního předpisu. Řidič trolejbusu musí být držitelem řidičského oprávnění skupiny D."

+1/0
18.4.2017 14:29

R84a25d28e81k 17H46o91f65m89a65n 7197191940642

Jak je možné, že trolejbus v kritickém stavu má platnou STK? :-P

+5/−3
18.4.2017 13:48

M77a59r24e97k 29V50e74l21k33o27b34o20r51s81k63ý 8576678305819

Trolejbus v kritickém stavu nemá co dělat na silinici!!! Pak to odnese nevinný chodec ;-(

+16/0
18.4.2017 13:39
Foto

M53g29r35. 87I74m36r53i31c12h 22G97a45b37l90e12c22h 6565929983469

No klasika novinářského jazykového umění, co dodat! Jdouc kolem krávy, kopla ji. ;-D;-D;-D;-D;-D

+5/0
18.4.2017 13:47

M33a34r72e90k 10V57e95l94k20o12b41o96r88s37k51ý 8456528715499

Titulek opraven, teď už tomu rozumím R^

0/0
18.4.2017 14:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.