- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Doprava je čím dále "hustější" takže se dá očekávat, že něco takového se stává a bohužel stávat bude.
Nutno podotknout, a to bez jakýchkoliv nároků hodnotit tuto konkrétní situaci, že i chodci často jednají naprosto zbrkle a v touze dohonit nějaký spoj, jsou ochotní riskovat život, viz situace na hlavním nádraží, kde by podle způsobu "pohybu" lidí člověk očekával až několik mrtvých denně.
Nejvíce mne (jako řidiče osobáku) "fascinují" lidé, kteří na přechodu "fascinovaně" sledují JEN a POUZE semafor, a pokud jim "blikne" zelená vyrazí bez dalšího rozhlédnutí se (5x vlevo a 5x vpravo jak mi říkala moje mamka) na silnici i kdyby tam projížděl "Titanik"
Je to daň za mnohdy nesmyslný spěch.
Zákony fyziky jsou jasné, to těžší se jen tak nezastaví !!!
Však to je správné - zelená = jdi. Kdy jindy by měl chodec vyrazit než na zeleného panáčka? Ssražení chodce jdoucího na zelenou řidič u soudu neokecá.
Tady jsou ty důsledky zákazu UBERu: zákazníci vylezli z aut do ulic a takhle to dopadá.
Nejen Tatra, ale i trolejbus drtí důchodce na přechodu pro chodce...
Trolejbus není tramvaj... přesto trolejbusáci jezdí, jako by měli přednost jako kolejová vozidla.
Prednost kolejovych vozidel....
Ono snad chodci musi chodit opatrne...
Přednost na přechodu nezaručuje nezranitelnost ani nesmrtelnost.
§54 zákona o provzu na PK ( https://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&name=361&rpp=100#local-content ), odst. 2 obsahuje:
"Mimo přechod pro chodce je dovoleno přecházet vozovku jen kolmo k její ose. Před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zdali může vozovku přejít, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Chodec smí přecházet vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy."
= 2. VĚTA SE ZJEVNĚ TÝKÁ POVINNOSTÍ CHODCE PŘI PŘECHÁZENÍ I NA PŘECHODU PRO CHODCE (KDE VOZIDLA MAJÍ POVINNOST UMOŽNIT PŘEJITÍ CHODCŮ), ALE TEN ZÁKON NIKDE (ANI JINDE) VE SKUTEČNOSTI NEPOUŽÍVÁ TERMÍN "PŘEDNOST CHODCE PŘED VOZIDLY"
Chápu správně, že chodec nemá přednost ani před trolejbusem, protože je to drážní vozidlo?
Jak je možné, že trolejbus v kritickém stavu má platnou STK?
Trolejbus v kritickém stavu nemá co dělat na silinici!!! Pak to odnese nevinný chodec
No klasika novinářského jazykového umění, co dodat! Jdouc kolem krávy, kopla ji.