Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Projektanti ustoupili, tramvaje na nové trati v Brně pojedou dál od domů

Už na konci letošního roku se může začít stavět, obnovení brněnské tramvajové trati ze Stránské skály do Líšně však u místních stále vyvolává řadu otázek. Minulý týden se proto sešli se zástupci města, brněnského dopravního podniku a projektanty. Debata se točila hlavně okolo zvýšení hluku a hustoty automobilové dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R16o28m57a54n 92N93o66v81a70k 6419731962616

hezke obrazky na vizualizaci R^

0/0
26.4.2017 22:07

P20a53v36e53l 35Z68o58u48h31a61r 5528264414579

Tak tedy nevím co pořád ti Brňáci chtějí.Nové nádraží -problém, šálina do Líšně -problém.Tak si to tam už jednou rozhodněte a nedělejte z lidí osle.Pražáci a ostatní velká města takový problém nemají. Radní rozhodnou a jak mají penízky tak se buduje. Jen v Brně je vše problém a proto to také tak vypadá. Už to jednou změňte.;-D

0/0
26.4.2017 13:22

R18o67m35a36n 23N77o13v67a74k 6389161982296

to je tim, co za kkty sedi ve vedeni - viz Hollan apod...

0/0
26.4.2017 22:08

P36a28v11e98l 22K58a24m13e87n58í46k 3144477512480

S těma šalinama, je to jen o zvyku. Když jsme bydleli na Geislerově tak nám šaliny hučely přímo pod okny. A tam se ten hluk nikam nevytrácel, těma úzkýma ulicema to byl docela nářez. Po čase to člověk nevnímá.

+4/0
25.4.2017 14:21

Š56t79e35f91a49n 77F35r34i61č72a 7472698483416

Vzhledem k tomu, že tramvaje v noci nejezdí, tak to odhlučnění nedává příliš smysl. Naopak vysoká zeď zhorší výhled a prostředí. Osobní auta místních obyvatel dělají také hluk, o tom už majitelé garáží a bytů nemluví.

+5/−1
25.4.2017 10:21

P49e68t77r 96K61o59v28a93ř42í51k 1271283989937

Šaliny jezdí do půlnoci a ráno od 5, takže pro většinu lidí nepříjemné rušení spánku. Na Holzově, kde bude smyčka, kde žádné odhlučnění nevytvoříte (ty baráky jsou na kopci), to bude díky otáčení šalin skřípat a rušit nejvíc.

0/−5
25.4.2017 10:46

P64a46v76e76l 72H65o25r36á80k 8361723365862

Tak tady ta linka může končit klidně dříve, pokud nedojde k masové výstavbě "cestou do Líšně", tak i mnohem dříve. Ale lidí, co si tam tu tramvaj přejí je jistě dost málo.

0/0
25.4.2017 10:50

P50e75t73r 59K84o75v42a49ř26í95k 1451683539857

Nemůže. Linka musí končit právě tam, na stávající smyčce, pod okny bytových domů na Holzově. Však kvůli nim se plánuje její obnovení, a další mohutná výstavba domů má pokračovat právě tam, nad těmi bytovými domy.

0/0
25.4.2017 11:04

P96a60v41e59l 96H60o16r35á67k 8181113925712

Myslel jsem "časově dříve". A jak tedy sám píšete, jsou i obyvatelé novostaveb proti tramvaji, starousedlíci tím tuplem, takže pro koho se to dělá.

0/0
25.4.2017 11:09

P68e82t52r 50K25o35v85a91ř16í90k 1751523679237

No právě, další brněnská absurdita. Nikdo to nechce a stejně se to plánuje. V Brně už se nedivím fakt ničemu. :-/

0/0
25.4.2017 12:45

P27a31v96e59l 79H37o96r70á50k 8831743415762

Tak možná pan Friča ano, jistě se najdou lidé, kteří to uvítají, ale kolik to bude, aby se to nejen vyplatilo stavět (to není nutně podmínka, aby to bylo ziskové), ale aby to nepůsobilo "vysloveně bizarně".

0/0
25.4.2017 12:50
Foto

H89a89n68a 48A91n75t74o49n76o57v23á 6917279384594

Do půlnoci? Noční spoje jezdí od nádraží do 23 hodin, čili o půlnoci možná jezdí posilové šaliny v době ohňostrojů, jinak ne.

+4/0
25.4.2017 11:59

P20a68v34e67l 31H17o48r21á49k 8861133425912

To je vcelku jedno. Kolik lidí si myslíte, že pojede po 21. hodině z města na Holzovu?

+1/−1
25.4.2017 12:45
Foto

H40a85n80a 10A41n60t54o25n26o11v16á 6137749464524

Taky pravda, poslední spoj může jet kolem osmé a problém je vyřešen.

+2/0
25.4.2017 13:13

L80a29d11i65s44l79a42v 89O73n15d16r18a 8689812300365

Všiml jste si, že už nejsou osmdesátá léta a trať lze odhlučnit zcela kdekoli do téměř neslyšné podoby?

0/0
27.4.2017 20:18

P51a88v70e17l 84M26o37r20a26v95e98c 3652539182658

Jsou mnohem palčivější místa, kde je vhodné prodloužit šalinu:

Bystrc-Kamechy

Bohunice-Univerzitní kampus

Štefánikova-Lesná

Ale ANO ve vedení města se rozhodlo stavět šalinu přes pole k pár rodinným domkům které si už teď stěžují?

+5/0
25.4.2017 8:39

J24a13n 72Č74e96k15a83l 7409355954154

Koukám, že je to všude stejné. Praha také staví metro a tramvaje někam do polí podle aktuálního přání developerů, aby jim před prodejem zvedla ceny bytů...

+2/0
25.4.2017 9:21

M48i19c67h54a47l 16B57r28ň85á76k 6334574817738

V oblasti se chysta velka vystavba. Ja teda nevim, ale prijde mi logicke, obnivit tu trat ted, nez se dostat do situace na Kamechach, kdy tam doted nic nevede

+5/0
25.4.2017 9:45

P44a83v38e33l 62H45o90r17á61k 8961513535782

A máte nějaký odkaz na projekt té výstavby? Jen celkem nedávno tu psali, že developeři chtěli odkoupit pole "s jahodami" od Belcrediho, takže je jasné, že v tom viděli mnohonásobné zhodnocení investice. Belcredi jim ukázal prostředník, jako stavební pozemky to za deset, dvacet, padesát let, může prodat sám on nebo potomci.

+3/0
25.4.2017 9:49

P57a61v54e82l 86M75o58r30a31v71e17c 3382549272478

Ano, chystá se výástavba. Nejdřív se bude pár let chystat, pak stavět, pak tam začne být ta trať užitečná.

Zato na mnou zmiňovaných místech je třeba šalina už dnes.

+1/0
25.4.2017 11:55

P60a47v38e36l 48H27o25r41á48k 8551953715522

Navíc je otázka, jaká i pak bude poptávka po této tramvaji. Kdo ze stávajících obyvatel opustí auto a kdo další si pořídí bydlení v takové části Moravy (to už se ani nedá nazvat Brna - přitom jsem z Líšně) bez toho, že by počítal s tím, že tam odtud bude jezdit autem.

0/0
25.4.2017 12:48

R12o28m59a91n 49N63o13v49o37t25n77ý 4737933960844

Ma tam byt o.i. prakovisko P+R, takze to ma vysoku prioritu. Samozrejme vo vami vymenovanych lokalitach je urcite salina potrebna.

Ale je to tazke, raz sa ludia stazuju, ze nejprv sa robi masova zastavba(napr.Kamechy) bez rychlokapacitnej MHD a na druhej strane sa ludia stazuju, ze mesto chce vybudovat najprv dopravu (st.Lisen) a az potom zastavbu.

Ak sa nemylim, tak na Kamechach je potrebny aj tunel, vsak?

0/0
26.4.2017 7:30

P63a17v61e54l 16M46o89r24a46v14e24c 3512189442398

"do budoucna by u linky mělo vzniknout parkoviště" - to zní stejně jako sliby že na Kamechách bude šalina. "do budoucna" a "by mělo":-/. Proč nevznikne zároveň s šalinou?

Ad lidi si stěžují na cokoliv: obecně se má stavět infrastruktura a domy zároveň. A pokud v okolí má stavět developer, má se spolupodílet na nákladech - šalina mu zhodnotí jeho byty. Trať do Líšně asi má význam, ale až v návaznosti na stavěné domy a parkoviště. Dnes jsou důležitější místa kde prodloužit šalinu. Dnes by vozila šalina vzduch.

Na Kamechách stačí hloubený tunel či jen zářez, plus podjezd pod asi 2-3 silnicemi. Na kterých je větší a větší provoz protože nejdřív se nastěhovali lidi a až pak se možná bude stavět. Takže je asi nepůjde uzavřít a bude se muset stavět za provozu. Opět důsledek blbého plánování které zdraží stavbu.

0/0
26.4.2017 8:09

M50a47r29t62i58n 77K68o88n78e61č76n82ý 3560964109215

Zatímco trať do staré Líšně nikdy nezanikla, jedná se pouze o její opravu, tedy žádná EIA, žádné obstrukce sousedů a různých spolků. Stavba tedy může začít hned. Co se týká novostaveb tratí (Kamechy, Kampus, Lesná), tak tam je to hodně problematické a zdlouhavé. Například prodloužení trati na Lesnou zřejmě definitivně zablokují právě sami obyvatelé Lesné, kvůli hluku a také kvůli vlasní hlouposti... Rv

+10/0
25.4.2017 9:46

P70a52v30e43l 63M91o87r20a97v94e81c 3692779132588

Prosímvás, kolik let se už takto "plánuje" tramvaj na Kamechy? Když uvedu jediný příklad.. Jak se tam postoupilo s EIA, stav.řízením, čímkoliv?

0/0
25.4.2017 11:56

M87a96r28t79i48n 32R56u77z31i15c39k91a 1652378836227

? Ja nevim, u nas zrekonstruovali trat a tramvaj pomalu neni slyset, vetsi hluk je od aut... ?

+7/0
25.4.2017 8:38

M40a88r17t24i40n 47H91o18r17á83č37e73k 7476794735174

držím palce, ať dojde od revoluce v 1989 v Brně taky konečně ke stavbě nějaké té tramvajové trati (tedy pokud nepočítám prodloužení 8čky o 2 zastávky právě v Líšni). Jinak keců a plánů jak zlepšít tramvaje v Brně bylo zatím dost a doteď skutek utek... (severojižní diametr, tramvaj do Bosonoh, tramvaj ke Campusu, tramvaj k Ikea, prodloužení 5 nahoru na Lesnou, tramvaj ke Zvonařce - i když snad jen tady jsme blízko k realizaci...)

+3/0
25.4.2017 8:32

P18e83t73r 34K68o98v81a40ř31í29k 1731653419867

A myslíte, že někdo z okolo bydlích o šalinu stojí? Řekl bych, že ani na té Holzově nejsou nadšeni ze smyčky pod okny.

0/−2
25.4.2017 9:15

P58a27v41e66l 96H56o46r24á51k 8731663805872

To, co popisujete, jsou rozumné projekty, toto je projekt zcela zbytečný, pokud se tedy neuvažuje o tom, že by se v té oblasti mezi Stránskou skálou a Holzovou nezačalo masově stavět. V prozatímním stavu tu tramvaj tam asi skoro nikdo nechce.

+1/−2
25.4.2017 9:46

M39a25r71t50i57n 66S58l28e57z29á10č48e16k 7304178411103

Absurdní, to je jako koupit barák u dálnice a pak chtít, aby posunuli dálnici.

+9/0
25.4.2017 8:27

J26i71n44d50ř51i49c25h 30H47r16a19d60e46c58k82ý 6935429102512

co bylo dřív?

0/0
25.4.2017 10:02

O90n13d11ř24e83j 29H98á98j82e47k 5968189408931

V Líšni koleje, a to o dost dřív - 1905.

+2/0
25.4.2017 10:26

J43a41n 66V64a26l94o73u30c10h 6412457218210

A není míč spíš na straně projektantů těch domů? Koleje tam jsou od r.1905, pravidelný provoz do r.1964, pak příležitostný do muzea. i po rozkradení části trati je to stále drážní těleso (tudíž stavitel domu musel počítat s tím, že provoz může být obnoven) a když se dívám na fotomapu, tak je to tam samá černá stavba (čili na náklady majitele zbourat a zpětně naúčtovat poplatek za "pronájem"). Vychcalismus "postavíme dům na konci parcely co nejdál od silnice, když po kolejích nic nejezdí", se teď řeší posunem tělesa, tedy mimo dosud zpevněné podloží, za veřejné prachy, super...

+24/0
25.4.2017 8:00

M48i67l63a88n 33H35l74a41d57k34ý 8672428360

No, když třeba majiteli pozemku při stavbě řekli na stavebním odboru, že trať je z dlouhodobého hlediska určena ke zrušení ( o tom se v Brně ještě před pár lety mluvilo, jako že je to nerentabilní a přijde vše odstranit ), tak je podle mne na vině stavební odbor. Za mlada jsem si mohl koupit rozestavěný dům s obrovskou zahradou na okraji Brna. Tehdy mi na stavebním řekli ať to nedělám, že do 5 let mi pod okny povede přivaděč na dálnici. Tak jsem to bohužel nekoupil. Je to už 30 roků a nic se nepostavilo. Občas smutně jezdím kolem a tluču se do hlavy.

+2/−2
25.4.2017 8:27

P67a30v26e31l 64H67o22r52á16k 8641483625742

Tak pokud řekli, ale to se jednak špatně dokazuje a pravděpodobně to ani není pravda.

+2/0
25.4.2017 9:39

J45a35n 94Č39e80k24a51l 7829875864444

Tak věřit plánům v roce 1987, to chtělo hodně víry... ;-)

0/0
25.4.2017 9:40

P79a42v28e17l 68H68o10r18á39k 8571613475612

No dnes to nebude jistě lepší.

+2/0
25.4.2017 9:50

J79a25n 24Č56e53k35a24l 7569345834724

To máte pravdu. :)

0/0
25.4.2017 11:26







Najdete na iDNES.cz