Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Projektanti ustoupili, tramvaje na nové trati v Brně pojedou dál od domů

Už na konci letošního roku se může začít stavět, obnovení brněnské tramvajové trati ze Stránské skály do Líšně však u místních stále vyvolává řadu otázek. Minulý týden se proto sešli se zástupci města, brněnského dopravního podniku a projektanty. Debata se točila hlavně okolo zvýšení hluku a hustoty automobilové dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R23o27m27a27n 44N75o95v83a68k 6459421812436

hezke obrazky na vizualizaci R^

0/0
26.4.2017 22:07

P31a60v35e52l 28Z27o73u46h65a35r 5598734124509

Tak tedy nevím co pořád ti Brňáci chtějí.Nové nádraží -problém, šálina do Líšně -problém.Tak si to tam už jednou rozhodněte a nedělejte z lidí osle.Pražáci a ostatní velká města takový problém nemají. Radní rozhodnou a jak mají penízky tak se buduje. Jen v Brně je vše problém a proto to také tak vypadá. Už to jednou změňte.;-D

0/0
26.4.2017 13:22

R57o61m22a70n 83N82o45v46a29k 6429211382806

to je tim, co za kkty sedi ve vedeni - viz Hollan apod...

0/0
26.4.2017 22:08

P30a91v21e94l 88K42a12m89e22n37í78k 3584257552750

S těma šalinama, je to jen o zvyku. Když jsme bydleli na Geislerově tak nám šaliny hučely přímo pod okny. A tam se ten hluk nikam nevytrácel, těma úzkýma ulicema to byl docela nářez. Po čase to člověk nevnímá.

+4/0
25.4.2017 14:21

Š56t91e67f52a41n 34F47r31i55č74a 7572988973846

Vzhledem k tomu, že tramvaje v noci nejezdí, tak to odhlučnění nedává příliš smysl. Naopak vysoká zeď zhorší výhled a prostředí. Osobní auta místních obyvatel dělají také hluk, o tom už majitelé garáží a bytů nemluví.

+5/−1
25.4.2017 10:21

P41e91t41r 88K45o53v54a54ř39í70k 1411103609457

Šaliny jezdí do půlnoci a ráno od 5, takže pro většinu lidí nepříjemné rušení spánku. Na Holzově, kde bude smyčka, kde žádné odhlučnění nevytvoříte (ty baráky jsou na kopci), to bude díky otáčení šalin skřípat a rušit nejvíc.

0/−5
25.4.2017 10:46

P33a43v21e68l 36H68o88r36á74k 8681953565812

Tak tady ta linka může končit klidně dříve, pokud nedojde k masové výstavbě "cestou do Líšně", tak i mnohem dříve. Ale lidí, co si tam tu tramvaj přejí je jistě dost málo.

0/0
25.4.2017 10:50

P70e64t29r 40K42o14v14a79ř44í46k 1691783119317

Nemůže. Linka musí končit právě tam, na stávající smyčce, pod okny bytových domů na Holzově. Však kvůli nim se plánuje její obnovení, a další mohutná výstavba domů má pokračovat právě tam, nad těmi bytovými domy.

0/0
25.4.2017 11:04

P12a62v96e20l 41H72o12r96á21k 8631873715382

Myslel jsem "časově dříve". A jak tedy sám píšete, jsou i obyvatelé novostaveb proti tramvaji, starousedlíci tím tuplem, takže pro koho se to dělá.

0/0
25.4.2017 11:09

P94e15t27r 71K91o88v71a83ř88í19k 1391973949557

No právě, další brněnská absurdita. Nikdo to nechce a stejně se to plánuje. V Brně už se nedivím fakt ničemu. :-/

0/0
25.4.2017 12:45

P64a87v95e51l 89H35o46r86á73k 8761573645822

Tak možná pan Friča ano, jistě se najdou lidé, kteří to uvítají, ale kolik to bude, aby se to nejen vyplatilo stavět (to není nutně podmínka, aby to bylo ziskové), ale aby to nepůsobilo "vysloveně bizarně".

0/0
25.4.2017 12:50
Foto

H78a72n53a 65A52n70t74o18n74o27v73á 6767889384474

Do půlnoci? Noční spoje jezdí od nádraží do 23 hodin, čili o půlnoci možná jezdí posilové šaliny v době ohňostrojů, jinak ne.

+4/0
25.4.2017 11:59

P22a52v67e21l 45H26o46r18á24k 8221963465902

To je vcelku jedno. Kolik lidí si myslíte, že pojede po 21. hodině z města na Holzovu?

+1/−1
25.4.2017 12:45
Foto

H18a41n50a 24A37n16t92o20n45o53v85á 6377299464894

Taky pravda, poslední spoj může jet kolem osmé a problém je vyřešen.

+2/0
25.4.2017 13:13

L70a32d74i11s95l98a73v 30O19n45d28r65a 8429642380535

Všiml jste si, že už nejsou osmdesátá léta a trať lze odhlučnit zcela kdekoli do téměř neslyšné podoby?

0/0
27.4.2017 20:18

P54a34v82e10l 43M76o59r48a81v45e37c 3762979802838

Jsou mnohem palčivější místa, kde je vhodné prodloužit šalinu:

Bystrc-Kamechy

Bohunice-Univerzitní kampus

Štefánikova-Lesná

Ale ANO ve vedení města se rozhodlo stavět šalinu přes pole k pár rodinným domkům které si už teď stěžují?

+5/0
25.4.2017 8:39

J26a78n 56Č46e91k46a95l 7499915444204

Koukám, že je to všude stejné. Praha také staví metro a tramvaje někam do polí podle aktuálního přání developerů, aby jim před prodejem zvedla ceny bytů...

+2/0
25.4.2017 9:21

M41i77c18h50a60l 55B16r98ň41á13k 6454464567938

V oblasti se chysta velka vystavba. Ja teda nevim, ale prijde mi logicke, obnivit tu trat ted, nez se dostat do situace na Kamechach, kdy tam doted nic nevede

+5/0
25.4.2017 9:45

P71a35v28e60l 71H96o31r37á61k 8121853845272

A máte nějaký odkaz na projekt té výstavby? Jen celkem nedávno tu psali, že developeři chtěli odkoupit pole "s jahodami" od Belcrediho, takže je jasné, že v tom viděli mnohonásobné zhodnocení investice. Belcredi jim ukázal prostředník, jako stavební pozemky to za deset, dvacet, padesát let, může prodat sám on nebo potomci.

+3/0
25.4.2017 9:49

P46a16v57e83l 90M65o32r44a81v40e41c 3842809702978

Ano, chystá se výástavba. Nejdřív se bude pár let chystat, pak stavět, pak tam začne být ta trať užitečná.

Zato na mnou zmiňovaných místech je třeba šalina už dnes.

+1/0
25.4.2017 11:55

P49a79v79e42l 98H52o29r21á76k 8881303465872

Navíc je otázka, jaká i pak bude poptávka po této tramvaji. Kdo ze stávajících obyvatel opustí auto a kdo další si pořídí bydlení v takové části Moravy (to už se ani nedá nazvat Brna - přitom jsem z Líšně) bez toho, že by počítal s tím, že tam odtud bude jezdit autem.

0/0
25.4.2017 12:48

R13o25m16a63n 74N37o69v92o82t28n54ý 4807333580894

Ma tam byt o.i. prakovisko P+R, takze to ma vysoku prioritu. Samozrejme vo vami vymenovanych lokalitach je urcite salina potrebna.

Ale je to tazke, raz sa ludia stazuju, ze nejprv sa robi masova zastavba(napr.Kamechy) bez rychlokapacitnej MHD a na druhej strane sa ludia stazuju, ze mesto chce vybudovat najprv dopravu (st.Lisen) a az potom zastavbu.

Ak sa nemylim, tak na Kamechach je potrebny aj tunel, vsak?

0/0
26.4.2017 7:30

P94a86v74e89l 35M32o86r81a31v52e85c 3742269942808

"do budoucna by u linky mělo vzniknout parkoviště" - to zní stejně jako sliby že na Kamechách bude šalina. "do budoucna" a "by mělo":-/. Proč nevznikne zároveň s šalinou?

Ad lidi si stěžují na cokoliv: obecně se má stavět infrastruktura a domy zároveň. A pokud v okolí má stavět developer, má se spolupodílet na nákladech - šalina mu zhodnotí jeho byty. Trať do Líšně asi má význam, ale až v návaznosti na stavěné domy a parkoviště. Dnes jsou důležitější místa kde prodloužit šalinu. Dnes by vozila šalina vzduch.

Na Kamechách stačí hloubený tunel či jen zářez, plus podjezd pod asi 2-3 silnicemi. Na kterých je větší a větší provoz protože nejdřív se nastěhovali lidi a až pak se možná bude stavět. Takže je asi nepůjde uzavřít a bude se muset stavět za provozu. Opět důsledek blbého plánování které zdraží stavbu.

0/0
26.4.2017 8:09

M94a69r28t44i41n 65K33o76n20e52č11n15ý 3660604359615

Zatímco trať do staré Líšně nikdy nezanikla, jedná se pouze o její opravu, tedy žádná EIA, žádné obstrukce sousedů a různých spolků. Stavba tedy může začít hned. Co se týká novostaveb tratí (Kamechy, Kampus, Lesná), tak tam je to hodně problematické a zdlouhavé. Například prodloužení trati na Lesnou zřejmě definitivně zablokují právě sami obyvatelé Lesné, kvůli hluku a také kvůli vlasní hlouposti... Rv

+10/0
25.4.2017 9:46

P75a92v39e25l 89M23o40r21a64v26e42c 3832209882628

Prosímvás, kolik let se už takto "plánuje" tramvaj na Kamechy? Když uvedu jediný příklad.. Jak se tam postoupilo s EIA, stav.řízením, čímkoliv?

0/0
25.4.2017 11:56

M52a96r12t33i83n 61R88u27z33i70c19k64a 1462348276307

? Ja nevim, u nas zrekonstruovali trat a tramvaj pomalu neni slyset, vetsi hluk je od aut... ?

+7/0
25.4.2017 8:38

M30a95r90t20i80n 86H78o89r80á39č17e79k 7256324485654

držím palce, ať dojde od revoluce v 1989 v Brně taky konečně ke stavbě nějaké té tramvajové trati (tedy pokud nepočítám prodloužení 8čky o 2 zastávky právě v Líšni). Jinak keců a plánů jak zlepšít tramvaje v Brně bylo zatím dost a doteď skutek utek... (severojižní diametr, tramvaj do Bosonoh, tramvaj ke Campusu, tramvaj k Ikea, prodloužení 5 nahoru na Lesnou, tramvaj ke Zvonařce - i když snad jen tady jsme blízko k realizaci...)

+3/0
25.4.2017 8:32

P31e89t57r 17K64o37v50a98ř86í74k 1161543799587

A myslíte, že někdo z okolo bydlích o šalinu stojí? Řekl bych, že ani na té Holzově nejsou nadšeni ze smyčky pod okny.

0/−2
25.4.2017 9:15

P93a85v47e94l 22H87o29r77á80k 8651283215512

To, co popisujete, jsou rozumné projekty, toto je projekt zcela zbytečný, pokud se tedy neuvažuje o tom, že by se v té oblasti mezi Stránskou skálou a Holzovou nezačalo masově stavět. V prozatímním stavu tu tramvaj tam asi skoro nikdo nechce.

+1/−2
25.4.2017 9:46

M54a54r19t12i10n 31S53l43e56z76á19č65e92k 7544918321153

Absurdní, to je jako koupit barák u dálnice a pak chtít, aby posunuli dálnici.

+9/0
25.4.2017 8:27

J79i34n19d32ř44i31c41h 29H20r60a46d52e18c90k88ý 6525849952542

co bylo dřív?

0/0
25.4.2017 10:02

O77n72d15ř32e36j 24H47á18j37e39k 5288439378551

V Líšni koleje, a to o dost dřív - 1905.

+2/0
25.4.2017 10:26

J75a84n 93V12a28l19o33u76c81h 6882707178900

A není míč spíš na straně projektantů těch domů? Koleje tam jsou od r.1905, pravidelný provoz do r.1964, pak příležitostný do muzea. i po rozkradení části trati je to stále drážní těleso (tudíž stavitel domu musel počítat s tím, že provoz může být obnoven) a když se dívám na fotomapu, tak je to tam samá černá stavba (čili na náklady majitele zbourat a zpětně naúčtovat poplatek za "pronájem"). Vychcalismus "postavíme dům na konci parcely co nejdál od silnice, když po kolejích nic nejezdí", se teď řeší posunem tělesa, tedy mimo dosud zpevněné podloží, za veřejné prachy, super...

+24/0
25.4.2017 8:00

M48i84l30a22n 17H58l46a54d42k74ý 8122828180

No, když třeba majiteli pozemku při stavbě řekli na stavebním odboru, že trať je z dlouhodobého hlediska určena ke zrušení ( o tom se v Brně ještě před pár lety mluvilo, jako že je to nerentabilní a přijde vše odstranit ), tak je podle mne na vině stavební odbor. Za mlada jsem si mohl koupit rozestavěný dům s obrovskou zahradou na okraji Brna. Tehdy mi na stavebním řekli ať to nedělám, že do 5 let mi pod okny povede přivaděč na dálnici. Tak jsem to bohužel nekoupil. Je to už 30 roků a nic se nepostavilo. Občas smutně jezdím kolem a tluču se do hlavy.

+2/−2
25.4.2017 8:27

P96a22v14e89l 91H26o19r96á41k 8161943505662

Tak pokud řekli, ale to se jednak špatně dokazuje a pravděpodobně to ani není pravda.

+2/0
25.4.2017 9:39

J85a31n 11Č89e25k60a29l 7339985334174

Tak věřit plánům v roce 1987, to chtělo hodně víry... ;-)

0/0
25.4.2017 9:40

P26a21v84e89l 10H42o20r91á29k 8201223205712

No dnes to nebude jistě lepší.

+2/0
25.4.2017 9:50

J91a96n 53Č97e93k16a77l 7359715504714

To máte pravdu. :)

0/0
25.4.2017 11:26







Najdete na iDNES.cz