Diskuse k článku

Projektanti ustoupili, tramvaje na nové trati v Brně pojedou dál od domů

Už na konci letošního roku se může začít stavět, obnovení brněnské tramvajové trati ze Stránské skály do Líšně však u místních stále vyvolává řadu otázek. Minulý týden se proto sešli se zástupci města, brněnského dopravního podniku a projektanty. Debata se točila hlavně okolo zvýšení hluku a hustoty automobilové dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R20o43m14a51n 69N42o32v89a51k 6189341582116

hezke obrazky na vizualizaci R^

0/0
26.4.2017 22:07

P74a80v52e35l 47Z24o33u28h82a25r 5478754554669

Tak tedy nevím co pořád ti Brňáci chtějí.Nové nádraží -problém, šálina do Líšně -problém.Tak si to tam už jednou rozhodněte a nedělejte z lidí osle.Pražáci a ostatní velká města takový problém nemají. Radní rozhodnou a jak mají penízky tak se buduje. Jen v Brně je vše problém a proto to také tak vypadá. Už to jednou změňte.;-D

0/0
26.4.2017 13:22

R21o11m90a93n 41N91o67v30a18k 6889701132256

to je tim, co za kkty sedi ve vedeni - viz Hollan apod...

0/0
26.4.2017 22:08

P16a28v84e35l 85K46a10m51e30n13í33k 3404157632120

S těma šalinama, je to jen o zvyku. Když jsme bydleli na Geislerově tak nám šaliny hučely přímo pod okny. A tam se ten hluk nikam nevytrácel, těma úzkýma ulicema to byl docela nářez. Po čase to člověk nevnímá.

+4/0
25.4.2017 14:21

Š36t28e66f74a23n 74F20r87i59č23a 7922668423536

Vzhledem k tomu, že tramvaje v noci nejezdí, tak to odhlučnění nedává příliš smysl. Naopak vysoká zeď zhorší výhled a prostředí. Osobní auta místních obyvatel dělají také hluk, o tom už majitelé garáží a bytů nemluví.

+5/−1
25.4.2017 10:21

P72e62t63r 43K97o27v10a97ř88í60k 1381553249907

Šaliny jezdí do půlnoci a ráno od 5, takže pro většinu lidí nepříjemné rušení spánku. Na Holzově, kde bude smyčka, kde žádné odhlučnění nevytvoříte (ty baráky jsou na kopci), to bude díky otáčení šalin skřípat a rušit nejvíc.

0/−5
25.4.2017 10:46

P97a66v63e35l 37H65o93r89á32k 8951893505942

Tak tady ta linka může končit klidně dříve, pokud nedojde k masové výstavbě "cestou do Líšně", tak i mnohem dříve. Ale lidí, co si tam tu tramvaj přejí je jistě dost málo.

0/0
25.4.2017 10:50

P40e34t22r 92K79o66v97a56ř49í68k 1961173459127

Nemůže. Linka musí končit právě tam, na stávající smyčce, pod okny bytových domů na Holzově. Však kvůli nim se plánuje její obnovení, a další mohutná výstavba domů má pokračovat právě tam, nad těmi bytovými domy.

0/0
25.4.2017 11:04

P37a38v16e46l 67H60o29r89á91k 8581673395762

Myslel jsem "časově dříve". A jak tedy sám píšete, jsou i obyvatelé novostaveb proti tramvaji, starousedlíci tím tuplem, takže pro koho se to dělá.

0/0
25.4.2017 11:09

P58e82t40r 67K53o56v31a68ř73í76k 1661583889257

No právě, další brněnská absurdita. Nikdo to nechce a stejně se to plánuje. V Brně už se nedivím fakt ničemu. :-/

0/0
25.4.2017 12:45

P43a57v97e66l 27H90o63r66á60k 8251583315892

Tak možná pan Friča ano, jistě se najdou lidé, kteří to uvítají, ale kolik to bude, aby se to nejen vyplatilo stavět (to není nutně podmínka, aby to bylo ziskové), ale aby to nepůsobilo "vysloveně bizarně".

0/0
25.4.2017 12:50
Foto

H75a49n41a 62A34n49t89o49n73o19v10á 6537599244424

Do půlnoci? Noční spoje jezdí od nádraží do 23 hodin, čili o půlnoci možná jezdí posilové šaliny v době ohňostrojů, jinak ne.

+4/0
25.4.2017 11:59

P62a60v48e87l 78H44o84r42á93k 8911493475232

To je vcelku jedno. Kolik lidí si myslíte, že pojede po 21. hodině z města na Holzovu?

+1/−1
25.4.2017 12:45
Foto

H90a31n24a 18A31n66t54o29n42o24v42á 6187989744694

Taky pravda, poslední spoj může jet kolem osmé a problém je vyřešen.

+2/0
25.4.2017 13:13

L48a96d23i66s76l30a13v 10O76n70d52r54a 8909172470695

Všiml jste si, že už nejsou osmdesátá léta a trať lze odhlučnit zcela kdekoli do téměř neslyšné podoby?

0/0
27.4.2017 20:18

P83a12v75e57l 51M93o91r31a92v68e23c 3302469152788

Jsou mnohem palčivější místa, kde je vhodné prodloužit šalinu:

Bystrc-Kamechy

Bohunice-Univerzitní kampus

Štefánikova-Lesná

Ale ANO ve vedení města se rozhodlo stavět šalinu přes pole k pár rodinným domkům které si už teď stěžují?

+5/0
25.4.2017 8:39

J79a68n 25Č93e95k78a82l 7699915864314

Koukám, že je to všude stejné. Praha také staví metro a tramvaje někam do polí podle aktuálního přání developerů, aby jim před prodejem zvedla ceny bytů...

+2/0
25.4.2017 9:21

M46i46c78h21a63l 22B94r53ň57á15k 6324264277538

V oblasti se chysta velka vystavba. Ja teda nevim, ale prijde mi logicke, obnivit tu trat ted, nez se dostat do situace na Kamechach, kdy tam doted nic nevede

+5/0
25.4.2017 9:45

P15a90v73e18l 17H82o62r70á91k 8721853755222

A máte nějaký odkaz na projekt té výstavby? Jen celkem nedávno tu psali, že developeři chtěli odkoupit pole "s jahodami" od Belcrediho, takže je jasné, že v tom viděli mnohonásobné zhodnocení investice. Belcredi jim ukázal prostředník, jako stavební pozemky to za deset, dvacet, padesát let, může prodat sám on nebo potomci.

+3/0
25.4.2017 9:49

P50a90v11e41l 83M70o30r56a54v52e80c 3152109352918

Ano, chystá se výástavba. Nejdřív se bude pár let chystat, pak stavět, pak tam začne být ta trať užitečná.

Zato na mnou zmiňovaných místech je třeba šalina už dnes.

+1/0
25.4.2017 11:55

P57a72v56e51l 96H49o90r86á18k 8611833145672

Navíc je otázka, jaká i pak bude poptávka po této tramvaji. Kdo ze stávajících obyvatel opustí auto a kdo další si pořídí bydlení v takové části Moravy (to už se ani nedá nazvat Brna - přitom jsem z Líšně) bez toho, že by počítal s tím, že tam odtud bude jezdit autem.

0/0
25.4.2017 12:48

R75o54m15a35n 86N98o53v62o55t72n47ý 4557963950604

Ma tam byt o.i. prakovisko P+R, takze to ma vysoku prioritu. Samozrejme vo vami vymenovanych lokalitach je urcite salina potrebna.

Ale je to tazke, raz sa ludia stazuju, ze nejprv sa robi masova zastavba(napr.Kamechy) bez rychlokapacitnej MHD a na druhej strane sa ludia stazuju, ze mesto chce vybudovat najprv dopravu (st.Lisen) a az potom zastavbu.

Ak sa nemylim, tak na Kamechach je potrebny aj tunel, vsak?

0/0
26.4.2017 7:30

P48a91v13e16l 57M69o23r28a25v43e77c 3722599132918

"do budoucna by u linky mělo vzniknout parkoviště" - to zní stejně jako sliby že na Kamechách bude šalina. "do budoucna" a "by mělo":-/. Proč nevznikne zároveň s šalinou?

Ad lidi si stěžují na cokoliv: obecně se má stavět infrastruktura a domy zároveň. A pokud v okolí má stavět developer, má se spolupodílet na nákladech - šalina mu zhodnotí jeho byty. Trať do Líšně asi má význam, ale až v návaznosti na stavěné domy a parkoviště. Dnes jsou důležitější místa kde prodloužit šalinu. Dnes by vozila šalina vzduch.

Na Kamechách stačí hloubený tunel či jen zářez, plus podjezd pod asi 2-3 silnicemi. Na kterých je větší a větší provoz protože nejdřív se nastěhovali lidi a až pak se možná bude stavět. Takže je asi nepůjde uzavřít a bude se muset stavět za provozu. Opět důsledek blbého plánování které zdraží stavbu.

0/0
26.4.2017 8:09

M79a98r65t61i80n 98K46o55n27e11č80n39ý 3110984189945

Zatímco trať do staré Líšně nikdy nezanikla, jedná se pouze o její opravu, tedy žádná EIA, žádné obstrukce sousedů a různých spolků. Stavba tedy může začít hned. Co se týká novostaveb tratí (Kamechy, Kampus, Lesná), tak tam je to hodně problematické a zdlouhavé. Například prodloužení trati na Lesnou zřejmě definitivně zablokují právě sami obyvatelé Lesné, kvůli hluku a také kvůli vlasní hlouposti... Rv

+10/0
25.4.2017 9:46

P10a53v39e48l 25M58o76r56a96v62e36c 3892909192368

Prosímvás, kolik let se už takto "plánuje" tramvaj na Kamechy? Když uvedu jediný příklad.. Jak se tam postoupilo s EIA, stav.řízením, čímkoliv?

0/0
25.4.2017 11:56

M93a58r62t92i48n 89R44u25z60i11c46k85a 1152758406217

? Ja nevim, u nas zrekonstruovali trat a tramvaj pomalu neni slyset, vetsi hluk je od aut... ?

+7/0
25.4.2017 8:38

M28a16r48t76i29n 29H63o76r31á31č19e63k 7286724565634

držím palce, ať dojde od revoluce v 1989 v Brně taky konečně ke stavbě nějaké té tramvajové trati (tedy pokud nepočítám prodloužení 8čky o 2 zastávky právě v Líšni). Jinak keců a plánů jak zlepšít tramvaje v Brně bylo zatím dost a doteď skutek utek... (severojižní diametr, tramvaj do Bosonoh, tramvaj ke Campusu, tramvaj k Ikea, prodloužení 5 nahoru na Lesnou, tramvaj ke Zvonařce - i když snad jen tady jsme blízko k realizaci...)

+3/0
25.4.2017 8:32

P17e74t85r 79K48o16v69a15ř65í37k 1771473789717

A myslíte, že někdo z okolo bydlích o šalinu stojí? Řekl bych, že ani na té Holzově nejsou nadšeni ze smyčky pod okny.

0/−2
25.4.2017 9:15

P71a79v66e50l 17H82o52r41á17k 8731933855702

To, co popisujete, jsou rozumné projekty, toto je projekt zcela zbytečný, pokud se tedy neuvažuje o tom, že by se v té oblasti mezi Stránskou skálou a Holzovou nezačalo masově stavět. V prozatímním stavu tu tramvaj tam asi skoro nikdo nechce.

+1/−2
25.4.2017 9:46

O26d80s79t96r87a53n81ě77n40ý 89U59ž72i22v45a42t21e90l

Uživatel požádal o vymazání
+9/0
25.4.2017 8:27

J50i26n96d58ř59i38c96h 76H65r72a21d75e66c22k84ý 6615449532342

co bylo dřív?

0/0
25.4.2017 10:02

O84n40d89ř92e95j 93H40á89j16e77k 5948479198291

V Líšni koleje, a to o dost dřív - 1905.

+2/0
25.4.2017 10:26

J25a32n 77V87a21l65o51u82c30h 6312797698110

A není míč spíš na straně projektantů těch domů? Koleje tam jsou od r.1905, pravidelný provoz do r.1964, pak příležitostný do muzea. i po rozkradení části trati je to stále drážní těleso (tudíž stavitel domu musel počítat s tím, že provoz může být obnoven) a když se dívám na fotomapu, tak je to tam samá černá stavba (čili na náklady majitele zbourat a zpětně naúčtovat poplatek za "pronájem"). Vychcalismus "postavíme dům na konci parcely co nejdál od silnice, když po kolejích nic nejezdí", se teď řeší posunem tělesa, tedy mimo dosud zpevněné podloží, za veřejné prachy, super...

+24/0
25.4.2017 8:00

M72i77l73a20n 76H91l18a36d60k59ý 8332118640

No, když třeba majiteli pozemku při stavbě řekli na stavebním odboru, že trať je z dlouhodobého hlediska určena ke zrušení ( o tom se v Brně ještě před pár lety mluvilo, jako že je to nerentabilní a přijde vše odstranit ), tak je podle mne na vině stavební odbor. Za mlada jsem si mohl koupit rozestavěný dům s obrovskou zahradou na okraji Brna. Tehdy mi na stavebním řekli ať to nedělám, že do 5 let mi pod okny povede přivaděč na dálnici. Tak jsem to bohužel nekoupil. Je to už 30 roků a nic se nepostavilo. Občas smutně jezdím kolem a tluču se do hlavy.

+2/−2
25.4.2017 8:27

P29a48v89e97l 69H35o11r55á50k 8881173725322

Tak pokud řekli, ale to se jednak špatně dokazuje a pravděpodobně to ani není pravda.

+2/0
25.4.2017 9:39

J86a82n 12Č20e68k22a35l 7919665224414

Tak věřit plánům v roce 1987, to chtělo hodně víry... ;-)

0/0
25.4.2017 9:40

P66a28v54e11l 92H64o72r54á86k 8561463125912

No dnes to nebude jistě lepší.

+2/0
25.4.2017 9:50

J31a61n 54Č68e55k31a87l 7669475534144

To máte pravdu. :)

0/0
25.4.2017 11:26



Najdete na iDNES.cz