Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Projektanti ustoupili, tramvaje na nové trati v Brně pojedou dál od domů

Už na konci letošního roku se může začít stavět, obnovení brněnské tramvajové trati ze Stránské skály do Líšně však u místních stále vyvolává řadu otázek. Minulý týden se proto sešli se zástupci města, brněnského dopravního podniku a projektanty. Debata se točila hlavně okolo zvýšení hluku a hustoty automobilové dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R89o15m95a33n 44N13o65v80a39k 6649961462256

hezke obrazky na vizualizaci R^

0/0
26.4.2017 22:07

P28a81v17e10l 14Z56o15u55h26a83r 5728204844699

Tak tedy nevím co pořád ti Brňáci chtějí.Nové nádraží -problém, šálina do Líšně -problém.Tak si to tam už jednou rozhodněte a nedělejte z lidí osle.Pražáci a ostatní velká města takový problém nemají. Radní rozhodnou a jak mají penízky tak se buduje. Jen v Brně je vše problém a proto to také tak vypadá. Už to jednou změňte.;-D

0/0
26.4.2017 13:22

R65o62m22a85n 85N85o78v13a24k 6239621142886

to je tim, co za kkty sedi ve vedeni - viz Hollan apod...

0/0
26.4.2017 22:08

P80a19v82e16l 81K52a63m26e21n89í53k 3554747762150

S těma šalinama, je to jen o zvyku. Když jsme bydleli na Geislerově tak nám šaliny hučely přímo pod okny. A tam se ten hluk nikam nevytrácel, těma úzkýma ulicema to byl docela nářez. Po čase to člověk nevnímá.

+4/0
25.4.2017 14:21

Š72t30e32f22a59n 43F98r28i26č78a 7202608453256

Vzhledem k tomu, že tramvaje v noci nejezdí, tak to odhlučnění nedává příliš smysl. Naopak vysoká zeď zhorší výhled a prostředí. Osobní auta místních obyvatel dělají také hluk, o tom už majitelé garáží a bytů nemluví.

+5/−1
25.4.2017 10:21

P66e92t46r 10K67o34v45a42ř77í90k 1671303539547

Šaliny jezdí do půlnoci a ráno od 5, takže pro většinu lidí nepříjemné rušení spánku. Na Holzově, kde bude smyčka, kde žádné odhlučnění nevytvoříte (ty baráky jsou na kopci), to bude díky otáčení šalin skřípat a rušit nejvíc.

0/−5
25.4.2017 10:46

P71a68v39e21l 18H73o39r93á89k 8491533545812

Tak tady ta linka může končit klidně dříve, pokud nedojde k masové výstavbě "cestou do Líšně", tak i mnohem dříve. Ale lidí, co si tam tu tramvaj přejí je jistě dost málo.

0/0
25.4.2017 10:50

P90e65t37r 70K91o28v10a53ř95í16k 1551173529687

Nemůže. Linka musí končit právě tam, na stávající smyčce, pod okny bytových domů na Holzově. Však kvůli nim se plánuje její obnovení, a další mohutná výstavba domů má pokračovat právě tam, nad těmi bytovými domy.

0/0
25.4.2017 11:04

P39a51v41e54l 38H89o53r55á57k 8481983515702

Myslel jsem "časově dříve". A jak tedy sám píšete, jsou i obyvatelé novostaveb proti tramvaji, starousedlíci tím tuplem, takže pro koho se to dělá.

0/0
25.4.2017 11:09

P85e72t12r 96K55o22v52a53ř76í49k 1301743129527

No právě, další brněnská absurdita. Nikdo to nechce a stejně se to plánuje. V Brně už se nedivím fakt ničemu. :-/

0/0
25.4.2017 12:45

P10a74v61e82l 13H65o15r98á51k 8581933255642

Tak možná pan Friča ano, jistě se najdou lidé, kteří to uvítají, ale kolik to bude, aby se to nejen vyplatilo stavět (to není nutně podmínka, aby to bylo ziskové), ale aby to nepůsobilo "vysloveně bizarně".

0/0
25.4.2017 12:50
Foto

H37a45n17a 87A70n49t57o24n80o92v19á 6107939104254

Do půlnoci? Noční spoje jezdí od nádraží do 23 hodin, čili o půlnoci možná jezdí posilové šaliny v době ohňostrojů, jinak ne.

+4/0
25.4.2017 11:59

P62a12v21e79l 36H46o52r79á95k 8641943845652

To je vcelku jedno. Kolik lidí si myslíte, že pojede po 21. hodině z města na Holzovu?

+1/−1
25.4.2017 12:45
Foto

H85a31n53a 12A40n56t24o17n68o61v58á 6347549384294

Taky pravda, poslední spoj může jet kolem osmé a problém je vyřešen.

+2/0
25.4.2017 13:13

L81a52d82i19s65l88a46v 49O47n24d87r27a 8839652210335

Všiml jste si, že už nejsou osmdesátá léta a trať lze odhlučnit zcela kdekoli do téměř neslyšné podoby?

0/0
27.4.2017 20:18

P74a64v90e37l 58M49o16r69a46v84e17c 3922509612548

Jsou mnohem palčivější místa, kde je vhodné prodloužit šalinu:

Bystrc-Kamechy

Bohunice-Univerzitní kampus

Štefánikova-Lesná

Ale ANO ve vedení města se rozhodlo stavět šalinu přes pole k pár rodinným domkům které si už teď stěžují?

+5/0
25.4.2017 8:39

J81a18n 33Č97e52k81a85l 7299755494814

Koukám, že je to všude stejné. Praha také staví metro a tramvaje někam do polí podle aktuálního přání developerů, aby jim před prodejem zvedla ceny bytů...

+2/0
25.4.2017 9:21

M15i86c51h39a40l 51B57r38ň82á69k 6624104707418

V oblasti se chysta velka vystavba. Ja teda nevim, ale prijde mi logicke, obnivit tu trat ted, nez se dostat do situace na Kamechach, kdy tam doted nic nevede

+5/0
25.4.2017 9:45

P45a22v71e80l 81H52o98r85á69k 8151193605662

A máte nějaký odkaz na projekt té výstavby? Jen celkem nedávno tu psali, že developeři chtěli odkoupit pole "s jahodami" od Belcrediho, takže je jasné, že v tom viděli mnohonásobné zhodnocení investice. Belcredi jim ukázal prostředník, jako stavební pozemky to za deset, dvacet, padesát let, může prodat sám on nebo potomci.

+3/0
25.4.2017 9:49

P67a50v88e44l 25M87o76r44a28v27e17c 3532659442228

Ano, chystá se výástavba. Nejdřív se bude pár let chystat, pak stavět, pak tam začne být ta trať užitečná.

Zato na mnou zmiňovaných místech je třeba šalina už dnes.

+1/0
25.4.2017 11:55

P78a83v29e17l 62H65o17r68á24k 8481933955822

Navíc je otázka, jaká i pak bude poptávka po této tramvaji. Kdo ze stávajících obyvatel opustí auto a kdo další si pořídí bydlení v takové části Moravy (to už se ani nedá nazvat Brna - přitom jsem z Líšně) bez toho, že by počítal s tím, že tam odtud bude jezdit autem.

0/0
25.4.2017 12:48

R29o27m46a29n 79N83o89v86o93t35n46ý 4217923960274

Ma tam byt o.i. prakovisko P+R, takze to ma vysoku prioritu. Samozrejme vo vami vymenovanych lokalitach je urcite salina potrebna.

Ale je to tazke, raz sa ludia stazuju, ze nejprv sa robi masova zastavba(napr.Kamechy) bez rychlokapacitnej MHD a na druhej strane sa ludia stazuju, ze mesto chce vybudovat najprv dopravu (st.Lisen) a az potom zastavbu.

Ak sa nemylim, tak na Kamechach je potrebny aj tunel, vsak?

0/0
26.4.2017 7:30

P94a63v36e26l 18M86o16r85a85v11e97c 3102609812738

"do budoucna by u linky mělo vzniknout parkoviště" - to zní stejně jako sliby že na Kamechách bude šalina. "do budoucna" a "by mělo":-/. Proč nevznikne zároveň s šalinou?

Ad lidi si stěžují na cokoliv: obecně se má stavět infrastruktura a domy zároveň. A pokud v okolí má stavět developer, má se spolupodílet na nákladech - šalina mu zhodnotí jeho byty. Trať do Líšně asi má význam, ale až v návaznosti na stavěné domy a parkoviště. Dnes jsou důležitější místa kde prodloužit šalinu. Dnes by vozila šalina vzduch.

Na Kamechách stačí hloubený tunel či jen zářez, plus podjezd pod asi 2-3 silnicemi. Na kterých je větší a větší provoz protože nejdřív se nastěhovali lidi a až pak se možná bude stavět. Takže je asi nepůjde uzavřít a bude se muset stavět za provozu. Opět důsledek blbého plánování které zdraží stavbu.

0/0
26.4.2017 8:09

M95a31r91t93i24n 11K80o86n73e80č54n34ý 3830574819945

Zatímco trať do staré Líšně nikdy nezanikla, jedná se pouze o její opravu, tedy žádná EIA, žádné obstrukce sousedů a různých spolků. Stavba tedy může začít hned. Co se týká novostaveb tratí (Kamechy, Kampus, Lesná), tak tam je to hodně problematické a zdlouhavé. Například prodloužení trati na Lesnou zřejmě definitivně zablokují právě sami obyvatelé Lesné, kvůli hluku a také kvůli vlasní hlouposti... Rv

+10/0
25.4.2017 9:46

P68a68v89e73l 59M21o76r87a95v22e40c 3602279812828

Prosímvás, kolik let se už takto "plánuje" tramvaj na Kamechy? Když uvedu jediný příklad.. Jak se tam postoupilo s EIA, stav.řízením, čímkoliv?

0/0
25.4.2017 11:56

M38a14r29t38i25n 29R97u81z25i23c75k62a 1442628616327

? Ja nevim, u nas zrekonstruovali trat a tramvaj pomalu neni slyset, vetsi hluk je od aut... ?

+7/0
25.4.2017 8:38

M37a13r15t38i41n 70H18o24r83á53č14e97k 7126694305694

držím palce, ať dojde od revoluce v 1989 v Brně taky konečně ke stavbě nějaké té tramvajové trati (tedy pokud nepočítám prodloužení 8čky o 2 zastávky právě v Líšni). Jinak keců a plánů jak zlepšít tramvaje v Brně bylo zatím dost a doteď skutek utek... (severojižní diametr, tramvaj do Bosonoh, tramvaj ke Campusu, tramvaj k Ikea, prodloužení 5 nahoru na Lesnou, tramvaj ke Zvonařce - i když snad jen tady jsme blízko k realizaci...)

+3/0
25.4.2017 8:32

P90e96t26r 30K64o29v66a75ř69í85k 1731593829587

A myslíte, že někdo z okolo bydlích o šalinu stojí? Řekl bych, že ani na té Holzově nejsou nadšeni ze smyčky pod okny.

0/−2
25.4.2017 9:15

P42a34v43e89l 12H56o22r52á51k 8671953145532

To, co popisujete, jsou rozumné projekty, toto je projekt zcela zbytečný, pokud se tedy neuvažuje o tom, že by se v té oblasti mezi Stránskou skálou a Holzovou nezačalo masově stavět. V prozatímním stavu tu tramvaj tam asi skoro nikdo nechce.

+1/−2
25.4.2017 9:46

M71a25r10t79i54n 91S16l70e47z46á40č67e18k 7454398671543

Absurdní, to je jako koupit barák u dálnice a pak chtít, aby posunuli dálnici.

+9/0
25.4.2017 8:27

J95i57n41d35ř21i78c63h 21H66r72a56d48e54c57k34ý 6595749942602

co bylo dřív?

0/0
25.4.2017 10:02

O68n16d28ř66e75j 87H93á87j12e32k 5938219818831

V Líšni koleje, a to o dost dřív - 1905.

+2/0
25.4.2017 10:26

J96a71n 47V72a28l59o45u46c67h 6872297598320

A není míč spíš na straně projektantů těch domů? Koleje tam jsou od r.1905, pravidelný provoz do r.1964, pak příležitostný do muzea. i po rozkradení části trati je to stále drážní těleso (tudíž stavitel domu musel počítat s tím, že provoz může být obnoven) a když se dívám na fotomapu, tak je to tam samá černá stavba (čili na náklady majitele zbourat a zpětně naúčtovat poplatek za "pronájem"). Vychcalismus "postavíme dům na konci parcely co nejdál od silnice, když po kolejích nic nejezdí", se teď řeší posunem tělesa, tedy mimo dosud zpevněné podloží, za veřejné prachy, super...

+24/0
25.4.2017 8:00

M91i87l16a17n 42H50l78a98d48k76ý 8902648460

No, když třeba majiteli pozemku při stavbě řekli na stavebním odboru, že trať je z dlouhodobého hlediska určena ke zrušení ( o tom se v Brně ještě před pár lety mluvilo, jako že je to nerentabilní a přijde vše odstranit ), tak je podle mne na vině stavební odbor. Za mlada jsem si mohl koupit rozestavěný dům s obrovskou zahradou na okraji Brna. Tehdy mi na stavebním řekli ať to nedělám, že do 5 let mi pod okny povede přivaděč na dálnici. Tak jsem to bohužel nekoupil. Je to už 30 roků a nic se nepostavilo. Občas smutně jezdím kolem a tluču se do hlavy.

+2/−2
25.4.2017 8:27

P26a89v60e88l 72H61o74r63á57k 8851863855562

Tak pokud řekli, ale to se jednak špatně dokazuje a pravděpodobně to ani není pravda.

+2/0
25.4.2017 9:39

J44a24n 32Č47e40k47a26l 7659125984954

Tak věřit plánům v roce 1987, to chtělo hodně víry... ;-)

0/0
25.4.2017 9:40

P24a60v69e13l 84H58o93r55á17k 8801433545842

No dnes to nebude jistě lepší.

+2/0
25.4.2017 9:50

J78a24n 66Č83e67k43a12l 7299315854154

To máte pravdu. :)

0/0
25.4.2017 11:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.