Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nápad za miliony. Brňané firmám zjistí, proč zákazníci odešli z e-shopu

Trojice Brňanů přišla s programem, který pomáhá majitelům e-shopů udržet si - z technického hlediska - zákazníky. Dovede totiž zaznamenat, jak přesně se lidé na e-shopu chovají a proč ho opustili. Program používá již 146 tisíc společností po celém světě a denně až 800 zájemců přibývá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e27t98r 79Č21a20p88k15a 6747562231208

Přišel jsem na smartlook i smartupp nedávno a pánové klobouk dolů. Funguje jak chat, kdy můžu odpovídat přímo z aplikace z mobilu, tak dokonale funguje nahrávání obrazovky, již jsem díky tomu opravil několik chyb na webu.

www.sebeobranabreclav.wz.cz

Vzhledem k našemu malému zaměření, potěší, že máme vše zdarma.

+1/0
25.4.2017 6:13

M73a32r43e58k 62J23a61n46e53č45k96a 1747656513311

Kdyby raději zapracovali na službách eshopu. Spolehlivě mě třeba dokáže odradit každý eshop, který má po stranách ty vyskakující nesmysly z heureky, nebo reklamní banner hned při vstupu na eshop na nějaký nesmysl, který nikoho nezajímá. Dále nemá v obchodních podmínkách jasně uvedenou cenu dopravy, nebo je povinná registrace, popřípadě zpřístupnění jiné dodací adresy až po registraci. Dále eshop, který má pouze přepravce ČP. Pokud objevím zboží jinde levněji a mám už zboží v košíku, normálně ho z košíku smažu a jdu jinde a nikdo neotravuje. Už vidím, jak tohle zjistí, proč jsem to zboží z košíku vlastně smazal a objednávku nedokončil ;-DNejdále to ale dotáhl jeden eshop na psí krmivo, kde provozovatel doslova vnucuje automatické zasílání jednou objednaného krmiva v pravidelném intervalu a i když mu to nepotvrdíte, začne vás bombardovat emaily s nabídkou této vlezlé služby. Inu co, jeho email i s "báječnou službou" skončil na blacklistu a již nikdy z jeho eshopu nenakoupím, i kdyby byl nejlevnější, stejně tak eshopy, které si libují v zasílání spamu. Asi jim nevadí, že končí na blacklistech a pak se diví, proč u nich lidi nenakupují a marně přemýšlejí proč kupující raději jinde ;-D

0/0
25.4.2017 0:02

M24i96c12h10a86l 76N29e44z61v72a30l 9423954344

Po precteni clanku nejak postradam "originalitu" tohoto napadu. To co clanek popisuje umi mraky SW, ktere jsou na trhu vecnost.

Pro vetsinu majitelu webu navic staci Google Analytics, ktery je navic zdarma, a kde se klikani mysi a chovani jednotlivych uzivatelu da videt taky.

Jedine, co me pripada jako pridana hodnota, je to, ze se to hodi do videa (misto tabulky ci grafu). Na druhou stranu, aby marketer sledoval uzivatele jednotlive, tak je to vyuzitelne asi na webech, kde neni moc velka navstevnost a jeden prodej navic neco znamena. U webu s vetsi navstevnosti je daleko zajimavejsi seldovat trendy, nez chovani jednotlivych lidi.

0/0
24.4.2017 18:57

T25o32m69á89š 71S36k76á96l74a 6818987

Tohle je ale bez explicitního souhlasu (například, že si žádám asistenci podpory) hodně na hraně. Sledovat kudy jezdím myší a co mačkám na klávesnici (bez toho to je bezcenné) jsou už hodně soukromé informace. Od hesla, až po to, že se mi občas podaří pastnout obsah, který jsem tak úplně vložit nechtěl.

Nenapadlo mě, že 140tis. webů sleduje a čeká na příležitost "mi poradit". Osobně mi přijde otravné, když chvilku koukám po shopu a vyjede okénko "podpory" jestli s něčím nepotřebuji pomoct. A teď už vím odkud se to bere.

+2/0
24.4.2017 17:32

L51á17ď35a 44V30r33a23n69ý 7878738188727

Na ladění aplikace (e-shopu) možná OK. Na analýzu zakazníku nepřináší nic nového co by se nedalo již dostat ze standardních e-shopů (tedy alespoň před 5 lety co jsem je dělal to tak bylo).

Co třeba vydedukují, když budu myší kroužit nad košíkem? Že jsem sup a potřebuji zdechlinu a jelikož ji neprodávají, tak jsem odešel?

+3/0
24.4.2017 12:38

D56a35v42i53d 87V81a85c42l79a65v21e38k 2224360848935

Tak z toho, ze budes krouzit nesmyslne mysi nevyvodi nic. Ty obvykle pri nakupu krouzis nesmyslne mysi kolem kosiku? :-D dokazu si predstavit, ze pri pohybu mysi odhadnou nejake moje vahani, ze hledam to spravne tlacitko, nebo ze se rozhoduju. Jestli je to az tak dulezite, neodhadnu. Pro eshop o deseti polozkach to asi nebude, ale pro neco velkeho sloziteho bude jednodussi zaplatit si tenhle nastroj, nez slozite analyzovat a oprimalizovat jednotlive kroky pohybu zakaznika ve slozite strukture.

0/0
24.4.2017 13:01

L24á54ď26a 31V30r11a45n69ý 7938108408487

Děláme analýzy systémů a uživatelů a ano lidé i pohybují myší aniž by cokoliv tím mysleli (čtou web, přemýšlí, hovoří s kolegou, rodinou ...).

Prostě drží myš a pohybuje s ní a občas zpanikaří, protože ji pak čeká na jiném místě a někdy i zavolá helpdesk :-).

0/0
24.4.2017 15:53

Ľ16u72d18o59v16í59t 23A63d38a82m88č25í88k 2494287857

Jestli někde nakoupím závisí od ceny produktu a nákladů na doručení a přívětivosti webstránek a jejich zaměstnanců. Video s pohyby myší napoví jen něco, může to být stejně zavádějící jako pročíst si název tohoto článku "...firmám zjistí, proč..." Volil bych spíš slova "...pomůžou částečně analyzovat, proč..."

Používám hodně porovnávače cen, takže vzhled webstránky je pro mě málo důležitý, a tam kde jsou otravní jako napr. alza, nenakupuju skoro z principu. Na druhou stranu logická vnitřní organizace stránky pro přehlednou orientaci a výběr poteší.

+2/0
24.4.2017 12:01

R94i96c31h92a48r29d 54M43i57c86h51a54l89o72w59s86k50i 1461359165576

Je to normální podvod. Nic z chování či prohlížení nevypovídá o úmyslu něco koupit.

+1/0
24.4.2017 11:51

J61a31n61a 22N30ě64m41e64č11k41o80v82á 3593744961776

Kriste pane. Nezapomeňte to dotáhnout k dokonalosti, tj. otravovat přímo zákazníky.

Vybírala jsem něco v e-shopu, a už při vyplněné (nikoliv odeslané!) objednávce jsem našla jiný, vhodnější produkt jinde. No, vyplněnou stránku jsem vypnula, načež mi přišel dotčený e-mail z e-shopu, proč jsem si jako zboží neobjednala! Jak neskutečně blbě v tu chvílí působí, že e-shop má vaše neodeslané údaje!!! To ani nekomentovat. Jo, vím, internetové formuláře tak fungujou, ale to ví obecně zlomek lidí, takže to působí fakt tragicky. Ale jinak mě to nenaštvalo ani zdaleka tolik jako to, že si v dotyčném e-shopu myslí, že zákazník je povinen jim skládat účty a vysvětlovat, proč si dovolil svoje vlastní peníze utratit za jemu vyhovující produkt a k tomu někde jinde, než zrovna u nich. Tohle jako fakt považuju za historku daleko za hranou slušnosti. Rv

Takže jooo e-shopy, jen v hamižnosti houšť a větší kapky. Brzy uvidíte. Rv

+13/−2
24.4.2017 11:36

J47a10n 86H28r73u12z29a 8174688739657

Jakmile začnete vyplňovat formulář mají ho on-line také i bez odeslání. Stačí chvíli váhat s vyplněním a už Vám vyskočí okno s nabídkou rady. Je třeba si zvykat na velkého bratra. Jinak neznám e-shop, kde bych měl technické potíže a myslím si, že nabízená služba je sto let za opicemi.;-D

+6/0
24.4.2017 11:48

L33u12d74v52í23k 21G37a42j74d69o79š27í63k 2225773554542

Primárně jsou webové formuláře koncipovány tak, že se data odesílají až po kliknutí na tlačítko odeslat.

Aby to fungovalo jak říkáte, musí se formulář cíleně (a docela komplikovaně) naprogramovat s pomocí ajax. Čili dotyčný e-shop chce cíleně znát vaše data ještě před tím, než je odešlete.

+3/0
24.4.2017 14:52

V70l71a40s96t61i18m12i46l 48M87a82r58e12š 2536536561972

Cílené to být to musí, ale komplikované to není ani trochu. Zcela určitě se celý kód, včetně uložení do DB vejde do 20 řádků.

0/0
25.4.2017 11:01

T18o62m35á88š 66S70k31á41l31a 6188667

přesnější by asi bylo napsat: mohou mít i bez stisknutí tlačítka "Odeslat". Ale úplně běžné to není, většinou k tomu není důvod.

I tam kde se data odesílají jak píšete (ověření IČ, existující adresa/psc, apod.) se toto neděje v kombinaci s vaší osobou, ale opravdu jen "anonymně" pomočí konkrétního registru.

0/0
24.4.2017 17:27



Najdete na iDNES.cz