Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zákon vyhání drony z památek i národních parků. Výjimkou je pátrání

Památkáři i ochránci přírody na Znojemsku vystavují stopku dronům. Do národního parku Podyjí nesmí vůbec. A památkáři zase budou striktně požadovat, aby se malé letící stroje nepřibližovaly k budovám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71i23ř83í 78R85a42n72d94a 7175928647195

nějak mi chybí v článku odkaz, který že to zákon zakazuje...

0/0
2.7.2017 22:41
Foto

O12n94d78ř23e64j 63Š87k88o92c56h 8576567411448

Jsou to plastove hracky ktere se demonizuji. Vaha od 40 dkg pres 75 dkg po 1.2 kg. Tri nejrozsirenejsi typy. Bebop Mavic a Phantom. V USA udelali nobou studii ktera prokazuje ze kineticka energie pri ev padu je diky materialu tvaru atd takova ze sice muze zpusobit zraneni ale bori myty o zabiti parajicim dronem. Nakonec nikde ve svete še to nestalo. Je to jen komedie kterou vyuzivaji lide ke zviditelneni. Ty stroje maji dnes zdvojenou elektroniku pro pripad problemu. Maji senzory ktere umozni vyhybani prekazkam. Ruseni ptaku ? Ale o to se staraji mnohem vice ultralighty. Proste zbdronu se dela div ne ohrozeni planety. Nekdo vidi ctyri vrtule a ďrooon nee to ani nahodou. Pobavilo me ze se prodava Parrot Disco samokridlo z polystyrenu s toacnou vrtuli vypada jako B2 bombarder. A nikomu to ňepripomina dron a piłoti maji klid. :-)

+3/−1
14.5.2017 22:02

K30a92r60e82l 92L42a76n51g73r 2452307360508

Tu vahu mate trosku malou ty lepsi hracky maji pres 3 kg a rychlost pres 60 km/h. To uz je slusny projektil

0/−1
15.5.2017 0:30

M70i54l68a79n 19M71a18t22ě24j90k11a 8791352591879

Nezlobte se pane Langr, ale nejbežnejší typy dronu, které zde modeláři amateři i profesionálové použivají mají váhu kolem 1 kg. Navíc jsou z pružného plastu.

DJI phantom 4 = 1380 gramů

Mavic = 780 gramů

málo rozšířené stroje které používají převážně profi a licencovaní uživatelé:

Inspire 1/2 = 2,8 až 3,1 kg podle typu kamery

čistě profi platformy, které uvidíte velmi zřídka a které už při pádu mohou být nebezpečné:

S1000+ = váha podle typu montáže a optiky muže mít až 6-10 kg

0/0
15.5.2017 8:10
Foto

O36n24d65ř37e46j 51Š21k78o43c34h 8986317411608

Ty ktere tolik vadi jsou zminene stroje do 1.3 kg. Ono koupit 3kg oktu nebo hexu je nad 150 tisic. A Inspire je pro amatery taky trochu drahe.

0/0
16.5.2017 12:15

P30a42v91e37l 23J27e43ř34á76b48e83k 7321312154117

Pokud nemáte skutečné podklady zda drony ruší či neruší hnízdící ptáky, tak to raději nespekulujte.

Srovnávat dron a ultralight je také neférové.

Když to trochu zjednoduším - přerušení hnízdění nějaké dravce - třeba sokola stěhovavého, jde o nenapravitelnou škodu. Stačí jenom "vyhnízdit" obyčejné káně.

+2/−1
15.5.2017 1:10

M58i13l67a81n 88M24a59t79ě92j89k98a 8581742341549

S tím hlukem od dronů je to opravdu ošidné. Nicméně věřte mi, že ultralight letící ve 100-200m nad zemí, nebo paraglaidové křídlo nadělá mnohem vetší hluk než malá kvadrokoptera. Tu už při výšce letu 40-50 metrů prakticky neslyšíte pokud se na to nezameříte, nad 100 m už není slyšet vůbec. Pokud tedy pilot dronu nestatruje přímo pod stromem kde hnízdí ptáci tak tento argument je naprosto zcestný.

Navíc každý pilot dronu Vám potvrdí, že hnízdištím nebo místum, kde se pohybují ptáci ve větší koncentraci se vyhýbají širokým obloukem, nedejbože aby se tam pokoušeli vzlétnout. Protože hrozí ztráta stroje, který není zrovna za par korun.

+1/0
15.5.2017 8:20

P19a49v76e61l 93J58e18ř51á22b42e53k 7121472274527

Nemám s drony ještě moc jasno - zda povolit či ne.

Ale faktem je, že když letí, tak je to jako roj včel. A to není příjemný pocit, když víte, že ne každé včeličky se mohou chovat vzorně.

Zažil jsem to koncem března, v městském lese, velkého města a první reakce byla, že už ty včely blbnou a rojí se skoro v zimě a hledal jsem kde letí, jestli nejsem v jejich trase, či místa kde si chtějí sednout.

Asi bych to nechal pro profesionály - přeci jenom vědomí pohledu ze shora do soukromí není to pravé, co čem většina z nás touží.

+4/0
14.5.2017 19:26

P23a29v16e76l 83N31o41v48á52k 7451707629989

Trošku by to chtělo ujasnit si, co je co a proč se tam vlastně nesmí. Nesmí tam dron (co je ale vlastně dron? jaká je jeho definice?). Dále tam nesmí bezpilotní letadla, ale model letadla tam můžou? Trošku blbý ne? Ono to není úplně lehký se v tom vyznat a spousta lidí (včetně mě) v tom má trošku binec. Osobně nevidím rozdíl mezi dronem a bezpilotním letadlem (respektive bezpilotním systémem). Oboje je model letadla (chápej letadlo, vrtulník, multicopter,...), který má schopnost autonomního letu, tedy letu, kdy jej plně neovládá pilot. Důležité je že má schopnost, tedy vypnutí knoflíkem nebo přepnutí v programu nestačí. Oproti tomu je model letadla, kam můžeme zařadi i multicoptery, akorát jsou to takové stroje, které pilotuje pilot celou dobu a splňuje hmotnostní limit. Podle článku teda v parku lítat můžu, dokonce se strojem, kterej dělá velký hluk, jen nesmí umět lítat sám. Nevím, jestli to blbě chápu, jestli je to chyba v článku a nebo paskvil nařízení. Dále nesouhlasím, že se může lítat jen do 100-200 metrů. U nás je to mimo oblastí u letišť a dalších oblastí až do 300m. Pravda ale je, že pilot by měl stroj stále zřetelně vidět a by jej mohl plně kontrolovat (tedy nestačí vidět tečku). Asi to na 300 metrů není většinou splnitelný, ale je to možný, dle pravidel.

+1/0
14.5.2017 16:37

L47a24d67a 68N98o31v38a44k 4552683217

oni v tom maj taky hokej, ale bez starosti, zanedlouho na to bude jistě řada zákonů... Dron je bezesporu létající zařízení, které má schopnost autonomního řízení bez zásahu operátora, je jedno, jestli je to kvadro, nebo hexa.., nebo je to motorový kluzák...

Podle mého by stačilo omezení na let do určité výšky a vzdálenosti od operátora... Při letu mimo tyto podmínky by museli operátoři dronu podávat klasicky letový plán a řídit se podmínkami pro jiná LZ....

0/0
14.5.2017 16:43

P52a50v60e54l 49N44o22v21á62k 7491757789529

Já myslim, že v současné době pravidla nejsou špatně nastavena. Ta viditelnost to docela omezuje jak na vzdálenost, tak na výšku. Podobně zákaz lítat poblíž budov a lidí. Akorát se to blbě uplatňuje a jsou paka, co to porušují a lítají si naprosto kde chtějí - uprostřed měst a podobně.

0/0
14.5.2017 17:14

S97t49a33n77i10s34l26a32v 95S19e14d97l74á84k 1135259877

Těch 150 metrů je dobré dodržovat. Ostatní by se měli držet výš. Bylo by hloupé věcí pro radost způsobit někoho smrt. U nás hobby zařízení musí být na dohled a nesmí se používat dalekohled, nesmí se létat kolem lidí, zvířat, budov. V USA každé i hobby zařízení musí být registrováno, aby bylo možné dohledat toho, kdo způsobí nějaký průšvih.

V každém případě je to nádherné, ale už se s tím necítím dobře a bude hůř. Celkem často pouším dohlednost, ale zásadně nikdy nelítám nad 100m. Přimluvil bych se za povinnou registraci.

0/0
14.5.2017 16:54

P17a67v59e93l 34N43o69v85á98k 7171327589989

No jo, jenže pokud se nepletu, v USA se jen registrujete. Tady je potřeba si na to vlastně udělat řidičák, zkoušky a není to vůbec levné. Já mám dva stroje. Jeden malej, bez stabilizace, jen úplnej základ. Až sem se s tím naučil, zkusil sem si z číny koupit součástky a poskládat opravdu dron, který lítá i sám. Proto, že sem to skládal já a že je to z číny, se s tím trošku bojím. Na začátku sem s tim zkoušel blbnout, ale výš než 200m sem určitě nebyl a běžně nemá smysl lítat výš, než 50m. Kamarád si koupil Phantoma trojku a za dva týdny s tím lítal v centru Brna, nechápu. Pokud tam člověk nemá kameru, nemá tendenci lítat na blbejch místech a neláká ho to dělat takový blbosti. Na druhou stranu by mě vadilo zakázat natáčení videa pro vlastní potřebu, i když můj stroj to neumí.

0/0
14.5.2017 17:10

P58e70t44r 24P69i58d97r59m44a30n52n 7871563405553

Každým zákazem je lidstvo blíže světovému míru!

+2/−8
14.5.2017 16:26

L56a74d58a 19N95o73v42a17k 4282573737

dalo se celkem čekat, při tomhle tempu vývoje dronů už to může řídit prakticky každý... škoda..

+1/0
14.5.2017 16:24

P16e62t91r 10P26i92d73r95m60a42n62n 7591243535273

Mně spíš vdí,že kovboj Chovanec prosazuje aby každý mohl chodit s bouchačkou.

+1/−12
14.5.2017 16:28

M37a72r47t17i15n 76K13o24ž38í34n 1575236621340

Tak to může i dnes, pokud splní veškeré zákonné požadavky.

+5/0
14.5.2017 16:32

P26e63t25r 65P95i52d44r67m43a13n59n 7241603795223

Podle statistiky je polovina trestných činů spáchaných střelnou zbraní spáchána legálně drženými zbraněmi.To mi přijde špatně.

+1/−8
14.5.2017 16:37

M92a24r44t64i77n 46K69o69ž21í51n 1955126481620

Podle statistiky bylo v roce 2016 z celkového počtu trestných činů spácháno 0.06% střelnou zbraní.

+4/0
14.5.2017 16:49

L75a68d79a 21N70o44v78a46k 4932273117

aha a je v tom jistě i nedání přednosti v jízdě s následkem na zdraví, že....:-P

0/−2
14.5.2017 16:54

P81e68t38r 43P56i90d26r33m11a44n19n 7231573835873

Aha,šerif Hink.

0/0
14.5.2017 16:33

A55n93d14r23e10j 49S94y15p66a44l 9799128881458

Nastudujte si o tom neco nez se zacnete ztrapnovat

+1/0
14.5.2017 16:34

P43e56t30r 26P63i95d76r40m35a63n60n 7791783475273

To jsem na rozdíl od tebe udělal.

0/0
14.5.2017 16:38

V66l54a31d37i81m87í84r 42H79r27u60b86ý 1634701977762

Pak nechápu vaše příspěvky. Za legální zbraň se považuje všechno, co není nelegální. Ad absurdum i kuchyňský nůž je legální zbraň, stejně tak všechno, co nepodléhá registraci (vzduchovky, airsoftky, plynovky apod.). Legální palnou zbraní (palná a střelná není to samé) je spácháno naprosté (až zanedbatelné) minimum TČ, ale to vy jistě máte nastudováno. Takže vás opravdu nechápu.

.

Stejně tak jistě víte, že získat zbrojní průkaz pro nošení zbraně není u nás nijak jednoduché a zdaleka ne každý ty podmínky pro získání splní. Mimochodem, jsme naprostý uníkát v tom, že součástí zkoušek na ZP je i střelba na terč (s nutností se trefit ;-)).

+7/0
14.5.2017 17:00

L87a36d86a 66N87o88v95a92k 4872213257

to bych tak neviděl.. chovanec se jen snaží před volbama zalíbit, protože nějaké extra usnadnění držení zbraní nenabídl, jen chce upravit ústavu, aby tam bylo to co normálně funguje v rámci zákona.. Prostě parazit...

+2/0
14.5.2017 16:36
Foto

M67a49r62e30k 69R57a86i10d88a 4575741

A jak ten zákon chtějí vynucovat? To jako letící dron dostane pokutu nebo bude povolený odstřel?

+1/−1
14.5.2017 15:48

V16l56a58d23i49m98í12r 19H22r68u36b85ý 1714521907792

To by mě taky zajímalo. Slušný dron vydrží ve vzduchu i přes půl hodiny a akční rádius má až 1 km. Pokud si operátor zvolí vhodné místo, aby nebylo snadné se k němu rychle dostat ze směru, kam drona vyšle, tak může být v klidu. Odstartuje, odletí kam chce, natočí co chce, rychlostí přes 60 km/h se vrátí na místo startu, přistane, sbalí drona a zmizí dřív, než se někdo vzpamatuje.

+1/0
14.5.2017 16:14

G39e76o58r38g 49K70o72m26b92e26r96e89c 9384751706191

akcni radius je dnes uz nekolik kilometru ne jen 1km. A pri letovy vysce 300m a vic uz ho nevidite ani neslysite takze nelze ani zjistit kterym smerem a kam odletl.

Navic napr. DJI Mavic se da slozit a strcit do vetsi kapsy nebo malyho batuzku. Ale souhlasim s tim ze v NP by se letat nemelo. Toto je zakazano i napr. v Nemecku, USA, etc.

+2/0
14.5.2017 16:33

J29o23s29e40f 18K74r48a96l 3907773974557

Průběžným chytáním hříšníků.

0/0
14.5.2017 16:14

P41e62t90r 76P78i76d57r32m40a29n35n 7451833425303

To už je vyřešené:https://video.aktualne.cz/ze-sveta/francouzi-trenuji-orly-skalni-na-chytani-dronu-uz-od-doby-kd/r~37d758a6082411e7bc17002590604f2e/

+1/0
14.5.2017 16:31

S32t11a22n79i45s97l27a66v 57S32e60d71l64á37k 1605479707

Je dobré o tom psát, aby ti, kteří uvažují o koupi věděli, co smí a co ne. Co se nesmí - toho je moc. Načtěstí pokud se dodržují pravidla, tak je to bezpečné. Pustím kniply a dron visí.

+1/0
14.5.2017 17:00
Foto

K71a27r84e39l 35M29a21l60ý 6286474770101

Zákaz přivítala i Česká asociace profesionálních provozovatelů bezpilotních letadel.

Jak by ne, kdyz nebudou mit "konkurenci" ;-)

+7/−3
14.5.2017 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.