Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno má nejvíc vážných nehod. Může za to tranzit i špatné křižovatky

Značka „Pozor, Brno!“ by směle mohla varovat řidiče na všech vjezdech do města, že teď musí být velmi obezřetní. A rozhodně by nešlo o zbytečnou provokaci, ale skutečnou výstrahu. Na brněnských silnicích se stává nejvíce vážných a smrtelných nehod v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a70n 37Š14e92d10ý 5178531298450

teď máme silného (psychicky i fyzicky) náměstka pro dopravu, takže na konci volebního období jistě dojde ke zlepšení - všude bude zákaz vjezdu a celé Brno bude jezdit na kole .... cyklisti budou navíc střízliví, páč zákaz pití alkoholu se jistě rozšíří na celé město V

+3/−1
16.5.2017 13:28

P11e34t80r 64B15á31č39a 8975796905895

Může za to jedna z nejhorších dopravních í frastruktur široko daleko se kterou nikdo nic nedělal dobrých 60 let.

Směr Svitavy vyjezd/příjezd jak za krále Klacka. Příjezd Pisarkama jedním pruhem to stejný. Dálnice kolem Brna pouze dva pruhy na každé straně místo tři, hlavně že je to každej rok rozkopany. Kolem kasáren v Zidenicich se supluje severní obchvat města ulici, která na to není absolutně stavěna. Centrum města kolem Zvonarky teď jeden pruh jak ve Starověku atd. A jediný na co se ty mozky na magistrálu zmuzou jsou růžový kola a jiný ptákoviny. Jo a ještě omezen í rychlosti jako teď třeba kninicska kde odebrali 70.

Tak co pak chcete RvRvRv

+9/−1
16.5.2017 11:39

K15a57r45e40l 87V44a26c53h11u72t 9583452619393

Starověk je taky část Brna? ;-) .. (proč velké písmeno?) - Jinak souhlas. R^

0/0
16.5.2017 13:41

P66e13t10r 86B98á15č63a 8595566625125

Mobil a automaticke doplnovani :-)

0/0
16.5.2017 15:57
Foto

J75i62ř62í 57B97i79l46í22k 4485512222914

Problém nejsou řidiři, problém je Bielko. Totálně neschopný komunikace s lidmi, a když po něm někdo chce práci, tak musí dokumentovat značky.

+1/−1
16.5.2017 9:40

J72a15n 65S89m98í28t72k51o 8874292344485

Takže rychlost (nedovolená nebo nepřiměřená?) může ani ne za pětinu nehod, přesto začneme přidávat úsekové radary :-/ Přitom jezdí-li "až 40 procent řidičů" rychleji, než je povoleno, a stane se v Brně dvacet nehod za rok, asi korelace mezi rychlostí a nebezpečností jízdy nebude ani zdaleka tak silná, jak Bielko a spol. tvrdí...

+4/0
16.5.2017 9:38

P27a39v21e80l 85N35o55v11á81k 7381227819639

A proč by se neměla dodržovat rychlost? Dostat pokutu za 54km/h na padesátce je trochu buzerace a tak přísně by se rychlost hlídat neměla, ale třeba v tunelech v králove poli jedu 60 asi jako jedinej a kolem mě lítá jedno auto za druhým. Nevidím důvod, proč by se neměla dodržovat rychlost.

+1/−1
16.5.2017 10:38

P95a13v92e21l 33M22o86r53a20v36e80c 3432249632418

Já zase nevidím důvod, proč by se rychlost měla dodržovat, pokud svým chováním nikoho neohrožuji ani neomezuji a nejsem ani nijak nebezpečný.

Třeba ty tunely v Kr.Poli: ano, 60kou tam nejezdí skoro nikdo. A počet dopravních nehod za ty roky provozu se spočítají na prstech jedné ruky.

Čemu by tedy pomohlo, kdyby tam každý jel max. 60?

+1/−1
16.5.2017 12:05

P83a20v24e56l 37N24o39v67á67k 7651357229959

Tak třeba v tunelech je to pravděpodobně z bezpečnostních důvodů v případě větší havárie. To, že my nevidíme důvod neznamená, že k tomu není. A jinak obecně by to mohlo pomoct třeba k tomu, že by se uvolnily obecně pravidla. Takhle bejvaj přísnější, protože je skoro nikdo nedodržuje. Nejsem proti se hádat, jestli by někde nešla povolit vyšší rychlost. Ale řešit to tak, že já vím přece sám, co je nejlepší a proto si dělám co chci, je blbost. Ono třeba i nedávání znamení o odbočení vpravo nemusí nikoho omezovat, ale je to dost nepříjemný a myslím, že by to mělo být automatický a taky to většina lidí nedělá. Mě osobně nevadí, že občas někdo spěchá a místo 60 jede 70 nebo místo 130 má 150. Ale vadí mi, když mě někdo předjede na šedesátce 90 km/h.

+1/0
16.5.2017 12:29

P21a19v44e92l 82M36o13r24a79v40e63c 3162479932168

Problém slepice a vejce. Lidi kašlou na nesmyslné předpisy a jezdí rychleji, a proto se předpisy zpřísňují aby se docílilo výsledku. Jenže tím naštvete ještě víc řidičů atd.

Větší regulací nedosáhnete větší poslušnosti. Leda že by za každou značkou stál policajt. Ale ti radši stojí v místě s umělou třicítkou kde se jezdí padesát, příp. na kraji obce kde nejsou domy.. Navíc značek je už teď až příliš..

Znamení na odbočení vpravo je nutné, např. pro chodce nebo cyklisty ale i protijedoucí auta. Takový pirát zase nejsem.. :) Jasně, jestliže je někde 60 tak jet tam 90 je moc (pokud to fakt není na rovné silnici kde nic není..)

+1/−1
16.5.2017 12:36

P12a39v46e71l 71N24o27v71á24k 7641537499659

No jo, ale uvolněte pravidla a lidi budou jezdit ještě víc jak blázni. Ale se slepicí a vejcem se v tomhle případě dá souhlasit.

Já třeba třicítku moc nedodržuji, pokud to není nějakej průjezd stavbou, kde se pracuje. Stejně tak při vjezdu do obce nešlápnu na brzdu, ale nechávám brzdit motorem nebo lehce přibrzdím a ještě sem pokutu nedostal. Proto nechápu ty nářky, že se měří každej kilometr navíc. Fakt nejsem člověk, co by jezdil na kilometr přesně nebo radši o 5-10 míň.

Na druhou stranu se snažím tu rychlost nějak dodržovat a i když je 60 na úplně rovné silnici, těch +- 60 tam jedu. Stejně tak v noci je plno semaforů, kde by mohla blikat oranžová a já tam jak pako stojím na červené i když vidím, že nikde nic nejede a můžu to bezpečně projet. Občas mě to neskutečně vytáčí a šimrá mě noha na plynu, ale ještě nikdy jsem to neporušil. Nejsem zastánce dodržování všeho na 100 procent, ale taky nemám rád přílišné překračování.

+1/0
16.5.2017 18:39

J44a34n 54S97m98í90t42k11o 8904872594875

Zrovna tunel je blbý příklad - stavěn je na 80, akorát nikdo jej ještě nebyl schopen po pěti letech zkolaudovat (kvůli hluku), tak je tam "dočasně" snížená rychlost.

0/0
16.5.2017 13:16

P59a26v13e79l 59N49o89v29á33k 7641387289639

Já to chápu, ale je tam prostě 60, tak jedu 60. Ostatní ať si jedou jak chtějí. Jen mě fakt vadí lidi, co mě tam předjíždí fakt velkou rychlostí nebo co se mi směrem dolů nalepí na zadek a nejsou mě schopni předjet. Prva letí klidně 80 a pak mě nejsou schopni předjet, protože ví, že jedu podle pravidel a lepí se mi na zadek. To už radši ať mě předjedou tou devadesátkou.

0/0
16.5.2017 18:40

R50o81b92e47r30t 37M39o85t47k79a 4556847659165

Řekněte mi kde jste v Brně dostal pokutu za 54 km/hod. PČR i MP mají radary nastavené na 50ce na 65 km/h. a to když mám na tachometru 70 tak se do toho krásně vlezu.

0/0
16.5.2017 17:59

J55i61ř15í 21K51u86c82h21t96a 6238915639257

Ony jsou ještě další problémy. Například mizerné značení u velkých křižovatek. JsemBrňák, ale vždycky si musím domýšlet co tou směrovkou chtěli říct

+7/0
16.5.2017 8:59

P63a30v42e78l 94B35o43u58c18n48í63k 4692591303115

Neschopnost nás Brňáků se domluvit nad velkými projekty se stává již pověstnou. Ustavičné změny plánů, nekonečné debaty, zablokovaná území. Velký MO se "buduje" již od 70.let, Od 40.let je nakolíkovaná, rozestavěna a stále zanesena v územním plánu dálnice sever - jih přes Bystrc (a lidi si zde staví baráky v domnění, že dálnice se jim vyhne). Od 20.let se plánuje nové nádraží a vedení železničních tratí, aby by uvolnilo centrum Brna. O rozestavěném a (zřejmě i) ukončeném projektu Rychlé šaliny ze 70.let ani nemluvě. Mimochodem, stávající vedení žel. tratí blokuje jižní část plánovaného silničního MO. Kéž by se podařilo začít letos stavět aspoň tu Plotní.

+12/−1
16.5.2017 8:48

M22a45r57t93i92n 43N43o67v27o53t85n41ý 3796386831794

Nové nádraží se nebuduje proto, "aby se uvolnilo centrum". To je samozřejmě nesmysl.

0/0
16.5.2017 19:55

J54u65r22a74j 65R15i10č59á58n32y 4571478226517

Nejvetsi zmatky v Brne jsem zatim videl u Jckaru a Zkaru :)))

+1/0
16.5.2017 8:45

P50e91t65r 81B98á60č64a 8965706815295

J to je hotova katastrofa, a potom E ;-D

0/0
16.5.2017 16:12

D61a24v34i19d 93D63l29o33u67h18ý 5134467547441

A co Brno zrušit? D1 už stejně končí jinde :-)

+1/−5
16.5.2017 8:44

M17i44c97h45a70l 85B95r54ň75á12k 6934744977398

Proc neni VMO? Proc neni D43? Proc neni dodelana D52? Proc neni davno vyreseny ZUB? Hnuti Duha, Deti Zeme, Nesehnuti a dalsi casti zelene hydry, jejiz politicka repre nam bohuzel usedla na magistrat. Do toho neschopni urednici, kteri tam uz sedi 30 let a nic se jim nechce.

+30/−3
16.5.2017 8:23

P32a24v57e94l 40M54o14r90a75v50e64c 3682379232538

Sorryjako, ale třeba Pisárecký špunt nikdo z ekoteroristů neblokuje. Tam se jen roky plánuje a přemýšlí a čeká a nic nedělá.

Podobně často ekoteroristi pozdrží stavbu třeba jen proto, že ŘSD má nekvalitní podklady pro stavební povolení apod. Podobně třeba nejen ekologické spolky (zde to byli i ti "hodní") úspěšně před soudem napadly zásady územního rozvoje, co Hašek splodil za totální zhovadilost.

Největší máslo na hlavě má státní správa. Vedení města (hlavně bývalé, teď se konečně něco začíná rozjíždět), kraj (totéž) a ŘSD.

0/−2
16.5.2017 12:10

M42a46r54e20k 46S91e25i66d60l 2103944335170

Protože v Brně nebylo uhlí a komunisti nepotřebovali budovat kvanta nové infrastruktury. Stačilo přece jen to, co zbylo po vybombardování Rusákama z 2. světové, zaflikovat a trošku porychtovat a vše bylo ok. Po sametu se pak na magistrátu uhnízdila banda, která by mohla z fleku dělat dojičky v kravíně. A ani x let po tom, za oranž krále Onderky 1. , jehož pomník je vidět na N. Svobody nebyli schopni 12 let (nebo tak nějak), dát dohromady územní městskej plán. Současnému vedení můžete vyčítat co chcete, může se vám to i nelíbit, ale aspoň kurňa něco dělaj. (jo taky mě ten prd bez ř.p. leze krkem)

0/0
17.5.2017 14:26

J47a31n 24Š28t64e89f11a53n 9591185161987

Dopravní plánování je v Brně na úrovni středověku. Do toho všeho přišel ultravzdělaný náměstek pro dopravu Hollan, který si to vytýčil jako své hlavní poslání - vyvést dopravu z města. Proto prosazuje hloupé a diletantské řešení rezidentního parkování, kdy logicky, když auta nebudou mít kde parkovat, tak Brna vlastně ani nepřijedou. A všichni budeme jezdit na kole...

Každopádně brněnské dopravě by ohromným způsobem prospělo alespoň rozšíření jízdních pruhů okruhu v pisárkách. Na to už včera bylo pozdě.

Z mimobrněnských je zcela klíčová dálnice R43. Ta už měla dávno stát, protože současná doprava směr Svitavy je naprosto neúnosná jak pro obce ležící na trase, tak i svojí nebezpečností.

Ale to by u stolu musel sedět rozumně smýšlící člověk, protože toto nejsou žádné zásadní poznatky.....

+25/−3
16.5.2017 8:11
Foto

J40i26ř68í 57B80i12l57í81k 4105422652494

Hollan za to nemůže, on jen není lepší než jeho předchůdci.

+1/−2
16.5.2017 9:41

M64i60c47h16a57l 95N94e44z31v95a52l 9533354454

Jeho predchudci byli v tomto smeru tragedie. Hollan tu tragedii posunul jeste o uroven dal.

+4/0
16.5.2017 10:20

Š13t46e22f10a81n 38F47r20i15č75a 7562198793976

To, že tranzitní doprava není ani na počátku v 21. století odkloněna mimo hranice města Brna, to je naprosto ostudné selhání krajské i městské veřejné správy. Dálnice D1 vede skrz 11 městských částí, dálnicí R43 hodlají územní plánovači, i přes znalost negativních účinků tranzitní kamionové dopravy, zatížit obyvatele městských částí Kníničky, Bystrc, Kohoutovice, Žebětín a Bosonohy. Nám starším by to samozřejmě mohlo být šuma fuk. Ovšem pokud by se tak opravdu stalo, důsledky ponesou naši potomci, kteří se teprve mají narodit. A to je příšerná představa.Rv

+1/−8
16.5.2017 7:24

P47a50v16e14l 65R74e63z14n52i93c95e63k 3235704774432

Spousta z vami zminenych mestskych casti se ale zacala masivne rozsirovat az po tom co byla d1 postavena, ci jeji trasovani schvalene, analogicky r43 byla jiz nekolikrat zaplanovana relativne neobydlenymi castmi kterenpak ale pri jeji nerealizaci zacaly rust...

Takze kdo byl prvni, slepice ci vejce?

+6/−1
16.5.2017 8:42

Š72t25e31f44a97n 20F69r10i60č37a 7112538543706

R 43 není v skrz Brno v územních plánech nejméně čtvrt století. Proto je tak obtížné ji tam nyní vecpat. Při dodrování zákonů o limitech hluku a prachu se to nepovede nikdy.

0/0
16.5.2017 14:10

P59a48v26e95l 96K79o89l47á86č60e81k 9974934282141

Pane Fričo, vy nenabízíte řešení, jen litanie a výhrůžky ohledně překračování limitů hluku a prachu. Tento přístup ale nikam nevede, protože zcela ignoruje příčiny té situace. Na vině je kombinace více faktorů - zejména nekoncepčnost a složité procedury v oblasti územního plánování a v neposlední řadě problematika posuzování vlivů na ŽP. Takže se točíme v začarovaném kruhu. Navíc je zcela evidentní, že princip nutnosti dodržení limitů hluku a prachu je postaven na hlavu, protože prakticky znemožňuje dopravní stavby a další aktivity, které by v případě umožnění jejich koordinované realizace, mohly tuto nadlimitní zátěž snížit pod onen limitní hodnotu a problém vyřešit.

0/−1
16.5.2017 17:21

Š28t24e75f42a71n 12F40r86i44č98a 7362798163536

Pane Koláčku. To myslíte vážně, že když do Brna přivedete další tranzitní dopravu, tak snížíte množství polétavého prachu a hluku?

0/0
29.6.2017 22:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.