Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno má nejvíc vážných nehod. Může za to tranzit i špatné křižovatky

Značka „Pozor, Brno!“ by směle mohla varovat řidiče na všech vjezdech do města, že teď musí být velmi obezřetní. A rozhodně by nešlo o zbytečnou provokaci, ale skutečnou výstrahu. Na brněnských silnicích se stává nejvíce vážných a smrtelných nehod v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a22n 66Š83e66d60ý 5398221958740

teď máme silného (psychicky i fyzicky) náměstka pro dopravu, takže na konci volebního období jistě dojde ke zlepšení - všude bude zákaz vjezdu a celé Brno bude jezdit na kole .... cyklisti budou navíc střízliví, páč zákaz pití alkoholu se jistě rozšíří na celé město V

+3/−1
16.5.2017 13:28

P66e32t53r 88B44á31č77a 8165436945405

Může za to jedna z nejhorších dopravních í frastruktur široko daleko se kterou nikdo nic nedělal dobrých 60 let.

Směr Svitavy vyjezd/příjezd jak za krále Klacka. Příjezd Pisarkama jedním pruhem to stejný. Dálnice kolem Brna pouze dva pruhy na každé straně místo tři, hlavně že je to každej rok rozkopany. Kolem kasáren v Zidenicich se supluje severní obchvat města ulici, která na to není absolutně stavěna. Centrum města kolem Zvonarky teď jeden pruh jak ve Starověku atd. A jediný na co se ty mozky na magistrálu zmuzou jsou růžový kola a jiný ptákoviny. Jo a ještě omezen í rychlosti jako teď třeba kninicska kde odebrali 70.

Tak co pak chcete RvRvRv

+9/−1
16.5.2017 11:39

K60a36r80e24l 21V78a50c47h84u31t 9953562549513

Starověk je taky část Brna? ;-) .. (proč velké písmeno?) - Jinak souhlas. R^

0/0
16.5.2017 13:41

P19e82t17r 34B28á54č11a 8575596375395

Mobil a automaticke doplnovani :-)

0/0
16.5.2017 15:57
Foto

J72i72ř43í 12B63i58l98í94k 4225262842844

Problém nejsou řidiři, problém je Bielko. Totálně neschopný komunikace s lidmi, a když po něm někdo chce práci, tak musí dokumentovat značky.

+1/−1
16.5.2017 9:40

J68a54n 81S87m74í20t52k70o 8744982464355

Takže rychlost (nedovolená nebo nepřiměřená?) může ani ne za pětinu nehod, přesto začneme přidávat úsekové radary :-/ Přitom jezdí-li "až 40 procent řidičů" rychleji, než je povoleno, a stane se v Brně dvacet nehod za rok, asi korelace mezi rychlostí a nebezpečností jízdy nebude ani zdaleka tak silná, jak Bielko a spol. tvrdí...

+4/0
16.5.2017 9:38

P48a70v80e25l 49N39o13v75á53k 7841487169179

A proč by se neměla dodržovat rychlost? Dostat pokutu za 54km/h na padesátce je trochu buzerace a tak přísně by se rychlost hlídat neměla, ale třeba v tunelech v králove poli jedu 60 asi jako jedinej a kolem mě lítá jedno auto za druhým. Nevidím důvod, proč by se neměla dodržovat rychlost.

+1/−1
16.5.2017 10:38

P44a31v71e95l 61M41o34r33a96v47e79c 3452669362468

Já zase nevidím důvod, proč by se rychlost měla dodržovat, pokud svým chováním nikoho neohrožuji ani neomezuji a nejsem ani nijak nebezpečný.

Třeba ty tunely v Kr.Poli: ano, 60kou tam nejezdí skoro nikdo. A počet dopravních nehod za ty roky provozu se spočítají na prstech jedné ruky.

Čemu by tedy pomohlo, kdyby tam každý jel max. 60?

+1/−1
16.5.2017 12:05

P17a65v63e73l 35N18o63v92á77k 7831557829229

Tak třeba v tunelech je to pravděpodobně z bezpečnostních důvodů v případě větší havárie. To, že my nevidíme důvod neznamená, že k tomu není. A jinak obecně by to mohlo pomoct třeba k tomu, že by se uvolnily obecně pravidla. Takhle bejvaj přísnější, protože je skoro nikdo nedodržuje. Nejsem proti se hádat, jestli by někde nešla povolit vyšší rychlost. Ale řešit to tak, že já vím přece sám, co je nejlepší a proto si dělám co chci, je blbost. Ono třeba i nedávání znamení o odbočení vpravo nemusí nikoho omezovat, ale je to dost nepříjemný a myslím, že by to mělo být automatický a taky to většina lidí nedělá. Mě osobně nevadí, že občas někdo spěchá a místo 60 jede 70 nebo místo 130 má 150. Ale vadí mi, když mě někdo předjede na šedesátce 90 km/h.

+1/0
16.5.2017 12:29

P19a40v82e16l 75M80o40r88a79v73e22c 3662229112508

Problém slepice a vejce. Lidi kašlou na nesmyslné předpisy a jezdí rychleji, a proto se předpisy zpřísňují aby se docílilo výsledku. Jenže tím naštvete ještě víc řidičů atd.

Větší regulací nedosáhnete větší poslušnosti. Leda že by za každou značkou stál policajt. Ale ti radši stojí v místě s umělou třicítkou kde se jezdí padesát, příp. na kraji obce kde nejsou domy.. Navíc značek je už teď až příliš..

Znamení na odbočení vpravo je nutné, např. pro chodce nebo cyklisty ale i protijedoucí auta. Takový pirát zase nejsem.. :) Jasně, jestliže je někde 60 tak jet tam 90 je moc (pokud to fakt není na rovné silnici kde nic není..)

+1/−1
16.5.2017 12:36

P32a10v78e82l 12N65o68v86á31k 7741797979799

No jo, ale uvolněte pravidla a lidi budou jezdit ještě víc jak blázni. Ale se slepicí a vejcem se v tomhle případě dá souhlasit.

Já třeba třicítku moc nedodržuji, pokud to není nějakej průjezd stavbou, kde se pracuje. Stejně tak při vjezdu do obce nešlápnu na brzdu, ale nechávám brzdit motorem nebo lehce přibrzdím a ještě sem pokutu nedostal. Proto nechápu ty nářky, že se měří každej kilometr navíc. Fakt nejsem člověk, co by jezdil na kilometr přesně nebo radši o 5-10 míň.

Na druhou stranu se snažím tu rychlost nějak dodržovat a i když je 60 na úplně rovné silnici, těch +- 60 tam jedu. Stejně tak v noci je plno semaforů, kde by mohla blikat oranžová a já tam jak pako stojím na červené i když vidím, že nikde nic nejede a můžu to bezpečně projet. Občas mě to neskutečně vytáčí a šimrá mě noha na plynu, ale ještě nikdy jsem to neporušil. Nejsem zastánce dodržování všeho na 100 procent, ale taky nemám rád přílišné překračování.

+1/0
16.5.2017 18:39

J38a93n 22S16m57í21t23k65o 8634732694845

Zrovna tunel je blbý příklad - stavěn je na 80, akorát nikdo jej ještě nebyl schopen po pěti letech zkolaudovat (kvůli hluku), tak je tam "dočasně" snížená rychlost.

0/0
16.5.2017 13:16

P94a57v36e91l 50N16o23v16á23k 7691767149719

Já to chápu, ale je tam prostě 60, tak jedu 60. Ostatní ať si jedou jak chtějí. Jen mě fakt vadí lidi, co mě tam předjíždí fakt velkou rychlostí nebo co se mi směrem dolů nalepí na zadek a nejsou mě schopni předjet. Prva letí klidně 80 a pak mě nejsou schopni předjet, protože ví, že jedu podle pravidel a lepí se mi na zadek. To už radši ať mě předjedou tou devadesátkou.

0/0
16.5.2017 18:40

R79o56b50e52r61t 40M94o81t59k60a 4846617169185

Řekněte mi kde jste v Brně dostal pokutu za 54 km/hod. PČR i MP mají radary nastavené na 50ce na 65 km/h. a to když mám na tachometru 70 tak se do toho krásně vlezu.

0/0
16.5.2017 17:59

J10i87ř83í 67K36u19c96h16t18a 6418945799677

Ony jsou ještě další problémy. Například mizerné značení u velkých křižovatek. JsemBrňák, ale vždycky si musím domýšlet co tou směrovkou chtěli říct

+7/0
16.5.2017 8:59

P66a91v66e67l 27B17o43u77c64n72í22k 4112421743135

Neschopnost nás Brňáků se domluvit nad velkými projekty se stává již pověstnou. Ustavičné změny plánů, nekonečné debaty, zablokovaná území. Velký MO se "buduje" již od 70.let, Od 40.let je nakolíkovaná, rozestavěna a stále zanesena v územním plánu dálnice sever - jih přes Bystrc (a lidi si zde staví baráky v domnění, že dálnice se jim vyhne). Od 20.let se plánuje nové nádraží a vedení železničních tratí, aby by uvolnilo centrum Brna. O rozestavěném a (zřejmě i) ukončeném projektu Rychlé šaliny ze 70.let ani nemluvě. Mimochodem, stávající vedení žel. tratí blokuje jižní část plánovaného silničního MO. Kéž by se podařilo začít letos stavět aspoň tu Plotní.

+12/−1
16.5.2017 8:48

M45a96r50t40i44n 96N23o28v38o11t49n94ý 3746736471184

Nové nádraží se nebuduje proto, "aby se uvolnilo centrum". To je samozřejmě nesmysl.

0/0
16.5.2017 19:55

J57u81r71a38j 89R91i91č67á53n72y 4401448246707

Nejvetsi zmatky v Brne jsem zatim videl u Jckaru a Zkaru :)))

+1/0
16.5.2017 8:45

P65e93t43r 93B70á21č89a 8645456705525

J to je hotova katastrofa, a potom E ;-D

0/0
16.5.2017 16:12

D73a38v65i76d 22D68l14o26u63h64ý 5294697457231

A co Brno zrušit? D1 už stejně končí jinde :-)

+1/−5
16.5.2017 8:44

M52i14c82h85a70l 65B77r13ň66á45k 6554604797128

Proc neni VMO? Proc neni D43? Proc neni dodelana D52? Proc neni davno vyreseny ZUB? Hnuti Duha, Deti Zeme, Nesehnuti a dalsi casti zelene hydry, jejiz politicka repre nam bohuzel usedla na magistrat. Do toho neschopni urednici, kteri tam uz sedi 30 let a nic se jim nechce.

+30/−3
16.5.2017 8:23

P36a27v91e46l 11M84o25r63a35v89e41c 3142369272598

Sorryjako, ale třeba Pisárecký špunt nikdo z ekoteroristů neblokuje. Tam se jen roky plánuje a přemýšlí a čeká a nic nedělá.

Podobně často ekoteroristi pozdrží stavbu třeba jen proto, že ŘSD má nekvalitní podklady pro stavební povolení apod. Podobně třeba nejen ekologické spolky (zde to byli i ti "hodní") úspěšně před soudem napadly zásady územního rozvoje, co Hašek splodil za totální zhovadilost.

Největší máslo na hlavě má státní správa. Vedení města (hlavně bývalé, teď se konečně něco začíná rozjíždět), kraj (totéž) a ŘSD.

0/−2
16.5.2017 12:10

M16a46r33e97k 80S27e16i17d78l 2733154745690

Protože v Brně nebylo uhlí a komunisti nepotřebovali budovat kvanta nové infrastruktury. Stačilo přece jen to, co zbylo po vybombardování Rusákama z 2. světové, zaflikovat a trošku porychtovat a vše bylo ok. Po sametu se pak na magistrátu uhnízdila banda, která by mohla z fleku dělat dojičky v kravíně. A ani x let po tom, za oranž krále Onderky 1. , jehož pomník je vidět na N. Svobody nebyli schopni 12 let (nebo tak nějak), dát dohromady územní městskej plán. Současnému vedení můžete vyčítat co chcete, může se vám to i nelíbit, ale aspoň kurňa něco dělaj. (jo taky mě ten prd bez ř.p. leze krkem)

0/0
17.5.2017 14:26

J71a30n 31Š60t87e11f89a45n 9721815681607

Dopravní plánování je v Brně na úrovni středověku. Do toho všeho přišel ultravzdělaný náměstek pro dopravu Hollan, který si to vytýčil jako své hlavní poslání - vyvést dopravu z města. Proto prosazuje hloupé a diletantské řešení rezidentního parkování, kdy logicky, když auta nebudou mít kde parkovat, tak Brna vlastně ani nepřijedou. A všichni budeme jezdit na kole...

Každopádně brněnské dopravě by ohromným způsobem prospělo alespoň rozšíření jízdních pruhů okruhu v pisárkách. Na to už včera bylo pozdě.

Z mimobrněnských je zcela klíčová dálnice R43. Ta už měla dávno stát, protože současná doprava směr Svitavy je naprosto neúnosná jak pro obce ležící na trase, tak i svojí nebezpečností.

Ale to by u stolu musel sedět rozumně smýšlící člověk, protože toto nejsou žádné zásadní poznatky.....

+25/−3
16.5.2017 8:11
Foto

J96i88ř77í 91B53i66l38í60k 4525602972314

Hollan za to nemůže, on jen není lepší než jeho předchůdci.

+1/−2
16.5.2017 9:41

M62i98c84h29a20l 23N72e95z20v55a91l 9153684804

Jeho predchudci byli v tomto smeru tragedie. Hollan tu tragedii posunul jeste o uroven dal.

+4/0
16.5.2017 10:20

Š25t35e37f24a42n 64F64r47i82č37a 7382258343166

To, že tranzitní doprava není ani na počátku v 21. století odkloněna mimo hranice města Brna, to je naprosto ostudné selhání krajské i městské veřejné správy. Dálnice D1 vede skrz 11 městských částí, dálnicí R43 hodlají územní plánovači, i přes znalost negativních účinků tranzitní kamionové dopravy, zatížit obyvatele městských částí Kníničky, Bystrc, Kohoutovice, Žebětín a Bosonohy. Nám starším by to samozřejmě mohlo být šuma fuk. Ovšem pokud by se tak opravdu stalo, důsledky ponesou naši potomci, kteří se teprve mají narodit. A to je příšerná představa.Rv

+1/−8
16.5.2017 7:24

P75a24v26e20l 32R98e97z87n25i69c35e58k 3185714494502

Spousta z vami zminenych mestskych casti se ale zacala masivne rozsirovat az po tom co byla d1 postavena, ci jeji trasovani schvalene, analogicky r43 byla jiz nekolikrat zaplanovana relativne neobydlenymi castmi kterenpak ale pri jeji nerealizaci zacaly rust...

Takze kdo byl prvni, slepice ci vejce?

+6/−1
16.5.2017 8:42

Š96t72e32f72a50n 13F32r38i27č43a 7652258253566

R 43 není v skrz Brno v územních plánech nejméně čtvrt století. Proto je tak obtížné ji tam nyní vecpat. Při dodrování zákonů o limitech hluku a prachu se to nepovede nikdy.

0/0
16.5.2017 14:10

P90a93v87e65l 29K95o38l80á82č68e81k 9374194672871

Pane Fričo, vy nenabízíte řešení, jen litanie a výhrůžky ohledně překračování limitů hluku a prachu. Tento přístup ale nikam nevede, protože zcela ignoruje příčiny té situace. Na vině je kombinace více faktorů - zejména nekoncepčnost a složité procedury v oblasti územního plánování a v neposlední řadě problematika posuzování vlivů na ŽP. Takže se točíme v začarovaném kruhu. Navíc je zcela evidentní, že princip nutnosti dodržení limitů hluku a prachu je postaven na hlavu, protože prakticky znemožňuje dopravní stavby a další aktivity, které by v případě umožnění jejich koordinované realizace, mohly tuto nadlimitní zátěž snížit pod onen limitní hodnotu a problém vyřešit.

0/−1
16.5.2017 17:21

Š83t55e91f96a42n 40F64r91i60č65a 7722908863926

Pane Koláčku. To myslíte vážně, že když do Brna přivedete další tranzitní dopravu, tak snížíte množství polétavého prachu a hluku?

0/0
29.6.2017 22:06







Najdete na iDNES.cz