Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno má nejvíc vážných nehod. Může za to tranzit i špatné křižovatky

Značka „Pozor, Brno!“ by směle mohla varovat řidiče na všech vjezdech do města, že teď musí být velmi obezřetní. A rozhodně by nešlo o zbytečnou provokaci, ale skutečnou výstrahu. Na brněnských silnicích se stává nejvíce vážných a smrtelných nehod v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a60n 20Š48e70d67ý 5588241128510

teď máme silného (psychicky i fyzicky) náměstka pro dopravu, takže na konci volebního období jistě dojde ke zlepšení - všude bude zákaz vjezdu a celé Brno bude jezdit na kole .... cyklisti budou navíc střízliví, páč zákaz pití alkoholu se jistě rozšíří na celé město V

+3/−1
16.5.2017 13:28

P78e93t55r 90B66á47č80a 8545816325525

Může za to jedna z nejhorších dopravních í frastruktur široko daleko se kterou nikdo nic nedělal dobrých 60 let.

Směr Svitavy vyjezd/příjezd jak za krále Klacka. Příjezd Pisarkama jedním pruhem to stejný. Dálnice kolem Brna pouze dva pruhy na každé straně místo tři, hlavně že je to každej rok rozkopany. Kolem kasáren v Zidenicich se supluje severní obchvat města ulici, která na to není absolutně stavěna. Centrum města kolem Zvonarky teď jeden pruh jak ve Starověku atd. A jediný na co se ty mozky na magistrálu zmuzou jsou růžový kola a jiný ptákoviny. Jo a ještě omezen í rychlosti jako teď třeba kninicska kde odebrali 70.

Tak co pak chcete RvRvRv

+9/−1
16.5.2017 11:39

K41a53r56e73l 90V66a72c33h22u81t 9483742229713

Starověk je taky část Brna? ;-) .. (proč velké písmeno?) - Jinak souhlas. R^

0/0
16.5.2017 13:41

P57e96t42r 22B91á69č88a 8825206805335

Mobil a automaticke doplnovani :-)

0/0
16.5.2017 15:57
Foto

J42i56ř42í 32B68i49l66í10k 4115122162624

Problém nejsou řidiři, problém je Bielko. Totálně neschopný komunikace s lidmi, a když po něm někdo chce práci, tak musí dokumentovat značky.

+1/−1
16.5.2017 9:40

J73a78n 11S85m90í88t69k39o 8294432284195

Takže rychlost (nedovolená nebo nepřiměřená?) může ani ne za pětinu nehod, přesto začneme přidávat úsekové radary :-/ Přitom jezdí-li "až 40 procent řidičů" rychleji, než je povoleno, a stane se v Brně dvacet nehod za rok, asi korelace mezi rychlostí a nebezpečností jízdy nebude ani zdaleka tak silná, jak Bielko a spol. tvrdí...

+4/0
16.5.2017 9:38

P50a48v41e89l 61N62o57v42á75k 7501577199399

A proč by se neměla dodržovat rychlost? Dostat pokutu za 54km/h na padesátce je trochu buzerace a tak přísně by se rychlost hlídat neměla, ale třeba v tunelech v králove poli jedu 60 asi jako jedinej a kolem mě lítá jedno auto za druhým. Nevidím důvod, proč by se neměla dodržovat rychlost.

+1/−1
16.5.2017 10:38

P11a53v41e81l 74M20o69r50a43v67e42c 3902839962938

Já zase nevidím důvod, proč by se rychlost měla dodržovat, pokud svým chováním nikoho neohrožuji ani neomezuji a nejsem ani nijak nebezpečný.

Třeba ty tunely v Kr.Poli: ano, 60kou tam nejezdí skoro nikdo. A počet dopravních nehod za ty roky provozu se spočítají na prstech jedné ruky.

Čemu by tedy pomohlo, kdyby tam každý jel max. 60?

+1/−1
16.5.2017 12:05

P50a51v13e98l 38N32o80v29á17k 7761487489539

Tak třeba v tunelech je to pravděpodobně z bezpečnostních důvodů v případě větší havárie. To, že my nevidíme důvod neznamená, že k tomu není. A jinak obecně by to mohlo pomoct třeba k tomu, že by se uvolnily obecně pravidla. Takhle bejvaj přísnější, protože je skoro nikdo nedodržuje. Nejsem proti se hádat, jestli by někde nešla povolit vyšší rychlost. Ale řešit to tak, že já vím přece sám, co je nejlepší a proto si dělám co chci, je blbost. Ono třeba i nedávání znamení o odbočení vpravo nemusí nikoho omezovat, ale je to dost nepříjemný a myslím, že by to mělo být automatický a taky to většina lidí nedělá. Mě osobně nevadí, že občas někdo spěchá a místo 60 jede 70 nebo místo 130 má 150. Ale vadí mi, když mě někdo předjede na šedesátce 90 km/h.

+1/0
16.5.2017 12:29

P72a86v33e31l 90M55o89r44a37v57e54c 3322589672168

Problém slepice a vejce. Lidi kašlou na nesmyslné předpisy a jezdí rychleji, a proto se předpisy zpřísňují aby se docílilo výsledku. Jenže tím naštvete ještě víc řidičů atd.

Větší regulací nedosáhnete větší poslušnosti. Leda že by za každou značkou stál policajt. Ale ti radši stojí v místě s umělou třicítkou kde se jezdí padesát, příp. na kraji obce kde nejsou domy.. Navíc značek je už teď až příliš..

Znamení na odbočení vpravo je nutné, např. pro chodce nebo cyklisty ale i protijedoucí auta. Takový pirát zase nejsem.. :) Jasně, jestliže je někde 60 tak jet tam 90 je moc (pokud to fakt není na rovné silnici kde nic není..)

+1/−1
16.5.2017 12:36

P79a98v97e77l 64N63o91v33á46k 7571807179299

No jo, ale uvolněte pravidla a lidi budou jezdit ještě víc jak blázni. Ale se slepicí a vejcem se v tomhle případě dá souhlasit.

Já třeba třicítku moc nedodržuji, pokud to není nějakej průjezd stavbou, kde se pracuje. Stejně tak při vjezdu do obce nešlápnu na brzdu, ale nechávám brzdit motorem nebo lehce přibrzdím a ještě sem pokutu nedostal. Proto nechápu ty nářky, že se měří každej kilometr navíc. Fakt nejsem člověk, co by jezdil na kilometr přesně nebo radši o 5-10 míň.

Na druhou stranu se snažím tu rychlost nějak dodržovat a i když je 60 na úplně rovné silnici, těch +- 60 tam jedu. Stejně tak v noci je plno semaforů, kde by mohla blikat oranžová a já tam jak pako stojím na červené i když vidím, že nikde nic nejede a můžu to bezpečně projet. Občas mě to neskutečně vytáčí a šimrá mě noha na plynu, ale ještě nikdy jsem to neporušil. Nejsem zastánce dodržování všeho na 100 procent, ale taky nemám rád přílišné překračování.

+1/0
16.5.2017 18:39

J33a33n 14S35m70í25t77k55o 8444202984375

Zrovna tunel je blbý příklad - stavěn je na 80, akorát nikdo jej ještě nebyl schopen po pěti letech zkolaudovat (kvůli hluku), tak je tam "dočasně" snížená rychlost.

0/0
16.5.2017 13:16

P17a59v23e92l 58N76o78v64á74k 7491187779699

Já to chápu, ale je tam prostě 60, tak jedu 60. Ostatní ať si jedou jak chtějí. Jen mě fakt vadí lidi, co mě tam předjíždí fakt velkou rychlostí nebo co se mi směrem dolů nalepí na zadek a nejsou mě schopni předjet. Prva letí klidně 80 a pak mě nejsou schopni předjet, protože ví, že jedu podle pravidel a lepí se mi na zadek. To už radši ať mě předjedou tou devadesátkou.

0/0
16.5.2017 18:40

R83o89b80e62r86t 73M19o48t70k20a 4136527289605

Řekněte mi kde jste v Brně dostal pokutu za 54 km/hod. PČR i MP mají radary nastavené na 50ce na 65 km/h. a to když mám na tachometru 70 tak se do toho krásně vlezu.

0/0
16.5.2017 17:59

J43i89ř59í 45K88u97c50h56t14a 6778405869797

Ony jsou ještě další problémy. Například mizerné značení u velkých křižovatek. JsemBrňák, ale vždycky si musím domýšlet co tou směrovkou chtěli říct

+7/0
16.5.2017 8:59

P12a51v54e83l 25B36o65u86c35n95í91k 4572461893875

Neschopnost nás Brňáků se domluvit nad velkými projekty se stává již pověstnou. Ustavičné změny plánů, nekonečné debaty, zablokovaná území. Velký MO se "buduje" již od 70.let, Od 40.let je nakolíkovaná, rozestavěna a stále zanesena v územním plánu dálnice sever - jih přes Bystrc (a lidi si zde staví baráky v domnění, že dálnice se jim vyhne). Od 20.let se plánuje nové nádraží a vedení železničních tratí, aby by uvolnilo centrum Brna. O rozestavěném a (zřejmě i) ukončeném projektu Rychlé šaliny ze 70.let ani nemluvě. Mimochodem, stávající vedení žel. tratí blokuje jižní část plánovaného silničního MO. Kéž by se podařilo začít letos stavět aspoň tu Plotní.

+12/−1
16.5.2017 8:48

M19a49r40t25i44n 74N24o13v28o78t29n36ý 3856126321984

Nové nádraží se nebuduje proto, "aby se uvolnilo centrum". To je samozřejmě nesmysl.

0/0
16.5.2017 19:55

J92u16r96a25j 36R86i25č61á72n17y 4921678876517

Nejvetsi zmatky v Brne jsem zatim videl u Jckaru a Zkaru :)))

+1/0
16.5.2017 8:45

P18e62t20r 64B67á89č56a 8645666765405

J to je hotova katastrofa, a potom E ;-D

0/0
16.5.2017 16:12

D80a96v57i46d 60D49l92o69u57h53ý 5824897307221

A co Brno zrušit? D1 už stejně končí jinde :-)

+1/−5
16.5.2017 8:44

M32i33c77h52a36l 80B56r24ň76á69k 6654254307448

Proc neni VMO? Proc neni D43? Proc neni dodelana D52? Proc neni davno vyreseny ZUB? Hnuti Duha, Deti Zeme, Nesehnuti a dalsi casti zelene hydry, jejiz politicka repre nam bohuzel usedla na magistrat. Do toho neschopni urednici, kteri tam uz sedi 30 let a nic se jim nechce.

+30/−3
16.5.2017 8:23

P41a52v38e49l 30M84o55r89a67v25e22c 3672109962408

Sorryjako, ale třeba Pisárecký špunt nikdo z ekoteroristů neblokuje. Tam se jen roky plánuje a přemýšlí a čeká a nic nedělá.

Podobně často ekoteroristi pozdrží stavbu třeba jen proto, že ŘSD má nekvalitní podklady pro stavební povolení apod. Podobně třeba nejen ekologické spolky (zde to byli i ti "hodní") úspěšně před soudem napadly zásady územního rozvoje, co Hašek splodil za totální zhovadilost.

Největší máslo na hlavě má státní správa. Vedení města (hlavně bývalé, teď se konečně něco začíná rozjíždět), kraj (totéž) a ŘSD.

0/−2
16.5.2017 12:10

M97a35r71e89k 52S45e65i77d21l 2403944825650

Protože v Brně nebylo uhlí a komunisti nepotřebovali budovat kvanta nové infrastruktury. Stačilo přece jen to, co zbylo po vybombardování Rusákama z 2. světové, zaflikovat a trošku porychtovat a vše bylo ok. Po sametu se pak na magistrátu uhnízdila banda, která by mohla z fleku dělat dojičky v kravíně. A ani x let po tom, za oranž krále Onderky 1. , jehož pomník je vidět na N. Svobody nebyli schopni 12 let (nebo tak nějak), dát dohromady územní městskej plán. Současnému vedení můžete vyčítat co chcete, může se vám to i nelíbit, ale aspoň kurňa něco dělaj. (jo taky mě ten prd bez ř.p. leze krkem)

0/0
17.5.2017 14:26

J30a86n 79Š44t28e58f37a14n 9251435691447

Dopravní plánování je v Brně na úrovni středověku. Do toho všeho přišel ultravzdělaný náměstek pro dopravu Hollan, který si to vytýčil jako své hlavní poslání - vyvést dopravu z města. Proto prosazuje hloupé a diletantské řešení rezidentního parkování, kdy logicky, když auta nebudou mít kde parkovat, tak Brna vlastně ani nepřijedou. A všichni budeme jezdit na kole...

Každopádně brněnské dopravě by ohromným způsobem prospělo alespoň rozšíření jízdních pruhů okruhu v pisárkách. Na to už včera bylo pozdě.

Z mimobrněnských je zcela klíčová dálnice R43. Ta už měla dávno stát, protože současná doprava směr Svitavy je naprosto neúnosná jak pro obce ležící na trase, tak i svojí nebezpečností.

Ale to by u stolu musel sedět rozumně smýšlící člověk, protože toto nejsou žádné zásadní poznatky.....

+25/−3
16.5.2017 8:11
Foto

J66i41ř65í 61B39i68l79í58k 4835772442934

Hollan za to nemůže, on jen není lepší než jeho předchůdci.

+1/−2
16.5.2017 9:41

M35i76c97h74a74l 26N19e34z12v88a69l 9803454764

Jeho predchudci byli v tomto smeru tragedie. Hollan tu tragedii posunul jeste o uroven dal.

+4/0
16.5.2017 10:20

Š48t51e69f35a82n 90F11r55i85č14a 7102258813706

To, že tranzitní doprava není ani na počátku v 21. století odkloněna mimo hranice města Brna, to je naprosto ostudné selhání krajské i městské veřejné správy. Dálnice D1 vede skrz 11 městských částí, dálnicí R43 hodlají územní plánovači, i přes znalost negativních účinků tranzitní kamionové dopravy, zatížit obyvatele městských částí Kníničky, Bystrc, Kohoutovice, Žebětín a Bosonohy. Nám starším by to samozřejmě mohlo být šuma fuk. Ovšem pokud by se tak opravdu stalo, důsledky ponesou naši potomci, kteří se teprve mají narodit. A to je příšerná představa.Rv

+1/−8
16.5.2017 7:24

P24a34v80e51l 52R84e19z50n60i61c39e97k 3345454424762

Spousta z vami zminenych mestskych casti se ale zacala masivne rozsirovat az po tom co byla d1 postavena, ci jeji trasovani schvalene, analogicky r43 byla jiz nekolikrat zaplanovana relativne neobydlenymi castmi kterenpak ale pri jeji nerealizaci zacaly rust...

Takze kdo byl prvni, slepice ci vejce?

+6/−1
16.5.2017 8:42

Š71t84e26f62a29n 38F87r58i94č52a 7922798903936

R 43 není v skrz Brno v územních plánech nejméně čtvrt století. Proto je tak obtížné ji tam nyní vecpat. Při dodrování zákonů o limitech hluku a prachu se to nepovede nikdy.

0/0
16.5.2017 14:10

P74a58v44e47l 19K76o18l28á37č60e66k 9964904182941

Pane Fričo, vy nenabízíte řešení, jen litanie a výhrůžky ohledně překračování limitů hluku a prachu. Tento přístup ale nikam nevede, protože zcela ignoruje příčiny té situace. Na vině je kombinace více faktorů - zejména nekoncepčnost a složité procedury v oblasti územního plánování a v neposlední řadě problematika posuzování vlivů na ŽP. Takže se točíme v začarovaném kruhu. Navíc je zcela evidentní, že princip nutnosti dodržení limitů hluku a prachu je postaven na hlavu, protože prakticky znemožňuje dopravní stavby a další aktivity, které by v případě umožnění jejich koordinované realizace, mohly tuto nadlimitní zátěž snížit pod onen limitní hodnotu a problém vyřešit.

0/−1
16.5.2017 17:21

Š83t66e64f22a19n 41F25r98i29č51a 7852458323566

Pane Koláčku. To myslíte vážně, že když do Brna přivedete další tranzitní dopravu, tak snížíte množství polétavého prachu a hluku?

0/0
29.6.2017 22:06







Najdete na iDNES.cz