Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zmatky s autobusy, žízeň, málo laviček. Cestující v Brně trápí výluka

„Jak se dostanu na to dolní nádraží?“ To je teď ta vůbec nejčastější otázka na brněnském hlavním nádraží od zmatených cestujících, kteří nevědí, proč vlaky nejedou jako obvykle. V sobotu totiž kvůli opravě viaduktu začala tříměsíční částečná výluka brněnského železničního uzlu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I40v55a40n 17H82o33l58a48s 5117197238357

"Tesco Dornych" je JEDNO z třiceti míst. A čím zase okecáte Albert a Billu přímo na Svoboďáku? Co třeba je Billa je moc nízko a Albert zase moc vysoko??

Prostě stačilo hned na začátku napsat "obchody v centru sice stále jsou, ale mně se nelíbí, mám to o 5 metrů dál, než v minulosti a mám ještě padesát dalších nesmyslných pseudoargumentů, proč to dnes stojí za ... " a já si mohl ušetřit zbytečné vysvětlování trollovi.

0/0
7.6.2017 11:05

I86v36a25n 80H93o33l65a85s 5437937328147

Reakce na Miloslava Sedláčka.

0/0
7.6.2017 11:06

Š20t43e34f74a70n 48F38r22i64č76a 7662538563686

Díky těmto třem měsícům alespoň každý vidí, jakým nesmyslem je vůbec byť jen uvažovat o nádraží v odsunuté poloze. Brňákům je to jedno. Vlakem dojíždí denně především lidé z venkova. A kde se ocitnou? Dnes u tří kadibudek daleko od civilizace. Ale daleko od centra to pochopitelně bude vždy. Rv

+7/0
6.6.2017 21:16

M16i72l25o48s41l64a19v 52S66e60d89l24á73č77e74k 6864434174501

Ale to nádraží se ocitlo v centru Brna až na přelomu 19-20 století. Původně bylo na okraji města za tzv. městskými hradbami. Až teprve překotná výstavba továren a obytných domů ke konci 19 a na začátku 20 století dostala nádraží do centra. Už za 1 republiky se rodily plány na nové nádraží. A to si fakt myslíte že když bude nádraží v odsunuté poloze, tak tam nebude civilizace ? Mohou tam být nová obchodní centra atd. Z centra Brna stejně mizí klasické obchody a zůstávají jen bistra, kavárničky a butiky.

0/−7
6.6.2017 22:22

I30v72a58n 58H87o10l72a95s 5587577298817

Tomu nádraží se růzst Brna přizpůsoboval od samého počátku až doteď. Řidi si "tak to všechno přesuneme, to přeci není žádný problém", může opakovaně jen někdo, kdo o tom opravdu nemá ani ánung.

+4/0
6.6.2017 22:40

M67i22l87o59s49l46a11v 38S22e61d52l82á44č60e95k 6704624354311

No já přece psal že nejsem odborník na dopravní stavby. ale žádná modernizace stávající nádraží nenafoukne. Snad kdyby se nějakým způsobem dal rozšířit vestibul a průchod k vlakům

0/0
7.6.2017 9:10

L69i26b32o82r 20D56u83p25a74k 8443166607323

Jaké obchody si představujete, že by měly být v centru?

0/0
7.6.2017 8:55

M83i91l77o36s23l37a37v 84S14e93d87l77á89č23e96k 6914384194701

tak já pamatuji že tam bývali klasické prodejny potravin elektro drogerie, textil obchodní domy. protože v centru , taky bydlí lidé kteří se nebudou trmácet pro rohlík do hypermarketu. Teď to teda trochu zlepší obnovená tržnice na zelňáku

0/−1
7.6.2017 9:15

I36v87a13n 58H84o11l40a75s 5337717658317

> tak já pamatuji že tam bývali klasické prodejny potravin elektro drogerie, textil obchodní domy.

Ony tam nejen bývalY, ony jsou tam dodnes - samozřejmě o něco méně, než dříve, ale jen v historickém centru je těch potravin minimálně tři desítky desítky, drogérií aspoň dvacet (stačí si spočítat všechny Jasmíny, Tety, DM, Rossmann přímo na Masaryčce), oděvních prodejen min. 10, elektro například u Vichra, u Jakuba ... ).

Co všechno dalšího ještě nevidíte?

0/0
7.6.2017 10:38

M60i39l67o90s66l33a81v 42S35e49d26l74á38č54e91k 6954584914851

Jo vichr a pak ty domácky na Masarykové jsou jediné které přetrvaly. Jistě že tam jsou tety atd. Ale tyto obchody jsou takové neosobní studené. a co mi teda schází , je OD Petrov A Rozkvět. Ten se změnil v galerii malých obchůdků. A potraviny co tam jsou, jsou krcálky.

0/0
7.6.2017 10:47

I64v73a78n 72H29o34l16a75s 5957477138657

"Krcálek" Billa, Albert, Tesco (krcálky má sice na Maliňáku a ve Špalíčku, ale na Dornychu má ten potravinový hezkých pár set metrů čtverečních ...

Hele, až se vrátíte do našeho vesmíru, kde je to v centru tak, jak to popisuju, tak začne mít diskuse zase nějaký smysl ...

0/0
7.6.2017 10:52

M29i81l43o58s19l98a56v 73S19e95d83l31á20č23e73k 6144914154801

Já měl na mysli zlatý kříž. A ne tesco dornych

0/−1
7.6.2017 10:56

I83v46a16n 91H51o87l19a42s 5837907378437

Ty prodejny tam nejen bývalY, ale jsou dodnes:

Potraviny - odhadem tři desítky (včetně několika superhyper, několik pekáren, řeznictví, zelenin atd.), drogérií tak dvě desítky (stačí si spočítat všechny ty Jasmíny, Tety, DM, Rossmann je přímo na Masaryčce ... ), oděvy a obuv taktéž, elektro například Protec, u VIchra, u Jakuba, na začátku Cejlu (stále beru jen historické centrum), běžný sortiment (baterie, žárovky i leckde jinde).

Co dalšího ještě nevidíte, přestože to zjevně existuje?

0/0
7.6.2017 10:44

I38v68a29n 43H41o78l45a92s 5497847818897

Než jsem to dopsal podruhé, tak se prvn příspěvek přece jen objevil :-)

0/0
7.6.2017 10:45

M79i51l68o58s54l30a23v 69S24e63d66l59á37č39e54k 6484754254651

A ten vichr taky už není to co býval. nějak se to zmenšilo, nebo co?

0/0
7.6.2017 10:50

I45v75a67n 25H11o75l81a93s 5677987648947

JO, tak v tom případě doporučuji pořídit stroj času, jinak vám není pomoci.

0/0
7.6.2017 10:53

M11i56l35o49s82l38a64v 21S69e30d23l79á71č19e91k 6134854404681

pokud ho zkonstruujete , tak mi ho pošlete.

0/0
7.6.2017 10:57

T77o82m49á16š 31T64a49t91í76č59e61k 5230152290618

Zase až tak úplně jedno to Brňákům, co v Brně bydlí i pracují, není. Jejich starosti s nádražím, který není po ruce a kde člověk nepřesedne jak jen na jinou šalinu, začínají v pátek po obědě a trvají do nedělní noci.

0/0
7.6.2017 7:56

L19e33x86a 56A25l83e63x 9549455320940

v Idosu je zase perlička, že k vlakům jedoucím z Krpole, jede "náhradní autobusová doprava" linak P6, která je ovšem tramvají, tedy šalina. Po dotazu na provozovatele Idosu je to prý tak, že nemají jinou, než náhradní autobusovou dopravu v programu.

Zlatý cedulky...tam šlo napsat cokoliv :)

+1/0
6.6.2017 21:02

T95o15m19á72š 94T63a98t31í80č55e94k 5340692100908

Pěkný. :-)

0/0
7.6.2017 7:57

P61a14v59e56l 25B93o27u61c84n15í56k 4692551153335

Centristé prosazující "Nové nádraží Pod Petrovem" nebo "Nic nedělat" říkají, že největší výhodou nádraží v centru je a) docházková vzdálenost do centra, b) je u přestupního uzlu šalin. Pokud tedy mají pravdu, očekávám, že i v tyto červnové dny, kdy na hl.nádraží ubylo 300 vlaků a 25 tisíc cestujících denně, bude uzel u nádraží stejně přeplněný jako před týdnem.

Autobusy 60 a 61 od Dolního nádraží, šaliny P6 z Krpole a 2ka od Židenic budou plné lidí směřujících na uzel u nádraží, aby lidé zde a) vystoupili a šli do centra, b) přestoupili na jiné spoje.

Je tomu tak? Co myslíte? Je uzel u nádraží stejně nechutně přeplněný jako minulý týden a nebo tomu tak není?​

0/−7
6.6.2017 15:55

H47o27n20z35a 59K40a29r80á95s62e91k 1335731662838

Vaše dedukce je scestná hned v několika ohledech. Právě naopak - pokud značná část lidí nastupujících do tramvaje/jiné MHD v uzlu Hlavní nádraží předtím/potom jela/jede vlakem, tím více to svědčí o důležitosti uzlu coby návazného k vlakové dopravě. Uzlu, který v obdobném rozsahu (co do počtu linek) u odsunutého nádraží NEVZNIKNE.

Odsunovači prosazující "Nové nádraží u řeky" říkají, že vzdálenost na odsunuté (dolní) nádraží nebude nijak znatelně větší než na nádraží v centru. Je tomu tak? Co myslíte? Nikdo z lidí nevnímá, jak je dolní (budoucí odsunuté) nádraží poněkud z ruky a vzdálenější od většiny cílů dojížďky?

+5/0
6.6.2017 17:38

J63a86k65u63b 79K14a97m29e38n77i43c29k13ý 4259342187926

vsude daleko, lidi asi magori, ze zvonarky na svobodak mi to trva normalni chuzi 10 minut, co je tady v brne daleko, vsude blizko, ani ta mhd neni potreba, at nejsou lidi lini a chodi pesky, neni to daleko

0/−7
6.6.2017 19:35
Foto

B97r42o37n83i98s19l68a70v 79G18a95b63r91y30š 2592779311

Chci Vás vidět, jak chodíte pěšky do Bystrce... ;-D

+4/0
6.6.2017 21:33

I28v90a16n 75H10o34l28a88s 5427907408367

1,4 km "normální chůzí" za 10 minut. Fajn, a teď ještě tu o Karkulce ;-D

+3/0
6.6.2017 22:45

J13a55k87u69b 92K89a45m81e84n53i27c93k83ý 4719182437376

od zvonarky, pres vankovku, podchodem u nadru, pres letmo, josefskou a postovskou je to hned ;-);-)

0/0
7.6.2017 7:00

T18o27m65á96š 84T34a28t41í91č72e24k 5480512170788

Za deset minut to ale na Svoboďák nedáš ani hodně svižnou chůzí. Leda tak indiánskou.

+2/0
7.6.2017 8:04

I41v67a33n 30H35o69l12a83s 5777927778107

Ano, to je právě těch 1.4 km, a "za deset minut normální chůzí" je normální nesmysl.

0/−1
7.6.2017 10:49

M95i32l13o91s90l89a80v 24S35e42d51l78á37č55e76k 6304744954401

já nevím co se furt demagogicky oháníte uzlem? tak se uzel přesune k novému nádraží. A jak jsem už psal v předcházejících příspěvcích, když to nebude možné povrchově, tak to půjde pod zemí. Sice se to prodraží, ale myslím si že Brno už si zaslouží pěkné a moderní hlavní nádraží. Třeba takové jaké má Vídeň nebo Varšava. Tam to teda bylo usnadněno tím že byla za války zničena a tak se vlastně stavělo na zelené louce.

+1/−4
6.6.2017 22:31

I76v73a85n 36H59o51l81a72s 5357337498727

> já nevím co se furt demagogicky oháníte uzlem? tak se uzel přesune k novému nádraží.

Demagogické je právě to tvrzení, že "se uzel přesunue". To prostě možné není (tak, aby nový excentricky umístěný uzel měl plnil svoji úlohu stejně dobře, jako ten v centru, tečka.

+3/0
6.6.2017 22:42
Foto

B29r84o37n95i37s10l80a34v 67G36a81b46r89y87š 2952739581

Ja jsem teda v nedeli nemel problem. Vim, kde je zidenicke nadrazi, nasel jsem si odjezd, koupil na internetu jizdenku, prisel jsem na nadrazi, nastoupil a odjel. Zase ze sebe nekteri delaji analfabety.

+6/0
6.6.2017 14:41

M49i36l87o47s25l13a23v 69S71e61d19l28á63č57e74k 6614234654501

Tak v neděli není až takový frmol ve městě. tak to bylo bez problémů. uvidíme teď ve všední dny

0/0
6.6.2017 15:33

P40e27t75r 48B49á38č13a 8945376945475

Nekteri ani nemusi delat.

0/0
6.6.2017 16:31

M62a76r32t32i97n 45B11u56r25e70š 3676335758891

Tady není řeč o Židenickém nádraží,ale o Brno dolní nádraží což je obvykle nádraží pro nákladní vlaky a jen ve výjmečných situacích slouží pro osobní vlaky.

Ohledně Židenického nádraží si myslím, že je na něm vidět, že slouží spíše pro menší počet lidí a ve špičce je přeplněné. Vystupoval jsem tam v pondělí okolo 7 ráno a vyhrnulo se tolik lidí, že podchod byl chvíli ucpaný. Ve špicce je děs běs.

0/0
6.6.2017 18:19
Foto

B62r69o20n60i29s32l34a47v 65G56a81b11r85y58š 2432309751

Článek je o výluce hlavního nádraží v Brně. Čili řeč je o dolním nádraží i o židenickém nádraží.

+1/0
6.6.2017 18:25

J28a31n 18L84u86k94á65š 7217723143972

Ano, pro nas, co bydlime v dojezdovem spadu nadrazi Zidenice, je tato vyluka vyhodnejsi.

To ovsem nemeni nic na tom, ze pokud bychomu museli jet z Dolniho, je to slusnej opruz navic.

0/0
6.6.2017 18:53
Foto

B93r82o16n51i85s84l79a28v 51G74a14b70r10y96š 2292509311

I kdybych bydlel v Lískovci, pojedu do Židenic.

+1/0
6.6.2017 18:55

P21e85t67r 36B48á52č45a 8255896135675

Jesteze jezdím jen autem.

+1/−1
6.6.2017 14:24

M14a97r87k24é34t39a 64I58l15l95o25v16á 2406904552719

Jela jsem v sobotu přes Brno a v neděli zpátky. Moje zážitky? Děs, žádný informátor na nádraží v Židenicích, jedna trapná šipka směrem k šalině, žádné informace, bloudící lidé, které navigovali ti zkušenější. V neděli ještě horší - jedna informační cedule v průchozím vestibulu, pouštěli jsme nákladní vlak, který jsme vzápětí předjeli, zpoždění 17 minut (což považuji z úspěch). Na nádraží opět žádný informátor, opět bloudící bezradní cestující. To je připravená výluka......

+2/0
6.6.2017 14:13

P57e31t20r 65V45o72p53i35č15k77a 5582517467906

klasika, plna huba slibu jak bude vse ok a vysledek je chaos v Brne :(

+1/−3
6.6.2017 12:40

P60a81v26e75l 29B63o59u78c40n45í48k 4232531163155

Brňáci, tihle všichni cestující Vám pěkně "děkuji" za vaši neschopnost se domluvit na poloze Nového nádraží. Jen 2.nástupiště na Dolním nádraží stálo 2,5 mil. Kč, letošní opravy vyjdou na 170 mil. Kč a nic, opakuji nic, se pro cestující nezlepší.

„Cílem oprav není zlepšení, ale prodloužení životnosti.“ ... „Opravovat musíme, aby mohl být v provozu železniční uzel, který je v současnosti na hranici svých technických možností. Kapacita nádraží je ve špičkách již zcela vyčerpána..." Miroslav Konečný, SŽDC, která je investorem oprav. Cit. z Brněnský Metropolitan, červen 2017.

A aby toho nebylo málo, příští rok bude pro změnu takřka roční výluka na jihu. Most a viadukt přes Svratku se již pomalu bortí.... a větší kapacita příjezdových tratí a nové nádraží stále v nedohlednu :-(

+7/−5
6.6.2017 12:24

H54o75n80z76a 94K23a14r34á66s94e60k 1715811462748

Přesně tak. Kdyby kdysi někdo nepřišel s nereálným odsouvacím nesmyslem, možná že by se modernizované nádraží pod Petrovem již dávno budovalo, byť samozřejmě také za cenu výluk (což ale není nic mimořádného - při přestavbě svých uzlů si tím prošly mj. Praha či Vídeň).

+5/0
6.6.2017 17:40

J87a27k67u53b 23K97a40m21e37n94i91c26k85ý 4719512917656

kdyby brno nemelo patocky a spol, uz mohlo byt davno misto dolniho nadrazi moderni nove nadrazi vcetne rekonstrukce zvonarky, kam by se presunuly od grandu autobusy ven z centra, ale to by pak nemohli byt aktivisti, kdyby nic nenapadali

+6/−11
6.6.2017 11:48

O47n79d38ř95e81j 55H33á85j36e25k 4317254

"Ven z centra", to jste napsal přesně. A to je taky ten hlavní důvod, proč většina lidí, kteří cestují vlakem, chtějí zachovat nádraží v centru. Aby nepřišli o návaznost MHD v centru.

+11/−1
6.6.2017 12:24

M56i80l22o14s52l27a79v 69S39e17d73l43á48č84e84k 6784364414811

ale přece problém přesměrovat MHD k novému nádraží. nebo zavést nové spoje MHD. Odpůrci nového nádraží , podívejte se někdy jak to na hlavasu vypadá ve špičce. Nedá se tam pomalu ani projít. a tyto davy cestujících jsou snadný úlovek pro kapsáře a jiné šmejdy. A ono to nové zase tak moc daleko od centra nebude

+4/−9
6.6.2017 13:41

M74a38r22t90i52n 49N92o41v92o80t26n97ý 3766256631554

No to teda je problém.

+4/0
6.6.2017 13:55

M81i87l73o67s90l81a61v 58S72e46d89l20á95č76e95k 6534544494911

A jaký? Jediný problém vidím v tom, že otcové města jsou liknaví a neschopni se konečně rozhodnout

0/−4
6.6.2017 14:10

I13v64a38n 72H20o20l34a98s 5527417408587

Jaký? Docela jednoduchý. Brněnská MHD se vyvíjela pldruhého století právě podle polohy hlavního vlakového nádraží. Proto se mají všechny páteřní (tramvajové) tratě protínají právě v tomto místě (v širším kontextu na mamém městském okruhu podél historického jádra). Neexistuje způsob, jak stejně efektivní uzel MHD, který je u současného hlavního nádraží, přesunout k případnému novému nádraží mimo centrum.

+4/0
6.6.2017 16:34

M79i91l13o96s14l67a50v 10S22e79d48l54á61č38e95k 6644964364711

Nejsem inženýr na dopravní stavby. ale myslím že když se sejdou kvalifikovaní inženýři tak by se přijatelné řešení našlo. Váš argument že se 150 let něco vyvíjelo a nejde to změnit mi připadá dost takový nijaký. to je jako kdyby někdo tvrdil že když lidé nepoužívali tisíc let toaletní papír , tak nejde změnit jak si efektivněji vytírat.

0/−3
6.6.2017 18:34

J57a83n 22L97u27k19á76š 7627433913392

Kdyby to bylo tak jednoduche, tak navrh, jak toto realizovat, byl predlozen spolu s navrhem polohy noveho nadrazi.

Sama skutecnost, ze nikdo tento navrh nevypracoval, ukazuje, ze to jednoduse proveditelne neni.

Laicky: podivejte se na mapu tramwajovych trati v Brne, podivejte se na zastavbu v sirsim centru a na polohu noveho nadrazi. Potom si zkuste najit, kudy byste tam ty trate dostal, IMHO dost neresitelny problem.

+3/0
6.6.2017 19:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.