Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zmatky s autobusy, žízeň, málo laviček. Cestující v Brně trápí výluka

„Jak se dostanu na to dolní nádraží?“ To je teď ta vůbec nejčastější otázka na brněnském hlavním nádraží od zmatených cestujících, kteří nevědí, proč vlaky nejedou jako obvykle. V sobotu totiž kvůli opravě viaduktu začala tříměsíční částečná výluka brněnského železničního uzlu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I81v44a23n 57H59o68l63a20s 5647107948227

"Tesco Dornych" je JEDNO z třiceti míst. A čím zase okecáte Albert a Billu přímo na Svoboďáku? Co třeba je Billa je moc nízko a Albert zase moc vysoko??

Prostě stačilo hned na začátku napsat "obchody v centru sice stále jsou, ale mně se nelíbí, mám to o 5 metrů dál, než v minulosti a mám ještě padesát dalších nesmyslných pseudoargumentů, proč to dnes stojí za ... " a já si mohl ušetřit zbytečné vysvětlování trollovi.

0/0
7.6.2017 11:05

I96v74a97n 85H40o70l96a42s 5807857498337

Reakce na Miloslava Sedláčka.

0/0
7.6.2017 11:06

Š10t91e64f77a42n 44F95r22i25č58a 7432738693256

Díky těmto třem měsícům alespoň každý vidí, jakým nesmyslem je vůbec byť jen uvažovat o nádraží v odsunuté poloze. Brňákům je to jedno. Vlakem dojíždí denně především lidé z venkova. A kde se ocitnou? Dnes u tří kadibudek daleko od civilizace. Ale daleko od centra to pochopitelně bude vždy. Rv

+7/0
6.6.2017 21:16

M75i97l71o26s56l14a98v 36S94e34d54l80á27č63e84k 6124414714191

Ale to nádraží se ocitlo v centru Brna až na přelomu 19-20 století. Původně bylo na okraji města za tzv. městskými hradbami. Až teprve překotná výstavba továren a obytných domů ke konci 19 a na začátku 20 století dostala nádraží do centra. Už za 1 republiky se rodily plány na nové nádraží. A to si fakt myslíte že když bude nádraží v odsunuté poloze, tak tam nebude civilizace ? Mohou tam být nová obchodní centra atd. Z centra Brna stejně mizí klasické obchody a zůstávají jen bistra, kavárničky a butiky.

0/−7
6.6.2017 22:22

I45v17a26n 54H10o13l56a28s 5427627898287

Tomu nádraží se růzst Brna přizpůsoboval od samého počátku až doteď. Řidi si "tak to všechno přesuneme, to přeci není žádný problém", může opakovaně jen někdo, kdo o tom opravdu nemá ani ánung.

+4/0
6.6.2017 22:40

M54i48l98o17s25l33a56v 57S30e93d52l87á65č50e46k 6194504404961

No já přece psal že nejsem odborník na dopravní stavby. ale žádná modernizace stávající nádraží nenafoukne. Snad kdyby se nějakým způsobem dal rozšířit vestibul a průchod k vlakům

0/0
7.6.2017 9:10

L93i58b71o38r 53D65u61p64a98k 8123136947783

Jaké obchody si představujete, že by měly být v centru?

0/0
7.6.2017 8:55

M75i91l90o89s98l18a45v 12S33e56d84l87á58č95e59k 6564254904761

tak já pamatuji že tam bývali klasické prodejny potravin elektro drogerie, textil obchodní domy. protože v centru , taky bydlí lidé kteří se nebudou trmácet pro rohlík do hypermarketu. Teď to teda trochu zlepší obnovená tržnice na zelňáku

0/−1
7.6.2017 9:15

I94v53a48n 86H57o53l50a45s 5857797898957

> tak já pamatuji že tam bývali klasické prodejny potravin elektro drogerie, textil obchodní domy.

Ony tam nejen bývalY, ony jsou tam dodnes - samozřejmě o něco méně, než dříve, ale jen v historickém centru je těch potravin minimálně tři desítky desítky, drogérií aspoň dvacet (stačí si spočítat všechny Jasmíny, Tety, DM, Rossmann přímo na Masaryčce), oděvních prodejen min. 10, elektro například u Vichra, u Jakuba ... ).

Co všechno dalšího ještě nevidíte?

0/0
7.6.2017 10:38

M64i93l50o83s69l70a70v 27S59e50d97l85á22č68e15k 6964804724161

Jo vichr a pak ty domácky na Masarykové jsou jediné které přetrvaly. Jistě že tam jsou tety atd. Ale tyto obchody jsou takové neosobní studené. a co mi teda schází , je OD Petrov A Rozkvět. Ten se změnil v galerii malých obchůdků. A potraviny co tam jsou, jsou krcálky.

0/0
7.6.2017 10:47

I13v51a56n 78H87o97l95a46s 5517217608917

"Krcálek" Billa, Albert, Tesco (krcálky má sice na Maliňáku a ve Špalíčku, ale na Dornychu má ten potravinový hezkých pár set metrů čtverečních ...

Hele, až se vrátíte do našeho vesmíru, kde je to v centru tak, jak to popisuju, tak začne mít diskuse zase nějaký smysl ...

0/0
7.6.2017 10:52

M61i87l69o15s97l62a40v 65S16e41d30l15á34č36e87k 6464584664381

Já měl na mysli zlatý kříž. A ne tesco dornych

0/−1
7.6.2017 10:56

I75v80a81n 19H32o58l90a97s 5367897828717

Ty prodejny tam nejen bývalY, ale jsou dodnes:

Potraviny - odhadem tři desítky (včetně několika superhyper, několik pekáren, řeznictví, zelenin atd.), drogérií tak dvě desítky (stačí si spočítat všechny ty Jasmíny, Tety, DM, Rossmann je přímo na Masaryčce ... ), oděvy a obuv taktéž, elektro například Protec, u VIchra, u Jakuba, na začátku Cejlu (stále beru jen historické centrum), běžný sortiment (baterie, žárovky i leckde jinde).

Co dalšího ještě nevidíte, přestože to zjevně existuje?

0/0
7.6.2017 10:44

I30v23a98n 85H35o30l17a26s 5367747748537

Než jsem to dopsal podruhé, tak se prvn příspěvek přece jen objevil :-)

0/0
7.6.2017 10:45

M72i85l50o47s67l91a71v 20S62e74d11l34á33č21e88k 6324874404801

A ten vichr taky už není to co býval. nějak se to zmenšilo, nebo co?

0/0
7.6.2017 10:50

I73v17a14n 39H32o62l15a74s 5477727418177

JO, tak v tom případě doporučuji pořídit stroj času, jinak vám není pomoci.

0/0
7.6.2017 10:53

M67i63l55o44s56l14a28v 22S85e52d25l78á58č12e46k 6204334944831

pokud ho zkonstruujete , tak mi ho pošlete.

0/0
7.6.2017 10:57

T14o46m52á86š 23T90a21t42í42č37e69k 5180142860378

Zase až tak úplně jedno to Brňákům, co v Brně bydlí i pracují, není. Jejich starosti s nádražím, který není po ruce a kde člověk nepřesedne jak jen na jinou šalinu, začínají v pátek po obědě a trvají do nedělní noci.

0/0
7.6.2017 7:56

L38e91x25a 53A35l75e53x 9829765550940

v Idosu je zase perlička, že k vlakům jedoucím z Krpole, jede "náhradní autobusová doprava" linak P6, která je ovšem tramvají, tedy šalina. Po dotazu na provozovatele Idosu je to prý tak, že nemají jinou, než náhradní autobusovou dopravu v programu.

Zlatý cedulky...tam šlo napsat cokoliv :)

+1/0
6.6.2017 21:02

T28o86m17á82š 56T71a11t61í18č22e83k 5590182900698

Pěkný. :-)

0/0
7.6.2017 7:57

P90a37v10e52l 19B86o19u49c97n58í82k 4942121683605

Centristé prosazující "Nové nádraží Pod Petrovem" nebo "Nic nedělat" říkají, že největší výhodou nádraží v centru je a) docházková vzdálenost do centra, b) je u přestupního uzlu šalin. Pokud tedy mají pravdu, očekávám, že i v tyto červnové dny, kdy na hl.nádraží ubylo 300 vlaků a 25 tisíc cestujících denně, bude uzel u nádraží stejně přeplněný jako před týdnem.

Autobusy 60 a 61 od Dolního nádraží, šaliny P6 z Krpole a 2ka od Židenic budou plné lidí směřujících na uzel u nádraží, aby lidé zde a) vystoupili a šli do centra, b) přestoupili na jiné spoje.

Je tomu tak? Co myslíte? Je uzel u nádraží stejně nechutně přeplněný jako minulý týden a nebo tomu tak není?​

0/−7
6.6.2017 15:55

H21o75n42z39a 23K65a47r24á50s61e35k 1575241362758

Vaše dedukce je scestná hned v několika ohledech. Právě naopak - pokud značná část lidí nastupujících do tramvaje/jiné MHD v uzlu Hlavní nádraží předtím/potom jela/jede vlakem, tím více to svědčí o důležitosti uzlu coby návazného k vlakové dopravě. Uzlu, který v obdobném rozsahu (co do počtu linek) u odsunutého nádraží NEVZNIKNE.

Odsunovači prosazující "Nové nádraží u řeky" říkají, že vzdálenost na odsunuté (dolní) nádraží nebude nijak znatelně větší než na nádraží v centru. Je tomu tak? Co myslíte? Nikdo z lidí nevnímá, jak je dolní (budoucí odsunuté) nádraží poněkud z ruky a vzdálenější od většiny cílů dojížďky?

+5/0
6.6.2017 17:38

J83a12k68u74b 66K61a23m84e27n94i74c76k30ý 4739162737516

vsude daleko, lidi asi magori, ze zvonarky na svobodak mi to trva normalni chuzi 10 minut, co je tady v brne daleko, vsude blizko, ani ta mhd neni potreba, at nejsou lidi lini a chodi pesky, neni to daleko

0/−7
6.6.2017 19:35
Foto

B78r22o19n24i97s96l25a36v 61G23a43b15r93y45š 2562249501

Chci Vás vidět, jak chodíte pěšky do Bystrce... ;-D

+4/0
6.6.2017 21:33

I44v55a28n 27H65o90l45a18s 5807267388477

1,4 km "normální chůzí" za 10 minut. Fajn, a teď ještě tu o Karkulce ;-D

+3/0
6.6.2017 22:45

J51a49k72u41b 60K50a50m84e96n71i92c54k76ý 4699452857336

od zvonarky, pres vankovku, podchodem u nadru, pres letmo, josefskou a postovskou je to hned ;-);-)

0/0
7.6.2017 7:00

T14o60m69á82š 83T27a91t33í17č32e93k 5900572160608

Za deset minut to ale na Svoboďák nedáš ani hodně svižnou chůzí. Leda tak indiánskou.

+2/0
7.6.2017 8:04

I17v55a44n 84H95o62l54a72s 5247627988937

Ano, to je právě těch 1.4 km, a "za deset minut normální chůzí" je normální nesmysl.

0/−1
7.6.2017 10:49

M70i30l55o72s46l68a47v 44S39e14d42l90á79č89e57k 6434574264771

já nevím co se furt demagogicky oháníte uzlem? tak se uzel přesune k novému nádraží. A jak jsem už psal v předcházejících příspěvcích, když to nebude možné povrchově, tak to půjde pod zemí. Sice se to prodraží, ale myslím si že Brno už si zaslouží pěkné a moderní hlavní nádraží. Třeba takové jaké má Vídeň nebo Varšava. Tam to teda bylo usnadněno tím že byla za války zničena a tak se vlastně stavělo na zelené louce.

+1/−4
6.6.2017 22:31

I74v76a11n 95H69o18l38a40s 5877297648167

> já nevím co se furt demagogicky oháníte uzlem? tak se uzel přesune k novému nádraží.

Demagogické je právě to tvrzení, že "se uzel přesunue". To prostě možné není (tak, aby nový excentricky umístěný uzel měl plnil svoji úlohu stejně dobře, jako ten v centru, tečka.

+3/0
6.6.2017 22:42
Foto

B37r20o12n39i33s22l60a73v 45G83a69b91r68y21š 2152799621

Ja jsem teda v nedeli nemel problem. Vim, kde je zidenicke nadrazi, nasel jsem si odjezd, koupil na internetu jizdenku, prisel jsem na nadrazi, nastoupil a odjel. Zase ze sebe nekteri delaji analfabety.

+6/0
6.6.2017 14:41

M71i74l82o66s28l50a76v 92S55e78d71l50á97č38e15k 6974264234361

Tak v neděli není až takový frmol ve městě. tak to bylo bez problémů. uvidíme teď ve všední dny

0/0
6.6.2017 15:33

P72e61t46r 40B28á92č64a 8235136655215

Nekteri ani nemusi delat.

0/0
6.6.2017 16:31

M10a26r68t29i81n 49B11u43r62e37š 3456205818451

Tady není řeč o Židenickém nádraží,ale o Brno dolní nádraží což je obvykle nádraží pro nákladní vlaky a jen ve výjmečných situacích slouží pro osobní vlaky.

Ohledně Židenického nádraží si myslím, že je na něm vidět, že slouží spíše pro menší počet lidí a ve špičce je přeplněné. Vystupoval jsem tam v pondělí okolo 7 ráno a vyhrnulo se tolik lidí, že podchod byl chvíli ucpaný. Ve špicce je děs běs.

0/0
6.6.2017 18:19
Foto

B67r27o65n22i28s92l39a15v 16G62a48b45r11y31š 2292879321

Článek je o výluce hlavního nádraží v Brně. Čili řeč je o dolním nádraží i o židenickém nádraží.

+1/0
6.6.2017 18:25

J82a38n 41L74u16k39á97š 7227463783432

Ano, pro nas, co bydlime v dojezdovem spadu nadrazi Zidenice, je tato vyluka vyhodnejsi.

To ovsem nemeni nic na tom, ze pokud bychomu museli jet z Dolniho, je to slusnej opruz navic.

0/0
6.6.2017 18:53
Foto

B73r34o38n97i18s93l18a21v 28G55a84b98r97y80š 2322389241

I kdybych bydlel v Lískovci, pojedu do Židenic.

+1/0
6.6.2017 18:55

P74e85t61r 97B60á16č26a 8325596615385

Jesteze jezdím jen autem.

+1/−1
6.6.2017 14:24

M85a89r15k88é94t27a 68I37l29l74o20v71á 2326204922239

Jela jsem v sobotu přes Brno a v neděli zpátky. Moje zážitky? Děs, žádný informátor na nádraží v Židenicích, jedna trapná šipka směrem k šalině, žádné informace, bloudící lidé, které navigovali ti zkušenější. V neděli ještě horší - jedna informační cedule v průchozím vestibulu, pouštěli jsme nákladní vlak, který jsme vzápětí předjeli, zpoždění 17 minut (což považuji z úspěch). Na nádraží opět žádný informátor, opět bloudící bezradní cestující. To je připravená výluka......

+2/0
6.6.2017 14:13

P71e19t85r 89V16o40p26i88č17k63a 5672877717396

klasika, plna huba slibu jak bude vse ok a vysledek je chaos v Brne :(

+1/−3
6.6.2017 12:40

P11a77v85e61l 65B26o98u18c91n90í37k 4212551473655

Brňáci, tihle všichni cestující Vám pěkně "děkuji" za vaši neschopnost se domluvit na poloze Nového nádraží. Jen 2.nástupiště na Dolním nádraží stálo 2,5 mil. Kč, letošní opravy vyjdou na 170 mil. Kč a nic, opakuji nic, se pro cestující nezlepší.

„Cílem oprav není zlepšení, ale prodloužení životnosti.“ ... „Opravovat musíme, aby mohl být v provozu železniční uzel, který je v současnosti na hranici svých technických možností. Kapacita nádraží je ve špičkách již zcela vyčerpána..." Miroslav Konečný, SŽDC, která je investorem oprav. Cit. z Brněnský Metropolitan, červen 2017.

A aby toho nebylo málo, příští rok bude pro změnu takřka roční výluka na jihu. Most a viadukt přes Svratku se již pomalu bortí.... a větší kapacita příjezdových tratí a nové nádraží stále v nedohlednu :-(

+7/−5
6.6.2017 12:24

H86o87n87z83a 15K38a45r89á29s98e10k 1975581772378

Přesně tak. Kdyby kdysi někdo nepřišel s nereálným odsouvacím nesmyslem, možná že by se modernizované nádraží pod Petrovem již dávno budovalo, byť samozřejmě také za cenu výluk (což ale není nic mimořádného - při přestavbě svých uzlů si tím prošly mj. Praha či Vídeň).

+5/0
6.6.2017 17:40

J60a72k60u85b 48K41a84m18e25n36i19c52k68ý 4899972477346

kdyby brno nemelo patocky a spol, uz mohlo byt davno misto dolniho nadrazi moderni nove nadrazi vcetne rekonstrukce zvonarky, kam by se presunuly od grandu autobusy ven z centra, ale to by pak nemohli byt aktivisti, kdyby nic nenapadali

+6/−11
6.6.2017 11:48

O61n94d18ř30e31j 83H51á57j27e72k 4567254

"Ven z centra", to jste napsal přesně. A to je taky ten hlavní důvod, proč většina lidí, kteří cestují vlakem, chtějí zachovat nádraží v centru. Aby nepřišli o návaznost MHD v centru.

+11/−1
6.6.2017 12:24

M92i42l58o82s93l73a14v 10S48e55d97l95á23č19e79k 6754404194101

ale přece problém přesměrovat MHD k novému nádraží. nebo zavést nové spoje MHD. Odpůrci nového nádraží , podívejte se někdy jak to na hlavasu vypadá ve špičce. Nedá se tam pomalu ani projít. a tyto davy cestujících jsou snadný úlovek pro kapsáře a jiné šmejdy. A ono to nové zase tak moc daleko od centra nebude

+4/−9
6.6.2017 13:41

M22a24r55t26i83n 13N11o29v75o43t16n94ý 3306686971924

No to teda je problém.

+4/0
6.6.2017 13:55

M15i16l38o19s73l45a84v 65S70e15d70l39á85č97e67k 6284204664601

A jaký? Jediný problém vidím v tom, že otcové města jsou liknaví a neschopni se konečně rozhodnout

0/−4
6.6.2017 14:10

I72v52a49n 83H47o79l85a35s 5707757458877

Jaký? Docela jednoduchý. Brněnská MHD se vyvíjela pldruhého století právě podle polohy hlavního vlakového nádraží. Proto se mají všechny páteřní (tramvajové) tratě protínají právě v tomto místě (v širším kontextu na mamém městském okruhu podél historického jádra). Neexistuje způsob, jak stejně efektivní uzel MHD, který je u současného hlavního nádraží, přesunout k případnému novému nádraží mimo centrum.

+4/0
6.6.2017 16:34

M81i50l31o90s60l69a96v 15S85e46d52l47á27č45e58k 6704714764181

Nejsem inženýr na dopravní stavby. ale myslím že když se sejdou kvalifikovaní inženýři tak by se přijatelné řešení našlo. Váš argument že se 150 let něco vyvíjelo a nejde to změnit mi připadá dost takový nijaký. to je jako kdyby někdo tvrdil že když lidé nepoužívali tisíc let toaletní papír , tak nejde změnit jak si efektivněji vytírat.

0/−3
6.6.2017 18:34

J31a10n 78L81u64k54á43š 7847683883962

Kdyby to bylo tak jednoduche, tak navrh, jak toto realizovat, byl predlozen spolu s navrhem polohy noveho nadrazi.

Sama skutecnost, ze nikdo tento navrh nevypracoval, ukazuje, ze to jednoduse proveditelne neni.

Laicky: podivejte se na mapu tramwajovych trati v Brne, podivejte se na zastavbu v sirsim centru a na polohu noveho nadrazi. Potom si zkuste najit, kudy byste tam ty trate dostal, IMHO dost neresitelny problem.

+3/0
6.6.2017 19:03







Najdete na iDNES.cz