Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MHD zdarma při smogové situaci nebude, Brno radši koupí elektromobily

Představitelé Brna míní docílit čistšího vzduchu třeba rozšiřováním zeleně nebo nákupem aut na zemní plyn či elektřinu. Městskou hromadnou dopravu si ale budou muset všichni i během smogové situace nadále platit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e27t42r 44J84a64r12o87š 2274471225477

A koupi / postavi si Brno i svou elektrarnu?

0/0
8.6.2017 14:23

J16a59n 64M47a10r94t72i64n 6762430929

to je ten idiotsky mantinelizmus. Keby radsej namiesto pofiderneho eGolfa a Leafu kupili dva Aurisy hybrid, urobili by lepsie. Alebo nieco na plny. Dojazd elektromobilu beztak nebude Hollanovi na jeho sluzobky do Praglu stacit. Kde su tie nakladne elektrokola ktore chceli kupovat? kecy, kecy, kecy

+1/0
8.6.2017 11:18

P53a78v44e18l 51V67a67v87ř89í68n 6804981672772

Takže jeden náměstek primátora prohlásí, že "Takové opatření, navíc v době smogu, který přijde odjinud, nemá smysl. I kdybychom tady při smogové situaci nejezdili auty, tak nic nevyřešíme“ a naproti tomu druhý náměstek toho stejného primátora si myslí, že "musíme lidi motivovat v kritických dnech smogové situace, aby nechali své auto doma“

... ať žije týmová práce :D

+2/0
8.6.2017 10:15

P54a65v27e77l 45V18a17v61ř14í57n 6164711832362

Otázka je, o co jde ve skutečnosti? O ovzduší těžko, když podle měření ČHMÚ je ovzduší v Brně v pořádku a podle norem (resp. většina měření je hluboko pod limity norem).

Pokud si to někdo chce ověřit na reálných měřeních, tak tabulky jsou zde: http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/tab_roc/tab_roc_CZ.html

0/0
8.6.2017 10:09

M25i37c82h48a80l 15N20e32z52v19a95l 9533794944

MHD zdarma ve smogove dny je podle me blbost a nic moc neresi. Rozhodne jsem pro koncepcni dlouhodoba reseni, jak smog snizit. Takze nakup 2 aut na elektriku toto splnuje, na druhou stranu to neovlivni vubec nic. Zasadit o 10 stromu vic je taky lepsi, nez resit nasledky, ale opet vysledek minimalni.

Brnu hlavne chybi obchvat. Vsichni vi, ze obchvat mimo mesto by vyresil temer vse, ale nikomu se do toho nechce, a nikdo to netlaci dopredu. Cpat hlavni dalkove tahy pres Gajdosku, Pisarky ... proste si nechavame smog privazet do mesta zdarma.

+2/0
8.6.2017 8:58
Foto

M26i89l82o48s42l27a27v 98Z58í65t56k54a 8710914737850

Řešením nejen pro dny se smogem, ale i pro odstranění kolon a potřeby dalších parkovacích míst ve městě, je výrazné posílení příměstské železnice ze všech směrů a vybudování parkovacích míst u jejich zastávek v regionu. Přesun z aut do MHD sám o sobě mnoho nevyřeší

+1/0
8.6.2017 7:38

M12a78r82t41i71n 61O85š41m27e61r66a 6324226180810

Co je to zase za blábol, ať si Ander a další eko-teroristé přečtou fakta, např.:

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/13groc/gr13cz/IV1_PM_CZ.html

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/web_generator/actual_hour_data_CZ.html

A dozví se, že na kvalitu ovzduší má největší vliv vytápění domácností, automobilová doprava se na tom podílí ve skutečnosti jen velmi málo, krom toho vzduch v Brně je celkem dobrý. Nejhorší smog bývá na venkově, když padne mlha a topí se dřevem a uhlím, to pak i štípe do očí, v Brně je to na pohodu i při smogu, tak proč tady zase vymýšlí inovativní způsoby persekuce obyvatel nízko-emisními buzeračními zónami.

+1/−2
8.6.2017 1:03

L90i37b22o45r 24D73o66l38á66k 9199256788

Pane 0šmera, v Brně dle měření je hlavní příčinou špatného stavu ovzduší doprava. Průmysl a velcí znečišťovatelé se podílejí pouze 6%, lokální topení cca 12%, 80% tvoří doprava. Chceme-li řešit špinavé ovzduší musíme v Brně řešit dopravu. Pro informaci nákladní auto vytváří 25-35x vyšší znečistění než osobní auto a nebezpečné prachové částice netvoří jen spalovací motor, ale i otěr gumových kol o asfalt a brzdy při brzdění. Tj. vytlačíme-li hlavně tyto nákladní auta na obchvat (bude-li nějaký) nikoliv jak tupohlavové cpali a cpou tyto auta do středu měst (Žavobřeská či R43 přes Bystrc) výrazně snížím znečistění jak hlukem tak i prachem. Vytlačení tranzitní dopravy na obchvat bude znamenat i plynulejší dopravu (tranzitní doprava nebude zavazet dopravě uvnitř města a zbytečně ji nebude zhušťovat) a tím i zlepšovat ovzduší. Pak bude dalším krokem i nízkoemisní zóny.

0/0
8.6.2017 11:15

M27a91r36t42i27n 58O66š17m26e70r48a 6324636140500

Dobře, můžete to něčím podložit, protože zůstávám nepřesvědčen. Přinejmenším mi přijde nedůvěryhodné tvrzení, že by v zimě všechny ty plynové kotle a kotle na tuhá paliva, které vytápí všechny domácnosti, kanceláře a další provozy produkovaly méně škodlivých látek vypouštěných do ovzduší než výrazně menší počet osobních aut, která navíc nejezdí celý den, ale typicky jen několik desítek minut denně a to ještě jen v pracovní dny, o víkendech jich jezdí ještě výrazně méně zatímco topení a teplá voda je potřeba pořád.

Navíc zmiňujete nákladní vozy, což považuji za přibližně srovnatelné s autobusy, takže když autobus vyprodukuje "25-35x vyšší znečistění než osobní auto", tak potom když nepřeváží alespoň 25-35 cestujících, tak přestavuje větší zátěž z hlediska znečištění ovzduší než kdyby každý z cestujících jel svým osobním autem. A pokud to tak je, tak proč bychom měli podporovat MHD za každou cenu a svádět znečištění na individuální dopravu? A připomínám, že nízko-emisní zóny by se dotýkali hlavně osobních aut.

0/0
8.6.2017 15:06

L30i79b59o94r 86D50o82l64á26k 9599566588

Pane Ošmera,měříte-li emise a provádíte-li rozbory, zjistíte, že kotle napevné palivo produkují jak malé tak velké částice a torovnoměrně, kdežto auta v současné době pouze ty malé.Odečtete-li stejné množství malých částic jako jsou ty velké,zbude Vám to co dělají auta.

Dále nákladníauta produkují více emisí (větší spotřeba, hmotnost, většíotěry gum i brzd), nicméně autobusy v současnosti mají zekologického hlediska nižší stopu než nákladák, avšak kdyžautobus veze 5-10 lidí je lepší použít auta.

Nízkoemisní zónyjsou určeny pouze pro osobní auta, tedy ty auta, která produkujívíce emisí. Avšak měly by se zavádět tam, kde se již vyloučilatranzitní doprava. Protože jednodušší řešení k ochraněovzduší v městech tj. vykázáním tranzitní dopravy na obchvatjiž není. Po této výluce by mělo smysl vyloučit nákladnídopravu a nakonec zavádět emisní zóny či zóny se sníženourychlostí.

Tedy je jedno českéřešení úplně jednoduché, které vytváření naše úřady na počkání vydajívýjimku a problém je vyřešen....viz problém dopravy vBosonohách, či magistrále. Ale to je již jiný problém

0/0
8.6.2017 17:11

P21a44v49e25l 32V56a82v67ř49í90n 6294481722552

Libor Dolák: v první řadě si prosím projděte ty tabulky ČHMÚ - zjistíte, že v Brně prostě "špinavé ovzduší" není. Ze všech desítek měření a parametrů těžko budete hledat nějaké překročení norem.

Pokud tvrdíte, že nákladní auto ( = i autobus) produkuje 25-35x vyšší znečištění než osobní auto, tak je podpora MHD z toho pohledu nesmyslná. V autě jede průměrně 1,45 osoby ve všední den a 1,82 o víkendu. Tím pádem by autobusy musely jezdit neustále plně vytížené aby měly stejnou emisní stopu jako auta ;)

S tím 80% podílem dopravy na znečištění jde o tvrzení zelených. V první řadě se do toho počítá i MHD (na na znečištění se podílejí i šaliny a trolejbusy). A kromě toho to cudně zamlčuje přírodní zdroje znečištění - zkuste si najít analýzu složení polétavého prachu. Ukázalo se, že významnou část tvoří např. křemen a jiné látky, které prostě z výfuků nepochází.

Nízkoemisní zóny se neosvědčily tam kde je zavedly. Nemají smysl.

0/0
9.6.2017 11:22

M10i64l30a88n 88V80o20s33t46r58ý 6179236374374

A když jich začnou nabíjet víc naráz (což vzhledem k pracovní době je dost dobře možné) tak způsobí blackout... ;-D

0/0
7.6.2017 16:31

M43i36l19a81n 70V98o54s72t75r54ý 6259746794454

http://www.e-flotila.cz/aktuality/1799-elektromobily-blackout

0/0
7.6.2017 16:32

T11o39m60á20š 31Z41e50m28a44n 3365698744485

LPG/CNG busy by pomohly - autobusy toho po městě najezdí opravdu hodně a vypouštějí mnoho nečistot.

např. v Praze byla největší koncentrace prachových částic naměřena v místě kam auta nesmí - na autobusovém nádraží..

+1/0
7.6.2017 15:06

P87e97t90r 18K18o28v55a33ř22í80k 1461773739117

"Mrzí mě, že návrh nezískal v radě většinu. Jsem totiž přesvědčený, že jako řada dalších evropských měst musíme lidi motivovat v kritických dnech smogové situace, aby nechali své auto doma,“ sdělil náměstek brněnského primátora Martin Ander (Zelení).

Já teda nevím, inteligentní je na to dost, aby mu došlo, že to je nesmysl. Autem většina lidí do Brna jezdí ne z rozmaru nebo šetření, ale aby se z periferie do Brna rozumně dopravili a zase zpět. Tím, že nabídne na pár dní MHD zdarma, se ale přeci vůbec nic nezmění - ti lidé se do Brna dostat musí a tím autem prostě pojedou. MHD, i když bude zdarma, je do Brna prostě nedopraví a nedopraví.

+4/−1
7.6.2017 15:06

P36e87t74r 72K23o11v73a31ř16í96k 1951913959867

Na druhou stranu Brňáci většinou mají šalinkartu, je-li pro jejich dopravu MHD využitelná, takže MHD zdarma pro ně smysl taky nemá. Takže pro koho má být vlastně MHD zdarma motivací? Pro pár lidí, kteří váhají a každý den se rozhodují, jestli pojedou autem nebo MHD? Kolik takových je? :-/

+3/0
7.6.2017 15:13

P25e91t81r 21P94e59t65r 8741838468172

Myslím, že motivační by pro mnoho lidí bylo kdyby vozy MHD vybavili klimatizací a pohodlnými sedadly. Zatím to funguje přesně naopak a nově pořízené autobusy+trolejbusy spíše připomínají dobytčáky než dopravní prostředek hodný 21 století a kvůli tomu i já začínám přemýšlet ač mám roční šalinkartu jestli raději nepoužívat. o dost pohodlnější auto.

+2/−1
7.6.2017 15:26

O55n34d22ř87e58j 24Š41r56u40b23a39ř 1695621565736

Motivaci by hlavne bylo,aby verejna doprava vubec jezdila. Pokud nekam jezdi jen jednou za hodinu (napr do Bilovic) a pak stoji ve stejne kolone jako auta, tak spousta lidi zvoli auto,at hd stoji kolik chce

0/0
7.6.2017 16:10

V74l66a90d93i21m25i32r 68S18e30f98l 6347822245441

Záleží, kde pracujete a jak je to tam s parkováním.

0/0
8.6.2017 7:32

L61i13b38o65r 66Z75a60v43ř57e81l 8639456651722

a až se pořídí vozy z klimatizací, tak 90% cestujících pootvírá okna aby měli rádoby čerstvý vzduch. Klimatizace pro cestující drahá a zbytečná záležitost. Naši cestující mají zvláštní dar - v zimě okna otvírají, v létě zase zavírají - prý průvan ;-O!!

0/0
8.6.2017 9:45

P84a31v28e64l 30V83a98v82ř89í34n 6914331652142

Lístky představují 38% tržeb z jízdného. Různé verze šalinkaret 62%. Viz výroční zpráva DPMB (str. 17): file:///F:/metadata/vz2015.pdf

Na druhé straně je to skoro jedno, protože tržby z jízdného jsou ročně 973 milionů a dotace 1.808 milionů. Celkový rozpočet 3.091.560.000 Kč (výroční zpráva DPMB 2015). Takže pár milionů v případě smogové situace je naprosto bezvýznamná částka. Jiná věc je, že by to stejně bylo k ničemu, protože jak správně konstatoval náměstek za KDU-ČSL, ten smog do Brna přiletěl odjinud a auta s tím nic moc neudělají i kdyby nebyla.

0/0
8.6.2017 10:24

P66e58t89r 58D42o94s61t35á40l 1963889972

To se to nakupuje elektromobil za cizí peníze že??? Už aby byly ty komunálky....!!

+5/0
7.6.2017 14:21

P23e33t43r 21B57á79č66a 8945326975795

a sami si vozi zadky az pred barak, chtely by davat nekomu socku zdarma, at si tam tahnou sami.

0/−1
7.6.2017 14:39







Najdete na iDNES.cz