Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MHD zdarma při smogové situaci nebude, Brno radši koupí elektromobily

Představitelé Brna míní docílit čistšího vzduchu třeba rozšiřováním zeleně nebo nákupem aut na zemní plyn či elektřinu. Městskou hromadnou dopravu si ale budou muset všichni i během smogové situace nadále platit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e84t26r 62J90a23r76o20š 2794641715727

A koupi / postavi si Brno i svou elektrarnu?

0/0
8.6.2017 14:23

J88a59n 57M48a97r94t77i36n 6532120569

to je ten idiotsky mantinelizmus. Keby radsej namiesto pofiderneho eGolfa a Leafu kupili dva Aurisy hybrid, urobili by lepsie. Alebo nieco na plny. Dojazd elektromobilu beztak nebude Hollanovi na jeho sluzobky do Praglu stacit. Kde su tie nakladne elektrokola ktore chceli kupovat? kecy, kecy, kecy

+1/0
8.6.2017 11:18

P63a98v39e85l 67V49a44v72ř76í79n 6784571832442

Takže jeden náměstek primátora prohlásí, že "Takové opatření, navíc v době smogu, který přijde odjinud, nemá smysl. I kdybychom tady při smogové situaci nejezdili auty, tak nic nevyřešíme“ a naproti tomu druhý náměstek toho stejného primátora si myslí, že "musíme lidi motivovat v kritických dnech smogové situace, aby nechali své auto doma“

... ať žije týmová práce :D

+2/0
8.6.2017 10:15

P80a82v61e66l 43V50a29v19ř86í57n 6814901812752

Otázka je, o co jde ve skutečnosti? O ovzduší těžko, když podle měření ČHMÚ je ovzduší v Brně v pořádku a podle norem (resp. většina měření je hluboko pod limity norem).

Pokud si to někdo chce ověřit na reálných měřeních, tak tabulky jsou zde: http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/tab_roc/tab_roc_CZ.html

0/0
8.6.2017 10:09

M81i30c17h56a76l 38N61e62z61v37a18l 9703444914

MHD zdarma ve smogove dny je podle me blbost a nic moc neresi. Rozhodne jsem pro koncepcni dlouhodoba reseni, jak smog snizit. Takze nakup 2 aut na elektriku toto splnuje, na druhou stranu to neovlivni vubec nic. Zasadit o 10 stromu vic je taky lepsi, nez resit nasledky, ale opet vysledek minimalni.

Brnu hlavne chybi obchvat. Vsichni vi, ze obchvat mimo mesto by vyresil temer vse, ale nikomu se do toho nechce, a nikdo to netlaci dopredu. Cpat hlavni dalkove tahy pres Gajdosku, Pisarky ... proste si nechavame smog privazet do mesta zdarma.

+2/0
8.6.2017 8:58
Foto

M93i92l19o11s72l13a27v 22Z25í69t19k60a 8370544227810

Řešením nejen pro dny se smogem, ale i pro odstranění kolon a potřeby dalších parkovacích míst ve městě, je výrazné posílení příměstské železnice ze všech směrů a vybudování parkovacích míst u jejich zastávek v regionu. Přesun z aut do MHD sám o sobě mnoho nevyřeší

+1/0
8.6.2017 7:38

M13a75r66t68i89n 55O72š32m80e55r81a 2275300347575

Co je to zase za blábol, ať si Ander a další eko-teroristé přečtou fakta, např.:

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/13groc/gr13cz/IV1_PM_CZ.html

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/web_generator/actual_hour_data_CZ.html

A dozví se, že na kvalitu ovzduší má největší vliv vytápění domácností, automobilová doprava se na tom podílí ve skutečnosti jen velmi málo, krom toho vzduch v Brně je celkem dobrý. Nejhorší smog bývá na venkově, když padne mlha a topí se dřevem a uhlím, to pak i štípe do očí, v Brně je to na pohodu i při smogu, tak proč tady zase vymýšlí inovativní způsoby persekuce obyvatel nízko-emisními buzeračními zónami.

+1/−2
8.6.2017 1:03

L72i16b37o24r 92D48o80l27á77k 9589696148

Pane 0šmera, v Brně dle měření je hlavní příčinou špatného stavu ovzduší doprava. Průmysl a velcí znečišťovatelé se podílejí pouze 6%, lokální topení cca 12%, 80% tvoří doprava. Chceme-li řešit špinavé ovzduší musíme v Brně řešit dopravu. Pro informaci nákladní auto vytváří 25-35x vyšší znečistění než osobní auto a nebezpečné prachové částice netvoří jen spalovací motor, ale i otěr gumových kol o asfalt a brzdy při brzdění. Tj. vytlačíme-li hlavně tyto nákladní auta na obchvat (bude-li nějaký) nikoliv jak tupohlavové cpali a cpou tyto auta do středu měst (Žavobřeská či R43 přes Bystrc) výrazně snížím znečistění jak hlukem tak i prachem. Vytlačení tranzitní dopravy na obchvat bude znamenat i plynulejší dopravu (tranzitní doprava nebude zavazet dopravě uvnitř města a zbytečně ji nebude zhušťovat) a tím i zlepšovat ovzduší. Pak bude dalším krokem i nízkoemisní zóny.

0/0
8.6.2017 11:15

M46a46r25t11i17n 50O79š33m42e13r75a 2115470307865

Dobře, můžete to něčím podložit, protože zůstávám nepřesvědčen. Přinejmenším mi přijde nedůvěryhodné tvrzení, že by v zimě všechny ty plynové kotle a kotle na tuhá paliva, které vytápí všechny domácnosti, kanceláře a další provozy produkovaly méně škodlivých látek vypouštěných do ovzduší než výrazně menší počet osobních aut, která navíc nejezdí celý den, ale typicky jen několik desítek minut denně a to ještě jen v pracovní dny, o víkendech jich jezdí ještě výrazně méně zatímco topení a teplá voda je potřeba pořád.

Navíc zmiňujete nákladní vozy, což považuji za přibližně srovnatelné s autobusy, takže když autobus vyprodukuje "25-35x vyšší znečistění než osobní auto", tak potom když nepřeváží alespoň 25-35 cestujících, tak přestavuje větší zátěž z hlediska znečištění ovzduší než kdyby každý z cestujících jel svým osobním autem. A pokud to tak je, tak proč bychom měli podporovat MHD za každou cenu a svádět znečištění na individuální dopravu? A připomínám, že nízko-emisní zóny by se dotýkali hlavně osobních aut.

0/0
8.6.2017 15:06

L29i27b31o98r 90D90o22l46á54k 9989396288

Pane Ošmera,měříte-li emise a provádíte-li rozbory, zjistíte, že kotle napevné palivo produkují jak malé tak velké částice a torovnoměrně, kdežto auta v současné době pouze ty malé.Odečtete-li stejné množství malých částic jako jsou ty velké,zbude Vám to co dělají auta.

Dále nákladníauta produkují více emisí (větší spotřeba, hmotnost, většíotěry gum i brzd), nicméně autobusy v současnosti mají zekologického hlediska nižší stopu než nákladák, avšak kdyžautobus veze 5-10 lidí je lepší použít auta.

Nízkoemisní zónyjsou určeny pouze pro osobní auta, tedy ty auta, která produkujívíce emisí. Avšak měly by se zavádět tam, kde se již vyloučilatranzitní doprava. Protože jednodušší řešení k ochraněovzduší v městech tj. vykázáním tranzitní dopravy na obchvatjiž není. Po této výluce by mělo smysl vyloučit nákladnídopravu a nakonec zavádět emisní zóny či zóny se sníženourychlostí.

Tedy je jedno českéřešení úplně jednoduché, které vytváření naše úřady na počkání vydajívýjimku a problém je vyřešen....viz problém dopravy vBosonohách, či magistrále. Ale to je již jiný problém

0/0
8.6.2017 17:11

P42a32v58e88l 19V30a51v35ř84í64n 6544741762502

Libor Dolák: v první řadě si prosím projděte ty tabulky ČHMÚ - zjistíte, že v Brně prostě "špinavé ovzduší" není. Ze všech desítek měření a parametrů těžko budete hledat nějaké překročení norem.

Pokud tvrdíte, že nákladní auto ( = i autobus) produkuje 25-35x vyšší znečištění než osobní auto, tak je podpora MHD z toho pohledu nesmyslná. V autě jede průměrně 1,45 osoby ve všední den a 1,82 o víkendu. Tím pádem by autobusy musely jezdit neustále plně vytížené aby měly stejnou emisní stopu jako auta ;)

S tím 80% podílem dopravy na znečištění jde o tvrzení zelených. V první řadě se do toho počítá i MHD (na na znečištění se podílejí i šaliny a trolejbusy). A kromě toho to cudně zamlčuje přírodní zdroje znečištění - zkuste si najít analýzu složení polétavého prachu. Ukázalo se, že významnou část tvoří např. křemen a jiné látky, které prostě z výfuků nepochází.

Nízkoemisní zóny se neosvědčily tam kde je zavedly. Nemají smysl.

0/0
9.6.2017 11:22

M11i25l68a39n 36V75o72s61t60r10ý 6569596774234

A když jich začnou nabíjet víc naráz (což vzhledem k pracovní době je dost dobře možné) tak způsobí blackout... ;-D

0/0
7.6.2017 16:31

M33i10l70a11n 76V31o46s11t82r24ý 6669796954934

http://www.e-flotila.cz/aktuality/1799-elektromobily-blackout

0/0
7.6.2017 16:32

T11o64m71á55š 31Z49e88m96a76n 3255718624555

LPG/CNG busy by pomohly - autobusy toho po městě najezdí opravdu hodně a vypouštějí mnoho nečistot.

např. v Praze byla největší koncentrace prachových částic naměřena v místě kam auta nesmí - na autobusovém nádraží..

+1/0
7.6.2017 15:06

P80e70t57r 41K59o51v37a12ř83í93k 1531973549147

"Mrzí mě, že návrh nezískal v radě většinu. Jsem totiž přesvědčený, že jako řada dalších evropských měst musíme lidi motivovat v kritických dnech smogové situace, aby nechali své auto doma,“ sdělil náměstek brněnského primátora Martin Ander (Zelení).

Já teda nevím, inteligentní je na to dost, aby mu došlo, že to je nesmysl. Autem většina lidí do Brna jezdí ne z rozmaru nebo šetření, ale aby se z periferie do Brna rozumně dopravili a zase zpět. Tím, že nabídne na pár dní MHD zdarma, se ale přeci vůbec nic nezmění - ti lidé se do Brna dostat musí a tím autem prostě pojedou. MHD, i když bude zdarma, je do Brna prostě nedopraví a nedopraví.

+4/−1
7.6.2017 15:06

P10e41t53r 72K55o79v77a59ř95í38k 1101373389337

Na druhou stranu Brňáci většinou mají šalinkartu, je-li pro jejich dopravu MHD využitelná, takže MHD zdarma pro ně smysl taky nemá. Takže pro koho má být vlastně MHD zdarma motivací? Pro pár lidí, kteří váhají a každý den se rozhodují, jestli pojedou autem nebo MHD? Kolik takových je? :-/

+3/0
7.6.2017 15:13

P35e32t54r 38P23e75t64r 8391358818172

Myslím, že motivační by pro mnoho lidí bylo kdyby vozy MHD vybavili klimatizací a pohodlnými sedadly. Zatím to funguje přesně naopak a nově pořízené autobusy+trolejbusy spíše připomínají dobytčáky než dopravní prostředek hodný 21 století a kvůli tomu i já začínám přemýšlet ač mám roční šalinkartu jestli raději nepoužívat. o dost pohodlnější auto.

+2/−1
7.6.2017 15:26

O37n68d91ř26e69j 28Š57r75u45b88a65ř 1335521265826

Motivaci by hlavne bylo,aby verejna doprava vubec jezdila. Pokud nekam jezdi jen jednou za hodinu (napr do Bilovic) a pak stoji ve stejne kolone jako auta, tak spousta lidi zvoli auto,at hd stoji kolik chce

0/0
7.6.2017 16:10

V77l31a73d29i41m31i23r 13S75e60f48l 6247832785491

Záleží, kde pracujete a jak je to tam s parkováním.

0/0
8.6.2017 7:32

L69i15b71o65r 27Z20a84v42ř36e20l 8529606921442

a až se pořídí vozy z klimatizací, tak 90% cestujících pootvírá okna aby měli rádoby čerstvý vzduch. Klimatizace pro cestující drahá a zbytečná záležitost. Naši cestující mají zvláštní dar - v zimě okna otvírají, v létě zase zavírají - prý průvan ;-O!!

0/0
8.6.2017 9:45

P69a98v12e22l 39V97a42v64ř16í50n 6844241652262

Lístky představují 38% tržeb z jízdného. Různé verze šalinkaret 62%. Viz výroční zpráva DPMB (str. 17): file:///F:/metadata/vz2015.pdf

Na druhé straně je to skoro jedno, protože tržby z jízdného jsou ročně 973 milionů a dotace 1.808 milionů. Celkový rozpočet 3.091.560.000 Kč (výroční zpráva DPMB 2015). Takže pár milionů v případě smogové situace je naprosto bezvýznamná částka. Jiná věc je, že by to stejně bylo k ničemu, protože jak správně konstatoval náměstek za KDU-ČSL, ten smog do Brna přiletěl odjinud a auta s tím nic moc neudělají i kdyby nebyla.

0/0
8.6.2017 10:24

P65e30t13r 72D96o94s29t59á60l 1853979722

To se to nakupuje elektromobil za cizí peníze že??? Už aby byly ty komunálky....!!

+5/0
7.6.2017 14:21

P91e88t47r 18B87á69č30a 8685156615455

a sami si vozi zadky az pred barak, chtely by davat nekomu socku zdarma, at si tam tahnou sami.

0/−1
7.6.2017 14:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.