Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Psychologové jsou ve škole nutní. Často ale chybí, není kde brát

Jihomoravské školy mají problém sehnat psychology. I když na ně mají dotace, nedaří se jim je přitáhnout hlavně mimo Brno. Podle učitelů přitom psychologové dokážou dětem efektivně pomoct při problémech ve třídě i doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78e19t39r 74B77á89č24a 8915926195705

Nutni? haha.

+1/0
9.6.2017 15:39

A32n71d16r37e56j 82S90y17p43a13l 9469718931908

Nejlepsi psychologicky prostredek ve skolstvi je rakoska a facka

+1/0
9.6.2017 12:00

J20o62l39a36n56a 34B77r17z94y96b67o24h47a94t28á 9979949816

Nikdo cizí mi na moje dítě nebude šahat a fyzicky ho trestat. Na to jsem tu já. Vám by nevadilo, že vám CIZÍ člověk mlátí dítě? 8-o A to jsem zastáncem MÍRNÝCH fyzických trestů.

0/0
9.6.2017 12:05

A63d58a29m 97B34a51r71t22o45n11í35k 1327711755359

Kdyby jim dali jednu po hubě, není třeba psychologa.

0/−1
9.6.2017 10:41

J37o15l94a33n80a 39B79r43z74y47b37o30h61a85t32á 9919949186

A až nebudete platit daně, tak pár důtkama přes hrb a v případě nevěry ukamenovat.

0/0
9.6.2017 12:04

Š28t73e98f18a56n 14F19r38i32č81a 7162938583946

Škola je od toho, aby děti učila. Tak učte, a nerýpejte do dětí a rodin.

+2/0
9.6.2017 9:18

J42o90l74a28n92a 69B88r85z39y76b89o28h89a76t34á 9839249486

Přesně tak. Stejně, pokud jakákoliv rodina potřebuje pomoci, tak se stejně pomoci od "psychologů" nedostane. Rv

0/−1
9.6.2017 9:32

M48a10r79t79i26n 19N41o95v24o34t35n69ý 9158518646304

Ovšem nejčastěji to bývá proto, že tito rodiče uvažují ve stylu "Tady máte dítě, za hodinu si pro něj přijdeme, tak ať je opravené. A hlavně nechtějte, abychom se jakkoli museli měnit ve způsobu výchovy a chování my."

0/0
10.6.2017 10:26

T35o12m89á88š 10T29a88t35í13č19e31k 5260362280198

Kdepak, dneska škola vychovává uvědomělé občany a integruje minority.Něco umět se už nenosí, sebevědomí je důležitější.

+1/0
9.6.2017 10:58

O42n15d81ř19e44j 55Š93e90v94e47č75e60k 9564895258526

náš psycholog dokonce vyhrožuje tím, že když nepodepíšu souhlas, tak bude moje dítě vyloučeno z kolektivu: "rozhodnou-li se rodiče, že informovaný souhlas s činností školního psychologa nepodepíší ... Znamená to například, že pracuje-li školní psycholog s třídním kolektivem, pak dítě, jehož rodiče neudělili souhlas s působením školního psychologa na ZŠ, odchází na tyto hodiny mimo svou třídu a přichází tím o společné zážitky".

Takže "rodiče nepodepsali, všechny hodné děti si na tebe ukážou prstem a ty vypadni, my se tu teď pomějeme".

+3/0
9.6.2017 8:41

V63l57a83d34i69m62í88r 46H58r20u79b59ý 1374831387852

To je holt život. A je na vás rozhodnout, jestli dítěti víc uškodí povídání psychologa, nebo to "zviditelnění" a vyloučení z kolektivu, které stejně ničemu nepomůže, protože jestli s kolektivem "pracuje" psycholog, nebo učitelé, to je prašť, jako uhoď.

0/−1
9.6.2017 8:53

J91o17l97a50n95a 19B58r48z25y67b43o94h18a34t50á 9589529616

Mám naprosto stejné zkušenosti. Úplně stejnou věc se stejnou argumentací jsme doma řešili také. Já teda podepsala a právě jen proto, aby se dítě necítilo vyřazeno z kolektivu. No ono se stejně nakonec nic nedělo, jen jsme se občas pobavili, když dítě doma předvádělo a reprodukovalo "moudra", která z psycholožky padala. ;-D

+1/0
9.6.2017 9:05

M41a11r82t64i61n 57N80o22v55o54t19n44ý 9808258866484

Většinou se takovém podpisu vyhýbají lidé, kteří se bojí toho, že by se mohl zjistit nějaký problém doma.

+1/0
10.6.2017 10:29

P76e28t14r 32K45o65n16í87č24e20k 8244722775245

Jestli tomu říkáte vyhrožování, tak těžko pomocí (vám). Buď s působením psychologa souhlasíte (podpis), nebo ne. Nic mezi tím.A pokud nepodepisete = nesouhlasíte. Tak co by tam dítě dělalo? Přeci víte, co chcete a do čeho vám škola bude dítě nutit a co necha na vas

0/0
10.6.2017 11:47

A24l70e35n85a 34R84i33s60o16v25á 4856440619765

Jestli si oni učitelé tak neusnadňují práci s dětmi. Měli by "svoje" děti znát a vědět o jejich problémech. Každý třídní učitel by měl mít přehled a pomoci ve své třídě komu je potřeba. Dnes je obvyklé, že kantor odhrčí novou látku, zadá hafo domácích úkolů, zkouší a dává testy. Žádný lidský přístup a pochopení dítěte v tom nevidím. I těmi testy si ulehčuje práci. Proč by měl na základě zadání chtít souvislý psaný projev nebo alespoň písemnou odpověď na otázky...měl by toho moc ke čtení a opravování:-P

Školní psycholog je jen další černá díra, která nic neřeší a padají do ní jen peníze.

+1/−1
9.6.2017 8:38

M36a68r23t34i59n 36N18o63v20o75t43n36ý 9788478976544

Hlavně by měli svoje děti znát rodiče. Bohužel v mnoha případech ani oni netuší, co všechno jejich dítě trápí.

0/0
10.6.2017 10:35

P69e66t11r 41K80o40n30í65č53e61k 8614512425795

Učitel fakt není od toho, aby byl všem terapeutem. Kdy? V hodinách nebo ve svém volném čase?

0/0
10.6.2017 11:49

J70a38r50o29s53l62a42v 86K14a64d88l64e43c 5261329232191

Naopak, jsou úplně zbyteční. Psychologa by potřebovali spíše učitelé(lky)...:-P

0/0
9.6.2017 8:25

M89a33r36t76i86n 88K90o20l34á37ř 1415934389705

Naše děti ve škole psychologa mají a je mírně řečeno na nic...když došlo na řešení problémů, tak jediné na co se soudružka psycholožka zmohla bylo to, že se snažila vysvětlit mě, že nemůžu říkat synovi, že má dotyčného šikanujícího nakopnout do kulí až zase přijde....ale řešení neměla žádné a nakonec z ní vypadlo že dětem radí ať si to vyřídí za plotem školy, že ona ve škole žádnou šikanu nemá

+7/0
9.6.2017 8:14

V63l11a57d33i10m56í17r 18H57r34u25b14ý 1684541767742

Psycholog nic nevyřeší. Jeho práce je "povídat si", jen za peníze supluje rodinu a kamarády. Starostí vás nezbaví, s problémy nepomůže, poradit vám za tu půlhodinu nebo hodinu nemá moc co, protože vás nic neví - kromě toho, co mu řeknete sami a co si budeme povídat, to je obvykle od reality dost daleko. Takže se bude držet opatrné podpory ve stylu "zkuste se domluvit, musíte to vydržet, obraťte se na odborníka, ...".

.

Typický příklad je rozpad rodiny. Co chcete vysvětlovat desetiletému děcku? Že ho maminka s tatínkem stále mají rádi - a dítě pak přijde domů, kde se oba rodiče chovají jako pitomci a na něj kašlou. A ani milion psychologů na tom nic nezmění, to dítě v tom bohužel bude muset vyrůst. To je asi to nejhorší, že do "řešení" takhle složitých věcí se pouští psychologové, kteří o nich nic nevědí a knížecími radami můžou napáchat daleko víc škody, než užitku.

+4/−2
9.6.2017 8:12

M41a11r20t44i39n 37N33o88v46o12t72n41ý 9638708326614

Pokud desetiletému dítěti z nefunkční rodiny poskytne psycholog prostor k tomu, že se může svěřit třeba se šikanou ve škole, nebo s násilím doma, tak to rozhodně není málo. Dítě najde někoho, za kým může zajít když má problém. A jsem přesvědčený o tom, že pokud by takovou možnost mělo dítě, které později spáchá sebevraždu, tak by i těchto neštěstí ubylo.

A pokud dítě negativně prožívá rozpad rodiny, určitě není problém, aby si psycholog do školy pozval i oba rodiče a snažil se působit hlavně na ně. Rozhodně to nedělá "přes dítě".

Ale jinak máte pravdu, v tom, že rodiče u psychologa málokdy skutečně říkají všechno tak jak je. Ale v tom případě rozhodně nelze vinit psychologa, že jim nedokáže adekvátně pomoci. Je to stejné, jako by přišel k lékaři člověk s bolestí v kolenou a tvrdil lékaři, že jej bolí loket. Opravdu i v takovém případě byste vyčítal lékaři, že člověku vlastně nepomohl?

+1/0
10.6.2017 10:55

I76r33e94n35a 72K61r30o65u84p89o76v28á 4670393637742

Opravdu by mě zajímalo, jestli se tu ozve jediný člověk, kterému (nebo jeho dítěti) byl školní psycholog k něčemu dobrý. V dceřině škole paní psychložka je a je užitečná jak stěrače na ponorce. Škoda peněz.

+7/0
9.6.2017 8:11

J16o65l82a63n28a 96B68r53z66y28b94o75h67a70t16á 9849919616

Hrdě se hlásím, že u nás totéž. Psycholožka měla jen blbé kecy na třídní schůzce. Všechno ví, všechno zná, všude byla a od všeho má klíče. Je ty její vlastní dva nevychovaní parchanti mi do toho jejího schématu výchovy nezapadají.:-P

+2/0
9.6.2017 8:15

I42r45e91n10a 50K46r75o46u81p19o71v47á 4970693827152

Ano, přesně tak. Také dělá sociometrické (alespoň doufám, že jsem si ten termín dobře zapamatovala) průzkumy, ale nikdy nikoho neseznámila s nějakými výstupy (patrně naštěstí). Zvláště výtečná je její role při profesním poradenství ... Raději nemluvit.

+2/0
9.6.2017 8:32

J12o10l94a25n95a 93B68r75z37y13b17o63h47a89t23á 9189579616

Jj, "naše" psycholožka rozdala dětem v 9. třídě "profesní dotazníky". Nevím, kde to na netu stáhla (možná někde na stránkách úřadu práce), ale po otázkách: ovládáte práci s motorovou pilou, umíte podvojně účtovat... jsem dítěti řekla, at tam zaškrtá náhodně co chce. Výsledky jsme se stejně nedozvěděli, protože paní psycholožka je velmi "zaneprázdněna". ;-D

+3/−1
9.6.2017 9:03

M54a70r23t72i29n 89N63o77v60o92t16n83ý 9198338386684

Když čtu vaše příspěvky, tak se mi zdá, že rozhodně s vámi to vyučující nebudou mít jednoduché. Takový ten typ matky, která ví všechno nejlíp, všichni jsou hloupí a pokud se objeví nějaký problém u jejich dítěte, tak rozhodně a zcela jistě není chyba u nich v rodině.

0/0
10.6.2017 11:00

V11l33a78d89i60m46í29r 94H16r81u70b48ý 1434731547342

Jsou dobří, pokud potřebujete předvést, že dítěti poskytujete maximální péči a nic nezanedbáváte. Například v případě rozvodu, pokud dítě nenavštíví (a pokud možno pravidelně nenavštěvuje) psychologa, bude se na vás OSPOD dívat jako na Herodese (Herodesku ;-)). Stačí si párkrát s dítětem zajít popovídat k psychologovi a je z vás zodpovědný rodič. Jak se děti opravdu cítí a jestli to k něčemu je, to už nikoho nezajímá.

.

Plujte po proudu, nevyčnívejte a budete mít klid. To už tu kdysi bylo, já to pamatuji ...

+6/0
9.6.2017 8:25

I57r84e60n34a 53K57r38o80u52p75o13v15á 4960763207112

Zaplať pámbu, že se nerozvádíme. To tak, ještě muset tahat nebohé dítě k nějakému mozkoškrabovi.

0/0
9.6.2017 8:33

A79l37e65x84a49n56d37r 74C80h61y35t98i94l 2574942885541

Psychologové jsou ve škole nutní, nikoliv pro žáky, ale pro učitele. Nízká mzda, zlobiví parchanti, kteří si dělají co chtějí a nikdo na ně nemůže, rodiče ječí na učitele za špatné známky jejich ratolestí, z toho by se musel jeden zbláznit.

+4/0
9.6.2017 8:09

P72e19t63e97r 80G83a50j97d35o42š32í65k 1761294132769

Tak už je jasné, prečo zakázali výchovné pohlavky čiže zauchá..aby aj to kvantum psychológov a pedagogických asistentov malo prácu...

+3/0
9.6.2017 8:05

I72v70o 32P72o74k95l90u10d20a 3774254823563

Co se tedy vlastně na pedagogických fakultách univerzit učí, když na to, co zvládali dříve učitelé "jen" s učitelským ústavem, potřebují specialisty? Když už tedy učitelé mají vysokoškolské vzdělání, měla byl jeho součástí být i psychologie. A pouze ty zvláště komplikované případy by měli řešit psychologové.

+3/0
9.6.2017 8:03

A28l26e75x18a57n12d86r 65C37h69y73t67i14l 2654162395481

Ono to bude asi tím, že stejně jako narazíte na doktory, kteří jsou dobří a špatní, jsou potřeba jisté osobnostní předpoklady. Dobrý technik také není jen praxí, ale stylem myšlení.

+1/0
9.6.2017 8:10

D48e39n69i31s74a 53M28o26s82t50e45c87k11á 3889833390292

Je to postavené na hlavu, jsou tam lidé zaměstnaní se státnicemi z psychologie na pedagogické fakultě, ale ti to dělat nesmějí. Oficiálního psychologa může dělat jen ten,kdo má psychologii vystudovanou na katedře psychologie,no comment;-(

+1/0
9.6.2017 8:12

Š20t59e75f46a60n 53F94r28i70č83a 7652458143326

Myslím, že nejedna pedagožka potřebuje spíše srovnat hlavu na pravidelném sezení u psychiatra.

+1/0
9.6.2017 7:56

P33a94v54e71l 85O43d18e88h55n53a42l 6133829698825

"Podle nezávislého konzultanta ve školství Miloslava Hubatky by svého psychologa měly mít už školy s 250 žáky, od pětistovky dětí výše je to pak prakticky povinnost"

---

Škoda, že pan nezávislý konzultant nějak nerozvedl, proč takové hranice dle počtu žáků existují. Do 250 jsou všichni v pohodě a není problém? Proč je to nad 500 "prakticky povinnost"? Nebo je to celé blbost? Asi nejspíše to poslední, že?

Dříve si podobné záležitosti řešili žáci sami a upřímně řečeno, i když žili v mnohem těžších a složitějších dobách, byly například sebevraždy velmi výjimečné. Nebo možná právě proto? Protože i nutnost, řešit problém vlastními silami, měla svůj smysl?

Nechápu, proč by měl sedět psycholog ve škole, místo aby za ním dotyčný šel jinam.

0/0
9.6.2017 7:36

J86a34n 84S65v24o81b75o19d37a 3887624339703

To, že se o tom napsalo neznamená, že to nebylo.

Dotyčné děti by si měly vyhledat pomoc na vlastní pěst? Uvědomujete si vůbec, že většina těch dětí co potřebuje pomoc, tak je vyloučena i díky tomu, že pochází z nefunkční rodiny a tam jim asi nekdo těžko pomůže, že?

+2/0
9.6.2017 8:00

D31a58n98i55e97l 83K10r82o78n65e87r 7834574346257

Po tisici letech, kdy jsme je nepotrebovali, jsme najednou zjistili, ze se bez nich neobejdem.

+1/0
9.6.2017 7:36

P66a56v15e98l 61O25d86e23h82n57a79l 6463669808725

Teď ještě přidat experta na gender problematiku a politruka a svět už bude dokonalý...

+5/0
9.6.2017 7:36

J94a75n 15S28v35o31b82o21d53a 3827244839123

Po tisíce let jsme se obešli i bez peněz, nebo teplé vody.

+1/−2
9.6.2017 8:09

Z12d85e57n92ě90k 61K13i72n95c76l 7649312966

Taky si nevybavuji, že by někdo takový u nás na škole byl. Na ten kult dítěte jednou dojedem...

+1/0
9.6.2017 7:35
Foto

J82o67s83e11f 51C12h42m97e16l21a61ř 3579197471300

Co kdyby se vrátila rákoska, nebylo by to účinnější ?

+11/−2
9.6.2017 7:30

V82ě26r50a 71L13o98r97e55n56c43o80v33á 5786140244

na tu nejsou vypsané dotace

+4/0
9.6.2017 7:33

M12a55r39e54k 27K88o56l98m55a98n 5116804987521

Nedivím se, že jsou nutní, po tom, co je zavedena inkluze. Možná budou díky ní potřeba psychologové i pro učitele. Když jsem chodil já na ZŠ a na gympl, nikdy žádný psycholog nebyl potřeba a všichni jsme v pohodě vystudovali.

+10/0
9.6.2017 7:28

J58a86n 79S10v54o62b57o55d80a 3157564219643

To bylo ještě za protektorátu, ne?

0/−3
9.6.2017 8:07

J84a12n 95S55v98o27b82o41d57a 3437174919893

Nerozumím mínusům. Tchán mé tety byl školním psychologem již před 50 lety.

0/0
9.6.2017 10:28

J38o97l60a25n13a 53B97r53z74y44b37o73h91a33t24á 9579919816

Pracoval v Jedličkově ústavu?

0/0
9.6.2017 14:24

J98a46n 83S98v87o90b24o97d84a 3527534419133

Vy jste vážně vtipná paní ;)

0/0
9.6.2017 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.