Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Břeclav zvažuje nezvyklý lék na kolony. Chce zavést vlakovou MHD

Dlouhé čekání v zácpách na průtahu Břeclaví zažívají prakticky všichni, kdo po městě postrádajícím obchvat jezdí. Břeclavští by proto chtěli přesunout část městské dopravy na železnici. Nápad ale naráží na celou řadu problémů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e44t23r 21N94e53c27h57a64n46i72c13k63ý 7773176398720

Zřídit síť cyklostojanů, kde si půjčím kolo a zas vrátím vyjde mnohem levněji, u města velikosti i podnebí Břeclavi je to naprosto normální řešení viděné i na západě

+1/0
9.6.2017 8:42

M18i52l78a69n 82M89a39j76e47r17č18í69k 1730700984376

Navíc. kdyby to byla elektrokola a stojany jejich dobíjecími stanicemi, tak by to bylo i fyzicky nenamáhavé!

Ovšem já si dokáži představit, že toto by šlo použít i jako vjodné "přibližovadlo" k těm stanicím "městské dráhy" místo BUS linek jezdících takřka doslova "kolem bloku".

0/0
9.6.2017 16:04

M44i71c52h83a30l 15S73t67e30h70l80í95k 9964491431859

Bude to stavět i na náměstí?

+1/0
8.6.2017 15:37

P16a48v89e62l 89M84o45r53a83v43e57c 3452189872908

Jak to, že vlak jako MHD je nezvyklý až unikátní nápad? Vždyť to funguje ledaskde.. S-Bahn, české příměstské vlaky,..???

+6/0
8.6.2017 14:58

J74o72s75e29f 15K64u55b52e13š 9785205489214

To ano, nikoliv u města velikosti Břeclavi

0/0
9.6.2017 12:13

P19a42v78e97l 72M32o62r34a80v46e47c 3582369972108

No ale pak už nejde o tak nezvyklý lék..

A věřím, že by se podobné město také našlo (jen se mi je nechce hledat).

0/−1
9.6.2017 12:19

R85o57m37a58n 42J79e15s32c31h29k38e 9318595947865

Menších měst s vlakovou dopravou je více. Liberec, Jablonec, Olomouc, Blansko.

+1/−1
10.6.2017 7:59

I83v79a45n 33H44o50l64a58s 5727857348657

Žádné z těchto měst (a vůbec žádné v republice) neplatí železnici pro své vlastní potřeby.

+1/−1
10.6.2017 20:26

R93o36m38a70n 78J65e55s65c55h50k60e 9168415137195

Já sem neřešil, kdo to platí. Platíme to všichni z našich daní. A zapomněl jste zastávku Dolní Lhota, která patří pod Blansko.

+1/−1
10.6.2017 21:22

I56v77a44n 10H12o39l93a62s 5667227128627

>Já sem neřešil, kdo to platí ...

Jenže právě v tom je právě jeden ze zásadních rozdíl Břeclavi od těch "různých dlaších měst v republice", se kterými to nesmyslně srovnáváte.

+1/0
10.6.2017 21:42

R58o30m97a64n 72J18e23s21c95h92k58e 9588645147385

Například Brno bude obnovovat za své peníze 50 let opuštěnou dráhu do Líšně. Možná dostanou i nějakou dotaci. Trať je v daleko horším stavu než trať do Lednice.

Před 30 lety jsme tam jezdili s Karolinou. Jinak tra ́t do Líšně byla postavena v roce 1905.

0/0
10.6.2017 22:06

I41v42a28n 39H91o41l40a17s 5807377858317

V Líšni jde o TRAMVAJOVOU trať (byť původně to byla trať místní železniční dráhy, ale součástí tramvajové sítě se stala už v roce 1947), po které bude po obnovení jezdit tramvaj. Souvislost s Břeclaví tedy opět poměrně malá.

Znovu se ptám - které MĚSTO si jako MHD zřídilo ŽELEZNIČNÍ dopravu? Tedy pouze pro potřeby města, nikoliv to, že skrz město vede nějaká celostátní či regionální trať, kde vlaky jezdí daleko za hranice města a pouze sekundárně je využívána i místními k přepravě v daném intravilanu?

+1/0
10.6.2017 22:20

R36o98m73a70n 57J75e13s95c45h56k85e 9878975277905

Které město ? Ani Břeclav nejezdí a dlouho jezdit nebude.

0/−1
10.6.2017 22:22

I23v63a28n 85H45o97l10a62s 5297487828197

Jenže my se snad celou dobu bavíme o tom, jestli ten břeclavský záměr je nějak neobvyklý, tak jsme se snad konečně dopracovali k závěru, že ano (doufám tedy, že už jste konečně pcohopil, v čem ta odlišnost spočívá).

+1/0
10.6.2017 22:35

I30v28a23n 27H37o85l85a86s 5227327318117

Zkute to raději pochopit, než neoprávněně mínusovat. Nebo dopovězte na to, které město si PRO SVĚ VLASTNÍ POTŘEBY platí železniční dopravu.

0/0
10.6.2017 21:44

I81v60a17n 92H83o55l40a41s 5747507268527

Například to Blansko si samo platí šukafon, který pendluje mezi nádražím a zastávkou?

Srovnáváte (i někteří ostatní) jablíčka s hruškami - podstata záměru (resp. jeho neobvyklost) není v tom, že obec má několik vlakových zastávek.

+1/0
10.6.2017 20:34

P61e50t49r 33N35o46v53o32t73n66y 1811770311

Neplatí si ji náhodou Praha? Ano, nesrovnatelné s Břeclaví. Ale nedá se říct "žádné město".

+6/−1
8.6.2017 14:57

J39a58k11u21b 39M78o89u41č27k13a 1836898166789

Praha si vlaky platí prakticky z pozice kraje (je to město i kraj současně).

+1/0
8.6.2017 15:15

M72a17r51t43i79n 11K69u64b85í46k 9627619746783

Právě na penězích by snaha Břeclavských mohla ztroskotat. „Nevím o žádném městě, které by si hradilo železniční dopravu. Obávám se, že pro rozpočet města velikosti Břeclavi je to finančně neuchopitelné,“ míní Květoslav Havlík, mluvčí společnosti Kordis, která provozuje linky jihomoravského integrovaného dopravního systému.

Zdroj: http://brno.idnes.cz/breclav-zvazuje-nasazeni-vlaku-jako-mhd-f0d-/brno-zpravy.aspx?c=A170608_2331354_brno-zpravy_vh

A co je ROPID v Praze a ostatní integrované systémy? Tak se snad Břeclav může integrovat do JIKORDu? Nechápu, že takto může uvažovat mluvčí KORDISu- buď jde o naprostou neznalost nebo záměr, aby to nešlo.

+5/−1
8.6.2017 14:51

I98v37a25n 78H39o71l53a96s 5397297458717

> A co je ROPID v Praze a ostatní integrované systémy?

Tyto systémy si "hradí železniční dopravu" právě v rámci celého IDS na úrovni kraje. Břeclavský záměr je srovnatelný s tím, když si po redukci MHD v Brně městká část Brno-střed rok platila sama dvě linky MHD, které město považovalo za zbytečné.

0/0
9.6.2017 7:42

P35a21v43e47l 64Ř42a28p67e79k 7242316329125

Vzdušnou čarou to mají do centra asi kilometr, to ujde pěšky každý, kdo není chabrus na nohy nebo na hlavu. Takže bych preferoval výstavbu chodníku/cyklostezky z těchto čtvrtí směrem do centra.

+7/0
8.6.2017 14:11

J75i61ř74í 72K63o58c77u13r21e42k 6895864155598

Ah, omezovač dopravy Řapek přišel s hraběcí radou.

+3/−1
8.6.2017 14:13

J44i34ř75í 77K32o97c18u74r58e30k 6475804295428

Asi kilometr. Takže jdeme do práve pěšky. Proč má fabrika vlastní zastávku MHD? Asi tam chodí hodně lidí. https://mapy.cz/s/1IYqm

Mimochodem Břeclav je placka, jezdí tam na kole (nebo mopedu) kdo může. Tolik cyklistů jsem v ČR ještě neviděl jako tam, když jsem tam jel půjčeným autem kámošovi pro dvě matrace a dva rošty. Naznali jsme totiž že na kole ani vlakem to nepůjde.

+7/0
8.6.2017 14:35

T17o97m83á15š 92J76o63r19d78a34n 3742703667

V první řadě by se měly s okamžitou platností řešit zákony ohledně výstavby dálnic. Tato země je opravdu obětí ekoteroristů. Obchvat Břeclavi budiž ukázkovým příkladem. A hnutí Děti země by měli zakázat!!!

+11/−4
8.6.2017 14:08

J68i24ř77í 53K59o59c81u83r42e14k 6465984335938

Njn, když oni úředníci nasekají v dokumentaci tolik chyb, že se toho každý chytí. Spíš by potřebovali "štábního blbce", aby jim to procházel a chyby hledal. Jenže kdo financuje neziskovky? Ano úřad.

+5/0
8.6.2017 14:37
Foto

J10i12ř53í 34B82i38l45í94k 4225572832934

Je nejednodušší hledat chybu někde jinde. Kdyby byl úřad co k čemu, tak maká, kde to jde.

Ukázkou je kruháč u TESCA. Tam jsou kolony furt a jen proto, že "obecní blb" vymyslel kruháč tam, kam kruháč nepatří. Mohlo být už vyřešeno, ale lepší je si stěžovat, že za to mohou ostatní.

Břeclav má spoustu funkčních cyklostezek z dřívější doby. Bohužel ty nové mají tolik přehmatů, že postrádají smyslu :( takže ouřada by se měl chytit za nos a začít myslet, politik sehnat funkčního ouřadu a ne se všichni schovávat za ekoteroristy.

+5/0
8.6.2017 16:33
Foto

R38e95n34a55t50a 13H60a40s48i60l79o76v87á 2317470579748

no, co vím, tak v jednom směru není možné budovat i kvůli zdroji pitné vody pro celé břeclavsko - tam to nebude o ekoterorismu, ale i o tom, že prostě voda je potřeba

+2/0
8.6.2017 20:46

J93i47ř15í 68K82o62c17u35r10e90k 6425314725118

Ťok sliboval. Brabec Sliboval. .. ŘSD má namalováno, ale ZÚR JMK byla ekoaktivisty hozena před soud a tam shozena ze stolu. Takže obchvat bude potřebovat nové územní řízení, novou EIA ... a tím pádem nemůže ŘSD ani vykupovat pozemky. Poděkujte jim.

http://www.nssoud.cz/Nejvyssi-spravni-soud-zrusil-cele-Zasady-uzemniho-rozvoje-Jihomoravskeho-kraje/art/851?tre_id=135

0/−2
8.6.2017 14:07

P85a58v86e62l 43M48o91r54a48v32e76c 3462619892868

ZÚR byly tak blbé, že soud je shodil ze stolu rychlostí div ne světla. A ekologové za to moc nemůžou, spíš Hašek který za 8 let na kraji nedokázal ZÚR napsat. Navíc žalobu na neplatnost ZÚR podali ekologové spolu s řadou obcí, které s chybami v ZÚR plně souhlasili.

+4/0
8.6.2017 15:01

K30a28r20e78l 35V54a42c27h29u50t 9213282189743

Proč ne, sale chtělo by to nejprve zainvestovat a dobudovat nějaké ty kilometry nových tratí a pak by se nabízely DVA okruhy:

1) Malý okruh: Břeclav_Poštorná_Charvátská N.V_Ladná_Břeclav

2) Velký okruh: Břeclav - Poštorná -Valtice - Hlohovec - Lednice - podivín - Ladná - Břeclav.

Pak by to mělo smysl... ;-)R^

0/−1
8.6.2017 14:03

T52o82m20á89š 39J75o52r41d66a21n 3322293837

24.6.2017: Další komplikace a zdržení provázejí stavbu obchvatu Břeclavi. Krajský soud v Brně totiž nařídil projednání dopadů stavby na životní prostředí (EIA). Vyhověl tak žalobě ekologické organizace Děti země. Aktivisté poukazovali na to, že jedenáctikilometrový úsek silnice má vést přes chráněné území Natura 2000.

0/0
8.6.2017 14:09

L88u72k69á23š 61Š39m87a42h85e16l 2217584272284

Jste věštec, že víte, co bude za 2 týdny?8-o

0/0
12.6.2017 9:01

J42i70ř86í 80K75o73c32u75r48e26k 6915334175678

A nebo odvést tranzitní dopravu z centra města. Když se podíváte do mapy, tak zjistíte, že přes břeclavské náměstí musí celé povodní Moravy při cestě do Vídně. Takže náměstím vede něco jako dálniční přivaděč.

0/0
8.6.2017 14:12

B30o29h80u46m91i58l 34M21i88c49h77a22l 3565204955131

Z Valtic do Hlohovce bude jezdit zubačka? Nebo to pojede až přes Sedlec? Nebo vznikne hlohovecký viadukt? On je tam Včelínek docela hluboko zaříznutý.

0/0
8.6.2017 14:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.