- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Brně se řeší prkotiny a v San Franciscu zatím umí zobrazit i plné využití služeb Uber a Lyft dohromady na mapě, s vizualizací, přehledy, grafy... Jo, 200.000 jízd DENNĚ přes Uber a Lyft v jednom městě :-)
Viz - http://tncstoday.sfcta.org/
Přestaňte řešit hlouposti a přemýšlejte o řešení pro 21. století!
To chces moc ve state kde musis na vymenu ridicaku prinest fotku. A na pristi rok, revoluce, uz se to zlepsi a vyfoti te.
Pritom uz by "obycejny" neprofesni ridicak mohl byt na obcance.
celé tohle (ne)rozhodování je jen o vůli politiků. V pobaltských zemích se politici s Uberem dohodli na pravidlech (mimo jiné Uber finančnímu úřadu dává k dispozici přehled proplacených jízd, aby nedocházelo k daňovým únikům), u nás politici upřednostňují taxikářskou lobby
no nevim... byl sem na konferenci o sdilene ekonomicena PF UK a tam prisel nekdo z financniho uradu a tvrdil ze to tyto data i pres vyzadani Uber nevydal... Jini zucasneni pravnici upozornovali ze tyto data je tezke dostat jako balicek dat pro Ceskou republiku naopak tyto platformy vramci EU odpovidaj na konkretniho cloveka firmu ktery vysetruje financni urad.
Nevíte někdo, zda taxikáři musí stále dělat nějaké stupidní zkoušky ze zeměpisu, když stejně všichni používají navigaci? KDY se změní ty nesmyslné zákony?
Možná by soudy mohly davat předběžná opatření raději na stupidní zákony, že se nemusí dodržovat do té doby, než se přijme jejich novella
Další bod je taxametr. K čemu? V aplikaci Uberu nebylo nikdy potvrzeno žádné podezření na manipulaci s cenou. Narozdíl od taxametrů, kde je používání "turba" naprosto běžným jevem.
jsem velmi zvědav na odůvodnění. Uberu, stejně jako AirBnb a podobným aktivitám "ekonomicky" fandím, nicméně stávající literu zákona podle mého názoru nesplňují. Byť si - zejména o taxikářích - myslím své, jejich nesouhlas s ohledem na zákony chápu. Prvořadě je nutné uvažovat o novele zákona a především otázce, zda je nutné, aby taxikáři museli mít koncesovanou živnost, dělat zkoušky z orientace apod. Ať se tedy zrovnoprávní situace pro obě strany a tyto si to poté "rozdají" na trhu.
Zazil jsem, ze v Praze fungovala smluvni preprava, co mela kontrakt s hospodama. Kdyz zakaznik pozadal personal, aby mu zajistili taxi, zavolali mu misto taxi smluvniho prepravce. - Potkal jsem ridice, co pro ne delal.
Pokud bylo leglani tohle, je legalni i Uber. - Nainstalujete si appku, tim uzavirate kontrakt, potom jen sluzbu vyuzivate dle potreby.
Naprosto pitomé zákony a tak není divu, že to někdo obchází a v podstatě normálně podniká. Když někdo jezdí autem za peníze a platí z toho daně tak naprosto ok. Jako zákazník mi je naprosto k ničemu informace, že to je pod firmou xy, řidič prosěl zkouškou zeměpisu atp. V 21. době internetu a GPS budem žít jak v pravěku. A co teprv až za pár let budou taxíky autonomní auta, to se soud z toho po...
Souhlas, i licence na prodej lihu je hloupost. Prodávat alkohol umí každý. Jen se to blbě vysvětluje těm, co oslepli po metanolu.
Těžká věc pro radnici. Města jsou ucpaná auty, ale spolujízdu je potřeba potírat, aby si každý musel objednat svoje taxi. Má to logiku?
Rozdíl mezi spolujízdou a podnikáním?
Škoda že skončil Jízdomat, to byla perfektní věcička, než to koupil BlaBlaCar.
Zrušte nesmyslné omezení pro taxikáře, nechtte max. sazby a bude klid. Konec regulace pro všechny.
To se týká i pohostinství, zdravotnictví, školství atd.
Výborně. Doufám, že se Uber v ČR rychle rozšíří.
Nebude-li porušovat zákon, proč ne.
Pana Filandu zdůvodnění nezajímá. Prosím, Ale co když tam jen chyběl jeden podpis anebo tam je procesní chyba. Ale tady už se dělají závěry, jak je podnikání Uberu bez problémové. Třeba je, ale rád bych u seriózního článku viděl víc než povrchní informace.