Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno čeká výluka století. Ochromí hlavní vlakové nádraží na dva roky

Současné zmatky v železniční dopravě jsou jen předehrou k tomu, co se v Brně chystá v letech 2018 a 2019. Opravy za 2,5 miliardy korun přinesou dvouletou výluku. A nic na nich nezmění ani verdikt o poloze nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97a47t93o56u54š 81B53á58r59t41a 2955604494

Pražák kámošovi - Tak jsem se vez ve šalině.

Jaký to bylo?

Stejný jako v tramvaji. Akorát jezdíš po vesnici.

Ale mám to tam rád. Krásně si tam odpočinu.

+4/−1
30.6.2017 17:53
Foto

B49r54o56n47i96s93l95a17v 29G68a23b29r16y54š 2882579681

Proč považujete Brno za vesnici?

+1/0
30.6.2017 22:59

P11a97v36e74l 48M40o53r29a12v41e83c 3422269842288

Protože je to vtip? :) A jak víte, vtip neodpovídá plně realitě.

+1/0
30.6.2017 23:00
Foto

B72r85o51n65i34s24l19a61v 10G44a77b77r79y37š 2472369631

Já vím, že je to vtip. Ale nikdy se mi nepodařilo jej pochopit. Odkud vznikl ten vtip, že je Brno vesnice? Proč se podobný vtip nedělá třeba na Liberec nebo Břeclav?

+1/0
30.6.2017 23:35

P10e89t39r 96M33a73x11a 8236122277949

Protože rivalita ;-D

0/−1
1.7.2017 7:56
Foto

B62r22o74n13i83s94l55a29v 13G33a32b53r91y45š 2352409691

Rivalita mezi kým? A z jakého důvodu?

+2/0
1.7.2017 9:08

P61e73t91r 64M14a29x41a 8356542307489

Aha, vy jste z jiného světa.

0/0
1.7.2017 9:09
Foto

B22r50o51n31i95s24l98a87v 69G74a93b83r80y27š 2332399761

Ne, jsem Čech. :-)

Nepochopil jsem, proč Brno a Praha mezi sebou soupeří a proč se na Brno dělají vtipy. Nepodařilo se mi to nikde dohledat.

+1/0
1.7.2017 9:12

J45i47ř60í 97H43o41r60á38k 7355393577912

Protože brněnský komplex...

0/0
6.7.2017 13:23

P43a76v39e74l 16M17o62r81a11v57e76c 3462469692938

Protože to JSOU vesnice? :D Nevím.

0/−1
1.7.2017 8:07
Foto

B67r89o20n46i80s89l63a88v 17G68a50b77r18y89š 2922709831

Od kdy jsou Liberec a Břeclav vesnice?

+1/0
1.7.2017 9:10

O50n95d35ř97e64j 18H73o19l70u57b 1759877698246

Pro přestup v rámci "nejdokonalejšího přestupního uzlu na světě" v současné době nemusí stačit 5 minut (zkuste si přestoupit z vlaku nebo šaliny na autobus na Úzké - ano Úzká JE součást přestupního uzlu kolem hl. nádraží). Zkuste si takový přestup, s kočárem nebo pokud se pohybujete pouze o berlích (o vozíčkářích ani nemluvím). Zkuste si nastoupit do prostředních dveří vagonu, který stojí v zatáčce - je tam jenom půlmetrová mezera, ale buďte v klidu - zatáčka NEVADÍ. Zkuste vystoupit na 2. až 4. nástupišti na jižní straně a dostat se na Nové Sady - podchod tam nikdo nepotřebuje, ale stihnete se prodrat davem lidí ve stávajících podchodech a schodištích do 5 minut? Ale je důležité, jestli z nového nádraží se půjde pěšky na Svoboďák 6 nebo 7 minut... Tolik ke stávající poloze.

U více odsunuté polohy mně zase připadá naprosto absurdní to, že není plánována stylem jedno patro vlaky, další patro MHD a mezi nimi mezipatro s pokladnami a ostatním obslužným zařízením. Tohoto stavu, kdy je z každého nástupiště na každé další blízko lze snadno dosáhnout právě při stavbě na zelené louce, ale bohužel se s tím nepočítá.

Nevím, jestli výluka zmíněná v tomto článku má lidi připravit na to, že budou mít daleko na více-odsunuté nádraží, nebo je má připravit na 10 let stavby méně-odsunutého nádraží, to ať si každý rozhodne sám.

+7/−1
30.6.2017 17:15

J60a72n 46L92u48k24á92š 7767113793862

Presun vam rozhodne prestup na autobusy na Uzke neusnadni.

Na autobusy na Uzke totiz prestupuje mnohem vic lidi ze salin, jejich hlavni uzel zustane na soucasnem miste, nez z vlaku, takze by byl nesmysl je presunout k novemu nadrazi.

+3/0
30.6.2017 20:47

J31a15n65a 38M53e90r17o86p91e 7948509447959

5 minut na přestup mezi vlaky? To snad není na žádném nástupišti. A přestup mezi přilehlou dopravou? V Praze na hlavní se za 5 minut nemusí stihnout přestoupit ani z vlaku na vlak - stačí, aby se přijelo od Berouna (nástupiště 1 jižní část) a dál jelo z nějakého vyššího čísla - 5 minut v podstatě nereálné. Přestup na tramvaj? Nemožné.

Mimochodem - zkuste přestoupit na Zvonařku, což když se odsouvalo hlavní autobusové nádraží od Grandu, bylo to s tím, že se tam vybuduje dopravní obslužnost. Stále je nejjednodušší dojít od hlavního vlakového pěšky - přestup 10 minut. Takže jak si myslíte, že bude vypadat odsunuté vlakové? Bude to vypadat lépe, když ani po více jak 20 letech od odsunu autobusáku nikdo nepřišel na to, že by tam měla být i nějaká rozumná dopravní obslužnost?

+2/0
1.7.2017 8:12

I13v80o 46M36ü20l42l86e11r 8469546885

Nebylo by lepší řešit místo opravy stávajícího nádraží výstavbu nového? Za ty dva roky by mohlo být postavené nové. A těch 600 až 800 metrů zase není taková nepřekonatelná vzdálenost (vzdálenost mezi aktuálním a navrhovaným místem nádraží). Dovede si někdo představit co nastane v Brně, když budou opravovány (rozšiřovány apod.) mosty u Malé Ameriky, přes Křídlovickou a přes Koliště?

+1/−5
30.6.2017 14:16

J15a70n 96L54u55k90á73š 7937553213422

Ta vzdalenost je pekne videt pri soucasne vyluce. Prijede se k nadrazi a tam se prestoupi na dalsi dopravu do mista noveho nadrazi. Presne jako po presunu.

Minimalne 15 minut navic a to to treba z Lisne trva k nadrazi cca 20 minut.

Navic mate v clanku jasne napsano, ze i pokud by se nove nadrazi letos schvalilo, drive nez za 10 let stejne nebude.

+7/0
30.6.2017 15:49

J12a18n 80P26y65t67e11l76a 5280206388

Součástí nového nádraží musí automaticky být i šalina, z Líšně klidně třeba za 18 minut, i když bůhví kudy by vedla. Od toho je studie proveditelnosti, která do těch 10 let snad bude hotová. Jedná se o infrastrukturu potencionálně velké nové čtvrti, tak uvidíme, co z toho vznikne.

0/0
30.6.2017 20:53

J50a88n 66L77u65k66á68š 7917843843602

Podle planu tam maji vest 2 salinove trate, jedna na Plotni a druha ciste k nadrazi, rozhodne se tam nema presunout uzel salin pred soucasnym nadrazim, jelikoz to byste musel vybourat pulku centra, abyste to tam protahl.

Takze, pokud nebudete mit stesti a bydlet na nektere z linek, co tam pojedou primo (jako nyni autobusy 60 a 61? (cisla si presne nepamatuju)), prijedete pred soucasne nadrazi a tam si pockate na pripoj na nove, coz vam zase tech 15 minut zabere.

A tyto studie jsou potreba pro rozhodnuti o odsunu/neodsunu, ne, ze se budou delat az po rozhodnuti.

+4/0
30.6.2017 21:03

P75a33v81e93l 62M40o11r30a55v87e84c 3692779372558

Nu ano, plány na dostavbu šaliny k odsunutému nádraží jsou. Sice když někdo počítal, jak by kapacitně stíhala křižovatka pod Petrovem, tak dospěl ke kolonám šalin během špičky, ale to nevadí.. (konec ironie)

+2/0
30.6.2017 23:02

M92a76r29t10i68n 35N78o75v30o17t86n76ý 3356176351634

Výstavba nového nádraží se vším všudy je otázka 10 let ne dvou. Za 2 roky se nic takového rozsahu nedá stihnout.

+4/0
30.6.2017 20:43

J35a56n51a 41M56e44r70o14p69e 7758979647499

Za 2 roky se dá ale bez problémů stihnout něco typu "Zvonařka" - takže Dolní nádraží tak, jak je dneska, někdo to půjde ze Zvonařky pěšky, někdo z vlakového a někomu řeknou, že to je fakt daleko a pojede to autobusem. Na 1 vlak pak stačí 1 autobus jako nyní. Jen dost lidí si udělá procházku kolem autobusového nádraží na Zvonařce, které má již 20 let vybudovánu skvělou dopravní obslužnost, jak bylo přislíbeno, kdy se stavělo.

+1/−2
1.7.2017 8:15
Foto

J64a29k88u50b 19Z 73P90r71a84h25y 8352965565609

To asi nebudou přípravy na VRT? Praha - Vídeň? ;-D

+4/−1
30.6.2017 14:09

M86i75c63h75a23l 29N34e59z22v36a94l 9973574154

Takze docasny vyluka se vlastne stava permanentni. To co je v clanku vyjmenovane jako plan na 2 roky nemaji sanci za 10 let stihnout. :-)

+4/0
30.6.2017 14:01

M24a39r92t37i24n 36H64o87c97h36m25a43n 7443907494413

Nejen pro pana Bartoše viz.článek: Smyslem rekonstrukce je udržet nádraží v provozuschopném stavu (rekonstrukce svršku a mostů), zvýšení propustnosti a bezpečnosti (výměna zabezpečovacího zařízení). Počtem vlaků se jedná o druhé nejvytíženější nádraží u nás, v kontextu s rozsahem kolejiště a zastaralým zabezpečovacím zařízením je řízení provozu v ŽST Brno hl.n. nejnáročnější na síti SŽDC. Výroky diskutujícího Ondry Bartoše svědčí pouze o absolutní neznalosti oblasti řízení provozu a jeho neschopnosti si tyto informace opatřit. Myslím, že pokud někoho veřejně označím za neschopného měl bych o dané problematice něco vědět...

+8/−1
30.6.2017 13:44
Foto

B26r44o98n82i82s38l16a10v 83G44a25b15r16y62š 2542209251

Diskutér je tady od toho, aby diskutoval, hořekoval a nadával, ne aby něco věděl. :-P

+1/0
30.6.2017 21:37

M84a57r55t32i96n 82H30o94c98h77m36a59n 7793847424193

Ať klidně nadává a hořekuje, ale pokud někoho označuje za neschopného, pak by to měl mít podloženo znalostmi a ne domněnkami.. :-)

+4/0
30.6.2017 22:30
Foto

B73r32o84n33i91s52l78a20v 58G80a44b81r14y27š 2582429931

To ano, ale pak by tady bylo téměř prázdno. ;-D

0/0
30.6.2017 22:58

M18a28r61t78i87n 83H60o78c49h14m59a81n 7953347524923

No, to asi jo :-D

0/0
1.7.2017 8:33

J21a50n 62K72u31d40e54r13a 4193456273422

Dálnice rozbombená, nádraží kdesi v kotěhůlkách...no budeme chodit pěšky jako ve středověku. Nebo sedět doma

0/0
30.6.2017 13:06

T91o87m92á76š 94K69u71c77h72a57ř 3687511658281

Já bych bral tu poslední možnost s placeným volnem. :-)

+2/0
30.6.2017 13:08

R94o52m33a81n 80J60e60s92c91h63k25e 9478765877165

Já bydlel v Brně 30 roků. již 20 let bydlím mimo. 10 km od Brna stojí lupen na autobus do sousední vsi 10 Kč. V Brně chtějí po mne za jízdenku nejméně 20 Kč.

raději jdu pěšky.

Brno není schopné nabídnout měsíční jízdenku na jednu linku. Na co si kupovat celosíťovou jízdenku ? Ač rodák z Brna, za to Brno chválit nebudu.

0/−1
2.7.2017 7:05

P83a80v82e69l 49Š65e61d83i40v39ý 6525949272512

Ja furt nevidim duvod nadrazi stehovat, ma idealni polohu. Jedinou jeho nevyhodou je absence parkoviste, ktere by se vsak dalo postavit na pozemku u nadrazi, kde akorat spi bezdomovci.

+7/−3
30.6.2017 13:05

J59a44n 80N16o30v56á94k 6954554

Jde hlavně o plochu kolejí, které na nejdražších místech zabírají místo. Střed města by neměl být jen o dopravě.

0/−3
30.6.2017 13:39

J81a94n 40L93u11k22á79š 7317943883652

Parkoviste je vedle posty a potom pomerne velke zezdola okolo Tesca.

Vsechna jsou sice placena, ale nejak neverim, ze by pri presunu vybudovali parkoviste neplacene.

+1/0
30.6.2017 20:51

R73o87m68a95n 77J66e42s67c92h52k37e 9658435517415

Nádraží nevyhovuje kapacitně ani provozně. Již v roce 1928 byla soutěž na přestavbu nádraží.

Pokud jde o parkoviště, na Uhelné ulici je MOC místa. Tam posunout nádraží od 5.nástupiště k řece. Časový rozdíl 5 minut pěšky. Jenomže chytré hlavy chtějí stále nádraží u pošty v oblouku. Ono odbavovat 8vozový rychlík v oblouku není snadné.

0/−1
2.7.2017 7:10

J29a43n 41N55o40v21á86k 6344104

Minulý čtvrtek jsem jel z Prahy do Brna pro D1 4,5 hod. Teď se tam nepůjde dostat ani vlakem.

Neví někdo jak to vypadá s leteckým spojením Praha-Brno?

+1/−2
30.6.2017 12:36

J74a18n 71N60o71v59á17k 6564154

Tak jsem našel, Brno - Eindhoven - Praha, za 21 hod. Ještě chvilku a bude to nejrychlejší spojení.

+6/0
30.6.2017 12:38

J60a76n 70L75u84k37á62š 7237363133132

Pocitam, ze za cenu te letenky si muzete v Brne najmout male soukrome letadlo s pilotem a byt v Praze za hodinu a neco.

+1/0
30.6.2017 20:52

T53o39m96á51š 68K92u46c88h48a58ř 3547851638671

Jestli máte vlastní, tak vás nechám přistát na našem poli. Ale až bude posečíno. ;-)

+2/0
30.6.2017 12:39
Foto

B30r68o94n81i95s42l44a79v 60G81a74b69r52y58š 2142919261

Jak to že ne? Já jezdím vlakem Praha - Brno i přes dobu výluky a jsem doma paradoxně dřív.

+1/0
30.6.2017 21:36

T83o83m30á55š 45K21u29c90h77a23ř 3277181568161

Napřed pomocí IDS vnutí lidem místo příměstských autobusů vlaky, a pak se diví, že jim nestačí nádraží. :-P

Od nás jezdíval přímý spoj na Zvonařku 27 minut. Díky IDS je to nyní bus + vlak + tramvaj = cca 50 minut, když všechno klapne. Teď to bude bus + náhradní bus + tramvaj a průměrnou cestu ve špičce díky zmatkům a zasekanému Brnu vidím tak na 90 minut. :-/

+6/−2
30.6.2017 12:36

P90e17t18r 63N68o67v40o40t69n68y 1731780251

Tak by zase nestačil autobusák, kdyby z každé dědiny jel přímý autobus na Zvonařku.

+4/−2
30.6.2017 12:50

T76o97m49á86š 84K56u41c69h11a42ř 3217841568751

Jezdil desítky let. Dalo se to rozumně rozložit a každý by jezdil tím, co by mi lépe vyhovovalo. Teď je UAN Zvonařka prakticky prázné. Ale silnice pochopitelně zasekané jsou, když se na ně 50 let nesáhlo a každý jezdíme do práce autem.

+4/−1
30.6.2017 13:06

J90a27n28a 26M71e13r75o83p62e 7448939447349

Autobusák je opravdu veliký a nikdo tam nechce, soukromí dopravci, pokud můžou, se snaží dostat ke Grandu.

0/0
1.7.2017 8:17

L85i53b24o61r 81U65r95b51a91n38i35e41c 5616243459

To muselo být strašné. Vždyť Zvonařka je až někde daleko v tramtárii bez návaznosti na MHD. Alespoň podle toho, co se říká o nádraží v odsunuté poloze.

+1/−2
30.6.2017 14:59

I88v73a95n 77H21o90l49a23s 5517517118747

Možná vám ušla taková "drobnost", že díky odbourání x přímých busových linek z Brna do každé ... , které pak zhruba od poloviny trasy z města stejně vozily jen vzduch, se poněkud (na některých trasách až několíikanásobně) zvýšil počet spojů.

0/0
10.7.2017 7:13

D48a92v45i14d 92Z50a31j55d26á86k 8805382290601

Proste Zit Brno... Jen to ziti je nekdy tezsi.

+3/−6
30.6.2017 12:30

M34a97r87t92i83n 20N87o40v93o87t47n25ý 3336436451404

Chápu, že pro různé slušné lidi je teď Žít Brno nepřítel lidstva, ale ti za to opravdu nemůžou.

+2/0
30.6.2017 12:48

T72o19m80á90š 56T58a56t33í42č90e39k 5680282110918

Zvykejme si. Jednoho dne se nádraží přesune kamsi do tramtárie na furt.

+7/0
30.6.2017 12:30

T67o58m59á66š 51K34r57á67l 3898858187979

Viden to resila stavbou noveho nadrazi v nove poloze, nebo rekonstrukci?

+1/0
30.6.2017 12:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.