Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno čeká výluka století. Ochromí hlavní vlakové nádraží na dva roky

Současné zmatky v železniční dopravě jsou jen předehrou k tomu, co se v Brně chystá v letech 2018 a 2019. Opravy za 2,5 miliardy korun přinesou dvouletou výluku. A nic na nich nezmění ani verdikt o poloze nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74a29t92o38u87š 13B17á75r49t50a 2155124834

Pražák kámošovi - Tak jsem se vez ve šalině.

Jaký to bylo?

Stejný jako v tramvaji. Akorát jezdíš po vesnici.

Ale mám to tam rád. Krásně si tam odpočinu.

+4/−1
30.6.2017 17:53
Foto

B19r66o72n25i20s61l46a10v 24G64a11b21r16y63š 2462399601

Proč považujete Brno za vesnici?

+1/0
30.6.2017 22:59

P37a20v63e20l 69M35o50r50a77v34e21c 3302579972178

Protože je to vtip? :) A jak víte, vtip neodpovídá plně realitě.

+1/0
30.6.2017 23:00
Foto

B50r24o72n98i60s43l80a85v 16G57a60b64r90y27š 2812499701

Já vím, že je to vtip. Ale nikdy se mi nepodařilo jej pochopit. Odkud vznikl ten vtip, že je Brno vesnice? Proč se podobný vtip nedělá třeba na Liberec nebo Břeclav?

+1/0
30.6.2017 23:35

P45e87t22r 94M48a73x48a 8406312747419

Protože rivalita ;-D

0/−1
1.7.2017 7:56
Foto

B36r35o79n66i65s92l69a90v 90G46a78b26r56y34š 2562619191

Rivalita mezi kým? A z jakého důvodu?

+2/0
1.7.2017 9:08

P70e58t32r 94M84a50x83a 8686852227129

Aha, vy jste z jiného světa.

0/0
1.7.2017 9:09
Foto

B49r33o67n38i68s48l58a80v 77G93a97b96r57y89š 2572339661

Ne, jsem Čech. :-)

Nepochopil jsem, proč Brno a Praha mezi sebou soupeří a proč se na Brno dělají vtipy. Nepodařilo se mi to nikde dohledat.

+1/0
1.7.2017 9:12

J71i65ř69í 90H22o39r69á72k 7515463517842

Protože brněnský komplex...

0/0
6.7.2017 13:23

P94a96v79e80l 67M51o67r77a49v57e18c 3742749822258

Protože to JSOU vesnice? :D Nevím.

0/−1
1.7.2017 8:07
Foto

B71r60o74n15i37s26l26a96v 29G51a20b36r92y97š 2652279111

Od kdy jsou Liberec a Břeclav vesnice?

+1/0
1.7.2017 9:10

O17n95d82ř95e28j 26H88o48l88u55b 1279237578946

Pro přestup v rámci "nejdokonalejšího přestupního uzlu na světě" v současné době nemusí stačit 5 minut (zkuste si přestoupit z vlaku nebo šaliny na autobus na Úzké - ano Úzká JE součást přestupního uzlu kolem hl. nádraží). Zkuste si takový přestup, s kočárem nebo pokud se pohybujete pouze o berlích (o vozíčkářích ani nemluvím). Zkuste si nastoupit do prostředních dveří vagonu, který stojí v zatáčce - je tam jenom půlmetrová mezera, ale buďte v klidu - zatáčka NEVADÍ. Zkuste vystoupit na 2. až 4. nástupišti na jižní straně a dostat se na Nové Sady - podchod tam nikdo nepotřebuje, ale stihnete se prodrat davem lidí ve stávajících podchodech a schodištích do 5 minut? Ale je důležité, jestli z nového nádraží se půjde pěšky na Svoboďák 6 nebo 7 minut... Tolik ke stávající poloze.

U více odsunuté polohy mně zase připadá naprosto absurdní to, že není plánována stylem jedno patro vlaky, další patro MHD a mezi nimi mezipatro s pokladnami a ostatním obslužným zařízením. Tohoto stavu, kdy je z každého nástupiště na každé další blízko lze snadno dosáhnout právě při stavbě na zelené louce, ale bohužel se s tím nepočítá.

Nevím, jestli výluka zmíněná v tomto článku má lidi připravit na to, že budou mít daleko na více-odsunuté nádraží, nebo je má připravit na 10 let stavby méně-odsunutého nádraží, to ať si každý rozhodne sám.

+7/−1
30.6.2017 17:15

J25a39n 24L96u21k76á41š 7237683773102

Presun vam rozhodne prestup na autobusy na Uzke neusnadni.

Na autobusy na Uzke totiz prestupuje mnohem vic lidi ze salin, jejich hlavni uzel zustane na soucasnem miste, nez z vlaku, takze by byl nesmysl je presunout k novemu nadrazi.

+3/0
30.6.2017 20:47

J59a38n56a 25M73e78r82o40p16e 7668789107299

5 minut na přestup mezi vlaky? To snad není na žádném nástupišti. A přestup mezi přilehlou dopravou? V Praze na hlavní se za 5 minut nemusí stihnout přestoupit ani z vlaku na vlak - stačí, aby se přijelo od Berouna (nástupiště 1 jižní část) a dál jelo z nějakého vyššího čísla - 5 minut v podstatě nereálné. Přestup na tramvaj? Nemožné.

Mimochodem - zkuste přestoupit na Zvonařku, což když se odsouvalo hlavní autobusové nádraží od Grandu, bylo to s tím, že se tam vybuduje dopravní obslužnost. Stále je nejjednodušší dojít od hlavního vlakového pěšky - přestup 10 minut. Takže jak si myslíte, že bude vypadat odsunuté vlakové? Bude to vypadat lépe, když ani po více jak 20 letech od odsunu autobusáku nikdo nepřišel na to, že by tam měla být i nějaká rozumná dopravní obslužnost?

+2/0
1.7.2017 8:12

I52v44o 84M66ü47l69l98e82r 8719566945

Nebylo by lepší řešit místo opravy stávajícího nádraží výstavbu nového? Za ty dva roky by mohlo být postavené nové. A těch 600 až 800 metrů zase není taková nepřekonatelná vzdálenost (vzdálenost mezi aktuálním a navrhovaným místem nádraží). Dovede si někdo představit co nastane v Brně, když budou opravovány (rozšiřovány apod.) mosty u Malé Ameriky, přes Křídlovickou a přes Koliště?

+1/−5
30.6.2017 14:16

J96a78n 11L54u49k69á92š 7377143943682

Ta vzdalenost je pekne videt pri soucasne vyluce. Prijede se k nadrazi a tam se prestoupi na dalsi dopravu do mista noveho nadrazi. Presne jako po presunu.

Minimalne 15 minut navic a to to treba z Lisne trva k nadrazi cca 20 minut.

Navic mate v clanku jasne napsano, ze i pokud by se nove nadrazi letos schvalilo, drive nez za 10 let stejne nebude.

+7/0
30.6.2017 15:49

J87a42n 32P24y75t43e82l51a 5370466388

Součástí nového nádraží musí automaticky být i šalina, z Líšně klidně třeba za 18 minut, i když bůhví kudy by vedla. Od toho je studie proveditelnosti, která do těch 10 let snad bude hotová. Jedná se o infrastrukturu potencionálně velké nové čtvrti, tak uvidíme, co z toho vznikne.

0/0
30.6.2017 20:53

J94a53n 76L90u74k75á97š 7777273873812

Podle planu tam maji vest 2 salinove trate, jedna na Plotni a druha ciste k nadrazi, rozhodne se tam nema presunout uzel salin pred soucasnym nadrazim, jelikoz to byste musel vybourat pulku centra, abyste to tam protahl.

Takze, pokud nebudete mit stesti a bydlet na nektere z linek, co tam pojedou primo (jako nyni autobusy 60 a 61? (cisla si presne nepamatuju)), prijedete pred soucasne nadrazi a tam si pockate na pripoj na nove, coz vam zase tech 15 minut zabere.

A tyto studie jsou potreba pro rozhodnuti o odsunu/neodsunu, ne, ze se budou delat az po rozhodnuti.

+4/0
30.6.2017 21:03

P61a27v93e77l 37M89o45r73a50v94e33c 3832559522438

Nu ano, plány na dostavbu šaliny k odsunutému nádraží jsou. Sice když někdo počítal, jak by kapacitně stíhala křižovatka pod Petrovem, tak dospěl ke kolonám šalin během špičky, ale to nevadí.. (konec ironie)

+2/0
30.6.2017 23:02

M32a93r64t98i29n 28N57o67v83o56t77n58ý 3946276391354

Výstavba nového nádraží se vším všudy je otázka 10 let ne dvou. Za 2 roky se nic takového rozsahu nedá stihnout.

+4/0
30.6.2017 20:43

J76a79n16a 79M15e29r97o15p92e 7158639947439

Za 2 roky se dá ale bez problémů stihnout něco typu "Zvonařka" - takže Dolní nádraží tak, jak je dneska, někdo to půjde ze Zvonařky pěšky, někdo z vlakového a někomu řeknou, že to je fakt daleko a pojede to autobusem. Na 1 vlak pak stačí 1 autobus jako nyní. Jen dost lidí si udělá procházku kolem autobusového nádraží na Zvonařce, které má již 20 let vybudovánu skvělou dopravní obslužnost, jak bylo přislíbeno, kdy se stavělo.

+1/−2
1.7.2017 8:15
Foto

J70a69k30u47b 40Z 52P13r22a28h67y 8622135595209

To asi nebudou přípravy na VRT? Praha - Vídeň? ;-D

+4/−1
30.6.2017 14:09

M30i59c40h49a55l 21N69e55z14v48a72l 9383134954

Takze docasny vyluka se vlastne stava permanentni. To co je v clanku vyjmenovane jako plan na 2 roky nemaji sanci za 10 let stihnout. :-)

+4/0
30.6.2017 14:01

M59a15r24t63i62n 34H23o86c56h21m63a74n 7353227584213

Nejen pro pana Bartoše viz.článek: Smyslem rekonstrukce je udržet nádraží v provozuschopném stavu (rekonstrukce svršku a mostů), zvýšení propustnosti a bezpečnosti (výměna zabezpečovacího zařízení). Počtem vlaků se jedná o druhé nejvytíženější nádraží u nás, v kontextu s rozsahem kolejiště a zastaralým zabezpečovacím zařízením je řízení provozu v ŽST Brno hl.n. nejnáročnější na síti SŽDC. Výroky diskutujícího Ondry Bartoše svědčí pouze o absolutní neznalosti oblasti řízení provozu a jeho neschopnosti si tyto informace opatřit. Myslím, že pokud někoho veřejně označím za neschopného měl bych o dané problematice něco vědět...

+8/−1
30.6.2017 13:44
Foto

B52r75o54n19i76s55l62a64v 17G82a73b24r65y80š 2742129491

Diskutér je tady od toho, aby diskutoval, hořekoval a nadával, ne aby něco věděl. :-P

+1/0
30.6.2017 21:37

M17a62r22t53i98n 50H35o96c43h12m29a85n 7803857564963

Ať klidně nadává a hořekuje, ale pokud někoho označuje za neschopného, pak by to měl mít podloženo znalostmi a ne domněnkami.. :-)

+4/0
30.6.2017 22:30
Foto

B91r95o95n82i92s28l13a51v 58G55a78b60r97y30š 2752459601

To ano, ale pak by tady bylo téměř prázdno. ;-D

0/0
30.6.2017 22:58

M34a27r58t45i67n 53H34o29c22h42m53a43n 7783367964263

No, to asi jo :-D

0/0
1.7.2017 8:33

J27a73n 84K77u29d55e87r59a 4693936523712

Dálnice rozbombená, nádraží kdesi v kotěhůlkách...no budeme chodit pěšky jako ve středověku. Nebo sedět doma

0/0
30.6.2017 13:06

T73o97m23á36š 82K34u55c67h96a60ř 3337521708621

Já bych bral tu poslední možnost s placeným volnem. :-)

+2/0
30.6.2017 13:08

R80o85m59a18n 78J29e81s43c80h56k89e 9668415787385

Já bydlel v Brně 30 roků. již 20 let bydlím mimo. 10 km od Brna stojí lupen na autobus do sousední vsi 10 Kč. V Brně chtějí po mne za jízdenku nejméně 20 Kč.

raději jdu pěšky.

Brno není schopné nabídnout měsíční jízdenku na jednu linku. Na co si kupovat celosíťovou jízdenku ? Ač rodák z Brna, za to Brno chválit nebudu.

0/−1
2.7.2017 7:05

P98a74v73e10l 62Š54e23d29i27v59ý 6545799382282

Ja furt nevidim duvod nadrazi stehovat, ma idealni polohu. Jedinou jeho nevyhodou je absence parkoviste, ktere by se vsak dalo postavit na pozemku u nadrazi, kde akorat spi bezdomovci.

+7/−3
30.6.2017 13:05

J65a49n 42N16o65v74á12k 6984604

Jde hlavně o plochu kolejí, které na nejdražších místech zabírají místo. Střed města by neměl být jen o dopravě.

0/−3
30.6.2017 13:39

J24a33n 89L40u27k65á45š 7257913763392

Parkoviste je vedle posty a potom pomerne velke zezdola okolo Tesca.

Vsechna jsou sice placena, ale nejak neverim, ze by pri presunu vybudovali parkoviste neplacene.

+1/0
30.6.2017 20:51

R96o84m59a51n 18J18e66s66c42h58k34e 9488525247245

Nádraží nevyhovuje kapacitně ani provozně. Již v roce 1928 byla soutěž na přestavbu nádraží.

Pokud jde o parkoviště, na Uhelné ulici je MOC místa. Tam posunout nádraží od 5.nástupiště k řece. Časový rozdíl 5 minut pěšky. Jenomže chytré hlavy chtějí stále nádraží u pošty v oblouku. Ono odbavovat 8vozový rychlík v oblouku není snadné.

0/−1
2.7.2017 7:10

J16a57n 60N74o14v36á10k 6234584

Minulý čtvrtek jsem jel z Prahy do Brna pro D1 4,5 hod. Teď se tam nepůjde dostat ani vlakem.

Neví někdo jak to vypadá s leteckým spojením Praha-Brno?

+1/−2
30.6.2017 12:36

J76a72n 24N95o62v81á43k 6624134

Tak jsem našel, Brno - Eindhoven - Praha, za 21 hod. Ještě chvilku a bude to nejrychlejší spojení.

+6/0
30.6.2017 12:38

J97a31n 80L89u89k97á57š 7177443663122

Pocitam, ze za cenu te letenky si muzete v Brne najmout male soukrome letadlo s pilotem a byt v Praze za hodinu a neco.

+1/0
30.6.2017 20:52

T89o83m46á25š 13K58u86c64h26a72ř 3127961708111

Jestli máte vlastní, tak vás nechám přistát na našem poli. Ale až bude posečíno. ;-)

+2/0
30.6.2017 12:39
Foto

B74r44o92n70i13s60l25a70v 45G53a92b43r26y67š 2612279951

Jak to že ne? Já jezdím vlakem Praha - Brno i přes dobu výluky a jsem doma paradoxně dřív.

+1/0
30.6.2017 21:36

T90o42m21á67š 91K36u98c92h14a94ř 3777451408951

Napřed pomocí IDS vnutí lidem místo příměstských autobusů vlaky, a pak se diví, že jim nestačí nádraží. :-P

Od nás jezdíval přímý spoj na Zvonařku 27 minut. Díky IDS je to nyní bus + vlak + tramvaj = cca 50 minut, když všechno klapne. Teď to bude bus + náhradní bus + tramvaj a průměrnou cestu ve špičce díky zmatkům a zasekanému Brnu vidím tak na 90 minut. :-/

+6/−2
30.6.2017 12:36

P33e19t88r 24N62o64v46o41t16n86y 1281480911

Tak by zase nestačil autobusák, kdyby z každé dědiny jel přímý autobus na Zvonařku.

+4/−2
30.6.2017 12:50

T31o68m42á28š 12K98u75c21h64a59ř 3427811188921

Jezdil desítky let. Dalo se to rozumně rozložit a každý by jezdil tím, co by mi lépe vyhovovalo. Teď je UAN Zvonařka prakticky prázné. Ale silnice pochopitelně zasekané jsou, když se na ně 50 let nesáhlo a každý jezdíme do práce autem.

+4/−1
30.6.2017 13:06

J77a98n65a 46M35e14r57o69p33e 7368529987619

Autobusák je opravdu veliký a nikdo tam nechce, soukromí dopravci, pokud můžou, se snaží dostat ke Grandu.

0/0
1.7.2017 8:17

L59i59b36o34r 48U52r43b76a33n70i75e75c 5456633839

To muselo být strašné. Vždyť Zvonařka je až někde daleko v tramtárii bez návaznosti na MHD. Alespoň podle toho, co se říká o nádraží v odsunuté poloze.

+1/−2
30.6.2017 14:59

I67v59a55n 42H53o70l67a41s 5507507928447

Možná vám ušla taková "drobnost", že díky odbourání x přímých busových linek z Brna do každé ... , které pak zhruba od poloviny trasy z města stejně vozily jen vzduch, se poněkud (na některých trasách až několíikanásobně) zvýšil počet spojů.

0/0
10.7.2017 7:13

D43a61v45i15d 74Z13a46j26d60á37k 8345932380731

Proste Zit Brno... Jen to ziti je nekdy tezsi.

+3/−6
30.6.2017 12:30

M26a54r37t88i69n 88N49o72v11o72t79n20ý 3546906901274

Chápu, že pro různé slušné lidi je teď Žít Brno nepřítel lidstva, ale ti za to opravdu nemůžou.

+2/0
30.6.2017 12:48

T85o83m55á18š 10T25a86t65í10č71e98k 5470332400348

Zvykejme si. Jednoho dne se nádraží přesune kamsi do tramtárie na furt.

+7/0
30.6.2017 12:30

T61o13m78á54š 23K14r60á79l 3138938697599

Viden to resila stavbou noveho nadrazi v nove poloze, nebo rekonstrukci?

+1/0
30.6.2017 12:29



Najdete na iDNES.cz