Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno čeká výluka století. Ochromí hlavní vlakové nádraží na dva roky

Současné zmatky v železniční dopravě jsou jen předehrou k tomu, co se v Brně chystá v letech 2018 a 2019. Opravy za 2,5 miliardy korun přinesou dvouletou výluku. A nic na nich nezmění ani verdikt o poloze nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74a70t91o81u83š 90B57á45r88t39a 2955224144

Pražák kámošovi - Tak jsem se vez ve šalině.

Jaký to bylo?

Stejný jako v tramvaji. Akorát jezdíš po vesnici.

Ale mám to tam rád. Krásně si tam odpočinu.

+4/−1
30.6.2017 17:53
Foto

B44r70o21n22i21s66l60a25v 73G18a16b71r68y97š 2882379641

Proč považujete Brno za vesnici?

+1/0
30.6.2017 22:59

P75a89v47e74l 24M85o73r62a95v36e97c 3382199192688

Protože je to vtip? :) A jak víte, vtip neodpovídá plně realitě.

+1/0
30.6.2017 23:00
Foto

B38r46o54n47i93s95l12a74v 75G50a65b63r30y22š 2852119301

Já vím, že je to vtip. Ale nikdy se mi nepodařilo jej pochopit. Odkud vznikl ten vtip, že je Brno vesnice? Proč se podobný vtip nedělá třeba na Liberec nebo Břeclav?

+1/0
30.6.2017 23:35

P80e22t49r 58M47a88x58a 8966572257839

Protože rivalita ;-D

0/−1
1.7.2017 7:56
Foto

B68r31o15n63i48s76l35a24v 59G93a41b61r11y24š 2962189601

Rivalita mezi kým? A z jakého důvodu?

+2/0
1.7.2017 9:08

P65e60t76r 93M15a26x26a 8696602317499

Aha, vy jste z jiného světa.

0/0
1.7.2017 9:09
Foto

B86r56o89n77i21s43l53a69v 86G26a85b93r97y35š 2162889281

Ne, jsem Čech. :-)

Nepochopil jsem, proč Brno a Praha mezi sebou soupeří a proč se na Brno dělají vtipy. Nepodařilo se mi to nikde dohledat.

+1/0
1.7.2017 9:12

J21i34ř60í 39H38o92r46á79k 7315773517142

Protože brněnský komplex...

0/0
6.7.2017 13:23

P45a12v27e37l 47M66o69r25a29v28e56c 3532209902738

Protože to JSOU vesnice? :D Nevím.

0/−1
1.7.2017 8:07
Foto

B70r61o51n87i26s97l14a44v 10G91a21b93r20y19š 2562429911

Od kdy jsou Liberec a Břeclav vesnice?

+1/0
1.7.2017 9:10

O48n33d83ř98e58j 55H41o65l89u68b 1109637798506

Pro přestup v rámci "nejdokonalejšího přestupního uzlu na světě" v současné době nemusí stačit 5 minut (zkuste si přestoupit z vlaku nebo šaliny na autobus na Úzké - ano Úzká JE součást přestupního uzlu kolem hl. nádraží). Zkuste si takový přestup, s kočárem nebo pokud se pohybujete pouze o berlích (o vozíčkářích ani nemluvím). Zkuste si nastoupit do prostředních dveří vagonu, který stojí v zatáčce - je tam jenom půlmetrová mezera, ale buďte v klidu - zatáčka NEVADÍ. Zkuste vystoupit na 2. až 4. nástupišti na jižní straně a dostat se na Nové Sady - podchod tam nikdo nepotřebuje, ale stihnete se prodrat davem lidí ve stávajících podchodech a schodištích do 5 minut? Ale je důležité, jestli z nového nádraží se půjde pěšky na Svoboďák 6 nebo 7 minut... Tolik ke stávající poloze.

U více odsunuté polohy mně zase připadá naprosto absurdní to, že není plánována stylem jedno patro vlaky, další patro MHD a mezi nimi mezipatro s pokladnami a ostatním obslužným zařízením. Tohoto stavu, kdy je z každého nástupiště na každé další blízko lze snadno dosáhnout právě při stavbě na zelené louce, ale bohužel se s tím nepočítá.

Nevím, jestli výluka zmíněná v tomto článku má lidi připravit na to, že budou mít daleko na více-odsunuté nádraží, nebo je má připravit na 10 let stavby méně-odsunutého nádraží, to ať si každý rozhodne sám.

+7/−1
30.6.2017 17:15

J47a63n 31L84u38k43á61š 7527103113122

Presun vam rozhodne prestup na autobusy na Uzke neusnadni.

Na autobusy na Uzke totiz prestupuje mnohem vic lidi ze salin, jejich hlavni uzel zustane na soucasnem miste, nez z vlaku, takze by byl nesmysl je presunout k novemu nadrazi.

+3/0
30.6.2017 20:47

J35a26n53a 56M59e68r86o35p18e 7308359917259

5 minut na přestup mezi vlaky? To snad není na žádném nástupišti. A přestup mezi přilehlou dopravou? V Praze na hlavní se za 5 minut nemusí stihnout přestoupit ani z vlaku na vlak - stačí, aby se přijelo od Berouna (nástupiště 1 jižní část) a dál jelo z nějakého vyššího čísla - 5 minut v podstatě nereálné. Přestup na tramvaj? Nemožné.

Mimochodem - zkuste přestoupit na Zvonařku, což když se odsouvalo hlavní autobusové nádraží od Grandu, bylo to s tím, že se tam vybuduje dopravní obslužnost. Stále je nejjednodušší dojít od hlavního vlakového pěšky - přestup 10 minut. Takže jak si myslíte, že bude vypadat odsunuté vlakové? Bude to vypadat lépe, když ani po více jak 20 letech od odsunu autobusáku nikdo nepřišel na to, že by tam měla být i nějaká rozumná dopravní obslužnost?

+2/0
1.7.2017 8:12

I25v30o 84M96ü57l97l50e63r 8589536565

Nebylo by lepší řešit místo opravy stávajícího nádraží výstavbu nového? Za ty dva roky by mohlo být postavené nové. A těch 600 až 800 metrů zase není taková nepřekonatelná vzdálenost (vzdálenost mezi aktuálním a navrhovaným místem nádraží). Dovede si někdo představit co nastane v Brně, když budou opravovány (rozšiřovány apod.) mosty u Malé Ameriky, přes Křídlovickou a přes Koliště?

+1/−5
30.6.2017 14:16

J71a34n 80L23u80k48á48š 7327813733412

Ta vzdalenost je pekne videt pri soucasne vyluce. Prijede se k nadrazi a tam se prestoupi na dalsi dopravu do mista noveho nadrazi. Presne jako po presunu.

Minimalne 15 minut navic a to to treba z Lisne trva k nadrazi cca 20 minut.

Navic mate v clanku jasne napsano, ze i pokud by se nove nadrazi letos schvalilo, drive nez za 10 let stejne nebude.

+7/0
30.6.2017 15:49

J12a83n 15P31y81t73e55l59a 5250556478

Součástí nového nádraží musí automaticky být i šalina, z Líšně klidně třeba za 18 minut, i když bůhví kudy by vedla. Od toho je studie proveditelnosti, která do těch 10 let snad bude hotová. Jedná se o infrastrukturu potencionálně velké nové čtvrti, tak uvidíme, co z toho vznikne.

0/0
30.6.2017 20:53

J16a64n 52L45u13k54á58š 7467523803682

Podle planu tam maji vest 2 salinove trate, jedna na Plotni a druha ciste k nadrazi, rozhodne se tam nema presunout uzel salin pred soucasnym nadrazim, jelikoz to byste musel vybourat pulku centra, abyste to tam protahl.

Takze, pokud nebudete mit stesti a bydlet na nektere z linek, co tam pojedou primo (jako nyni autobusy 60 a 61? (cisla si presne nepamatuju)), prijedete pred soucasne nadrazi a tam si pockate na pripoj na nove, coz vam zase tech 15 minut zabere.

A tyto studie jsou potreba pro rozhodnuti o odsunu/neodsunu, ne, ze se budou delat az po rozhodnuti.

+4/0
30.6.2017 21:03

P31a77v54e15l 86M69o96r52a28v82e23c 3452799742758

Nu ano, plány na dostavbu šaliny k odsunutému nádraží jsou. Sice když někdo počítal, jak by kapacitně stíhala křižovatka pod Petrovem, tak dospěl ke kolonám šalin během špičky, ale to nevadí.. (konec ironie)

+2/0
30.6.2017 23:02

M34a93r13t43i97n 18N65o69v38o77t76n92ý 3886846381914

Výstavba nového nádraží se vším všudy je otázka 10 let ne dvou. Za 2 roky se nic takového rozsahu nedá stihnout.

+4/0
30.6.2017 20:43

J72a30n62a 37M76e75r85o84p62e 7718379647929

Za 2 roky se dá ale bez problémů stihnout něco typu "Zvonařka" - takže Dolní nádraží tak, jak je dneska, někdo to půjde ze Zvonařky pěšky, někdo z vlakového a někomu řeknou, že to je fakt daleko a pojede to autobusem. Na 1 vlak pak stačí 1 autobus jako nyní. Jen dost lidí si udělá procházku kolem autobusového nádraží na Zvonařce, které má již 20 let vybudovánu skvělou dopravní obslužnost, jak bylo přislíbeno, kdy se stavělo.

+1/−2
1.7.2017 8:15
Foto

J29a72k70u37b 30Z 64P43r19a82h59y 8252605495769

To asi nebudou přípravy na VRT? Praha - Vídeň? ;-D

+4/−1
30.6.2017 14:09

M37i92c80h22a24l 35N20e91z81v51a96l 9983474194

Takze docasny vyluka se vlastne stava permanentni. To co je v clanku vyjmenovane jako plan na 2 roky nemaji sanci za 10 let stihnout. :-)

+4/0
30.6.2017 14:01

M50a71r70t53i71n 50H65o16c49h72m34a51n 7293197224143

Nejen pro pana Bartoše viz.článek: Smyslem rekonstrukce je udržet nádraží v provozuschopném stavu (rekonstrukce svršku a mostů), zvýšení propustnosti a bezpečnosti (výměna zabezpečovacího zařízení). Počtem vlaků se jedná o druhé nejvytíženější nádraží u nás, v kontextu s rozsahem kolejiště a zastaralým zabezpečovacím zařízením je řízení provozu v ŽST Brno hl.n. nejnáročnější na síti SŽDC. Výroky diskutujícího Ondry Bartoše svědčí pouze o absolutní neznalosti oblasti řízení provozu a jeho neschopnosti si tyto informace opatřit. Myslím, že pokud někoho veřejně označím za neschopného měl bych o dané problematice něco vědět...

+8/−1
30.6.2017 13:44
Foto

B11r87o10n47i92s14l50a56v 11G53a10b46r30y72š 2372829541

Diskutér je tady od toho, aby diskutoval, hořekoval a nadával, ne aby něco věděl. :-P

+1/0
30.6.2017 21:37

M92a47r21t15i52n 19H83o69c87h30m55a70n 7943257964873

Ať klidně nadává a hořekuje, ale pokud někoho označuje za neschopného, pak by to měl mít podloženo znalostmi a ne domněnkami.. :-)

+4/0
30.6.2017 22:30
Foto

B79r63o96n61i53s14l98a24v 68G10a71b14r44y43š 2222899781

To ano, ale pak by tady bylo téměř prázdno. ;-D

0/0
30.6.2017 22:58

M57a80r96t17i60n 91H14o39c59h72m57a79n 7613847554213

No, to asi jo :-D

0/0
1.7.2017 8:33

J65a66n 74K74u38d50e92r33a 4523156803152

Dálnice rozbombená, nádraží kdesi v kotěhůlkách...no budeme chodit pěšky jako ve středověku. Nebo sedět doma

0/0
30.6.2017 13:06

T48o36m75á40š 76K22u23c27h89a36ř 3877591668121

Já bych bral tu poslední možnost s placeným volnem. :-)

+2/0
30.6.2017 13:08

R80o55m29a61n 82J53e59s47c77h67k46e 9608375647575

Já bydlel v Brně 30 roků. již 20 let bydlím mimo. 10 km od Brna stojí lupen na autobus do sousední vsi 10 Kč. V Brně chtějí po mne za jízdenku nejméně 20 Kč.

raději jdu pěšky.

Brno není schopné nabídnout měsíční jízdenku na jednu linku. Na co si kupovat celosíťovou jízdenku ? Ač rodák z Brna, za to Brno chválit nebudu.

0/−1
2.7.2017 7:05

P54a11v79e85l 64Š13e83d42i80v66ý 6475679642842

Ja furt nevidim duvod nadrazi stehovat, ma idealni polohu. Jedinou jeho nevyhodou je absence parkoviste, ktere by se vsak dalo postavit na pozemku u nadrazi, kde akorat spi bezdomovci.

+7/−3
30.6.2017 13:05

J77a16n 17N72o56v94á72k 6704684

Jde hlavně o plochu kolejí, které na nejdražších místech zabírají místo. Střed města by neměl být jen o dopravě.

0/−3
30.6.2017 13:39

J60a30n 67L70u67k38á78š 7497563653712

Parkoviste je vedle posty a potom pomerne velke zezdola okolo Tesca.

Vsechna jsou sice placena, ale nejak neverim, ze by pri presunu vybudovali parkoviste neplacene.

+1/0
30.6.2017 20:51

R87o55m11a93n 63J27e48s74c61h24k25e 9878745687705

Nádraží nevyhovuje kapacitně ani provozně. Již v roce 1928 byla soutěž na přestavbu nádraží.

Pokud jde o parkoviště, na Uhelné ulici je MOC místa. Tam posunout nádraží od 5.nástupiště k řece. Časový rozdíl 5 minut pěšky. Jenomže chytré hlavy chtějí stále nádraží u pošty v oblouku. Ono odbavovat 8vozový rychlík v oblouku není snadné.

0/−1
2.7.2017 7:10

J59a72n 14N42o90v85á85k 6504584

Minulý čtvrtek jsem jel z Prahy do Brna pro D1 4,5 hod. Teď se tam nepůjde dostat ani vlakem.

Neví někdo jak to vypadá s leteckým spojením Praha-Brno?

+1/−2
30.6.2017 12:36

J28a93n 44N54o62v41á20k 6804944

Tak jsem našel, Brno - Eindhoven - Praha, za 21 hod. Ještě chvilku a bude to nejrychlejší spojení.

+6/0
30.6.2017 12:38

J75a38n 75L22u53k54á17š 7307203553522

Pocitam, ze za cenu te letenky si muzete v Brne najmout male soukrome letadlo s pilotem a byt v Praze za hodinu a neco.

+1/0
30.6.2017 20:52

T71o55m97á98š 18K65u74c16h64a78ř 3857471968821

Jestli máte vlastní, tak vás nechám přistát na našem poli. Ale až bude posečíno. ;-)

+2/0
30.6.2017 12:39
Foto

B94r36o88n87i34s54l12a18v 38G41a92b21r34y81š 2312869671

Jak to že ne? Já jezdím vlakem Praha - Brno i přes dobu výluky a jsem doma paradoxně dřív.

+1/0
30.6.2017 21:36

T32o59m19á15š 49K12u47c78h93a83ř 3487521688921

Napřed pomocí IDS vnutí lidem místo příměstských autobusů vlaky, a pak se diví, že jim nestačí nádraží. :-P

Od nás jezdíval přímý spoj na Zvonařku 27 minut. Díky IDS je to nyní bus + vlak + tramvaj = cca 50 minut, když všechno klapne. Teď to bude bus + náhradní bus + tramvaj a průměrnou cestu ve špičce díky zmatkům a zasekanému Brnu vidím tak na 90 minut. :-/

+6/−2
30.6.2017 12:36

P62e15t91r 82N96o18v96o40t21n82y 1141980461

Tak by zase nestačil autobusák, kdyby z každé dědiny jel přímý autobus na Zvonařku.

+4/−2
30.6.2017 12:50

T80o45m73á34š 22K26u20c29h92a24ř 3547341508181

Jezdil desítky let. Dalo se to rozumně rozložit a každý by jezdil tím, co by mi lépe vyhovovalo. Teď je UAN Zvonařka prakticky prázné. Ale silnice pochopitelně zasekané jsou, když se na ně 50 let nesáhlo a každý jezdíme do práce autem.

+4/−1
30.6.2017 13:06

J69a71n31a 42M49e98r47o59p66e 7428889777369

Autobusák je opravdu veliký a nikdo tam nechce, soukromí dopravci, pokud můžou, se snaží dostat ke Grandu.

0/0
1.7.2017 8:17

L55i23b65o68r 39U47r46b49a55n50i43e97c 5526873199

To muselo být strašné. Vždyť Zvonařka je až někde daleko v tramtárii bez návaznosti na MHD. Alespoň podle toho, co se říká o nádraží v odsunuté poloze.

+1/−2
30.6.2017 14:59

I51v13a48n 13H69o97l40a32s 5307477928557

Možná vám ušla taková "drobnost", že díky odbourání x přímých busových linek z Brna do každé ... , které pak zhruba od poloviny trasy z města stejně vozily jen vzduch, se poněkud (na některých trasách až několíikanásobně) zvýšil počet spojů.

0/0
10.7.2017 7:13

D74a65v44i98d 43Z15a64j62d48á46k 8725812650641

Proste Zit Brno... Jen to ziti je nekdy tezsi.

+3/−6
30.6.2017 12:30

M23a30r87t43i95n 21N37o18v62o92t84n18ý 3386456321914

Chápu, že pro různé slušné lidi je teď Žít Brno nepřítel lidstva, ale ti za to opravdu nemůžou.

+2/0
30.6.2017 12:48

T28o75m83á72š 79T14a55t17í38č42e88k 5490712770308

Zvykejme si. Jednoho dne se nádraží přesune kamsi do tramtárie na furt.

+7/0
30.6.2017 12:30

T82o48m55á77š 52K88r33á36l 3648478217719

Viden to resila stavbou noveho nadrazi v nove poloze, nebo rekonstrukci?

+1/0
30.6.2017 12:29







Najdete na iDNES.cz