Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Parkovací peklo. S dítětem musí do brněnské nemocnice jezdit dva dospělí

Zaparkovat před brněnskou Dětskou nemocnicí je pro rodiče malých pacientů peklo. Řešením má být nový parkovací dům. Ministerstvo zdravotnictví se ale k jeho schválení zatím nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e30t13r 64B42á37č86a 8475116235885

Taky muzou salinou a zvladnou to v jedne dospele osobe ;-)

0/−1
19.7.2017 14:07

M29i58r89o89s51l65a50v 32U66r58b52a66n 1516157841319

vite, spadovost detske nemocnice je ponekud vetsi nez rozsahl linek salin

+1/0
19.7.2017 22:52

M72i29l98o18š 89R72u43f33e31r 3269885722836

A to jsou i rodiče s nemocným dítětem, kteří auto vůbec nemají...

0/0
19.7.2017 9:19

E75v34a 85T34r83á29v26n37í18č48k46o80v50á 8985479489773

Spousta komentujicich si neuvedomuje, ze do detske nemocnice jsou posilany deti z celeho jihomoravskeho kraje a tedy nelze jet salinou. My tam byli poprve s 3 mesicni dcerou letos v zime. Minusove teploty, snih a bydlime 60 km daleko. Tak jsme si dovolili jet autem. Pri hledani parkovaciho mista jsem se ptala policistky prave vypisujici pokutu, kde mohu zaparkovat, poradila mi, kdekoliv, ale nezasahovat do krizovatky. Takze asi tak.

+5/0
18.7.2017 20:09

J46a23n36a 51C64o74m80i24n80o38v85á 8550654297481

Všem chytrolínům co doporučují MHD a pěší vycházky bych nechala vyzkoušet vlastní zkušenost. Jedno dítě dvouleté se zánětem středního ucha, druhé dítě pětileté, které jsem pochopitelně nemohla nechat samotné doma. Jedenáct hodin večer, takže obě děti unavené. Chtěla bych vidět, jak je někdo vláčí z druhého konce města MHD a následně absolvuje "procházku". Naprostý nesmysl. Navíc ne vždy jsou k dispozici dva dospělí lidé, kteří si rozdělí role. Zajistit možnost příjezdu a zaparkovaní auta u nemocnice, kam lidé chodí ve chvíli, kdy jsou nemocní je základním lidským právem.

+7/0
18.7.2017 15:24

M61i58l81o82s28l79a26v 31S64e15d44l21á59č71e18k 6314444844821

Tak v noci by neměl být problém zaparkovat, ne? A je pravda že nočními spoji se tam fakt nedostanete rychle. Ale přes den by už starší děti cca od 13 let mohli třeba MHD. pokud mají jen lehčí formy nemoci. Při velkých problémech lze zavolat sanitu. A parkovací dům by byl dobré řešení. Jenom že než se to rozhodne a připraví , to ještě uběhne moc vody ve Svitavě.

0/0
18.7.2017 21:42

P48e51t59r 56K33o68v20a53ř68í48k 1861513619817

Jsou lidi doktoři, aby poznali "lehčí formu nemoci"? Pojedete z dítětem s >39° a zvracením MHD, protože je to je jen "nějaká viróza"? Určitě ne. Zavoláte pro dítě se zlomenou nohou sanitku? Taky nesmysl. Ta přeprava autem je nejlepší volba jak pro dítě, tak pro nemocnici.

+1/0
19.7.2017 8:21

M27i42l88o50s64l65a58v 65S96e15d85l59á39č69e64k 6194304634211

Tak s vysokou teplotou nepojedu MHD do špitálu ale k místnímu dětskému. a na zlomeninu určitě zavolám sanitku. A na předoperační vyšetření, nebo na speciální vyšetření mohou Brňáci klidně MHD. Dřív auta měl málokdo, a tak jsme museli taky MHD. Zrovna já třeba na vyšetření a následující operaci kýly, či na odstranění mandlí. Je ale i pravda že dřív jezdila MHD i mimo špičku v kratších intervalech, než dnes.

0/−1
19.7.2017 10:13

M80i46r98o19s98l35a59v 59U69r72b62a26n 1276917581779

prosimvas a kde takhle v sobotu vecer najdete detskeho mistniho ?

+1/0
19.7.2017 22:55

M53i74l42o93s29l26a89v 84S62e51d46l19á79č82e14k 6394654874501

Tak víkend a svátky je něco jiného. Nesmíte mě zase chytat za slovíčko. To nefunguje ani lékař pro dospělé. Tak sem myslel že jste to pochopil, že myslím všední dny.

0/0
19.7.2017 23:25

M11i80r42o78s50l39a16v 98U95r33b52a69n 1416467211859

ve vsedni dny pres den tam vicemene zaparkujete, problem je hlavne vecery a vikendy, kdy jedete s ditetem na pohotovost.

0/0
27.7.2017 13:57

M64i54l30o27s60l29a19v 33S45e82d22l50á88č88e57k 6854604144181

vlastně máte pravdu. večer už je to obsazené místními po návratu ze zaměstnání.

0/0
27.7.2017 14:20

M76i72r42o62s52l89a20v 90U88r38b98a75n 1766437711279

prave a zadne parkovistem, byt treba placenym jako je v Bohunicich, detska nemocnice nedisponuje.

0/0
27.7.2017 14:22

M74i21l67o32s49l61a33v 54S15e56d92l58á16č44e93k 6834794424121

Protože tam na parking není místo. Je to v zastavěné oblasti, kde domy stáli daleko dříve než nemocnice. teda myslím tu novou část postavenou po válce. Kdežto Bohunice vznikly na holém prostranství. A zřejmě se nepočítalo s budoucí vysokou motorizací Brna a celého státu.

0/0
27.7.2017 14:31

M19i91r22o66s74l69a18v 28U44r17b83a45n 1726557261399

neni mozne mezi pavilony HKEG postavit parkovaci dum ?

0/0
27.7.2017 15:18

T20o49m46á84š 36K21u18c17h47a43ř 3277411818931

Ty ulice jsou tam ucpané auty parkujícími zadarmo. Velká část z nich tam za tržní cenu stát nebude (ano, parkování má svoji cenu, o tom snad nikdo nepochybuje). V dnešní době chytrých mobilů a aplikací typu "Uber" by tedy neměl být problém zajistit inteligentní zpoplatněné parkování s optimálním využitím parkovacích míst. Za vybrané peníze pak bude možné vybudovat další parkovací místa.

0/0
18.7.2017 12:07

J14a91n 96D10l68o17u82h97ý 8106570793520

dneska parkování už zdarma většinou není (viz parkovací zóny)...

0/0
18.7.2017 13:42

T14o20m96á71š 56K84u60c27h63a72ř 3397951278821

Tady pokud vím ano. Mluvíme o Brně. :-)

0/0
18.7.2017 13:57

J79a13n 58D37l36o90u85h61ý 8226780533750

tam se chystají.

0/0
18.7.2017 14:06

T54o56m32á37š 50K45u37c56h67a13ř 3967491708691

No a já píšu o tom, že by to v dnešní době chtělo něco chytřejšího. :-)

0/0
18.7.2017 14:32

T56o30m75á50š 28K66u13c51h34a12ř 3947501298521

Zóny za pár set Kč nedávají smysl. Buď to parkovné má být reálné s garancí, že zaparkujete, nebo nic.

0/0
18.7.2017 14:37
Foto

J61a28n57a 83B92í13l19k15o70v41á 1453871592887

Myslíte, že tím, že lidi zaplatí za zónu, se počet parkovacích míst zvýší? Nebo se tím naopak znemožní zaparkovat těm přespolním, kteří by do nemocnice potřebovali, a tak se pojede k nemocnici - za Brno, kde se parkovat bude smět - zpět k nemocnici - domů? To bude děsně ekologické...

+1/0
18.7.2017 20:10

P36e21t98r 61K87o64v31a39ř41í46k 1381353189517

Nejen ekologické, ale i děsně ohleduplné k ostatním lidem cestujícím v MHD společně s nemocným dítětem. Taktéž děsně vhodné vůči dítěti, které často potřebuje ulevit, nikoli ho hodiny vláčet po všech čertech. :-/

0/0
19.7.2017 8:25

M14i96r34o55s94l17a13v 16U84r49b64a77n 1656467251159

Oni obecne delaji zvysenou kontrolu tam, kde je problem. A opravdu to zdrave nakrkne, kdyz jedete do vystresovani do nemocnice s ditetem, vratite se a jeste mate pozdrav od MP.

+7/0
18.7.2017 11:51

M18i81l77o53š 61S96e90t94í87k 3419869394880

Naopak - nedělají kontroly tam, kde je skutečný problém, ale tam, kde je jistota rychlého a velkého zisku.

+3/0
18.7.2017 13:41

M26i47r64o77s10l63a65v 43U21r42b64a80n 1336147241229

zalezi, co vnimame jako problem... z meho pohledu je to misto, kde je obtizne a presto casto nutne zaparkovat a tak se stoji, kde to auto aspon v mezich moznosti neprekazi

0/0
19.7.2017 22:57

P32e86t64r 91D25r41a29p52a40l 3975528983435

špitál není ani kino a ani supermarket...tam dobrovolně jen tak z plezíru nikdo nepojede. tedy se dá předpokládat, že tam jezdí nemocní a zranění...navrhovat jim MHD je na palici

+9/0
18.7.2017 11:50

M60i16r75o25s76l94a32v 26U23r87b46a60n 1496737701459

a provozovat v okoli spitalu zvysenou kontrolu parkovani je pak hyenismus...

+4/−1
18.7.2017 11:52
Foto

S87t79a73n85i80s75l18a10v 73D96o10n16á44t 6343683657230

No jak se to vezme. Pokud někdo zaparkuje tak, že brání příjezdu sanitky, tak to své opodstatnění má. Ale jinak souhlas, ozbrojení šimpanzi rádi využijí něčí tísně, aby měli čárečku...

+3/0
18.7.2017 12:14

V43a76c81l57a15v 17M37e28d88e16k 5731762545645

to je v 99% případů výmluva. Striktní trvání na "5m od křižovatky" není nic jiného, než snadné plnění obecní pokladny

+1/−1
18.7.2017 14:19

P91e54t81r 94D19r71a35p57a79l 3405668253125

kdyby to přijeli kontrolovat večer na sídliště, tak by jim nestačily bločky

0/0
18.7.2017 14:36

T97o32m20á77š 63K76u94c35h39a92ř 3637401748661

Jen vybudování jednoho parkovacího místa v parkovacím domě v takovéto oblasti přijde cca na 1 milion korun. Při návratnosti 10 let (a to nepočítám náklady na provoz) se tak z jednoho parkovacího místa musí vybrat 270 Kč za den. Jenže průměrná obbsazenost nemůže z principu být 100%, ale někde mezi 30..50% (a to jsem optimista a předpokládám levné nočního parkování pro místní). Takže reálný poplatek ve špičce by musel bez dotací být třeba 100 Kč /hodinu, možná i víc. Kdo z vás to dá?

0/0
18.7.2017 11:38

P57e61t85r 12D35r96a51p45a24l 3895528733555

nikdo... právě proto jsou vaše názory nesmyslné

0/0
18.7.2017 11:44

J50a18n 29M11o27t47ů90r35e30k 7660952951239

na ten 1 milion jste přišel jak? To někde je nějaká studie?

+4/0
18.7.2017 11:54

T77o68m65á24š 87K41u77c95h67a98ř 3277531648891

Teď nemám odkaz, ale není to z palce, je to konkrétní rozpočtená cena navrhovaného parkovacího domu v některé z brněnských ulic.

0/0
18.7.2017 12:10

V14a55c86l94a86v 21M12e48d84e31k 5721612235365

ale to bude cena s hodně velkým napakováním provozovatele. Nikoliv cena nákladů.

+2/0
18.7.2017 12:24

T75o32m40á29š 16K39u83c73h75a58ř 3757631428761

Vždy je tu někdo, kdo se chce napakovat. Ani pro nemocnici nebude stavět charita.

0/0
18.7.2017 13:09

P53e50t30r 83S72p81a11t30z74i78e10r18e12r 7744292805924

a on dneska někdo něco dělá za náklady? to mi ho ukažte..rád budu využívat jeho služeb.

0/0
18.7.2017 13:10

V24a78c64l68a91v 76M86e33d58e59k 5291802215465

To je právě ta chyba, že nedělá. Místo aby nemocnice či státní úřady provozovaly službu občanům za cenu nákladů, raději to přenechají někomu, kdo to bude dělat s vysokým ziskem.

0/0
18.7.2017 13:50

P21e56t69r 70S40p79a52t77z49i54e73r11e65r 7504162315814

ale to přeci všichni chtějí..to je ten západní kapitalismus..;-D za to se tu cinkalo přeci...;-D;-D v tom je přeci běžné, že kdokoliv může na čemkoliv vydělávat a kdo na to má tak si jeho služby koupí....honba za penězi se tomu říká a jeden diskutující se mě snažil přesvědčit, že tak to je normální a honba za penězi je zcela v pořádku.

Ale to že je tolik aut, je jen tím, že se lidé mají dobře. Ale tím, že mají auto mají také povinnosti. Na ty už ale každý zapomíná. A tou povinností je obstarat si parkovací místo. A protože to je čím dál těžší a jsme v tom kapitalismu, tak kdo dá více peněz, ten bude parkovat. Kdo nedá nic..ten má smůlu..parkovat nebude. Pak nemůže mít ani auto. Kdo chce mít na koně musí mít i na seno.

0/0
18.7.2017 14:32

T98o55m77á81š 48K62u22c84h58a53ř 3967481338501

Na Veselé dokonce 1,2 mil za místo: http://www.archiweb.cz/news.php?action=show&id=13465&type=1

0/−1
18.7.2017 13:42

T11o93m67á62š 95T54a14t58í50č22e71k 5110242240278

Tři patra pod zemí v oblasti plné nekonečných sklepů se sousedním domem se stejnými základy, která jsou postavená taky jako podzemí budoucího koncertního domu.

Úplně obyčejná pizza taky může stát desítky tisíc, třeba na ISS. :-/

0/0
18.7.2017 14:02

P74a30v82e52l 38V46o80d64i68č38k18a 4173584547300

V článku se píše 100Mil a 250 míst. To je 400k za místo pokud vaše "270 Kč" také podělím 2,5 tak vychází 108 Kč na místo denně.

Také se dá z článku odvodit že momentálně se mohou lidi přetrhnout o 43 parkovacích míst za 50Kč/h.

O tisícero výhodách pro místní se snad ani nemá cenu dohadovat.

0/0
18.7.2017 12:16

T98o80m11á31š 33K98u71c81h52a34ř 3377931968371

Ano, to jsem přehlédl. Na druhou stranu, už jste viděl, aby se takováto zakázka dokončila bez navýšení, tedy bez "nečekaných" vícenákladů? Rád bych se pletl, ale koncová cena jistě 400 k nebude. Vidím to někde k 600 k.

0/0
18.7.2017 13:14

V69a76c60l96a69v 41M77e75d64e79k 5221632225125

pokud není politická vůle (rozuměj zadavatel dostává z vícenákladů úplatky), tak se žádné vícenáklady neschválí

0/0
18.7.2017 14:18

V92a67c46l96a98v 94M90e71d30e23k 5921922745585

parkovací místo v 3patrových podzemních garážích prodávají developeři okolo 200 tisíc. Proč by proboha mělo stát v parkovacím domě milion? (nadzemní parkování je technicky méně náročné, musí být tudíž ještě levnější)

Proč návratnost 10 let? Tady nejde o stavbu za účelem zisku, návratnost může být rovna životnosti budovy, tj klidně 30 let.

A už jsme najednou na úplně jiných číslech.

+1/0
18.7.2017 12:22

P11e10t13r 19D86r67a41p68a40l 3555618843885

předběhl jste mě

0/−1
18.7.2017 12:26

J31a14n 45K50a20n45č59o 9785586667893

Přesně. Navíc nemusí řešit pozemek ke stavbě, ten už mají vyhrazený.

0/0
18.7.2017 23:08
Foto

S95t96a42n77i14s39l82a76v 47D12o26n63á79t 6183533357440

V článku jsou čísla úplně jiná. Když už si vymýšlíte, měl byste to dělat nějak méně nápadně.

0/0
18.7.2017 12:24

T61o97m15á51š 46K19u12c50h26a77ř 3517821398981

Nevíte, jak to u těchto zakázek chodí? "Soutěžní" cena je nesmyslně podhodnocena a firma se zahojí na vícenákladech.

Tu cenu milion už jsem našel, jednalo se o parkovací dům na Veselé s cenou dokonce 1,2 milionu za místo:

http://www.archiweb.cz/news.php?action=show&id=13465&type=1

Vy věříte tomu, že tyhle budou postaveny 3x levněji?

0/0
18.7.2017 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.