Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo najelo smykem na trávu a zapíchlo se, líčí cestující z Burgasu

Nenastala žádná panika, lidé to snášeli statečně. Tak popisuje incident při přistání dopravního letadla v bulharském Burgasu Zdeněk Kupsa. Byl jedním ze 178 cestujících české společnosti Travel Service, jejíž letoun po dosednutí skončil na travnaté ploše vedle přistávací dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B27l92a80ž20e64j 56M70o20t51y95č81k37a 8447727775950

Odpůrci SUV by se měli zamyslet, zde by to zachránilo celou situaci!

0/0
20.7.2017 14:05

H45a72n39a 28V89l45a31d15í64k93o92v83á 8790273985216

Co je to za češtinu?

...Pasažéři, kteří vyletěli brzo ráno z Brna..

snad brzy

+2/−1
18.7.2017 18:29

M33a31r10t81i81n 49P98e87l31u51c86h 5255311987311

Pisálek nevěděl jestli i/y, tak to vyřešil takhle....))

+1/0
18.7.2017 18:51

M30i96l83o23š 66Ř68e64h51á80k 8716748557695

Jeli z Brna - tak brzo!

+1/0
18.7.2017 22:20

P94a14v41e52l 67N78e28d19o16m93y39l 4331452219623

Obojí je správné. Brzo je dokonce starší... Brzy vzniklo podle brzky, a toto zase místo staršího brzce (příslovce přídavného brzký).

0/0
24.7.2017 9:51

J29o60s93e18f 56R11i69c27h92t26e67r 9146325667903

Tak to prr. Kdyby spontánně sdílel pocity, tak neřeknu půl slova. Ale ten člověk si bohapustě vymýšlel naprosto nesmyslný a absurdní teorie a verze toho co se doopravdy stalo.

0/0
19.7.2017 11:10

K89a96r90e98l 44F30a63j27t 5458422531853

Tak travel už neplatí ani za stojánku na letištní ploše, ale začal v rámci úspor používat rovnou nástup / výstup na poli?

+3/−3
18.7.2017 17:55

J16i11ř43í 27J60i35r94o85u33d70e63k 8256849354864

Pršelo, nelze vyloučit ani akvaplaning. Porucha řízení přídˇ.kola a hydrauliky mohla být způsobena až najetím na nezpevněnou plochu.

+1/0
18.7.2017 17:51

F48i35l10i74p 95G52r25y14g41a42r 4454763423649

konečně rozumný názor ....tohle se nabízí víc než cokoliv jiné.... nebyl by to první ani poslední případ.

0/0
18.7.2017 19:50

P42e57t74r 12B25i63l25y 9598982169775

Vzhledem k řecké posádce bych to spíš viděl na chybu pilota. I bych si na to vsadil ;-)

0/0
19.7.2017 11:04

J36a79n 66Ž28i43l74k23a 4191424250915

Podle českého práva se pravděpodobně nejedná o leteckou nehodu, ale o tzv. "vážný incident". Jako takový by se měl i vyšetřovat.

Podle pravidel Chicagské úmluvy o civilním letectví, příloha 13, z roku 1944 (ICAO Document 7300/8) vede vyšetřování země, kde k nehodě či incidentu došlo. Vyšetřování se mají právo účastnit i zástupci země registrace letounu, sídla dopravce, výrobce a konstruktérů letounu. Zde tedy pravděpodobně Bulharsko, Česká republika a Francie. Závěrečnbá zpráva musí být vydána do dvou měsíců od události.

Příčin může být několik, technické i provozní povahy. Často se jedná o souběh několika příčin. Z technických byly již v diskuzi zmíněny porucha reverzace tahu souměrná / nesouměrná, porucha řízení podvozku, porucha antiskid systému, ale i jiná porucha souměrnosti řídicích ploch po dosednutí. Z provozních příčin to může být například překročení celkové hmotnosti pro mokrou přistávací dráhu. Vyšetřovatelé nesmějí pominout ani lidský faktor, tedy případné pochybení pilota, jako nesprávná přistávací konfigurace s ohledem na podmínky na ploše (mokro) a přistávací hmotnost.

Pro cestující, jejichš zavazadla utrpěla jakoukoliv újmu, doporučuji ihned vyfotografovat a nejpozděni do 7 dní ode dneška PÍSEMNĚ uplatnit své nároky na náhradu škody podle nařízení evropského parlamentu a rady č. 889/2002 u dopravce. Dopravce ručí za škodu do výše cca 35000 Kč (1350 EUR) za KAŽDÉ odbavené zavazadlo, včetně kočárků.

+10/0
18.7.2017 17:46

R45u67d57o42l89f 96K11o83m25á58r62e30k 7908229872239

lide cestujici do bulharska nemaji datovy tarify aby si to mohli na mobilu precist. ale jinak pekny komentar

+1/−1
18.7.2017 18:08

I69v71a 70V87a36l93č96í68k71o58v84á 3970669319

Bulharsko patří do sféry EU roamingu. Kdo má data doma, má je i tam. Nebo je snad máte za sociální případy? Proč nepíšete s diakritikou?

0/0
18.7.2017 22:12

M67a98r49i50e 22Š17á54m81a72l27o57v24á 1902281738583

Přistání na trávě, zablácené kufry, půl hodiny zavřeni v letadle, lidé to vše nesli statečně. Český turista vydrží vše, jen když má levný zájezd do Bulharska.

+1/−7
18.7.2017 17:42

M75a15r54t61i52n 46P71e36l64u51c70h 5875701417211

Jakože kdyby to byl drahý zájezd do Austrálie, kolečko by se nepolámalo? Nebo jek mám ten ,,oduševnělý" příspěvek chápat?

+3/0
18.7.2017 17:46

K12a27r92e90l 62T80o49u10š80k68a 1876986530

Co to je za pitomost?

+3/0
18.7.2017 17:51

R40u22d12o77l94f 22K82o79m53á15r77e30k 7378229842709

pul hodiny mi prijde extremne kratka doba na to co se prihodilo

0/0
18.7.2017 18:09

M46a65r21t40i15n 54Č96e96r37n20í77k 6352158732928

Nejsem odborník, ale naopak bych myslel, že když nikdo neví, jak je letadlo poškozeno, tak by ty lidi měli dostat ven co nejdříve.

0/0
18.7.2017 18:58

O64n47d27ř95e52j 48Z91e92m57a58n 5410584218249

při tom se někdy zraní více lidí, třeba tenkrát když se přední podvozek nevysunul nebo urval a tak letadlo stálo na nose takže zadní dveře byla moc vysoko a proto ten nafukovací sjezd příliš prudký a dost lidí si tam dolámalo nohy.

0/0
18.7.2017 19:11

S69t35a68n64i38s43l12a76v 67P47i84š24t14ě49k 1836448569735

Presne tak. Ja s Ryanairem cekal na start v letadle s vydychanym vzduchem asi 45min.

0/0
25.7.2017 20:08

M78i22l23o81š 19Ř25e41h32á53k 8716628807725

Český nebo moravský?

0/0
18.7.2017 22:22

M95a84r82t67i84n 18P69e75l39u89c87h 5795791217381

Dneska se asi po dlouhé době kouknu do TV ZNova.

Dramatické podkreslení hudbou, Koranteng vyrolované obočí až do půli hlavy, běžící obrázky vyděšených ldií, 70 letá babička vyprávějící o funkci brzd a klapek atd.....

+15/−1
18.7.2017 17:36

R43u52d19o22l11f 66K78o98m11á86r25e52k 7338169892399

konecne se neco deje, koukat na uhyn kraliku a jine pecky je nudne

0/0
18.7.2017 18:10

O39n31d81ř97e36j 86Č97a48p31k35a 6121391143134

BTW Koranteng je zrovna ve zprávách na Nově ten, co alespoň trochu bude tušit, o co jde... minimálně dřív měl pilotní licenci. Jestli si ji při práci stíhá udržovat, netuším.

0/0
18.7.2017 23:44

P87e11t62r 50B79r15o26d84a 2812798698

Včera mělo tohle letadlo zpoždění 7h ..

0/0
18.7.2017 17:25

L65a46d68a 49N59o73v92a15k 4312973217

jo a když se to snaží dohnat a roluje driftem, tak zase špatně...:-/

+2/0
18.7.2017 17:26

M69a20r85i24e 68Š40á77m74a84l84o47v30á 1282881768713

Pokud je let v zemích EU zpožděn o 6 a více hodin, klienti mají nárok na odškodné minimálně 400 Euro. Jsou firmy, které poradí.

+1/0
18.7.2017 17:43

P16e67t72r 53P49a12c37k69a 4509399985701

Joe Patroni tam dá plný tah motorů a z toho bláta vyjede - Artur Hailey: Letiště.

+6/0
18.7.2017 17:11

M60a19r33t81i14n 75J40e51s64e64n46s85k17ý 3168941833275

;-)R^

+2/0
18.7.2017 17:18

R26u50d60o82l11f 85K46o58m54á71r67e82k 7258739382409

..ale nesnezi ;-DR^

0/0
18.7.2017 18:10

O16n24d74ř60e64j 25Č51a57p34k17a 6511301863454

A navíc v době, ze které ta knížka je, ještě i Američani stavěli letadla tak trošku "ruským" způsobem (ve smyslu "když do toho majzneš kladivem, zničíš kladivo"). Takže by to možná mělo i šanci fungovat :-)

+1/0
18.7.2017 18:41

J42a17n 53L52u34c88a48n 2865588339864

Je to bulvár

0/0
18.7.2017 17:11

V33á59c14l72a68v 48H90r17a54d11i90l 3294328612101

No tak s tímhle pilotem bych už ne letěl ani z Brna do Košic. ...bude nosit smůlu. ..Každý ho pilota, kdybych už byl donucen letět, bych si proklepl od A do Z včetně jakýchkoli nesrovnalosti a anomalii

0/−8
18.7.2017 16:53

O97n12d58ř93e44j 25Z71e18m38a60n 5390724498499

Pokud se jednalo o technickou závadu která se projevila až při tom přistání, dosedu na plochu, tak tu situaci zvládnul podle mě velmi, velmi dobře, někdo jiný by mohl zazmatkoval a položit letadlo na křídlo ve snaze to vybočení vyrovnat.

0/0
18.7.2017 18:19

M29i65c51h73a41l 64Č47e84r64n67ý 3590235410440

Hlavně jestli nezapomněli tleskat, když letadlo dosedlo na přistávací plochu.

+1/0
18.7.2017 16:51

M50i87c30h89a33l 89R45e38j63z87e70k 5606507745221

To prave nedosedlo. Tak netleskali. Btw tleskalo se mozna v dobach kdy lital Kaspar.

0/−1
18.7.2017 17:05

O39n75d51ř66e62j 80Z35e76m57a30n 5440604278929

Nebo po velmi povedeném přistání poté, se cestující dozvědí, že letoun má potíže a tak přistání může být velice drsné a palubní personál je vzhledem k tomu připraví na rychlou evakuaci, která nakonec nebyla nutná.

0/0
18.7.2017 17:11

D83u12š39a72n 86S72o18c81h25a 9596551893111

Ze by pozdni spusteni zpetneho tahu?

0/0
18.7.2017 16:44

D62u13š79a23n 72S72o35c90h18a 9556781623251

Jo tak nakonec predni kolo? No lepsi pockat na realistictejsi zpravu.

+1/0
18.7.2017 16:46

O20n71d69ř87e39j 28Z44e38m14a67n 5310774868499

Tohle by spíš způsobil náhlý velký rozdíl v tahu motorů, pozdní nasazení zpětného tahu způsobí nanejvýše přejetí té dráhy.

0/0
18.7.2017 17:16

R30u93d35o17l16f 90K34o23m53á49r30e86k 7538679432749

zeby zavada?

0/0
18.7.2017 18:11

I56v60o 20J71a61n46á22č37e30k 8363553711582

„Letušky lidi celkem uklidňovaly, ale všichni byli v pohodě, nikdo nijak nepanikařil. Nebyla tam žádná zranění, někteří lidi si ani nevšimli, že nejsme na ploše,“

Zdroj: http://brno.idnes.cz/letadlo-burgas-pristani-trava-cestujici-brno-faf-/brno-zpravy.aspx?c=A170718_115857_brno-zpravy_krut

Ti teda museli vypadat. ;-D

0/0
18.7.2017 16:39

M45i58c45h85a33l 14R96e82j48z71e71k 5896957275291

Tohle kopirovani zdroje je trapny.

+3/0
18.7.2017 17:07

I66v51o 74J76a93n38á20č69e66k 8243863831802

To se musíte ale obrátit na idnes, kteří ti to tak naprogramovali.

0/0
18.7.2017 19:40
Foto

P97ř85e78m45e61k 64H18o90m84o11l30a 5628465915186

Jsem tu zjistil, že letadlo při brždění nepoužívá aerodynamické prvky ale brzdí jen reverzy. Tak je to druhý příspěvek podl ehodnocení tak to bude asi pravda 8-o

A ohledně těch zablácených kufrů, to je jako házeli z letadla na zem? CHápu, že tam asi nenajeli s pasem ale z toho bulíka to jde přece v klidu vyložit i bez pásu :-P

0/0
18.7.2017 15:58

T87o47m81á64š 28P92e69l78i61k77á77n 3291340881779

Aerodynamické prvky (flapy) snad neslouží primárně k brždění, tedy podle mého slouží ke zvýšení vztlaku v nízkých rychlostech. To že se jako druhotné k brždění používají je možná jiná věc.

Piloti ale měli dneska kliku a lidi taky. A to je věc, která by se měla oslavit. Na kufry kašle bílý tesák. ;-)

0/0
18.7.2017 16:38
Foto

P45ř29e25m84e61k 91H36o37m41o19l38a 5818495545236

tak jelikož se používají při přistání na zemi tak se s nimi prostě brzdí, na letadle není nic zbytečné. Jejich síla je opravdu velká. Ne všechna letadla reverzují a ne všechna mají reverzy.

je otázka s tou kliku, zatím se ví úplný prd. A za rok až skončí vyšetřování budou třeba piloti 100% viníci :-/

0/0
18.7.2017 16:44

P57e46t12r 80B28i42l31y 9658872379175

Přesně tak to je. Při vyšší rychlosti je to znatelné a letadlo pro snížení rychlosti za letu (resp. při přiblížení, tedy klesání) opravdu klapky využije a snížení rychlosti je znatelné. Se snižováním rychlosti (brzdění po přistání) jejich účinnost rapidně klesá. Letadlo by nikdy nebylo schopné zastavit (na dráze o délce 3km) jen s vysunutými klapkami.

0/0
18.7.2017 17:12

O27n66d83ř45e82j 12Z16e40m83a43n 5300174558959

Proto se využívají všechny tři možnosti brzdění a nasazují se postupně podle jejich účinnosti.

0/0
18.7.2017 17:20

O21n53d33ř19e63j 87Z39e17m63a30n 5810314178589

A hlavně i podle situace...

0/0
18.7.2017 17:23







Najdete na iDNES.cz