Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo najelo smykem na trávu a zapíchlo se, líčí cestující z Burgasu

Nenastala žádná panika, lidé to snášeli statečně. Tak popisuje incident při přistání dopravního letadla v bulharském Burgasu Zdeněk Kupsa. Byl jedním ze 178 cestujících české společnosti Travel Service, jejíž letoun po dosednutí skončil na travnaté ploše vedle přistávací dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B82l41a90ž79e77j 66M86o82t46y58č21k45a 8537977855190

Odpůrci SUV by se měli zamyslet, zde by to zachránilo celou situaci!

0/0
20.7.2017 14:05

H44a56n10a 25V24l85a56d15í33k65o61v95á 8430753865436

Co je to za češtinu?

...Pasažéři, kteří vyletěli brzo ráno z Brna..

snad brzy

+2/−1
18.7.2017 18:29

M93a20r81t97i52n 67P54e86l17u73c31h 5425101307581

Pisálek nevěděl jestli i/y, tak to vyřešil takhle....))

+1/0
18.7.2017 18:51

M40i11l98o91š 80Ř89e98h96á83k 8846568227155

Jeli z Brna - tak brzo!

+1/0
18.7.2017 22:20

P89a49v69e70l 77N26e58d86o14m21y90l 4871542389163

Obojí je správné. Brzo je dokonce starší... Brzy vzniklo podle brzky, a toto zase místo staršího brzce (příslovce přídavného brzký).

0/0
24.7.2017 9:51

J35o72s32e45f 12R65i42c76h93t61e38r 9936235967223

Tak to prr. Kdyby spontánně sdílel pocity, tak neřeknu půl slova. Ale ten člověk si bohapustě vymýšlel naprosto nesmyslný a absurdní teorie a verze toho co se doopravdy stalo.

0/0
19.7.2017 11:10

K55a48r95e67l 13F59a64j82t 5718702361883

Tak travel už neplatí ani za stojánku na letištní ploše, ale začal v rámci úspor používat rovnou nástup / výstup na poli?

+3/−3
18.7.2017 17:55

J18i13ř35í 61J92i85r58o22u33d76e13k 8346179924754

Pršelo, nelze vyloučit ani akvaplaning. Porucha řízení přídˇ.kola a hydrauliky mohla být způsobena až najetím na nezpevněnou plochu.

+1/0
18.7.2017 17:51

F25i87l63i73p 17G97r93y42g16a42r 4474173753179

konečně rozumný názor ....tohle se nabízí víc než cokoliv jiné.... nebyl by to první ani poslední případ.

0/0
18.7.2017 19:50

P49e73t40r 38B52i67l90y 9368752119365

Vzhledem k řecké posádce bych to spíš viděl na chybu pilota. I bych si na to vsadil ;-)

0/0
19.7.2017 11:04

J48a10n 72Ž78i45l70k60a 4201824480945

Podle českého práva se pravděpodobně nejedná o leteckou nehodu, ale o tzv. "vážný incident". Jako takový by se měl i vyšetřovat.

Podle pravidel Chicagské úmluvy o civilním letectví, příloha 13, z roku 1944 (ICAO Document 7300/8) vede vyšetřování země, kde k nehodě či incidentu došlo. Vyšetřování se mají právo účastnit i zástupci země registrace letounu, sídla dopravce, výrobce a konstruktérů letounu. Zde tedy pravděpodobně Bulharsko, Česká republika a Francie. Závěrečnbá zpráva musí být vydána do dvou měsíců od události.

Příčin může být několik, technické i provozní povahy. Často se jedná o souběh několika příčin. Z technických byly již v diskuzi zmíněny porucha reverzace tahu souměrná / nesouměrná, porucha řízení podvozku, porucha antiskid systému, ale i jiná porucha souměrnosti řídicích ploch po dosednutí. Z provozních příčin to může být například překročení celkové hmotnosti pro mokrou přistávací dráhu. Vyšetřovatelé nesmějí pominout ani lidský faktor, tedy případné pochybení pilota, jako nesprávná přistávací konfigurace s ohledem na podmínky na ploše (mokro) a přistávací hmotnost.

Pro cestující, jejichš zavazadla utrpěla jakoukoliv újmu, doporučuji ihned vyfotografovat a nejpozděni do 7 dní ode dneška PÍSEMNĚ uplatnit své nároky na náhradu škody podle nařízení evropského parlamentu a rady č. 889/2002 u dopravce. Dopravce ručí za škodu do výše cca 35000 Kč (1350 EUR) za KAŽDÉ odbavené zavazadlo, včetně kočárků.

+10/0
18.7.2017 17:46

R96u29d89o24l70f 29K29o54m77á82r14e83k 7128719942639

lide cestujici do bulharska nemaji datovy tarify aby si to mohli na mobilu precist. ale jinak pekny komentar

+1/−1
18.7.2017 18:08

I35v84a 88V21a62l46č68í97k30o62v69á 3700869969

Bulharsko patří do sféry EU roamingu. Kdo má data doma, má je i tam. Nebo je snad máte za sociální případy? Proč nepíšete s diakritikou?

0/0
18.7.2017 22:12

M91a67r53i65e 43Š19á61m53a29l16o56v55á 1572641958883

Přistání na trávě, zablácené kufry, půl hodiny zavřeni v letadle, lidé to vše nesli statečně. Český turista vydrží vše, jen když má levný zájezd do Bulharska.

+1/−7
18.7.2017 17:42

M75a72r74t95i84n 96P59e82l54u59c59h 5915921187591

Jakože kdyby to byl drahý zájezd do Austrálie, kolečko by se nepolámalo? Nebo jek mám ten ,,oduševnělý" příspěvek chápat?

+3/0
18.7.2017 17:46

K57a67r80e89l 45T39o46u38š85k11a 1806656820

Co to je za pitomost?

+3/0
18.7.2017 17:51

R64u16d87o13l12f 41K85o95m94á90r22e93k 7188709212829

pul hodiny mi prijde extremne kratka doba na to co se prihodilo

0/0
18.7.2017 18:09

M58a69r59t21i56n 98Č87e76r74n59í58k 6392448882938

Nejsem odborník, ale naopak bych myslel, že když nikdo neví, jak je letadlo poškozeno, tak by ty lidi měli dostat ven co nejdříve.

0/0
18.7.2017 18:58

O13n41d76ř28e47j 70Z56e89m60a31n 5620624758689

při tom se někdy zraní více lidí, třeba tenkrát když se přední podvozek nevysunul nebo urval a tak letadlo stálo na nose takže zadní dveře byla moc vysoko a proto ten nafukovací sjezd příliš prudký a dost lidí si tam dolámalo nohy.

0/0
18.7.2017 19:11

S94t37a67n34i54s36l41a30v 54P36i64š28t21ě37k 1516818559605

Presne tak. Ja s Ryanairem cekal na start v letadle s vydychanym vzduchem asi 45min.

0/0
25.7.2017 20:08

M15i96l18o62š 41Ř52e73h22á11k 8796988887925

Český nebo moravský?

0/0
18.7.2017 22:22

M46a21r17t78i32n 90P15e88l62u61c81h 5865501627281

Dneska se asi po dlouhé době kouknu do TV ZNova.

Dramatické podkreslení hudbou, Koranteng vyrolované obočí až do půli hlavy, běžící obrázky vyděšených ldií, 70 letá babička vyprávějící o funkci brzd a klapek atd.....

+15/−1
18.7.2017 17:36

R58u28d47o78l74f 11K56o78m60á42r94e25k 7608429342619

konecne se neco deje, koukat na uhyn kraliku a jine pecky je nudne

0/0
18.7.2017 18:10

O16n14d58ř29e90j 50Č71a52p44k36a 6741891893544

BTW Koranteng je zrovna ve zprávách na Nově ten, co alespoň trochu bude tušit, o co jde... minimálně dřív měl pilotní licenci. Jestli si ji při práci stíhá udržovat, netuším.

0/0
18.7.2017 23:44

P62e81t41r 29B23r90o88d42a 2562468368

Včera mělo tohle letadlo zpoždění 7h ..

0/0
18.7.2017 17:25

L74a53d55a 38N10o59v31a17k 4432213547

jo a když se to snaží dohnat a roluje driftem, tak zase špatně...:-/

+2/0
18.7.2017 17:26

M69a28r87i34e 39Š14á44m33a66l14o35v15á 1792511298123

Pokud je let v zemích EU zpožděn o 6 a více hodin, klienti mají nárok na odškodné minimálně 400 Euro. Jsou firmy, které poradí.

+1/0
18.7.2017 17:43

P51e51t38r 73P56a22c91k25a 4959259235431

Joe Patroni tam dá plný tah motorů a z toho bláta vyjede - Artur Hailey: Letiště.

+6/0
18.7.2017 17:11

M75a53r82t55i43n 17J22e23s41e88n60s84k96ý 3328781313495

;-)R^

+2/0
18.7.2017 17:18

R48u75d86o80l57f 79K64o14m47á97r57e35k 7718379242899

..ale nesnezi ;-DR^

0/0
18.7.2017 18:10

O10n57d23ř31e78j 71Č71a38p15k69a 6611901533764

A navíc v době, ze které ta knížka je, ještě i Američani stavěli letadla tak trošku "ruským" způsobem (ve smyslu "když do toho majzneš kladivem, zničíš kladivo"). Takže by to možná mělo i šanci fungovat :-)

+1/0
18.7.2017 18:41

J33a42n 69L75u57c48a36n 2625278729284

Je to bulvár

0/0
18.7.2017 17:11

V50á95c19l63a86v 69H60r46a94d95i73l 3654108692761

No tak s tímhle pilotem bych už ne letěl ani z Brna do Košic. ...bude nosit smůlu. ..Každý ho pilota, kdybych už byl donucen letět, bych si proklepl od A do Z včetně jakýchkoli nesrovnalosti a anomalii

0/−8
18.7.2017 16:53

O14n57d74ř87e27j 73Z60e70m73a24n 5640954798749

Pokud se jednalo o technickou závadu která se projevila až při tom přistání, dosedu na plochu, tak tu situaci zvládnul podle mě velmi, velmi dobře, někdo jiný by mohl zazmatkoval a položit letadlo na křídlo ve snaze to vybočení vyrovnat.

0/0
18.7.2017 18:19

M62i47c40h49a12l 38Č75e62r74n27ý 3100105530570

Hlavně jestli nezapomněli tleskat, když letadlo dosedlo na přistávací plochu.

+1/0
18.7.2017 16:51

M79i59c76h69a15l 79R44e78j86z39e54k 5546897345441

To prave nedosedlo. Tak netleskali. Btw tleskalo se mozna v dobach kdy lital Kaspar.

0/−1
18.7.2017 17:05

O48n32d72ř80e71j 41Z57e43m25a96n 5410114508819

Nebo po velmi povedeném přistání poté, se cestující dozvědí, že letoun má potíže a tak přistání může být velice drsné a palubní personál je vzhledem k tomu připraví na rychlou evakuaci, která nakonec nebyla nutná.

0/0
18.7.2017 17:11

D57u86š26a29n 12S89o24c47h94a 9896981393821

Ze by pozdni spusteni zpetneho tahu?

0/0
18.7.2017 16:44

D60u10š93a57n 47S50o27c35h94a 9366291813251

Jo tak nakonec predni kolo? No lepsi pockat na realistictejsi zpravu.

+1/0
18.7.2017 16:46

O31n25d60ř71e73j 78Z92e95m39a51n 5380344878449

Tohle by spíš způsobil náhlý velký rozdíl v tahu motorů, pozdní nasazení zpětného tahu způsobí nanejvýše přejetí té dráhy.

0/0
18.7.2017 17:16

R30u11d36o82l81f 41K58o96m42á30r49e92k 7608339562619

zeby zavada?

0/0
18.7.2017 18:11

I59v96o 46J85a68n98á85č32e25k 8303463851312

„Letušky lidi celkem uklidňovaly, ale všichni byli v pohodě, nikdo nijak nepanikařil. Nebyla tam žádná zranění, někteří lidi si ani nevšimli, že nejsme na ploše,“

Zdroj: http://brno.idnes.cz/letadlo-burgas-pristani-trava-cestujici-brno-faf-/brno-zpravy.aspx?c=A170718_115857_brno-zpravy_krut

Ti teda museli vypadat. ;-D

0/0
18.7.2017 16:39

M57i65c32h59a16l 95R33e67j53z47e50k 5666347815391

Tohle kopirovani zdroje je trapny.

+3/0
18.7.2017 17:07

I31v80o 28J69a49n76á90č40e87k 8113743311242

To se musíte ale obrátit na idnes, kteří ti to tak naprogramovali.

0/0
18.7.2017 19:40
Foto

P13ř66e60m93e71k 75H84o64m27o42l54a 5368325925166

Jsem tu zjistil, že letadlo při brždění nepoužívá aerodynamické prvky ale brzdí jen reverzy. Tak je to druhý příspěvek podl ehodnocení tak to bude asi pravda 8-o

A ohledně těch zablácených kufrů, to je jako házeli z letadla na zem? CHápu, že tam asi nenajeli s pasem ale z toho bulíka to jde přece v klidu vyložit i bez pásu :-P

0/0
18.7.2017 15:58

T59o95m28á44š 26P55e11l44i12k76á46n 3531650341449

Aerodynamické prvky (flapy) snad neslouží primárně k brždění, tedy podle mého slouží ke zvýšení vztlaku v nízkých rychlostech. To že se jako druhotné k brždění používají je možná jiná věc.

Piloti ale měli dneska kliku a lidi taky. A to je věc, která by se měla oslavit. Na kufry kašle bílý tesák. ;-)

0/0
18.7.2017 16:38
Foto

P57ř40e74m18e63k 85H85o55m93o58l96a 5748145475726

tak jelikož se používají při přistání na zemi tak se s nimi prostě brzdí, na letadle není nic zbytečné. Jejich síla je opravdu velká. Ne všechna letadla reverzují a ne všechna mají reverzy.

je otázka s tou kliku, zatím se ví úplný prd. A za rok až skončí vyšetřování budou třeba piloti 100% viníci :-/

0/0
18.7.2017 16:44

P42e26t82r 83B80i90l81y 9408142689125

Přesně tak to je. Při vyšší rychlosti je to znatelné a letadlo pro snížení rychlosti za letu (resp. při přiblížení, tedy klesání) opravdu klapky využije a snížení rychlosti je znatelné. Se snižováním rychlosti (brzdění po přistání) jejich účinnost rapidně klesá. Letadlo by nikdy nebylo schopné zastavit (na dráze o délce 3km) jen s vysunutými klapkami.

0/0
18.7.2017 17:12

O32n58d27ř35e31j 28Z40e82m84a24n 5600244398309

Proto se využívají všechny tři možnosti brzdění a nasazují se postupně podle jejich účinnosti.

0/0
18.7.2017 17:20

O72n50d33ř85e29j 80Z95e96m38a43n 5290694808529

A hlavně i podle situace...

0/0
18.7.2017 17:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.