Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo najelo smykem na trávu a zapíchlo se, líčí cestující z Burgasu

Nenastala žádná panika, lidé to snášeli statečně. Tak popisuje incident při přistání dopravního letadla v bulharském Burgasu Zdeněk Kupsa. Byl jedním ze 178 cestujících české společnosti Travel Service, jejíž letoun po dosednutí skončil na travnaté ploše vedle přistávací dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B72l67a74ž75e92j 80M38o21t11y31č45k30a 8457817415160

Odpůrci SUV by se měli zamyslet, zde by to zachránilo celou situaci!

0/0
20.7.2017 14:05

H36a30n88a 94V58l98a40d95í42k38o86v22á 8660533685766

Co je to za češtinu?

...Pasažéři, kteří vyletěli brzo ráno z Brna..

snad brzy

+2/−1
18.7.2017 18:29

M17a88r81t24i63n 90P89e80l60u22c76h 5725801657211

Pisálek nevěděl jestli i/y, tak to vyřešil takhle....))

+1/0
18.7.2017 18:51

M48i82l14o47š 47Ř80e98h80á73k 8376788427635

Jeli z Brna - tak brzo!

+1/0
18.7.2017 22:20

P93a26v53e57l 61N68e22d56o98m26y51l 4451392189443

Obojí je správné. Brzo je dokonce starší... Brzy vzniklo podle brzky, a toto zase místo staršího brzce (příslovce přídavného brzký).

0/0
24.7.2017 9:51

J46o31s66e25f 75R27i47c39h61t15e31r 9946185177183

Tak to prr. Kdyby spontánně sdílel pocity, tak neřeknu půl slova. Ale ten člověk si bohapustě vymýšlel naprosto nesmyslný a absurdní teorie a verze toho co se doopravdy stalo.

0/0
19.7.2017 11:10

K86a84r57e36l 85F43a67j29t 5218212531643

Tak travel už neplatí ani za stojánku na letištní ploše, ale začal v rámci úspor používat rovnou nástup / výstup na poli?

+3/−3
18.7.2017 17:55

J49i65ř62í 12J17i72r64o44u51d69e62k 8666459554864

Pršelo, nelze vyloučit ani akvaplaning. Porucha řízení přídˇ.kola a hydrauliky mohla být způsobena až najetím na nezpevněnou plochu.

+1/0
18.7.2017 17:51

F91i51l40i72p 14G48r90y39g66a86r 4134313103789

konečně rozumný názor ....tohle se nabízí víc než cokoliv jiné.... nebyl by to první ani poslední případ.

0/0
18.7.2017 19:50

P12e55t13r 32B62i97l72y 9988132239325

Vzhledem k řecké posádce bych to spíš viděl na chybu pilota. I bych si na to vsadil ;-)

0/0
19.7.2017 11:04

J52a71n 65Ž27i31l89k89a 4401564750765

Podle českého práva se pravděpodobně nejedná o leteckou nehodu, ale o tzv. "vážný incident". Jako takový by se měl i vyšetřovat.

Podle pravidel Chicagské úmluvy o civilním letectví, příloha 13, z roku 1944 (ICAO Document 7300/8) vede vyšetřování země, kde k nehodě či incidentu došlo. Vyšetřování se mají právo účastnit i zástupci země registrace letounu, sídla dopravce, výrobce a konstruktérů letounu. Zde tedy pravděpodobně Bulharsko, Česká republika a Francie. Závěrečnbá zpráva musí být vydána do dvou měsíců od události.

Příčin může být několik, technické i provozní povahy. Často se jedná o souběh několika příčin. Z technických byly již v diskuzi zmíněny porucha reverzace tahu souměrná / nesouměrná, porucha řízení podvozku, porucha antiskid systému, ale i jiná porucha souměrnosti řídicích ploch po dosednutí. Z provozních příčin to může být například překročení celkové hmotnosti pro mokrou přistávací dráhu. Vyšetřovatelé nesmějí pominout ani lidský faktor, tedy případné pochybení pilota, jako nesprávná přistávací konfigurace s ohledem na podmínky na ploše (mokro) a přistávací hmotnost.

Pro cestující, jejichš zavazadla utrpěla jakoukoliv újmu, doporučuji ihned vyfotografovat a nejpozděni do 7 dní ode dneška PÍSEMNĚ uplatnit své nároky na náhradu škody podle nařízení evropského parlamentu a rady č. 889/2002 u dopravce. Dopravce ručí za škodu do výše cca 35000 Kč (1350 EUR) za KAŽDÉ odbavené zavazadlo, včetně kočárků.

+10/0
18.7.2017 17:46

R79u48d48o25l57f 35K94o24m14á51r64e65k 7498239582439

lide cestujici do bulharska nemaji datovy tarify aby si to mohli na mobilu precist. ale jinak pekny komentar

+1/−1
18.7.2017 18:08

I81v57a 23V91a48l26č50í60k75o34v22á 3450969229

Bulharsko patří do sféry EU roamingu. Kdo má data doma, má je i tam. Nebo je snad máte za sociální případy? Proč nepíšete s diakritikou?

0/0
18.7.2017 22:12

M90a52r13i35e 74Š64á82m47a49l47o14v88á 1192791878163

Přistání na trávě, zablácené kufry, půl hodiny zavřeni v letadle, lidé to vše nesli statečně. Český turista vydrží vše, jen když má levný zájezd do Bulharska.

+1/−7
18.7.2017 17:42

M26a13r71t55i17n 81P42e82l38u63c96h 5865481337221

Jakože kdyby to byl drahý zájezd do Austrálie, kolečko by se nepolámalo? Nebo jek mám ten ,,oduševnělý" příspěvek chápat?

+3/0
18.7.2017 17:46

K59a27r90e60l 21T61o23u47š92k60a 1446176750

Co to je za pitomost?

+3/0
18.7.2017 17:51

R86u58d16o69l72f 68K17o18m72á50r14e18k 7198299952219

pul hodiny mi prijde extremne kratka doba na to co se prihodilo

0/0
18.7.2017 18:09

M67a95r97t25i34n 54Č71e27r29n75í53k 6132658782948

Nejsem odborník, ale naopak bych myslel, že když nikdo neví, jak je letadlo poškozeno, tak by ty lidi měli dostat ven co nejdříve.

0/0
18.7.2017 18:58

O72n73d66ř95e78j 57Z37e23m78a26n 5140854758869

při tom se někdy zraní více lidí, třeba tenkrát když se přední podvozek nevysunul nebo urval a tak letadlo stálo na nose takže zadní dveře byla moc vysoko a proto ten nafukovací sjezd příliš prudký a dost lidí si tam dolámalo nohy.

0/0
18.7.2017 19:11

S51t11a42n26i36s35l64a46v 90P50i42š86t87ě49k 1966258149515

Presne tak. Ja s Ryanairem cekal na start v letadle s vydychanym vzduchem asi 45min.

0/0
25.7.2017 20:08

M93i54l41o43š 51Ř33e27h62á40k 8816288987305

Český nebo moravský?

0/0
18.7.2017 22:22

M67a94r40t77i73n 21P85e39l52u40c35h 5815261627911

Dneska se asi po dlouhé době kouknu do TV ZNova.

Dramatické podkreslení hudbou, Koranteng vyrolované obočí až do půli hlavy, běžící obrázky vyděšených ldií, 70 letá babička vyprávějící o funkci brzd a klapek atd.....

+15/−1
18.7.2017 17:36

R68u86d26o63l21f 61K91o30m55á17r59e19k 7988729942819

konecne se neco deje, koukat na uhyn kraliku a jine pecky je nudne

0/0
18.7.2017 18:10

O27n91d29ř73e90j 57Č71a33p13k28a 6221501243154

BTW Koranteng je zrovna ve zprávách na Nově ten, co alespoň trochu bude tušit, o co jde... minimálně dřív měl pilotní licenci. Jestli si ji při práci stíhá udržovat, netuším.

0/0
18.7.2017 23:44

P60e35t69r 34B93r53o64d64a 2872688758

Včera mělo tohle letadlo zpoždění 7h ..

0/0
18.7.2017 17:25

L73a83d69a 24N11o85v66a56k 4572183897

jo a když se to snaží dohnat a roluje driftem, tak zase špatně...:-/

+2/0
18.7.2017 17:26

M95a87r11i20e 24Š92á59m92a49l50o16v49á 1552331498743

Pokud je let v zemích EU zpožděn o 6 a více hodin, klienti mají nárok na odškodné minimálně 400 Euro. Jsou firmy, které poradí.

+1/0
18.7.2017 17:43

P77e51t27r 62P13a60c97k26a 4729129185121

Joe Patroni tam dá plný tah motorů a z toho bláta vyjede - Artur Hailey: Letiště.

+6/0
18.7.2017 17:11

M41a54r93t65i95n 70J38e80s32e83n38s71k14ý 3938281343675

;-)R^

+2/0
18.7.2017 17:18

R44u23d89o60l21f 88K15o40m55á85r44e89k 7848469222839

..ale nesnezi ;-DR^

0/0
18.7.2017 18:10

O57n60d93ř56e49j 52Č84a94p68k51a 6931231543574

A navíc v době, ze které ta knížka je, ještě i Američani stavěli letadla tak trošku "ruským" způsobem (ve smyslu "když do toho majzneš kladivem, zničíš kladivo"). Takže by to možná mělo i šanci fungovat :-)

+1/0
18.7.2017 18:41

J19a41n 72L57u38c87a28n 2505308659884

Je to bulvár

0/0
18.7.2017 17:11

V35á50c83l92a89v 47H46r26a86d56i43l 3344778272901

No tak s tímhle pilotem bych už ne letěl ani z Brna do Košic. ...bude nosit smůlu. ..Každý ho pilota, kdybych už byl donucen letět, bych si proklepl od A do Z včetně jakýchkoli nesrovnalosti a anomalii

0/−8
18.7.2017 16:53

O38n94d91ř68e93j 91Z84e96m76a12n 5260364178339

Pokud se jednalo o technickou závadu která se projevila až při tom přistání, dosedu na plochu, tak tu situaci zvládnul podle mě velmi, velmi dobře, někdo jiný by mohl zazmatkoval a položit letadlo na křídlo ve snaze to vybočení vyrovnat.

0/0
18.7.2017 18:19

M65i16c39h38a67l 24Č12e11r11n77ý 3130565950670

Hlavně jestli nezapomněli tleskat, když letadlo dosedlo na přistávací plochu.

+1/0
18.7.2017 16:51

M11i74c17h94a40l 47R59e33j57z61e70k 5956497535161

To prave nedosedlo. Tak netleskali. Btw tleskalo se mozna v dobach kdy lital Kaspar.

0/−1
18.7.2017 17:05

O90n73d20ř38e91j 31Z49e13m94a20n 5130884368929

Nebo po velmi povedeném přistání poté, se cestující dozvědí, že letoun má potíže a tak přistání může být velice drsné a palubní personál je vzhledem k tomu připraví na rychlou evakuaci, která nakonec nebyla nutná.

0/0
18.7.2017 17:11

D24u64š46a94n 27S95o12c94h30a 9956691733421

Ze by pozdni spusteni zpetneho tahu?

0/0
18.7.2017 16:44

D57u77š66a70n 73S58o94c20h13a 9916281143451

Jo tak nakonec predni kolo? No lepsi pockat na realistictejsi zpravu.

+1/0
18.7.2017 16:46

O60n71d21ř84e36j 58Z32e39m42a95n 5340114318569

Tohle by spíš způsobil náhlý velký rozdíl v tahu motorů, pozdní nasazení zpětného tahu způsobí nanejvýše přejetí té dráhy.

0/0
18.7.2017 17:16

R14u94d52o24l68f 27K88o91m34á38r48e38k 7408419822219

zeby zavada?

0/0
18.7.2017 18:11

I71v28o 90J80a45n39á82č45e68k 8203503131252

„Letušky lidi celkem uklidňovaly, ale všichni byli v pohodě, nikdo nijak nepanikařil. Nebyla tam žádná zranění, někteří lidi si ani nevšimli, že nejsme na ploše,“

Zdroj: http://brno.idnes.cz/letadlo-burgas-pristani-trava-cestujici-brno-faf-/brno-zpravy.aspx?c=A170718_115857_brno-zpravy_krut

Ti teda museli vypadat. ;-D

0/0
18.7.2017 16:39

M80i42c68h51a11l 90R24e59j77z58e85k 5566687465821

Tohle kopirovani zdroje je trapny.

+3/0
18.7.2017 17:07

I45v97o 28J90a55n31á34č15e20k 8503213731222

To se musíte ale obrátit na idnes, kteří ti to tak naprogramovali.

0/0
18.7.2017 19:40
Foto

P17ř54e58m75e85k 75H52o94m78o85l38a 5508685605936

Jsem tu zjistil, že letadlo při brždění nepoužívá aerodynamické prvky ale brzdí jen reverzy. Tak je to druhý příspěvek podl ehodnocení tak to bude asi pravda 8-o

A ohledně těch zablácených kufrů, to je jako házeli z letadla na zem? CHápu, že tam asi nenajeli s pasem ale z toho bulíka to jde přece v klidu vyložit i bez pásu :-P

0/0
18.7.2017 15:58

T69o14m34á76š 91P10e98l70i91k59á56n 3921560361589

Aerodynamické prvky (flapy) snad neslouží primárně k brždění, tedy podle mého slouží ke zvýšení vztlaku v nízkých rychlostech. To že se jako druhotné k brždění používají je možná jiná věc.

Piloti ale měli dneska kliku a lidi taky. A to je věc, která by se měla oslavit. Na kufry kašle bílý tesák. ;-)

0/0
18.7.2017 16:38
Foto

P11ř89e26m12e52k 32H10o19m70o91l92a 5868655215886

tak jelikož se používají při přistání na zemi tak se s nimi prostě brzdí, na letadle není nic zbytečné. Jejich síla je opravdu velká. Ne všechna letadla reverzují a ne všechna mají reverzy.

je otázka s tou kliku, zatím se ví úplný prd. A za rok až skončí vyšetřování budou třeba piloti 100% viníci :-/

0/0
18.7.2017 16:44

P50e86t69r 39B45i15l25y 9448812219185

Přesně tak to je. Při vyšší rychlosti je to znatelné a letadlo pro snížení rychlosti za letu (resp. při přiblížení, tedy klesání) opravdu klapky využije a snížení rychlosti je znatelné. Se snižováním rychlosti (brzdění po přistání) jejich účinnost rapidně klesá. Letadlo by nikdy nebylo schopné zastavit (na dráze o délce 3km) jen s vysunutými klapkami.

0/0
18.7.2017 17:12

O83n65d26ř38e82j 95Z67e30m83a48n 5330654188709

Proto se využívají všechny tři možnosti brzdění a nasazují se postupně podle jejich účinnosti.

0/0
18.7.2017 17:20

O69n93d62ř83e97j 22Z42e58m12a18n 5690334268909

A hlavně i podle situace...

0/0
18.7.2017 17:23



Najdete na iDNES.cz