Diskuze

Letadlo najelo smykem na trávu a zapíchlo se, líčí cestující z Burgasu

Nenastala žádná panika, lidé to snášeli statečně. Tak popisuje incident při přistání dopravního letadla v bulharském Burgasu Zdeněk Kupsa. Byl jedním ze 178 cestujících české společnosti Travel Service, jejíž letoun po dosednutí skončil na travnaté ploše vedle přistávací dráhy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BM

Odpůrci SUV by se měli zamyslet, zde by to zachránilo celou situaci!

0 0
možnosti
HV

Co je to za češtinu?

...Pasažéři, kteří vyletěli brzo ráno z Brna..

snad brzy

2 1
možnosti
MP

Pisálek nevěděl jestli i/y, tak to vyřešil takhle....))

1 0
možnosti
KF

K29a81r93e74l 39F60a66j54t

18. 7. 2017 17:55

Tak travel už neplatí ani za stojánku na letištní ploše, ale začal v rámci úspor používat rovnou nástup / výstup na poli?

3 3
možnosti
Foto

Pršelo, nelze vyloučit ani akvaplaning. Porucha řízení přídˇ.kola a hydrauliky mohla být způsobena až najetím na nezpevněnou plochu.

1 0
možnosti
FG

konečně rozumný názor ....tohle se nabízí víc než cokoliv jiné.... nebyl by to první ani poslední případ.

0 0
možnosti

J75a43n 44Ž83i61l63k80a

18. 7. 2017 17:46

Podle českého práva se pravděpodobně nejedná o leteckou nehodu, ale o tzv. "vážný incident". Jako takový by se měl i vyšetřovat.

Podle pravidel Chicagské úmluvy o civilním letectví, příloha 13, z roku 1944 (ICAO Document 7300/8) vede vyšetřování země, kde k nehodě či incidentu došlo. Vyšetřování se mají právo účastnit i zástupci země registrace letounu, sídla dopravce, výrobce a konstruktérů letounu. Zde tedy pravděpodobně Bulharsko, Česká republika a Francie. Závěrečnbá zpráva musí být vydána do dvou měsíců od události.

Příčin může být několik, technické i provozní povahy. Často se jedná o souběh několika příčin. Z technických byly již v diskuzi zmíněny porucha reverzace tahu souměrná / nesouměrná, porucha řízení podvozku, porucha antiskid systému, ale i jiná porucha souměrnosti řídicích ploch po dosednutí. Z provozních příčin to může být například překročení celkové hmotnosti pro mokrou přistávací dráhu. Vyšetřovatelé nesmějí pominout ani lidský faktor, tedy případné pochybení pilota, jako nesprávná přistávací konfigurace s ohledem na podmínky na ploše (mokro) a přistávací hmotnost.

Pro cestující, jejichš zavazadla utrpěla jakoukoliv újmu, doporučuji ihned vyfotografovat a nejpozděni do 7 dní ode dneška PÍSEMNĚ uplatnit své nároky na náhradu škody podle nařízení evropského parlamentu a rady č. 889/2002 u dopravce. Dopravce ručí za škodu do výše cca 35000 Kč (1350 EUR) za KAŽDÉ odbavené zavazadlo, včetně kočárků.

10 0
možnosti
RK

lide cestujici do bulharska nemaji datovy tarify aby si to mohli na mobilu precist. ale jinak pekny komentar

1 1
možnosti

Přistání na trávě, zablácené kufry, půl hodiny zavřeni v letadle, lidé to vše nesli statečně. Český turista vydrží vše, jen když má levný zájezd do Bulharska.

1 7
možnosti
MP

Jakože kdyby to byl drahý zájezd do Austrálie, kolečko by se nepolámalo? Nebo jek mám ten ,,oduševnělý" příspěvek chápat?

3 0
možnosti
MP

Dneska se asi po dlouhé době kouknu do TV ZNova.

Dramatické podkreslení hudbou, Koranteng vyrolované obočí až do půli hlavy, běžící obrázky vyděšených ldií, 70 letá babička vyprávějící o funkci brzd a klapek atd.....

15 1
možnosti
RK

konecne se neco deje, koukat na uhyn kraliku a jine pecky je nudne

0 0
možnosti
PB

P60e28t29r 39B20r39o31d98a

18. 7. 2017 17:25

Včera mělo tohle letadlo zpoždění 7h ..

0 0
možnosti
LN

L72a79d66a 13N87o35v86a89k

18. 7. 2017 17:26

jo a když se to snaží dohnat a roluje driftem, tak zase špatně...:-/

2 0
možnosti
PP

P14e16t12r 43P74a78c15k72a

18. 7. 2017 17:11

Joe Patroni tam dá plný tah motorů a z toho bláta vyjede - Artur Hailey: Letiště.

6 0
možnosti
JL

J52a98n 84L34u40c94a92n

18. 7. 2017 17:11

Je to bulvár

0 0
možnosti