Diskuze

Jiný pohled na historii. V nové učebnici nevládnou data, ale souvislosti

Přemýšlet o alternativních koncích, rozvinout schopnost kriticky myslet a upřednostnit uvažování v souvislostech před biflováním nazpaměť. To má středoškolákům poskytnout sada učebnic dějepisu, kterou připravila Masarykova univerzita s brněnským nakladatelstvím Didaktis.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RJ

Jsem pro dobré učebnice. Před více než rokem jsem opravoval učebnici z Didaktisu kvůli nepřesnostem. Nelpím na datumech ale některé nepřesnosti historiků jsou strašné. Pletou si zbraně V1 a V2, Evropu bombardovaly B 29 a další nesmysly.

0 0
možnosti
IH

I67v59a89n 36H76o79l86a91s

28. 7. 2017 12:03

Ale bylo by dobré si opravit vlastní češtinu :-).

0 0
možnosti
VK

nevím proč všichní vidí biflování jako zlo, je to nezbytná součást procesu který by měl zahrnovat: 1. porozumění principu, 2. nabiflovat fakta a data, 3. umět aplikovat na problém, 4. tušit mezioborové souvislosti. Bez práce a biflování to prostě nejde...

2 4
možnosti
LW

Do jisté míry máte pravdu, ale ta míra biflování se může dost lišit. Já třeba ve škole vždycky nesnášel typicky biflovací předměty jako byl v první řadě dějepis. Naopak mě velice bavila matematika, kde jsem se nabifloval jeden vzoreček a ten jsem se následně už jenom snažil aplikovat na konkrétní příklad. I náš matematikář měl pro mě ideální účební metodu. Vždy nám řekl jenom to nejzákladnější, potom zadal příklad a přijďte na to sami. Před ním jsme měli jinou učitelku, která do nás cpala miliony definicí a pouček, musel sem si zapamatovat kvanta nesmyslů, kterým jsem ani pořádně nerozuměl a neuměl je aplikovat. Takže ano, něco se člověk prostě nadrtit musí, ale umět celou knihu nazpaměť a nerozumět jí je na nic, lepší je se naučit jednu větu a tu pochopit.

3 0
možnosti
DNP

To bude tedy matroš, podle toho co říká Fasora.

Takže část o WWII bude z pohledu Goebbelse? TVL v Brně je možné snad všechno 8-o

0 4
možnosti
VH

Dle mého názoru by učebnice měly být formou skript s důležitými daty a následné pozadí událostí by měl dodat učitel. Z toho si student může souvislosti vyvodit sám. Mimochodem, bez těch dat se spousta událostí do souvislostí dává poměrně těžko, když nevíte jak to šlo po sobě.

1 0
možnosti
VZ

Tohle ale není vysokoškolská učebnice k přednáškám, ale středoškolská učebnice,. která má teprve naučit studenty přemýšlet.

3 0
možnosti
JF

J19i44ř88í 44F53o33g55e37l

26. 7. 2017 13:49

Co to znamená? Pomáhají učitelům, již se zdráhají...atd. Napište česky "kteří" a je to.

0 3
možnosti
IH

I41v47a69n 77H73o88l17a74s

28. 7. 2017 12:04

"Již" je rovněž česky, ne každý ovšem umí česky natolik, aby tto věděl.

0 0
možnosti