Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiče v Bystrci stresuje chaotická křižovatka, řešení je příliš drahé

Pro řidiče, kterých tam míří ve špičce až tři tisíce za hodinu, je to jedno z nejnepříjemnějších míst v Brně. Propojení ulic Kníničské a Bystrcké u hobbymarketu nedaleko zoo působí na první pohled jednoduše, ve skutečnosti je to však spíš hodně zamotaný uzel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z57d44e73n49ě51k 18M36a74t52y54á25š 5957154801824

To máte Bystrčáci za blokování dálnice! Jen si to užívejte, bohužel to odnesou i jiní!

+1/−1
8.8.2017 8:21

M27a58r43t47i28n 40P74r81o83k61e47š 4386517404802

stačilo by jen pruh na Bystrc zvednout nebo zakopat a zbytek provozu už se se šalinou v poho vyřídí... ale asi moc jednoduchý... podobně jako u výstaviště, jen bez šaliny...

+1/0
4.8.2017 15:04

P57a10v52e47l 19S70e64n21d98l91e86r 5344945343326

Jak již zde někdo psal, postačí zvednout šalinu nad asfalt, jak to je před Pisárkami. Protože, absolutní přednost bez čekání pro šalinu způsobuje snížení průtoku aut křižovatkou. Domnívám se, že křivotka není dimenzována na tak silný provoz. Další věc je, že na 4 proudé komunikaci od Komína na Bystrc je brán levý pruh jako rovný směr na Bystrc a pravý jako odbočovací na Kníničky. No a pokud se vlevém tvoří výrazná kolona, řidiči se to snaží podjet přes pravý. Bohužel pokud jsou auta v levém pruhu pěkně za sebou bez mezer, tak se nedaří z pravého pruhu dostat do levého a ten kdo opravdu odbočuje v křižovatce v pravo přes koleje na Kníničky také nervózně čeká. Tak dost často vzniká ten uváděný chaos v řazení do pruhů, hlavně těsně před křižovatkou.

Jinak 4 prodá komunikace Kopmín - Bystrc, dost hrůza, hlavně pravé pruhy - samý kanál, které jsou výrazně pod úrovní asfaltu, tudíž strach do toho vjet.!!!! Další problém vidím u následného přechodu u ZOO. Zde to každým dnem smrdí průšvihem na přechodu. Lidé někdy bez hlavě ve sprintu spěchájí na šalinu nebo na autobus. Jsou tam schopni v běhnou sprimtem na přechod bez rozhlédnutí. Kdo to tam nezná, se může občas divit!!!!!!

0/0
7.8.2017 8:39

P19e91t19r 32V91o67p26i97č35k81a 5622897877146

a pritom by stacilo dodelat dva odbocovaci pruhy: https://www.facebook.com/506158009564574/photos/pcb.797575317089507/797575173756188

0/0
4.8.2017 11:29

J78i84ř43í 70F79i67š94e62r 1433722561936

Článek je o chaotické křižovatce a dlouhé video ukazuje dlouhou a spořádanou kolonu. Celou dobu jsem čekal, že uvidím alespoň nějakou křižovatku. Ale za to jsem viděl třikrát jeden a tentýž přechod.

+1/0
3.8.2017 22:42

B31l47a36ž53e50j 85M59o38t37y46č41k17a 8887167405120

autor článku je chaotický idiot. Také jsem čekal že se dozvím co je na ní špatně.

+1/0
4.8.2017 7:33

J27o65s56e80f 75S17k30l16e52n62á25ř 6652377567579

Hádanka................

Je to za komínem a smrdí to, co to je?.............................

No přece Bystrc

A teď do mě

+2/0
3.8.2017 15:35

D46r75a97h46o77š 70M80a41r75e39k 9590762422538

,, Řidiči ", ti s tím problém nemají, horší je to s těmi,co ,,vlastní řidičák".;-)

+2/0
3.8.2017 15:20

P35e81t73r 36B91á45č77a 8255756275235

Nejsou nahodou ti stejni co tak radi blokujou trasu D35? Takze nic, sifon dva.

Jinak krizovatka je to uplne normalni, jedine tramvaje tam delaji problemy.

+4/−1
3.8.2017 14:57

P27a29v11e86l 69R92e11z80n87i93c41e90k 3695624414452

asi myslite D43 ale jinak s Vami souhlasim. normalni ridic tam projede kterymkoliv smerem bez problemu, jen neumetel se tam zadrhne

+2/0
3.8.2017 21:44

T33o80m50á26š 40F86i62l26a 7802513396442

Stačilo by přidat jeden pruh odbočovací na Kniničky a jeden připojovací za křižovatkou a k tomu dva pruhy rovně na Bystrc :-)

+1/0
3.8.2017 14:20

J20a79n 30K10o79h32o60u51t 8790546156467

Křižovatka chaotická není, chaotické je řešení semaforů. Je potřeba zatlačit na místní úřady, aby místo vymýšlení drahých mimoúrovňových křižovatek začali "selsky myslet". Selské myšlení je v posledních letech na velkém ústupu.

Podobná křižovatka bez tramvají je Gajdošova / Rokytova. Když jedete ze Staré osady, a máte červenou jedou auta z Rokytovy (tam semafor není, jen oranžová) a když se Vám rozsvítí zelená, je cesta za křižovatkou plná, takže nemůžete vjet do křižovatky (pokud ano, blokujete protijedoucí odbočovací auta) a pak je zase červená a uvolňující místo zaplňují auta z Rokytovy. Ve špice projede v průměru 6 aut a pak se na Gajdošove ulici tvoří kolona až po Táborskou. Pro zlepšení by musel někdo na úřadu začít přemýšlet, ale to přeci bolí a je to pracné.

+3/−1
3.8.2017 13:47

J57a94n 54M58a93l90á14s73e60k 8101537446343

Takže je to v podstatě správně - rovně projede 12 aut a z Rokytovy taky. Dělám si srandu - musel jsem tudy jezdit denně :-) Nicméně vyřešil jsem to odložením auta a jízdou vlakem. Sice to zabere ten samý čas jako stání v koloně, ale alespoň je to v klidu.

+1/−1
3.8.2017 14:27

J11a82n 39M65o84t15ů28r63e65k 7690172721419

Co znamená "chaotická"?

0/0
3.8.2017 12:06

J11i88ř65í 78S74v14a67š44e42k 9324888473649

Na křižovatku peníze nejsou, ale postavit infrastrukturu pro neexistující čínské lázně, na to kraj má :-P

+6/0
3.8.2017 12:02

A83n20t35o85n74i78n 49C30h84a93l48o86u81p90k35a 8468846619800

Jihomoravský kraj má na leccos. Ale po dálnici na Vídeň např. ani památky

+5/0
3.8.2017 13:02

P66a71v70e43l 74N69o30v42á47k 2965617612262

V Praze třeba na magistrále stresuje řidiče chaotická křížovka (čti semafory u muzea).

V Mladé Boleslavi stresuje řidiče kruhový objezd u Sportu.

A dalších tisíce míst v ČR, kde je prostě běžná dopravní špička ráno a odpoledne, stresuje řidiče.

OPRAVDU, UŽ TO NEHULTE A JDĚTE SE ZCHLADIT DO VLTAVY TŘEBA... Hledáte problém tam, kde není...

0/−1
3.8.2017 11:32

A80n98t81o59n80i86n 66C41h96a80l14o70u40p86k32a 8758196959280

Co může proboha koho stresovat u muzea? Tři barvy?

0/0
3.8.2017 13:03

V69í18t 79B91r23z75o60b25o54h46a11t33ý 7320412323151

Z jakého hlediska je křižovatka chaotická? Dle článku jsem spíše nabyl dojmu, že je kapacitně nevyhovující.

+8/0
3.8.2017 11:30

M19a74r64t97i94n 48K69ř90í65ž 9723442810977

Redakční závěry - mobilem v ruce vystrčené z okýnka? A co takhle věnováí se řízení?

+2/0
3.8.2017 11:11

M38a11r42t91i17n 11K16ř67í83ž 9303702220947

eh..záběry jsou redakční. Závěry jsou moje :-)

+1/0
3.8.2017 11:12

A94n57t80o38n17i81n 48C66h43a40l30o74u68p20k11a 8568136269430

:-)

0/0
3.8.2017 13:03

J56i79ř72í 31K89o49c24u14r75e50k 6895444365818

Tak pokud stojí v koloně a nikam nejede... No dobře v nejhorším ho budete muset protroubit, aby si pohnul a popojel o 20 metrů rychle a ne pomalu.

0/0
4.8.2017 10:33

S53t73a43n83i43s36l10a58v 98P93i69š21t26ě48k 1906158219805

No podle me by nejlevnejsi reseni bylo udelat jeste jeden odbocovaci pruh na Bystrckou aby tam zustaly dva prujezdne pruhy. Misto tam podle me je.

Jinak ta Knicska ma docela uzke pruhy. Vetsina lidi tam jede v levem, protoze v pravem je to jeden kanal vedle druheho.

+1/0
3.8.2017 11:07

A13n37t64o24n32i35n 90C87h91a76l71o25u52p95k93a 8918246459670

Jen to ne, pak by to v opačném směru za Lidlem stáhli do jednoho :-) A to bych asi vyletěl z kůže, kdyby tam ty sedláky nešlo předjet. Co tam lidi dokážou vymyslet, to zůstává rozum stát

0/0
3.8.2017 13:05

P71e68t88r 42V97o80p77i61č77k33a 5752237707396

presne tak. Takto: https://www.facebook.com/506158009564574/photos/pcb.797575317089507/797575173756188

0/0
4.8.2017 11:30

H19y40n97e27k 39Z51d17e92n54ě43k 4332859821504

No, v Brně jsou určitě z hlediska dopravy mnohem horší místa...

+2/−2
3.8.2017 11:05

J73a27n 33J33o54r46d48a21n 5241947669

kvůli jedné křižovatce je potřeba 3,3 kilometrů!!??

+1/0
3.8.2017 10:25

J42á54n 73K23o64t26ú62č 2116844438646

Reč je o mimoúrovňovej križovatke. Áno, pretože keď si spočítate všetky nájazdové rampy hore a dolu zo všetkých smerov, tak to môže byť 3,3 km. Ono je totiž potrebné dodržať aj určite maximálne sklony, tie rampy nemôžu byť také strmé ako cesta k horskej chate, takže o to musia byť dlhšie. Ďalej to premostenie musí byť v dostatočnej výške kvôli šalinovej trati, atď.

+1/0
3.8.2017 13:12
Foto

J94a74n84a 93B59í78l24k55o19v21á 1963361862597

Přijde mi divné, že za zácpy může šalina, když kolona stojí na pruhu "rovně", kde se právě přes koleje nejede. Ten pruh vpravo na odbočení přes koleje projedete zpravidla rychle.

+5/0
3.8.2017 10:06

P10a52v67e33l 90Š96v26e13s59t95k95a 3438795899

přesně tak máte pravdu. A další věc je semafor těsně před kolejema směrem od bystrce, ten je tam nějak navíc. zbytečně se pak křižovatka zaplňuje. A prostě i šalina může minutku počkat až na ni dojde řada. Protože v praxi to je tak, že svítí zelená směrem od Bystrce doleva přes koleje, hned jak blikne, tak přijede šalina, takže zase zpět, projedou 3 auta, šalina, pak zase doleva a ty tisíce aut co jedou odpoledne z města směr bystrc čekají a čekají...

+3/−1
3.8.2017 10:39

J27a69r84o97s17l18a32v 57M47a60c86h69a96i68n 6843550448272

Také si myslím že do toho háže vidle absolutní přednost šaliny, na místo rozumného seřízení intervalů pro všechny. Automatické pouštění MHD je dobré v jistých případech, ale ne vždy. Viz. např. zastávka Šilingrovo nám. na Pekařské. Tam se do zastávky sbíhá pruh pro auta s tramvajovým pruhem, přičemž sbíhání řeší semafor před zastávkou. V dopravní špičce jezdí jedna tramvaj za druhou a semafor spíná snad už z půlky Pekařské. Takže jsem přijel za tramvaj v zastávce a svítila zelená. Tramvaj zavřela dveře a spadla mě tam červená od přijíždějící tramvaje. Ta za chvíli přijela, rozsvítila se zelená a já čekal za ní. Jak zavřela dveře tak padla červená od další tramvaje a tak asi 4x dokola. Pak za mě přijel dodávkový valník s přesahujícím nákladem. Přijela tramvaj a nemohla projet. My měli červenou. Po chvíli přišel řidič tramvaje že mám jet, že dokud on neprojede tak zelenou nedostanu. Ptal jsem se, zda je snad policista, protože ten jediný mě může pustit když je červená a že mám sto chutí tam stát třeba hodinu a blokovat celou slavnou MHD protože jsem byl už docela vytočený. Nakonec jsem tedy projel na červenou. Omlouvám se za tu slohovku, jen jsem chtěl demonstrovat jak může být automatické řízení pěkná zhovadilost.

+5/−1
3.8.2017 13:18

A85n62t64o72n94i76n 93C45h48a90l25o87u96p26k97a 8338376489360

;-D To je dobrý, pokud to je pravda

0/0
3.8.2017 13:43

A98n29t78o37n51i14n 17C46h30a10l57o27u14p61k78a 8568266359530

Pitomá je každopádně. Ale co je na ní proboha chaotického? Mohlo by to vyřešit lepší seřízení semaforů nebo semafor v Komíně. I tak je ale z města lepší si do Bystrce zajet přes Kohoutky. Teda spíš pohodlnější

+6/0
3.8.2017 9:43

P74a18v13e70l 68Š40v42e59s63t70k70a 3728405469

taky to má raději přes Kohoutky, protože tam nejsou semafory.

0/0
3.8.2017 10:51

A28n44t97o17n34i22n 68C86h39a72l45o90u72p20k36a 8288686809970

Škoda že jsme to teď prozradili :-)

0/0
3.8.2017 13:06

A82l73e28š 95V58á19v96r19a 8542539758591

toto se řeší už posledních 20 let a stačí jen zvednout šalinu nad asfalt. Páč největší problém je jejich neustálá preference. Ale to asi nebude to pravé ořechové bylo by to moc levné a jednoduché.;-(

+9/−2
3.8.2017 8:35

M36i26r80o84s26l80a49v 91V22y84k86o77u39p34i76l 3660316333445

Přesně tak.

Ona ta částka 1,6 miliardy se totiž skládá asi tak odhadem:-) z těchto položek.

2 mil. Kč projekt

10 mil. Kč - úřednické výkony, jednání, filosofické debaty

5 mil. geologický průzkum podloží

1000.000.000,- Kč průtahy, archeologický průzkum, úplatky Dětem Zěmě, Nesehnutým, místním zahrádkářům, převoz endemických žabáků a hmyzu do ZOO

500.000.000,- Kč spekulantovi, který mezitím skoupí od vlastníků 30 m2 půdy pod kolejemi od vlastníků.

100.000.000,- Kč stavba + závěrečná žranice při otevření :-)

+11/0
3.8.2017 8:59

R11a89d74i57m 71D10r48b49o96h37l13a24v 5431636233197

Čím míň to bude stát, tím míň půjde odklonit. Jednoduchá rovnice, kterou se řídí všichni politici. Bohužel bez výjimky.

+3/0
3.8.2017 9:42

A74n91t35o20n47i28n 88C84h96a85l49o65u33p41k40a 8868316189730

Nevím, ale kdyby problém byl preference tramvají, tak nebude kolona ve směru Komín - Bystrc, ne?

+2/0
3.8.2017 9:43

J68á60n 68K19o83t76ú41č 2526634198706

Nesúhlasím. Napr. autá z centra mesta do Bystrce každý večer stoja nie kvôli šaline (pretože ju nekrižujú), ale preto, že musia pustiť iné smery áut. Zdvihnutím šaliny by ste vyriešili len zlomok problémov.

0/−1
3.8.2017 13:15

P53e24t26r 25V12o74p95i22č96k82a 5102897597846

dulezitejsi je mit na moravaku leseni za milion s naslednou vystavou ordinernich aut! Nejaka krizovatka v Bystrci, kjoho to zajima :-P

+22/−2
3.8.2017 8:28

R60o82m25a64n 96N26o92v34o88t53n57ý 4157823500424

Čo s tým má kraj spoločné?

0/0
4.8.2017 23:44

O16n75d35ř75e36j 42Š34r48u17b39a64ř 1905181205906

Me zas stresuji ridici jezdici po Brne :-P

+5/−11
3.8.2017 7:35

O68n70d19ř33e33j 93Š25r87u65b92a77ř 1285351715676

jen jsem rekl svuj nazor :-)

+1/0
3.8.2017 7:50

O95n90d55ř79e90j 17Š74r24u33b52a35ř 1435181345416

mimochodem je celkem duvodny, protoze je dokazano, ze nadmerny hluk zpusobuje stres. A to ani nemluvim o smradu a stresovych situacich pri prechazeni silnic

+4/−1
3.8.2017 8:27

D35a83v24i97d 84M85a95r58e26č47e89k 1868688813577

Čím déle bude tato křižovatka v součásném stavu, tím déle budete ve stresu :-) Stojící kolony zhoršují i Váš stav. Při hladkém průjezdu by to bylo lepší pro všechny. Od kraje je to svinstvo, ovlivňuje to desítky tisíc lidí.

+1/0
3.8.2017 8:36

O23n98d76ř48e42j 73Š45r37u29b82a92ř 1565841795966

no nastesti me Bystrc nezajima :-)

Spis to byl obecny povzdech nad prehnanou automobilizaci spolecnosti, tam kde by se bez aut dalo obejit (ale to by hromadna doprava do vesnic za Brnem musela jezdit casteji)

+3/−3
3.8.2017 8:49

O60n16d62ř34e67j 92Š14r36u86b81a10ř 1415381415106

a aby bylo jasno, jde mi ciste o auta, ve kterych se vezou lide (vetsinou jeden) do prace, ve ktere budou cely den. Ne o obchodni cestujici nebo o dopravu materialu - ti dle meho odhadu tvori jen nekolik %

+2/−1
3.8.2017 8:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.