Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluce na kolejích. Jihomoravský kraj koupí vlaky a bude je půjčovat

Jižní Moravě mohou jinde v republice závidět třeba zdejší vinice. Teď má ale našlápnuto k tomu, aby ostatní kraje republiky předběhla ještě v něčem – v pohodlí na železnici. Pokud totiž vyjde plán kraje, budou už za pár let jezdit i na zdejších regionálních linkách především nové moderní vlaky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R51o87m57a49n 17P73o10l10á38č53e14k 5346609495

Mě by stejně zajímalo co je na tom, tak super výhodné resp na čem se ušetří...

At vyhraje jakýkoli dopravce tak

1) Vlaky budou stejné = stejné náklady včetně servisu

2) Jízdní cesta bude od SZDC, takže opět totožné náklady, pač stejné vlaky a JŘ určený krajem.

3) Jízdné pevně dané krajem viz tarit IDS JMK...

4) Předpokládám, že vlaky budou mít nátěr kraje...

Takže v čem bude rozdíl?

To už kraj rovnou mohl udělat další divizi DPMB a nebo si udělat vlastní DP a odjezdit to sám...

+1/0
9.8.2017 21:19

J44a94n 40K26o58b82ě39r35s86k54ý 1970726321973

To už kraj rovnou mohl udělat další divizi DPMB a nebo si udělat vlastní DP a odjezdit to sám...

Však tak to udělali vedle Polsku kde už pomalu co vojvodství to vlastní dopravce. Je jen otázkou času kdy to někoho napadne u nás zatím se to zkouší pouze s autobusy.

0/0
9.8.2017 21:38

R20o25m12a73n 91P78o54l46á72č14e54k 5756289415

Tak proč to měnit, když máme státní ČD... Které navíc mají komplet infrastrukturu pro opravy...

Ono kam asi vlak budou jezdit na údržbu a servis;-D

+1/0
9.8.2017 22:34

L76i12b67o14r 96Z59a78v41ř15e46l 8539966381222

Ano,rozdrbat vse co funguje a dotahnout to az k dokonalosti,ze bude rychlejsi a levnejsi jet autem!!

0/0
10.8.2017 9:52

O62t69t93o 18P10o77s12p27í37š11i60l 4684695887578

To je úplně jednoduché. Neušetří se vůbec nic. Vytvoří se (další) trafika alias "půjčovna", kam se budou moci odkládat političtí odpadlíci. (Jako by za účelem vytvoření trafik nestačily ČD.)

Navíc se tomu budou věnovat lidé bez zkušeností, takže já jsem třeba zvědav, jak si kraje budou hlídat, co se s těmi vlaky děje a jak budou vypadat po 15 ti letech, až je bude muset kraj udat do druhého výběrka... No ale třeba se počítá s jejich prodejem do Rumunska a vysosáním dalších europeněz z Brusele...EU

(Myšlenka to v zásadě špatná není, ale děsím se obvyklého provedení "počesku".)

+2/0
10.8.2017 7:22

J67a21n 13M16a20r92t19i52n 6402680349

10 suprav? A nieje to malo Antone pavlovici?

+1/−2
9.8.2017 13:57

M41i83l95a36n 48M81a26j34e19r43č60í67k 1270620744836

v článmku je psáno:

"Dodání nových souprav nějaký čas potrvá

Kraj má v plánu pořídit KOLEM TŘÍ DESÍTEK elektrických SOUPRAVA S KAPACITOU PRO 301 cestujících A NĚKOLIK MENŠÍCH JEDNOTEK, JEŽ POJMOU 140 osob. Všechny vlaky budou bezbariérové." = PTÁTE SE MAXIMÁLNĚ NA 1/3 (spíše méně) SOUPRAV, NEŽ CHCE JMK KOUPI!!

0/0
9.8.2017 16:16

J39i12ř46í 90S18t51e57h78l41í92k 9317115683601

Kraji se nelíbí,že funguje IDS JMK.Soutěž vyhraje žlutý příznivec strany žluté řepky.Bude provozovat a rušit spoje,jak se mu zamane.Po 5 letech budeme tam,kde IDS začínalo.Ale soudruzi budou ANO spokojeni.

+3/−1
9.8.2017 12:11

P50a77v40e52l 63R84e53z15n33i30c87e72k 3335574764522

Krapet michate hrusky s jabkama... To ze nekde regiojet jezdi na komercni lince a zavadi ci rusi spoke ci cele linky dle statistiky obsazenosti je ok. Pokud ovsem vysoutezi provoz krajske linky tak tam se bavime o uplne jinych pravidlech... Nehlede na to ze jste pozadu i s informaci ohledne politicke orientace...

+1/−1
9.8.2017 17:40

P48a91v39e43l 67B10o66u87c56n33í41k 4482561163875

To se mi líbí. Zjednodušeně řečeno vypisovat každých deset roků nový tendr na vlaky s podmínkou, aby vagóny byly nové, je nesmysl. Životnost vozů je třicet a více let.

Líbí se mi postup sousedního Bavorska. Stát vysoutěžil a uzavřel 30letou smlouvu na pronájem desítek vlakových souprav, včetně servisu od jednoho výrobce. Samozřejmě s možnosti navýšení jejich počtu. Výrobce bude soupravy dodávat průběžně několik let podle harmonogramu tak, jak postupně končí staré vlaky.

Bavoři pak vypisují "jen" krátkodobé (několikaleté) smlouvy na provozovatele. Region je tak mnohem silnější při vyjednávání s provozovatelem, a současně pružnější při budoucích úpravách / modernizacích / navýšení počtu souprav podle potřeb a množství peněz.

+3/0
9.8.2017 8:40

T93o33m50á82š 19T88a85t20í21č97e85k 5960222690308

Takže jsme zase u toho, že to provozuje stát. Ve finále se soutěží, kdo bude platit mašinfíry a uklizečky. No a prodávat lístky a shrabávat.

0/0
9.8.2017 11:33

T78o33m31á63š 49T82a18t38í26č82e77k 5730632160618

Á jé, kraj koupí podnikatelovi vlaky... :-P

+5/−4
9.8.2017 8:00

K21a65r75e23l 98V77a10c17h92u43t 9583162299323

Komu že to koupí ty vlaky? 8-o

+1/0
9.8.2017 9:08

T68o23m69á74š 85T13a62t24í35č52e47k 5210242210668

Příznivcovi koblihářovy strany.

+1/−1
9.8.2017 11:30

P35e20t22r 55Ř15i46h74á40k 9454566307108

Tvl to zase bude tunel.

+7/−2
9.8.2017 7:33
Foto

V33l23a69d16a 33V12a19n92e23k 9643146884298

Provize,jsou hnacím motorem našich uředníků a politiků...

+2/0
9.8.2017 7:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.