- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak jsem viděl fotky, hned jsem věděl, že podle Báčova desatera za to může to auto! A taky že jo
Známe to tam. Stejně jako o kus dál, u Čejče - kde jsou oblíbené zatáčky - a páni motorkáři je tam projíždějí po středové čáře ... takže logicky, pokud jede středem vozovky i zatáčkou, do které nevidí, může se znenadání potkat s vozidlem.
O životech těch hochů pak rozhodují jen setiny sekundy a jen centimetry vzdálenosti vozu od jejich přileb! - Zatím nám to vždy vyšlo, zatím jsme tam nikoho "nesestřelili". Na rozdíl od kluků motorkářů tam však jezdíváme hodně defenzívně... Myslím, že si naprosto neuvědomují, jak velmi riskují.
Potkat na nasich silnicih Felicii to je vzdycky zazitek.
Casto podprumerni ridici, mozna kdyby tam potkali nekoho jineho oba jeste zili.
Nicmene to je ted uz jedno, sikovneho a hbiteho ridice co by jim to dokazal strhnout nepotkali, jeho chyba to nebude, nasledky ponesou sami, takze neni co resit.
Pokud se to tedy samozrejme stalo tak, jak je to napsano v clanku.
Je to tragédie a škoda mladého života. Možná to tam neznali a přecenili schopnosti, možná naopak tu trasu znali jen nepočítali s autem v tuto dobu. Bohužel jim chybělo to základní, zkušenost a více zdravého rozumu, který by jim zvláště když není vidět na cestu zabránil v riskování. V jejich letech jsem byl naprosto stejný, štěstí bylo, že motorky jezdily pomaleji, aut bylo málo, silnice prázdné a můj anděl strážný byl chlapák co to zvládal. Také jsem se párkrát vymlel, ale dopadlo to dobře. Odřeniny a šrámy se nepočítají.
Škoda mladého života, ale kdo chce kam, pomozme mu tam. A ten mladík tam měl asi opravdu naspěch.
Podle mě je docela o ústa jet ve dvojici ve tmě. To, co zvládne projet jeden, nemusí zvládnout druhý, když to řízne jeden, zkusí to říznou i ten za ním. Povědomě tak funguje něco ve smyslu, aby se od sebe příliš nevzdálili.
Navíc bych řekl, že pro toho, kdo sleduje první auto nebo motorku, je to vždycky těžší. Musí dávat pozor na bezpečnou vzdálenost a musí si hlídat terén, je to dvojnásob zatěžující. I když by neměl tak vlastně kopíruje jízdu toho prvního, podle brzdových světel nebo trajektorie. Jedinou výhodou je o něco lepší rozhled, ale to nemusí v nepřehledném terénu platit.
Myslím, že je lepší říct si, jeď jak chceš, sejdeme se na místě. Anebo jet opravdu lážo plážo, ale to ve dvaceti asi jezdí málokdo.
titulek zni, jako kdyby byl vinikem ridic auta...
Chceš-li se zbavit syna a navíš jak na to, kup mu motorku!
Já si jí koupil sám z bratrancem napůl. To mi bylo dvanáct a jemu patnáct. Pionýr bez papírů za 200 kčs. To už je dvaatřicet let... A byly to krásné prázdniny na chatě s motorkou a pak šla zase do světa. Na další jsem si musel počkat až do plnoletosti.
Výborně, opět se tu objevila hromada expertů, s miliony najetých kilometrů co si myslí, že nikdy neporusili jediný, i sebestupidnejsi zákon. Nikdo jste to neviděl, a přesto soudíte. Zkuste si to představit - noc, není vidět, pravotociva zatáčka, do které je vždy hůře vidět než do levé. Aby jste ji projeli, musíte si najet ke středu, protože při zatáčení je to motorka najednou 2X až 3X širší do strany směrem do zatáčky, takže potřebujete daleko víc prostoru + rezerva kvůli možnosti štěrku, děr, nepořádku, ožralců a podobně. Teď si představte, že se zatáčka utáhne třeba o něco víc než čekáte, musíte se ještě víc naklonit - a najednou proti vám vyjede v protisměru auto, které vás v ideálním případě ještě oslní dalkovyma, takže nevidíte vůbec nic. A pro neznalé, zatáčení na motorce je poněkud komplexnější problém než jen otočit volantem (správný posez, nohy, přenášení váhy, "countersteering") a lze jej velmi omezeně zároveň zatáčet a brzdit - obvykle si musíte vybrat jedno nebo druhé, protože mívají protichůdný efekt.
Zpočátku asi stačí jet do zatáčky pomalu, ne? Hlavně v noci!
Jo řezat zatáčku, do který nevidím, to už chce fištróna.
Tak jsem se na to trochu podíval. Zatím byl vyslechnut pouze řidič auta odtud informace kdo jel v protisměru. Vyšetřování samozřejmě probíhá a vžádném případě není uzavřeno. Ale pan redachtor a místní dav má jasno.
Tak si ještě dejte tu námahu se podívat na fotografie a budete mít taky jasno, kdo jel v protisměru.