Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně katastrofální jízda po dálnici D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S28t86a41n 63N46o78v37á68k 5287105615534

Dovolím si titulek přeložit: Z deště pod okap.

+1/0
21.8.2017 20:09

B42o55h39u49m62i77l 76M97i31c23h25a33l 3485844465861

To ani náhodou.

Autem sice nemusíte brát ohled na jízdní řád, ale pěkně si to odřídíte, pak možná i dost složitě parkujete, pracujete, a nakonec vás čeká zase pár hodin soustředění za volantem - to i když není žádný malér na cestě.

Ve vlaku máte dost prostoru, můžete si odpočinout nebo pracovat, jak libo. Na zpoždění někdy taky dojde, ale na D1 je ta nejistota větší.

+1/0
22.8.2017 9:17

S67t97a55n 65N82o29v78á22k 5987795205484

Tenhle úhel pohledu mi nedošel. Rád řídím, 10x jsem objel zeměkouli a stále mne to baví. I když přiznávám, že po D1 jsem jel naposled před 10 roky a byl to otřesný zážitek. Muset to absolvovat častěji, tak snad také přesedlám na vlak.

Ale o tom vlastně v podstatě byl můj příspěvek...

0/0
22.8.2017 11:29

J19a40n 40P20e46š23t66á13l 2377857329691

Rekonstrukce D1 v původní konfiguraci 2+2 je zločin za bílýho dne. D1 měla být po rekonstrukci 3+3 - třeba by se držitelé řidičáků (záměrně nepíši řidiči) časem naučili jezdit v pruzích..

+1/0
21.8.2017 12:13

P23e61t97r 14V71o17p25i61č41k50a 5102307547956

v tomhle s vama nesouhlasim. Vzhledem k tomu jak rychle u nas funguje vykup pozemku je rekonstrukce 3+3 v dnesnimn prostredi naprosto nerealna. Oproti tomu rekonstrukce rozsiruje puvodni dalsnici o 75 cm na kazde strane, tenhle 1,5 metru zajisti, ze jakakoliv oprava na dalnici v budoucnu dovoli zuzene usporadani 2+2. Doted to bylo 2+1 kvuli cemuz vznikaji kolony. Takze rekonstrukce ma v nasem kocourkove logiku. 3+3 se se soucasnymi zakony neda pripravit / realizovat. Ale bude lip, ze :D

+1/0
21.8.2017 16:32

S70t22a76n 26N49o82v66á37k 5887905825154

Tak jinak: nejdřív tedy změnit zákony a pak postavit 3+3, což je naprosté minimum, protože 2+2 bych vůbec neoznačoval slovem dálnice!

0/0
21.8.2017 20:05

V86í35t 27P43r58č81í75k 9858520304310

D1 - to je ta dálnice, kterou v roce 2013 v předvolebním klipu Babiš sliboval opravit. Spolu se svým podřízeným, ministrem Ťokem na to měli celé čtyři roky. Výsledek posuďte sami. Krásný příklad, jak ANO plní svoje předvolební sliby.

+1/−2
21.8.2017 10:43

P73e50t90r 63B58á17č68a 8395196645495

Ono se neopravuje?

A x useku uz neni opravenych?

Toka nesnasim, ale tohle je zase blabol.

+2/0
21.8.2017 14:56

E52l53i35š20k45a 48K12u84č72e16r31o65v30á 7899432973903

takže lidi jezdí vlakem, protože to autem už fakt nejde? no nevím, jestli je to dobrá vizitka, ať už pro dráhy, nebo pro správu silnic a dálnic.

jinak "luxusnější" první třídu lidé volí často proto, že chtějí mít místo k sezení a neopírat se přitom o souseda koleny. ALe jak to tak vidím, tak tento jediný "luxus" brzy skončí, protože stav "už to fakt nejde" se začne vztahovat i na druhou třídu drah.

+1/0
21.8.2017 9:34

P28e54t68r 53V49o90p12i75č57k29a 5182307307616

Rekonstrukce D1 je absolutně nezvládnutá. Před tím než rozkopali úplně první úsek, ŘSD slibovalo, že u každého zúžení bude odtahovka, která v případě kolize havarované vozidlo okamžitě odtáhne. Nestalo se. Dbá důsledně policie na dodržování rychlosti v zúženích? Ne. Jsou firmy penalizovány za pozdní termíny? Ne. Jsou odměňovány za předčasné dokončení? Ne. Je tu snaha ze strany ŘSD nebo MD aby rekonstrukce probíhaly 24/7? Ne! Tak co chcete. Salámisti Češi si zvyknou na vše, sklopí uši a jedou vlakem.

+13/0
21.8.2017 9:09

J72a49n 47Š81e72s17t48á45k 3368829669564

To máte těžký, protože třeba z té čekající odtahovky by se daly těžko vytřískat nějaký zajímavý prachy bokem;-D

+1/−1
21.8.2017 9:12

R24o52m83a70n 72J24e18s76c20h64k95e 9948125627325

Nebo také sedí doma.

0/0
21.8.2017 17:51

M44i86l29a93n 63V52o54l58e26k 5829173706899

Migrace v rámci ČR zvyšuje požadavky na dopravu.

0/0
21.8.2017 8:27

R52i81c28h84a85r91d 76T59o90m86e55č93e21k 7526505176531

Silnice jsou už v tak ubohém stavu, že se i železnice jeví jako luxusní a rychlá doprava. V případě výluk pak dává smysl renezance rychlých koňských povozů.

+2/0
21.8.2017 8:27

P51e78t20r 83D13r58a17p88a13l 3145688923675

proč jen D1, to platí pro celé území, omezení na omezení, objíˇždka na objížďku(hlavně že i mimo zástavbu je pracovní doba po-pa do 17 hod

+2/0
21.8.2017 8:12

B65a52r28b34o38r46a 20M19a20r85e72š53o10v73á 7982512102140

České dráhy. Čekej dlouho, čekej dál. Časem dojedeš. Česky, draze. Času dost. Baví mě, když se státní podnik chvástá úspěchy v dopravě, když má na ni na mnoha místech (a jinde ještě nedávno měl) monopol, nebo novými soupravami, které jim opět zasponzoroval stát... Už aby se "výnosné" státní podniky, jako jsou ČD nebo pošta, osamostatnily. Jasně, řeknete, že se zvednou ceny jízdenek. A proč ne? Stejně ty dotace platíme zprostředkovaně svými daněmi.

P.S. A ČEZ by zase mohl lít víc ze zisku do státu, ne svým lidem... Třeba. Když je polostátní, ať je solidární.

+2/−12
21.8.2017 8:04

M50i72r40e38k 60Z16á48v33o21d95n82ý 7872177650328

Vy to ještě nevíte, že ČD jsou akciovou společností a od státu jen tak žádné dotace nedostávají? Jediné dotace, které ČD od doby, kdy se rozdělily Dráhy na ČD a SŽDC, jsou dotace od EU na nové soupravy. A o tyto dotace může zažádat kdokoliv :)

+2/−1
21.8.2017 8:15

V98á89c50l92a28v 22P70o42u42s68t34k21a 3590571422

ČD samozřejmě dotace dostávají, velká část vlaků je dotovaných, jinak by ani nevyjely.

+4/−1
21.8.2017 8:30

M88a60r14t64i52n 94Č56a36p91e21k 6840141347234

Když si něco objednáte tak to dostanete zadarmo? Ty "dotované" vlaky jezdí na objednávku státu/krajů. Takže stát/kraje platí jako zákazník za objednané služby.

+3/0
21.8.2017 8:42

V35á32c77l16a30v 10P83o57u57s80t91k78a 3390971682

To je celkem irelevantní.

0/−1
21.8.2017 8:51

M35i93r88o74s77l17a32v 82T51i23š37e52r 4629589804422

No to není. Stát to "doplácí", aby jízdenka z Ostravy do Prahy nestála 1000 Kč.

+1/0
21.8.2017 9:28

V17á46c28l16a45v 55P15o39u56s58t40k12a 3320721732

Toho jsem si vědom. Prostě stát dotuje ČD.

+1/−1
21.8.2017 9:31

P64e57t66r 65N27i95v38n56i16c13k48ý 3352914915577

Nedotuje ČD. Kupuje si u ČD službu.

+3/−1
21.8.2017 11:31

V31á98c75l48a83v 42P20o91u33s79t88k59a 3270291752

To je nesmysl. Z peněz daňových poplatníků, kteří třeba ani vlakem nejezdí DOTUJE drahám spoje, které by jinak nevyjely.

+1/−1
21.8.2017 15:09

R29o60m78a49n 72J94e94s91c63h45k78e 9888225127965

Ministerstvo dopravy objednává rychlíky. Kraje objednávají osobní dopravu. A tu platí - dotují.

0/0
21.8.2017 15:52

P29e22t46r 98N37o40v35o83t87n40y 1531640431

Zajímavé názvosloví. Takže u vás když si nějaký člověk objedná službu a vy za ní chcete zaplatit, tak vás dotuje?

+1/0
21.8.2017 13:40

J85i37ř46í 20S37t39r82a87k56a 9528296622358

Velkou část vlaků si objednává stát a kraje, aby zajistily dopravní obslužnost pro občany. Že to jsou v drtivé většině jen České dráhy je jen díky tomu, že stát/kraje to přidělují ČD a nejsou schopni (ochotni) udělat pořádné výběrové řízení.

+3/0
21.8.2017 8:47

M17i22r12e15k 52Z97á88v35o59d76n22ý 7282907450938

Prosím, ujasněte si, co znamená slovo "dotace". Rozhodně se nerovná slovu "objednávka za dopravu". Takže skutečně žádné dotace ČD nemají. Pouze dostávají zaplaceno za dopravu, kterou si u něj kraj či MD objedná.

+2/−1
21.8.2017 9:22

M76i89r18e28k 39Z60á15v36o98d67n61ý 7822297190728

Jinými slovy, je to podobné, jako byste říkal, že když si jdu koupit banán do obchodu, tak dávám obchodu dotaci. Ne, platím za službu. Stejně tak stát či kraj platí za službu. Nicméně není to dotace.

+1/−1
21.8.2017 9:24

V68á27c45l11a33v 23P80o82u87s55t74k18a 3350591332

Můžete slovíčkařit jak chcete, stát prostě platí ČD, jinak by nejezdily... to je prostě dotace a nic jiného.

+1/−1
21.8.2017 9:32

I91v45a93n 87H21o65l43a10s 5337747118847

Pokud stavíš svou pravdu jen na tom, že náměrně ohýbáš význam slov (a ty, kteří to uvádějí na pravom míru, osočuješ, že slovíčkaří), tak ta pravda stojí docela za ...

0/0
21.8.2017 15:17

V13á46c90l24a69v 26P86o17u94s81t89k21a 3800941172

To je úplně jedno.

0/−1
21.8.2017 9:30

B30a72r63b52o78r75a 74M75a26r87e40š96o16v35á 7262222352310

Oukej, řekněme tomu jinak - nedostávají dotace, ale stát, potažmo kraj jim dorovnává ztráty. Slovíčkaříte, fakta zůstávají.

+1/0
21.8.2017 13:48

M37a77r45t95i40n 15Č90a48p52e38k 6190551817174

Dorovnávají ztráty za jimi objednané vlaky, které by bez objednávky nejely, protože by se nevyplatily. Tudíž je to platba za jimi objednané služby. Takže slovíčkaříte, fakta zůstávají.

0/0
22.8.2017 9:05

B25a58r22b37o68r32a 31M19a37r70e73š35o39v28á 7792812772690

https://zpravy.tiscali.cz/cd-snizuji-svou-financni-ztratu-hlavne-diky-statnim-dotacim-250949

0/0
22.8.2017 9:59

M63a89r52t26i70n 33Č41a58p60e40k 6330451657704

Já v článku nikde dotace nevidím, já tam vidím jen platby za objednané vlaky. Ty dotace v nadpisu jsou jen proto, aby naštvaly lidi - tedy manipulace s veřejným míněním. Ale pokud to chcete nazývat dotacemi, tam je v tom případě silniční doprava tvrdě dotovaná, jelikož na údržbu a stavbu silnic a parkovišť jdou peníze jen od státu - tedy dotace.

0/0
23.8.2017 9:31

J16a32r81o57s22l88a52v 13K98a28d50l73e32c 5151759712671

Ono občas zastavit a rozjímat nikomu neuškodí, ba naopak...:-P

0/0
21.8.2017 8:41

J70a60r48o90s90l63a97v 86K88a95d20l71e90c 5841909142131

Takže pro záchranu železnice stačí uzavřít pár silnic...:-P

+1/0
21.8.2017 8:03

P29e16t46r 32A68g88u26l60á89r 4347758950114

Teď jsem dvakrát za sebou jel místo po D1 na Slovensko raději kolem Hradce na Olomouc. Hezká cesta. Je plynulá a nikde jsem si nehuntoval podvozek.

+2/0
21.8.2017 7:50

P36e82t87r 71D61r84a26p78a24l 3675828703335

no, jen na 30km z OL do Mohelnice dvě omezení (v pátek stála kolona až do půlky mohelnického kopce) další objížďka u Zámrsku a do Hradce se jezdí přes Sezemice a Pardubice...to vyjde skoro nastejno

+2/0
21.8.2017 8:08

P92e41t40r 17A42g58u68l28á84r 4687358450114

Asi jste měl smůlu. Nějaké dvě opravy tam jsou, ale nikde jsem nestál. Jen u semaforu. Sice ta cesta vychází na čas delší. Ale díky uzavírkám na D1 jsem ji měl vždy rychlejší.

0/0
21.8.2017 8:15

R70u32d39o10l39f 31K89o86m68á37r82e29k 7338169872349

muzu rici ze jsem unaven nejen z D1 ale i z ostatnich uzavirek, kdy v Praze je kazda druha ulice s omezenim. a zejmena z tech, kde je omezeni ale nikdo tam nic nedela. tak je valna vetsina.

+5/0
21.8.2017 7:30
Foto

M14a47r62t61i45n 95P83i29š82t90o27r37a 8828508236619

"zvyšuje se pravděpodobnost, že na schůzku nedorazím o dvě hodiny později"- ať si radši žádné schůzky neplánuje, když nedokáže zohlednit aktuální stav dálnice.

+3/−19
21.8.2017 7:25

L35u60d23ě93k 48N23ě38m60e79c 5465331142564

Popravdě nevím, co jste tím myslel. Má plánovat bouračky, nebo jak?

Jestli jste myslel to, že má místo nejistoty, že schůzku stihne, když pojede po dálnici, jet vlakem, tak přesně to udělal. :-P

+7/0
21.8.2017 8:28

K87a19t52e80ř92i80n30a 72V83a65š74á47k20o27v47á 5141622139285

Jaký vyšší komfort ČD? Nějak jsem si nevšimla, wi-fi stále v nedohlednu, zpoždění je taky pořád spíš norma (tuhle na příjezdu do Prahy 40 minut) a s tím, jak teď vypadají nádraží v Brně je to snad ještě horší než ta D1 - Židenice rozhodně nejsou bezbariérové, přípoje např. na Tišnov úplně zlikvidovali, aby se vlakem dalo např. až na Lesnou, silnice v Brně pak zasekaný, atp.

+7/−13
21.8.2017 7:08

M24i30r92e72k 91Z92á84v89o19d11n80ý 7982717790718

Váš příspěvek má jednu drobnou vadu. Wi-fi (alespoň v Railjetech) je, za zpoždění z drtivé většiny případů může SŽDC, nádraží (i když konkrétně hlavní je trochu specifický případ, protože se pořád nevím, jestli bude odsunuto a jsou tam nějaké odlišné právní nároky) jsou ve správě SŽDC, jaké budou přípoje rozhoduje MD a kraj. Ale je to takový drobný škraloup na jinak úchvatném příspěvku :)

+6/−1
21.8.2017 7:26

B93a81r74b55o88r69a 91M88a50r93e47š56o38v95á 7892562272420

Mno, spíš naopak, wifi je pouze v railjetech a v pendolinu, ale většina spojů, i dálkových, ji postrádá. A nejlepší je, když máte koupenou místenku ve vlaku, kde najdete v popisku, že se jedná o moderní vůz s klimou a wifi, a místo něho přijede něco z výkvětu vozového parku ČD (průměrné stáří vozového parku je údajně 26 let, 7 nových souprav mezi 5 000 starými vozy to fakt nevytrhne), kde nejen, že wifi je něco jako sprosté slovo, ale můžete si nechat zdát i o té klimatizaci, nebo dokonce jen čistém wc. A co se týče přestupů, paní má taky pravdu, že přestupy rozhodně nelze prohlásit za optimalizované - jak lze obhájit, že máte na přestupu na velkém nádraží třeba jen pět minut podle jízdního řádu? Kraj to sice objedná, ale realizace je plně v kompetenci drah.

+2/−6
21.8.2017 7:50

M15i89r36e93k 46Z59á87v18o89d21n70ý 7132667130668

Nikoliv. Wi-fi je ve většině vozů první třídy a také ve vozech Bdmpee, což je drtivá většina vozů na trase Praha - Ostrava a občas se objeví i na trase Praha - Brno. Co se týče náhradních vozů - ano, stane se. Ale lepší, než když to udělá nejmenovaná konkurenční firma, že když se něco porouchá, tak s omluvou vlak nevyjede. A dopravte se, jak chcete. Co se týče stáří, tak opět můžeme porovnat s jiným konkurentem, který odkoupil vlaky od ÖBB. Tam to stáří bude podobné :) ... Co se týče o čistotě WC, tak si nemají dopravci co vyčítat. Nejčastěji porouchané WC (máte štěstí, když fungují 4 WC na 10 vozů) je opět u jednoho soukromníka. A co se týče přestupů, už jsem jednou řekl, že to není problém ČD, ale MD a krajů, které si tyto vlaky objednávají. Oni se mají dohodnout. Rozhodně to v žádné komptenci ČD není, to ani omylem.

+6/0
21.8.2017 8:10

B47a33r65b38o16r24a 57M31a41r52e77š53o45v55á 7932282542630

Aha, já jsem nevěděla, že jsem psala příspěvek pouze o trati Praha-Ostrava či Praha-Brno. Jste velmi laskav, že jste mi to ujasnil.

+1/0
21.8.2017 13:49

K66a66t89e45ř98i45n25a 67V80a79š79á28k47o37v44á 5891902719345

Jo, občas se objeví...to přesně vystihuje situaci ;-D A přesně o tom to je...a ve spoustě vlaků není ani ta zásuvka...krom toho, že ta wi-fi, když už je, bývá spíš nefunkční než funkční.

A mě jako zákazníka fakt nezajímá, která firma zpoždění způsobila, buď dojedu včas, nebo ne.

+1/0
21.8.2017 18:36







Najdete na iDNES.cz