Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé jsou unavení z uzavírek a výmolů na D1. Raději volí cestu vlakem

Počet cestujících vlakem mezi Brnem a Prahou se od roku 2010 téměř ztrojnásobil. Může za to konkurenční boj mezi Českými drahami a RegioJetem, ale hlavně katastrofální jízda po dálnici D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S10t88a53n 23N10o27v38á77k 5357775365964

Dovolím si titulek přeložit: Z deště pod okap.

+1/0
21.8.2017 20:09

B25o67h53u43m90i26l 35M56i75c60h41a68l 3825544415821

To ani náhodou.

Autem sice nemusíte brát ohled na jízdní řád, ale pěkně si to odřídíte, pak možná i dost složitě parkujete, pracujete, a nakonec vás čeká zase pár hodin soustředění za volantem - to i když není žádný malér na cestě.

Ve vlaku máte dost prostoru, můžete si odpočinout nebo pracovat, jak libo. Na zpoždění někdy taky dojde, ale na D1 je ta nejistota větší.

+1/0
22.8.2017 9:17

S20t52a72n 47N39o48v36á91k 5277705375184

Tenhle úhel pohledu mi nedošel. Rád řídím, 10x jsem objel zeměkouli a stále mne to baví. I když přiznávám, že po D1 jsem jel naposled před 10 roky a byl to otřesný zážitek. Muset to absolvovat častěji, tak snad také přesedlám na vlak.

Ale o tom vlastně v podstatě byl můj příspěvek...

0/0
22.8.2017 11:29

J15a47n 57P38e17š14t28á97l 2327467179241

Rekonstrukce D1 v původní konfiguraci 2+2 je zločin za bílýho dne. D1 měla být po rekonstrukci 3+3 - třeba by se držitelé řidičáků (záměrně nepíši řidiči) časem naučili jezdit v pruzích..

+1/0
21.8.2017 12:13

P21e45t24r 48V56o83p39i54č84k54a 5662817147886

v tomhle s vama nesouhlasim. Vzhledem k tomu jak rychle u nas funguje vykup pozemku je rekonstrukce 3+3 v dnesnimn prostredi naprosto nerealna. Oproti tomu rekonstrukce rozsiruje puvodni dalsnici o 75 cm na kazde strane, tenhle 1,5 metru zajisti, ze jakakoliv oprava na dalnici v budoucnu dovoli zuzene usporadani 2+2. Doted to bylo 2+1 kvuli cemuz vznikaji kolony. Takze rekonstrukce ma v nasem kocourkove logiku. 3+3 se se soucasnymi zakony neda pripravit / realizovat. Ale bude lip, ze :D

+1/0
21.8.2017 16:32

S66t75a41n 60N25o30v87á26k 5507385135124

Tak jinak: nejdřív tedy změnit zákony a pak postavit 3+3, což je naprosté minimum, protože 2+2 bych vůbec neoznačoval slovem dálnice!

0/0
21.8.2017 20:05

V60í78t 36P42r59č73í45k 9588360934340

D1 - to je ta dálnice, kterou v roce 2013 v předvolebním klipu Babiš sliboval opravit. Spolu se svým podřízeným, ministrem Ťokem na to měli celé čtyři roky. Výsledek posuďte sami. Krásný příklad, jak ANO plní svoje předvolební sliby.

+1/−2
21.8.2017 10:43

P87e45t42r 40B82á33č59a 8795756345285

Ono se neopravuje?

A x useku uz neni opravenych?

Toka nesnasim, ale tohle je zase blabol.

+2/0
21.8.2017 14:56

E46l52i66š70k30a 86K35u93č93e84r45o53v33á 7609282513943

takže lidi jezdí vlakem, protože to autem už fakt nejde? no nevím, jestli je to dobrá vizitka, ať už pro dráhy, nebo pro správu silnic a dálnic.

jinak "luxusnější" první třídu lidé volí často proto, že chtějí mít místo k sezení a neopírat se přitom o souseda koleny. ALe jak to tak vidím, tak tento jediný "luxus" brzy skončí, protože stav "už to fakt nejde" se začne vztahovat i na druhou třídu drah.

+1/0
21.8.2017 9:34

P92e45t54r 61V71o50p52i25č81k88a 5152927897576

Rekonstrukce D1 je absolutně nezvládnutá. Před tím než rozkopali úplně první úsek, ŘSD slibovalo, že u každého zúžení bude odtahovka, která v případě kolize havarované vozidlo okamžitě odtáhne. Nestalo se. Dbá důsledně policie na dodržování rychlosti v zúženích? Ne. Jsou firmy penalizovány za pozdní termíny? Ne. Jsou odměňovány za předčasné dokončení? Ne. Je tu snaha ze strany ŘSD nebo MD aby rekonstrukce probíhaly 24/7? Ne! Tak co chcete. Salámisti Češi si zvyknou na vše, sklopí uši a jedou vlakem.

+13/0
21.8.2017 9:09

J37a77n 42Š41e82s74t87á52k 3588329429984

To máte těžký, protože třeba z té čekající odtahovky by se daly těžko vytřískat nějaký zajímavý prachy bokem;-D

+1/−1
21.8.2017 9:12

R48o52m90a19n 79J63e80s64c85h39k78e 9668735127235

Nebo také sedí doma.

0/0
21.8.2017 17:51

M55i47l96a30n 10V13o37l17e75k 5899293456759

Migrace v rámci ČR zvyšuje požadavky na dopravu.

0/0
21.8.2017 8:27

R16i50c86h32a29r71d 11T10o33m72e18č50e22k 7356705976971

Silnice jsou už v tak ubohém stavu, že se i železnice jeví jako luxusní a rychlá doprava. V případě výluk pak dává smysl renezance rychlých koňských povozů.

+2/0
21.8.2017 8:27

P74e66t79r 61D42r14a60p12a41l 3955218443255

proč jen D1, to platí pro celé území, omezení na omezení, objíˇždka na objížďku(hlavně že i mimo zástavbu je pracovní doba po-pa do 17 hod

+2/0
21.8.2017 8:12

B28a60r28b14o58r45a 51M56a47r11e10š23o31v74á 7872782872770

České dráhy. Čekej dlouho, čekej dál. Časem dojedeš. Česky, draze. Času dost. Baví mě, když se státní podnik chvástá úspěchy v dopravě, když má na ni na mnoha místech (a jinde ještě nedávno měl) monopol, nebo novými soupravami, které jim opět zasponzoroval stát... Už aby se "výnosné" státní podniky, jako jsou ČD nebo pošta, osamostatnily. Jasně, řeknete, že se zvednou ceny jízdenek. A proč ne? Stejně ty dotace platíme zprostředkovaně svými daněmi.

P.S. A ČEZ by zase mohl lít víc ze zisku do státu, ne svým lidem... Třeba. Když je polostátní, ať je solidární.

+2/−12
21.8.2017 8:04

M65i19r76e24k 61Z64á24v72o45d35n29ý 7862757890658

Vy to ještě nevíte, že ČD jsou akciovou společností a od státu jen tak žádné dotace nedostávají? Jediné dotace, které ČD od doby, kdy se rozdělily Dráhy na ČD a SŽDC, jsou dotace od EU na nové soupravy. A o tyto dotace může zažádat kdokoliv :)

+2/−1
21.8.2017 8:15

V18á53c57l32a17v 75P35o55u50s37t64k78a 3480211392

ČD samozřejmě dotace dostávají, velká část vlaků je dotovaných, jinak by ani nevyjely.

+4/−1
21.8.2017 8:30

M71a33r52t27i54n 34Č47a13p97e62k 6890841987254

Když si něco objednáte tak to dostanete zadarmo? Ty "dotované" vlaky jezdí na objednávku státu/krajů. Takže stát/kraje platí jako zákazník za objednané služby.

+3/0
21.8.2017 8:42

V37á59c34l20a56v 22P31o40u55s80t11k40a 3630351862

To je celkem irelevantní.

0/−1
21.8.2017 8:51

M96i84r75o61s16l62a94v 44T58i44š40e70r 4499589684272

No to není. Stát to "doplácí", aby jízdenka z Ostravy do Prahy nestála 1000 Kč.

+1/0
21.8.2017 9:28

V90á35c39l23a77v 39P68o90u97s17t41k77a 3710251242

Toho jsem si vědom. Prostě stát dotuje ČD.

+1/−1
21.8.2017 9:31

P70e21t26r 11N77i23v32n92i62c41k25ý 3752754255517

Nedotuje ČD. Kupuje si u ČD službu.

+3/−1
21.8.2017 11:31

V80á80c85l62a20v 15P34o22u18s66t26k84a 3630971312

To je nesmysl. Z peněz daňových poplatníků, kteří třeba ani vlakem nejezdí DOTUJE drahám spoje, které by jinak nevyjely.

+1/−1
21.8.2017 15:09

R27o71m43a30n 69J58e32s56c90h14k67e 9418765817615

Ministerstvo dopravy objednává rychlíky. Kraje objednávají osobní dopravu. A tu platí - dotují.

0/0
21.8.2017 15:52

P63e92t74r 55N36o60v90o18t15n19y 1461980171

Zajímavé názvosloví. Takže u vás když si nějaký člověk objedná službu a vy za ní chcete zaplatit, tak vás dotuje?

+1/0
21.8.2017 13:40

J43i60ř38í 68S94t40r23a52k42a 9548556922588

Velkou část vlaků si objednává stát a kraje, aby zajistily dopravní obslužnost pro občany. Že to jsou v drtivé většině jen České dráhy je jen díky tomu, že stát/kraje to přidělují ČD a nejsou schopni (ochotni) udělat pořádné výběrové řízení.

+3/0
21.8.2017 8:47

M33i94r58e51k 72Z56á39v55o13d33n19ý 7172717690368

Prosím, ujasněte si, co znamená slovo "dotace". Rozhodně se nerovná slovu "objednávka za dopravu". Takže skutečně žádné dotace ČD nemají. Pouze dostávají zaplaceno za dopravu, kterou si u něj kraj či MD objedná.

+2/−1
21.8.2017 9:22

M62i37r21e32k 59Z24á23v39o74d97n46ý 7452687190308

Jinými slovy, je to podobné, jako byste říkal, že když si jdu koupit banán do obchodu, tak dávám obchodu dotaci. Ne, platím za službu. Stejně tak stát či kraj platí za službu. Nicméně není to dotace.

+1/−1
21.8.2017 9:24

V47á29c62l76a36v 95P59o62u45s88t68k60a 3400371282

Můžete slovíčkařit jak chcete, stát prostě platí ČD, jinak by nejezdily... to je prostě dotace a nic jiného.

+1/−1
21.8.2017 9:32

I61v32a69n 86H88o14l43a32s 5437437208647

Pokud stavíš svou pravdu jen na tom, že náměrně ohýbáš význam slov (a ty, kteří to uvádějí na pravom míru, osočuješ, že slovíčkaří), tak ta pravda stojí docela za ...

0/0
21.8.2017 15:17

V52á36c21l70a46v 81P84o89u53s93t43k40a 3130731742

To je úplně jedno.

0/−1
21.8.2017 9:30

B43a89r63b82o12r55a 46M23a74r80e29š26o14v95á 7292432262400

Oukej, řekněme tomu jinak - nedostávají dotace, ale stát, potažmo kraj jim dorovnává ztráty. Slovíčkaříte, fakta zůstávají.

+1/0
21.8.2017 13:48

M75a20r19t77i96n 24Č57a51p38e18k 6380361567844

Dorovnávají ztráty za jimi objednané vlaky, které by bez objednávky nejely, protože by se nevyplatily. Tudíž je to platba za jimi objednané služby. Takže slovíčkaříte, fakta zůstávají.

0/0
22.8.2017 9:05

B39a67r88b52o78r37a 62M36a16r22e46š88o26v65á 7802922332590

https://zpravy.tiscali.cz/cd-snizuji-svou-financni-ztratu-hlavne-diky-statnim-dotacim-250949

0/0
22.8.2017 9:59

M27a98r37t63i65n 65Č91a48p34e59k 6270381837474

Já v článku nikde dotace nevidím, já tam vidím jen platby za objednané vlaky. Ty dotace v nadpisu jsou jen proto, aby naštvaly lidi - tedy manipulace s veřejným míněním. Ale pokud to chcete nazývat dotacemi, tam je v tom případě silniční doprava tvrdě dotovaná, jelikož na údržbu a stavbu silnic a parkovišť jdou peníze jen od státu - tedy dotace.

0/0
23.8.2017 9:31

J34a43r86o45s17l76a63v 87K77a48d14l95e40c 5181969902701

Ono občas zastavit a rozjímat nikomu neuškodí, ba naopak...:-P

0/0
21.8.2017 8:41

J44a83r78o19s56l57a74v 12K33a59d40l12e12c 5191769382971

Takže pro záchranu železnice stačí uzavřít pár silnic...:-P

+1/0
21.8.2017 8:03

P63e81t78r 45A85g56u94l38á30r 4877598690344

Teď jsem dvakrát za sebou jel místo po D1 na Slovensko raději kolem Hradce na Olomouc. Hezká cesta. Je plynulá a nikde jsem si nehuntoval podvozek.

+2/0
21.8.2017 7:50

P83e50t43r 88D81r54a15p38a76l 3855218423825

no, jen na 30km z OL do Mohelnice dvě omezení (v pátek stála kolona až do půlky mohelnického kopce) další objížďka u Zámrsku a do Hradce se jezdí přes Sezemice a Pardubice...to vyjde skoro nastejno

+2/0
21.8.2017 8:08

P26e33t85r 74A39g36u67l42á53r 4257228340574

Asi jste měl smůlu. Nějaké dvě opravy tam jsou, ale nikde jsem nestál. Jen u semaforu. Sice ta cesta vychází na čas delší. Ale díky uzavírkám na D1 jsem ji měl vždy rychlejší.

0/0
21.8.2017 8:15

R36u82d79o36l69f 25K42o97m75á88r68e23k 7368329322689

muzu rici ze jsem unaven nejen z D1 ale i z ostatnich uzavirek, kdy v Praze je kazda druha ulice s omezenim. a zejmena z tech, kde je omezeni ale nikdo tam nic nedela. tak je valna vetsina.

+5/0
21.8.2017 7:30
Foto

M86a95r67t12i13n 40P71i52š54t58o32r11a 8908408356309

"zvyšuje se pravděpodobnost, že na schůzku nedorazím o dvě hodiny později"- ať si radši žádné schůzky neplánuje, když nedokáže zohlednit aktuální stav dálnice.

+3/−19
21.8.2017 7:25

L63u34d27ě31k 58N50ě25m94e10c 5835501432274

Popravdě nevím, co jste tím myslel. Má plánovat bouračky, nebo jak?

Jestli jste myslel to, že má místo nejistoty, že schůzku stihne, když pojede po dálnici, jet vlakem, tak přesně to udělal. :-P

+7/0
21.8.2017 8:28

K60a12t13e44ř73i66n28a 54V32a54š94á21k37o80v20á 5911402179445

Jaký vyšší komfort ČD? Nějak jsem si nevšimla, wi-fi stále v nedohlednu, zpoždění je taky pořád spíš norma (tuhle na příjezdu do Prahy 40 minut) a s tím, jak teď vypadají nádraží v Brně je to snad ještě horší než ta D1 - Židenice rozhodně nejsou bezbariérové, přípoje např. na Tišnov úplně zlikvidovali, aby se vlakem dalo např. až na Lesnou, silnice v Brně pak zasekaný, atp.

+7/−13
21.8.2017 7:08

M63i47r59e12k 14Z10á20v45o79d71n11ý 7282897370348

Váš příspěvek má jednu drobnou vadu. Wi-fi (alespoň v Railjetech) je, za zpoždění z drtivé většiny případů může SŽDC, nádraží (i když konkrétně hlavní je trochu specifický případ, protože se pořád nevím, jestli bude odsunuto a jsou tam nějaké odlišné právní nároky) jsou ve správě SŽDC, jaké budou přípoje rozhoduje MD a kraj. Ale je to takový drobný škraloup na jinak úchvatném příspěvku :)

+6/−1
21.8.2017 7:26

B92a55r29b66o27r73a 16M75a40r78e31š20o31v68á 7152122692760

Mno, spíš naopak, wifi je pouze v railjetech a v pendolinu, ale většina spojů, i dálkových, ji postrádá. A nejlepší je, když máte koupenou místenku ve vlaku, kde najdete v popisku, že se jedná o moderní vůz s klimou a wifi, a místo něho přijede něco z výkvětu vozového parku ČD (průměrné stáří vozového parku je údajně 26 let, 7 nových souprav mezi 5 000 starými vozy to fakt nevytrhne), kde nejen, že wifi je něco jako sprosté slovo, ale můžete si nechat zdát i o té klimatizaci, nebo dokonce jen čistém wc. A co se týče přestupů, paní má taky pravdu, že přestupy rozhodně nelze prohlásit za optimalizované - jak lze obhájit, že máte na přestupu na velkém nádraží třeba jen pět minut podle jízdního řádu? Kraj to sice objedná, ale realizace je plně v kompetenci drah.

+2/−6
21.8.2017 7:50

M15i79r79e11k 10Z97á43v62o30d48n81ý 7302367150838

Nikoliv. Wi-fi je ve většině vozů první třídy a také ve vozech Bdmpee, což je drtivá většina vozů na trase Praha - Ostrava a občas se objeví i na trase Praha - Brno. Co se týče náhradních vozů - ano, stane se. Ale lepší, než když to udělá nejmenovaná konkurenční firma, že když se něco porouchá, tak s omluvou vlak nevyjede. A dopravte se, jak chcete. Co se týče stáří, tak opět můžeme porovnat s jiným konkurentem, který odkoupil vlaky od ÖBB. Tam to stáří bude podobné :) ... Co se týče o čistotě WC, tak si nemají dopravci co vyčítat. Nejčastěji porouchané WC (máte štěstí, když fungují 4 WC na 10 vozů) je opět u jednoho soukromníka. A co se týče přestupů, už jsem jednou řekl, že to není problém ČD, ale MD a krajů, které si tyto vlaky objednávají. Oni se mají dohodnout. Rozhodně to v žádné komptenci ČD není, to ani omylem.

+6/0
21.8.2017 8:10

B12a87r63b72o72r88a 70M56a70r28e32š81o89v88á 7762742682410

Aha, já jsem nevěděla, že jsem psala příspěvek pouze o trati Praha-Ostrava či Praha-Brno. Jste velmi laskav, že jste mi to ujasnil.

+1/0
21.8.2017 13:49

K50a83t56e54ř91i55n30a 33V63a52š67á93k20o52v26á 5351282809505

Jo, občas se objeví...to přesně vystihuje situaci ;-D A přesně o tom to je...a ve spoustě vlaků není ani ta zásuvka...krom toho, že ta wi-fi, když už je, bývá spíš nefunkční než funkční.

A mě jako zákazníka fakt nezajímá, která firma zpoždění způsobila, buď dojedu včas, nebo ne.

+1/0
21.8.2017 18:36







Najdete na iDNES.cz