Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přemýšlím, co jsme udělali špatně, říká ředitel školy o spadlém náhrobku

Okresní soud ve Vyškově už brzy rozhodne o odškodnění pro žáka, na kterého před šesti lety na rousínovském hřbitově při výuce dějepisu spadl žulový náhrobek a těžce ho zranil. Ke všem jednáním chodí i ředitel školy se 600 žáky Jiří Kyjovský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O18n38d94ř94e29j 97V88a64r19o84š92č97á66k 9351870717317

"Přemýšlím, co jsme udělali špatně"..... lezli kam neměli a ještě k tomu dělali pípoviny... tak je to s většinou neštěstí.

+2/−1
3.9.2017 10:04

J21i19ř82í 15Č35e27c54h83u62r90a 1283512748108

Ale platit za to nebudeme, byla to prece nehida...

0/−1
3.9.2017 11:44
Foto

L23i26b33o70r 36V77y92k45o23u85p85i54l 9316495499207

Žádný metrákový náhrobek nespadne jen tak sám od sebe. Buď je to boží úradek, pak ale pozemská spravedlnost má svázané ruce nebo to někdo fyzikálně způsobil. Takhle pro blbé - prostě to někdo shodil. Ředitel školy, židovská obec, učitel dějepisu to zjevně nebyli.

+5/0
3.9.2017 0:17

M58i61c30h75a59e27l 52M90e82n20s50i20k 8661166700232

Shodil to na něho spolužák, pravděpodobně poněkud mdlejšího rozumu - nicméně i za takové je škola odpovědná. (A aby nevznikla mýlka: ...to je špatně!)

Upřímně: všichni jsme na základce dělali kraviny. Když jsem Rudovi při pošťuchování vrazil tužku do spánku, bylo mi sakra ouzko:-( Naštěstí bez podobného následku.

+4/0
4.9.2017 15:23

R44o84b79e80r43t 63F60a93j37m74o94n 4968293793

Kazdy rok delame soustredeni pro 90 deti od 6 do 18let a vzdy se nejvic vsichni treneri tesime az deti predame cely a zdravy. Delame to uplne zadarmo, bereme si na to svoji dovolenou a kdyby se stal nejaky takovy prusvih ....radsi nemyslet. Lito je mi kluka a vsech tech co to mysleli dobre. Drzte se.

+4/0
3.9.2017 0:10

J95a14r43o52s42l66a30v 97R49i94e73s41s86n26e37r 3818780176240

Velice by mě zajímala reakce Židovské obce, kdyby si učitel ten zpropadený klíč ofiko vyzvedl a neštěstí by se stalo po vstoupení "správným otvorem"... Zda by se i poté její představitelé tak trapně vymlouvali a k žádné odpovědnosti se neměli.

(Přitom by vlastně Židé měli být rádi, že se našel učitel, který s jejich menšinovou, u nás již zaniklou kulturou, chtěl seznamovat české žáky.)

+4/−2
2.9.2017 20:58

R71o19b45e69r68t 76K93u10b36i47s83t32a 8550717139245

Smůla dnešní doby je, že se vždy musí všechno na někoho hodit (myšleno, že vždy musí být nalezen nějaký viník), a co hůře, musí se pak přijmout nějaká 100% opatření.

Jako otec a dědeček nechci ani domyslet, jak se musí cítit rodina toho kluka - a ještě blbější na tom je, že zřejmě někdo jiný dělal kraviny a on to odnesl. Je to hrozné.

Ale na druhou stranu - tohle se stává. Jdete po chodníku, kamionu praskne guma a je po vás. Zakážeme díky tomu chodníky? Odsoudíme řidiče/majitele vozidla, i když měl vlastně vše v pořádku?

Nevím no. Asi bych to jako poškozený (fuj, to je hnusné slovo) cítil jinak, nicméně každý život s sebou nese nějaké riziko a všemu opravdu předejít nejde. A když se o to někdo bude snažit, tak z toho budou zase jen zákazy, strach a omezení.

+14/0
2.9.2017 20:57

J45i76ř23í 73Č14e91c45h44u84r17a 1113762448658

Pokud mel letni gumy sjete ze neni poznat vzorek(standard majitelu spedic), ano, odsoudime majitele a i ridice, ze do toho lezl.

0/0
3.9.2017 11:40

J55o95s87e81f 56Š70o59l44t74e75s 8474658920603

A když ne?

+1/0
3.9.2017 14:11

J64i71ř27í 69O83u12k90r15o64p42e19c 5790728113839

Nehody se vždy stávaly a stávat budou.

+7/0
2.9.2017 19:26

J60o74s27e64f 70Š91o86l44t73e25s 8414638110123

Je absurdní neustále hledat nějakého viníka. To, že na někoho spadne náhrobek, není ničí vina, pokud do něj někdo nestrčil.

+11/0
2.9.2017 19:25

J47i36ř47í 97Č84e79c23h88u41r91a 1423742508418

Absurdni? V tyhle zemi je neskutecnej bordel! Kazdej si mysli, ze je zodpovedny pouze sam za sebe, dokud se jemu osobne nic nestane. Nezabezpeceny pozemek, kde na kohokoliv neco spadne, je vina mesta. Vzit zaky na takovy je vina ucitele, resp. Instutuce pro kterou pracuje. Je uplne jedno, ze to co se stalo nebylo nikym zavineno. Bylo to nekym umozneno. V USA, v zemi svobody, by skola a mesto platilo milony. A tak je to dobre.

0/−14
2.9.2017 20:15

J54o71s75e96f 58Š59o23l10t29e11s 8324678760363

Jasně, je to geniální. Akorát se pak nedivme, že lékaři neléčí, ale plní tabulky, učitelé neučí, ale plní bezpečnostní plány, cokoliv postavit stojí nehorázný majlant a papírování trvá roky a další veskrze pozitivní věci.

+11/0
2.9.2017 20:21

R53o53b52e47r88t 12K27u16b70i80s87t31a 8700717439355

To je, doufám, ironie...

+3/0
2.9.2017 20:53

P32a94v51e55l 89Z11o48u44h15a50r 5878464174469

a to zdřejmě strčil.takže viník by měl být znám.jenže .."proč ničit další lidský osud" že?,vždy platilo.za blbost se platí ale to se dnes nenosí.

0/−1
3.9.2017 13:58

P74e26t12r 85K45n86ě49b94o84r47t 3241470

To doteď nezjistili, kdo do toho kamene strčil?

+2/−1
2.9.2017 19:14

P10a94v19e37l 88Z51o65u92h78a37r 5268314464529

byl neplnoletý,tak stejně by to vyšumělo...

+1/0
3.9.2017 13:59

J14i17ř42í 47Č23e79c98h34u15r70a 1283832358568

Vůbec nechápu nad čím si soud láme hlavu. Hřbitov uzamčen, přístupný pouze nezabezpečeným otvorem pro vjezd údržby. 15 mil odškodnění, 5 město za umožnění vstupu, 10mil škola že nechá žáky vstoupit do areálu ačkoliv je uzavřená brána. Tečka.

+1/−14
2.9.2017 18:38

G85a36b20r14i41e51l 10H53o34r76t61e46n 9801239673474

1) Že šlo o vjezd pro údržbu se zjistilo až později, běžný člověk viděl prostě chybějící díl plotu s cestou dovnitř.

2) Jak velký kus plotu dle vás musí chybět, aby, pokud je brána zamčená, jste pozemek považoval za volně přístupný?

3) Jakou souvislost s odpovědností za to neštěstí má charakter vstupu na hřbitov, pokud je klíč volně dostupný?

+13/−1
2.9.2017 18:49

J10i79ř48í 92Č81e41c62h46u33r44a 1483752888478

Zadna dira v plote vas neprovnuje k vstupu na cizi pozemek. Klic neni volne dostupny, je na urade. Pokud by jim ho urad poskytl, bylo by fer si odskodneni zaplatit pul na pul. Az si tenhle narod zacne uvedomovat co je to zodpovesnost, bude nam dobre

+1/−8
2.9.2017 19:19

R18o14b25e19r17t 51K26u22b89i94s51t60a 8820647859765

S částí se dá souhlasit. Lézt na cizí pozemek se nemá. Jenže nevíme, resp. já, jak to tam vypadá.

Pokud bych to vzal generálně, tak bych nesměl na hřbitov, každý hřbitov někomu patří a musel bych mít tedy nějaké to oprávnění, nesměl bych do lesa (taky někomu patří), do rybníka, atd. Všude na mě číhá nebezpečí a vše někomu patří.

Nikdy bych nikomu bez dovolení nevlezl na oplocený pozemek. Mám problém si i zkracovat tady u nás na vsi cestu přes pozemek, který oplocený není, ale vím, že je to parcela. Ale kruci - na hřbitov si prostě zajdu.

Jasně, jestli tam byla cedule a ten učitel věděl, že se tam chodit nesmí, je to jiná věc, ale jestli tam byla ďoura v plotě, tak s Vámi souhlasit nemůžu.

+5/0
2.9.2017 21:03

J98i85ř65í 67Č70e48c45h42u73r53a 1733722798958

Zidovsky hrbitov, ktery neni 50 let v provozu. Me uplne desi premysleni lidi v Cesku...

0/−3
3.9.2017 11:42

I13v34a64n 85H68o56l31a70s 5167267318877

Například tvoje.

0/0
5.9.2017 20:05

J89a53n50a 31V58a96l60e56n45t61o20v31á 1762693685828

Tak na rozdíl od většiny zde píšících mě slova p. ředitele naprosto nepřesvědčila. Naopak! A to s tím chlapcem - co měl náhrobek strčit/ to by vypadalo značně jinak: zahájení trest řízení pro ublížení na zdravi, viník označen, pro věk odloženo- odpovědnost za škodu řešena souběžně: viník/škůdce +osoba povinna výkonem dohledu- škola. Tedy částečná liberace. Takže p ředitel mlží či vymýšlí....

+5/−15
2.9.2017 17:11

G45a62b76r52i41e92l 90H27o95r95t95e38n 9551379793484

Vy jste byla u soudu s tím učitelem, že víte, co se vyšetřovalo a jak?

+5/−1
2.9.2017 18:10

Š46á81r58k91a 90K52o94l76á22č33k60o50v23á 8436193989

Je to nestesti a pan reditel odpovida rozumne,rodice chape, zodpovednosti se nevyhyba, vec poctive resi, ale ma taky pravdu v tom, ze neni uplne jasne, cim se skola provinila. Je to stejne, jakoby na vylete cestou po chodniku do deti vjelo auto. Za to prece taky skola nemuze nest odpovednost. Byl tam zakaz vstupu? Nebyl. Ikdyby si vyzvedli klice, tak by se to stalo stejne. Ale chapu rodice, potrebujou penize. Od toho je ale zivotni a urazove pojisteni.

+11/−4
2.9.2017 16:59

M87i47l35e52n49a 77K56l95o61u33č35k62o11v31á 2106170816702

A proč tedy byl vstup uzamceny? Učitel by neměl žákům ukazovat, že když nemáme klíče, vlezeme tam dírou. Kdyby použil vchod, měl by aspoň "neco v ruce", takhle porušil právo vstupu na soukromý majetek.

+3/−8
2.9.2017 17:13

J83i94ř21í 76S90o92u67č10e40k 5176417509139

Běžná praxe. Některé hřbitovy se uzamykají, aby se tam nestahovali bezdomovci a feťáci. Klíč je na nějakém blízkém úřadu nebo obchodu, kde ho na vyžádání půjčí komukoli. Stejně to funguje třeba na židovském hřbitově v Č. Budějovicích. Samotný fakt, že je objekt zamčený, neznamená, že není veřejně přístupný. Pokud je navíc dočasně sundaný plot, nemá smysl chodit pro klíč.

+14/0
2.9.2017 18:02

M62i86l95e49n17a 12K36l98o68u35č61k39o66v27á 2426740896332

A to má být omluva? Učitel má jít žákům příkladem. Nelezt nikam dírou v plotě.

+2/−15
2.9.2017 18:13

P53a67v52e58l 23Z87o21u55h42a84r 5498464494649

Po přečtení článku a všech diskutujících jsem dospěl k názoru, že pokud by si pan učitel vyzvedl na radnici klíč ke hřbitovu tak by byl na soudu osvobozen? A co ten frajírek , který do náhrobku strčil? Ten si vykračuje jak kdyby se nic nestalo a Boris je nadosmrti poznamenán,Za toho chlapíka by měli nést plnou odpovědnost jeho rodiče jak ho vychovali.Inu mamánek.Vše dovoleno a výsledek je znám.;-ORv

0/0
2.9.2017 16:58

M21i29l72e74n14a 81K92l15o55u71č25k68o58v46á 2336750346342

No to je fofr, stalo se pred 6 lety a soud už brzy rozhodne. Nechápu, s čím se tak dlouho pářou. Btw. vinen je učitel, neměl tam lézt dírou v plotě. Měl jít vchodem. Jenže neměl klíč .Je-li klíč kdesi uschovany, má to nějaký důvod. Že nahrobky asi byly ve špatném stavu, to víme, ale dostal by upozornění a mohl s ním naložit. Takhle porušil vlastnické právo. Nebo je tu někdo, kdo po zavírací hodině na hřbitově, leze dírou v plotě?

+2/−15
2.9.2017 16:52

G50a82b87r81i60e13l 72H18o38r60t69e51n 9581319853954

Klíč uschovaný nebyl, pozemek byl volně přístupný, žádné upozornění tam nebylo, dokonce ani ta díra v plotě tam nebyla. A vy máte jasno.:-P

+9/0
2.9.2017 18:03

M28i46l54e66n69a 18K39l48o22u79č42k54o38v73á 2316660596252

Klíč byl na městském úřadě. Kdyby byl pozemek volně přístupný, nebyla by vrata zamčena. A učitel měl jít příkladem - půjčit si klíč, jít normálně vchodem. Pak bych pochopila, že hoch byl ve špatnou chvíli na blbem místě. Učitel porušil pravidlo , vlezl na pozemek v místě, kudy se normálne nechodí. A to že dírou lezli ostatní, ho neomlouvá.

+1/−10
2.9.2017 18:20

G95a65b76r38i68e68l 12H95o52r41t44e14n 9221939823624

Ponechme stranou definice. Kdyby si tedy vzal klíč, šel by hlavní branou a došlo by k danému neštěstí, byl by dle vás bez viny?

+4/0
2.9.2017 18:41

M28i85l30e66n63a 41K53l49o68u79č70k28o79v63á 2386130906432

Pokud by dostal klíč s upozorněním, že se tam provádějí nějaké udrzbove práce/ jak píšou/, že nedoporučuji vstup, že vstup je umožněn na vlastni nebezpečí, pak by bylo na něm, jak s informací naloží. A pokud by tam s dětmi vlezl i přes upozornění, má svůj podíl viny. Ale on vlezl s dětmi na pozemek pravděpodobně strzenym plotem a to ho neomlouvá. Jestli tam dělali nějaké práce, což on nejspíš nevěděl, mohlo dojít i k jiným úrazům. Taky nelezu nikomu na pozemek nějakou dírou. Kdyby mě napadl pes majitele, nejspíš bych u soudu neuspěla. A majitel určitě nebude k díře v plotě dávat ceduli "pozor pes".

0/−6
2.9.2017 19:02

G35a30b29r88i77e84l 64H73o64r97t13e18n 9671489713754

Argumentujete směskou spekulací a hypotéz. Klíč se v obdobných případech vydává na občanku bez jakékoliv instruktáže.

+4/0
2.9.2017 19:08

K54a44r45e91l 60P63e22t36e69r88k97a 8830259871129

Dnes jsou na tom děti pohybově tak hrozně a pak se jim stanou všelijaké banální úrazy, často ale končící tragicky. Za své chování a (ne)schopnosti by si měly zodpovídat sami.

+2/−2
2.9.2017 16:42

P41a22v77e67l 62J42e39ř18á45b12e88k 7761542464607

Když to vezmu s ohledem na bezpečnostní předpisy pro stavby apod., tak odpovědnost (minimálně spoluvina) by měla jít na obec, respektive na pracovníky co tam zajeli rozebraným plotem a neoznačili tento provizorní vstup - vstup zakázán a výstražnou páskou.

Takto se z toho celkem vyvléknou a vše odnese škola.

+3/−2
2.9.2017 16:36

P22a31v55e14l 19B92r67n97a 1822713181926

Rozumy reditel. Kdyby vylety zakazal mel by klid

+3/0
2.9.2017 16:34

D29a88v86i79d 57P76e94š70e94k 3883791198420

rodice by hromadne prehlasovali deti jinam a on by tak mohl skolu zavrit... a mel by klid

0/0
2.9.2017 17:25

J25a36n 98H89r71u85b66e89š 7184763752375

Pan ředitel sám uvedl, že klíč byl na městském úřadu a na městských službách. Tedy pozemek nebyl přístupný volně, ale na vyžádání. A pokud by si učitel klíč vyžádal, zřejmě by se mu dostalo upozornění, že je hřbitov ve špatném stavu, a že pokud tam bere žáky, přebírá zodpovědnost za případný úraz. Možná by kvůli tomu vůbec svolení ke vstupu nedostal. To, že je někde poškozené oplocení pozemku, nikoho neopravňuje k volnému vstupu na něj. To je uvažování squaterů a anarchistů, k tomu snad škola žáky vychovávat nemá. Z mého pohledu tedy učitel a škola zodpovědnost mají - a soud byl, jak vidno, téhož názoru.

+10/−11
2.9.2017 16:28
Foto

I21m78r18i73c24h 94S95u53c49h20a29r57s31k40ý 8106593745641

100% souhlas ;-)R^

+1/−2
2.9.2017 16:34

J32i51ř46í 70S92o66u67č17e21k 5846517129209

Nesmysl, praxe s klíčem je běžná i jinde a není to z důvodu špatného stavu, ale prevence proti feťákům a bezdomovcům. Žádné upozornění o stavu se nikomu nesdělovalo, pedagog tam nebyl poprvé a ani při předchozích návštěvách nebyl na nic upozorňován. Co tu předkládáte, jsou jen vaše fantazie.

+10/0
2.9.2017 18:05

J22i21ř52í 46Č96e85c96h79u93r83a 1643922148168

Jo a proto tam nechali díru v pltě..aby tam nemohli feťáci...

+2/−2
2.9.2017 18:39
Foto

I51m67r40i85c16h 24S52u53c34h89a49r84s51k16ý 8166833205121

Tohle napsal :

Jan Řezníček 31130

Tak mi ukažte jinou profesi, kde odpovídáte za bezpečnost 20 dětí...možná lékař, ale ten je placen o dost lépe a má pojistku...nenajdete nic.

Milí pane Řezníčku stačí se podívat ven na cestu a tam máte řidiče autobusu, tramvaje a podobně, kteří každý den vozí í 40 dětí za které odpovídají po dobu cesty a mzda škoda mluvit....?

+2/−2
2.9.2017 16:23

I46v98a17n 46H78o93l12a72s 5777847388667

Jenže ta odpovědnost se nedá srovnávat - řidič je odpovědný především za to, že se s nimi nenabourá, pokud se například děti zraní při pošťuchování během jízdy, tak řidič pochopitelně postižen nebude, učitel v obdobné situaci nepochopitelně bude.

0/0
5.9.2017 20:09

L81u77k88á60š 26N49o79v97ý 4440868660679

Z toho myslím plyne ponaučení pro všechny.

... že po starých židovských náhrobcích se prosím vás děti neleze a ani se na nich nenacvičují karate kopy. :)

+10/−1
2.9.2017 16:09

J86a61n 95S22i44r90k72a 7195736615557

Za chvíli budeme za každou cenu hledat viníka i za to, že prší...

+21/0
2.9.2017 15:48

P14a98v14e87l 45K83ř42í45ž 8677251660179

Ono to spíš vypadá, že ten náhrobek někdo ulomil, než že to spadlo jen tak... Nevidím důvod, proč by měla bát vinna škola nebo učitel...

+13/0
2.9.2017 15:41

M71a95r90c88e66l13a 21B67í58l42á 4497580262979

proč vždy musí být za neštěstí někdo vinen.

+18/0
2.9.2017 15:26







Najdete na iDNES.cz