Diskuse k článku

V brněnské MHD se bojuje o vyšší mzdy, podnik chce řidiče z Ukrajiny

Více peněz a méně přesčasů. To požadují odboráři při táhlém vyjednávání s brněnským dopravním podnikem o nové kolektivní smlouvě. Podniku navíc chybí sto řidičů, což se snaží řešit náborem lidí z Ukrajiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K56a68m79i20l 52Š82u86n70d90a 1594932433310

https://youtu.be/90mkL2kAOQQ

0/−1
13.9.2017 13:42

R63o43m70a34n 58K51o27n16e56č43n24ý 4324978913

Proc nenapisou ze za touhle situaci stoji nove vedeni a jejich uprava pracovni doby,kdy mimobrnensti radsi dali vypoved

0/0
13.9.2017 9:22

J31i53n78d21ř75i87c24h 63H93r96a46d81e16c10k34ý 6655869542892

banderovci za volantem mhd?! děs

+1/0
12.9.2017 15:11

M98i78r76o34s70l95a17v 34Š77u30r56g97o76t 6709838350892

VÁLKA LEVNÉ PRÁCI = VOLEBNÍ HESLO ČSSD

Tak teď se můžou Zaorálek a hlavně Sobotka z jižní Moravy ukázat jako politici, kteří nemlátí prázdnou slámu, ale skutečně pro české občany udělají kladnou věc.

A kde jinde by to mělo být snadnější. než v komunálu, který žije z peněz daňových poplatníků!

Jak je ale vůbec možné, že takový podnik, jako je MHD, mluví o náboru zahraničních pracovníků, protože nechce dát českým lidem vyšší plat?!

Za co si lidé v Brně vlastně platí ze svých daní městské úředníky?!

Škoda, že nežijeme v době Karla IV. Spoustě úředníků a politiků by hrozně moc slušela jízda v proutěném koši po hladině řeky...

+4/0
12.9.2017 13:36
Foto

J44a21n 32M14a72t38u30s37z85e63k 2179380405847

Ja bych do MHD sel pracovat....pokud

1) nemeli tak brutalni limit na dioptrije

2) D by bylo zadarmo a ne na 5let se upis

3) prescasi dobrovolne a ne nucene

Jinak jakmile je nekde psano o odborech tak se me dela zle, protoze v 99% jde o skupinu komunistu parazitujicich na lidech, kteri chteji pracovat a mit adekvatni mzdu. Ve valne vetsine vykrikuji jak chteji pomoc,a le veskutecnosti nemaji ani realnou predstavu co je mozne a co neni mozne.

Pridani 5k mesicne je prestrelene jak prase, na to nekyvne zadna firma.

Realne by bylo

5% + zvyseni priplatku za prescasi + priplatek za jizdu bez nehody

+1/−1
12.9.2017 7:41

M90o15j83m57í52r 54S28k17á24l68a 2620462436

A generální ředitel má bez přesčasů taky 24 000,- Kč...?:-P

Nebo tisková mluvčí...

+4/0
11.9.2017 19:15

J47i97n69d21ř31i74c44h 30H74r31a85d35e50c55k96ý 6845429982942

ta na to dře jako kůň!

+2/0
12.9.2017 15:09

F46r45a64n91t91i23š41e80k 70S36v96o63b50o36d93a 8810389257510

"„Pokud bude potřeba, tak do jednání o platech můžeme jako město vstoupit,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Matěj Hollan (Žít Brno)." = zajedeme všichni do bordelu na Ukrajinu, tam se všichni ožereme a navzájem zbičujeme R^

+6/0
11.9.2017 12:38

E84v63a 95H63a25s83n97í31k12o97v31á 1324801686674

Ještě bych připomněla, že to byly podniky MHD, které začaly prodávat dluhy za pokuty exekutorům a z 1000 Kč dluhu se najednou vyrobil dluh 20000 Kč.

+2/−3
11.9.2017 10:40

R10u96d81a 15S76l97a89v93í72k 5923768676451

A co?

+3/0
11.9.2017 10:52

D98a55v73i67d 68C89h24m40e49l80i49c18e93k 3907380815495

Nemáte jezdit načerno!! Mimo jiné nevím jak to souvisí s tímto tématem.

+6/0
11.9.2017 13:55

P14a26t93r81i36k 96E10g32e47r 2538940699321

Sorry jako..., ale pokud v Brně budou jezdit autobusáci z Ukrajiny tak se může stát, že moderními autobusy už jezdit nebudeme! Vždyť třeba v Praze se DP vzdal několika vozů T3 a ty se dalších 15 let budou prohánět po městech na Ukrajině.

Autobusák by měl dostávat za 8 hodin minimálně 1400 korun a měsíčně by měl odpracovat 20 směn po 8 hodinách, výplata by měla být minimálně 28000 korun k tomu bonusová složka 7000 korun.

+4/−5
11.9.2017 10:39

M69i47c25h61a32l 56F34a63i62x 7893540365594

To predpokladáte, že tí ukrajinskí vodiči prídu aj s autobusmi ?

+6/−1
11.9.2017 11:03
Foto

D26a42n96i81e16l 60V21a33l88e60n72t62a 4718585728

Taky jsem to takhle pochopil :-)

+1/0
11.9.2017 13:29

J44a30n 46D28r70á26b20e11k 6928417688810

jo s Ikarusama a člověk si rozmyslí strkat ruku do zavírajících dveří... ;-D

+4/0
11.9.2017 13:39

R57i85c50h35a49r54d 75K79u67z35i65k47o43w58s98k80ý 5856515983591

Za prvé píše o tramvajích T3 ale jde o to aby se Ukrajinci vyjezdili doma a pak přišli na do Prahy nové vozy ������

0/0
12.9.2017 11:28

E97v60a 28H41a53s35n65í42k15o40v14á 1494461786624

Další masírka, aby společensky prošla náplava z východu. Sice pořád lepší než muslimové, ale s takovou tu za chvíli bude ruština a ukrajinština druhý úřední jazyk.

O bezpečnost MHD nikomu nejde, hlavně když nebude muset navyšovat platy. Když pak ten Ukrajinec zabije cestující, budeme vinit Ukrajince jako takové a ne podnik, který si zahrává.

+4/−15
11.9.2017 10:29
Foto

D47a47n35i32e17l 94V77a15l18e64n98t84a 4228275398

Proč by měl Ukrajinec zabíjet cestující? To jste to spíš svým příspěvkem zabila vy.

+5/0
11.9.2017 13:30

M24i50l42e19n83a 96N66o18v80a24n88s43k74a 4362317259109

Dost levné práce!

Najmeme levné Ukrajince a Vy běžte na úřad práce, když chcete vyšší mzdu!

+13/−2
11.9.2017 10:26

J64a94k61u42b 60Č29u90b64a 9290556197

Postup typického českého vykořisťovatele...:-/

+8/−3
11.9.2017 10:28

L75u54d50ě53k 25N75ě26m62e17c 5375931652794

To je čistě jen obrana proti odborářským vyděračům.

+6/−9
11.9.2017 10:30

J38a54n 17V28a61l12o77u85c49h 6972297268640

Nikoli, postup daný politickým vměšováním. Zadavatel (kraj, radnice) musí vzít dopravce s nejlevnější nabídkou, protože "když je to nejlevnější, nebude se krást", od toho se odvíjejí dotace (tedy přesně "proplácení prokazatelné ztráty", neboť jízdné málokde pokryje aspoň půlku nákladů). Jízdné se může zvýšit taky jen s požehnáním zadavatele (a tedy politiků, takže se populisticky zvyšuje, až je nejhůř). Čili příjmy jsou jasně dané a včíl s tím, dopravče, čaruj. Pravda, na kolejovou dopravu mají Dopravní podniky v podstatě monopoly a jsou spolufinancovány téměř výlučně z onoho města, ale jízdné je zase dáno vyšším stupněm IDS (a tedy zvýšení ve městě zacloumá i s krajským taifem u vícepásmových jízdenek). Tedy jediným řešením jsou "neoficiální přisypávky" (z veřejných peněz těch, kteří mnohdy MHD nepoužívají, protože je plná těch, kteří nejenže do veřejné kasy nepřispívají, ale mají tarifní výhody. Takže socialismus, nikoli vydřidušský kapitalismus), nová soutěž o licence, kde už se bude s nárůstem platů počítat (což ale v případe VŘ před vypršením smluv stávajících může poškodit nynější dopravce, kteří nakoupili vozidla s výhledem dejme tomu desetileté licence, která však může po dvou letech skončit...) anebo zvýšení jízdného (ale furt jsou nějaké svině volby na obzoru, takže "lid" se nesmí dráždit).

0/−1
11.9.2017 11:04

P95e63t31r 50P53e63t50r 8561428358732

Jak vidím evidentně se bývalým bolševikům stýská po těch ,které jsme v r. 1989 slavnostně vypakovali zpátky na východ.

0/−3
11.9.2017 10:34
Foto

D44a27n98i20e67l 17V71a70l39e81n14t16a 4218715128

Ale oni nechtějí najmout sovětské vojáky. Chtějí ukrajinské řidiče.

+4/0
11.9.2017 13:31



Najdete na iDNES.cz