Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trati Brno - Praha pojede víc vlaků. Regionálním spojům hrozí zpoždění

Od prosince má mezi Prahou a jižní Moravou jezdit už šestadvacet vlaků tam i zpět, pak přibude ještě jeden. Kraj se ale bojí zpožďování regionálních linek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a49r96e37k 66M71a86r33t64i34n 8789714586460

To je ta liberalizace v praxi? Ano. Zaplácaná kapacita rychlíků o pár vagonkách a regionálka, natož nákladka, se můžou jít vycpat. No, tak tohle se teda moc nepovedlo.

+3/0
20.9.2017 11:54

F71i12l63i51p 74H42e40r15c46í25k 9329332867435

Více vlaků RJ rozhodně vítám R^

+1/−4
19.9.2017 15:54

D80u54š16a73n 93D84ě20d79i20č 9395391405866

Na trati Praha-Plzeň taky pojede od prosince víc dálkových vlaků. Jsem moc zvědavej hlavně na úsek Praha-Beroun, kde už teď je kapacita i technický stav na hraně...8-o

+6/0
19.9.2017 14:34

J39a55n 80K71a53r94a27s 6494848256

Budu Vám muset věřit, na internetu jsem našel jízdní řád pouze ze začátku 80. let a na webu s řazenim vlaků z 90. let je pouze čas Břeclav-Praha a tak bych musel hodně spekulovat kolik z toho je část Brno-Praha. Z informaci kde bych měl údaje PHA - Brno u EC z 90. let najít budu rád.

0/0
19.9.2017 14:22

J14a81n 55K40a80r44a59s 6214438476

Pokud se nepletu, když byla asi na jaře výluka a tři vlaky RegioJet jezdily právě přes HB tak časy měly být podle jejich webu o cca 33-40 minut delší než přes Pardubice. Nevím jak je na tom s kapacitou i tahle trať a jaká by byla jízdní doba 10 párů vlaků za den. Z ekonomického hlediska by musely být nějaké zastávky a to by ještě zpomalilo. Trať přes HB je proto pro dálkovou osobní dopravu nekonkurenceschopná.

+2/0
19.9.2017 13:51

J10a89n 82J79e71m97e63l61k60a 1315520

Tak proběhne její oprava. Tím se to docela slušně zrychlí v úseku Havlíčkův Brod - Brno. Kdyby někdo použil pak něco jako Hitachi s naklápěním za 300M co jezdí na Honkongu, čas by byl možná lepší než přes Třebovou.. Co nechápu, že chtějí opravovat Golčův Jeníkov - Havlíčkův Brod do původní stopy. Tedy cca na 80 km/h. To je nepochopitelné. U první republiky to pochopitelné bylo. Po 30 letech od komunistů ne.

+3/0
19.9.2017 16:32

M22a44r12t53i74n 89H44o60c79h90m25a41n 7683897694223

Bohužel už několik let sklízíme ovoce krátkozrakosti elity z 90. let. Kdyby byly koridory dostatečně kapacitně postaveny (ve větších aglomeracích 3-4 kolejné tratě) a nesmyslně se nerušily stanice (např. Rajhrad) a výrazně se neomezovala kapacita stávajících stanic, tak by dnes problémy nebyly. Zabezpečovací zařízení zajišťuje vysokou propustnost, ale velkým problémem je vysoký rozdíl v rychlosti jednotlivých vlaků. Ani to krátké zdržení pro dálkové vlaky není de facto uskutečnitelné, protože za stávajícího stavu by k tomu došlo mezi Prahou a Brnem tolikrát, že by se jízdní doba dálkových vlaků neprodloužila nepatrně, ale spíš dost výrazně. Místo, aby s koridorizací došlo ke zkapacitnění úseků, došlo bohužel k jevu přesně opačnému. A bude hůř poněvadž místo toho, aby se ihned začalo s řešením celé situace, tak se o něm na všech úrovních pouze hloupě žvaní....

+5/−1
19.9.2017 13:51

P38a79v97e75l 79M28a95t48o38u65š96e90k 5800967628864

Další věc je nesmyslné zkracování nástupišť.

+4/0
19.9.2017 14:06

R34o93m60a68n 21J37e37s68c68h75k82e 9678195737515

Problém jsou pomalé náklady, které zdržují provoz. Na dálnici je minimální rychlost stanovena na 80 km. Proč to není stanoveno na kolejích SŽDC .

V článku mne chybí, že osobáky musí také dávat přednost nákladním rychlíkům - NEXákům.

0/0
20.9.2017 15:51

P21e80t37r 50M32e79j33z75l42í25k 8168144451340

Zpoždění regionálních vlaků? Tak třeba v Ostravě se s tím nemažou, lokálka nepočká ani pět minut na pendolino. Stačí klauzue "vlak nečeká na žádné přípoje".

+1/0
19.9.2017 13:21

P46a68v97e92l 62M53a44t95o18u52š27e52k 5690167208524

Tady není řeč o čekání přípojů, ale o zpožďování vlaků přímo na trati vlivem její nedostačující propustnosti pro příslušný počet vlaků.

+2/0
19.9.2017 13:35

K23a80r29e90l 55Ř79e98h68á21č64e53k 9692830361942

Co kraj požaduje, to má. Pokud kraj nechce, aby vlaky čekali na zpožděné přípoje, tak čekat nebudou. Ale můžete se obrátit na krajský úřad a požadovat úpravu čekacích dob.

0/−2
19.9.2017 22:38

R31o32m32a43n 39J23e69s25c21h96k75e 9848295977155

Pokud má náš osobák zpoždění kvůli NEXáku a ujede přípoj, komu mám poděkovat ?

+1/0
20.9.2017 15:53

P37a62v69e31l 72B92o33u26c43n89í88k 4972331503885

Jediným dlouhodobým řešením je výstavba železniční "dálnice", rozuměj Vysokorychlostní železnice, která odvede rychlíkovou dopravu z okolí měst a uvolní tratě pro další osobní regionální a nákladní dopravu. No a samozřejmě přestavba "špuntu" v podobě brněnského železničního uzlu a výstavba nového nádraží Brno.

Zmiňovaná výluka Brněnského nádraží od jihu, kvůli opravám starých mostů přes řeku Svratku, bude trvat 1,5 roků. Mezitím na provizorním Dolním nádraží vyroste nové druhé provizorní nástupiště, provizorní zastřešení, provizorní podchod a provizorní obavovací hala.

Rychlíky z Brna přes křižanov na Prahu to dávaly i za 2:45 a trať dnes zrychlila. Ale trasa přes Vysočinu je a čím dál více bude využívána pro nákladní dopravu. Nákladní vlaky musely jako první uhnout z trasy Brno - Blansko - Třebová - Pardubice. Není zde pro ně již místo.

Jsem rád z nárůstu počtu spojů a z nárůstu počtu cestujících. Modernizace a nové / renovované vlaky přinášejí renesanci žel. dopravy i u nás. To je i argument proti těm, kteří chtějí i nadále konzervovat současný brněnský neutěšený žel. stav.

+11/0
19.9.2017 10:58

P90a35v33e26l 31M31a46t83o76u22š98e20k 5130797588134

No, že by trať přes Křižanov byla čím dál víc využívána pro nákladní dopravu, tak to bych neřekl. Navíc pro ni ani vzhledem ke sklonovým poměrům (hlavně Tišnov - Vlkov u Tišnova) není nejvhodnější. Úsek Brno - Havlíčkův Brod je navíc i relativně přímý a pro osobní dopravu (za předpokladu vhodných vozidel) i dost rychlý, rozhodně podstatně rychlejší než úsek Brno - Blansko. Napřímení úseku H. Brod - Kutná Hora nebo rovnou Brno - Praha v nové trase (jistě, dost náročné) by z této tratě vytvořila daleko lepší spojnici Brna s Prahou než je v současnosti upřednostňovaná trať přes Blansko.

+1/0
19.9.2017 11:38

M24a49r23t58i25n 17H24o15c32h38m98a16n 7103497344703

Už celkem dlouho se mluví o tom, že se zvýší normativy pro moderní elektrické lokomotivy v kritických úsecích a že bude SŽDC poskytovat na trati přes Havlíčkův Brod postrkovou službu, aby motivovala dopravce k využívání této tratě. Ovšem jako vždy se pouze mluví a skutek zase utek.. Nicméně ta nákladní doprava souvisí s výše uvedeným tématem spíš okrajově....

+1/0
19.9.2017 13:54

R91o69m17a84n 58J95e80s82c16h25k85e 9548595927225

SŽDC je banda vyžírků, která pouští pomalé Diesely na trati 260 a zdržuje provoz. Ale poplatky rádi vybírají. Na dálnici je minimální rychlost 80 km.

Bohužel nákladní doprava na naší trati 260 nás hodně omezuje. Díky ní mají osobáky zpoždění, když čekají na předjetí NEXákem.

0/0
20.9.2017 15:57

R22o63m41a84n 83J83e37s39c74h28k18e 9208985927475

Postavit tunel Brno - Blansko, podobně jak to dělají v Rakousku a Itálii. Bohužel spíše vadí propustnost tratí. Kolín - Praha. Nová Tišnovka je výškově pro náklady špatná, proto se všichni cpou pře Třebovou.

0/0
20.9.2017 19:27

J76a76n 72K74a49r21a19s 6504288656

Mohl bych se prosím zeptat, kdy jezdily vlaky Praha - Brno po zmíněné trati za 2:45, nikde jsem nic takévého nenašel, nejlépe jsem našel lehce pod 3:30. Děkuji.

0/0
19.9.2017 13:40

M52a41r74t19i90n 38H60o71c44h85m92a45n 7183487864183

Pár let zpátky, když ještě neexistoval koridor jezdily expresy přes Havl. Brod zhruba v těchto časech...

0/0
19.9.2017 13:43

J42a76n 19K39a86r70a83s 6234768186

Budu Vám muset věřit, na internetu jsem našel jízdní řád pouze ze začátku 80. let a na webu s řazenim vlaků z 90. let je pouze čas Břeclav-Praha a tak bych musel hodně spekulovat kolik z toho je část Brno-Praha. Z informaci kde bych měl údaje PHA - Brno u EC z 90. let najít budu rád. Děkuji.

0/0
19.9.2017 14:35

M77a86r27t72i11n 53H89o65c27h40m94a64n 7643377784593

Jenom k tomu Brnu. On ten nárůst počtu vlaků situaci v brněnském uzlu zase až tak nezhorší, poněvadž ty vlaky budou trasovány převážně mimo špičku. Dojde pouze k prodloužení špiček a to jak ranní tak odpolední.

+1/0
19.9.2017 13:57

M36a57r61c82e40l63a 36H62o13r75á72č18k35o64v70á 7907952233308

hm... před pár lety se vlakům každý smál, teď se s velkou slávou nasazují... Co na to říct. Je to ale trochu postavené na hlavu, na železnici by se měla spíš přesměrovat nákladní doprava, pak by D1 jezdila v pohodě a nemusely by se nasazovat osobní vlaky.

0/−9
19.9.2017 10:37

P77a26v57e90l 74M34a72t68o23u58š76e52k 5390477908484

Jasně, po kolejích ať jezdí zboží, abyste se kvůli náklaďákům nemusela omezovat (jinými slovy: ať se omezí někdo jiný). Přesně taková filozofie dovedla naši dopravní infrastrukturu do stavu, v jakém je, a ze kterého hlavně téměř není úniku!

+1/0
19.9.2017 10:41

M46i53r92e35k 38Z60á63v33o56d59n43ý 7402977950448

Co je špatného na osobní vlakové dopravě? Proč by měli lidé raději jezdit po D1 než po železnici?

+8/0
19.9.2017 10:41

R60o35m13a93n 23J11e34s76c11h22k48e 9848875587425

Milá Horáčková, jezdím denně do práce osobákem Doubravice - Brno. Je to rychlejší než auto. Silnice jsou totálně ucpané. Na silnice se všichni nevlezeme.

A děti a důchodci nejezdí auty. Já se nikdy vlakům nesmál. První auto jsem si koupil ve svých 46 letech. Ovšem jezdím hlavně kvůli těžším věcem, nebo kam koleje nevedou.

+1/0
20.9.2017 16:02

J14i35ř76í 42S97t85e46h26l71í48k 9657925673281

Hlavně ,že se v tunelářově(Praze )budou stavět další tunely.Místo tunelu Choceń - Ústí a Brno - Blansko.Hned by se jezdilo o 15 min rychleji.

0/0
19.9.2017 10:32

M73a39r38t25i61n 41S90t14a44n96ě34k 3441293260347

jestli narazite na (nove spojeni II.) tak vyhled je cca 20 let. ale spis 30 :) , takze to s timto nema nic spolecneho

+1/0
19.9.2017 18:13

P26e21t77r 44D96v27o39ř15á30k 9624467732870

Jen další důkaz toho, že kapacity hlavních železničních tahů jsou nedostačující a jak moc chybí VRT Praha-Brno-Ostrava.

+17/0
19.9.2017 10:07

K86a31r74e44l 40K19o82p48e19c56k72ý 3954103226301

Někdo by se měl také zamyslet nad tím, proč se jezdí tak pomalu... Z Bratislavy jsem jel 4 a čtvrt hodiny, je to cca 360 km. Když jsou soupravy, co jezdí až 160 km/h, tak musí být někde chyba... Často jsme jeli spíš rychlostí lokálky...

+2/−1
19.9.2017 9:35

R42o45m73a50n 27P98o47l31á53č25e32k 5306559985

Problém není v rychlosti, ale v počtu zastávek ;-)

0/0
19.9.2017 9:36

K33a93r98e94l 26K25o56p74e58c98k87ý 3174513766111

Kúty, Břeclav, Brno, Pardubice, Kolín...to mi zase nepřijde tolik...

+2/0
19.9.2017 9:42

L30u71k10á26š 26Š83m87a26h71e33l 2697864832524

Za prvé nejede vlak vzdušnou čarou. Za druhé některé části trati nejsou dosud zrekonstruovány (Choceň - Ústí nad Orlicí) a jiné rychlost 160 km/h konstrukčně neumožňují (Brno - Blansko). Za třetí vlak musí někde cestou stavět, jen spojit Bratislavu a Prahu by pro hromadnou dopravu postrádalo smysl.

+5/0
19.9.2017 9:40

K90a25r85e61l 91K19o33p77e96c15k94ý 3154843696251

360 km je vzdálenost po kolejích, mám to i na jízdence...

0/0
19.9.2017 9:42

L50u39k91á95š 54Š52m93a60h29e39l 2827484162814

Idos píše 396.

+1/0
19.9.2017 9:44

P33e92t54r 68N89o15v18o72t30n88y 1841900961

Tak to vás natáh, matko. :-) Je to 396 km a jízdní doba 3:53 - 3:58 u přímých vlaků.

+1/0
19.9.2017 9:59

L92u13d21ě30k 77N12ě56m55e81c 5405931872974

Mezi Brnem a Chocní se 160 jet nedá.

0/0
19.9.2017 9:50

P47e31t34r 42N61o36v83o71t25n80y 1121590261

Z Parníku do Ústí. :-)

0/0
19.9.2017 9:57

P78a19v41e65l 70M16a68t60o95u67š26e28k 5610697148354

Máte pravdu, naše tratě jsou skutečně pomalé. I ty tzv. modernizované či koridory. Max. rychlost 160 km/h je z dnešního pohledu výsměch. Pak přistupuje spousta pomalých jízd - snad odvěký problém našich železnic. Jen mezi Prahou a Kolínem, tj. na kompletně modernizovaném úseku, je nejméně jedna neustále, většinou ale více (jezdím tudy denně; vím, o čem hovořím).

0/0
19.9.2017 10:35

P76e21t23r 73N12e16c70h51a95n56i32c63k22ý 7303876398280

Z Olomouce do Prahy to byla jedna pomalá za druhou, jízdní řád vůbec nic neznamenal a to píšu o pátku

+1/0
19.9.2017 14:27

J28a85n 76J46e49m73e32l80k38a 1855340

Já si myslím, že ke škodě je především provedení této páteřní infrastruktury. V Německu a Rakousku osobní vlak vyjede v zastávce mimo páteřní trať na vedlejší kolej. U nás menší zastávky blokují třeba i jen 2 kolejnou trať (před Kolínem). Nebo se musí složitě objíždět na trojkolejce. Navíc pak musí OS čekat o to déle ve větších stanicích. Protože nic není ideální. Jednou je zpožděný OS, pak zas EC. A plány se to bortí. Nechtěl bych to řídit:-)

+8/0
19.9.2017 9:35

T65o25m43á73š 23K67l88í14m90a 4454517763133

Snad kazdy dopravce plati poplatek za pouziti koleji,tak by sprava zeleznic mela nabidnout lepsi rychlosti a kapacity!!!

+2/0
19.9.2017 10:00

P70e24t74r 59N46o96v83o46t38n87y 1431510271

To mají v Německu opravdu na každé zastávce předjízdnou kolej pro zastavující vlaky?

+1/0
19.9.2017 10:37

J58a40n 70J48e51m30e76l83k27a 1405400

Všude ne.

+1/0
19.9.2017 11:49

T87o89m97á62š 97T35a36t81í43č98e42k 5780592570318

Kvůli vývozci "au-pairek" se udělá vše... :-P

0/0
19.9.2017 9:26

J91o88s49e28f 86M54i39k71i49n 5403724295964

V mezinárodním spoji jede 50 cestujících a má přednost před plným vlakem regionálního spoje.

0/−1
19.9.2017 9:10

J10a55k35u85b 96Č43u28b58a 9160846837

Ano.

0/0
19.9.2017 9:18

P39a62v17e69l 83Ř58í96č91k88a 5924982841948

Ano

0/0
19.9.2017 9:20

P76a21v53e42l 59M36a23t67o61u17š84e43k 5520167918614

Tak to je blbost. Kdybyste argumentoval tím, že v regionálním vlaku tvořeném šesti dvoupodlažními vozy jede v některém úseku 20 a méně lidí, byl byste daleko blíž pravdě. Nicméně i takový argument by byl nesmyslný.

0/0
19.9.2017 9:23

L23u12k43á81š 64Š44m56a91h32e11l 2657804752374

No, ve špičce (protože o tu jde hlavně) mezi Prahou a Brnem 50 cestujících? To asi dost podceňujete.

+1/0
19.9.2017 9:47



Najdete na iDNES.cz