Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trati Brno - Praha pojede víc vlaků. Regionálním spojům hrozí zpoždění

Od prosince má mezi Prahou a jižní Moravou jezdit už šestadvacet vlaků tam i zpět, pak přibude ještě jeden. Kraj se ale bojí zpožďování regionálních linek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a92r97e73k 41M97a88r37t37i71n 8429114896870

To je ta liberalizace v praxi? Ano. Zaplácaná kapacita rychlíků o pár vagonkách a regionálka, natož nákladka, se můžou jít vycpat. No, tak tohle se teda moc nepovedlo.

+3/0
20.9.2017 11:54

F78i64l29i86p 17H69e16r91c54í44k 9679702897815

Více vlaků RJ rozhodně vítám R^

+1/−4
19.9.2017 15:54

D92u16š34a11n 23D71ě81d82i85č 9705461135886

Na trati Praha-Plzeň taky pojede od prosince víc dálkových vlaků. Jsem moc zvědavej hlavně na úsek Praha-Beroun, kde už teď je kapacita i technický stav na hraně...8-o

+6/0
19.9.2017 14:34

J30a47n 41K87a27r16a94s 6784578496

Budu Vám muset věřit, na internetu jsem našel jízdní řád pouze ze začátku 80. let a na webu s řazenim vlaků z 90. let je pouze čas Břeclav-Praha a tak bych musel hodně spekulovat kolik z toho je část Brno-Praha. Z informaci kde bych měl údaje PHA - Brno u EC z 90. let najít budu rád.

0/0
19.9.2017 14:22

J79a95n 20K19a43r47a68s 6914918516

Pokud se nepletu, když byla asi na jaře výluka a tři vlaky RegioJet jezdily právě přes HB tak časy měly být podle jejich webu o cca 33-40 minut delší než přes Pardubice. Nevím jak je na tom s kapacitou i tahle trať a jaká by byla jízdní doba 10 párů vlaků za den. Z ekonomického hlediska by musely být nějaké zastávky a to by ještě zpomalilo. Trať přes HB je proto pro dálkovou osobní dopravu nekonkurenceschopná.

+2/0
19.9.2017 13:51

J60a80n 43J54e21m84e44l32k65a 1765930

Tak proběhne její oprava. Tím se to docela slušně zrychlí v úseku Havlíčkův Brod - Brno. Kdyby někdo použil pak něco jako Hitachi s naklápěním za 300M co jezdí na Honkongu, čas by byl možná lepší než přes Třebovou.. Co nechápu, že chtějí opravovat Golčův Jeníkov - Havlíčkův Brod do původní stopy. Tedy cca na 80 km/h. To je nepochopitelné. U první republiky to pochopitelné bylo. Po 30 letech od komunistů ne.

+3/0
19.9.2017 16:32

M81a74r60t96i69n 41H83o89c94h71m96a13n 7633877634853

Bohužel už několik let sklízíme ovoce krátkozrakosti elity z 90. let. Kdyby byly koridory dostatečně kapacitně postaveny (ve větších aglomeracích 3-4 kolejné tratě) a nesmyslně se nerušily stanice (např. Rajhrad) a výrazně se neomezovala kapacita stávajících stanic, tak by dnes problémy nebyly. Zabezpečovací zařízení zajišťuje vysokou propustnost, ale velkým problémem je vysoký rozdíl v rychlosti jednotlivých vlaků. Ani to krátké zdržení pro dálkové vlaky není de facto uskutečnitelné, protože za stávajícího stavu by k tomu došlo mezi Prahou a Brnem tolikrát, že by se jízdní doba dálkových vlaků neprodloužila nepatrně, ale spíš dost výrazně. Místo, aby s koridorizací došlo ke zkapacitnění úseků, došlo bohužel k jevu přesně opačnému. A bude hůř poněvadž místo toho, aby se ihned začalo s řešením celé situace, tak se o něm na všech úrovních pouze hloupě žvaní....

+5/−1
19.9.2017 13:51

P38a30v66e11l 25M24a91t69o65u97š43e16k 5300597568914

Další věc je nesmyslné zkracování nástupišť.

+4/0
19.9.2017 14:06

R71o19m97a30n 58J22e72s16c83h12k95e 9798635777785

Problém jsou pomalé náklady, které zdržují provoz. Na dálnici je minimální rychlost stanovena na 80 km. Proč to není stanoveno na kolejích SŽDC .

V článku mne chybí, že osobáky musí také dávat přednost nákladním rychlíkům - NEXákům.

0/0
20.9.2017 15:51

P65e56t97r 16M12e97j75z77l66í82k 8908404701960

Zpoždění regionálních vlaků? Tak třeba v Ostravě se s tím nemažou, lokálka nepočká ani pět minut na pendolino. Stačí klauzue "vlak nečeká na žádné přípoje".

+1/0
19.9.2017 13:21

P77a69v44e25l 14M40a54t89o42u37š25e56k 5600267238284

Tady není řeč o čekání přípojů, ale o zpožďování vlaků přímo na trati vlivem její nedostačující propustnosti pro příslušný počet vlaků.

+2/0
19.9.2017 13:35

K22a15r86e28l 76Ř58e31h53á53č93e95k 9402410471662

Co kraj požaduje, to má. Pokud kraj nechce, aby vlaky čekali na zpožděné přípoje, tak čekat nebudou. Ale můžete se obrátit na krajský úřad a požadovat úpravu čekacích dob.

0/−2
19.9.2017 22:38

R80o11m18a15n 41J61e63s58c46h34k75e 9238705897555

Pokud má náš osobák zpoždění kvůli NEXáku a ujede přípoj, komu mám poděkovat ?

+1/0
20.9.2017 15:53

P47a58v63e48l 70B85o52u52c30n28í47k 4902701203445

Jediným dlouhodobým řešením je výstavba železniční "dálnice", rozuměj Vysokorychlostní železnice, která odvede rychlíkovou dopravu z okolí měst a uvolní tratě pro další osobní regionální a nákladní dopravu. No a samozřejmě přestavba "špuntu" v podobě brněnského železničního uzlu a výstavba nového nádraží Brno.

Zmiňovaná výluka Brněnského nádraží od jihu, kvůli opravám starých mostů přes řeku Svratku, bude trvat 1,5 roků. Mezitím na provizorním Dolním nádraží vyroste nové druhé provizorní nástupiště, provizorní zastřešení, provizorní podchod a provizorní obavovací hala.

Rychlíky z Brna přes křižanov na Prahu to dávaly i za 2:45 a trať dnes zrychlila. Ale trasa přes Vysočinu je a čím dál více bude využívána pro nákladní dopravu. Nákladní vlaky musely jako první uhnout z trasy Brno - Blansko - Třebová - Pardubice. Není zde pro ně již místo.

Jsem rád z nárůstu počtu spojů a z nárůstu počtu cestujících. Modernizace a nové / renovované vlaky přinášejí renesanci žel. dopravy i u nás. To je i argument proti těm, kteří chtějí i nadále konzervovat současný brněnský neutěšený žel. stav.

+11/0
19.9.2017 10:58

P23a58v94e69l 43M54a51t20o81u65š57e55k 5490927118454

No, že by trať přes Křižanov byla čím dál víc využívána pro nákladní dopravu, tak to bych neřekl. Navíc pro ni ani vzhledem ke sklonovým poměrům (hlavně Tišnov - Vlkov u Tišnova) není nejvhodnější. Úsek Brno - Havlíčkův Brod je navíc i relativně přímý a pro osobní dopravu (za předpokladu vhodných vozidel) i dost rychlý, rozhodně podstatně rychlejší než úsek Brno - Blansko. Napřímení úseku H. Brod - Kutná Hora nebo rovnou Brno - Praha v nové trase (jistě, dost náročné) by z této tratě vytvořila daleko lepší spojnici Brna s Prahou než je v současnosti upřednostňovaná trať přes Blansko.

+1/0
19.9.2017 11:38

M60a63r97t56i46n 75H91o75c80h38m58a87n 7863937704923

Už celkem dlouho se mluví o tom, že se zvýší normativy pro moderní elektrické lokomotivy v kritických úsecích a že bude SŽDC poskytovat na trati přes Havlíčkův Brod postrkovou službu, aby motivovala dopravce k využívání této tratě. Ovšem jako vždy se pouze mluví a skutek zase utek.. Nicméně ta nákladní doprava souvisí s výše uvedeným tématem spíš okrajově....

+1/0
19.9.2017 13:54

R48o12m20a27n 28J10e55s10c94h48k81e 9818235397135

SŽDC je banda vyžírků, která pouští pomalé Diesely na trati 260 a zdržuje provoz. Ale poplatky rádi vybírají. Na dálnici je minimální rychlost 80 km.

Bohužel nákladní doprava na naší trati 260 nás hodně omezuje. Díky ní mají osobáky zpoždění, když čekají na předjetí NEXákem.

0/0
20.9.2017 15:57

R58o29m82a85n 37J72e62s97c46h65k28e 9888155947625

Postavit tunel Brno - Blansko, podobně jak to dělají v Rakousku a Itálii. Bohužel spíše vadí propustnost tratí. Kolín - Praha. Nová Tišnovka je výškově pro náklady špatná, proto se všichni cpou pře Třebovou.

0/0
20.9.2017 19:27

J33a86n 94K64a16r47a82s 6824278606

Mohl bych se prosím zeptat, kdy jezdily vlaky Praha - Brno po zmíněné trati za 2:45, nikde jsem nic takévého nenašel, nejlépe jsem našel lehce pod 3:30. Děkuji.

0/0
19.9.2017 13:40

M17a96r60t97i93n 20H62o50c35h98m68a13n 7173427304843

Pár let zpátky, když ještě neexistoval koridor jezdily expresy přes Havl. Brod zhruba v těchto časech...

0/0
19.9.2017 13:43

J14a73n 60K98a20r50a14s 6424248936

Budu Vám muset věřit, na internetu jsem našel jízdní řád pouze ze začátku 80. let a na webu s řazenim vlaků z 90. let je pouze čas Břeclav-Praha a tak bych musel hodně spekulovat kolik z toho je část Brno-Praha. Z informaci kde bych měl údaje PHA - Brno u EC z 90. let najít budu rád. Děkuji.

0/0
19.9.2017 14:35

M85a57r32t64i75n 45H65o35c29h74m12a10n 7523557654473

Jenom k tomu Brnu. On ten nárůst počtu vlaků situaci v brněnském uzlu zase až tak nezhorší, poněvadž ty vlaky budou trasovány převážně mimo špičku. Dojde pouze k prodloužení špiček a to jak ranní tak odpolední.

+1/0
19.9.2017 13:57

M79a95r92c29e79l62a 43H30o43r18á31č27k49o66v91á 7287822983338

hm... před pár lety se vlakům každý smál, teď se s velkou slávou nasazují... Co na to říct. Je to ale trochu postavené na hlavu, na železnici by se měla spíš přesměrovat nákladní doprava, pak by D1 jezdila v pohodě a nemusely by se nasazovat osobní vlaky.

0/−9
19.9.2017 10:37

P14a27v69e33l 33M47a81t23o54u82š14e30k 5150437718694

Jasně, po kolejích ať jezdí zboží, abyste se kvůli náklaďákům nemusela omezovat (jinými slovy: ať se omezí někdo jiný). Přesně taková filozofie dovedla naši dopravní infrastrukturu do stavu, v jakém je, a ze kterého hlavně téměř není úniku!

+1/0
19.9.2017 10:41

M18i48r94e24k 33Z23á11v31o66d23n47ý 7842627810838

Co je špatného na osobní vlakové dopravě? Proč by měli lidé raději jezdit po D1 než po železnici?

+8/0
19.9.2017 10:41

R26o53m31a60n 29J20e71s69c80h96k48e 9888475397875

Milá Horáčková, jezdím denně do práce osobákem Doubravice - Brno. Je to rychlejší než auto. Silnice jsou totálně ucpané. Na silnice se všichni nevlezeme.

A děti a důchodci nejezdí auty. Já se nikdy vlakům nesmál. První auto jsem si koupil ve svých 46 letech. Ovšem jezdím hlavně kvůli těžším věcem, nebo kam koleje nevedou.

+1/0
20.9.2017 16:02

J25i83ř77í 95S82t78e87h83l10í89k 9267485653191

Hlavně ,že se v tunelářově(Praze )budou stavět další tunely.Místo tunelu Choceń - Ústí a Brno - Blansko.Hned by se jezdilo o 15 min rychleji.

0/0
19.9.2017 10:32

M98a96r59t71i97n 86S76t83a82n52ě59k 3461783230277

jestli narazite na (nove spojeni II.) tak vyhled je cca 20 let. ale spis 30 :) , takze to s timto nema nic spolecneho

+1/0
19.9.2017 18:13

P26e48t51r 20D41v11o34ř46á46k 9104737662260

Jen další důkaz toho, že kapacity hlavních železničních tahů jsou nedostačující a jak moc chybí VRT Praha-Brno-Ostrava.

+17/0
19.9.2017 10:07

K61a55r86e22l 45K89o92p72e92c58k17ý 3634223486871

Někdo by se měl také zamyslet nad tím, proč se jezdí tak pomalu... Z Bratislavy jsem jel 4 a čtvrt hodiny, je to cca 360 km. Když jsou soupravy, co jezdí až 160 km/h, tak musí být někde chyba... Často jsme jeli spíš rychlostí lokálky...

+2/−1
19.9.2017 9:35

R40o28m41a27n 93P18o24l49á67č65e61k 5816299615

Problém není v rychlosti, ale v počtu zastávek ;-)

0/0
19.9.2017 9:36

K14a63r12e14l 14K50o25p28e47c44k19ý 3954523546921

Kúty, Břeclav, Brno, Pardubice, Kolín...to mi zase nepřijde tolik...

+2/0
19.9.2017 9:42

L13u76k87á85š 58Š15m80a42h49e31l 2567474162284

Za prvé nejede vlak vzdušnou čarou. Za druhé některé části trati nejsou dosud zrekonstruovány (Choceň - Ústí nad Orlicí) a jiné rychlost 160 km/h konstrukčně neumožňují (Brno - Blansko). Za třetí vlak musí někde cestou stavět, jen spojit Bratislavu a Prahu by pro hromadnou dopravu postrádalo smysl.

+5/0
19.9.2017 9:40

K55a83r18e72l 21K88o93p15e59c18k97ý 3714223806951

360 km je vzdálenost po kolejích, mám to i na jízdence...

0/0
19.9.2017 9:42

L18u97k64á68š 56Š64m87a72h95e70l 2567334302614

Idos píše 396.

+1/0
19.9.2017 9:44

P82e56t12r 19N98o91v60o10t32n41y 1651970961

Tak to vás natáh, matko. :-) Je to 396 km a jízdní doba 3:53 - 3:58 u přímých vlaků.

+1/0
19.9.2017 9:59

L27u79d87ě85k 92N10ě45m41e32c 5915781582634

Mezi Brnem a Chocní se 160 jet nedá.

0/0
19.9.2017 9:50

P66e20t22r 11N64o65v72o52t76n61y 1941620221

Z Parníku do Ústí. :-)

0/0
19.9.2017 9:57

P88a44v17e75l 33M12a57t66o70u92š17e84k 5620337848304

Máte pravdu, naše tratě jsou skutečně pomalé. I ty tzv. modernizované či koridory. Max. rychlost 160 km/h je z dnešního pohledu výsměch. Pak přistupuje spousta pomalých jízd - snad odvěký problém našich železnic. Jen mezi Prahou a Kolínem, tj. na kompletně modernizovaném úseku, je nejméně jedna neustále, většinou ale více (jezdím tudy denně; vím, o čem hovořím).

0/0
19.9.2017 10:35

P59e64t33r 59N45e34c49h87a31n75i10c34k53ý 7503286928320

Z Olomouce do Prahy to byla jedna pomalá za druhou, jízdní řád vůbec nic neznamenal a to píšu o pátku

+1/0
19.9.2017 14:27

J79a20n 10J33e56m67e75l10k95a 1955270

Já si myslím, že ke škodě je především provedení této páteřní infrastruktury. V Německu a Rakousku osobní vlak vyjede v zastávce mimo páteřní trať na vedlejší kolej. U nás menší zastávky blokují třeba i jen 2 kolejnou trať (před Kolínem). Nebo se musí složitě objíždět na trojkolejce. Navíc pak musí OS čekat o to déle ve větších stanicích. Protože nic není ideální. Jednou je zpožděný OS, pak zas EC. A plány se to bortí. Nechtěl bych to řídit:-)

+8/0
19.9.2017 9:35

T14o25m11á41š 87K31l26í96m70a 4134767633943

Snad kazdy dopravce plati poplatek za pouziti koleji,tak by sprava zeleznic mela nabidnout lepsi rychlosti a kapacity!!!

+2/0
19.9.2017 10:00

P28e53t56r 12N33o23v29o74t24n62y 1821220831

To mají v Německu opravdu na každé zastávce předjízdnou kolej pro zastavující vlaky?

+1/0
19.9.2017 10:37

J95a13n 95J57e58m48e38l32k83a 1155740

Všude ne.

+1/0
19.9.2017 11:49

T67o45m32á34š 30T31a28t12í56č15e15k 5120202720768

Kvůli vývozci "au-pairek" se udělá vše... :-P

0/0
19.9.2017 9:26

J82o75s52e88f 61M27i29k14i34n 5233104225544

V mezinárodním spoji jede 50 cestujících a má přednost před plným vlakem regionálního spoje.

0/−1
19.9.2017 9:10

J38a35k71u44b 48Č81u43b86a 9890946537

Ano.

0/0
19.9.2017 9:18

P92a44v80e65l 77Ř90í10č84k83a 5804652611798

Ano

0/0
19.9.2017 9:20

P93a52v56e47l 41M96a21t29o19u72š73e30k 5430707638384

Tak to je blbost. Kdybyste argumentoval tím, že v regionálním vlaku tvořeném šesti dvoupodlažními vozy jede v některém úseku 20 a méně lidí, byl byste daleko blíž pravdě. Nicméně i takový argument by byl nesmyslný.

0/0
19.9.2017 9:23

L38u88k91á80š 97Š95m27a46h63e36l 2437224252374

No, ve špičce (protože o tu jde hlavně) mezi Prahou a Brnem 50 cestujících? To asi dost podceňujete.

+1/0
19.9.2017 9:47







Najdete na iDNES.cz