Diskuze
Na trati Brno - Praha pojede víc vlaků. Regionálním spojům hrozí zpoždění
Děkujeme za pochopení.
M81a52r92e14k 31M94a27r22t40i10n
To je ta liberalizace v praxi? Ano. Zaplácaná kapacita rychlíků o pár vagonkách a regionálka, natož nákladka, se můžou jít vycpat. No, tak tohle se teda moc nepovedlo.
D64u84š43a11n 14D33ě44d45i76č
Na trati Praha-Plzeň taky pojede od prosince víc dálkových vlaků. Jsem moc zvědavej hlavně na úsek Praha-Beroun, kde už teď je kapacita i technický stav na hraně...
J72a76n 13K92a77r42a34s
Budu Vám muset věřit, na internetu jsem našel jízdní řád pouze ze začátku 80. let a na webu s řazenim vlaků z 90. let je pouze čas Břeclav-Praha a tak bych musel hodně spekulovat kolik z toho je část Brno-Praha. Z informaci kde bych měl údaje PHA - Brno u EC z 90. let najít budu rád.
J89a24n 88K45a94r12a90s
Pokud se nepletu, když byla asi na jaře výluka a tři vlaky RegioJet jezdily právě přes HB tak časy měly být podle jejich webu o cca 33-40 minut delší než přes Pardubice. Nevím jak je na tom s kapacitou i tahle trať a jaká by byla jízdní doba 10 párů vlaků za den. Z ekonomického hlediska by musely být nějaké zastávky a to by ještě zpomalilo. Trať přes HB je proto pro dálkovou osobní dopravu nekonkurenceschopná.
J39a27n 86J97e40m72e73l62k47a
Tak proběhne její oprava. Tím se to docela slušně zrychlí v úseku Havlíčkův Brod - Brno. Kdyby někdo použil pak něco jako Hitachi s naklápěním za 300M co jezdí na Honkongu, čas by byl možná lepší než přes Třebovou.. Co nechápu, že chtějí opravovat Golčův Jeníkov - Havlíčkův Brod do původní stopy. Tedy cca na 80 km/h. To je nepochopitelné. U první republiky to pochopitelné bylo. Po 30 letech od komunistů ne.
M94a54r73t23i65n 62H68o95c80h25m21a38n
Bohužel už několik let sklízíme ovoce krátkozrakosti elity z 90. let. Kdyby byly koridory dostatečně kapacitně postaveny (ve větších aglomeracích 3-4 kolejné tratě) a nesmyslně se nerušily stanice (např. Rajhrad) a výrazně se neomezovala kapacita stávajících stanic, tak by dnes problémy nebyly. Zabezpečovací zařízení zajišťuje vysokou propustnost, ale velkým problémem je vysoký rozdíl v rychlosti jednotlivých vlaků. Ani to krátké zdržení pro dálkové vlaky není de facto uskutečnitelné, protože za stávajícího stavu by k tomu došlo mezi Prahou a Brnem tolikrát, že by se jízdní doba dálkových vlaků neprodloužila nepatrně, ale spíš dost výrazně. Místo, aby s koridorizací došlo ke zkapacitnění úseků, došlo bohužel k jevu přesně opačnému. A bude hůř poněvadž místo toho, aby se ihned začalo s řešením celé situace, tak se o něm na všech úrovních pouze hloupě žvaní....
P47a34v73e24l 48M98a31t38o88u24š21e83k
Další věc je nesmyslné zkracování nástupišť.
P59e96t69r 69M57e85j43z64l97í64k
Zpoždění regionálních vlaků? Tak třeba v Ostravě se s tím nemažou, lokálka nepočká ani pět minut na pendolino. Stačí klauzue "vlak nečeká na žádné přípoje".
P75a41v88e53l 57M81a93t81o49u46š75e71k
Tady není řeč o čekání přípojů, ale o zpožďování vlaků přímo na trati vlivem její nedostačující propustnosti pro příslušný počet vlaků.
P50a38v61e79l 13B79o55u84c87n95í98k
Jediným dlouhodobým řešením je výstavba železniční "dálnice", rozuměj Vysokorychlostní železnice, která odvede rychlíkovou dopravu z okolí měst a uvolní tratě pro další osobní regionální a nákladní dopravu. No a samozřejmě přestavba "špuntu" v podobě brněnského železničního uzlu a výstavba nového nádraží Brno.
Zmiňovaná výluka Brněnského nádraží od jihu, kvůli opravám starých mostů přes řeku Svratku, bude trvat 1,5 roků. Mezitím na provizorním Dolním nádraží vyroste nové druhé provizorní nástupiště, provizorní zastřešení, provizorní podchod a provizorní obavovací hala.
Rychlíky z Brna přes křižanov na Prahu to dávaly i za 2:45 a trať dnes zrychlila. Ale trasa přes Vysočinu je a čím dál více bude využívána pro nákladní dopravu. Nákladní vlaky musely jako první uhnout z trasy Brno - Blansko - Třebová - Pardubice. Není zde pro ně již místo.
Jsem rád z nárůstu počtu spojů a z nárůstu počtu cestujících. Modernizace a nové / renovované vlaky přinášejí renesanci žel. dopravy i u nás. To je i argument proti těm, kteří chtějí i nadále konzervovat současný brněnský neutěšený žel. stav.
P87a58v29e98l 37M88a90t85o55u87š68e94k
No, že by trať přes Křižanov byla čím dál víc využívána pro nákladní dopravu, tak to bych neřekl. Navíc pro ni ani vzhledem ke sklonovým poměrům (hlavně Tišnov - Vlkov u Tišnova) není nejvhodnější. Úsek Brno - Havlíčkův Brod je navíc i relativně přímý a pro osobní dopravu (za předpokladu vhodných vozidel) i dost rychlý, rozhodně podstatně rychlejší než úsek Brno - Blansko. Napřímení úseku H. Brod - Kutná Hora nebo rovnou Brno - Praha v nové trase (jistě, dost náročné) by z této tratě vytvořila daleko lepší spojnici Brna s Prahou než je v současnosti upřednostňovaná trať přes Blansko.
M52a41r12c45e66l29a 85H49o77r96á40č43k82o58v95á
hm... před pár lety se vlakům každý smál, teď se s velkou slávou nasazují... Co na to říct. Je to ale trochu postavené na hlavu, na železnici by se měla spíš přesměrovat nákladní doprava, pak by D1 jezdila v pohodě a nemusely by se nasazovat osobní vlaky.
P48a49v20e69l 36M68a49t68o22u56š94e86k
Jasně, po kolejích ať jezdí zboží, abyste se kvůli náklaďákům nemusela omezovat (jinými slovy: ať se omezí někdo jiný). Přesně taková filozofie dovedla naši dopravní infrastrukturu do stavu, v jakém je, a ze kterého hlavně téměř není úniku!
J70i12ř10í 69S67t93e70h74l60í25k
Hlavně ,že se v tunelářově(Praze )budou stavět další tunely.Místo tunelu Choceń - Ústí a Brno - Blansko.Hned by se jezdilo o 15 min rychleji.
M85a45r51t36i31n 12S54t35a50n74ě47k
jestli narazite na (nove spojeni II.) tak vyhled je cca 20 let. ale spis 30 :) , takze to s timto nema nic spolecneho
Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují
Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....
Nehodu autobusů se 76 zraněnými způsobil zesnulý řidič. Jel příliš rychle
Policisté uzavřeli tragický případ srážky autobusů, při níž se loni v létě na dálnici D2 u Brna...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hasiči odstřelili trhavinou vysoký strom, výjimečný postup uzavřel silnici
Místo běžného řezání pilou odstřel pomocí trhaviny. Výjimečný postup při likvidaci velkého...
Zábranský: Uděláme maximum, aby se Vsetín cítil jako doma a oslavil postup
Ačkoliv hokejisté brněnské Komety z extraligového play off vypadli již před časem, přísun zápasů s...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tisíce drobných orchidejí zdobí kopec u Znojma, letos kvetou o měsíc dřív
Populace orchideje vstavač kukačka kolem Cínové hory u Znojma, která je největší v Česku a unikátní...
Pro čtrnáctý titul za sebou, pro 303. výhru v řadě. Anebo USK zaskočí Žabiny?
Basketbalistky ZVVZ USK Praha zaútočí čerstvě po zisku bronzových medailí v Eurolize na 18. český...
Královopolanky dominovaly v Hradci Králové. Jedna výhra je dělí od bronzu
Basketbalistky KP TANY Brno dělí už jen jedno vítězství od ligového bronzu. Sokol Hradec Králové...
Na konopném festivalu radí, jak docílit špičkové úrody. Nabízí pivo i sazenice
Ochutnat konopné pivo nebo si naklonovat svůj CBD řízek mohou návštěvníci na třídenním tematickém...
Díky šoku je réva odolnější i proti mrazu, technologii zkouší v Česku poprvé
Unikátní ochranu vinné révy před mrazem zkouší v těchto dnech ve Vinařství Habánské sklepy ve...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!