Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Veřejný prostor nemá být jen o autech, říká uznávaný urbanista

Urbanista Yuval Fogelson poukazuje na příklady z měst po celém světě, která se nebála změny a více otevřela svůj prostor lidem. V Brně ho zaujalo Moravské náměstí, naopak Konečného má podle něj co zlepšovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R58a63d73e21k 53H91o59d13a31ň 9716397931823

Stačí zadat to jméno do google, a je zřejmé že pan "uznávaný urbanista" má především snahu zlikvidovat auta. Takoví lidé jsou samozřejmě místní radnicí velmi oblíbení (nedávno tu byl nějaký šaman co měřil nějaké pikošmouly, na základě kterých určovat kde všude by se měla auta zakázat).

Není pak překvapivé, že jeho názory jsou v jeho tradičním pojetí: auta zrušit, kde se zrušila je to dobře, kde ještě jsou je to špatně.

+4/−2
9.10.2017 9:07

L88a40d81i85s33l88a51v 92B47u34r58d14a 2497274798875

Máte recht, města jsou pro auta, ne pro lidi.

+1/−1
9.10.2017 9:54

R67a91d17e33k 84H76o29d85a20ň 9796687541153

Města jsou pro lidi. Jenže "komfort bydlení" ve městě (tzn. mít dostupné služby, po ruce práci, kroužky, maso z Brazílie, kafe z Brazílie, Kolumbie atd., obchoďáky) logicky znamená i nepříjemné externality. A jakkoli se tvrdí že "máme skvělou hromadnou dopravu", bohužel na jedné straně je neschopnost města kloudně plánovat což má za následek nedostatek pozemků z čehož plyne i šílené ceny za bydlení, a tedy nutnost hledat mimo Brno, na straně druhé stačí být 15 km od Brna, a už musíte do práce buď autem, nebo dopravou s 3mi přestupy (tzn. ano, vystřídat 4 vozidla).

No, když si k tomu přidáte kvalitní plánování ze strany města které pečlivě pracuje na tom, aby jednak neexistovaly obchvaty, jednak aby se podařilo ucpat páteřní komunikace, bohužel to vypadá jak to vypadá. Cestou opravdu není "přesedněme na kola", a už vůbec ne blbé nápady jako rozbourání "zelených vln". Které sice znepříjemní všem dopravu, ale především masivně zhoršují ovzduší.

0/−3
9.10.2017 11:35

L40a52d40i38s29l25a59v 36B88u90r68d22a 2807734288425

Myslím si, že hlavní myšlenka projektu, jasně zřejmá z nadpisu, se nijak nevylučuje s vámi zmíněným dojížděním do práce autem.

+1/0
9.10.2017 14:03

R55o62m13a91n 50J63e24s29c30h65k55e 9148655467785

Já bydlím 31 km severně od Brna. A cesta vlakem mne trvá stejně jako kolegovi z hokny z Bystrce. A bydlel jsem 30 roků v Brně. Město fajn ale je přecpané auty. Silnice směr Česká - Lipůvka je za trest. Tak raději jedu autem Soběšice- Vranov - Šebrov.

Banda blbců není schopna vyřešit nádraží za 89 roků. Nejsou schopni ani vyřešit nádraží Brno -Židenice bezbariérově pro invalidy a rodiče s kočárky.

Ano páni primátoři a hejtmani vlakem totiž nejezdí.

0/0
10.10.2017 19:42

M33a91r29t28i60n 18O87š59m72e78r40a 6134256630720

V ČR je 5 mil. osobních aut na 10 mil. obyvatel, tak co je toto za blud?

[ http://www.autosap.cz/zakladni-prehledy-a-udaje/slozeni-vozoveho-parku-v-cr/ ]

Jak by znělo toto: "Veřejný prostor nemá být jen o MHD, říká uznávaný <bůhvíkdo>"?

Samozřejmě, že nemá být vše jen o autech, ale to co nám tady předvádí pan Hollan a další jemu podobní už je prostě moc. Takže za mě: Rv

+1/−2
9.10.2017 2:27

L95a55d66i76s33l15a50v 23B88u87r25d18a 2987584138325

Nějak mi unikla pointa... Vozidel MHD je přece řádově míň.

0/−1
9.10.2017 7:37

P32e53t89r 49B56á80č98a 8235936545245

Dalsi levicacke vyplod.

+3/−5
8.10.2017 20:16

I41v77a84n 83H26o14l12a82s 5187207788117

Někteří fakt mají hodně jednoduchý svět, že?

0/0
9.10.2017 20:49

M47i28r51o15s39l71a92v 78V60y23k74o18u79p70i72l 3320486733675

Abych nebyl jen negativní, musím uznat, že zelné trhy i na Moravském náměstí jsou dobrý nápad. Potom to tam žije přirozeným a užitečným životem, to zase ano:-).

+2/0
8.10.2017 19:12

M60a35r81t21i13n 41O91š93m56e30r23a 6224746870110

Souhlasím, ale to se týká jen specifických lokalit v historickém jádru, zdaleka ne celého města. Stejně tak třeba Moravák, před kostelem sv. Tomáše ap. a taky si myslím, že nemusí parkovat auta před katedrálou sv. Petra a Pavla. Ale jen aby to nezačalo užitečnými opatřeními a pak se to nezvrhlo v neomarxistické zákazy v duchu nějakého zvráceného rádoby pokroku (a náběh k tomu už tady je).

+1/0
9.10.2017 2:39

M38i39r92o83s32l60a45v 80V63y19k74o45u43p38i60l 3690466213475

Postřeh dobrý :-).

Nicméně procházka po tzv. pěší zóně Masarykova ul., kde vás na 100 m délky 3x srazí dodávka, taxikář, nebo držitel výjimky pro vjezd od MMB, kterých je asi 10.000 vás vyléčí;-D.

+9/0
8.10.2017 18:27

M67a25r33t27i68n 61T86r66k65a54l 6947671957

Zapomněl jste na šalinu.

+1/−1
8.10.2017 21:07

I84v30a20n 43H74o78l16a98s 5897117568937

Samotná šalina problém není, ta jezdí v pěších zónách řady Evropých měst (např. v Curychu).

0/0
9.10.2017 20:47

M66i55c60h28a68e53l 74K62o50n91e69č24n68ý 6652633989579

Přeháníte,

+1/0
8.10.2017 22:07

T24o97m63á79š 77Z46e53m39a58n 3125468674125

Úpřímě řečeno byl bych raději, aby veřejný prostor byl pro lidi aktivní - tedy jedoucí/jdoucí odněkud někam a ne pro zevly "korzující" prostorem.

0/−2
8.10.2017 17:43

P34a32v70e74l 93N40o15v47á84k 7501917429439

Mě třeba střed města štve tím, že je tam jen beton a dlažba. Například místo parkoviště na Moravském náměstí je jen dlažba, jedna nic moc kašna a socha. Důvod se tam zdržet vlastně není. Druhá část mi příjde zase taková nehezká. Sice pár stromů, ale do stínu se tam v létě člověk na lavičku moc neschová, všechno je na slunci.

K dopravě by mě zajímalo, jestli by šla vymyslet nějaká radikální změna, která by cestování v centru zlepšila. Napadá mě kravina udělat z malýho městskýho okruhu velkej kruháč. Prhuh vrapvo na odbočení, vlevo na odbočení a prostřední by mohl jet celou dobu bez křižovatky. Chápu, že by se to zacpalo v ulicích kolem, že někdo potřebuje z Veveří na Milady Horákové a když by to měl objíždět přes Husovu a kolem Hlavního nádraží/Tesca, že by to bylo moc dlouhý a jel radši uličkama kolem, problém na kraji umístit zastávky MHD, velký náklady atd,...ale pokud nepříjde radikální změna, bude stát doprava pořád za prd.

+1/−1
8.10.2017 18:53

P37a49v29e15l 23S52t10a41v85j58a39n85í77k 6238745397941

Kdysi dávno v 80. letech jsem si v Budapešti všiml, že se tam z hlavních ulic nesmí odbočovat doleva, kdo potřeboval odbočit, objel blok a projel hlavní přímo. Nepřekážely odbočovací pruhy, ubylo kolizí a zrychlilo to dopravu.

+1/0
8.10.2017 19:36

A72d26a82m 89K12o88p45e94č88n14ý 2263185597

Tohle je i v USA, ale tohle "dolevaodbočení" si představte na Cejlu a nově na Tomkáči,,,, Důsledkem je, že projedete tunel a navede vás to na Merhautku a Venhudovu- Rotalovu, která už vůbec není stavěná jako průjezdní pro větší počet aut.... Prostě Brno je jinak stavěný jak Buda s Peští.

+2/0
8.10.2017 21:17

P78a38v84e13l 19S11t18a82v40j54a59n67í91k 6458225447181

Pokud pojedu na Tomkáč, můžu to vzít přes Karlovu a Vlachařskou, ale byla řeč o malým okruhu. Ono by to šlo, kdyby někdo chvíli přemýšlel.

+1/0
8.10.2017 23:58

P62a90v72e55l 55N29o26v60á47k 7471397689279

Jenze kdyz se zmeni malej okruh, tak by se musely zmenit i ulice kolem. Ale ono je to i o slusnosti ridicu.

Klidne by mesto mohlo natocit nejhorsi situace ve meste a udelat na webu stranky, kde bude popisovat, proc je to spatne. Ze klickovani z pruhu do pruhu to cely hrozne zaseka, ze u zipu kdyz vidim kamion, tak se nemam hrnout dopredu, protoze pak musim stat a tim se to zaseka jeste vic....

+1/0
9.10.2017 7:17







Najdete na iDNES.cz