Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Veřejný prostor nemá být jen o autech, říká uznávaný urbanista

Urbanista Yuval Fogelson poukazuje na příklady z měst po celém světě, která se nebála změny a více otevřela svůj prostor lidem. V Brně ho zaujalo Moravské náměstí, naopak Konečného má podle něj co zlepšovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R13a18d58e22k 69H45o56d98a13ň 9336397561443

Stačí zadat to jméno do google, a je zřejmé že pan "uznávaný urbanista" má především snahu zlikvidovat auta. Takoví lidé jsou samozřejmě místní radnicí velmi oblíbení (nedávno tu byl nějaký šaman co měřil nějaké pikošmouly, na základě kterých určovat kde všude by se měla auta zakázat).

Není pak překvapivé, že jeho názory jsou v jeho tradičním pojetí: auta zrušit, kde se zrušila je to dobře, kde ještě jsou je to špatně.

+4/−2
9.10.2017 9:07

L16a80d60i16s49l41a40v 66B51u39r84d37a 2887114788135

Máte recht, města jsou pro auta, ne pro lidi.

+1/−1
9.10.2017 9:54

R90a10d21e87k 81H12o66d45a93ň 9546987841483

Města jsou pro lidi. Jenže "komfort bydlení" ve městě (tzn. mít dostupné služby, po ruce práci, kroužky, maso z Brazílie, kafe z Brazílie, Kolumbie atd., obchoďáky) logicky znamená i nepříjemné externality. A jakkoli se tvrdí že "máme skvělou hromadnou dopravu", bohužel na jedné straně je neschopnost města kloudně plánovat což má za následek nedostatek pozemků z čehož plyne i šílené ceny za bydlení, a tedy nutnost hledat mimo Brno, na straně druhé stačí být 15 km od Brna, a už musíte do práce buď autem, nebo dopravou s 3mi přestupy (tzn. ano, vystřídat 4 vozidla).

No, když si k tomu přidáte kvalitní plánování ze strany města které pečlivě pracuje na tom, aby jednak neexistovaly obchvaty, jednak aby se podařilo ucpat páteřní komunikace, bohužel to vypadá jak to vypadá. Cestou opravdu není "přesedněme na kola", a už vůbec ne blbé nápady jako rozbourání "zelených vln". Které sice znepříjemní všem dopravu, ale především masivně zhoršují ovzduší.

0/−3
9.10.2017 11:35

L23a43d14i47s24l27a39v 18B46u59r81d68a 2197614788735

Myslím si, že hlavní myšlenka projektu, jasně zřejmá z nadpisu, se nijak nevylučuje s vámi zmíněným dojížděním do práce autem.

+1/0
9.10.2017 14:03

R83o79m43a77n 94J21e32s28c68h62k13e 9238245227945

Já bydlím 31 km severně od Brna. A cesta vlakem mne trvá stejně jako kolegovi z hokny z Bystrce. A bydlel jsem 30 roků v Brně. Město fajn ale je přecpané auty. Silnice směr Česká - Lipůvka je za trest. Tak raději jedu autem Soběšice- Vranov - Šebrov.

Banda blbců není schopna vyřešit nádraží za 89 roků. Nejsou schopni ani vyřešit nádraží Brno -Židenice bezbariérově pro invalidy a rodiče s kočárky.

Ano páni primátoři a hejtmani vlakem totiž nejezdí.

0/0
10.10.2017 19:42

M42a55r28t38i95n 79O89š74m83e49r93a 6534506380280

V ČR je 5 mil. osobních aut na 10 mil. obyvatel, tak co je toto za blud?

[ http://www.autosap.cz/zakladni-prehledy-a-udaje/slozeni-vozoveho-parku-v-cr/ ]

Jak by znělo toto: "Veřejný prostor nemá být jen o MHD, říká uznávaný <bůhvíkdo>"?

Samozřejmě, že nemá být vše jen o autech, ale to co nám tady předvádí pan Hollan a další jemu podobní už je prostě moc. Takže za mě: Rv

+1/−2
9.10.2017 2:27

L72a50d87i71s20l74a64v 17B52u11r20d85a 2777614248265

Nějak mi unikla pointa... Vozidel MHD je přece řádově míň.

0/−1
9.10.2017 7:37

P93e34t63r 49B22á89č32a 8825926925155

Dalsi levicacke vyplod.

+3/−5
8.10.2017 20:16

I59v37a10n 66H81o88l50a88s 5617347518127

Někteří fakt mají hodně jednoduchý svět, že?

0/0
9.10.2017 20:49

M76i47r74o36s84l93a21v 22V69y33k10o29u85p88i15l 3820286153775

Abych nebyl jen negativní, musím uznat, že zelné trhy i na Moravském náměstí jsou dobrý nápad. Potom to tam žije přirozeným a užitečným životem, to zase ano:-).

+2/0
8.10.2017 19:12

M26a69r15t78i51n 44O38š95m37e72r62a 6904516320430

Souhlasím, ale to se týká jen specifických lokalit v historickém jádru, zdaleka ne celého města. Stejně tak třeba Moravák, před kostelem sv. Tomáše ap. a taky si myslím, že nemusí parkovat auta před katedrálou sv. Petra a Pavla. Ale jen aby to nezačalo užitečnými opatřeními a pak se to nezvrhlo v neomarxistické zákazy v duchu nějakého zvráceného rádoby pokroku (a náběh k tomu už tady je).

+1/0
9.10.2017 2:39

M71i74r24o95s96l98a80v 91V89y14k10o47u94p10i44l 3160426293735

Postřeh dobrý :-).

Nicméně procházka po tzv. pěší zóně Masarykova ul., kde vás na 100 m délky 3x srazí dodávka, taxikář, nebo držitel výjimky pro vjezd od MMB, kterých je asi 10.000 vás vyléčí;-D.

+9/0
8.10.2017 18:27

M84a59r71t67i33n 91T56r96k83a49l 6167421587

Zapomněl jste na šalinu.

+1/−1
8.10.2017 21:07

I52v26a40n 67H32o17l78a44s 5767247748517

Samotná šalina problém není, ta jezdí v pěších zónách řady Evropých měst (např. v Curychu).

0/0
9.10.2017 20:47

M95i42c95h91a65e29l 70K77o46n82e10č16n90ý 6142503129969

Přeháníte,

+1/0
8.10.2017 22:07

T52o82m71á51š 51Z52e83m13a48n 3205228934505

Úpřímě řečeno byl bych raději, aby veřejný prostor byl pro lidi aktivní - tedy jedoucí/jdoucí odněkud někam a ne pro zevly "korzující" prostorem.

0/−2
8.10.2017 17:43

P82a56v92e80l 94N23o10v90á82k 7861707799589

Mě třeba střed města štve tím, že je tam jen beton a dlažba. Například místo parkoviště na Moravském náměstí je jen dlažba, jedna nic moc kašna a socha. Důvod se tam zdržet vlastně není. Druhá část mi příjde zase taková nehezká. Sice pár stromů, ale do stínu se tam v létě člověk na lavičku moc neschová, všechno je na slunci.

K dopravě by mě zajímalo, jestli by šla vymyslet nějaká radikální změna, která by cestování v centru zlepšila. Napadá mě kravina udělat z malýho městskýho okruhu velkej kruháč. Prhuh vrapvo na odbočení, vlevo na odbočení a prostřední by mohl jet celou dobu bez křižovatky. Chápu, že by se to zacpalo v ulicích kolem, že někdo potřebuje z Veveří na Milady Horákové a když by to měl objíždět přes Husovu a kolem Hlavního nádraží/Tesca, že by to bylo moc dlouhý a jel radši uličkama kolem, problém na kraji umístit zastávky MHD, velký náklady atd,...ale pokud nepříjde radikální změna, bude stát doprava pořád za prd.

+1/−1
8.10.2017 18:53

P75a47v34e41l 13S98t54a89v22j88a27n18í58k 6828955107521

Kdysi dávno v 80. letech jsem si v Budapešti všiml, že se tam z hlavních ulic nesmí odbočovat doleva, kdo potřeboval odbočit, objel blok a projel hlavní přímo. Nepřekážely odbočovací pruhy, ubylo kolizí a zrychlilo to dopravu.

+1/0
8.10.2017 19:36

A23d19a18m 37K11o15p68e94č10n70ý 2913825677

Tohle je i v USA, ale tohle "dolevaodbočení" si představte na Cejlu a nově na Tomkáči,,,, Důsledkem je, že projedete tunel a navede vás to na Merhautku a Venhudovu- Rotalovu, která už vůbec není stavěná jako průjezdní pro větší počet aut.... Prostě Brno je jinak stavěný jak Buda s Peští.

+2/0
8.10.2017 21:17

P78a71v91e55l 28S12t57a25v88j81a49n32í87k 6128655787211

Pokud pojedu na Tomkáč, můžu to vzít přes Karlovu a Vlachařskou, ale byla řeč o malým okruhu. Ono by to šlo, kdyby někdo chvíli přemýšlel.

+1/0
8.10.2017 23:58

P96a62v68e72l 20N65o19v38á74k 7421657459129

Jenze kdyz se zmeni malej okruh, tak by se musely zmenit i ulice kolem. Ale ono je to i o slusnosti ridicu.

Klidne by mesto mohlo natocit nejhorsi situace ve meste a udelat na webu stranky, kde bude popisovat, proc je to spatne. Ze klickovani z pruhu do pruhu to cely hrozne zaseka, ze u zipu kdyz vidim kamion, tak se nemam hrnout dopredu, protoze pak musim stat a tim se to zaseka jeste vic....

+1/0
9.10.2017 7:17







Najdete na iDNES.cz