Diskuse k článku

Plichta pro vlakové nádraží v Brně. Ani jedna poloha nevyhrává, říká studie

Zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v pondělí představili výsledky studie proveditelnosti u brněnského hlavního nádraží. Zjišťovali, jaké dopady mohou mít jednotlivé podoby železničního uzlu. Podle odborníků jsou všechny varianty přínosné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52i67c41h97a53l 68K23o50n39i39c30a68r 4150413189559

Nadpis je zavádějící a článek nepravdivý. Studie nemá říct, která varianta je lepší, ale pouze vyjmenovat jejich výhody a nevýhody. O výsledné variantě rozhodne město/referendum/...

0/0
1.11.2017 11:24

M18i87l34o43s70l75a32v 76S71e89d63l29á62č12e47k 6274524744121

Hlavní je aby se už konečně přestalo přešlapovat na místě, a začalo se se stavbou. A je mi jedno které variantě dají přednost. Od roku 1928 nejsou schopni otcové města Brna rozhodnout. Snad to nebude trvat 600 let jako stavba Sv, Víta v Praze.

0/0
31.10.2017 19:56

R32o75m22a74n 61J45e76s54c66h15k34e 9878855367985

V roce 1928 byla soutěž a bylo 14 projektů. 7 bylo hodnoceno a jeden dostal zvláštní cenu.

Obě nabízemé varianty jsou špatné. Pro mne je nejlepší varianta od 5.nástupiště k řece. Jezdí tam tramvaj, rozdíl chůze 5 minut. Na Uhelné je dostatek místa na velké parkoviště.

Jediný problém je zvýšit počet kolejí do Židenic na 4 aby tam nebylo úzké hrdlo.

Dojíždím denně do Brna.

O železnici se zajímám 35 let. Nádraží v oblouku je hodně špatné. Přál bych lidem aby si to vyzkoušeli odbavit dlouhý vlak v oblouku.

Jinak je další koncepce přidat nástupní zastávky na okraji Brna, tak jak to udělal Jančura od nového jízdního řádu v Brně-Židenicích. Nemusí se všichni tlačit do středu města. V Praze rychlíky staví v Libni, Smíchově a Holešovicích. Ve Vídni na Meidlingu a Prateru.

0/−1
31.10.2017 17:33

M93i34l21o98s53l75a44v 63S36e63d15l92á86č36e90k 6134254404381

Jenom že do centra to mají lidé z okrajů stejně daleko. A už si tak nějak zvykli. Takhle by museli do centra a pak přestoupit na tramvaje které je zase odvezou do Židenic ,nebo do Králova Pole.

0/0
31.10.2017 20:00

T84o79m95a22s 71C97e92n30e64k 6717464110763

Mě třeba včara zaujalo toto. I v Polsku to jde vkusně, jen v Brně ne...

https://cestovani.idnes.cz/foto.aspx?r=kolem-sveta&c=A171025_172753_kolem-sveta_hig&foto=HIG6ee3d1_17.jpg

0/0
31.10.2017 13:34

P92a63v18e23l 15B53o30u35c86n21í84k 4212561513885

Cílem včera zveřejněné Studie proveditelnosti 2017 je popsat jednotlivé varianty jak řešit brněnský železniční uzel. Kde by mohlo být nové brněnské nádraží. Studie popisuje jak železniční infrastrukturu, tak i výhody a nevýhody jednotlivých variant. Jaká mají slabá místa, jak jsou v souladu či s konfliktem s územním plánem, konflikty s památkově chráněnými objekty. A co silniční Velký městský okruh? Budoucí zapojení Vysokorychlostní železnice, tunely pod Brnem. Samozřejmě kolik to bude stát a jaký přínos znamenají jednotlivé varianty. Co nám přinese zbourání Tesco-a u nádraží a jaký bude přínos nového přestupního uzlu Černovice. kam se bude posouvat Židenické nádraží. A co letiště? Samozřejmě Studie popisuje vliv na urbanismus města, na veřejnou dopravu, ...

Cílem Studie není určit vítěznou varinatu. Každá má svě plusy a mínusy. Rozhodnutí je na našich zvolených zástupcích pro které je Studie určena.

Studie je vskutku rozsáhlá, stovky a stovky stránek, spousta tabulek, grafů, mnoho map. Pro zájemce doporučuji zjednodušujíí výběr: www.novenadrazibrno.cz

0/0
31.10.2017 10:35

M28i75c11h18a57l 56B50r28ň97á21k 6494104597558

Jedno se musí Anderovi s Patočkou a spol. nechat: Strašením, polopravdami a záměrným zaváděním vytvořili představu, že jde buď o zachování současného nádraží na centimetr tam, "kde jsou všichni zvyklí", nebo o odsun nádraží "do polí za město". Přitom se bavíme o odsunu tak jako tak, v jedné z variant řešení Petrova, které před časem vyjelo ven, má být nádražní hala kupříkladu v místě Malé Ameriky, což je nějakých 300-400 metrů od současné budovy. Řeka je cca dvojnásobek této vzdálenosti. To se tady budeme opravdu bavit a ještě padesát let hádat o vzdálenosti, kterou člověk ujde za nějakých 5 minut běžné chůze? Neměli bychom se podívat s klidem a rozumem na dvědost podstatné věci, které jsou mnohem důležitější, než emoce, a to:

1) Co vše by znamenala výstavba VRT v té které poloze pro město (tunely ve variantě Petrov pod polovinou centra??)

2) Jaký by měla vliv ta která varianta na život ve městě po dobu stavby? Oprava jednoho vaiduktu je problém na půl roku. Jak by ovlivnila dopravu a celkový život ve městě tak masivní výstavba na Nových Sadech a v okolí Úzké a Dornychu?

Že je technicky možné nádraží postavit i na Měsíci, o tom v dnešní době není pochyb, jde ale o to, co to bude vše přinášet s sebou...

+1/0
31.10.2017 10:23

M79a91r88t61i37n 10V33e28r77n97e71r 3196139971680

Hezký pokus, ale ta studie říká něco úplně jiného. Varianta B má výrazně vyšší úsporu času pro všechny cestující, oproti variantě A nedochízí k prodloužení přesunu mezi vlaky a MHD, varianta A snižuje spolehlivost pro tranzitní nákladní dopravu. Varianta A vede v atraktivitě železnicí opuštěných ploch a je o něco lepší pro zaústění VRT.

VRT bude čert ví kdy, takže se rozhoduje mezi pohodlím pro cestující (a nákladní dopravu) ve variantě B versus developerskými zájmy ve variantě A.

A je u řeky, B pod Petrovem. Tak by snad mělo být jasno, ne?

+2/−1
31.10.2017 8:50

Š20t11e24f55a14n 12F88r69i38č52a 7302518443196

Pro lidi, kteří vlakem necestují, je "PŘÍNOSNÁ" i varianta brněnského nádraží klidně až na Madagaskaru. Poloha nádraží je jim ukradená. Ovšem pro denně dojíždějící je jakákoli varianta "Z RUKY" naprosto k ničemu. Její zakomponování do intravilánu města a pohodlné připojení na síť MHD bude během na dlouhou trať a na mnoho desítek let.

+5/−4
30.10.2017 23:10

P12a64v52e69l 79M17o28r95a58v29e51c 3642989962138

Ze studie plyne, že obě varianty by byly pro město a kraj přínosem.

Obávám se, že budeme ale dále přešlapovat, a tak si zvolíme variantu nulovou, která je nejhorší..:-(

+3/−1
30.10.2017 22:02

V46á47c53l52a59v 87P19o34l54á55š53e89k 9316600181167

Dle mého názoru je naopak nejlepší nulová varianta, tj. ponechat nádraží tam, kde teď je. Až umřu, tak si posuňte třeba až na ten Madagaskar.

+1/−5
31.10.2017 7:24

J58a87k19u74b 42K28a48m32e90n49i24c52k93ý 4149482127906

pane P. to nadrazi tam kde je, je kapacitne nedostacujici, a to zejmena kvuli tomu, ze se nachazi v zatacce a mezi zidenicemi a hl. nadrazim je pouze dovukolej, ktera brzdi provoz v tomto smeru, pouzivejte mozek, nebo si budu muset myslet, ze mate hlavu jen od toho, aby Vam neprselo do krku

+2/−1
31.10.2017 7:55

P66a91v14e76l 97M84o31r92a39v97e24c 3352269962448

Souhlas až na to že zatáčka problém není. Nově postavený Wien Hbf je také zčásti v zatáčce, jako příklad.

0/0
31.10.2017 8:14

J49a23k92u76b 88K31a69m27e98n30i61c19k72ý 4669402507166

my spolu casto nesouhlasime, ale v tomto je pravda, dalsi duvod je ten, ze by se smerem k tescu musela postavit dalsi nastupiste a ta zatacka by se mozna zvetsovala, mozna ne

0/0
31.10.2017 8:17

T50o97m64a67s 13C39e59n13e87k 6817124300343

Já nechci upřednostňovat ani jednu studii a chytat Vás za slovo. Jen v tomto případě, ať máme jasno, ukažte mi kde je nástupiště na Hauptbahnhoff v zatáčce. A můžeme pokračovat.

https://www.google.cz/maps/@48.1842894,16.3770879,839a,35y,44.44h,3.64t/data=!3m1!1e3

0/0
31.10.2017 13:30

T95o73m52a78s 12C80e21n71e22k 6687954730153

Jinými slovy Vídeň má min. 300m rovný úsek kolejište s perony. Brno má 150m sotva jakš takš rovný úsek. Když se podíváte do googlu, tak na brněnském nádraží zrovna stojí vlak, který měří od lokomotivy po zadní lucernu 275m a kroutí se jak had.

0/0
31.10.2017 13:52

P55a46v74e57l 35M98o57r17a84v28e41c 3752469822428

Např. tady: https://www.google.cz/maps/place/McDonald's/@48.1833888,16.3753265,673m/data=!3m2!1e3!5s0x476da9d75c60313b:0xb825fcec86a6144c!4m12!1m6!3m5!1s0x476da9d6ed23268b:0x84f2057a547198a!2sWien+Hauptbahnhof!8m2!3d48.1861822!4d16.3745539!3m4!1s0x476da9d6dc24a4fb:0xe71a4abe722b878a!8m2!3d48.1854164!4d16.3752354?hl=en

(v západní části nádraží).

Ale je možné že tam ještě nejsou nástupiště, jen střecha.

(četl jsem dřív nějaký odbor.článek, že zatáčky na nástupištích už zase nejsou problémem, jen je možné že s tou Vídní se pletu)

0/0
31.10.2017 15:53

I72v11a49n 67H96o73l33a87s 5667937638587

Problém je v tom, že naše normy momentálně s budováním nových (a ani kompletně rekonstruovaných) nástupišť v obloucích vůbec nepočítají (kvůli tomu už taky neprošlo několik navrhovaných nových zastávek, přestože by v dané lokalitě byly velmi užitečné), což se mj. promítá i do definice profilů vozidel - problém je například u moderních souprav s výsuvným schůdkem na úrovni (resp. těsně pod úrovní) hrany nástupiště, tam občas selhavá diagnolstika správného vysunutí schůdku a automaticky otevírané dveře se prostě neotevřou.

0/0
31.10.2017 17:11

P39a44v37e38l 67M93o96r82a23v38e40c 3552139722268

Není.

Už teď nádraží kapacitně nestačí. Už teď je třeba aby jezdilo více vlaků jak příměstských tak rychlíků. O VRT ani nemluvě. Ale kapacitně to nádraží, záhlaví a koleje okolo nestíhají.

Navíc, na nádraží se přijíždí jen rychlostí 20-30kmh protože infrastruktura. To vám přijde dostatečné???

+1/0
31.10.2017 8:13

O21n55d20ř12e65j 96P77u97t21n29a 9381764411325

Je ta studie veřejná? Pokud ano a opravdu se při zhodnocení VŠECH faktorů nedá označit ani jedna varianta jako jednoznačně lepší, tak bych byl tentokrát už konečně pro referndum, kde by se dala jednoduše zvolit poloha A, nebo poloha B. Referendum by bylo závazné a na jeho základě by se definitivně začlo.

+1/0
30.10.2017 19:07

P57e18t62r 71M50a28x72a 8566882737819

Je na webu SŽDC.

+5/0
30.10.2017 19:46

M48a10r29t44i70n 92K63o34ž56í22n 1415556901970

Osobně bych uvítal, kdyby to referendum bylo na krajské úrovni. Skrz ty desetitisíce mimobrněnských, co to nádraží na rozdíl od Brňáků dvakrát denně používají.

+13/0
30.10.2017 20:03

Z60d60e45ň26k18a 39V26e65s59e64l29á 8769835617530

Souhlasím s panem Kužínem - nenechat to čistě na občanech Brna, kteří kolikrát do vlaku nesednou několik let, ale nechat o tom rozhodnout ty, co dojíždějí denně do práce či do školy.

+10/0
30.10.2017 20:21

Z53d63e65ň46k30a 26V95e57s63e50l36á 8739525837200

Pardon, Kožínem. ;-)

0/0
30.10.2017 20:21

T25o61m71a73s 88C66e37n40e79k 6437644810493

Já nevím zas. Uvědomte si, že ti co dnes dojíždí, tak v čase, kdy se otevře nové nádraží už možná vůbec do Brna jezdit nebudou. Bavíme se totiž o horizontu 15-25 let. A nové nádraží by mělo sloužit po dobu dalších min. 50 let. To už bude na dopravu kladen úplně jiný nárok, možná bude ve hře něco jako VRT a S-J diametr atd. Toto by měl posuzovat odborník na dopravu, urbanista, městský architekt, a pod.

0/0
31.10.2017 13:41

Z64d24e92ň18k12a 79V13e57s75e18l70á 8809635137810

Ti, co by teď hlasovali v referendu, by možná už nedojížděli, ale dojížděli by jiní - taky každý den. Kdežto obecně lidi s trvalým bydlištěm v Brně kolikrát vyrazí jednou nebo dvakrát vlakem na výlet s dětmi. Která z těchto dvou skupin by měla rozhodovat? A odborníci? Ti si to vykreslí všechno růžově. Už jenom to, že žádný odborník dosud neřekl, kolik linek a v jaké frekvenci by k odsunutému nádraží jezdilo. Proč to nezveřejnili? Řeší to vůbec?

0/0
1.11.2017 17:41

T74o81m64a73s 81C49e48n67e15k 6207724860253

cituji.... "Ve výhledu je v Brně uvažováno s výstavbou celkem 10 nových linek šaliny a to bez ohledu na variantu ŽUB. U nového nádraží vzniknou. V oblasti Trnitá-Heršpická je ve variantě A – Řeka uvažováno s těmito stavbami:

Trať šaliny přes nový Bulvár, Trať šaliny trať Bulvár – Plotní, Trať šaliny k výškovým budovám na Heršpické, Trať šaliny Olomoucka – Plotní ulicemi Masna a Zvonařka

V oblasti Trnitá-Heršpická je ve variantě Řeka uvažováno s těmito stavbami:

Trolejbusová trať Mendlovo náměstí – Hlavní nádraží, Trolejbusová trať Olomoucka – Hlavní nádraží, Trolejbusová trať Nova městská třida – Hlavní nádraží. Součástí řešení městské dopravní infrastruktury je i návrh nového autobusového nádraží a systému parkování. V této variantě je navrženo opuštění stávajících autobusových terminálů Zvonařka a u Grandu. A výstavba nového autobusového nádraží pod mostním objektem nového hlavního nádraží. Budu tak (konečně) propojeny systémy železniční a autobusové dopravy. Součástí tohoto dopravního terminálu je nezbytné zajistit i dostatek parkovacích stání dlouhodobých i krátkodobých."

http://www.boucnik.cz/studie-proveditelnosti-2017-swot-analyza/

0/0
2.11.2017 10:17

Z32d85e12ň64k44a 56V91e48s56e27l71á 8719795617490

Z Vámi citovaného textu mi nevyplývá, že všech 10 linek má obsluhovat odsunuté nádraží. Max. tak 3 z nich...

0/0
6.11.2017 8:33

T52o10m91á34š 62K55r64á97l 3788908107109

Ja bych stavel tam kam dostanou snad brzo budouci vysokorychlostni trat:-)

+3/0
30.10.2017 18:47

M26a56r87t97i38n 91K87o35ž88í16n 1155466171210

Čili odsun. Protože jinak by musely být tunely pod Pod Petrovem.

+1/−1
30.10.2017 18:48

P42a28v63e92l 11M11o87r97a24v14e27c 3472349692668

1) odsunutá varianta má pěkně dlouhé tunely taky.

2) VRT se stejně začne reálně plánovat až za dlouho, ŽUB není brzdou.

+1/0
30.10.2017 22:01

M86a33r73t43i55n 75K91o68ž29í42n 1795916351590

Jak počítá studie s vyřešením extrémně frekventované křižovatky Nové Sady?

0/0
30.10.2017 22:06

P46a93v55e26l 51M22o46r43a85v88e97c 3212279412828

Která studie a kterou variantu? Ta křižovatka je pokud vím problematická jen pro odsunutou variantu u řeky, kdy nebude kapacitně stíhat ani provoz tramvají. Ale nevím, jestli se k tomuto vyjadřovala tato studie..

0/0
30.10.2017 22:12

M80a90r67t27i67n 12K81o41ž12í60n 1445496591440

Varianta pod Petrovem. Co s tou křižovatkou?

0/0
30.10.2017 22:29

A59n31t19o61n47i77n 19C71h30a81l56o29u52p47k83a 8448446579600

Vhodná by byla poloha, která by umožnila směrem od Prahy v poslední hodině jízdy vyšší rychlost vlaku než 20 kmh. Ale to by zvýšilo zájem o železniční dopravu, a to u nás zjevně nemůžeme potřebovat

+3/0
30.10.2017 18:24

P84e48t51r 21M73a66r57š63o62u52n 5645168726866

Když ho zrusi uplne,nebude se tam moci nikomu nic stát ;)

0/−2
30.10.2017 18:06



Najdete na iDNES.cz