Diskuze

Plichta pro vlakové nádraží v Brně. Ani jedna poloha nevyhrává, říká studie

Zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) v pondělí představili výsledky studie proveditelnosti u brněnského hlavního nádraží. Zjišťovali, jaké dopady mohou mít jednotlivé podoby železničního uzlu. Podle odborníků jsou všechny varianty přínosné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nadpis je zavádějící a článek nepravdivý. Studie nemá říct, která varianta je lepší, ale pouze vyjmenovat jejich výhody a nevýhody. O výsledné variantě rozhodne město/referendum/...

0 0
možnosti

Hlavní je aby se už konečně přestalo přešlapovat na místě, a začalo se se stavbou. A je mi jedno které variantě dají přednost. Od roku 1928 nejsou schopni otcové města Brna rozhodnout. Snad to nebude trvat 600 let jako stavba Sv, Víta v Praze.

0 0
možnosti

V roce 1928 byla soutěž a bylo 14 projektů. 7 bylo hodnoceno a jeden dostal zvláštní cenu.

Obě nabízemé varianty jsou špatné. Pro mne je nejlepší varianta od 5.nástupiště k řece. Jezdí tam tramvaj, rozdíl chůze 5 minut. Na Uhelné je dostatek místa na velké parkoviště.

Jediný problém je zvýšit počet kolejí do Židenic na 4 aby tam nebylo úzké hrdlo.

Dojíždím denně do Brna.

O železnici se zajímám 35 let. Nádraží v oblouku je hodně špatné. Přál bych lidem aby si to vyzkoušeli odbavit dlouhý vlak v oblouku.

Jinak je další koncepce přidat nástupní zastávky na okraji Brna, tak jak to udělal Jančura od nového jízdního řádu v Brně-Židenicích. Nemusí se všichni tlačit do středu města. V Praze rychlíky staví v Libni, Smíchově a Holešovicích. Ve Vídni na Meidlingu a Prateru.

0 1
možnosti

Jenom že do centra to mají lidé z okrajů stejně daleko. A už si tak nějak zvykli. Takhle by museli do centra a pak přestoupit na tramvaje které je zase odvezou do Židenic ,nebo do Králova Pole.

0 0
možnosti

Cílem včera zveřejněné Studie proveditelnosti 2017 je popsat jednotlivé varianty jak řešit brněnský železniční uzel. Kde by mohlo být nové brněnské nádraží. Studie popisuje jak železniční infrastrukturu, tak i výhody a nevýhody jednotlivých variant. Jaká mají slabá místa, jak jsou v souladu či s konfliktem s územním plánem, konflikty s památkově chráněnými objekty. A co silniční Velký městský okruh? Budoucí zapojení Vysokorychlostní železnice, tunely pod Brnem. Samozřejmě kolik to bude stát a jaký přínos znamenají jednotlivé varianty. Co nám přinese zbourání Tesco-a u nádraží a jaký bude přínos nového přestupního uzlu Černovice. kam se bude posouvat Židenické nádraží. A co letiště? Samozřejmě Studie popisuje vliv na urbanismus města, na veřejnou dopravu, ...

Cílem Studie není určit vítěznou varinatu. Každá má svě plusy a mínusy. Rozhodnutí je na našich zvolených zástupcích pro které je Studie určena.

Studie je vskutku rozsáhlá, stovky a stovky stránek, spousta tabulek, grafů, mnoho map. Pro zájemce doporučuji zjednodušujíí výběr: http://www.novenadrazibrno.cz

0 0
možnosti

Jedno se musí Anderovi s Patočkou a spol. nechat: Strašením, polopravdami a záměrným zaváděním vytvořili představu, že jde buď o zachování současného nádraží na centimetr tam, "kde jsou všichni zvyklí", nebo o odsun nádraží "do polí za město". Přitom se bavíme o odsunu tak jako tak, v jedné z variant řešení Petrova, které před časem vyjelo ven, má být nádražní hala kupříkladu v místě Malé Ameriky, což je nějakých 300-400 metrů od současné budovy. Řeka je cca dvojnásobek této vzdálenosti. To se tady budeme opravdu bavit a ještě padesát let hádat o vzdálenosti, kterou člověk ujde za nějakých 5 minut běžné chůze? Neměli bychom se podívat s klidem a rozumem na dvědost podstatné věci, které jsou mnohem důležitější, než emoce, a to:

1) Co vše by znamenala výstavba VRT v té které poloze pro město (tunely ve variantě Petrov pod polovinou centra??)

2) Jaký by měla vliv ta která varianta na život ve městě po dobu stavby? Oprava jednoho vaiduktu je problém na půl roku. Jak by ovlivnila dopravu a celkový život ve městě tak masivní výstavba na Nových Sadech a v okolí Úzké a Dornychu?

Že je technicky možné nádraží postavit i na Měsíci, o tom v dnešní době není pochyb, jde ale o to, co to bude vše přinášet s sebou...

1 0
možnosti

Hezký pokus, ale ta studie říká něco úplně jiného. Varianta B má výrazně vyšší úsporu času pro všechny cestující, oproti variantě A nedochízí k prodloužení přesunu mezi vlaky a MHD, varianta A snižuje spolehlivost pro tranzitní nákladní dopravu. Varianta A vede v atraktivitě železnicí opuštěných ploch a je o něco lepší pro zaústění VRT.

VRT bude čert ví kdy, takže se rozhoduje mezi pohodlím pro cestující (a nákladní dopravu) ve variantě B versus developerskými zájmy ve variantě A.

A je u řeky, B pod Petrovem. Tak by snad mělo být jasno, ne?

2 1
možnosti

Pro lidi, kteří vlakem necestují, je "PŘÍNOSNÁ" i varianta brněnského nádraží klidně až na Madagaskaru. Poloha nádraží je jim ukradená. Ovšem pro denně dojíždějící je jakákoli varianta "Z RUKY" naprosto k ničemu. Její zakomponování do intravilánu města a pohodlné připojení na síť MHD bude během na dlouhou trať a na mnoho desítek let.

5 4
možnosti

Ze studie plyne, že obě varianty by byly pro město a kraj přínosem.

Obávám se, že budeme ale dále přešlapovat, a tak si zvolíme variantu nulovou, která je nejhorší..:-(

3 1
možnosti

Dle mého názoru je naopak nejlepší nulová varianta, tj. ponechat nádraží tam, kde teď je. Až umřu, tak si posuňte třeba až na ten Madagaskar.

1 5
možnosti

Je ta studie veřejná? Pokud ano a opravdu se při zhodnocení VŠECH faktorů nedá označit ani jedna varianta jako jednoznačně lepší, tak bych byl tentokrát už konečně pro referndum, kde by se dala jednoduše zvolit poloha A, nebo poloha B. Referendum by bylo závazné a na jeho základě by se definitivně začlo.

1 0
možnosti

P34e15t74r 44M89a90x85a

30. 10. 2017 19:46

Je na webu SŽDC.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Soud zprostil Ukrajince viny za zabití Roma v Brně, šlo o nutnou sebeobranu

22. března 2024  6:42,  aktualizováno  11:42

Krajský soud v Brně zprostil viny sedmatřicetiletého Romana Rohozina, který byl původně obžalován z...

Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod

24. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:11

Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál

26. března 2024  17:15,  aktualizováno  22:41

Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...

Hazardér jel kanálem jako na tobogánu. Mohl se utopit i otrávit, varují vodárny

28. března 2024  6:26,  aktualizováno  11:20

Do útrob brněnské kanalizace nechal nahlédnout autor videa, které se nedávno objevilo na internetu....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích

22. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:26

Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...

Prvoligoví bezdomovci. Drnovické zastupitelstvo řeklo Vyškovu ne

28. března 2024  21:02

Třetím rokem jsou fotbalisté Vyškova mezi profesionály, nikdy však nehráli doma. Přesto bojují o...

Rozepře i chybějící lékaři. Problémovou nemocnici bude křísit další šéf

28. března 2024  15:35

V dlouhodobé krizi se zmítá městská nemocnice v Boskovicích. Jde přitom o významné zařízení, které...

Kamion s pěti sty selaty se na Znojemsku převrátil na bok, sto jich uhynulo

28. března 2024  12:11,  aktualizováno  13:42

Kamion s nákladem pěti stovek selat se dnes ráno převrátil na bok v Hostěradicích na Znojemsku....

V opilosti jsem odhodil cigaretu na smetí, tvrdí souzený o vzniku požáru

28. března 2024  13:01

Patnáct až dvacet let vězení hrozí osmatřicetiletému muži z Polska za dvojnásobný pokus o vraždu...

Advantage Consulting, s.r.o.
SERVISNÍ TECHNIK (od 35.000 Kč + BONUSY)

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 35 000 - 40 000 Kč