Diskuse k článku

Hnutí ANO podpořilo odsun brněnského nádraží. Může to ohrozit koalici

Jihomoravská organizace hnutí ANO oznámila, že podporuje přesun brněnského železničního uzlu k řece, tedy takzvanou odsunutou variantu. To se ale nelíbí náměstkovi primátora Matěji Hollanovi ze Žít Brno. Podle něj je to porušení koaliční smlouvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81i35r52k86a 30A27n34t84o61n37í71n 5765133

Ale ale, že ANO a ČSSD v tajné koalici k odsunu? Jen se zeptejte, kolik politiků bývalých či současných je angažováno ve variantě v odsunu pozemkově....;-O!!

0/0
14.11.2017 9:50

P12a35v87e65l 18S24t67ř18í56t86e41c62k46ý 7429378272743

Tak pište. Prosím i konkrétně..

+2/0
14.11.2017 11:30

J65o67s26e40f 93V78o73n62á90š13e56k 2753564374610

Holane, ty se na nic neptej, nic nezkoumej..... svez se zadarmo šalinou a nech si napráskat, ať se ti rozsvítí v hlavě. A věz - bude líp. Politika ti nesedí, zkus něco jiného.....

+1/−1
14.11.2017 9:06

I41v97a81n 10H81o32l53a17s 5437727788657

„Tato varianta je zakotvena v územním plánu Brna, má dokumentaci pro územní rozhodnutí, rozpracovanou dokumentaci pro stavební povolení, zaručuje zapojení vysokorychlostních tratí a konečně vychází ekonomicky lépe než varianta, která počítá s umístěním nádraží v prostoru dnešního pátého a šestého nástupiště,“

Ano, čili stejná argumentace jako při rozhodování na přelomu tisíciletí - všechny možné argumenty, jen ani jeden dopravní (ale samozřejmě, proč se u nádraží zalamovat tím, že z dopravního hlediska na všech úrovních - snad s výjimkou VRT - je varianta u řeky prostě jednoznačně výrzaně horší??).

+2/−1
14.11.2017 8:53

I54v66a80n 90H56o43l61a15s 5197857978177

Lukáš Hlavatý - vy tam nějaký dopravní argument (s výjimkou zmíněné VRT) vidíte, nebo už jen tupě mínusujete všechno od kohokoliv, kdo si dovoli s vámi nesouhlasit??

0/0
14.11.2017 20:21

M56i23r12o27s21l20a42v 10V59y78k31o47u60p36i44l 3520216593825

Jsem pro odsun nádraží.

Jsem pro odsun Hollana z radnice.

Opravovat staré nádraží by byl absolutní technický nesmysl a pro cestující peklo.

Každý ví, že opravovat starý dům je daleko horší a záludnější než postavit zcela nový, technicky vyspělejší, kde mně neomezuje spousta věcí, které musím zohlednit při rekonstrukci.

+4/−2
14.11.2017 8:32

I67v25a23n 28H95o20l21a10s 5417937318527

> Opravovat staré nádraží by byl absolutní technický nesmysl a pro cestující peklo.

Za to, když pak cestující budou dalších 100 let muset jezdit dále a komplikovaně k nevýhodně umístěnému nádraží, které nelze dostatečně efektivně zaplojit do současné sítě MHD, tak budou každý den radostně tleskat ručičkami, že?

Ono je potřeba si uvědomit, že rotzhodující (byť nikoliv nedůležitá) není ta pře/stavba, ale potom to využívání, kapišto?

+1/−2
14.11.2017 9:00
Foto

D54a98n73i53e67l 29V36a95l32e40n77t15a 4758455428

Ovšem cestující z jihu a jihozápadu Brna to budou mít blíž.

0/−2
14.11.2017 10:56

I39v29a97n 18H93o58l13a40s 5907427948167

Na MHD rozhodně nikoliv - maximálně do Komárova a příměstských oblastí. Ostatním - tedy drtivé většině cestujících se MHD DRAMATICKY zhorší (a o tom je řeč, nikoliv o pěší docházce do centra, i když ta je taky důležitá, ale nikoliv klíčová, ta MHD klíčová je).

0/−2
14.11.2017 11:32

L17u98k20á10š 15H38l35a75v48a86t82ý 2763335839638

Škoda že nejde to "dramaticky" napsat třeba padesátkou písmem, dodá to na váze. Přecijen, bavíme se asi o 5 minutách i s čekáním na šmirgl ;-D

+2/−1
14.11.2017 12:47

I60v36a46n 17H51o59l76a80s 5797427848377

Tak někdo raději napíše lež, že?? "Pět minut i s čekáním na šmirgl" si nedovolí tvrdit ani jednoznační příznivci varianty u řeky z řad politiků. Až o tom budeš něco skutečně vědět, tak se zase do diskuse zapoj.

0/−1
14.11.2017 13:59

M92a51r68e82k 20Č72í23ž 5298951219396

nechcem sa opakovat, tak Vam sem dam link na jeden clanok (nie, nepisal som to ja) - ano, viem, ze je to subjektivny pohlad jednej osoby, ale myslim, ze tie fakty hovoria za vsetko

http://www.boucnik.cz/studie-proveditelnosti-2017-strucne-jasne/

odporucam najma sekciu - Jaký je můj názor

snazim sa Vam porozumiet, ze 5-10 alebo trebars aj 15min navyse je pre Vas a dalsich ludi problem, ale nemozte stavat len na tomto

myslim, ze sa vsetci zhodneme, ze Reka usetri mestu/kraji/statu niekolko miliard (niekolko desiatok, ak by si robili tunely a mosty kvoli VRT) - tieto usetrene, i ked pomyslne miliardy, by sa mohli investovat do vytvorenia noveho dopravneho uzla u noveho nadrazi

a fakt si myslite, ze by ludia v Jundrove nemali problem s tymi tunelmi pod ich barakmi, ze by sa nestazovali a netahali to po sudoch a tym padom predrazovali a predlzovali vystavbu varianty Petrov?

myslim, ze som to tu uz raz povedal, ale poviem to znova - presadzovat variantu Petrov je ako dojit mrtvu kravu - trocha mlieka vam da, ale nebude to donekocna

0/0
14.11.2017 16:42

I71v76a50n 69H93o52l46a31s 5847197948517

> - tieto usetrene, i ked pomyslne miliardy, by sa mohli investovat do vytvorenia noveho dopravneho uzla u noveho nadrazi

Viz reakce na jiném místě - to, že při dostatku peněz se dá u nového nádraží vybudovat adekvátní náhrada současného uzlu u nádraží, je naprostá chiméra. Kdyby se k tomu přeci jen někdo rozhodl, tak by potřeboval peníze srovnatelné se stavbou samotného nádraží (kdekoliv), protože by se musely překládat kilometry tratí, bourat celé ulice atd. atd. A hlavně - s tím nikdo nepočítá") Nádraží u řeky má být obslouženo pouhými dvěma tratěmi - stávající do Komarová (s přeložkou přes Plotní) a novou od Petrova po novém bulváru (s velmi významným kapacitním omezením v křižovatce Nové sady).

*) minimálně 15 let od té doby, co město vzápětí poté, co Zemanova vláda na svém výjezdním zasedání schválila nové nádraží v poloze, "kde chce město", v tichosti zrušilo záměr severojižního podzemního diametru - ještě že se tehdejší hlavní architek Jozífek na Urbisu nopatrně prokecl, to byla jedna z posledních kapek ke zorganizování prvního referenda o nádraží. Teprve nyní se plán na severojižní diamtr začíná opět brát trochu vážně, ale pořád to nevyřeší vše.

0/0
14.11.2017 20:20

I13v53a35n 52H56o40l27a40s 5667307118417

P. S. Mně opravdu nemusíte dávat žádné linky - touto problematikou jsem se v rámci své profese zabýval přes čtvrt století a mám doma v papírové formě či off line získaných materiálech tolik studií a dokumentů (včetně podkladových částí), že byste to už do konce roku sotva stačil přečít. Plus mnoho desítek nahráných rozhovorů se všemi minstry dopravy, generálními řediteli ČD a SŽDC, primátory (zejména u Onderky je to výživné, protože ČSSD v roce 2006 zvítězila v komunálkách do značné míry právě kvůli tomu, že kritizovala odsun nádraží a zhruba za rok už "staršně moc litoval", že nic jiného, než odsunout, nelze) a mnohými domácími i zahraničními dopravními experty někdy od roku 19

0/0
14.11.2017 20:29

L33u78k14á71š 13H20l64a66v48a96t74ý 2403115899818

jj mě už ty lži o dojezdový době taky unavují. Ostatně řešíme tu jednu blbou zastávku, repsektive asi 800m. Tenhle argument už je vážně tisíckrát vyvrácen.

0/−1
14.11.2017 23:58

I37v42a21n 10H27o97l10a64s 5387847298657

To víš, že jo - zejména na Nových sadech, viď??

Tak mi alespoň jedno z těch tisících vyvrácení (skutečně přesvědčivé linkni, "experte".

A nejde ani tak o vzdálenost, ale DALŚÍ komplikaci (přestup navíc), kteruý může být pro řadu cestujících právě tou poslední kapkou k tomu, aby zvolili jiný druh dorpavy.

Koneckonců, to že samo vedení ČD přistupuje k odsunuté poloze od samého začátku velmi skepticky (a generální ředitel Zelený si v květnu 2002 raději naplánoval zahraniční služební cestu, aby jeho podpis nebyl pod memorandem o nádraží, schváleným Zemanovou vládou na výjezdním zasedání v Brně, taky ledacos vypovídá).

0/0
15.11.2017 9:53

P88a77v80e71l 51M75o18r45a24v48e74c 3272749532388

Super, takže z jihu pojedu o minutu kratší dobu vlakem, abych pak dál pokračoval šalinou které to na místo dnešního hlaváku bude trvat pět minut.

Většina lidí totiž míří z hl.nádru dál na sever, víte?

+1/0
14.11.2017 13:08

R12o16m78a93n 50J66e57s89c96h55k30e 9828435337245

Proč se všichni tlačíte do centra štatlu ? Já bydlel v Brně 31 let. Dodnes v Brně pracuji. Jezdím do Židenic vlakem. Pěšky do Maloměřic 1200 metrů.

Ač nemám Jančury rád, od nového jízdního řádu bude zastavovat v Židenicích. V Praze také zastavují rychlíky v Holešovicích, Libni a na Smíchově. Mnoho let chodí lidé pěšky na Zvonařku.

Pravda je taková, že z nádraží potřebujete 4 koleje do Židenic. Tam je špunt.

Gómeš TO ? Také bych rád zastávku u Hornbachu - Bauhausu a u Globusu.

0/0
14.11.2017 17:31

I74v85a82n 53H75o87l67a34s 5327647928537

Tak jistě, že na rolu nemusí úplně všichni. Ale od těch ostatních stanic nikdy nebude takový komfort MHD, jaký je u současného hlavního nádraží (byť jen pro daný segment města). V Židenicích je to od nádru na Kuldovu pěkná štreka, v KrPoli by se musela zřídit tramvajová linka od nádraží do Řečkovic, případně ještě zcela nová trolejbusová trať, o Řečkovicích a Globusu nemluvě.

0/0
14.11.2017 20:35

R66o88m67a92n 34J72e69s96c58h58k89e 9778985407875

Myslíte si, že cestující z Líšně či Vinohrad pojedou na Kuldovu ? Ti půjdou pěšky ze Staré Osady. To samé platí o okružní lince 44 - 84, lidé z Lesné a Černých Polích opět sjedou. Přemýšlejte trošku pružněji. Co mají říkat lidé, co v Brně nebydlí a musí dojet k vlaku ? Proč jezdit až na Brno hlavní ? Když můžu vystoupit na menším městě a dojet osobákem.

+1/−1
14.11.2017 20:56

I82v26a31n 91H74o21l10a72s 5877447308777

Řekl bych, že přemýšlím dostatečně pružně, zkuste to taky.. Ono je to pěšky ze Staré Osady svižným krokem dobrých 5 minut, pro cestující se zavazadly nebo s malými dětmi skutečně frendly ;-D;-D Prostě pokud chci, aby i menší nádraží byla pro cestující dostatečně atraktivní a využívali je, tak po nich těžko můžu chtít takové malé pochodové cvičení.

0/0
14.11.2017 22:28

J49a44k81u56b 39K57a22m90e10n39i62c94k19ý 4729362647266

a tady ti sasci by chteli, abych sedl z auta na vlak? magori delaji vse proto, aby to lepsi nebylo;-D;-D;-D

0/0
14.11.2017 7:58

P95a14v53e44l 98B83o17u10c71n27í41k 4652251793585

Pro ty, kteří mají zájem o Studii proveditelnosti 2017 a nechtějí se pročítat třemi tisíci stranami textu a stovkami plánů, jsem připravil "stručný" výtah. Podle témat. Například Popis variant Řeka, Petrov, VRT pro obě varianty, Kolik nás to bude stát, Rizika výstavby, SWOT analýza ... www.novenadrazibrno.cz/

+3/−1
14.11.2017 7:36

P13a94v29e62l 76M12o59r30a86v49e87c 3532639362818

Zdravím ex-učitele ;-) Proč prosím dáváte odkazy na vaše názory, a ne na původní studii? Ta je přece jen nezaujatá, ne?

0/−1
14.11.2017 13:10

M11i84l45a56n 90N39ě76m43e50c 1595730556676

Jen na okraj, kdyby možný přesun nádraží někoho zajímal i jinak než z hlediska funkce, nákladů nebo politiky:

http://www.boucnik.cz/zeleznicni-tangenta-brno/

Fuchsova Tangenta je hlavně v první variantě parádní nápad. Cesta k něčemu takovému je už bohužel zavřená chaotickým vývojem na jih od nádraží a taky je fakt, že nápad na novou čtvrť takového rozsahu byl nesen křídly dobového optimismu. Ale stejně to má koule, narozdíl od dnešní lety rozvařené varianty, která slavné nové nádraží umístní mimo civilizaci na zadní dvorek nějakého nákupního centra :)

0/−3
13.11.2017 23:45

M40i79l34a83n 58N13ě90m24e53c 1735870236456

Mínusujete mě, nebo Fuchse, pane Svobodo? Dobře si to rozmyslete, protože tohle může být hranice mezi nesouhlasem a hloupostí :)

0/0
14.11.2017 6:18

P83a66v94e21l 40B53o73u88c26n56í30k 4682871293365

Idea tzv. Fuchsovy tangenty vznikla ve 30.letech minulého století kvůli kapacitnímu stavu hlavního brněnského nádraží. Některé dopravní a urbanistické věci řeší, bohužel jiný svízele neřeší a některé nové naopak vytváří. Nápad na tangentu vznikl v době, kdy na sever, na Židenice, vedla jen jedna trať, na Č. Třebovou. Stará Tišnovka byla spíše vlečkou. Nebyl nákladní průtah přes Dolní nádraží. Maloměřické seřaďovací nádraží nebylo. A samozřejmě nemohla uvažovat se zapojením VRT železnice. Architekt Fuchs uvažoval s tím, že současné nádraží bude zbouráno, samozřejmě včetně budovy. Bude rozebrána "jeho" pošta a přesunuta jinam, Sklad Malá Amerika bude zbourán taky. Terén vyrovnán a vznikne bulvár k novému nádraží. A pak už rovnoměrná městská zástavba až do Komárova. Dolní nádraží samozřejmě pryč. Jak píši, nápad na tangentu vznikl za nějaké situace. Dnes je již překonána.

+3/0
14.11.2017 7:31

M61i78l12a13n 56N91ě89m16e24c 1135930596456

No, já to vidím hlavně jako velmi elegantní urbanistickou vizi. Každý má svoje. Ale děkuju za ty plány, dlouho jsem je nikde neviděl :)

+1/0
14.11.2017 7:45

R67o57m21a56n 42J55e54s20c47h38k29e 9308805777235

V roce 1928 byla soutěž a 14 projektů. 7 se hodnotilo a jeden dostal zvláštní cenu. Žádný nebyl ideální ani dokonalý. Tam je shoda se dneškem.

Pokud budou okrajově zastavovat rychlíky, tam se lidé nemusí tlači do centra. Jančura tak bude jezdit od letošního prosince a zastavovat v Židenicích.

0/0
14.11.2017 17:37

I33v14a24n 70H83o63l62a73s 5707847668527

Však i sám Fuchs později změnil názor - naopak považoval za rozumnější nechat (tehdy) nádraží tam, kde bylo.

0/0
14.11.2017 9:03

P93a59v79e18l 45M92o38r31a67v45e72c 3362419732268

Btw. pokud někdo chce argumentovat věcně, pak výsledky studie jsou na https://europointbrno.cz/ke-stazeni/ . Hezkých pár set stránek k pročtení..

0/0
13.11.2017 22:41

P23i49v81o82ň74k24a 75M82i20r87o32s74l80a14v 8822492711752

Tahle koalice měla padnout už dávno.Ne,že bych byl nějaký příznivec ANO,potažmo Vokřála,ale jedno mu musím přiznat.Vydržet tři roky na radnici s takovými exoty,jako jsou Ander a především Hollan na to musí mít svatozář.

+6/−2
13.11.2017 22:06

P12e59t60r 67H30a82n36á52k 2558554866403

To snad není možné, jak se můžete hloupě ptát, proč se vede diskuse? Co má varianta Petrov?

Zásadní věc je, že má perfektní napojení na MHD, což u varianty Řeka bohužel nebude (viz studie proveditelnosti). Například napojení západním směrem je řešeno jen autobusem, který pojede oblastí, která ve špičkách stojí, coč je oproti tramvajím zásadní nedostatek.

Další důležitá věc jsou provozní náklady, a vůbec kapacita, která je u varianty Řeka horší.

A také společenské přínosy jsou výrazně horší.

Doteď byly snahy lidem říkat, že jediná dobrá varianta je odsunutá a tak logicky varianta Petrov není v územním plánu. Jen proto zhoršit cestování tisícům lidí a říkat, že je to proto, že je to levnější a rychleji realizovatelné je smutné.Výsledkem bude více dojíždějících autem a zacpané Brno. Pak už bude pozdě to nějak napravit.

+7/−8
13.11.2017 21:01

T87o38m20á47š 49T34a88t12í90č38e28k 5750682290228

Spíš desetitisícům.

+2/0
13.11.2017 21:19

M27a56r27e84k 95Č11í59ž 5388231649546

pytam sa rovnako hlupo, ako sa rovnako hlupo vypisuju referenda o tejto teme...uz treba povedat dost a vybrat jednu variantu a nie robit zbytocne referenda, pokym partia ludi nedosiahne svojho vysledku - fakt skvely sposob ako vyuzit nase dane (ano, som Slovak, ale dane odvadzam tu)

ano, suhlasim, ze sucasne nadrazi ma perfektne napojenie na mhd a rovnako suhlasim s tym napojenim na zapadny smer

len fakt nechapem, ze jeden prestup navyse, ci uz peso alebo pomocou MHD z nadrazi od reky k sucasnemu nadrazi je taky velky problem

kapacitne je to horsie u reky? fakt? teraz sa seriozne pytam, lebo doteraz som si myslel resp. myslim, ze reka je lepsia...ved aj pripadne napojenie na VRT je lepsie pri reke, ne?

provozne neviem, mozno mate pravdu, ale viem, ze vystavba je u Petrova o niekolko miliard drahsia a o vela rokov dlhsia

+3/−2
13.11.2017 22:03

P28a97v55e32l 67M30o95r79a98v93e64c 3432639582608

1 přestup a třeba 10 minut více, když to je každý den dvakrát, to už je znát. Někoho to odradí od dojíždění vlakem.

Kapacita je dostatečná u obou variant, provoz je lepší pro Petrov. Výstavba srovnatelná pokud neuvažujeme VRT které _asi_ u Petrova bude dražší (srovnávaly se jen po 1 variantě zapojení VRT).

+1/−3
13.11.2017 22:27

P69a84v73e41l 84S98t11ř70í18t94e37c70k90ý 7399388982953

Výstavba srovnatelná? To si děláte srandu. Deset let mít rozkopané centrum oproti daleko klidnější výstavbě u řeky. Co autobusové nádraží? To bude v případě Petrova ještě dál. Zatu u řeky je součástí vlakového..

+2/−1
13.11.2017 23:14

P81a93v15e89l 55M67o69r97a79v87e30c 3282629232628

Pročtěte si tu studii prosím. https://europointbrno.cz/ke-stazeni/

+1/0
13.11.2017 23:32

M36i45l40a74n 64N81ě79m55e27c 1375470366396

Ono je ovšem poněkud jednodušší přesunout autobusové nádraží než vlakové, takže na ÚAN bych se tolik nefixoval. Ostatně je na dost blbém místě :)

+2/0
13.11.2017 23:50

J58a14k50u70b 93K68a60m69e52n69i23c26k14ý 4439152207806

pamatkove chranene ;-);-);-)

0/−1
14.11.2017 8:00

P51a54v81e74l 44S55t97ř62í44t23e12c48k87ý 7619178412393

Prosím kam by ste přesunul autobusové nádraží při variantě Petrov?

+1/0
14.11.2017 11:33

I48v74a47n 58H34o92l61a92s 5827747268587

Takže aby nebylo deset let rozkopané centrum, tak raději postavíme nádraží tam, kde to budou mít cestující desítky let horší.

Vřele doporučuji nastudovat si, jak realizované "odsunutá" varianta dopadla v Ludwigshafenu.

+1/−2
14.11.2017 9:05

P60a48v74e45l 46S85t91ř53í64t24e57c51k18ý 7589548582303

Cestující ušetří čas který se teď tratí při průjezdu Brnem. Navíc MHD určitě nezůstane zakonzervovaná jako teď. Už jsem to tu psal níž. Podle mě je nejlepší varianta HLAVNÍ nádtraží u řeky a stávající ponechat pro regionální dopravu. Obě nádraží spojit (třeba i pod zemí) a zvětšit po městě počet zastávek. Tím by se zejména ulevilo přetížené MHD na silnicích.

+1/−2
14.11.2017 11:42

I64v18a15n 84H73o93l39a71s 5317277608307

Ten čas na železničním závleku se zase až tak zásadně nezkrátí - valky od Tišnova pojedou pořád přes Obřany a Maloměřice, trošku se narovná jen Vlára. Ale určitě to nebude 10 minut, které (minimálně) bude většina cestujících potřebovat, aby se dostala ke stávajícímu uzlu MHD u současného hlavního nádraží, který prostě jinak nahradit nelze )protože nelze překonfigorovat páteřní tramvajovou síť tak, aby stejně komfortně fungovala u nového nádraží). Navíc nejde jen o samotný čas, ale i o nepohodlí (přestup navíc buď každý den, nebo se zavazdaly pro občasné cestující, rozhodně nikoho nepotěší.

0/−1
14.11.2017 11:58

L80u60k80á80š 14H82l74a36v12a50t75ý 2253865739338

Mě by zajímalo, kde berete těch "minimálně 10 minut"? Do deseti minut musím mít těch 800 metrů pěšky. Natož šalinou, kde se bavíme o jedný zastávce...

+1/0
14.11.2017 12:57

I26v94a50n 74H48o12l71a28s 5657207728857

P. S.: Fakt si ten Ludwigshafen najděte, možná pak ledacos pochopíte.

+1/0
14.11.2017 12:01

M53a45r73e25k 67Č40í33ž 5828631769706

no podla toho, co citam na wikipedii, mate pravdu...tam k tomu naozaj doslo, tak ako popisujete

no musim ale spomenut, ze aspon podla google maps, je to dalej nez v Brne - pre chodcu je to 20min a 1.6km, cize 2x tak daleko

a taktiez ta samotna lokalita nie je velmi atraktivna, ved je to de facto uzatvorena oblast, ohranicena 3 velkymi cestami

neviem, ale mam pocit, ze pri variante Reka je ten priestor viacej otvorenejsi a tym padom lepsi na akukolvek vystavbu, i ked je to asi horsie, co sa tyka zaplavovej oblasti

no mozno k tomu ubytku v Ludwigshafen prispela aj blizkost Mannheimu, nie? tie mesta su dost blizko, takze podla mna fakt nebolo treba zastovovat v oboch mestach, aspon co sa tyka EC a R vlakov apod.

Brno je ine, je to siroko daleko najvacsie mesto v okoli, cize najma EC a R vlaky tu budu vzdy stat, nech uz nadrazi bude stat kdekolvek a na tieto vlaky budu navazovat osobaky

cize fakt jediny problem je MHD, v tom mate zase pravdu...a to je viac nez riesitelny problem, za tie usetrene miliardy voci variante Petrov sa nove nadrazi moze lahko napojit na sucasnu siet MHD

0/0
14.11.2017 17:11

I13v74a79n 32H28o24l42a89s 5967987708227

> za tie usetrene miliardy voci variante Petrov sa nove nadrazi moze lahko napojit na sucasnu siet MHD

Jistě, obecně to ypadá jednoduše, ovšem když si to začnete postupně malovat, tak zjistíte, že za sebevětší peníze nemůže k novému nádraží dotáhnout stejně komfortní MHD, jako je u stávajícího nádraží (což není nic divného, protože právě poloha nádraží konfigurovala tramvajovou síť v Brně už téměř 150 let).

Není možnáé aby se u nádraží u řeky křižovalo tolik klíčových směrů - jednak tam ty koleje ani není kudy dostat a jednak by to pro většinu tras znamenalo poměrně značný závlek s neakceptovatelným prodloužením jízdních dob. Takže bez ohledu na použité finance to vždy bude tak, že značná část cestujících, která dnes nastupuje u hlavního nádraží (a i při větší plánované atraktivitě nádraží v Židenicích, KrPoli i jinde jich stále dost zůstane), bude muset od řeky jet k současnému uzlu u nádraží a tam přestoupit. Návíc povrchová doprava bude těžko stačit (zejména pro nově plánovanou trať od Petrova po novém bolváru bude křižovatka Nové sady vždy představovat velmi úzké hrdlo), pokud bude navíc cestujících na železnici stále příbývat, jak kraj předpokládá.

0/0
14.11.2017 20:11

Š75t80e51f22a27n 19F42r24i69č40a 7962308903386

Brno se zahltí individuální dopravou. Nebude pak jiné řešení, než to, že přijatá omezení omezí i Brňany samotné.

0/−3
13.11.2017 20:34

O35n17d83ř62e90j 69P48u34t46n98a 9671794531145

Je hotová studie za desítky milionů. Zastupitelé jsou placení za to, aby si tu studii přečetli a na jejím základě se shodli na řešení. To, že se teď přes média hádají, jaká je "podle nich" lepší varianta, mi přijde dost neprofesionální.

0/−1
13.11.2017 20:32



Najdete na iDNES.cz