Diskuse k článku

Hollan už nechce rezidentní parkování jako v Praze, navrhl mírnější formu

Hnutí Žít Brno přišlo s novým konceptem rezidentního parkování, který má být pro obyvatele výrazně přívětivější a jednodušší. Místo mnoha zón má být město rozdělené pouze na dvě. Jednou bude úzké historické jádro, druhou zbytek města. A rezidentní zóny by byly vyznačené pouze tam, kde je situace s parkováním problémová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O50n54d30ř86e61j 26H80á35j42e33k 4937324

Dobré na tom návrhu je, že je to další páka na ty, kteří si ještě nevyřídili v Brně trvalé bydliště. Takových je spousta a město kvůli tomu přijde každoročně o spoustu peněz z rozpočtového určení daní.

A že je druhé auto dražší, to by měla být samozřejmost při současné ucpanosti Brna.

0/−1
25.11.2017 8:32

P13a80v76e33l 50V72a21v79ř35í80n 6944411812532

Podle statistiky ČSÚ má více než než 1 auto jen 5,6% domácností v Brně. Takže jde o okrajový problém.

0/0
25.11.2017 9:37

J31i12ř12í 53F59a49t84r74d45l57a 4483652619

Tohle už zní rozuměji. Pořád mi ale v té koncepci chybí, kolik se vybuduje nových parkovacích míst, kdy a kde.

0/0
24.11.2017 11:22

P55a34v31e12l 61V60a45v11ř11í53n 6154341552582

Parkovací místa se nebudují, ta se ruší. Viz Štefánikova, Gorkého. Cílem akce je omezit auta ve jménu zelené ideologie.

P+R parkoviště se "vybudují" tak, že se ta stávající na P+R přeznačí.

+1/0
24.11.2017 12:58

A90l95e69n77a 96R46i87s14o10v10á 4616380629495

Znáte někoho kdo "dlouhodobě volá po modrých zónách"?

Ty přece jen řeší jak zase z lidí vytáhnout prachy. Samotné parkování to vůbec neřeší.

+5/0
24.11.2017 7:25

P58a59v74e30l 96V23a71v94ř59í45n 6464911262912

Správně. Cílem není řešit parkování pro lidi, ale omezit auta a zvýšit příjmy města.

0/0
24.11.2017 12:59

Š74t76ě79p51á96n 87V48a72n43ě13k 3433409157957

Proboha, už někdo hoďte síť na toho člověka. Není opravdu schopný vymyslet nějaký rozumný koncept? Tohle je jediné, vytahat co nejvíce peněz z Brňáků. Kupříkladu v rodině máme 2 auta, obě jsou psaná na mou osobu. Soudruh ekolog mimo Hollan se pokusí z mé rodiny vytáhnout 9900,-. Tak holt přepíšu druhé auto na manželku a bude to 1800,-. A těch 1800,- a mám platit jako za co? 8-o

+4/−1
23.11.2017 23:29

A43n35t41o82n62í98n 23S95v53o14b72o27d95a 3504473199132

že jste si nezajistil garáž nebo parkování na soukromém pozemku, za zábor kousku chodníku zaplatíte víc

+3/−5
23.11.2017 23:31

R76o48m74a42n 14N50o25v90o69t33n65ý 4837963490544

Kritizovat by vam slo. Teraz navrh toho “rozumneho” konceptu,hm?

0/0
24.11.2017 8:13

P25a82v56e85l 11V43a58v84ř85í78n 6424541192232

Řešení se celá řada:

- nerušit parkovací místa při rekonstrukcích (Štefánikova, Gorkého)

- umožnit výstavbu soukromých garážových domů (jako v Kohoutovicích - lokalitě to ulehčí a město to nestojí ani korunu)

- schválit územní plán aby lidé mohli bydlet v Brně a nemuseli si kupovat byty ve vesnicích okolo (protože pak už jinak než autem nemohou)

0/0
24.11.2017 13:03

A35n48t59o47n59í38n 67S87v10o91b87o32d79a 3854593489632

proč má rezident zabírat svým autem obecní prostor celý den?? Parkoviště je na parkování a ne na odkládání aut, u nás je na náměstí přes den placené parkování a večer se neplatí, ideálně využité místo, nikdo tam neodkládá zbytečně auta, ráno místní odjede a večer přijede, žádný problém, parkování je levné pro všechny

+2/−4
23.11.2017 21:39

F48r63a56n36t35i27š80e35k 15S37v92o58b58o57d63a 8240579217480

Hollan začíná být trapnější než Miloš Jakeš nebo Miroslav Sládek

+3/−1
23.11.2017 18:18

P78e14t63r 93B45á11č57a 8175366635825

Ale on nikdo nechce hlavne Hollana.

+9/−1
23.11.2017 17:31

J29i26n97d78ř50i66c86h 43H48r87a21d83e20c74k20ý 6615739742162

chcu brno bez holana

0/0
24.11.2017 8:14

P95a73v57e65l 88V14a90v10ř42í77n 6234781122302

„Odvolávám, co jsem odvolal, slibuji, co jsem slíbil“

... doufejme, že ten spolek amatérů už do voleb moc škod napáchat nestihne.

+5/−1
23.11.2017 17:28

P50e42t57r 57K11o49v36a59ř73í90k 1311803359237

"V ostatních částech Brna se budou moci lidé s trvalým bydlištěm ve městě pohybovat autem bez omezení po zaplacení ročního poplatku v předpokládané výši v řádu stokorun."

Aha, takže brňáci budou jezdit po Brně autem, a dojíždějící budou jezdit MHD, protože na parkovném by se nedoplatili. Jo, to dává smysl ... Rv

+7/0
23.11.2017 16:11

R37o58b67e18r29t 24M79o72t54k16a 4466147749605

Hlavně by to chtělo parkoviště pro přespolní dojíždějící, v rozumné poloze a v dosahu MHD

+9/0
23.11.2017 15:56

G89á68b90o31r 32R78é28v74a77y 9829593959133

Zase jenom politicke "kecy v kleci".

Kdo kvalifikovane urci, ktere zony jsou problemove a ktere ne?

Magistratni urednici v podruci municipalni politicke reprezentace, tj. Holan a spol.?

A calovat do mestske kasy budou muset vsichni majitele aut prihlasenych v Brne, ze?

A na jake ucely budou ty vybrane penize budou putovat? Pokud na domalovavani cyklopruhu do stavajicich vozovek, co tak zvazit uvaleni nove dane "v radu stokorun" na kola. ;-D

+8/0
23.11.2017 15:26

R75a33d25i18m 40D13r51b72o81h14l32a56v 5311936363157

Úplně mě děsí to určování problémových zón. To radši ani nechci vidět. A kam ty peníze půjdou, to je taky dobrá otázka.

+8/0
23.11.2017 15:33

G97a89b91r30i22e79l 10H46o24r43t30e48n 9751689973274

Bude zajímavé to sledovat, pokud to takhle začne platit. Myslím třeba až pan Hollan zjistí, že auta z "problémových zón" obsadila jejich sousedství.

+5/0
23.11.2017 15:47

R96a91d10i53m 78D37r62b53o77h56l23a45v 5741236903757

Návrh počítá s tím, že pokud by se problém s parkováním pro rezidenty přesunul z vyznačených zón do okolních ulic, vznikly by zóny i tam. - A jak často a kdo to bude kontrolovat? Úžasné podhoubí pro korupci. "No ták, Pepó, dej tam i tu naši ulici." A podává mu obálku. "No, to nemuselo být. Nic neslibuju, uvidíme, co se s tím dá dělat, zkusíme něco na příští radě prosadit."

Když by byla celá městská část, bylo by to jasné. Ale vybírat to podle ulic? Kolik lidí to bude dělat? No to bude úplatečků...

+2/0
23.11.2017 15:15

P76e11t94r 77V37o48p81i80č95k19a 5202507207306

prelozeno do cestiny - parkovaci zony budou v celem Brne, na jedno auto za 900, na druhe 9000. To to teda vylepsili :D

+10/0
23.11.2017 15:13

T60o12m14á84š 41T86a72t87í39č39e90k 5730332290798

Takže na každýho Brňáka bude uvalena nová daň v řádu stokorun, a pokud má z nějakýho důvodu aut víc, tak už bude muset solit v řádu tisícovek. Za nic. :-)R^

+14/0
23.11.2017 15:05

R56a66d86i80m 76D69r28b54o62h51l82a10v 5331756763427

Neřekl bych, že za nic. Bez auta můžete žít. A města bohužel nejsou nafukovací, situace je katastrofální a neustále se zhoršuje. V Singapuru už byste si dokonce ani to auto nekoupil. Jednoduše protože se jich tam víc už nevejde, tak platí zákaz prodeje nových aut. Co byste říkal na tohle?

+5/−9
23.11.2017 15:31

T84o25m39á74š 42T48a65t12í49č64e56k 5500922730518

Uvalení této daně ale k úbytku automobilů nepovede, nejedná se o nic jiného než vytáhnutí peněz lidem z kapsy. I v tom Singapuru, kde je samotná koupě auta několikanásobně dražší než jinde na světě, o poplatcích nemluvě, počet aut rostl, dokud nesáhli k zákazu prodeje.

+5/−1
23.11.2017 15:35

J16a93n 17K18o79ř80á59n 7457968408316

Tady nejsme v Singapuru.

+3/−1
23.11.2017 15:59

R57a28d54i16m 95D27r20b83o37h32l49a29v 5551796883537

A v čem se Brno nebo Praha liší? Neustále se staví, přibývají lidé i auta. Co s tím?

+2/0
23.11.2017 16:29

T94o60m 40K53l22í24č85n80í59k 5670294365485

Třeba budování P+R parkovišť s provázaností na MHD. Nebo posílení příměstské dopravy. Do Brna dojíždí každý den cca sto tisíc lidí z okolních obcí, to je jedna z prvních věcí, kterou měli tihle hoši řešit místo toho, aby se jezdili nechat bičovat do Lvovského bordelu.

Tím, že omezí průjezdnost některých ulic (plán na budování pěších zón z Palacké a Veveří), nikoho nedonutí zbavit se auta. Navíc řada z nás to auto potřebuje ke své práci (nemáme papaláškou limuzínu, jako Matěj).

+3/0
23.11.2017 17:12

P20a73v32e79l 34V40a84v31ř89í29n 6584201702262

Podle úředníků Dopravního odboru MMB se počet aut v Brně již nezvyšuje. Ostatně s tzv. "bodem nasycení" počítala i starší verze plánu udržitelné mobility.

0/0
23.11.2017 17:27

M33i60l87a20n 89H69o95š31e23k 3573219755765

A rezidentní zóny by byly vyznačené pouze tam, kde je situace s parkováním problémová. Tak určitě. Jen to je jaksi skoro celé Brno, že...

+2/0
23.11.2017 14:58

Najdete na iDNES.cz